Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@raisen (21.02.2025 13:08): To je zajímavé, já měl ten moment až o něco později :)

@Marcusss (21.02.2025 13:28): Jo, poprvé jsem byl v těch mechanikách trochu ztracený. Tutoriál mi vysvětloval věci, které jsem ještě neměl šanci pochopit a já se to pak doučoval až v závěru hry (třeba to uzemňovací kombo). Nebo jsem dlouho nechápal, jak se kombinují a fungují ty field skilly pro překonávání překážek. Ve hře chce člověk hrát a ne se zabývat přemýšlením :) Jenže ono je to vlastně jednoduché a jakmile se s tím sžiješ, tak už je to pak celkem pohoda.
Anime tropes je holt o vkusu, proto to má každý jinak. Osobně bych to taky víc ladil do vážnějších tónů, na druhou stranu to tvůrci asi chtěli trochu odlehčit (což bych chápal) a přehnali to.
Speciálně Rexův oblek mě štval po celou dobu a nedal se změnit :) No, ale Pyra <3
Pak absence japonštiny, která se musí stáhnout extra ke hře, což jsem se dozvěděl jenom náhodou z diskuzí na netu.
Oproti tomu jsem si ty postavy a svět nakonec oblíbil asi nejvíc z trilogie, pro mě je tam hodně kouzelných momentů a prostředí. Když k tomu náhodou nasbíráš i všechny rare blades a vyplníš všem mřížku, tak z toho máš ještě lepší pocit (a hlavně z vlastního úsilí) :)

Trojka přistupuje ke všemu víc polopatě, což je dobře, a samozřejmě rozvíjí a pracuje s nastolenou historií světa, která mě na celém XC strašně uchvacuje, plus teda ty emoční kopance.
Hrozně se divím, jak mě to XC univerzum chytlo, to zatím jiné JRPG takhle nedokázalo.
@Tainaru (21.02.2025 11:41): Dvojka má prostě spoustu vlastních problémů - nepřehledný tutoriál, pomalý rozjezd, přehnané "anime" krávoviny (ve špatném), některé designy postav atd. - až trojak za mě vytvořila adekvátní rovnováhu v těchto prvcích.

Ale ve finále je pro mě asi XC2 asi díl co mě pohltil nejvíc a na konci jsem byl vyloženě "emocionální".
@raisen (20.02.2025 16:00): Jo, s dvojkou to má každý jinak a zprvu je možná těžší trochu proniknout do celého systému. Ale pokud si zvykneš, tak se ti třeba bude líbit víc než jednička. Já ji plně docenil vlastně až zpětně po dohrání Torny (kterou bych za sebe doporučil odehrát hned v závěsu) a pak mě to chytlo ještě víc pro další kompletovací run. Ale jo, nejdřív počkej na XCX, ať není stres :)
Ještě jsem se chtěl vlastně zeptat, ve kterém momentě tě XC1 začala bavit, pokud to tak mohu nazvat?
@Tainaru (19.02.2025 18:08): Také jsem nečekala, že nakonec skončím u tak vysokého hodnocení :) Na dvojku jsem zvědavá, čtu na ni docela odlišné názory. Ale nejdříve budu hrát Xenoblade Chronicles X.
@raisen (komentář): Byl jsem jak na trní, co tomu dáš za hodnocení, upřímně jsem to nečekal tak vysoko :) To mě potěšilo, že tu zas vidím zelenou.
Holt je ta jednička zrovna taková, dvojka už má o něco lepší tah na branku.
Paráda, žes tomu ještě dala šanci a dokonce ses věnovala většině vedlejšího obsahu, jenom vybudovat tu kolonii zabere dost úsilí - cením!
Teď někomu zkus bez spoilerů vysvětlovat, o čem ta hra je :D
@Fritol (03.01.2025 19:58): Mně se celkově líbí ta vertikalita lokací ve všech XC hrách. Líbila se mi i v té jedničce a pak ještě víc ve dvojce, v trojce se mi zdála nejumírněnější. XCX je samo kapitola sama pro sebe, většina toho terénu působí nějak úžasně a i ta základní Primordia má celé patro v místech, kam skoro není ze země vidět. Monolith si s tím umí vyhrát.

Nevím, jestli jsou pravdivé všechny ty leaky o Switchi2 (jakože nevážu se na ně), ale pokud fakt vyjde v březnu, tak by se s tím rovnou mohlo svézt i to XCX koncem března. Jinak holt až později, pokud vůbec. Každopádně plánuju to hrát na obrazovce noťasu, původní XCX jsem tak taky hrál (bylo to potřeba už kvůli miniaturnímu fontu, ale ten už teď vylepšili).
@Tainaru (03.01.2025 19:50): Eryth Sea je hezká lokace jako celek, taková ta idealní část na típání screenshotů, každopádně povrch těch jednotlivých ostrovů zas tak zajímavý ve výsledku není.

Si tak říkám, že na téhle sérii jde strašně moc znát skok ve výkonu Wii a WiiU, když si člověk srovná hlavně Noctilum s jakoukoliv lokací tady. Jiný rozměr to pak ještě nabývá v momentě, kdy si člověk uvědomí, že Noctilum je vertikální. Monolith jsou fakt mistři, XCX mě nepřestane udivovat.

Doufám, že ten port dostane nějakou vylepšenou verzi na Switch 2 pak, to bych si rád užil v plné parádě na velké TV.
@Fritol (03.01.2025 19:21): Heh, je vidět, že ta jednička není pro každýho, ale aspoň jsi to dohrál, to se počítá :)

Zas ta dvojka na konci dá ještě jedničce možná trochu jinou perspektivu a třeba tě víc zaujmou i postavy.
Finále tě zřejmě asi moc nezaujalo. A jak se ti líbilo Eryth Sea?
Uf, dohráno. Možná byla chyba hrát Chronicles X první, protože tohle je prakticky ve všech ohledech horší hra. Nevím jak k tomu přistupovat i s ohledem na to, že to vzniklo pro Wii, no omlouvám se @Tainaru: i dalším devítkařům tady. :D

Nutno říct, že víc než první polovinu jsem si poměrně užíval, i když jsem si musel dělat teda delší pauzy mezi hraním. Svět je rozhodně super, trochu prázdný a málo detailní, ale furt je to Wii hra, takže vzhledem k rozloze mapy obdivuhodné. Colony 9 nebo Frontier Village je radost procházet. Hudba výborná, závěrečná písnička neomrzí, tu poslouchám už roky, spousta různých nepřátel je taky plus a samozřejmě i ten pocit, že se furt něco děje. Všude něco k sebrání, milion questů, naskakující expy neustále... fajn

Příběh ok, originální námět, ale teda nemůžu říct, že by mě vyprávění a postavy nějak extra bavily. V podstatě mě nějak víc bavila (čti nesrala) jen Fiora. Jestli se anime (hrám) vytýká, že mají příliš emotivních proslovů a než hrdina zasadí poslední ránu, tak uteče hodina monologu, tak tohle je extrém. Už mě ty nekonečné žvásty začaly na konci dost nudit tbh. Když už se příběhově začne konečně něco dít, tak mají všichni děsnou potřebu furt dokola žvanit o blbostech, dokazovat si své přátelství a mfg... Závěrečný boss se samozřejmě musí porazit 3x či kolikrát, mezitim je hodina cutscén kdy hrdinové melou. Nikdo prostě nemuže vzít meč a jít to porubat, všichni musejí mít emotivní monolog. Všichni víme, že bude bossfight, ale každá strana tam musí na sebe 20 minut dokola pokřikovat, jak si dají do huby a připomenout, za co bojují a co všechno si nedovolí. Jako já vím, že to je v anime úplně běžné, ale tohle bylo moc i na japonce.

Každopádně nejhorší je, že někde od 13. kapitoly hra nabízí šíleně nudné mapy, respektive dungeony s nekonečnými zástupy nudných nepřátel a je to furt dokola. To běhání hnědými konstrukcemi bylo dno celé hry.

Ještě mě čeká to DLC, tak snad to bude v duchu první poloviny. Každopádně jestli někdo nemá čas hrát tolik dlouhých her a rozmýšlí, že dá spíš nadcházející port Chronicles X, tak za mě mnohem lepší hra. Snad bude dvojka lepší taky.
@raisen (08.12.2024 04:49): Člověk musí mít to odhodlání se do hry dostat, holt tenhle první díl je, jaký je. Ale časem je to podle mě lepší a lepší, než jak to vypadá na začátku. Ten příběh začíná vtahovat dost nenápadně, aspoň já měl ten pocit.

@Fritol (08.12.2024 06:57): Prý se to hodí i na nějakou Zeldu :D
@Tainaru (07.12.2024 22:35): díky, konečně vím, k čemu je ta pogumovaná kravina. Nikdy to po mě žádná hra nechtěla využívat, tak jsem myslel, že to je zarážka na displej. :D a on je to C-stick, ok.
Téměř po pěti letech jsem si opět zahrál XC1, tentokrát pro srovnání verzi na New 3DS XL, díky čemuž jsem konečně ospravedlnil moje vlastnictví této konzole (japonská LL verze handheldu) i oné exkluzivní XC1 hry. Obojí jsem pořídil někdy ke konci letošních jarních měsíců jako přípravu na letní cestování, ovšem hru jsem zapnul až v listopadu.

Naprosto jsem žasnul, jak dokázali takové objemné JRPG napěchovat na obrazovku New 3DS XL. Neobešlo se to sice bez ústupků, ale i tak musím opět vzdát hold Monolithu za jejich technickou zručnost. Nicméně ze všech verzí hry tato trpí zřejmě nepřekvapivě nejvíce. Grafika hry má na malém displeji malé rozlišení, takže i když je vše ve 3D, stejně používá rozmázlé textury (nejvíce patrno v obličejích postav) a obraz je pixelovatý až běda. Během švenkování kamerou v in-game animacích pak nastává nepříjemné pixelovaté zrnění, kdy při delším hraní mě z toho trochu bolely oči. Čas od času se některé titěrné detaily vpíjejí jeden do druhého a je obtížné rozlišit, zda je ta věc v dáli stojící postava nebo kus zničeného šrotu. Jednou mi také hra kompletně zamrzla a nemohl jsem ani vypnout hru.

Západnímu vydání vydatně ubližuje absence japonského dabingu. Chtě nechtě jsem tedy musel hrát s anglickým. Není sice vůbec špatný a postavy jsou namluvené víceméně sympaticky, ale chybí mi k tomu originální znění. Mohli to vyřešit například možností stažení dabingového balíčku z Nintendo storu (jako v případě XC2), k tomu ale nedošlo. Nakonec jsem si aspoň trochu oblíbil některé herce a herečky, kteří mají pro každou postavu svůj zapamatovatelný hlas.

Příběh stále neztrácí na kvalitě, ale ani na opravdu pomalé příběhové gradaci, což nováčky může odrazovat (už jen v té úvodní lokaci jsem strávil asi 6 hodin, než vůbec začal nějaký děj – ale teď si říkám, že je to vlastně dobře). A zase mě svrbí prsty, abych nenapsal nic k příběhu, protože je tady úplně všechno spoiler, a k tomu navíc to slavné finále, které zničehonic přeskočí úplně jinam.

Toto vše plus celou moji minulou zkušenost jsem tentokrát zohlednil při průchodu hrou. Takže jsem nikam nespěchal a blaze jsem si vychutnával moje povědomí o tom, co mě čeká postupem v příběhu. Po každém příběhovém kroku a změně lokace jsem se vracel, poctivě jsem sbíral materiály a nechal postavám naskakovat srdíčka. Plnil jsem všechny možné úkoly, budoval kolonii a snažil se ze všech sil, aby mi neunikly nějaké missable. Díky této zcela nové perspektivě jsem si užíval pomalé tempo s důrazem na gameplay, namísto touze po příběhu, a také jsem se vyvaroval mnoha chyb, jež jsem učinil dříve v remaku na Switchi (třeba uzavření přístupu do jisté lokace s ingrediencemi).

Takže před koncem hry jsem vytáhl všechny postavy na level 99, nasbíral pro ně všechny knihy Artů, vyběhal jsem odhadem 99% vedlejších úkolů (nakonec mi něco přece jen zřejmě něco uniklo v kempu na Bionisově noze), vytáhl jsem všechny lokace na maximální počet hvězdiček a konečně shlédl všechny heart-to-heart. Kolektopedie samozřejmě taky kompletní. Jenom na ty 105+ superbosse jsem už nešel, protože ty už jsem si odbyl v remaku a zbytečně by mě to zdrželo déle. Teprve potom jsem šel na příběhového finálního bosse, který si už ani neškrtnul. Je zajímavé, že do původní hry se nedostalo Future Connected, i když bylo tenkrát plánováno.

Moc se mi líbilo ponořit se znovu do světů Bionise a Mechonise, ačkoliv v té menší verzi před remakem. Je to zcela jiná zkušenost s menším množstvím vychytávek a bonusů. Je vidět, že postavy na sobě mají méně ohybných kloubů a nepatrně jiné proporce. Nejvíce mě překvapilo chudší in-game UI, a také ovládání kamery pomocí C-sticku na tomto modelu 3DS. C-stick je pevný pogumovaný hrot, který je ovládán přítlakem palce z různých směrů, a vlastně tak nahrazuje pravý joy-con na Switchi. Během pohybu světem bylo nutno na něj stále tlačit, abych měl dostatečný přehled o okolí.

Z lokací mě znovu dokázala ohromit noponí vesnička nebo noční bažinatá Satorl Marsh, či Valak Mountain se zářivými světly, Eryth Sea mě zase zahltilo azurovou modří v dálkách pode mnou. Oproti tomu jsem už zcela zapomněl, že vůbec existuje nějaká Agniratha. Tentokrát už se mi pozitivně vracely i melodické hudební motivy, které ve mně dokázaly vyvolávat nostalgické pocity či pozapomenuté vzpomínky. Hru tedy odkládám odhadem po 135 hodinách (ukazuje mi to o něco více), byl to pro mě vcelku intenzivní zážitek.
Původní hru jsem nehrál a jen procházím kolem, ale za mě by definitive edition měla mít svůj profil, stejně jako spousta jiných her, které jsou sloučeny. Třeba Metroid Prime Remastered je dobrej joke :-D

Nicméně konkrétně u XC je to z hlediska hodnocení jedno, protože DE vyšla pouze na Switch a tak poznáš z hodnocení verzí.

To se tedy týká i toho Metroid Prime :-D jak říkám, je to joke :-)
@Solidor (07.07.2023 23:24): To, že hra vzniklá na jiném (i přepracovaném) než původním enginu je jiná hra, neříkám já, ale obecný úzus lidí, co do toho vidí, od toho jsem se předně odpíchl. Protože neznám jiné měřítko, jak nejlépe posuzovat remake a upgrade je podle mě změna k lepšímu, vylepšení starého, nikoliv naopak. O BGEE toho moc nevím, ale DE je za mě stejný případ jako třeba remake Crisis Core.
Pakliže hra prošla převodem, vylepšením, předěláním a jako bonus i přidáním obsahu, pak je to podle mě prostě remake, který úplně mění zážitek hráče (tuto funkci podle mě DE plní, ostatně i vývojáři ji pro nás kvůli tomu vytvořili, mimo jiné důvody) a ano, podle mě je to úplně jiná hra než původní verze (určitě teda ještě zahraju to 3DS, abych měl úplnou představu) :)
Edit: že má hra stejné jádro kódu a k tomu rozšíření navíc, se dá v klidu říct i o každém dalším díle v trilogii, nevidím problém.

DH podmínky nejsou pro tohle adaptované, to souhlasím. Často přicházejí nečekané změny, na které
je těžké se připravit.

To víš, jsem rebel :) Jasně, že asi mi to neprojde, ale udělal jsem maximum pro pořádek :)
@Tainaru (07.07.2023 21:50): Nebudu lhát, že budu ty odkazy nějak pročítat. Ty, ve zkratce, říkáš že přepracováním enginu z toho vzniká jiná hra a já říkám, že jádro je stejné a přidaný obsah není důvod pro nový profil. Samozřejmě můžeš oponovat tím, že BG EE je vlastně tentýž případ a svůj profil má. Pak máš pravdu. Já zase řeknu, že tím pádem můžeme předělat desítky (ne-li více) japonských her, kde se u každé budeme dohadovat o podobných slovíčkařeních vývojářů (kteří budou vždycky tu svojí práci prodávat podobnými prohlášeními) a složitě přemýšlet, jestli to jakože překročilo nějakou neznámou hranici pro nový profil. To je to šílenství, které mám na mysli a tvůj příspěvek pode mnou mě v tom jen utvrdil.

V DH podmínkách to není možné takhle dělat. Opakuji, že současný systém nepovažuji za dokonalý, ale asi nejlepší možný pro zdejší způsoby.

A veřejně prohlašuji, že tímto s diskuzemi na téma rozdělování profilů končím. Ať to rozhodne někdo z vyšších míst, podvolím se :)

Zase ty JRPGčkaři dělají problémy :)
@Solidor (07.07.2023 17:58): Nemyslel jsem to tak, že by mělo mít samostatný profil FC, ale DE celkově jako taková. Kdyby šlo jenom o grafický remaster, anebo jenom o pouhé rozšíření, tak bych se tím vůbec nezabýval. Jenže z rozhovorů s režisérem Takahashim víme, že definitivní edice překročila hranice remasteru a sice není plnohodnotný remake, avšak má k němu dobře nakročeno, takže zůstanu u toho, že je to poloviční remake, ale jako takový by tu měl mít podle mě svoje vlastní místo.

Dole použiju i některé odkazy z dřívější diskuze, některé od Charllizeho.

Nejprve si řekněme, na jakém enginu staví Monolith soft. Je obecně známé, že Monolith si vyvinul vlastní engine (nepodařilo se mi dohledat název), na kterém postavil Switchové hry. Tento engine vychází naposled minimálně z XCX na WiiU. Použili jeho základ a upravili ho způsobem, aby dokázal pracovat s možnostmi Switche. Ale po XCX neměli moc času ho vylaďovat, takže ho využili nejlépe, jak jen mohli pro XC2. Zároveň s tím probíhal vývoj Torny, a tam se jim ho podařilo aspoň trochu vyšperkovat, aby Torna vypadala ještě o něco lépe, ale v zásadě se jednalo hlavně o grafické změny. Hned poté začali vylepšování XC na DE, kde už ten engine upgradovali ještě více, a sice nevíme jak moc, ale bylo to mnohem více než u XC2 a Torny, takže rozdíl mezi enginem původní XC a XC:DE je velký, už jen kvůli rozdílným konzolím (a taky 9 let mezi daty vydání).

Jeden z problémů, který může mít vliv na vnímání hry ze strany jeho tvůrce, je možná ten (ale nevím, nakolik je vůbec relevantní), že Takahashi o hře mluvil jako o remasteru, což je podle mě způsobeno tím, že hra vyšla měsíc a něco po remaku FF7 a on se bál nazvat hru remakem kvůli porovnávání s remakem FF7, jenž způsobil hype.

Jenže. Máme dost informací, abychom věděli, že to není jen tak nějaký jednoduchý remaster. Jak z rozhovorů, tak i z porovnávacích videí.
Ohledně grafických objektů, které by tedy za normálních okolností spadly do kolonky pouhého remasteru (přidávám odkaz na článek, ale konkrétní části sem zkopíruju):
https://www.vg247.com/monolith-soft-and- ... studio-and-for-jrpgs 
"Because we already had the rendering engine for Xenoblade Chronicles 2 and Torna - The Golden Country to use as a basis, we could immediately start creating new assets, and existing data was converted to HD using a semi-automatic conversion process. After that, artists added their particular touches to complete the quality upgrade." 
Těmi konkrétními zásahy podle mě má na mysli nejen to, že objekty mají více detailní textury a stavbu modelů, ale kolikrát mají i jinou geometrii (třeba jsou jinak zohýbané), jsou jinak rozmístěné v prostoru. A samozřejmě vytvořili i nové (přidávám ještě další text níže v příspěvku, kde také zmiňuje animace).
Například v tomto porovnávacím videu je to občas vidět při běhu lesem (kolem 6:30):
https://www.youtube.com/watch?v=kdNF-KWr3HU 

V tom článku dále pokračuje producent Shigekazu Yamada:
"There was a hiccup though: The code itself was outdated and had to be rewritten with a "modern mindset," according to Yamada. "The vast number of complex specifications of Xenoblade Chronicles made this work extremely challenging," Yamada explains. "Towards the end of the development phase, we kept finding specifications in the source code that not even the original staff members knew about or had since forgotten." 
Z této informace chápu, že museli zasahovat i do struktury původního kódu, nejen do stavby vizuálních prvků.

Dále v článku pokračuje ko-producent Genki Yokota:
"I think that supporting both handheld mode and TV mode in the UI and being able to add the recent usability changes (hint icons for navigating to destinations/for special Arts, etc.) were big," says Genki Yokota, co-producer at Nintendo. 
Updatované prostředí User Interface, nově ikonky na mapě a přepracované menu potvrzují i shrnutí na různých webech, například (možná lacině) tady na screenrantu:
https://screenrant.com/xenoblade-chronic ... dition-every-change/ 
Ale dobře, řekněme, že s přimhouřeným okem by toto stále spadalo do kolonky remaster včetně nově nahraného soundtracku a dalších asi 10 věcí v tom uvedených.

Dále v tom článku nahoře pak pokračuje režisér Nintenda Yuki Sakamoto:
"We walked through all the fields and gave feedback on things we noticed, and adjusted each and every aspect. These changes may be hard to see, but they really make a difference in the overall satisfaction level when playing, so we made sure a lot of attention went into it," Sakamoto says. 
Jinými slovy změnili i hodně v celém prostředí hry.
Toto je akcentováno i v tomto následujícím videu nazvaném Xenoblade Chronicles: Definitive Edition is NOT a "Simple Remaster" (doporučuji zkouknout celé, přijde mi celkově zajímavé):
https://www.youtube.com/watch?v=YiuDtvs-71Q  

Dávám si přestávku v psaní a přidávám Charllizeho video :)
https://www.youtube.com/watch?v=PjVpsEEKiOI 

Konec přestávky a teď třeba něco málo o Future Connected ze stejného článku nahoře:
"The Bionis' Shoulder may be new to players, but it's not new to the developers at Monolith Soft. In fact, the environment was originally a test map for checking "various movements and the feel of jumping and falling," according to Takahashi. ...  "At that time we didn't have the bandwidth to create maps related to the Bionis, and so that test map was repurposed for a Bionis flashback scene," says Takahashi. "But it had the advantage of being really fun to move around in from a map level design perspective, and so we reused it for this additional story." 
Future Connected (sice na tom nezáleží, ale je to moje nejoblíbenější lokace z DE) je samostatná hra, v níž hráč stráví 14-20 hodin a lze ji hrát od začátku i bez hraní základní hry. Můžeme říct, že je to DLC, ale je oddělené a v dřívějších verzích nebylo. Toto ti, předpokládám, nestačí k tomu, aby měla celá DE hra samostatný profil, takže pokračujeme dál, třeba modely postav.

Nejlépe bude, když si to ukážeme v tomto článku (neboj, jsou to hlavně obrázky):
https://kotaku.com/lets-compare-xenoblad ... ch-graphi-1843126384 
Takahashi pochopitelně chtěl, aby byly modely postav věrné původní hře, ale to neznamená, že jsou stejné. Už ve videích výše jsme mohli vidět, že modely postav nemají ani totožné proporce. Jsou totiž nově vytvořené. Nejlépe je to vidět na obličejích postav. Staré modely si vypomáhají k mimice více texturou, zatímco nové dokážou hýbat některými částmi a lze si všimnout i na některých kusech oblečení, že místo textury teď mají pevný prvek. Články prstů se více ohýbají a mají jinou stavbu.

Na Forbesu vyšla rozšířená verze toho prvního článku nahoře, tak pokračuju tím (o přístupu a množství práce, které se liší v obvyklém přístupu k jednoduchému remasteru, a o předělání ovládání hry):
https://www.forbes.com/sites/olliebarder ... -came-to-the-switch/ 
 “The Wii version had a unique controller, but because we had the Nintendo 3DS version, we had a precedent with similar button assignments. However, the user interface was completely overhauled for the Switch version. While we had some carry over from the former title, brainstorming what kind of controls worked best with the new user interface was very much like working on a brand-new game. The menus in  Xenoblade Chronicles   often allow players to control multiple elements at the same time. Although Switch controllers are not lacking in the number of buttons, button assignment was challenging because we wanted to keep controls simple for users. Even with simulations, things can still be missed. So the developers would play the game repeatedly, and when they may not have been happy with something, the team would discuss it and come up with a solution for each issue. Although this was a time-consuming method, I think the end result was worth it.” 

Níže v tom samém článku pokračuje Sakamoto:
“This project started with converting the graphics into HD and revamping the user interface. Thanks to the passion and dedication of those involved, we were able to fine-tune more elements for better playability and implement many new elements. The gameplay of the original  Xenoblade Chronicles  had many layers to it. By providing better playability, I feel that this game can now reach its full potential. I am proud of what we accomplished, thanks to everyone's hard work."
Z toho chápu dvě naznačené věci. Za prvé, hru začali jako remaster, a možná proto u toho názvosloví zůstali. Za druhé, remaster v průběhu opustili a přiklonili se k variantě remaku, který zůstal na půl cesty, protože to tak stačilo.

Ještě dodám další rozšířený rozhovor, který vyšel na nintendolife, tady o potřebě upgradovat assety, prvky, modely postav a animace, které jsem zmiňoval někde výše:
https://www.nintendolife.com/news/2020/0 ... ed_famitsu_interview 
Takahashi: "Unsurprisingly, productions costs and development time are a limitation. There was no way to recreate everything from scratch. Therefore, we first (looked on) what we would create anew and not. In particular, weapons and equipment, enemies and map models, among other assets, were limited to texture updates and there were texture upgrades for shaders, the faces and hands of player and key characters, and new equipment and the Monado. We recreated cutscenes and facial animations for scripted scenes. Although a line was drawn, staff showed their commitment to the project, and assets such as enemies and map models that had not initially been planned to be upgraded received upgrades here and there. Although these updates aren’t built from scratch, it would be nice if you could tell the difference. 
Mj. původní prvky omezovaly k použití updatovaných textur, proto musely být trochu přepracovány, aby na ně mohli použít updatované textury. Cutscény byly přepracovány, aby v nich vynikly nové modely postav a obličeje.

Dále ještě něco málo o dalších změnách ve hře:
Famitsu: "Aside from the graphics, UI and music, is there anything else you changed from the port from the Wii?" Takahashi: "I think it’s very important not to alter game content such as the story and battles, and as such, remains unchanged from the original. That said, there were new mechanics added. Autosave, casual mode, quest and landmark stacked EXP bonuses, advanced level settings that allows players to level down at any time, time attack, event theatre, fashion equipment, and more."
Příběh a soubojový systém zůstal zachován, ale to tu mají i další remakované hry na DH.

Je tam toho víc zajímavého na čtení, ale snad se už dá něco směrodatného vysledovat z toho, co jsem poskytl. Zůstal zachovaný jen úplný základ, jinak je to v podstatě jiný engine, částečně přepracovaný kód, upgradované jednotlivé assety + textury (žádný upscale), přidaná hromada featur jako UI, trasování na mapě, autorun, downgrade příjmu expů atd atd atd; znovu vytvořené modely postav a cutscény, předělaný soundtrack, přidaná úplně nová hra k té původní. Tohle všechno ti nestačí k tomu, aby to tu mělo svůj profil? Vždyť je to prakticky zcela jiná hra, ne snad?

Já to vidím přesně opačně než ty: Ve zdejších podmínkách tohle nechat sloučené s původními hrami je šílenství, které vyvolá akorát zmatky.
Když to necháme takhle, tak lidi budou třeba přidávat hodnocení ke hře, která je kompletně jiná než ta, kterou hráli, protože vypadá jinak a hraje se taky jinak. A jestli nebudou přidávat žádné hodnocení, pak přece stejně nebude vadit, když to bude oddělené.
Už jsme v době, kdy by bylo potřeba mít ty podprofily, ale holt co se dá dělat. Kdyby to šlo, nechal bych těm odděleným hrám třeba propojené ty diskuze, jak někde navrhoval Charllize.
Za mě tedy určitě vytvořit nový profil a klidně to udělám, když k tomu bude zelená. Tuším, že naposledy se tu tohle řešilo nějak těsně v době vydání hry, ale tenkrát jsme nikdo přesně nevěděli, jak moc je to remaster nebo remake. Klidně budu rád i za vyjádření ostatních.

Edit: ještě sem dám jedno celkové srovnávací video pro představu:
https://www.youtube.com/watch?v=TbF59jGO3ho
@Tainaru (07.07.2023 14:23): Krom horší grafiky to byla stejná hra jako na Wii. FC u DE by nemělo být na samostatný profil, protože to je stejná věc jako rozšířené Persony, FF X-2 či Kingdom Hearts. Ve zdejších podmínkách tohle rozdělovat je šílenství, které vyvolá akorát zmatky.
@Solidor (07.07.2023 13:36): No, já ti nevím. A opravdu si myslíš, že by ty hry měly mít sloučený profil (podle tebe, ne podle pravidel)?
Já jsem ochotný si tu hru pořídit i na 3DS a odehrát ji pro porovnání, ale po tom remaku si myslím, že tomu nebudu schopen dát tak vysoké hodnocení jako ty. Spíš tak něco kolem 50 plus minus, si myslím.
@Solidor (06.08.2020 21:43): Koukám na ta hodnocení a zajímalo by mě, proč jsi dal 3DS i Switch verzi stejné hodnocení 90 (tedy optikou dnešního pohledu). Co jsem četl různě v diskuzích, tak na 3DS je poměrně útrpné hru hrát - nejvíce vytýkají mrňavý displej, malé rozlišení, horší modely postav nebo zmatek při soubojích, kdy není moc vidět přes ikonky. Samozřejmě tam chybí i ta Future Connected, ale fakt je tam ta hra tak dobrá jako na Switchi?
Radsej si pockam na to aby to bolo kvalitne (dufam) nez aby to bolo odflaknute.
Kludne by som brala aj to ak by nebol remaster xeno x ale uplne npva hra z univerza xenoblade alebo proste nieco nove ale dobre :)
Dva měsíce po vydání má DE prodáno 1,32 milionu. Přiznávám, že jsem čekal méně. Přeci jen to je už třetí vydání XCH.

A teď už by mě hodně překvapilo, pokud by neudělali remaster Xeno X.
Definitive Lore of Xenobalde Chronicles.

Pěkné video. Pár věcí ohledně příběhu tam je vysvětleno trochu lépe, než ve hře. Samozřejmě obsahuje spoilery.


@Charllize (29.07.2020 18:10): Jo, člověk musí pochopit, že to tak funguje. Jenom to působí dost neintuitivně. To vlastně platí pro celý ten souboják. Právě mi přišlo, že až ve dvojce to dotáhli.

A na Xeno X jsem zvědavý (s nějakým remastrem se asi dá počítat). Už roky se úspěšně vyhýbám informacím, abych do něj šel "načisto".
@Solidor (komentář): Ten system zasahu funguje tak ze to hra vypocita a proste se to stane, utikat a uhybat nema moc smysl. Podobne to ma mnoho MMO RPG. Ja na to jsem pomerne zvykly. Na druhou stranu to soubojak vynahrazuje manevrovanim postav kvuli utoku zezadu nebo z boku. Obecne ten soubojak je hodne MMO like.
Jsem rad ze nekomu dalsimu doslo ze to je cele hlavne o tom meci. Vic legendarni a epickou zbran aby clovek pohledal, snad jen Excalibur.
Ted uz jen ty Xeno X, se tesim jak jim frknes za 60%, by jsme pak poklabosili :D
@Tainaru (04.07.2020 20:35): To ano. Skvely je ten prvy beam co ma casto zabije :))

@Charllize (04.07.2020 21:08): Je to fajn, ked si niekto zahra zbu znova a dorobi si nedokoncene veci. Len to nie je moj pripad. Ja hram tak aby som mala to co chcem dokoncene a potom uz hru znovu nehram. Ale kto vie, mozno ak je odstup niekolko rokov,tak sa to zmeni. Napr.aj teraz po XCh som mala chut si zapnut dvojku :)
@Kejtee (04.07.2020 19:50): byva dobre nedelat ty superbosse az po skonceni pribehu, ale v prubehu. Sice pak hlavni pribehovy boss neni takova vyzva (podle me to nevadi kdyz clovek zdola ty nepovinne bosse) ale je pak vetsi motivace se s nimi babrat. Nektere hry to samo neumoznuji, ale tady by to jit melo.
Me se to, co se ti stalo, stava docela casto a delam to tak ze hru proste odlozim a vratim se k ni pozdeji, tak ze si ji dam celou znovu, kdyz za to stoji, s tim ze uz vim do ceho jdu a na ty casti co mi delaly potize se lepe psychicky a herne pripravim :) problem trosku je ze mi to trva treba klidne i 17 let (treba jsem nikdy neporazil Tremu ve FF X-2, ale zrovna jsem na dobre ceste toho dosahnout, po tech cca 17ti letech co jsem to zkousel naposled) ale predpokladam ze jsi jeste mlada, takze casu mas dost :D
Ten druhy superboss ma hneva :)) postupne sa mi ale vytraca ta chut zdolavat superbossov. Nejak ma to prestava bavit, ked sa uz nejedna o pribeh :)
Tak som sj dnes trufla na prveho superbossa. Povodne som sa do toho nechcela pustit ale priatel mi hovori,ved skus si to. Bez spravnych gemov a podobne aj tak za chvilku skonci ten fight a na moje a aj jeho pocudovanie,bez zvlastnej pripravy svojej skupinky som ho dala dole. Shulk, Fiora a Riki :)
@Tainaru (30.06.2020 10:45): Ja tam psal zacatkem milenia, a jen jrpg co zrovna v tu dobu vysli pro PS2. Ono se to pak jeste natahovalo par let, ze jsem obcas neco napsal a oni si to pak doplnily a vydali pod jmenem nekoho jineho . Pak z te redakce odesel muj kamarad a byl konec (konecne:)
Ja to mel napsane hned, jen jsem pak pul dne opravoval chyby a resil aby to melo nejakou formu, to me stvalo nejvic.
@Charllize (30.06.2020 10:26): To celkem dává smysl. Ale kormidlo mi přijde zábavnější :)

To já bych taky nevydržel dlouhodobě nic psát. Mě tu baví psát, protože v tom mám volnost. Jakmile by mě do toho někdo nutil, tak by to pro mě ztratilo atraktivitu. Mám respekt ke každému, kdo něco dlouhodobě tvoří. A musel jsi psát k novinkám nebo sis mohl vybrat i starší hry jako třeba XC1?
@Tainaru (30.06.2020 10:18): Jo, ale kdyz plaves tak proud vody muze mec strhnout, navic Sharla by si koupila novou, Shulk nove Monado tezko :) (samozrejme to je jen moje domenka, nikde to myslim receno neni)

ja nejsem schopen napsat komentar vubec, dost me nebavi psat, aspon tak ze bych musel davat pozor na diakritiku a pravopis, coz je u komentare zahodno. Zjistil jsem to uz davno kdy jsem se nechal ukecat na psani recenzi pro bonusweb, kde mi to vydrzelo asi dva mesice a odpadl jsem :)
@Charllize (30.06.2020 10:03): čím delší hra, tím delší komentář :) Abych byl upřímný, tak si to píšu spíš sám pro sebe, protože časem se ke svým komentářům vracím a oživuji si vše, co pro mě bylo zajímavé a připravuji si půdu i pro případné druhé zahrání.
Obecně mám třeba problém s rozpoznáváním spoilerových informací, takže kdyby mi tam někdo našel něco, co by mělo zůstat ukryto zraku, nechť se mi směle ozve :)

Ha, to mě nenapadlo s tím mečem. Ale normálně mu tam přece drží v pohodě, ne? Třeba Sharla má taky pušku jen na holých zádech a nemá s tím problém :D
@Tainaru (komentář): hergot ty jsi spisovatel, super!
Mam za to ze Shulk si drzi ten mec pri plavani protoze se boji aby ho neutopil, coz je u tak vzacne zbrane zasadni. proste mu sklouzne a uz by ho nikdy nenasel, kdesi v hlubinach vod :)
Mimochodem to potapeni mi chybi v cele trilogii, neni v zadnem dilu. Obvzlast u Xeno X by to bylo super.
@Tainaru (26.06.2020 17:38): Doporucuji dokoupit season pass nebo aspon minimalne datadisk Torna Golden Country. Ale ani ty pridavky do zakladni hry nejsou k zahozeni. ( bohuzel jak jde o novejsi hru tak uz trpi nemoci zvanou DLC)
Aha, tak pátý superboss je ve skutečnosti lehčí než čtvrtý. Jenom je to meatbag, takže mi trvalo zhruba těch 24 in-game hodin, než jsem ho upižlal v mojí tradiční sestavě :D Ale jinak celkem bez stresu. Musel jsem si akorát pořídit Divine protect na jeho kruťácký spike damage. Tím jsem asi hotov. Mohl bych ještě vylepšovat vztahy, protože tam mi určitě tak třetina ještě chybí, ale myslím, že už to nechám být :) Well played, XC1. Jsem rád, že jsem se nechal vámi diskutéry zlákat ke koupi :)
Čtvrtý superboss je udolán. Po několika neúspěšných pokusech jsem zjistil, že na něj budu potřebovat nějaké gemy Unbeatable VI, trošku navýšit HP, sehnat nějaký Debuff resist a hlavně dobře časovat chain útoky k tomu, abych přežil oneshot údery. Opět se mi to podařilo ve složení Sharla/Shulk/Dunban, hlavně taky Sharliny další arty jako Cure round a Shield bullet jsem u superbossů poprvé využil a byl jsem za ně rád . Předpokládám, že u Pětky si už asi neškrtnu :D
@Charllize (25.06.2020 10:47): tiez som brala velmi casto Sharlu. Teraz skusam kombinaciu Riki s healom, Shulk s healom a Fiora, takze obaja tak trochu kompenzuju Sharlu. Dost casto to ide. Ale ked som bojovala s o 10 levelov silnejsimi monstrami,tak vtedy tam nastupila Sharla :)
Inak ohladom tej jej headshot schopnosti, mne sa strasne casto stava,ze to nic nerobi. Po daze, proste malicky dmg.
@Charllize (25.06.2020 10:47): Já taky všude tahám Sharlu, když to jde. Bez ní bych daleko nedošel :)
Škoda, že ten headshot se moc neosvědčil u superbossů, ale kupodivu snadno bere aggro skoro čímkoliv.
Moje aktuální snaha ohledně superbossů:
První je snažší než řada jiných monster jeho úrovně.
Druhý mi dal zabrat, ale už se mi podařilo ho pokořit. Klíčem bylo zjištění, že potřebuji mít osobně pod kontrolou healy a ostatní damage je vcelku nepodstatný, takže ho dokážu sundávat ve složení Sharla/Shulk/Dunban.
Třetí byl o něco snažší a sejmul jsem ho stejným stylem.
Na čtvrtého teď vymýšlím taktiku.
Je to s nima docela sranda. Pokaždé, když se mi povede jednoho z nich pokořit, tak mám z toho dobrý pocit :D
Já, jak už jsem mnohokrát konstatoval, pohrdám Xkem... ve kterém mám přes 200 hodin. Právě proto jak moc ten příběh, a postavy, stojí za prd.
Nejradši mám XC2, ale Xenogears je taky sakra dobré. Jedno z mála jrpg, kde jsem i zažil, že by některé hlavní postavy začaly relativně dospělý milostný vztah.
Ja len pevne verim,ze spravia zase nejaku skvelu novu hru,plnu preskumavania a skvelych subojov :)
@Charllize (22.06.2020 10:14): urcite by som si rada zahrala X a iba kvoli tomu sa mi nechce kupovat wiiU :) ako hodnotis ty Xenoblade X? Kedze si hral aj 1 a 2. Ktoru cast mas najradsej?
A ktora oblast sa mi pacila najviac? Nemam iba jednu, bolo ich viac. Celkovo sa mi pacil viac Bionis nez Mechonis a Eryth sea bola krasna. Taktiez Frontier dedinku som mala rada :)
A ta hudba. Toto je v Xenoblade tak skvele,ze tie hry maju tak neskutocne super hudbu.
Tak a mam to za sebou :) tir posledne suboje neboli nejaky problem asi hlavne preto,ze som bola level 84,tak to slo ako po masle. Zaver bol fajn a celkovo cela hra bola tiez uplne super. Som velmi spokojna :)
Nechala som si svoj save spred zaverecneho suboja,takze po extra story pojdem asi este dokoncit par veci co mi ostalo. :)
Takze nakoniec sa na mna usmialo stastie a nasla som tie 3 predmety :)
Podarilo sa mi dokoncit celu koloniu 6 ale ostava mi tam este 10% dokoncit. Pravdepodobne musim do nej poslat niekoho dalsieho. Ale som rada,ze sa mi ju podarilo dokoncit. Dobry pocit na par minut :))
Teraz ma caka prechod uz asi len pribehom. Zabila som draka v Prisoned Island a rozhodla som sa este urobit nejake vedlajsie questy.
Trochu ma stve,ze ich tam mam este dost vela,ktore nemozem urobit hned teraz, kedze som lvl 82 a tie vsetky potvorky level 90 a vyssie.
@Kejtee (20.06.2020 16:18): Tenhle způsob mi přijde ještě dobrý :) Já jsem potřeboval jeden kus z lokace, kam už jsem se později v příběhu nemohl dostat, abych mohl dostavět úplně poslední část kolonie. Abych toho dosáhl, tak jsem musel dostavět vše ostatní, pozvat tam všechny možné obyvatele, posplňovat téměř všechny úkoly v kolonii, abych měl max hvězdiček, a to byla jen půlka procesu. Dál jsem tam musel pozvat jednu konkrétní osobu a dát si pozor, abych tam pozval i její správnou příbuznou. Pak jsem pro ně plnil úkoly a až během jednoho z těch úkolů bylo konečně možné ten předmět vyměnit a kdybych to během té doby nestihl, tak už bych k tomu pak vůbec neměl přístup, protože se ta možnost poté zase uzamkla. Všechno jsem si mohl ušetřit, kdybych věděl dopředu, co mě čeká :)
@Kejtee (20.06.2020 15:20): ten item si pamatuju :) zcela upřímně bych nepostavil ani půlku všeho bez wiki. Nejvíc se mi však osvědčilo číst i diskuze u daných itemů, jelikož tam lidi píšou zajímavé postřehy. Zrovna u tohohle mi to ušetřilo spoustu času.
@Charllize (20.06.2020 14:36): ja som sa uz na to pozerala, prave,ze ovlast kde sa moze spawnut je bionis interior, je to na viacerych miestach ale je iba 8% sanca,ze sa to tam spawne. Takze musim pobehovat sem a tam a prehladavat :)