Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kvituji ty historicky nejzbytečnější slidery velikosti prdele, prsou, a boule v trenkách.

Evanuris, EVANURIS, EVANURIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS - V prvních hodinkách není writing až tak katastrofický, ale expozici to stejně hráči mlátí o hlavu dost natvrdo. Nejenže s postavami se zřejmě bude jednat jako s dětmi, ale i s hráčem samotným.

Wtf, armory a zbraně jen kosmetické? To mi nějak dočista uniklo. Na co teda sbírám materiály? *googles* ah, časem na to budu roubit pasivy, ofc.

Jak se zdálo, tak se potvrdilo, parťáci jsou nezranitelní a zatím je solidně ignorují i enemáci.

Nějak se zatím nedovedu přenést přes skutečnost, že zatímco celá Inkvizice vče. DLC Solase vyhajpovala jako něco opravdu turbokrutého, tady ho to hned na začátku zredukuje v totálního hňupa.

Mechanicky a v rámci systémů progrese se mi to zatial jeví ještě méně jako RPG, než Hogwarts Legacy. Tak snad aspoň ten příběh vskutku půjde ovlivnit nějak citelně. Slavné Bradavice mi ale evokuje i souboják a dosavadní tón, nepřekvapivě.

Ale jako generál Poliš vskutku působivý, tak snad to opravdu bude příjemná akční bejkárna na nepřehnaně dlouho. Aspoň to v rekalibraci feelingu neztrácí čas a hned představení hrubě tlumené verze Varrica dává zřetelně znát, že tlumenýho tu asi bude víc.
@Paul (01.11.2024 01:49): Jako rozpočet to dorovná, ale určitě to nebude výdělečný. Ale Bioware přežije, teda alespon Mass Effect část. Nakonec budou rádi, že celý Dragon Age nevyhodí EA do hajzlu, což by podle mě měli.
"Rook se chová ke společníkům jako otec ke svým dětem" a "postavy vypadají jako z pixar filmů".. Toho se bojím nejvíc. To že je to barevnější než pride bych ještě přehlédnul. Trochu doufám, že na to budou módy. Dostanu se k tomu nejspíš až tak za dva roky
@pajmič (01.11.2024 01:05): slovy klasika, not great, not terrible. Není to katastrofa jako Concord, ale na zaplacení budgetu to asi stačit nebude, pokud to nezachrání konzole (nebo se hodně lidí nenabalí o víkendu). Jedno malý český RPGčko s desetinovým (if that) rozpočtem mělo peak 96K, a to v době kdy Steam měl dvakrát méně uživatelů..
No, tak max počet "concurent" hráčů 70k, což není žádná pecka, jen o něco málo víc než ME remaster, ale zase je to mnohem víc než jsem původně čekal. Recenze sou zatím mostly positive. Což bude hlavně zapříčeněno vysokou dávkou optimalizace a obecně dobrýho polishe.
@SilentWolf (31.10.2024 22:58): Taky se mi s tím editorem moc nedařilo. A skončila jsem u stejného presetu s pihatou zrzkou, který jsem alespoň něco málo upravila, aby vypadala podle mých představ. Inkvizitorka docela šla, ale je to opět upravený preset. Sama jsem pak zvědavá na ostatní výtvory, na sítích jsem viděla pěkné modely :)
Poprvé v mé videoherní historii nejsem schopen udělat normální mužskou postavu. Buď se mi povede Aladin, jeho zlý bratr s vousy nebo Lord Farquaad, nic mezi tím. A nechal jsem v tom dost času. Celé to působí o to zvláštněji, že vlasy jsou tak absurdně propracované. Což prostě na mužských postavách působí.. divně. Jak z reklamy na Shaumu.
Přičemž Inquisition měl za mě perfektní editor.

Tak jsem si vybral ženský preset - pihatou zrzku. A radši jsem do toho vůbec nerýpal. Vypadá aspoň správně divně, ne divně divně. A nemá duši, to se do tohoto dílu hodí.

Zlé pak bylo když po mě hra chtěla udělat inkvizitora. Jenže já si pamatuji, že vypadal jak člověk. Zde jsem narychlo splácal něco a opravdu se netěším až to potkám.

Upřímně jsem zvědav na ostatní hráče a jejich tvorbu. Možná to s tím editorem prostě jen neumím.
Já si pustím ty Vows & Vengeance  v odkazech nebo Makalův lets complete.... a jdu hrát Football Manager:)
Možná mi to navodí atmošku že bych ti zkusil. ( ale jak se znám tak bych po rozehrání stejně musel znovu projít předchozí díly:))
Hm, přemejšlím, za koho chci vlastně hrát…

M / HUMAN / WARRIOR / REAPER / THE MOURN WATCH
F / ELF / MAGE / SPELLBLADE / ANTIVAN CROWS
M / DWARF / ROGUE / SABOTEUR / LORDS OF FORTUNE
@HolyMeatball (31.10.2024 10:48): Pustil jsem si pár z toho a nic mně hrozného nepřijde. Nejsem a nebyl jsem v té situaci. Ale přijde mi, že ta její postava je nějak konzistentní a koherentní. A vlastně je docela originální tohle ve fantasy řešit. Aniž by se tam nějak bouralo Lore, které se tomu on the go přizpůsobuje. A nijak neláme, protože ta kulturní omezení tam z toho vztahu s její mámou zcela jasně plynou.
Ta konverzace mezi Taash a Nave je - bez vytržení z kontextu - úplně normální.
@HolyMeatball (31.10.2024 10:48): V jedničce se všichni navzájem šikanovali a teď si dělaj terapii ohledně genderu, hahaha. Tvl a ta Neve v prvním videu... Proč vypadá jako drag queen? Jestli nakonec ta Rowlingová nemá v tomhle pravdu, že je v té ideologii inherentní misogynie.
@Jab (31.10.2024 10:39):  "Nobody likes being a woman":   https://streamable.com/amyr4e

"I can't even be a woman right" Parts 1-3:   https://streamable.com/gx8dqk   https://streamable.com/t9bnv7   https://streamable.com/25xxxz

"Kay Bye" Parts 1-2:   https://streamable.com/851l5g   https://streamable.com/0bxhw8

"Ready to talk to my mother" Parts 1-2:   https://streamable.com/baey9r   https://streamable.com/and3nd

"So I'm non-binary" Parts 1-2:   https://streamable.com/3vux4h   https://streamable.com/7xzuvf

"The Dragon King" Parts 1-2:   https://streamable.com/3s2wso   https://streamable.com/4enth1

"Pulling a Bharv" Parts 1-3:   https://streamable.com/m3b7rv   https://streamable.com/4elqwu   https://streamable.com/osj0aw

"You Smell Good":   https://streamable.com/jf8cs5

Kdyby jen s Taash. :)
Zase 20 hodin je třetina hry. To se má v hodnocení více odrazit.
@Red (31.10.2024 07:44): V podstatě 20% až 30% hry je třeba se zatnutými zuby přežít a pak se začnete bavit. Herní doba se liší, ale na první hraní je to odhadem 60-80 hodin, podle plnění vedlejších questů. BW má tradičně silný začátek (5% hry), po kterém přijde zpomalení a uklidnění a v poslední části (20% hry) se to rozjede na max.
@BUMTARATA (30.10.2024 21:04): Tím si právě nejsem jistý. V tuto chvíli si nedokážu ten svět představit bez toho aniž by nějaké volby odrážel. Prakticky jsme vybrali vládce dvou velmocí. Takže možná nějaký kompromis, kdyby nějaké volby vůbec nezmiňovali a nějaké byly přednastavené, byl nejlepší ale uvidíme jak to bude udělané.
@Tulareanus (30.10.2024 19:44): Tak já vím, jak jsi to myslel, ale když jsi to takhle neobratně podal, nešlo odolat, sorry. :-) Ostatně nesouhlasím s tou premisou, že by rozdíl pro recipienta byl jako mezi klasickým a moderním uměním, tj. jakýsi snobismus. S těmi komiksy je to pak samozřejmě velké zjednodušení (a v komiksech se najde řada úžasných a originálních umělců, tudíž v tomto ohledu nic nehodnotím paušálně). Ale jsou to kořeny této kýčovité stylizace a CG artu, na kterémžto concept artu je to postaveno, a that's the point.

Btw vzpomínám si, že jsi hráč Magic: The Gathering, tak mě napadá se tě v návaznosti na tuto diskuzi zeptat, jaký máš názor na přesah té tradičně komiksové tematiky a jiných popkulturních značek do Magiců v rámci různých kolaborací?
@Jab (30.10.2024 20:13): Vždyť ty podtržené fráze jsou jen obdoby slov "triumph" a "return to form". Když u nás doběhnou volby, tak se naprosto běžně skrze několik médií používá fráze "voliči rozdali karty". Na tom není nic AI, to je sklouzávání ke klišé.
@Marcusss (30.10.2024 20:03): Tak nejde o konspiraci. Lidé si rádi ušetří práci. I u mě v práci ji kolegové používají a tady to dává smysl ještě více. Ale ten výsledek pak opravdu může působit "standartizovaně".
@Naginata (30.10.2024 19:51): Come on enough of this shit!
Je to fráze. Možná otřepaná, ale vůbec není v kontextu Bioware specificky divné, že přesně tuto frázi nezávysle na sobě zvolilo více recenzentů.
Je to prostě docela ložená fráze pro náhled na to, že Veilguard je dobrá hra. A používá ji asi jen 5 z 70+ recenzí.
O zvolnení normálního slova "triumfální" se snad nemusíme ani bavit. Je to normální slovo.

Za chvíli začnou lidi tvrdit, že recenze jsou jak od aička, protože pro hororvku řeknou, že budí strach nebo při ní naskakuje husina. :/
@Adieu (30.10.2024 18:11): Prečítaj si tú vetu poriadne pred trollením pls. :)
btw: odkazovať sa na mainstream komiksy, ktoré vyzerajú rôzne a úplne inak bez toho, aby si ich videl/poznal je tiež solídny argumentačný faul. Ale do tohto sa viac zapájať nechcem, lebo to nikdy nikam nevedie.
@Widl (30.10.2024 19:05): Já jsem v pohodě s tím, že se ti to nelíbí. Dragon Age se celkově nelíbí dost lidem, s tím holt musím žít. Já sám přestal věřit, že to bude "nejlepší hra pod sluncem" ve chvíli, kdy odhalili nemožnost importovat prakticky jakékoliv volby z předchozích her. To srovnání s těmi mobilními hrami atd je ale prostě mimo, nemá to s tím vůbec nic společného. Nebudu a už ani nechci spekulovat odkud a proč to přišlo, nepřijde mi to ale zkrátka jako objektivní myšlenka.
@Cathan (30.10.2024 17:19): Každýmu se líbí něco jinýho, tak to prostě je a je to tak dobře. Já tenhle barvičkový, blikací art ve spojení s nedetailníma texturama rád nemám a nikdy mit nebudu. K tomu ty postavy jak od Pixaru. Někomu to nevadí a jiným se to zase líbí, každýho věc. Sorry, že žiju ;) Přitom prostředí světa mají z videí moc hezký. Fakt škoda.
@Malignus (30.10.2024 17:46): Uznávám, že scéna jako tato tlačí na pilu tak moc až řeže do sklepních stropních trámů skrz podlahu. Je to jak americké PSA reklamy. Navíc ohledně tématu, který anti-woke crowd obvykle nereálně nafukuje a oni ho tady prostě podali vážně. :/
@Cathan (30.10.2024 18:16): No, spíše v tomto případě konzumentem vůbec nebudu. :-) Bohužel no, žijeme v době, kdy se ustálil mylný názor, že považování svého vkusu za lepší je pouhá arogance - mně arogantnější přijde tvrdit, že je každý vkus stejně hodnotný. Každopádně vskutku, v tento moment diskuze zpravidla končívá. :D Zkrátka a stručně jsem člověk kritický vůči přijímání tohoto generického importu, vím, že existuje nekonečná plejáda půvabnějších stylů, kterým pšenka nekvete na úkor tohoto.
@Adieu (30.10.2024 18:11): Jinými slovy ty, a pár vyvolených, jsi vytříbený konzument a ostatní jsou mainstreamové ovečky bez názoru :-)
Proti tomuto levelu arogance se bojovat nedá, to je třeba uznat.
@Cathan (30.10.2024 16:09): Jejich stylová morfologie, křivky, druh vynechaných a akcentovaných detailů a tvarů. Nejzásadnější rozdíl mezi Fortnite a Veilguard je zdůrazněnější prostorová hloubka Veilguardu.

@Marcusss (30.10.2024 15:31): Já ale tohle infantilizované generické výtvarno nesnášel vždy, už jako teenager, takže zkus příště nějaký jiný straw man. :-)

Mně přijde, že někteří lidé mají prostě jen vytříbenější a tudíž vyhraněnější vkus, a další lidé jsou méně vyhranění konzumenti bez specifického názoru. Jinak je mi vlastně šumák na jakém hřbitově skončí současné Bioware, ale nesnáším pronikání tohoto bezpohlavního artu všude možně, kam se podívám. Týden zpět jsem řešil to obdobné téma na redditu s Američany - pronikání marvelovské a další takové estetiky vycházející z cartoonů a komiksů tam, kde nikdy nebyla, skrze skiny postav. A byl jsem dost zklamán z toho, jak ten shit žerou vždycky dvěmi lžícemi naráz. Aspoň to Diablo IV v tomto poměrně příjemně překvapilo, na druhou stranu už nikolivěk ohledem monetizace.

Nejvtipnější na tom ale shledávám, že takový art je volen pro familiérnost, protože už je lidem zcela vlastní. A je vybrán jako forma hry nesoucí progresivní politické prvky. Takové slizké, řekl bych.

@Tulareanus (30.10.2024 16:45): Jestli nedělíš umění na klasické a moderní, asi ti unikly nějaké detaily 19. a 20. století. ;-)
Kill-Me-Now! Já Taash prostě ve svý partě nechci. Nebudu s ní mluvit, protože se u hry chci bavit a mně nebaví řešit pořád její krizi identiy. Mně je úplně jedno, jestli se cítí být klaunem s trumpetkou. Já tyhle sračky ve svý hře nechci, ani aby je někdo věčně strkal do xichtu!
@Jab (30.10.2024 17:06): Víš, že my dva jsme se nikdo na Dragon Age neshodli, ve skutečnosti se neshodneme ani teď, ale tvoje kritika má alespoň hlavu a patu a já proti tomu nemůžu nic moc říct. Okolo Dragon Age se ale rojí právě teď neuvěřitelně množství nesmyslů. Je to asi ten nejdebilnější kopec na tvrdohlavost, uznávám, ale já chci aby i ta kritika byla alespoň na nějaké úrovni. To srovnávání s mobilními hrami, Fortnitem, nebo spekulace o dospělosti hry která v zásadě stojí od svého prvopočátku na obecných tropech - snad nejoriginálnější bylo DA2, a i o to o něčem vypovídá - je poměrně šílené.
Já bych asi obecně nevolil konfrontační tón v diskuzi u hry, kterou tu stejně za GOTY nikdo asi mít nebude.

Kritika asi má své opodstatnění. V posledku půjde o to, zda si hra zaměřená na mladší publikum najde svým gameplayem dost příznivců i mezi zdejšími herními kmety. :)
@Marcusss (30.10.2024 15:31): Mne to príde ako keď mi starí rodičia zvykli frflať pri The Simpsons "Nepozeraj to, je to kreslené, je to pre deti". Alebo človeka, ktorý delí "umenie" na "moderné a klasické" a to je celé. A to oháňanie sa Fortnitom je Disney je o to smutnejšie, že mám potom z toho pocit, ako keby tu ľudia starli ešte rýchlejšie než generácia pred nami. :(

Mňa ale hlavne fascinuje ale ten plač v tejto diskusii ľudí, ktorí to nehrali, o tom aká je hra taká a onaká z takého a onakého aspektu. :D

Veilguard u mňa síce nie je vôbec vysoká priorita na hranie, ale rád by som ho niekedy skúsil, no vec, ktorej sa najviac obávam ja je, že za tie roky, čo sa Bioware plahočí v problémoch im dávno ušiel vlak a hry sa natoľko posunuli v rôznych nuanciach, že gameplayovo, QoL, UI aj príbehovo bude hra extrémne zaostávať. Lebo na takéto veci market research pri veľkej hre nestačí, ale treba aj aplikované a aplikovateľné skúsenosti.
Mně to zase evokuje nějaký mobilní hry... samá zelená, fialová světýlka a zjednodušené tvary. Nevím jestli by zrovna tohle srovnání měla AAA produkce chtít :D
@Cathan (30.10.2024 14:34): Tak estetika Fortnite vychází zcela jasně z estetiky mainstreamových supehrdinských komiksů, a svou paletou a především tvaroslovím charakterů se tomu Veilguard přiblížil. Víceméně jde o jednu a tutéž tsunami amerických popkultuních zvratek. Jestli máš pocit, že tam není vůbec žádná spojitost, tak doporučuji návštěvu očního lékaře.
@SilentWolf (30.10.2024 14:30): Jakože Mass Effect, universum které má čtyři hry stejnou stylizaci, nebude přebírat styl hry která je v každém díle jiná? What a shock :D
Veilguard je kombinací stylu Dragon Age Inquistion a Dragon Age 2. Nic víc, nic míň, žádná spojitost s Fortnitem.
@Jab (30.10.2024 13:28): To filtrování recenzí na platformy tam dělá neplechu.
PC je 79 založeno na 23 recenzích.
PS4 je 84 založena na 47 recenzích.
Xbox je statistická chyba 93 se 4 recenzemi.

V tomhle směru je prostě lepší Open Critic, který nerozděluje platformy a má
82 napříč 55 recenzemi.
@Sadako (30.10.2024 13:13): Jo, tak nějak, ale pro mě je to zkrátka jako říct, že začneme na sériové vrahy aplikovat lobotomii :D Z mého hlediska je prostě tranquill obludnost která by se neměla aplikovat na nikom. Ale jo, o tom to je, mnoho lidí to vidí jinak.
@HolyMeatball (30.10.2024 12:28):  Neříkám, že to mám celé živě v paměti, ale zase myslím, že tohle dokazuje, jak má každý tu hranici někde jinde. Zrovna když zmiňuješ ty mágy, tak on ten výsledek není ani zdaleka tak krutý jak se ta volba prezentuje a mnoho hráčů ti stejně řekne, že mágové si nic jiného nezasloužili a jsou nebezpeční, prakticky stejné argumenty které může použít sám inkvizitor - já bych s tím nesouhlasil, ale zkrátka to není považováno tak úplně za zlo.

Já třeba za extrémně zlou volbu Inquistion považuji odsouzení Alexiuse k Tranquility, ale když to hodíš do nějaké DA fóra, najdeš dost lidí co to považuješ za dobrou a spravedlivou volbu. Není tam moc věci srovnatelných třeba s prodejem elfů do otroctví v jedničce nebo zradou Fenrise ve dvojce.
@jones1240 (30.10.2024 11:45): Humor v Origins a momentky typu: "Sausage? Bloody No" ma vždy bavili. Pre mňa to svojho času skvele vyvážilo akciu, drámu a humor a to som to hral viackrát a občas som skúsil aj iné možnosti. Ale zase charakter svojej postavy som akosi vždy nechal rovnaký... lebo nejako nemám tendenciu skúšať niečo, čo mi charakterovo nie je po vôli.
@S4TW (30.10.2024 09:49): Tak kedysi to bola veľkosť médií, čo robilo skladby kratšie. Dnes skôr mám pocit, že sa skladby snažia rýchlo dostať k pointe a robiť z toho fast food. Skladby pre mňa môžu pokojne trvať aj 10 minút. Keď ma chytia, čas je totálne relatívny pojem. Ale ked mám pocit, že skončia skôr ako začali, to je pre mňa problém. Tento rok som sa takto tešil na jeden album, ktorý vyšiel teraz v októbri... a ten počet skladieb dĺžky 2:30 bol tak obrovský... až ma to znechutilo. Svet sa stále mení... no občas tým zmenám akosi už prestávam rozumieť. Možno začínam byť moc starý.
@Cathan (30.10.2024 12:11): Heart of Gold? Když ke kouzelníkům můžeš přistoupit jako legitimní slaver, libovolně popravovat i za naprosto nicotné přestupky, manipulovat všechny kolem sebe pro vlastní benefit, dát Dorianovi bezcitně pěstí ... jako fakt bych si to osvěžil, mám dojem, že jsme nehráli stejnou hru. :)