Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (01.11.2024 16:56): Tak to by mě vůbec nenapadlo, při tom výsledku. :))) Aneb když to chodí jako kachna, nemaluje se to jako kachna... Je to stejně zajímavé - na jednu stranu je dobře, že snad odzvonilo takovému tomu kluci nikdy nepláčou, a pak na druhou stranu tento přecitlivělý narcismus minorit je mi obdobně odporný, ne-li víc. Povšimněte si prosím, že kde tak moc chybí hrana obsahově, tam chybí i esteticky. ;-)

Vidím v tom však zajímavý trend, kdy pro mnoho lidí je kreativní branže prostě možností vyléčit se z vlastních mindráků, nic víc. A ještě více fascinující mi přijde, že to nikdo ve vedení nezatrhne jako sebevraždu. Veilguard se bude chvíli prodávat kvůli marketingu a i negativní odezvě, ale žádná zásadní čísla netrhne, vsadil bych se. Protože tu reálnou kupní sílu nemají anglofonní třináctiletí, kojení hovny, ale jejich rodiče. Jako by nestačil ten vabank, kdy studio zradí svou původní fanouškovskou základnu tím, že zacílí na jiné lidi.
@Paul (01.11.2024 20:27): Že to rozhodnutí nezvolit kánon ale ani nepřenést volby bude průser se dalo bohužel čekat :/ Myslím, že až budu psát komentář, tak minimálně zmíním, že DAV bude asi nejlepší brát jako prostě hru oddělenou od trilogie, to ať je čistá kvalita hry jakákoliv.
@SilentWolf (01.11.2024 20:32): jj je to tak, ten nižší tier je v gamepassu, takže ta hra bude v GP tak za rok, ale teď je potřeba ten dražší. 440..hmm ještě rozmyslím, škoda že EA nemá nic jinýho s čím by se to dalo spojit jako minule když jsem si to na měsíc předplatil (Jedi Survivor a Dead Space remake).
No, koukám že na redditu už honeymoon fáze skončila :)
PC Gamer po recenzi napsal další tři separátní články kde rozebíraj nedostatky scénáře.
Já mám docela chuť si to zahrát a vidět na vlastní oči jak to je. Kolik že stojí ten EA play..
Úvod se mi hodně líbí. Krom vlasů to má i úžasné nasvícení takže jsem nakonec rád že jsem si vybral tu zrzku s dlouhými vlasy. Se dvěma dýkami rozjíždí dobrou show. Souboják je tedy o fous lepší než jsem čekal a to i díky tipu z internetu- dejte si vlastní obtížnost a vše na nejtěžší krom HP nepřátel - to dát na low. Stále bude těžší zabít silnější nepřátele, protože ta HP redukce neovlivňuje zbroj a magický štít ale je to daleko dynamičtější.

Sice trochu divná dynamika že jsou první 3 companioni ženy. Ale dost se mi to líbí. Ještě když si vzpomenu na první misi Mass Effectu 2, tady je hratelnost prostě jinde.

2hodiny in.
@Steffie (01.11.2024 19:12): Jako tehle temat ve hre se moc nebojim. Je to hra a hlavne fantasy, takze me jen tak neco neurazi. Spis se bojim, ze tyhle vyvojari proste vytvarej spatny hry. A je fuk, zda je to kvuli pozitivni diskriminaci nebo kvuli necemu jinymu. Kdyz vidim na vysokych pozicich lidi bez zkusenosti, ocekavam pruser. Ale uvidime. Z toho, co jsem zatim videl, se mi to libi hlavne technicky. Snad bude i writing minimalne slusnej.
@Hammond22 (01.11.2024 19:03): Ten obrázek s červenovlasou ženskou, co koluje po internetu, tak je v podstatě nepříběhový a člověk se k tomu dialogu nedostane, pokud vyloženě neklikne na tu možnost. A co tak odhaduji, tak s Taash se to bude řešit, protože zatím se o ní ve hře baví jako o “she”, ale později se jí říká “they”. Ale zatím nevím jistě, ještě jsem se k ní nedostala. Na další případ jsem zatím nenarazila :)
No jsem na to zvedavej. Nadavani na woke atd. mi je fuk, dokud to neuvidim. Ale je desive, kdyz na extra velky a drahy hre dela game directora nekdo, kdo za celou karieru skoro nic neudelal. To stejny bylo v dokumentu o tvorbe Far Cry 6. Docela velky prostor tam dostal nejakej trans clovek, co nikdy nedelal zadnou hru a jen se tam ztrapnoval. Realne vzdycky doufam, ze to je vsechno jen takovy PR a ve skutecnosti ty lidi k nicemu moc nepustili. Pokud fakt nejsou dobry.
Jediné, co mě hodně trápí, je soundtrack. Dneska jsem si cestou ze školky poslouchala album a jestli mě tam chytly asi dva kousky? Čekala jsem, že když na tom bude dělat Zimmer s Balfem, tak to bude stát za to, ale je to slabota. Nic mě moc nenadchlo tak jako s Inkvizicí, kde Trevor Morris fakt válel.
@Cathan (01.11.2024 18:43): V to tak nějak doufám, že až budu mít všechny společníky, tak se to trochu rozjede. Celkově jsem slyšela chválu na 2. a 3. akt, kde se to má hodně zlepšit. Jen překousat ten první…
@pajmič (01.11.2024 17:34): Já si nestěžuji - chodím s Lucanisem na kafíčka, mazlím psi, kočky, gryfa, pak řeším, kdo bude co vařit, dekoruju si pokoj, chodím nakupovat potraviny na market, pro dobré duševní zdraví si dám jednou za čas meditaci,… Jen teda rozpis chození do koupelen a vytírání společných prostor mi chybí :D

Ne, teď vážně. Mám asi cca 8 hodin za sebou, ještě nemám ani Emmricha a Taash. Scénář je psaný najistotu a jednoduše. Hodně jednoduše. “Step by step” frázi jsem slyšela snad už třikrát.

Souboje jedu na Storytellera a omylem jsem se v Crossroads s levelem 14 dostala k záporákovi s levelem 34, ke kterému jsem se (i příběhově) měla dostat později… no, záporák už není :D
Zatím jsem dostala jen jednu volbu, která by nějak měla ovlivnit děj dál. A to bylo taky jen takové šup šup, aby se něco dělo.

Uvidíme dál. Zatím je to pro mě taková oddechovka, co si hezky plyne.
A jako chuj s novými postavami a tím, jak dokonale splývají, protože jsou všichni v prvé řadě ťuťuňuňu a nějaké silnější charakteristiky jsou navýsost zbaveni. Ale to, že tím stejným filtrem prohnali i zaběhlé postavy...to je teprva utrpení. Je to takovej obrácenej fan service, jakože "tak a teď čum, jak se to má dělat správně, my víme líp, jak to zpracovat", vlastně mi to dost připomíná dění kolem Netfluchsího Zaklínače a Amazonských Prstenů Moci.

A ten souboják jakože taky má mouchy, nemalý. Co mě na tom baví nejvíc je explorace světa, v kteréž jako tom víceméně jediném poznávám značku. Nechápu moc ty vostrý výtky na level design, přijde mi to tu jako zlatá střední cesta mezi překouřeně obrovskou otevřeností Inkvizice a piďikoridorovosti dvojky.
@Jab (01.11.2024 17:19): Daleko pod hranicemi bioware v dobách nevětší slávy. Což s tím velice úzce souvisí, když ti tým vede parta fanatických aktivistů nemůžeš udělat super hru, to nejde. Jak Meatball napsal, combat je nejlepší, jaký kdy v DA byl, scénář je sterilní save nuda v tom horším případě, v tom lepším je to tak debilní, až je to vtipný.
@Jab (01.11.2024 17:19): Po 10hod stále čekám na opodstatnění M ratingu. Zatím jen jeden černý elf párkrát shitoval. :/

Každopádně přetrvává dojem, že je to ten nejlépe a nejpohodlněji se hrající, zdaleka nejhůř napsaný Dragon Age, mno.
Teď jsem si z baťůžku vybaloval věci a rozmisťoval je po pokojíčku, lepší jak Life is Strange.
@Sadako (01.11.2024 01:38): Věřím, že elfové a trpaslíci jsou trochu jednodušší. Chtěl jsem to zmínit dokonce v tom prvotním příspěvku, ale nakonec jsem to smazal, protože jsem to neměl ověřené. :D Tam je prostě jedno, že nevypadají lidsky, zatímco u lidí...

Já jsem s těmi editory marný, proto je pro mě klíčové mít nějaký dobrý preset a ten trochu upravit. Human - male tam za mě moc normální preset nemá.

ALE je fajn vidět, jak jsou hráči schopní udělat docela fajn vypadající Qunari.
Kvituji ty historicky nejzbytečnější slidery velikosti prdele, prsou, a boule v trenkách.

Evanuris, EVANURIS, EVANURIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS - V prvních hodinkách není writing až tak katastrofický, ale expozici to stejně hráči mlátí o hlavu dost natvrdo. Nejenže s postavami se zřejmě bude jednat jako s dětmi, ale i s hráčem samotným.

Wtf, armory a zbraně jen kosmetické? To mi nějak dočista uniklo. Na co teda sbírám materiály? *googles* ah, časem na to budu roubit pasivy, ofc.

Jak se zdálo, tak se potvrdilo, parťáci jsou nezranitelní a zatím je solidně ignorují i enemáci.

Nějak se zatím nedovedu přenést přes skutečnost, že zatímco celá Inkvizice vče. DLC Solase vyhajpovala jako něco opravdu turbokrutého, tady ho to hned na začátku zredukuje v totálního hňupa.

Mechanicky a v rámci systémů progrese se mi to zatial jeví ještě méně jako RPG, než Hogwarts Legacy. Tak snad aspoň ten příběh vskutku půjde ovlivnit nějak citelně. Slavné Bradavice mi ale evokuje i souboják a dosavadní tón, nepřekvapivě.

Ale jako generál Poliš vskutku působivý, tak snad to opravdu bude příjemná akční bejkárna na nepřehnaně dlouho. Aspoň to v rekalibraci feelingu neztrácí čas a hned představení hrubě tlumené verze Varrica dává zřetelně znát, že tlumenýho tu asi bude víc.
@Paul (01.11.2024 01:49): Jako rozpočet to dorovná, ale určitě to nebude výdělečný. Ale Bioware přežije, teda alespon Mass Effect část. Nakonec budou rádi, že celý Dragon Age nevyhodí EA do hajzlu, což by podle mě měli.
"Rook se chová ke společníkům jako otec ke svým dětem" a "postavy vypadají jako z pixar filmů".. Toho se bojím nejvíc. To že je to barevnější než pride bych ještě přehlédnul. Trochu doufám, že na to budou módy. Dostanu se k tomu nejspíš až tak za dva roky
@pajmič (01.11.2024 01:05): slovy klasika, not great, not terrible. Není to katastrofa jako Concord, ale na zaplacení budgetu to asi stačit nebude, pokud to nezachrání konzole (nebo se hodně lidí nenabalí o víkendu). Jedno malý český RPGčko s desetinovým (if that) rozpočtem mělo peak 96K, a to v době kdy Steam měl dvakrát méně uživatelů..
No, tak max počet "concurent" hráčů 70k, což není žádná pecka, jen o něco málo víc než ME remaster, ale zase je to mnohem víc než jsem původně čekal. Recenze sou zatím mostly positive. Což bude hlavně zapříčeněno vysokou dávkou optimalizace a obecně dobrýho polishe.
@SilentWolf (31.10.2024 22:58): Taky se mi s tím editorem moc nedařilo. A skončila jsem u stejného presetu s pihatou zrzkou, který jsem alespoň něco málo upravila, aby vypadala podle mých představ. Inkvizitorka docela šla, ale je to opět upravený preset. Sama jsem pak zvědavá na ostatní výtvory, na sítích jsem viděla pěkné modely :)
Poprvé v mé videoherní historii nejsem schopen udělat normální mužskou postavu. Buď se mi povede Aladin, jeho zlý bratr s vousy nebo Lord Farquaad, nic mezi tím. A nechal jsem v tom dost času. Celé to působí o to zvláštněji, že vlasy jsou tak absurdně propracované. Což prostě na mužských postavách působí.. divně. Jak z reklamy na Shaumu.
Přičemž Inquisition měl za mě perfektní editor.

Tak jsem si vybral ženský preset - pihatou zrzku. A radši jsem do toho vůbec nerýpal. Vypadá aspoň správně divně, ne divně divně. A nemá duši, to se do tohoto dílu hodí.

Zlé pak bylo když po mě hra chtěla udělat inkvizitora. Jenže já si pamatuji, že vypadal jak člověk. Zde jsem narychlo splácal něco a opravdu se netěším až to potkám.

Upřímně jsem zvědav na ostatní hráče a jejich tvorbu. Možná to s tím editorem prostě jen neumím.
Já si pustím ty Vows & Vengeance  v odkazech nebo Makalův lets complete.... a jdu hrát Football Manager:)
Možná mi to navodí atmošku že bych ti zkusil. ( ale jak se znám tak bych po rozehrání stejně musel znovu projít předchozí díly:))
@BUMTARATA (31.10.2024 13:51): V jedné recenzi říkal, že souboják se moc nemění v závislosti na classe. Takže je to asi jedno. Taky říkali, že reakce okolí na postavu se nijak nemění v závislosti na zvolené rase. A romance jsou pro všechny.

Takže vliv má asi jen ta frakce.  ¯_(ツ)_/¯

Já plánoval toho rogue co se specializuje na různá zařízení. Ale ono to pak vypadá opravdu jako Fortnite..
Hm, přemejšlím, za koho chci vlastně hrát…

M / HUMAN / WARRIOR / REAPER / THE MOURN WATCH
F / ELF / MAGE / SPELLBLADE / ANTIVAN CROWS
M / DWARF / ROGUE / SABOTEUR / LORDS OF FORTUNE
@HolyMeatball (31.10.2024 10:48): Pustil jsem si pár z toho a nic mně hrozného nepřijde. Nejsem a nebyl jsem v té situaci. Ale přijde mi, že ta její postava je nějak konzistentní a koherentní. A vlastně je docela originální tohle ve fantasy řešit. Aniž by se tam nějak bouralo Lore, které se tomu on the go přizpůsobuje. A nijak neláme, protože ta kulturní omezení tam z toho vztahu s její mámou zcela jasně plynou.
Ta konverzace mezi Taash a Nave je - bez vytržení z kontextu - úplně normální.