@TombSpirit (16.12.2024 10:57): Jasné. Však to nerozporuji. Jen připomínám, že už jsme jinde.
Diskuze
@Jab (16.12.2024 09:37): Tak to je "remaster", ne "remake". To samé třeba Tomb Raider.
@Cobot (16.12.2024 08:49): Ta remastered verze dvojky je prý ok. Přidala i po letech rebalanc. Ale základní gameplay zůstává a samozřejmě tím zůstává i zastaralý.
Nedávno jsem btw málem koupil první Diablo, abych jej zkusil s tím DevilutionX modem. Ale rychle jsem si připomenul, že ten gameplay už by mě nudil.
Na druhou stranu... Remaster prvního Warcraftu jsem koupil. Pár misí dal a je to fajn rychlovka. Ale taky nemyslím, že to dohraji.
Nedávno jsem btw málem koupil první Diablo, abych jej zkusil s tím DevilutionX modem. Ale rychle jsem si připomenul, že ten gameplay už by mě nudil.
Na druhou stranu... Remaster prvního Warcraftu jsem koupil. Pár misí dal a je to fajn rychlovka. Ale taky nemyslím, že to dohraji.
Sentiment je sakra zrádnej. Na poslední chvíli jsem v pátek koupil na gogu a jak se vzpomínat na mladá léta. Pomalá hratelnost, nehezká grafika, a hned se mi vybavilo jak to bylo v pozdějších fázích úmorné.
Každopádně ověřeno, že i na gogu refund funguje.
Každopádně ověřeno, že i na gogu refund funguje.
@Isair (06.12.2024 21:02): jo, vyhovuje. Teda ještě by mohl mít všechny ty starší hry, o kterých jsem si dřív jen četl, neměl na ně peníze a teď nejsou nikde sehnat. Viz. Shadow Company: Left for Dead atd.
Ale souhlasím, toto je diskuze o War2.
Ale souhlasím, toto je diskuze o War2.
@veselykralicek (06.12.2024 15:47): Opravdu nemusí nabízet kdejaký odpad, už mnohokrát jsem si říkal, že alespoň nějaký minimální "quality check" by nebyl na škodu ;) (byť je to takové rozporuplné a ta jejich totální svoboda má samozřejmě svoje přednosti a kouzlo).
Nejde jen o nabízení "co hrát dál", jde o celkový přehled v sortimentu, který tu prostě v podstatě není (kvůli špatnému filtrování, algoritmu a obrovskému obsahu).
A vše nikdy nabízet nemůže, buďme zase trochu realisté a racionalisté, že :). Ale ok, tobě Steam vyhovuje jak je, anžto Steam hry neprocházíš, nezajímají tě zapadlé hidden gemy, máš jiné zdroje, ještě toho nemáš odehráno tolik, abys musel vyhledávat nějaké specifičtější a méně známé kousky, whatever (důvod mi je vlastně fuk) a je to tak v pořádku. Ale pro většinu ostatních je ta nepřehlednost v sortimentu negativum a holt cena za tu "totální svobodu (vydám cokoliv, bez ohledu na kvalitu)", smiř se s tím.
A už dost o Steamu, akorát tu tím zaplevelujeme diskuzi.
Nejde jen o nabízení "co hrát dál", jde o celkový přehled v sortimentu, který tu prostě v podstatě není (kvůli špatnému filtrování, algoritmu a obrovskému obsahu).
A vše nikdy nabízet nemůže, buďme zase trochu realisté a racionalisté, že :). Ale ok, tobě Steam vyhovuje jak je, anžto Steam hry neprocházíš, nezajímají tě zapadlé hidden gemy, máš jiné zdroje, ještě toho nemáš odehráno tolik, abys musel vyhledávat nějaké specifičtější a méně známé kousky, whatever (důvod mi je vlastně fuk) a je to tak v pořádku. Ale pro většinu ostatních je ta nepřehlednost v sortimentu negativum a holt cena za tu "totální svobodu (vydám cokoliv, bez ohledu na kvalitu)", smiř se s tím.
A už dost o Steamu, akorát tu tím zaplevelujeme diskuzi.
@Isair (05.12.2024 15:55): tak Steam nenabízí úplně vše, ale upřímně bych byl radši, kdyby nabízel úplně vše, co kdy vyšlo, než jen lepší nabízení co hrát dál.
@H34D (05.12.2024 19:03): Přesně tak! :)
K tomu "hele ten Warcraft 2 mě vlastně dost bavil, nebyla by podobná 2D retro RTS?" je přeci nejlepší databaze-her.cz a její diskuze :)
@rikuhahl (05.12.2024 16:03): No jo, obojí má Kingdom v názvu :).
Hele a prý je to podobné i Disco Elysium a Baldur's Gate 3... hustý :).
Abych tomu zase úplně nekřivdil, ono to třeba nějakých 30% her ze seznamu i trefí (taky záleží kus od kusu), ale zkrátka většinově je to prostě hrozně mimo a zrovna tohle je funkce, kterou bych fakt využil, kdyby se na ní dalo spolehnout, jasně že to nikdy nebude na 100%, ale v současné podobě je to téměř nepoužitelné.
Hele a prý je to podobné i Disco Elysium a Baldur's Gate 3... hustý :).
Abych tomu zase úplně nekřivdil, ono to třeba nějakých 30% her ze seznamu i trefí (taky záleží kus od kusu), ale zkrátka většinově je to prostě hrozně mimo a zrovna tohle je funkce, kterou bych fakt využil, kdyby se na ní dalo spolehnout, jasně že to nikdy nebude na 100%, ale v současné podobě je to téměř nepoužitelné.
@Isair (05.12.2024 15:55): Hero of the Kingdom je podobná Kingdom Come Delivarence, nebo naopak :) Je tam asi tak 1% podobnosti, to asi stačí :)
@Isair (05.12.2024 15:55): Jo je mi to jasný a taky jsem věděl ještě o další hře a nevim název, to bude určitě ona :) Někdy to hází opravdu blbosti, u nějaké plošinovky mi byl doporučen Tekken nebo Street Fighter tuším :)
@Jumas (05.12.2024 15:47): Jasně, Loriu dokonce i znám (tuším, že je pak ještě jedna podobná, ale název si teď nevybavím), šlo jen o příklad, na kterém jsem chtěl demonstrovat, co mi (nebo některým jiným zákazníkům) může na onom rozsáhlém sortimentu typu (nabízím v podstatě úplně vše, bez ohledu na kvalitu) vadit. Jak říkám, na jednu stranu požehnání (může se tam najít solidní hidden gem a sehnat v podstatě téměř vše možné), na druhou prokletí (jen velmi špatně se v tom všem maglajzu orientuje) a doporučující algoritmus tam stojí za pendrek (ať už co se týká hlavní stránky, tak třeba i "podobné hry" pod právě prohlíženým produktem, kde je někdy schopné tam k Resident Evilu hodit třeba Epic Mickeyho :), když to jen lehce přeženu). Divím se, že v dnešní době AI a já nevím čeho všeho, na tom nějak nezapracují.
@Isair (05.12.2024 13:59): K tomu "hele ten Warcraft 2 mě vlastně dost bavil, nebyla by podobná 2D retro RTS?" je dobrá asi slovenská Loria, která už je teď zadarmo. Jinak Steam konečně ukazuje celý seznam přání a neseká se. když v něm měním pořadí her. Na tuhle funkci jsem čekal tam pět let, možná víc, protože vždy pár náhodných položek v kompletním výpisu chybělo a při změně pořadí bylo třeba někdy znovu načíst stránku, protože se to prostě kouslo.
Ale ano, ta doporučení jsou občas dost úsměvná.
Ale ano, ta doporučení jsou občas dost úsměvná.
https://www.youtube.com/watch?v=PFSlC6gY1PE
Tall pixely Warcraftu 1 a rebalance Warcraftu 2. Ty Remastery nejsou imho ani v základu flop. Ale vylepšení samozřejmě vítám.
Tall pixely Warcraftu 1 a rebalance Warcraftu 2. Ty Remastery nejsou imho ani v základu flop. Ale vylepšení samozřejmě vítám.
@veselykralicek (05.12.2024 13:54): Tak přeci někdy tě zajímá, co nabízejí z nějakého konkrétního žánru, settingu, whatever, opravdu nenosím v hlavě celou nabídku Steamu a každý název jednotlivé hry.
V reálu to probíhá asi takhle, řeknu si například, "hele ten Warcraft 2 mě vlastně dost bavil, nebyla by podobná 2D retro RTS?", jenže na Steamu se těžko člověk prohrabe tou tunou odpadu. Byť by to s lepším filtrováním šlo. To už je vážně lepší, si tu existenci takového kousku najít jinde a až následně si zjistit, jestli jí tedy Steam prodává (což je zbytečně dvojí "práce").
To samé ten jejich doporučující algoritmus, když už ho Steam má, mohl by ho nějak lépe využívat a lépe mi doporučovat hry dle mnou zakoupených a preferovaných žánrů, byla by větší šance se tak dozvědět o existenci nějakých zapadlých kousků, které by mi sedly. Jenže v praxi to vypadá tak, že mi nabízí hry z wishlistu (tj, které už dávno znám) a ještě způsobem "ve wishlistu máte Warcraft 2, proto vám doporučujeme Warcraft 1", což by bylo logické a ok, kdybych však už ten Warcraft 1 neměl ve wishlistu také :D (disclaimer: Warcrafty Steam neprodává, jde o příklad :)).
V reálu to probíhá asi takhle, řeknu si například, "hele ten Warcraft 2 mě vlastně dost bavil, nebyla by podobná 2D retro RTS?", jenže na Steamu se těžko člověk prohrabe tou tunou odpadu. Byť by to s lepším filtrováním šlo. To už je vážně lepší, si tu existenci takového kousku najít jinde a až následně si zjistit, jestli jí tedy Steam prodává (což je zbytečně dvojí "práce").
To samé ten jejich doporučující algoritmus, když už ho Steam má, mohl by ho nějak lépe využívat a lépe mi doporučovat hry dle mnou zakoupených a preferovaných žánrů, byla by větší šance se tak dozvědět o existenci nějakých zapadlých kousků, které by mi sedly. Jenže v praxi to vypadá tak, že mi nabízí hry z wishlistu (tj, které už dávno znám) a ještě způsobem "ve wishlistu máte Warcraft 2, proto vám doporučujeme Warcraft 1", což by bylo logické a ok, kdybych však už ten Warcraft 1 neměl ve wishlistu také :D (disclaimer: Warcrafty Steam neprodává, jde o příklad :)).
@Isair (04.12.2024 23:31): já nevím, tenhle názor jsem slyšel už hodněkrát a úplně s tím nesouhlasím. Proč by měl být problém Steamu, že něco zapadne? Přes vyhledávání to vyhledat jde vždycky. Nebo teda aspoň já vždycky vím, co si chci zahrát nebo co si chci koupit. Že bych si sedl ke Steamu a řekl si: Steame, vyber mi něco, co neznám, ale co je dobrý a bude mě to bavit, se mi upřímně nestalo ani jednou..
@Ringo (05.12.2024 07:55): To byla nadsazka a spatny vtip.
@Mendoza (05.12.2024 07:51): Ne, ty jsi rovnou vytáhl pšonky a náznak špinavých kšeftů, aby měli na vodku. No nechme to být, je to off topic.
@Ringo (05.12.2024 07:21): No ja nezacal vytahovat pojmy jako svedomi a moralka. A nekolikrat jsem psal, ze na gogu normalne nakupuju. Tvoje predstava, jakej jsem zlodej (nebo minimalne obhajce zlodeju) je ponekud mylna :)
Jeste bych teda dal jeden priklad pristupu, kterej se mi libi vic nez gog, a to je archive.org, kde se snazej archivovat veskerej lidskej digitalni otisk. Tedy i sw vcetne her. To je neco, co povazuju za uzitecny a cenny. Nejaky obchodnicky, i kdyz se tvarej sebevic mile, nepovazuju za takovou vyhru.
A samoze, jak psal next_ghost, open source porty jsou taky z myho pohledu velky dobro.
Jeste bych teda dal jeden priklad pristupu, kterej se mi libi vic nez gog, a to je archive.org, kde se snazej archivovat veskerej lidskej digitalni otisk. Tedy i sw vcetne her. To je neco, co povazuju za uzitecny a cenny. Nejaky obchodnicky, i kdyz se tvarej sebevic mile, nepovazuju za takovou vyhru.
A samoze, jak psal next_ghost, open source porty jsou taky z myho pohledu velky dobro.
@Mendoza (05.12.2024 06:21): Hele, to už zavádíš do nějakého svého světonázoru a třídního boje s předvytvořeným argumentem, proč je vlastně dobře majitele práv a prodejce her okrást, ne?
@Ringo (05.12.2024 00:11): Gog nejsou nejaky svatousci, to jsou normalni kseftari. A drzitele prav starych her bejvaj casto pekny lumpove (ea tvym smerem se koukam). Takze pohadky o krasnem novem svete jsou jen fantas. Nic proti, je to legit sluzba, ale tvarit se, ze je to od boha danej dokonalej dar je pro me spis k smichu.
Jo a radsi bych uz tuhle diskuzi uzavrel, uz je to celkem daleko od warcraftu. Tak sry, ze jsem s tim vubec zacinal.
Jo a radsi bych uz tuhle diskuzi uzavrel, uz je to celkem daleko od warcraftu. Tak sry, ze jsem s tim vubec zacinal.
@Mendoza (04.12.2024 23:41): U 30+ let staré hry většinou koupí nepodporuješ původní autory bez ohledu na to, kde kupuješ. Namátkou třeba Michael Morhaime, Patrick Wyatt a Bill Roper (tři z původních autorů Warcraftu) u Blizzardu už dávno nepracují.
A nejlepší druh komunitní péče je legální open source port/remake.
A nejlepší druh komunitní péče je legální open source port/remake.
@Mendoza (05.12.2024 00:01): Ad podpora autorů - vždy a všude je to o podpoře toho, kdo na hru vlastní práva. Nemyslím si, že by vlastníci práv dané hry nebyli odměněni z každého prodeje hry, kterou GoG nabízí na základě získaných práv od těch, kteří je mají. Pokud bys chtěl podpořit autory, najdi si konkrétní programátory z titulků těch her a pošli jim prachy rovnou na účet :-)
Samozřejmě v dobách, kdy se nenosily elektronické verze her a bez krabičky to prostě jako nemáš, převládala myšlenka, proč mám platit za hru na GoGu, když je to jen imaginární vlastnictví souborů, není to krabicovka, a tak st tohle mohl zastoupit warez a zdarma. To je pak už o tvém svědomí. Jasně, kdysi jsme z warezu asi hráli všichni. Ale GoG tomu dal štábní kulturu v podobě - hrejte, najděte u nás staré hry, zaplaťte a máte to navíc legálně se souhlasem vlastníka práv na danou hru. Tey legálně,s patřičným servisem, který vám k tomu nabídneme. Za mě výborná myšlenka.
A Poláky nech být, jdi se k nim někdy kouknout, v lecčem nás předběhli.
Samozřejmě v dobách, kdy se nenosily elektronické verze her a bez krabičky to prostě jako nemáš, převládala myšlenka, proč mám platit za hru na GoGu, když je to jen imaginární vlastnictví souborů, není to krabicovka, a tak st tohle mohl zastoupit warez a zdarma. To je pak už o tvém svědomí. Jasně, kdysi jsme z warezu asi hráli všichni. Ale GoG tomu dal štábní kulturu v podobě - hrejte, najděte u nás staré hry, zaplaťte a máte to navíc legálně se souhlasem vlastníka práv na danou hru. Tey legálně,s patřičným servisem, který vám k tomu nabídneme. Za mě výborná myšlenka.
A Poláky nech být, jdi se k nim někdy kouknout, v lecčem nás předběhli.
@Isair (05.12.2024 00:02): Ja jsem optimista, podle me to soupnou nekam do rohu k Lost Vikings a Blackthorne a budou to tam porad mit za 10 susnu.
@Mendoza (05.12.2024 00:01): Záleží, jestli na tom Bnetu zůstanou, imo beztak ne (původní Warcraft 3 taky už nenabízejí, což je za mě třebas totální fail, protože ta nová verze je fakt děs po všech stránkách). Navíc je fajn mít možnost koupit i jinde, než přímo na Bnetu (kdo potřebuje dalšího pitomého klienta, že? :), pokud není multiplayerový hráč).
Lol, nevšiml jsem si, že to postoval už Phoenix :D, já si říkal, o jakém fousáči to mluvíš :).
Lol, nevšiml jsem si, že to postoval už Phoenix :D, já si říkal, o jakém fousáči to mluvíš :).
@Isair (04.12.2024 23:56): Opet fousac :D Ja se na to snad budu muset kouknout.
Kazdopadne bych jeste jednou rad upozornil, ze oba puvodni warkrafty stale muzete koupit na battle.netu, takze nejsou stazeny z prodeje. A koupi tam podporite autory.
Kazdopadne bych jeste jednou rad upozornil, ze oba puvodni warkrafty stale muzete koupit na battle.netu, takze nejsou stazeny z prodeje. A koupi tam podporite autory.
Jinak čirou náhodou jsem včera narazil na tohle video, kde to ten týpek trochu popisuje. A vystihuje i moje pocity ohledně současného Microsoft/Blizzardu ;).
@Mendoza (04.12.2024 23:41): Kus od kusu. Koupí na GOG většinově nepodporuješ původní autory, ale podporuješ filosofii zpřístupnění starých pecek modernímu publiku. Abandonware byl vždy šedá zóna, nemám problém stáhnout něco, co nikdo za peníze nenabízí, současně nemám problém podpořit finančně šikovné programátory, kteří nastudují problematiku zprovoznění dané hry za mě. Nemám čas na všechno.
@Isair (04.12.2024 23:44): Presne tak to bude a docela by me zajimaly nejaky cisla kolem toho.
Vsak ja taky mimo gog shanim jen veci, co tam nejsou. Preci jen je to tam nejpohodlnejsi.
Vsak ja taky mimo gog shanim jen veci, co tam nejsou. Preci jen je to tam nejpohodlnejsi.
@Mendoza (04.12.2024 23:41): Asi je to případ od případu, spíš podporuješ ale aktuálního vlastníka IP.
S tím Abandonwarem si tím nejsem tak jist, osobně ho používám jen u her, které nejsou jinde k sehnání. Jsou stránky, které si s tím dávají fakt péči (viz. DJ, který dělá ty balíky v GoG stylu nebo Hoborg u Amigy), pak jsou některé, které mají solidní komunitu okolo, která dokáže poradit (Myabandonware). Ale dost často jsem kdysi před GoGem narazil na nefunkční rozbité či neopatchované verze, což se mi u GoGu v podstatě nestává. Sehnat CD verze pak bylo úplné umění (Lands of Lore dabovanou verzi jsem si třebas zahrál až díky GoGu a mnoho mnoho dalších).
S tím Abandonwarem si tím nejsem tak jist, osobně ho používám jen u her, které nejsou jinde k sehnání. Jsou stránky, které si s tím dávají fakt péči (viz. DJ, který dělá ty balíky v GoG stylu nebo Hoborg u Amigy), pak jsou některé, které mají solidní komunitu okolo, která dokáže poradit (Myabandonware). Ale dost často jsem kdysi před GoGem narazil na nefunkční rozbité či neopatchované verze, což se mi u GoGu v podstatě nestává. Sehnat CD verze pak bylo úplné umění (Lands of Lore dabovanou verzi jsem si třebas zahrál až díky GoGu a mnoho mnoho dalších).
@rikuhahl (04.12.2024 23:24): Ok, psonky beru zpet a omlouvam se timto milym bratrum polakum za svuj pohrdlivy ton.
Ale v otazce abandonwaru si stojim za tim, ze je leckdy lepsi komunitni pece nez zpackany vydani casteji na steamu, ale i na gogu. A nemyslim, ze koupi na gogu (ktera mi nedela problem) podporuju puvodni autory her.
Tohle neni reseni warezu, abandonware byla vzdycky takova ta seda zona, imo.
Ale v otazce abandonwaru si stojim za tim, ze je leckdy lepsi komunitni pece nez zpackany vydani casteji na steamu, ale i na gogu. A nemyslim, ze koupi na gogu (ktera mi nedela problem) podporuju puvodni autory her.
Tohle neni reseni warezu, abandonware byla vzdycky takova ta seda zona, imo.
@veselykralicek (04.12.2024 23:27): To nebyla výčitka (jakkoli to bylo možno takto chápat). Steam dává příležitost všem, negativum z pohledu zákazníka je brodění se v hromadě hlušiny, pozitivem je, že v ní lze nalézt nebroušený diamant.
@Mendoza (04.12.2024 23:06): Kdo má v malíku emulátory, virtualizace, wrappery, knihovny, konfigurace... tomu musel obětovat hodně času. Čas jsou peníze, ber nebo nech. Vousáče mít rád nemusíš, z pohledu relevance jeho argumentace to nehraje roli.
@Mendoza (04.12.2024 23:06): Kdo má v malíku emulátory, virtualizace, wrappery, knihovny, konfigurace... tomu musel obětovat hodně času. Čas jsou peníze, ber nebo nech. Vousáče mít rád nemusíš, z pohledu relevance jeho argumentace to nehraje roli.
@veselykralicek (04.12.2024 23:27): Nemyslím, že to myslel jako zápor.
Ale je to takové dvousečné, na jednu stranu super, že Steam v podstatě dává možnost publikovat komukoliv cokoliv (často se tak dá narazit i na některé opravdu solidní hidden gemy a netradiční kousky), na druhou stranu kdo se má v těch tunách "odpadu" prohrabovat a ty gemy hledat :) (a tak dobrý ten filtrovací a vyhledávající systém, aby to bylo možné, nemluvě o algoritmech viz. "podobné produkty" aj. (který nabízí vše, jen ne podobné hry) zase nemají).
Ale je to takové dvousečné, na jednu stranu super, že Steam v podstatě dává možnost publikovat komukoliv cokoliv (často se tak dá narazit i na některé opravdu solidní hidden gemy a netradiční kousky), na druhou stranu kdo se má v těch tunách "odpadu" prohrabovat a ty gemy hledat :) (a tak dobrý ten filtrovací a vyhledávající systém, aby to bylo možné, nemluvě o algoritmech viz. "podobné produkty" aj. (který nabízí vše, jen ne podobné hry) zase nemají).
@Phoenix (04.12.2024 22:44): tak to, že Steam vydává všechno, bych mu úplně nevyčítal..
@Mendoza (04.12.2024 23:06): Hele, warezem a pohrdavym přístupem k jinym národum se tu prosím neprezentuj. Nemáme to rádi. Díky.
@Ringo (04.12.2024 22:51): Co ma jako nejakej Jacek spolecnyho s tvurcema tech her? Dyt ty psonci to maj na vodku a puvodni tvurci utrou stejne nudle. Na gogu mam pres 400 her, ale nikdy jsem nemel problem s abandonware strankama, kde...
@Phoenix (04.12.2024 22:44): ...tem hram spravci davaj leckdy lepsi peci nez gog, jak se lze docist v nejedny gog diskuzi. Plus pocitam, ze kdo chce hrat vykopavky, tak ma stejne v maliku ruzny emulatory, dosboxy, virtualboxy, ruzny wrappery, knihovny a kdesi cosi.
A sorry - na fousace koukat nebudu, nemam ho rad.
@Phoenix (04.12.2024 22:44): ...tem hram spravci davaj leckdy lepsi peci nez gog, jak se lze docist v nejedny gog diskuzi. Plus pocitam, ze kdo chce hrat vykopavky, tak ma stejne v maliku ruzny emulatory, dosboxy, virtualboxy, ruzny wrappery, knihovny a kdesi cosi.
A sorry - na fousace koukat nebudu, nemam ho rad.
@Mendoza (04.12.2024 21:45): Tak s tím, že jsi to defakto kradl, zatímco snahu GoGu staré hry legalizovat regulérní čistou koupí za pár peněz v hodnotě kolikrát ani ne jednoho oběda, považuješ za špinavý kšeft, bych se moc nechlubil :-)
@Mendoza (04.12.2024 21:45): Myslím, že je to dobře vysvětleno tady. V ceně her na GOG platíš i čas programátorů, kteří staré hry přizpůsobují moderním systémům. Je to odlišná filosofie v porovnání třeba se Steamem, osobně se snažím podporovat obojí (mrť her na Steamu, který vydá doslova cokoli i preserve přístup GOG).
@next_ghost (04.12.2024 21:10): Vetsinu tech starejch vykopavek, na kterejch ten polskej korporat rejzuje tezky prachy, jsem si vzdycky stahoval zadarmo a, svete div se, taky bez drm. Jenze polak je od prirody kseftar a potrebuje na vodku, tak zacal prodavat to, co vsude rostlo pro vsechny zdarma. Ale ja jim nic nevycitam, utratil jsem u nich taky nejeden zlotacek.
@Mendoza (02.12.2024 20:45): GOG neprovozuje "nějaká polská korporace", ale sesterská firma vývojářů Zaklínače a Cyberpunku. A navíc mají daleko lepší obchodní podmínky než Steam, Epic nebo Origin, v první řadě kvůli absenci DRM. Už jenom za tu snahu udržet naživu staré klasické hry si ty prachy zaslouží.
@Isair (03.12.2024 07:36): nevím, mně ta detailnější grafika a hlavně rozlišení 16:9 úplně stačí. Multiplayer mě nezajímá, ale kampaně si projedu rád. A u těch mě vyloženě potěšilo, že se mise konečně odemykají a hráči mají možnost si klidně zahrát jen jednu konkrétní misi nebo pokračovat v kampani bez uložení.
Já jsem jedničku asi dvakrát zkoušel a nikdy nevydržel víc jak hodinu. To ovládání jsem prostě nedával (i z důvodů, že jsem měl už předtím nahráno desítky hodin ve dvojce). Takže pokud je teď ovládání aspoň na úrovni dvojky, tak je to přesně to, co po tý hře chci a nějaký kosmetický změny, který mohly hru “zhoršit” mi jsou vcelku jedno. Výsledek bude, že si tu hru zahraju a dohraju a to je pro mě to klíčový.
Mně osobně přijde remaster jedničky výrazně větší. Ty animace před misí atp... Toho je škoda. Ale grafika a quality of life zlepšení dělají hodně. V samotných misích ale zamrzí pitomá AI vlastních jednotek při reakci na útok nepřítele.
@veselykralicek (03.12.2024 07:26): Remástr dvojky vypadá docela ok (alespoň nic vyloženě nezmrvili), jen mi přijde celkem zbytečnej, Vizuálně je to skoro stejné a už Bnet edice byla naprosto v pohodě a přidala dostatek "quality of life" vylepšení oproti originálu. Možná kvůli multiplayeru (?) by své místo mohl obhájit (pokud tedy přidali nějakou moderní podporu, u jedničky zdá se není vůbec).
Jo a ještě ty fonty jsou v remásterech o ničem (jak v jedničce tak ve dvojce).
Jo a ještě ty fonty jsou v remásterech o ničem (jak v jedničce tak ve dvojce).
@Isair (03.12.2024 06:56): já si říkám, jaký animačky před misema, že to tam snad nikdy nebylo.. a Ty mluvíš o jedničce, aha.
Jak říkám, jedničku jsem nehrál, remaster dvojky se mi líbí, podpořil jsem ho a jsem rád, že to vzniklo..
Jak říkám, jedničku jsem nehrál, remaster dvojky se mi líbí, podpořil jsem ho a jsem rád, že to vzniklo..
Třeba už jen to, že odebrali ty pěkné animace v briefingu (místo toho tam je jen statickej obrázek) či to závěrečné victory/lose videjko, či videjko s lokací mise (na té "3D" mapce) je důkazem toho, že si s tím vůbec nedali tu péči. Nemluvě o tom, že to vypadá jak nějaká laciná hra pro android. Remaster dvojky je možná fajn (nekoukal jsem), ale u jedničky bych určitě raději volil originál, i přes debilní ovládání (paradoxně mi více vadilo když jsem byl mladší než teď, když jsem to pár let zpátky hrál znovu :), ty mise jsou většinou stejně tak lehké, že se standardním ovládáním to musí být totální zívačka).
Osobně bych kvůli téhle laxnosti ten remaster jedničky nekoupil už z principu. A na kurvení klasik podobnými remastery začínám být čím dál více alergický. Ať si vezmou příklad od Nightdive, jak se to má dělat správně.
Osobně bych kvůli téhle laxnosti ten remaster jedničky nekoupil už z principu. A na kurvení klasik podobnými remastery začínám být čím dál více alergický. Ať si vezmou příklad od Nightdive, jak se to má dělat správně.
@Mendoza (02.12.2024 22:30): Tak CDH to tam asi nějak zapomněli:-) Faktem je, že mně to, co je na GoGu, už ani nenapadá stahovat někde z abandonware, ten používám už jen na hodně zapadlé tituly, které GoG nemá.
@Ringo (02.12.2024 22:08):
@veselykralicek (02.12.2024 22:14):
Na takovy ty negog veci je klasika myabandonware, kde jsou i ruzny fixy a rady. Kazdopadne je pravda, ze se snazej neslapat polakum do zeli. Dtto oldgames. Ale cvicne jsem zaguglil a sehnat funkcni warcraft 1 mi trvalo mene nez minutu. A moralne za me cajk, clovek usetri.
@veselykralicek (02.12.2024 22:14):
Na takovy ty negog veci je klasika myabandonware, kde jsou i ruzny fixy a rady. Kazdopadne je pravda, ze se snazej neslapat polakum do zeli. Dtto oldgames. Ale cvicne jsem zaguglil a sehnat funkcni warcraft 1 mi trvalo mene nez minutu. A moralne za me cajk, clovek usetri.
@Ringo (02.12.2024 22:08): no, já už bych to dneska ani nikde nelegálně stáhnout neuměl. Řešit ty cracky, keygeny, no-cd patche..
@Mendoza (02.12.2024 21:08): No, vždycky, většina jich už má - kup si to na GoGu nebo STEAMu (pokud to tam je). Druhá věc je, že jsme se díky GoGu konečně z abandonware vymanili a přešli do legální sféry, takže jí zpět do té nelegální nepovažuji dnes už za cestu, pokud se nejedná vyloženě o výjimku, že hra není nikde ke koupi. Pokud bychom přijali bez skrupulí abandonware, tak jsme někde kolem roku 2000, kdy bylo ještě nepředstavitelné platit jen za elektronickou formu hry a tím by smysl platit GoGu vlastně padl, protože proč si to rovnou nestáhnout z abandonware zdarma, že.
@Ringo (02.12.2024 20:53): Bez drm to zatim vzdycky jistily abandonwarez stranky.
@Mendoza (02.12.2024 20:45): Ono jde o to to mít DRM free a ne s povinností spuštění přes nějakého klienta.
@Ringo (02.12.2024 20:30): Tak ony se origo verze daj koupit i na battle.netu, takze moznost nakupu uplne nezmizi a dokonce pujdou penize autorum a ne nejake polske korporaci. Ja mam na gogu teda nakoupeno uz davno, ofkoz.
@Mendoza (02.12.2024 20:12): Samozřejmě kdo chce hrát remaster, bude hrát remaster, není to tak, že bych to někomu chtěl upírat. Jen je určitě pár lidí, kteří raději investují jednoznačně do původní verze než do remasteru, takže je to spíše pro ně. Já si porovnal ty verze na youtube, abych se kouknul, jak to vypadá a vím, že v tomto případě na compu přímo už to porovnávat chtít nebudu a remaster mi nenahradí originál, jako se to může výjimečně stát u jiných her. Já Warcraft 1 a 2 dohrál ještě někdy v devadesátkách a na GoGu jsem jej měl dlouho ve wishlistu jako neakutní možnou nostalgickou koupi a nevšimnout si toho, že to stahují z prodeje, tak to propásnu, podobně, jako jsem takto propásnul např. Death Gate.
@Ringo (02.12.2024 19:28): Remastery jsou cajk. Jen teda je dobry mit i origo jednicku, kdyz se clovek bude chtit cas od casu ztrestat privetivym ovladanim. A narozdil od tebe nemusim porovnavat na youtube ale u sebe na kompu.
@Ringo (02.12.2024 19:28): já musím uznat, že Remaster Warcraftu 2 se mi líbí, i když trochu zapracovat na umělé inteligenci a pathfindingu mohli.
Remaster jedničky je branej o hodně hůř, ale jedničku jsem zase já nikdy nehrál..
Jinak díky za tip.:-)
Remaster jedničky je branej o hodně hůř, ale jedničku jsem zase já nikdy nehrál..
Jinak díky za tip.:-)
@H34D (02.12.2024 19:24): Za mě ne, už o tom proběhla třeba debata na Twitteru a pár lidí se tam shodlo, že to vypadá jak odfláknuté zadání umělé inteligenci. Na Youtube si třeba můžeš porovnat originál s remasterem, jak je deformován obraz. Mě osobně na první pohled remaster udeřil do očí nepříjemně, že jsem si říkal, co to jako je, kde jsou ty krásné budovy a jednotky, jak je z nám z originálu. Kdyby to bylo uděláno ve stylu remasteru, jak kdysi udělali Starcraftm, tak ok, v případě Warcraftu 1 a 2, originál je originál.
@Ringo (02.12.2024 16:24): Za mě remastery vypadají pěkně. Jen to není moc velký skok oproti původní verzi. Hlavně mají vylepšení v ovládání, takže za mě pokud něco kupovat, tak remaster. :)
Poslední šance koupit Warcraft 1 a 2 na Gogu je do 13. prosince , pak budou obě hry staženy. Zřejmě kvůli rýžování na těch ne moc pěkných remasterech.
A kdo to chce mít o 2 EURa levnější, zadejte po check outu Promo code: MakeWarcraftLiveForever
A kdo to chce mít o 2 EURa levnější, zadejte po check outu Promo code: MakeWarcraftLiveForever
@veselykralicek (08.11.2024 10:13): hlavně by k tomu mohli vyčistit soundtrack a vydat ho na streamech apple music/spotify
@rikuhahl (06.11.2024 17:43): taky jsem to zaznamenal, tak jsem zvědavej. Je pravda že D2 Resurrected je můj splněný sen, takže by mě hodně zajímalo, jak se k W2 postaví. Občas si tu hru z nostalgie pustím a přijdei pořád dobrá..
@rikuhahl (07.11.2024 20:51): Myslel jsem, že tam ten remater D2 daj hned po sloučení. Nevim, co to zdržuje. Novinky tam ale podle mě už budou všechny. CoD už tam taky rvou.
@Jumas (07.11.2024 20:37): Jj, to je první vlašťovka, proto jsem si řikal, že by tam i to Diablo II: Resurrected mohli dát nějak zpětně. No uvidíme, co teda provedou teď a jestli je ten remaster W2 pravda.
@rikuhahl (06.11.2024 17:43): Tak Diablo IV už je taky na Steamu. Teď už tam Microsoft Activision Blizzard bude rvát všechno si myslim.
@TombSpirit (06.11.2024 17:34): včera jsem zkoušel remaster SC1 na gamepassu (resp. battlenetu, kterej mám propojenej s gamepassem). Aby tam vůbec fungovala ta nová grafika a remaster treatment, bylo potřeba změnit region na americas, protože s europe se pouštěla původní 1998 verze. Ale jak jsem tohle vyřešil (thx reddit) tak ten remaster působí velmi velmi dobře.
@rikuhahl (06.11.2024 17:43): Já bych zase rád všechno (no hlavně ty rts) viděl na xboxu (jo, můžeš hrát s k/m) a na game passu.
@TombSpirit (06.11.2024 17:34): Asi jo, to jsem nesledoval :) Od Blizzardu je pro mě nejdůležitější D2 a W2. Jo a oboje bych rád na steamu, ale to bude těžší :)
@rikuhahl (06.11.2024 15:38): Tak remaster (nebo co to bylo) prvního Starcraftu byl ok, ne?
Remaster? Kdyby to vyšlo, tak by to mohlo být fajn. Ale po remasteru trojky je třeba být ve střehu :)
@TombSpirit (23.01.2021 22:02): Což je nějaký nesmysl, protože
Minimální HW požadavky Warcraft 3: Reforged
Procesor: Intel Pentium D nebo AMD Athlon 64 X2
Grafická karta: Nvidia Geforce 6800 nebo ATI HD 3650 Pro (256 MB VRAM)
Operační paměť: 2 GB RAM
Pevný disk: 3 GB volného místa
Operační systém: Windows 7/8/10 (64bit)
Našel jsem i na game database toto.
Warcraft 2: Tides of Darkness at recommended sys specs on a 1920x1080 screen resolution will be if your PC has at least the GeForce 2 MX 400 64MB/Radeon 7000 64mb graphics card. The CPU required to meet recommended requirements is either an AMD Athlon MP or Intel Pentium III processor. This type of gaming rig will deliver you around the 60 Frames per second. 32 MB will also be needed to achieve the Warcraft 2: Tides of Darkness rec specs and get 60FPS. We suggest a 20 year old PC to play smoothly.
Computer: Warcraft II: Battle.net Edition requires a 100% IBM PC compatible computer, with a Pentium 60 MHz or better processor and at least 16 megabytes of memory. ...
Computer: Warcraft II: Battle.net Edition requires a Macintosh with a PowerPC processor and 16 megs of physical RAM.
Minimální HW požadavky Warcraft 3: Reforged
Procesor: Intel Pentium D nebo AMD Athlon 64 X2
Grafická karta: Nvidia Geforce 6800 nebo ATI HD 3650 Pro (256 MB VRAM)
Operační paměť: 2 GB RAM
Pevný disk: 3 GB volného místa
Operační systém: Windows 7/8/10 (64bit)
Našel jsem i na game database toto.
Warcraft 2: Tides of Darkness at recommended sys specs on a 1920x1080 screen resolution will be if your PC has at least the GeForce 2 MX 400 64MB/Radeon 7000 64mb graphics card. The CPU required to meet recommended requirements is either an AMD Athlon MP or Intel Pentium III processor. This type of gaming rig will deliver you around the 60 Frames per second. 32 MB will also be needed to achieve the Warcraft 2: Tides of Darkness rec specs and get 60FPS. We suggest a 20 year old PC to play smoothly.
Computer: Warcraft II: Battle.net Edition requires a 100% IBM PC compatible computer, with a Pentium 60 MHz or better processor and at least 16 megabytes of memory. ...
Computer: Warcraft II: Battle.net Edition requires a Macintosh with a PowerPC processor and 16 megs of physical RAM.
@H34D (23.01.2021 21:54): Já bych se na nějaké video rád podíval, ale i když jsem dohrál StarCraft s StarCraft: Brood War a Warcraft II: Tides of Darkness s Warcraft II: Beyond the Dark Portal, rozhodně nepovažuji svůj skill za dostatečný na to, abych byl schopen něco uhrát proti živýmu soupeři. :-D
@H34D (11.07.2019 07:51): Přesně tak, každý přece ví, že minimální hw je 1 Ghz cpu a 2 GB Ram. A Win 7:
https://www.gog.com/game/warcraft_2_battlenet_edition
https://www.gog.com/game/warcraft_2_battlenet_edition
Je tady někdo, kdo by měl zájem si někdy zkusit zahrát pár her v bnet edici? Viděl bych to tak na hodinku hraní, zapnul bych na to stream, možná z toho udělal youtube video, kdyby to za to stálo... Předpokladem je ale aspoň nějaký základní skill v RTS.
@H34D (11.07.2019 07:51): On tam nejspíše opsal údaje z Anthology edice:), kde jsou uváděny přesně ty níže vypsané (a ještě třebas 300 MB místa na disku a grafická karta kompatibilní s DirectX 5).
Jenže ta edice obsahuje krom Warcrafta 2 a Diabla 1 ještě první Starcraft a ony požadavky tam jsou jen souhrnné pro celou edici, nikoliv pro každou hru zvlášť.
U klasického dosového Warcrafta 2 je to samozřejmě nesmysl, třebaže Anthology obsahuje Bnet edici.
Jenže ta edice obsahuje krom Warcrafta 2 a Diabla 1 ještě první Starcraft a ony požadavky tam jsou jen souhrnné pro celou edici, nikoliv pro každou hru zvlášť.
U klasického dosového Warcrafta 2 je to samozřejmě nesmysl, třebaže Anthology obsahuje Bnet edici.
@rikuhahl (11.07.2019 17:49): Však tady jsem doma i mezi kamarádama, no ne? :) Já sprostej na lidi, co přidávají nepravdivé zajímavosti asi budu. :) A samozřejmě sem tam nějakou nahlásím, když mě udeří do očí...
@H34D (11.07.2019 17:38): sprostej si buď doma, nebo mezi kamarádama, ale tady prosim ne. Mě třeba HW ani speedruny nezajímaj a přesto vás za to klidně pochválim :) Pokud ti nějaká zajímavost nevyhovuje, tak ji nahlaš a předělej ;)
@Crash (11.07.2019 09:09): Tak já jsem prostě sprostej, to musíš brát v nadsázce. :) Speedrunové rekordy mají nějaký základ v realitě, protože jednou byly platné a já jsem se snažil i některé updatovat, ale samozřejmě to není v mé moci sledovat 300+ her. Na druhou stranu tyhle informace o HW nárocích, jako tady přidal Tyrael, jsou naprosto zcestné a platné nikdy nebyly. Asi jsem trochu úchyl na ty HW nároky, ale v době, kdy jsem vyrůstal to prostě bylo důležité a bavilo mě zkoušet rozchodit hry na slabších sestavách apod. A tak nějak mě štve, když někdo bude chtít třeba prozkoumat herní historii, mrkne tady na profil Warcraftu II a jiných her a dočte se tam naprostý nesmysl, který mu nabourá představu o tom, jak to v dané době fungovalo.