Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kristmeister (21.12.2024 07:47): no s tou Ginou jsem právě vůbec neinteragoval. Až při mém návratu do Vatikánu.

Je tedy zvláštní že něco co působí jako hlavní linka, byla nepovinná. Nemít internety považoval bych to možná za bug, že mi hra dovolila přeskočit nějakou část. O to víc mě bavilo to hrát potom, ale zas je tam ta narativní disonance kdy už vím jak se věci mají.
@SilentWolf (20.12.2024 23:13): Jde to minout, ale zároveň je pravda, že musíš pokročit v hlavním questu. Jinak u toho vracení se do oblastí, který nedává narativně smysl, jsem si říkal, že to mohli jednoduše koncipovat jako flashback (protože Indy stejně nijak nereflektuje, že je už příběhově dál), což by mi přišlo mrtě cool, a nevim, jestli to někdy ňáká hra udělala, takhle je to jenom jajks.
@jones1240 (20.12.2024 17:15): Já s těmi collectibly částečně asi také brzy seknu, vlastně je nikdy nikde nesbírám, ale tady jsou holt často propojené se side questy a spojen s nimi dobrodružný průzkum, takže zkouším míru, u které mi bude příjemné zůstat. Neboli pravěká dilda sbírat fakt nebudu a jistě něco přidám.

Měl bych totiž k těm side questům výtku, jež tu asi ještě nezazněla, a totiž že některé mám otevřené (fascista fight club), ale nejsou zřejmě ještě splnitelné, ač to nemohu nijak vědět. Místo toho jsem se snažil jak idiot všemi možnými způsoby dostat, kam mě posílal ukazatel questu a ztrácel tak čas; nejblíže, co jsem se dostal, jsem narazil na zamčené dveře, prubnul jsem, jestli v okolí není někde klíč, bez úspěchu... Potřebuji hadry, ale ačkoliv jsem prolezl hromady fašounských ubikací, nikde jsem je nemohl sehnat, ani z nikoho stáhnout. Dumb.

Tento herní design mě poněkud odrazuje od toho nějak moc obsesivně vše plnit. Naposledy jsem si takto úplně znechutil Enderal, jenž obrátil to nejlepší na TES, neboli že předměty jsou bez výjimky interaktivní. A samozřejmě se u Indyho také obávám potenciálního (pozor, spoiler Enderalu) ANCIENT ALIEEENS, neboli nejvíce cringe boomer tropeu ever.
@kristmeister (20.12.2024 16:51): Mě to jen prostě nebaví, protože mě to silně odtrhává od toho příběhu a to sbírání věcí okolo (vedlejší questy) mi přijde jako nezáživné fetch questy bez ničeho navíc pořádně.

Ale měl jsem na mysli hlavně ty vedlejšáky od kterých se to sbírání taky odvijí. Ale prostě nejsem ten člověk jehož tohle naplňuje, spíš to nesnáším :)
Závidím vám tu chuť a potřebu sbírát a plnit tyhle věci :D Pro mě je to hlavní důvod proč si tu hru neužívám tak jak chci :D
Teda musím říci, že když jsem poprvé zahlédl prosklenými dveřmi Sixtýnskou kapli a uvědomil si, že tam celá je, tak jsem úplně zatajil dech. Jako jo, už byla v Ass Creed 2: Brotherhood, ale to ještě bez Michelangelových fresek (btw jedna z těch mála věcí, co na AC sérii cením, tuto historickou věrnost, ovšem existující bez integrity, tedy dvakrát se něco povede a potřetí tam prosadí totální hovadinu, třeba jak si neodpustili havanskou katedrálu v Black Flag, protože je prostě moc cool, ačkoliv byla stavba započata o nějaké tři dekády později - i když musím také dodat, že to se sebeironií přiznali a trochu rýpli si do nadřízených, co o tom rozhodli). Věřím, že na high nebo ultra textury je to solidní pokoukání.

A propos, měl bych i výtku, jež tedy není výhradně tady k Jonesovi, začíná mne už obecně ve hrách dost iritovat desítky let neměnný přístup, kdy se vezmou více nebo méně známé klasické obrazy, které má nakoukány každý, kdo má základní přehled v dějinách umění, a pak se ořezávají jejich kompozice jako prase na řeznickém špalku a copy pastujou po stěnách levelů bez jakéhokoliv rozmyslu.
Konečně jsem se přesunul k pyramidám. Podle xbox appky v tom mám 14 hodin. To asi pro OCD člověka nebude dvacetihodinovka jak jsem čekal..
Teda ještě jsem to stáhnul, dokud to mám na Gamepassu, jestli nový patch přece jen nevyřešil mé grafické glitche, a nevyřešil, ovšem v tu chvíli mě s čistou hlavou díky povaze a specifičnosti problému napadlo, že by to mohl být zapnutý G-sync v driverech a skutečně tvl! Takže vyřešeno, pecka!
Jestli taky děláte všechno, tak udělejte všechno (nebo alespoň seberte a odevzdejte všechny rádiový frekvence) v třetí otevřený oblasti, než budete pokračovat s druhou částí hlavního questu The Blessed Pearl (Wat Mahathat). Je to bugnutý a nebudete moci ty frekvence později odevzdat (musel jsem rollbackovat).

A jestli chcete všechny ačívmenty, tak se ujistěte, že máte všechny relikvie v inventáři, jinak je hra nezaregistruje, i když je všechny seberete (jako já).

Oboje ale snad brzy fixnou.
@Gordon (17.12.2024 16:33): já taky, proto tam ten filler nepotřebuju. Ale třeba Dishonored to mělo zvládnutý dobře, nacházíš tam runy a bonecharms, ale je jich méně a nejsou (pokud si dobře pamatuju) trackovaný jako nějaký objectives který bys měl plnit, působí to přirozeněji.
@M.a.t.t. (17.12.2024 15:52): mluvím o všem tomto filleru. Průzkum se dá motivovat i lépe. Ale třeba dokumenty, pokud jsou dobře napsané a nějak obohacují lore/příběh, mi vadí méně než jiné.
@Paul (17.12.2024 15:45): Za mňa to mení dosť, lebo ako už podotkol Gordon, celá hra je v tomto prípade nastavená tak, že na tom prieskume vyložene stojí na rozdiel od mnohých iných hier, kde je to len preto, aby to tam bolo. Ako väčší filler vnímam hľadanie dokumentov, čo už skutočne nevedie k ničomu, no keď ti príde ako busywork toto, som zvedavý čo povieš na relicy :)
@Paul (17.12.2024 14:59): Tie fľaštičky majú práve v tomto prípade zmysel a je chyba ich úplne ignorovať. Dajú sa totiž vymieňať za zvýšenie zdravia, respektíve staminy. Osobne som sa na ne vyložene nezameriaval no pozorným prieskumom sa mi podarilo nájsť väčšinu.

@JohnCZ (17.12.2024 15:12):  Až na to, že toto nie je FPS ani omylom, čo si aj správne podotkol :D
@BUMTARATA (17.12.2024 14:13): Tohle je největší mor všech moderních stříleček. Hromady collectiblů, hromady craftingu, hromady zbytečných a otravujících herních prvků a barevných chujovin na HUDu. U fps chci jedno jediné - střílet. Indy je sice akční adventura, tam to možná i odpustím, ale ty Wolfenstein hry se tvářily jako rychlé doomovky, ale přitom na tohle trpěly úplně mrtě. A to ještě tím, že ty collectibly byly titěrné a rozhozené ve všem tom haraburdí, co můžeš ve hře sbírat a doplňovat si tím zdraví a munici. Jasně, člověk to dělat nemusí, ale totálně to zabíjí tempo těch her. U Wolfa to byl extrém už jen proto, že ty hry měly problém s tempem už v základu, natož se všemi těmi collectibly.
@Gordon (17.12.2024 14:23): Mluvil jsem víc obecně, nepamatuju si Wolfa tak detailně, kromě toho, že se něco válelo za každým rohem. Jen jsem chtěl říct, že by ty hry imho nebyly horší (naopak), kdyby to tam bylo v menší až žádný míře.
@Gordon (17.12.2024 13:40): Nevim, co ti na to napsat, snad vyjma toho, že tenhlecten ne-argument vždycky jen odvádí pozornost od předmětu kritiky. V tý hře to je, vypnout to nejde, je toho moc, otravuje to, ruší to, nelze to jednoduše ignorovat, když to hra viditelně trackuje v quest logu i na mapě, dokonce i odměňuje, křičí na tebe, ať to uděláš, je to tedy zamýšlenej content, u kterýho se máš jakože bavit. O tom mluvím. Neříkám, že to musíš všechno vysbírat, byť to je na tom ten nejmenší problém.
@BUMTARATA (17.12.2024 13:00): Tak ale to je problém pro obsesivní kompulzňáky, co musí mít vše na 100 %, normální lidi tohle přece při hraní neřeší a to píšu jako někdo, kdo ty enigmy a collectibles ve wolfech dělal na 100 %. Pokud ti to přijde příliš, tak to nedělej?
@SilentWolf (17.12.2024 12:52): Hele Bloodline miluji, to se ale vůbec nedá srovnávat s tímto. Nejenže lokace byli kompaktnější, ale opravdu jak byli menší tak měli nasázeno hromady atrakcí v sobě. Nemluvě o neskutečně úžasných vedlejšácích, které tady v Circlu jsou "so-so", většinou fetch questy.

Tohle je až moc otevřený a zbytečně, často se tam nedějí nějaké zajímavé věci a jo je tam fast travel, ale i tak bych asi ocenil více narrow styl. Kdyby tohle bylo RPG neřeknu, ale je to akční dobrodružství a jednoduše mi přijde že tomu příběhu to nepomáhá.

Jelikož když se ztratíte v collectiblech a vedlejšácích tak prostě z toho dobrodružného příběhu vypadnete, minimálně já jo. A těbou výše zmíněné hry to měli jednoduše lépe podřízené hře i příběhu (RPG hry). Tohle podle mě není dobrý pro Indyho. Dokázal bych si představit více skriptovaných/lineárních lokací spolu s pak otevřenějším chrámem podzemím kde jsou puzzly.

Se soubojákem ale souhlasím, já zatím nevystřelil od začátku do teď (půlka Gyze) a ani nechci :D




@BUMTARATA (17.12.2024 11:59):  Přesně tohle mě sere, já od Indyho nechci fetch quest RPG :D Ale to je prostě můj problém. Očividně hráči nechtějí lineární hry, takže už asi nikdy jiného Indyho nedostaneme. Ale jako jo, baví mě to.
@SilentWolf (17.12.2024 12:52): Z revolveru jsem vystřelil asi třikrát v misi, která na to byla designovaná, ale pak mě zabili, takže jsem z něj technicky vzato nevystřelil ani jednou. Ale to přebíjení, to je masakr, přebíjel jsem po třech vystřelených, přičemž začal vytahovat z bubínku každou vystřelenou nábojnici zvlášť, trvalo to asi tejden.
@Gordon (17.12.2024 12:25): Co jsem tak rychle našel…

New Order: 72 Enigma Codes, 50 Gold Items, 10 Letters
New Colossus: 75 Starcards, 50 Gold Items, 50 Concepts, 15 Max's Toys, 10 Records

Na patnáctihodinový hry docela nálož, dodnes mi z těch starcards běhaj před očima hvězdičky.
@Gordon (17.12.2024 12:25): tady to eviduje každý sebraný papír. To může být opruz.

@jones1240 (17.12.2024 11:27): důvod, že je to semi open world styl s vedlejšáky je zase důvod, proč je to pro mě topovka. Neznám lepší systém než VtM:Bloodlines, Deus Exy, Dishonored, Prey atd..

Tady působí jen trochu úsměvně jak neškodní nepřátelé jsou. Ale třeba přituhne. Je zvláštní perlíkem vymlátit ulici a jen počkat až se krize přežene.

Každopádně za mě je ten pocit z melee bojování a biče tak silný, že jsem si z revolveru ještě ani jednou nevystřelil. Líbí se mi jak tu jsou takové ty typické filmové situace kdy zmlátím obra a on ještě chvíli stojí než žuchne. Nebo nepřítel už je "vypnutý" ale ještě jednou promáchne než spadne. A u každého střetu takový ikonický sound effect dramatu.
Jenže pak jsem na nějakém místě sebral samopal a ten pocit ze střelby byl taky úžasný. Lepší než ve Wolfech. Každý aspekt hry mě překvapuje. K dokonalosti mi tomu chybí třeba metroidvanie styl, kdy bych si odemykal schopnosti, kterými se mohu vracet do starších lokací a něco víc tam dělat. Ale to by hře určitě nepomohlo, to je jen něco co mě ve hrách baví.
@jones1240 (17.12.2024 11:27): Hry od MachineGames vždycky trpěly na příliš velký množství kolektiblů. Určitě bych si uměl představit (a snad bych i uvítal), kdyby to bylo míň zahuštěný. Mám v tom přes třicet hodin, jsem v třetí otevřený oblasti a zase to po mně chce najít dvacet lahviček s meducínou, dvacet kamenných dild, padesát dopisů babičce, típnout padesát foteček a podobně. Takže jo, ubíral bych, ale taky si to pomalý dobrodružství poměrně dost užívám.
Možná za to může moc velký hajp, ale zatím si z toho čůro tolik netrhám (občas za něj jen lehounce škubnu). Jako 85% to asi dostane jo, ale ten semi open world styl z vedlejšáky mi prostě moc nesedí. Občas mi to dávkování děje přijde roztahané a tím pádem to nemá tak úderný pacing. I přes to tomu docela přicházím více a více na chuť, protože jinak to má docela všechny potřebné ingredience. Ale holt více skritpovaný a straight foward indy mě baví více. Ale jako kvalitní je to určitě.

Má to někdo trochu podobně?
Bohužel uninstall, nevím jestli je to těmi osmi giga VRAM, ale nedokázal jsem se zbavit takového podivného shimmeringu hran objektů a charakterů. Zkusil jsem všechna možná nastavení, více verzí DLSS, vypnout HDR, bez šance. Jinak by to bylo hratelné, ale tohle fakt rušilo a nevypadalo dobře. A lidi řešili leccos, nicméně tohle jsem nikde na netu ani nenašel, že by někdo měl specificky takový problém. Tak snad si to dám v budoucnu, líbilo se mi to.
Aha, jsem nevěděl že tohle je Dishonored s Indym. Tak snad ta kvalita vatikánu vydrží celou hru.
@BUMTARATA (14.12.2024 15:58): Ah, já z toho pochopil (a teda i stále chápu :D ) že sis nasyslil strašně moc obvazů a nevím proč mi to utkvělo v paměti a během hraní jsem se divil proč mi nejde skoro nic sebrat. :D

Jinak teda nevšiml jsem si že by mi hra řekla že zamknuté truhličky na stole jde rozbít nějakou zbraní. Tak to mějte na paměti. Bývá v nich dost peněz.
Kdyby se někomu sekala hra poté co jí vypne a znovu zapne. Pomůže překliknout DLSS. Chvilku to pak ještě trvá. Mě to vždycky po spuštění v menu dělá třeba 7FPS, je to peklo než se dostanu k tomu nastavení. Ale pak mi hra šlape dobře.
To je tak skvělé! Vůbec nic jsem si od toho nesliboval. First person meele nebyl snad v žádné hře udělán dobře. Nechápal jsem proč first person vůbec volili. Do toho tu máme Uncharted a Tomb Raider což jsou v herní branži větší značky než Indy.. ale páni.. Tvůrci tak respektují předlohu, až se mi chce slzet dojetím.
Zvládli z prásknutí biče udělat něco, co se u Star Wars a světelným mečem ještě dle mě tak úplně nepodařilo.

Těším se na další průzkum, na další lokace, hádanky.. budu muset sjet filmy.

@BUMTARATA (10.12.2024 11:57):  very hard limituje i počet itemů? Protože já můžu nést max 3 obvazy, což je jedno vyléčení. To se mi strašně líbí, musíš neustále myslet na to ať tě nikdo nezmlátí. Moc mě to za ručičku nevede, což se týká skoro všeho. A to je příjemná změna oproti těm různým Uncharted apod..
@Fritol (12.12.2024 15:10): každý rok, okolo vánoc, mi Microsoft jakožto uživateli který kupuje pravidelně hry ze Store nabízel Xbox Series X přednostně, každopádně jak se tak dívám do Alza tak my už máme XSX od 20. 2. 2021, neskutečné jak ten čas letí! :)

A navíc Xbox Series S za 6,3k v aktuální akci s jedním ovladačem na 1440p gaming úplně stačí, případně se dvěma ovladači za 7,3k také v akci. Jasně XSS nemá takový výkon jako PS5/XSX, ale zase je to sympaticky malá krabička s velmi slušným výkonem, perfektně přenositelná v batohu, menší než XOS který stále mám v záloze.
XSS je výkonnější než mé staré PC s Intel i5-2400/2500K Sandy Bridge CPU a GPU GTX 1060 6GB (Pascal)/GTX 1650 Super (Turing) jenž jsem poskládal pro děcka na školu a hraní.

Nevím co ti lidi furt řeší, hrál jsem The Witcher 3 next-gen na Xbox One S ve 4k, pochopitelně v upscalingu a bylo to hratelné, no a co, že to nevypadalo tak hezky jako na XSX.
@Rapier (12.12.2024 15:04): Snad. Xbox skupiny na fb mají ted denně příspěvky nešťastných rodičů, co nechali dárky na poslední chvíli a shání děckám XSX. :D takže ten zájem je asi nečekaně velký.
@Fritol (12.12.2024 14:56): osobně si také myslím, že to je jen dočasný nedostatek v ČR.

Pochybuji, že nyní když má Microsoft Stalker 2 a Indiana Jonese na stole, že by jen tak zahodil hozenou rukavici. Vždyt na PS5 od vydání nic tak dobrého jako má MS nyní nevyšlo (remastery nepočítám), nemluvě o dvou MS Flight Simulatorech a nové Forza Motorsport. I přes porodní bolesti posledních dvou, po doladění se jedná o naprosté pecky.
@Rapier (12.12.2024 14:28): Zajímavé, já na fb diskuzich četl, že lidi psali na ofiko MS podporu a ti jim prý řekli že to je dočasné a ať si ho objednají ze zahraničí (odkazovali na Nizozemsko), neb záruka platí v celé EU stejně. A pár lidi ho z tama i kupovala a prý pohoda, za 3 dny ho měli doma. Takhle to tedy vypadá, že to je český problém. Další lidi tam totiž psali, že si ho objednávali v Německu do boxů u hranic a taky bez problému.

Uvidíme. Ale s tim, jak MS nenávidí krabičky, bych se ani nedivil, kdyby se na něj vykašlali a jeli jen bílou variantu. Ta taky není skladem ale nikde.
@Sasakr (10.12.2024 21:51): na ostestování jaké to je hrát s RT on Quake 2, nebo Doom 1,2 bohatě stačí, na nové hry to ale s RT rozhodně není. :) Aby Q2 s RT Global Ilumination na high byl plynulý tak max. rozlišení 640x480 to jistí, ale rozumíš: na 1440p monitoru to nevypadá moc hezky. Nouzovka když nemáš RT capable GPU.

@Fritol (07.12.2024 19:03): zaregistroval jsem, věřím že Indiana Jones je desítkový trhák, hra která tak moc dle PS fanoušků chyběla na Xboxu, nicméně ve Smarty mě řekli, že to je údajně protože se Microsoft Xbox Series X přestává vyrábět a přijde s novou verzí. Zdali tím mysleli bílou bez mechaniky kterou už jsem v e-shopu viděl, to netuším.