Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sadako (08.12.2024 15:25): Tak já nikoho nenavádím a pochopitelně nevyžaduji, aby uživatelé hodnotili dle nějakého davového či jinak populárního úzu, stejně jako zrovna tebe nepodezřívám, že bys v hodnocení nějak řešila politiku okolo, vážím si, když se člověk nenechá ovlivnit, pouze říkám, že kdo tuhle mělkou duhovou píčovinku hodnotí vysoko, má zásadně rozdílný pohled než já na to, co je kvalitní nebo zábavná PC hra, z kteréhožto důvodu nemohu brát ani jiná hodnocení takových uživatelů jako spolehlivá doporučení. Ač to nemusí znamenat, že se s nimi občas neshodnu.
@Adieu (29.11.2024 15:44): Tak ta ozvěna řevu na mraky, co ke mě občas doléhá, má jistou zábavní hodnotu, ngl, ale mě ta hra zkrátka baví. Veilguard není nejdokonalejší hra na světě, jenže já nedávám vysoké hodnocení za bezchybnost, ale za to, že mě hra zvládla přesvědčit, že mám její rámec brát v potaz, je pro mě zajímavý k (re)interpretaci, že mě negativa hry (to, co já vnímám jako negativa, ne to, co vnímá jako negativa někdo na youtube, jen tak mimochodem) nepřivádí k zakusování se do stolu nebo že je alespoň převáží pozitiva, zaujal mě gameplay a tak dále; kontextuální konglomerát různých věcí ústící v určitý komplexní dojem, který je v tomto případě pozitivní. A nebudu nízko hodnotit hru, kterou nízko hodnotit nemám důvod jenom proto, že se kolem ní jedou na internetech točky - stejně jako nebudu hodnotit něco vysoko jenom proto, že nad tím jásá nadpoloviční většina hráčů. Kdyby mě Veilguard vytočil např. jako svého času Mass Effect, dostane tak o 40% nižší hodnocení a nazdar.
@Malignus (08.12.2024 08:45): Mě je to tak nějak jedno. DAV neuznávám, pro mě už je jen DAO. Dvojku mám sice taky ráda, ale díky DAV a svému otevřenému konci už nějak postrádá smysl ji hrát. Inquisition sem nikdy moc nemusela, ale s lore zacházeli hezky. Bohužel pro ni platí to samé (a ještě dvojnásob) jako u dvojky po DAV.
Co mám moc ráda, a oceňuji je teď ještě víc, jsou DA novely, kde je ten DA feeling silný.
@Jab (05.12.2024 20:27):  Moje HoF stále hledá lék na Calling od dob Inkvizice. Ve Veilguardu není jediná zmínka, pokud nepočítám easter egg kalich nalezený v Ostagaru během mise ve Weisshaupt.
@Ria Kon (05.12.2024 17:54): Spíš toho po deseti letech vývoje už měli plný kecky a těší se na něco nového. Do budoucna jsem zvědavá, jestli si pojedou svojí dějovou linku načatou ve Veilguardu -Exekutoři nebo udělají menší hru po které volá komunita, ve které se budou zabývat situací na jihu. Dneska jsem četla hezký post o jihu na Tumblr se kterým souzním - zde.

Jen jestli jim něco neodpustím, tak je to, že tu svojí vlastní hru ani neznají např. odpověď na Lucanisovu romanci, jestli je Spite přítomen při intimnostech, odpověděli, že ne a čte si někde knihu. Přitom ve hře je jasně, že Spite u toho je.
A je tam toho bohužel víc, co nesedí.
@Steffie (05.12.2024 15:03): Jestli tý značky měli plný zuby, tak to radši mohla EA dát někomu jinému (buď v rámci EA nebo licencovat). Už jen ta likvidace kontinentu Thedas nasvědčuje nulový respekt k IP.
Q&A k DA dni 
Pána Boha, ať už se v tom nepatlají. Weeks jeden den řekne něco, další den Epler řekne něco úplně jiného. Každopádně ze všech rozhovorů, co teď vyšli, mám pocit, že jsou všichni v Bioware rádi, že už mají od Veilguarda klid a nechtějí se k tomu vracet.
@Jab (29.11.2024 12:42): Upřímně řečeno, protože jsem si sám chtěl udělat srovnání backlashe a vlastních negativních očekávání s realitou, Veilguard jsem nedávno upirátil, s tím, že bude-li aspoň solidní, koupím ho paní, fanynce série, jako dárek. Zvědav jsem byl i na vychvalovaný editor (shortly: overrated af). Nehrál jsem to nakonec vůbec dlouho, protože by mi bylo stydno zabít čas něčím tak stupidním, každopádně je Angry Joe snad první mainstream recenzent, který mi mluví z duše a vidí jasně, jaká je to bezpohlavní nudná sračka. Kdybych měl k Veilguard nalézt nějakou analogii ve výtvarném umění, byla by to tvorba Jeffa Koonse, tj. tupý, infantilní, navoněný kýč. Osobně bych zřejmě nehodnotil více jak 20%-ty.

Kdokoliv té hře dává více jak 6/10 (s přimhouřením obou očí 7 u hodně benevolentních), naprosto pro mě ztrácí kredibilitu a veškerá další hodnocení takových uživatelů se pro mě stávají buď irelevantní, anebo užitečná pouze ve smyslu vice versa. U lidí, co to pak hodnotí fakt vysoce mám zpravidla podezření, že to dělají z ideologických motivů, v reakci na ten backlash, který se jim příčil. I když jeden kamarád, co miluje Tolkiena, si pochvaloval Rings of Power a tvrdil mi, jak je to lepší než první sezóna House of Dragon, takže co já vím, jaké šílenství kdy koho posedne.
@Jab (29.11.2024 12:42): má v podstatě ve všem pravdu. Já byl zpočátku 8/10 pozitivní, ale ta hra člověka fakt ubije.. ty oči nejde přivírat moc dlouho (i když mě to trvalo takových 25h takže teď měla hra být asi lepší?). A v půlce hry jsem dal 6/10.. nemám chuť to hrát.

Dodatečně jsem to srazil na 5 kvůli tomu jak tu někdo řešil konec hry a stav světa na konci hry. To ať jdou fakt do prdele a to nejsem kdovíjaký fanoušek toho světa.
@Jab (29.11.2024 12:42): nemyslím si že by Joe ve svých recenzích kecal na základě trendů. Zvlášť když ty hry hraje na twitchi a každej může vidět jeho reakce realtime. Je holt fanda DA (před patnácti lety dal Origins devítku, pak dvojce sedmičku a Inquisition zase devítku) a Veilguard mu silně nesedl a používá celou hodnotící stupnici.
Třetí patch a stále žádný quick save, zatím moje největší výtka xD
Počteníčko od Schreiera o vývoji DA:V. Prvních pár let vývoje Dreadwolfa (Joplina) se zrušilo, pak se několik let dělal DA:MMORPG (Anthem s draky), to pak taky zrušili a posledních 3,5 let dělali na Veilguardu.

Tady video od Ghil , kde listuje knihou Art of Dragon Age Veilguard. Jsou tam arty od Tresspasseru, Joplina po Veilguarda. Je to hezký dokument o tom, co mohlo být.
@BUMTARATA (19.11.2024 15:03)Rook je pod vlivem Solase, který na něj použil blood magic a pomocí toho z Rooka dělal hrdinu, kterého přijme vězení místo něj. Já jsem to třeba fakt netušila, prostě jsem si říkala, že je vše v nakonec pohodě a že to bude slabým scénářem. Celou dobu jsem si říkala, proč má sakra Harding nějakou magii jen po tom, co se dotkla dýky a Varric jí byl bodnutý a nic. Došlo mi to až na poslední chvíli, kdy to bylo odhaleno v ději. A v druhém playthrough už o tom člověk ví a všechno mu najednou dává smysl : nikdo na Varrica nereaguje, Taash mu dokonce jednou skočí do řeči, Harding vyloženě na začátku truchlí.
@BUMTARATA (19.11.2024 14:00):  a nikdo na to nikdy nijak nereaguje. Já chápu že ten twistík byl už v hodně filmech, tak je těžké to udělat správně. Ale co za autisty to musí být, že jeden z party umře a někdo kdo to neví, to za celou hru z jejich nálad/dialogů/reakcí netuší. (nevím, kdy se to Rook dozví a jak, ale po 30h stále ne a působí to divně).
@Ria Kon (19.11.2024 13:09): Komická je ta část kdy (Spoilerýýýý) si myslíš jako hráč že je Varric naživu, jen trochu pobodaný, ale postavy vědí, že je mrtvý. A někdo tam řekne "je mi líto jak dopadl Varric" a ty máš možnost reagovat stylem "Věděl do čeho jde..lol" a podobné uhozené věci.
Ježiš, už sem myslela, že horší to bejt nemůže... a pak sem se dozvěděla ještě o Varricovi.
@Ria Kon (15.11.2024 23:16): A s tímto faktem údajně companioni moc nepočítají.

The thing that gets me about the South isn't even the reset. Its how they clearly added it at the eleventh hour and doesn't jive with the rest of the game. Like the Inquisitor says everything is shit and an hour latter Harding has a cutscene about going camping with Emmrich in Fereldan like its no big deal. Harding will have dialogue with several companions about just making quick visits to Fereldan to relax. Or taking them there to learn more or visit family. There is a massive disconnect with the supposed seriousness of what is happening in the South and how it is treated in-game. 

Je to šité horkou jehlou. Celé. Nehledě na to že jih by měl být daleko připravenější na podobné věci. Asi jim tam holt chyběla power of friendship..

Už vyhlížím Stalkera 2, rád bych to dohrál a mrkl na to údajně dobře udělané finále, ale asi k tomu přestávám vidět důvod.
@Ria Kon (15.11.2024 23:16): Ano, Orlais, Ferelden a Free Marches jsou pryč. Na jihu bojuje Inkvizitor, na severu Rook. Je to v podstatě první věc, co se od Inkvizitora dozvíme - Denerim padl, uprchlíci jsou v Redcliffu, Val Royeaux se drží tak tak a všem pomáhá Orzammar, Kirkwall padl a acting viscount Aveline všechny evakuuje do Starkhavenu. Na konci hry se pak dozvídáme, že padlo už vše a jediné místo, kam se uprchlíci stáhli je Skyhold, které ještě stojí. Je to prostě reboot celé série a v Bioware udělají to samé co s ME - děj přesunou jinam. To naznačuje i quest s Taash,kdy se dozvíme, že Qunari do Thedasu ze severu zkoušeli přijít už hodně hodně dávno, protože utíkali před něčím horším než jsou Evanuris. A vše to pak ještě zakončuje tajná potitulková scéna pravděpodobně s Exekutory, kdy vlastně všem našeptávali a všechno vedli (včetně Loghaina). Na tu scénku je velká část lidí tak naštvaná, že už to i vývojáři začínají zachraňovat na Twitteru různým vysvětlením.
No, tak sem se dozvěděla, že Nákaza ve Veilguardu prakticky srovnala jih se zemí a vývojáři si tím resetovali celý Thedas k obrazu svému. Navíc, it was Evanuris all along, což je dost lazy, bez dalšího flaveru a nových záhad. Takže hrát nebudu a po vzoru SW komunity pro mě existuje jen Origins. Chjo, je smutné, že lepší DA feeling mají všechny DA novely, než Veilguard :/
@SilentWolf (15.11.2024 20:04): Schválně si zkus hrát kombinace frakcí, který nemají specializace. Zjistíš, že jsou vlastně jen 3 druhy warriora, 3 roguny a 3 mága. Takže řeši o obrovském množství kombinací jsou trochu zavádějící. Já teď hraju za Veil Jumper Warriora. :-)
@pajmič (15.11.2024 16:02): sranda je jak si tam jede "chci být tím čím chci", zatímco Emmrichovi připomene "Ale ty JSI nekromancer" když ji řekne že preferuje jiné označení.

Stále se to dobře hraje, ale zpětně si říkám jak byl vlastně Inquistion docela fajn.
Toto video - naprosto precizně zobrazuje (ne)kvalitu writingu, hlavně okolo Taash. Dorianova, citlivá, lidká ale zárověn chytrá linka rozšiřujíc lore světa. Vs ufnukaná, sobecká, egoistická bestie obalená sociálně politickou agitkou kurvící lore. Perfektní sebe-reflexe, pravím já.
@Steffie (08.11.2024 19:51): To já sem málem plakal taky, ale ze zcela jiných důvodů :D Jsem pochopitelně rád, že si to užíváš a že roky čekání pro tebe nepřišlo na zmar. Bohužel já.....jsem poněkud zarmoucen :D
Já už si tu nějakou chvilku jedu finále a wau… nemám slov. Dvakrát jsem musela hru zastavit a dojít si pro kapesníky na slzy. Ten táhlý začátek se dal překonat a od půlky se to hezky rozjede. A to finále za mě zatím pecka.
@Jab (08.11.2024 18:42): Souhlasím. Myslím, že ty to můžeš vidět víš objektivně protože ve své podstatě nejsi fanoušek. On největší problém co to hra má je... nedostatek dialogů je špatný výraz, spíš nedostatek vlastní iniciativy v dialozích.
Ve všech DA hrách jsi prostě přišel k postavě a měla tuny dialogů a tys mohl mít tuny reakcí. Tady je vše omezené, postavy s tebou mluví jen občas, popovídat si se všemi ti nezabere půl hodiny až hodinu. Mě to nevadí. Každý DA hra má jiný přístup a nemám pocit, že by mi něco unikalo a hezky to odsýpá. Ale zarytí fanoušci mají asi pocit, že jsou o něco okrádáni. A za mě myslím, že ten nedostatek dialogů dost pramení z té nemožnosti přenést savy z minulé hry. Nemá cenu se bavit s Varricem, když ti nemůže říct nic o minulých dobrodružstvích.
@pajmič (08.11.2024 18:35): @Cathan (08.11.2024 18:39):  Já myslím, co sleduji, jak to hraje žena, že to bude mezi DA:O a DA:I. Tohle opravdu není průšvih a gameplay je v základu solidní. Masochismus je to ale na vyšší obtížnosti, které jen nehorázně zdržují. Za mě na první pohled druhý nejlepší díl. Na druhou stranu u mě by to tak bylo stále pod zelená čísla.
Já si nejsem zcela jist, zda se mi chce po Phantom Liberty hned hrát zase RPG. Už jich mám letos dost. Ale možná to rozehraji alespoň. Paní Jabová už to má na steamu a od včerejška hraje, tak ji to někdy ukradnu přes sdílenou steam knihovnu. :)

Co jsem viděl některé ty "hrůzné woke dialogy", tak mi nepřišlo, že by až tak skřípaly. Semo tamo lehce určitě. Ale jinak mi tam ani to zobrazení nebinární osoby nepřišlo nějak mimo. V té situaci nejsem. Ale neřeknu proti tomu ani popel, když je to integrované do celkového charakteru družníka. Naopak mi to vlastně přijde originální. Za deset let už se nad tím nikdo nepozastaví. Stejně jako třeba dnes nikoho netankují gay romance v Mass Effect.

Samozřejmě jde jen o mé dojmy. Pro potvrzení potřebuji tu hru hrát a vidět tak celý kontext a jak v něm ty dialogy obstojí svou kvalitou.
Další věc, kterou cenim, je, že vedlejšáky tu nejsou jen ňáký random žádosti přines tohle, přines tamto, ale narativně se všechny točej kolem ňákýho ústředního bodu, tématu, který se prohlubuje, a otvíraj do tý doby netušený prostory. Třeba když jsem bezcílně bloudil v katakombách a dumal, jak se dostat k tý zpropadený truhle, abych se tam posléze v zdánlivě nesouvisejícím questu vrátil z druhý strany, přičemž mě ta hra nadále teasuje, že tam toho na mě čeká ještě víc, ale budu si muset počkat.
Finále je konceptuálně fakt hustý. Komu nebudou postavy dokonale u prdele by měl být hodně spokojen.
@Ria Kon (04.11.2024 19:22): Nejsem ani z daleka tak daleko, ale z toho rozhovoru s matkou se zdá, že kvůli Taash opustila The Qun. Vyloženě zmiňuje, že se nikdy neučila být matkou, ale když bylo její dítě v nebezpečí, jednala. Netuším, co to bylo za nebezpečí, ale pokud jde o mě, je to další důkaz jak je The Qun ve své podstatě nepřirozený a někdy z něj "lidé" prostě odejdou kvůli svým přirozeným instinktům.
Není to zrovna subtle writting, ale matka je dobrý příklad rodiče co opustil nějaké konzervativní cesty ale nikdy jim zcela neuniknul, je to stále v ní a chce aby tak Taash žili.
Makal má mírně rozporuplné dojmy "Dragon Age Veilguard má celou řadu silnejch stránek, vypadá hezky, má fajn soubojovej systém, ale bohužel mu chybí to co dělá dobré RPG tím dobrým RPG, a to je příběh kterej by člověka chytnul za srdíčko, postavy který by si mohl oblíbit, a dialogy ze kterých by si nechtěl vyškrábat oči"
@Ria Kon (04.11.2024 19:22): Buď jsem to nepochytila nebo se to neřeší. Zkusím na to kouknout. Momentálně (act 2) se ale řeší to, že se necítí být ženou a Neve jí sehnala kontakt na pár jiných trans lidí se kterými to může probrat.