Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Zero (16.02.2025 14:05): tiez mam vacsinou problem hrat za tie zle strany...ale pathfinder za to fakt stoji oproti vacsine inych hier, tie volby a odlisnosti nie su len na oko... len je to casovo velmi narocne ako pises
Kdyby měli Owlcat zdroje Larianu, tak by z toho vylezla hra aspoň na 500 hodin. :-D

Absence dabingu mi nevadí, stejně to skipnu ve chvíli, kdy mám daný dialog přečtený, což bývá o dost dříve než to namluví dabér. Ale je možné, že lidi by kompletní dabing přitáhl, nevím. Rogue Trader ho myslím má (aspoň co se týče společníků) a mému zážitku to nijak nepomohlo ani ne-antipomohlo. Přišlo mi, že společnice mají ten hlas i celkem podobný.

Pathfindera bych si mohl dát znovu a prolézt to pořádně, ale ta časová investice mě poněkud děsí. Plus by za to jistě stálo zkusit to třeba za démona nebo ďábla, ale to asi nedám. Neumím být zlý.
@Jab (16.02.2025 12:35): jop, nastaveni obtiaznosti to ma kvantum, ale vacsinu hracov aj tak odradi ta obrovska komplexnost hernych mechanik a moznosti...plus bohuzial mainstreamove publikum leti hlavne na produkcne hodnoty, ktore ma bg 3 aj ked je to mimo nich v kazdom smere slabsia hra...a samozrejme nedostali medialnu masirku ako BG3 ktore propagovali snad vsetci zatial co owlcat dostal trochu bojkot si myslim koli narodnosti tvorcov...takto bohuzial zlizla vsetku slavu "nespravna" hra...
chcel by som vidiet co by dokazali vytvorit owlcat keby mali zdroje larianov
@Blaiddtom (16.02.2025 12:31): Každopádně třicet hodnocení na DH je málo. Ale je pravda, že to hry se těžko dostává, neb je velmi komplexní. Nicméně vždy se dá prostě na první hraní podstatně snížit obtížnost.
Trochu mě ještě mrzí, že nejsou ve hře větší odlišnosti v endingu v rámci jedné mythic path, pokud zvolíte jinou cestu. A strašně rád bych měl jiné max level DLC než Pathfinder: Wrath of the Righteous - Inevitable Excess. Rád bych těch deset mythic úrovní zkusil v nějakém jiném dodatečném obsahu, který by byl více příběhový.
Na druhé dohrání (nyní za Azatu) přidávám deset procent a hru jsem zařadil na svůj seznam Top RPG. Před tím obřím kopcem možností a odlišnostmi v rámci průchodu za jinou mythic path se s respektem hluboce klaním. Odpovídajícím způsobem jsem upravil i svůj komentář.
Btw Zippy Magic od Azaty (každé seslané kouzlo se přenese na jednoho dalšího nepřítele a přidá se navíc damage 2d6 + mythic rank) funguje spolu s tím střílením ranged touch kouzel Eldritch Archera. Docela silné kombo a i vypadá efektivně, když z luku vystřelíte dvě kouzla najednou. :) Eldritch Archera levelovat není btw těžké. Prostě deset úrovní Eldritch Archer a pak deset Eldritch Knight.

Někde ve třetí kapitole moje Archerka dorovnala Arueshalae. Teď ve čtvrté ji zanechala v prachu. A to ještě nemám ani Incredible Might. Velký rozdíl dělá ale i to, že na lvl 10 se Eldritch Archer bere jako lvl 5 fighter stran přístupu k válečnickým featům. Stejně se bere každý level Eldritch Knight. Čili teď na lvl 17 (tzn. pět úrovní fightera od Eldritch Archera a sedm od Eldritch Knight) je brána i jako fighter lvl 12 a má tedy přístup ke Greater Weapon Specialization.
Zatím za Azatu zajímavé. Ta jeho/její odnož Elysea je tedy dobré lolz. "Free Crusaders" jsou tak zralí na bezlepkové tacos a "morální" kávu se sojovým mlékem. Aivu je sympaťák (pet dráček). Ale celé to "jednou budem dál" tváří v tvář armádám demonů je opravdu vtipné.

Za anděla jsem dostal za poradce obřího Archanděla (pro znalé Archon) ve zlaté zbroji. Za Azatu jsem dostal polonahého budižkničemu v tóze.

Jinak jsem již level 10. Eldritch Archer tím končí s levelováním. Díky levelu deset se počítá i jako lvl 5 fighter. Což se bude hodit, neb dalších deset levelů pojedu Eldritch Knighta, který se rovněž počítá za fightera. Greater Weapon Specialization a další lahůdky jistotou.
@Blaiddtom (15.01.2025 15:11): Já se divím, protože mi přijde, že třeba v případě Tormentu jsem fakt splnil vše, co se dá, a přes 40 hodin se to nevyšplhalo. Pravda, že u WotR si přesný čas nepamatuju, těch 60-80 hodin jsem odhadnul, ale možná to bylo přes 100, já fakt nevím. Jen čistě ze zvědavosti mě zajímá, v čem jsou ty rozdíly, protože pár vynechaných vedlejších questů a přeskočených dialogů neudělá rozdíl desítek hodin. Dokážu právě najít vysvětlení pro nižší počet hodin, viz níže, ale nad tím výrazně vyšším si trochu lámu hlavu.

Jinak osobně zrovna Pathfindera jsem hrál od určité části na nejnižší obtížnost, protože mě ty souboje prostě nebaví a "zdržují" mě od děje. Rogue Trader je v tomhle lepší, protože má zábavné tahové souboje, které jsou cíleně dělané jako tahové; Pathfinder s tahovou možností je utrpení, protože je tam hodně výplňových soubojů, které jsou v tahovém módu fakt zdlouhavé.
@Zero (15.01.2025 14:08): no jasne...ale pre tych ludi nie je tato hra a nikdy ju nemozu ani "objektivne" zhodnotit...nie je to "interaktivna kniha" ako disco elysium ci planescape...ale to uz je tvoja vec

skor nechapem preco sa divis ak niekto, kto tu hru hra "normalne", ma omnoho viac hodin ako niekto, kto skipne ako pise kolega nizsie 3/4 obsahu a maximalne si ulahci suboje, ktore tvoria velku cast hry a okolo ktorych stoji vacsina mechanik
@Jab (15.01.2025 15:03): Zároveň, teba nachytala designová mechanická nedomyslenosť (čítaj: pičovina) kvôli class, ja mám predstavu, že je možné hrať za aeona (v tom, že to "lawful" tam bude naratívne zakotvené v mythic path), ale v rozhodnutiach voliť normálne väčšinou good options, to by (čo poznám mechaniky) nemalo byť nič proti ničomu.
@Jab (15.01.2025 13:58): Nemyslím samozrejme dialógové možnosti, ale naratív.

@Zero (15.01.2025 14:08): Ale tak to už je niečo iného, ja by som tiež nerobil gatekeeping (a kopu hier hrám na nízku obtiažnosť, WotR je skôr vlastne výnimka, lebo ma tieto DnDish súbojové systémy celkom bavia), ale je absurdné usudzovať normálnu dĺžku hry, keď niekto preskakuje 70 percent obsahu alebo to hrá podľa návodu.
@Blaiddtom (15.01.2025 08:46): Tak nejnižší obtížnost je jasná, někoho souboje prostě nebaví a chce to hrát čistě kvůli příběhu. A je možné, že někoho zajímá jen hlavní příběh a nepotřebuje znát lore celého toho světa, číst každý vedlejší dialog a podobně (zvlášť u her, které mají zbytečně moc nepříliš kvalitního textu). Taky se dá z různých důvodů jet podle návodu – někdo si třeba rád přečte, jaké má možnosti a k čemu vedou, a pak zvolí tu, která se mu nejvíc líbí. Nebo nemá čas na to, aby si na všechno přišel sám, a zároveň chce rychle vědět, jak to dopadne. Atd. atd., způsobů hraní je fakt strašná spousta, a určitě bych nedělal nějaký gatekeeping ohledně toho, jak "správně" hrát RPG. Ostatně někteří lidi třeba ani nehrají a místo toho si vystačí s youtubery, kteří to odehrají za ně. Tak to holt funguje.
@Jab (15.01.2025 11:27): Ja som bol (ako píšem v komente) naprosto nadšený z trickstera (a z celej tricksterskej resolution celého toho problému), na aeona tiež počujem samú chválu. (Bola to moja druhá voľba, ale kamarátka mi vravela, že aeon je lepší na ďalší playthrough, keď už človek vie, o čo ide, a má tak hindsight.)

Je každopádne skvelé, že takto silné autonómne linky nie sú len pre osu good-evil (angel-devil), ale aj pre lawful-chaotic (aeon-trickster).
@Jab (15.01.2025 11:27): za azatu som este nehral, tak neviem ako odlisne je to za nich...ale za demona napriklad ziskas mnoho loru z pohladu druhej strany konfliktu, swarm je jak hrat uplne inu hru, aeon a jeho hratky s casom su tiez velmi zabavne...osobne ma najviac bavila hra za demona(v ramci spolocnikov na tom je celkom dobre este)...azata ma az tak nezaujala, pride mi ze nema moc vplyv na hlavny dej, ale mozno to kompenzuje inde..a ten dračik ma nieco do seba

ale uz len ta odlisnost mytickych ciest dava tej hre moznosti a komplexitu o akych sa vacsine rpgciek ani nesniva... skoda ze vsetku slavu zhrabla ina hra, vdaka marketingu a rozpoctu

a hej  Eldritch Archer ma velmi lakal pri poslednom rune, ale nakoniec to vyhral Gendarme cavalier s dipom do sable marine koli hipogriffovi
@Blaiddtom (15.01.2025 08:57): No... Ten démon může být legrace. Jízda za anděla byla fajn tedy. Trochu se mi tam zajídala pak královna. Ale zase se včas uměla zarazit, aby nebyla minor villain (a ještě se pak mému paladinovi omluvila). Ale ji potrápit za démona by mi nevadilo. To bych se více bál, zda bych měl srdce na možné konflikty s některými družníky.

Azata naopak bude prý o té síle děsně prima party kamarádů. :) Tady to po té odlidštěné andělské pompéznosti bude snad fajn rozdíl. I tomu přizpůsobuji ty charaktery. Anděl byl LG angel-blooded Aasimar paladin/2 handed fighter (fightera jen 6 úrovní). Azata je zase CG azata blooded Eldritch Archer/Eldritch Knight (10/10). Prostě takový Arcane Ranger. :)
@Jab (15.01.2025 00:07): jop najvacsiu znovuhratelnost tam robia classy a hlavne tie myticke cesty, niektore zasadne menia cely zazitok z hry(obzvlast potom tie "zle" cesty)...ale aj niektore questove volby vedia mat vacsi, ci mensi vplyv a bola to jedna z mala hier, kde moje volby nie su len iluzia, ako v takom BG3
@Flowerpot (13.01.2025 17:29): tiez mi absolutne nejde do hlavy preco by niekto dobrovolne hral cistokrvne rpgcko len aby ho rushnul na najnizsiu obtiaznost a preskipoval texty...niekto si asi splietol zaner ktory chce hrat
ja tiez nehram zavodne simulatory len aby som si zapal vsetky asistencie a na zaklade toho hodnotil jazdny model
Rozjel jsem to ještě za Eldritch Archera. Po jeho deseti levelech bych dal deset úrovní Eldritch Knight. A samozřejmě by byl Azata. Každopádně střílet kouzla z luku je fajn nápad. :)

Příběhově je to zatím příliš stejné. Ta první kapitola se kvůli mysthic paths vlastně nemění. Příjemné ale je, že vím přesně, co mám kde dělat. Gameplay tím zrychluje.

Nevím, zda to tak dohraji podruhé. Ale o replayabilitě hovoří dost, že to vůbec zkouším.
@Zero (13.01.2025 14:09): No tak tam ak niečo je, tak je relevantných tých 134 hodín, keďže to zodpovedá klasickému hraniu RPGčiek, kde človek predsa plní (aspoň skoro) všetky questy, kto kedy ide v RPGčkach len po hlavnej línií.

Tých 55 hodín zodpovedá tomu speedrunu hlavnej linky na nízkej obtiažnosti, nikto netvrdil, že to je nereálne, len že to rozhodne nie je normálna dĺžka hry.

(Nehovoriac o tom, že How long to beat je treba brať s predporozumením, že tam môžu byť dáta od ľudí, ktorí to hrali viackrát, čo vždy bude nutne kratšie, pretože jednak človek vie, čo má robiť, jednak už nemusí vstrebávať nové texty a prenikať do sveta, tak aj tie texty viac prelietava.)
Howlongtobeat uvádí 55 hodin hlavní příběh, 134 hodin hlavní příběh plus nějaké questy, takže to nereálné není. Zvlášť na nejnižší obtížnost a s přeskakováním některých filler textů.
Ja sa len taktiež pridávam k tomu, že 60-80 hodín na WotR mi príde neuveriteľne málo (ako speedrun hlavnej linky na nižšej obtiažnosti v realtime), už je to síce taký rok, čo som tom prešiel, ale od boku by som tipol minimálne 150 hodín bez DLC.

@Jab: @yenn to hrá za Azatu, myslím.
@Red (12.01.2025 23:23): Možná jsem to špatně popsal, ony ty hry jsou rozvleklé časově, ale zhuštěné prostorově. Aspoň mi to tak přijde. Odehrává se to na relativně malém prostoru, ale zároveň je každičký kousek místa vyždímaný až daleko za hranice zábavnosti. Jako bys vzal vedlejší quest v běžné hře, a každé jeho vlákno rozpracoval na největší možné maximum a udělal z toho hlavní zápletku v Larianí hře.
Na takového Azatu... Stormwalker/Empyreal Sorcerer/Mystic Theurge. Nebo případně Eldritch Archer/Sage/ Sorcerer/Eldritch Knight... Zítra zkusím, jak to funguje, neb jsem marod (klasicky od pátku odpoledne). A z popisků po wikinách to nejde úplně poskládat. Na to je mimochodem jinak nejhůře hodnocené DLC Inevitable Excess (jistě bude brzy schválené, když jsem všechna DLC včera přidal - zase bude na DH velká diskuze, neb mnohá DLC jsou kontroverzní) skvělé. Neb tam nový charakter levelujete rovnou na max level. Skvělý plánovač. :)
No já musím taky nesouhlasít s Larianama. Na mě právě jejich hry jsou rozvleklý až hanba. Dohrál jsem Divinity Ego Draconis (68h) a Divinity original Sin (130h) a u obou her jsem se musel hodně kousnout, i když jsou to určitě kvalitní hry. Kdo mě třeba šoupnul rovnou do akce byly autoři Expeditions.
@Tarhiel (12.01.2025 19:13): tiez si rikam...na 80 hodin bych to musel speedrunovat na najnizsej obtiaznosti, vynechat vsetok side content a skipovat texty....na unfair mi to so vsetkym zabralo cca 250 hodin...prvy run bez dlc na normal obtiaznost bol rozhodne cez 130, a to si dovolim rict ze som celkom skuseny v tychto hrach
@Tarhiel (12.01.2025 19:13): Užíval jsem si to čím dál míň, to je pravda, zvláště závěr mi přišel dost slabý. Tuším, že když jsem to hrál, ještě nebyly venku všechny DLC a určitě jsem nesplnil všechny questy, ale nemůžu říct, že bych cíleně spěchal. Těch 80 hodin je ale odhad, nejsem si stoprocentně jistý.

Říkám si, že herní dobu možná dost ovlivní i rychlost čtení.
@Zero (12.01.2025 13:48): 80 hodín na Patfhindera? Tak málo? To si si tú hru aj užil, alebo sa len ponáhľal?

Ja som si istý, že so všetkými DLC to musí mať najmenej 200 hodín, čo mi trvalo, než som to prešiel
Ještě abych vysvětlil... Pokud u paladina dojde ke změně přesvědčení na Neutral Good (což se děje i jen tím, že berete často "good" dialogové možnosti), tak přijdete o možnost brát další levely paladina. Doplnil jsem to do komentu, aby to nevypadalo, že nějak nezdravě bazíruji na tom samotném LG přesvědčení.

Ještě co jsem btw koukal, tak z těch mytických cest je nejoblíbenější (vedle anděla) i Démon (prý nej "zlý" průchod - jen ty jeho rage mechaniky se hodí jen k pár classům) a Azata. Azata rozhodně zní zajímavě. Démon také. Hrál za ně někdo?
@Jab (komentář): To by mě zajímalo, co v těch hrách děláš. U Tormentu jsi psal, že je to na 80 hodin, přičemž Howlongtobeat uvádí nějakých 64 hodin, pokud to chceš splnit fakt na 100 %. Mně to přijde spíše tak na 30-35. A u Pathfindera jsem si poměrně jistý, že jsem to dohrál tak za 60-80 hodin. Pravda, nesplnil jsem úplně všechno, ale fakt nevím, kde bych tam nahnal 200 hodin. :-D

Ale ano, je to rozhodně hra neúnosně dlouhá, a to je prý o dost kratší než Kingmaker. Připadá mi, že Owlcat je takový protipól Larianu. Larian má vše strašně zhuštěné na malém prostoru, a Owlcat naopak tvoří všechny hry neskutečně roztahané.
@Jab (03.01.2025 11:17): Mně jde spíše o ty designy, než že bych řešil, že to vypadá jak z bakelitu. Pokud mi to hra umožní, zpravidla se držím těch více strohých, anebo lépe řečeno v realitě zakotvených zbrojích. Jakože proti ornamentům nic nemám, ale ty fantasy jsou pro mě zpravidla takový generický shit, že to nemohu brát vůbec vážně. I když za větší problém třeba toho armoru, který je na tom tvém screenu, považuji, jak komicky subtilně působí ten plochý hrudní plát proti tomu pěkně vypouklému šalíři a v porovnání s těmi masivními rameny. :-)