Já roky let čekám na fajfky Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar a furt nic. Zřejmě tady není žádný pořádný kobkař.
Diskuze
@Laurona (30.03.2025 10:18): Třetí díl je ve výsledku lepší jak druhý... Ale projít si tím druhým vlastně nechceš...
@Karasman (29.03.2025 10:45): Dej vědět, jak jsi si hru užil... :)
@ZephyrCZ (29.03.2025 21:53): jj a koukala jsem že i třetí díl nic moc. Tak zůstanu jen u dohrané jedničky.
@Laurona (29.03.2025 21:31): Potkáš tam Baccatu.. A Dawn... :) A Draracla.. :)
Ale pravda je, že herně je to rozhodně horší jak první díl. O dost. Pokud nejsi kompletista, s klidným srdcem vynechej.
Ale pravda je, že herně je to rozhodně horší jak první díl. O dost. Pokud nejsi kompletista, s klidným srdcem vynechej.
ZephyrCZ (29.03.2025 08:07): teď je to zrovna na Gogu ve slevě.. popravdě mě to moc neláká. Vůbec se mi nelíbí jak to vypadá a to hodnocení na DH tomu taky moc nepřidává...uvidím :)
@7c (29.03.2025 08:52): souhlasím, popisy předmětů mi taky chyběly. Vadilo mi tam toho více a proto prostě nemůžu hodnotit líp.
@7c (29.03.2025 08:52): souhlasím, popisy předmětů mi taky chyběly. Vadilo mi tam toho více a proto prostě nemůžu hodnotit líp.
Dobře jste mě namlsali. Tak jsem to fakt rozehrál. A docela čumim, jak i po tý hromadě let to vypadá skvěle i na velkém monitoru. Tohle rozhodně opět s chutí dohraju... :-)
@ZephyrCZ (29.03.2025 09:17): Naprostý souhlas.
- Orignální GUI, do kterého přibývaly postupně ovládací prvky.
- Skvělý audiovizuál, který ale nebyl samoúčelný (spoluutvářel atmosféru, nebyl to jen hezký obal na krytí vyprázdněného obsahu).
- Velmi pestré prostředí včetně venkovních lokací a spousta volitelné interakce, na kterou přicházeli hráči až po letech (např. kouzlo Hand of Fate).
- Hra je některých ohledech přístupnější (více user-friendly), ale podle mého aniž by docházelo k velkému snižování obtížnosti. Lands of Lore není samozřejmě žádný Chaos Strikes Back a používá jednodušší pravidla než konkurence (žádné THAC0 :-) ), ale určitě se nejedná o hru, kterou bych označil za vyloženě jednoduchou (notabene tak, aby to kazilo herní zážitek).
Napadlo mě srovnání, Stonekeep má pravidla, která bych klidně označil za primitivní (to není urážka, tu hru mám velmi rád) a neznám nikoho, podle kterého je to casual záležitost. Ta hra je jednoduchá, ale ani náhodou snadná.
- Orignální GUI, do kterého přibývaly postupně ovládací prvky.
- Skvělý audiovizuál, který ale nebyl samoúčelný (spoluutvářel atmosféru, nebyl to jen hezký obal na krytí vyprázdněného obsahu).
- Velmi pestré prostředí včetně venkovních lokací a spousta volitelné interakce, na kterou přicházeli hráči až po letech (např. kouzlo Hand of Fate).
- Hra je některých ohledech přístupnější (více user-friendly), ale podle mého aniž by docházelo k velkému snižování obtížnosti. Lands of Lore není samozřejmě žádný Chaos Strikes Back a používá jednodušší pravidla než konkurence (žádné THAC0 :-) ), ale určitě se nejedná o hru, kterou bych označil za vyloženě jednoduchou (notabene tak, aby to kazilo herní zážitek).
Napadlo mě srovnání, Stonekeep má pravidla, která bych klidně označil za primitivní (to není urážka, tu hru mám velmi rád) a neznám nikoho, podle kterého je to casual záležitost. Ta hra je jednoduchá, ale ani náhodou snadná.
@7c (29.03.2025 08:52): Ve své době přinesl Lands of Lore spoustu drobných vylepšení, díky kterým se stal jedním z nejlepších dungeon crawlerů své éry. A to nejen díky kombinaci skvělé grafiky a hudby, ale také díky plynulým přechodům mezi jednotlivými čtverci a hladkému otáčení pohledu. Dabing byl na svou dobu jedinečný a opravdu výjimečný. Mimochodem, krále Richarda namluvil Patrick Stewart (ano, ten Patrick Stewart ).
Hra nabízela jednodušší rozhraní než její tehdejší konkurence. Nechyběl automapping, který sice neoslovil hardcore hráče, ale výrazně zpřístupnil hru nováčkům (na rozdíl třeba od Eye of the Beholder ). Různorodé lokace – včetně na svou dobu málo používaných venkovních oblastí – na sebe logicky navazovaly a působily přirozeně. Atmosféru skvěle dotvářely předělové animace i soundtrack, který byl ve své době velmi ceněný.
Celkově šlo o přístupnou (byť nikoli snadnou) hru s parádním audiovizuálem, na svou dobu s intuitivním ovládáním a poutavým příběhem. Svou roli určitě sehrál i fakt, že Westwood Studios měli v té době za sebou úspěchy jako Dune II: Battle for Arrakis a The Legend of Kyrandia – a nová hra od nich byla očekávána už jen proto, že byla právě od nich.
;)
Hra nabízela jednodušší rozhraní než její tehdejší konkurence. Nechyběl automapping, který sice neoslovil hardcore hráče, ale výrazně zpřístupnil hru nováčkům (na rozdíl třeba od Eye of the Beholder ). Různorodé lokace – včetně na svou dobu málo používaných venkovních oblastí – na sebe logicky navazovaly a působily přirozeně. Atmosféru skvěle dotvářely předělové animace i soundtrack, který byl ve své době velmi ceněný.
Celkově šlo o přístupnou (byť nikoli snadnou) hru s parádním audiovizuálem, na svou dobu s intuitivním ovládáním a poutavým příběhem. Svou roli určitě sehrál i fakt, že Westwood Studios měli v té době za sebou úspěchy jako Dune II: Battle for Arrakis a The Legend of Kyrandia – a nová hra od nich byla očekávána už jen proto, že byla právě od nich.
;)
@ZephyrCZ (29.03.2025 08:07): Věčná škoda, že Lands of Lore 2 nebyl také krokovací dungeon. Doteď si pamatuji pár screenů ze Score z původní verze, ze které nezůstal kámen na kameni. Nakonec to i tak mělo něco do sebe (je to hodně věc očekávání), ale už je to téměř jiný žánr a hlavně je problém s technickou stránkou věci (na rozdíl od ručně kreslené 2D grafiky zestárla velmi rychle už za pár let).
@Laurona (26.03.2025 12:21): Za mě určitě ne - rok vydání s dojmy/hodnocením moc nekoreluje. LoL oblibu jsem nikdy nepochopil - jediná pozitiva jsou pro mě grafika a audio, a to zůstáva (IMO) kvalitní i po všech těch letech (tj. za mě je LoL nádherně vypadající dungeon).
Možná to byla ta velká přístupnost proti ostatním dungeonům (např. mnou kritizované chybějící popisy a statistiky vybavení se z toho pohledu mohou brát jako "proč tím hráče zatěžovat"), díky které se hra dostala mezi širší veřejnost (např. u Wizardry VI/VII bych se tedy bál dát je na vyzkoušení nějakému "zelenáči").
Možná to byla ta velká přístupnost proti ostatním dungeonům (např. mnou kritizované chybějící popisy a statistiky vybavení se z toho pohledu mohou brát jako "proč tím hráče zatěžovat"), díky které se hra dostala mezi širší veřejnost (např. u Wizardry VI/VII bych se tedy bál dát je na vyzkoušení nějakému "zelenáči").
@Laurona: OK... Dohráno... 70 procent. To je myslím na dnešní dobu u takto staré hry velmi nadprůměrné hodnocení...
Teď zbývá ještě jedna otázka...
Máš odvahu na to zahrát si druhý díl? Tedy Lands of Lore: Guardians of Destiny ? Sám jsem tuto hru poprvé dohrál před pěti lety no a recenze dopadla takto. Zkusíš? :)
Teď zbývá ještě jedna otázka...
Máš odvahu na to zahrát si druhý díl? Tedy Lands of Lore: Guardians of Destiny ? Sám jsem tuto hru poprvé dohrál před pěti lety no a recenze dopadla takto. Zkusíš? :)
@Laurona (26.03.2025 12:21): jo, tak moje generace zase má hry jako Mafia, OF, Morrowind atp. I když třeba, když jsem hrál poprvé BG nebo Fallout po hodně letech od vydání, tak pořád super zážitek. Lands of Lore jsem možná ještě nedokázal hodnotit níž kvůli tomu puncu legendy, ale jako reálně mě to bavilo, ačkoliv mám hodně věcí, co mi tu hru znesnadňují v tom, abych si jí plně užil.
@S4TW (26.03.2025 11:04): to jsem ráda, že nejsem sama. :) věřím, že v té době, kdy to vyšlo, to musel být super zážitek. Já mám takhle za srdcovku Might And Magic VI. Kdybych to ale hrála poprvé v dnešní době, tak si nejsem úplně jistá, jestli bych z toho byla také tak nadšená.
@Laurona (25.03.2025 19:15): mám to stejně, taky mi ta hra nepřišla nějak zvlášť skvělá :)
@Richmond (26.03.2025 07:26): Pravda, asi proto jsem si ji nekreslil... :-)
@Karasman (25.03.2025 21:15): Počkej, v Lands of Lore máš automapu, ne? :)
@Karasman (25.03.2025 21:15): já mapu potřebuju a ještě ideálně šipku "zde stojíte", jinak jsem ztracená a bloudím:D jen ve výjimečných případech, když se dá dobře zorientovat podle okolí se obejdu bez mapy.
@Isair (25.03.2025 22:10): Tomu věřím. Myslím, že bych to teď napodruhé taky už zvládla zahrát lépe a bylo by to pro mne trochu jednodušší ( ze začátku jsem například úplně přehlédla, že společník Baccata může mít dvě zbraně a dlouho jsem bojovala jen s jednou zbraní) na druhou stranu ale už nechci znovu tu věž, třetí patro nebo Dungeon, kde musím bojovat bez zbroje :D Asi mi to jednou stačilo.:)
@Isair (25.03.2025 22:10): Tomu věřím. Myslím, že bych to teď napodruhé taky už zvládla zahrát lépe a bylo by to pro mne trochu jednodušší ( ze začátku jsem například úplně přehlédla, že společník Baccata může mít dvě zbraně a dlouho jsem bojovala jen s jednou zbraní) na druhou stranu ale už nechci znovu tu věž, třetí patro nebo Dungeon, kde musím bojovat bez zbroje :D Asi mi to jednou stačilo.:)
@Laurona (25.03.2025 19:15): Já měl z toho vlastně zezačátku také obdobné pocity a až s odstupem času, kdy jsem se k Lands of Lore ještě asi dvakrát vrátil jsem si ho teprve pořádně oblíbil a naplno jej docenil. Podobně to mám vlastně i s prvním Eye of the Beholder.
@Laurona (25.03.2025 19:15): Já to hrál v devadesátkách na 486, bez návodu, mapy jsem si taky nekreslil a šlo to... :-)
@ZephyrCZ (25.03.2025 13:27): @Phoenix (25.03.2025 15:21): já vám zase závidím to nadšení ze hry. Přiznám se, že jsem tu hru prošla a nějak ve mě nezanechala žádné emoce, kromě občasné naštvanosti, když mi to nešlo. Já mám sice dungeony ráda ale tady mi přišlo, že občas ty mapy byly zbytečně velké -spousta slepých uliček, kde nic nebylo. Ale jsem ráda že jsem tam mapu vůbec měla. Představa, že si kreslím cestičku na čtverečkovaný papír, tak to bych nedala už vůbec. :)
Tyjo, jen to tady čtu a mam takovou chuť si to znovu po těch cca 25 letech zahrát...
@Laurona (25.03.2025 10:17): Jestli si pamatuji správně, tak nejlepší na tréning Rogue je kuše Valkyrie, která střílí ohnivé projektily. Připojuji se k obdivu a závidím, že to hraješ poprvé.
@Laurona (25.03.2025 10:17): Nenapadlo mě, abych tě na tohle upozornil... :-/
Ale máš můj obdiv, že jsi takto starou hru, perlu devadesátek, rozehrála...
Ale máš můj obdiv, že jsi takto starou hru, perlu devadesátek, rozehrála...
@ZephyrCZ (25.03.2025 00:32): jj ale štve mě, že to musím dělat teď, když už to tam mám vícekrát prošlé :)
@Laurona (24.03.2025 22:16): Střelba kuší ti bude zvyšovat také locpiking. Takže střílet, střílet, střílet a časem se ti úroveň zvedne... :)
@Isair (24.03.2025 19:03): tak já to zkusím. Nechala jsem takto za sebou více neotevřených truhel a nijak jsem to neřešila. Myslela jsem, nevím proč, že dovednost Rogue souvisí pouze s bojem s konkrétními zbraněmi a že Lockpicking trénuju samotným otevíráním truhel/dveří. :/
@Laurona (24.03.2025 19:00): Tam stačí na všechny bedny/dveře tuším rogue 5, to by nemělo trvat tak dlouho, pokud budeš na druhém patře střílet kuší ty respawnující se šmejdy. Max. je tuším 7 na jednu bednu, která obsahuje vlastně spíše takový easter egg předmět, který není nijak důležitý, ale vše ostatní by se mělo vejít do těch pěti.
Docela zrada ta zamčená místnost v Castle Cimmeria, kde mám najít poslední sochu jednorožce. Rogue mám nejvyšší level 3. Mám kuši a teda nevím jestli se pokoušet vyexpit na vyšší level, jak dlouho to bude trvat, abych s tím nezabila dalších x hodin :/ taky nechápu proč v truhlách takhle před koncem nacházím peníze...radši bych uvítala nějaké silnější léčící lektvary.:)
Tak dohráno, musím říct, že mě to snad s každým dalším dohráním baví více :).
Castle Cimmeria Level 1 má celkem dost nedostupných místností. Takovou dobu jsem se snažil přijít na kloub tomu, jak se tam dostat a teď zjistím, že se tam dostat nedá, jen pomocí cheat enginu viz. video . Za ty 2 brány se teda dá dostat, ale jen s rogue skillem 11, což je extrém (a beztak se to kvůli tomu jednomu meči nevyplatí, "Justice" je lepší). A ty dveře na klíč se dají otevřít prý pomocí "Blood Key", který ale ze hry kompletně vystřihli. Zde na druhém videu je to nicméně ukázané.
Docela škoda, za dveřmi v truhle se nachází docela solidní prsten, který zvyšuje rychlost útoku.
A koukám, že Ringo to popisuje i ve svém deníčku (schválně jsem se šel kouknout, jestli na něco při svém hraní nepříšel :)) " V prvním patře Cimmeria Castle jsem narazil na něco, co nevím, jestli není bug. Cesta k Doom sword vede přes mříž, kterou jde otevřít jen tak, že jí prohodím malý předmět, který za ní sepne tlačítko. Jenže zafungovalo to jen jednou. Po neúspěšném pokusu sundání Doom sword ze stěny jsem musel loadnout a mříž se pak už chovala jako standardní dveře, prohodit už nešla a tak se mi neotevřela. Další, na co jsem nepřišel, jak zavřít poslední díru v chodbě, která má mést k místu, kde jde dávat do výklenku předměty a přeměňovat je v peníze. ale jelikož je to na konci hry k ničemu, tak jsem to nechal být. "
Takže asi nutně ani není potřeba Rogue skill 11, ale je to jen nějaké buglé. Jinak ta díra se zavírá tak, že do ní hodíte předmět, na to jsem taky dlouho nemohl přijít :). Pobíhal jsem okolo, házel předměty za díru, mačkal v různém sledu ty secret tlačítka po stranách atd.
Jo tak brány jsou buglé, stačí stát na políčku těsně před ní, hru savnout, loadnout, hodit předmět a brána se otevře, jakmile uděláte krok dozadu, bude se brána chovat jako pevné neprohoditelné dveře (možná pomůže i vypnutí/zapnutí hry, ale load mi stačil). Vysoký rogue skill netřeba. Sword of Doom se mi povedl sundat na druhý klik, fighter skill jsem měl u Baccaty 7, takže to asi stačí. Beztak to není nic moc zbraň ( Might 56, Justice má 60, sice druhý nejlepší Great Sword, ale pak je tam ještě halapartna s Might 60 a kladivo Thunder s 56, které má šanci na triple damage + v tom jednom secret výklenku si můžete jeden item zdvojit, takže lepších zbraní můžete mít dost).
Jinak jsem vyřešil i "záhadu" toho štítu, na který jsem se ptal při posledním hraní před x lety :). Ten se dá najít ve White Tower Level 1 viz. odkaz. Ovšem musíte truhlu vypáčit na první pokus, jinak je prázdná (ani tentokrát se mi ho bohužel nepodařilo získat a informace o něm jsem si zjistil až zpětně :)). Ale ta prázdná truhla mi byla podezřelá. Na druhou stranu jak EoBy, tak Lands of Lore jsou plné tolika vochcávek, trollení a pastí na hráče, že mě to u autorů zase tak nepřekvapilo:).
Castle Cimmeria Level 1 má celkem dost nedostupných místností. Takovou dobu jsem se snažil přijít na kloub tomu, jak se tam dostat a teď zjistím, že se tam dostat nedá, jen pomocí cheat enginu viz. video . Za ty 2 brány se teda dá dostat, ale jen s rogue skillem 11, což je extrém (a beztak se to kvůli tomu jednomu meči nevyplatí, "Justice" je lepší). A ty dveře na klíč se dají otevřít prý pomocí "Blood Key", který ale ze hry kompletně vystřihli. Zde na druhém videu je to nicméně ukázané.
Docela škoda, za dveřmi v truhle se nachází docela solidní prsten, který zvyšuje rychlost útoku.
A koukám, že Ringo to popisuje i ve svém deníčku (schválně jsem se šel kouknout, jestli na něco při svém hraní nepříšel :)) " V prvním patře Cimmeria Castle jsem narazil na něco, co nevím, jestli není bug. Cesta k Doom sword vede přes mříž, kterou jde otevřít jen tak, že jí prohodím malý předmět, který za ní sepne tlačítko. Jenže zafungovalo to jen jednou. Po neúspěšném pokusu sundání Doom sword ze stěny jsem musel loadnout a mříž se pak už chovala jako standardní dveře, prohodit už nešla a tak se mi neotevřela. Další, na co jsem nepřišel, jak zavřít poslední díru v chodbě, která má mést k místu, kde jde dávat do výklenku předměty a přeměňovat je v peníze. ale jelikož je to na konci hry k ničemu, tak jsem to nechal být. "
Takže asi nutně ani není potřeba Rogue skill 11, ale je to jen nějaké buglé. Jinak ta díra se zavírá tak, že do ní hodíte předmět, na to jsem taky dlouho nemohl přijít :). Pobíhal jsem okolo, házel předměty za díru, mačkal v různém sledu ty secret tlačítka po stranách atd.
Jo tak brány jsou buglé, stačí stát na políčku těsně před ní, hru savnout, loadnout, hodit předmět a brána se otevře, jakmile uděláte krok dozadu, bude se brána chovat jako pevné neprohoditelné dveře (možná pomůže i vypnutí/zapnutí hry, ale load mi stačil). Vysoký rogue skill netřeba. Sword of Doom se mi povedl sundat na druhý klik, fighter skill jsem měl u Baccaty 7, takže to asi stačí. Beztak to není nic moc zbraň ( Might 56, Justice má 60, sice druhý nejlepší Great Sword, ale pak je tam ještě halapartna s Might 60 a kladivo Thunder s 56, které má šanci na triple damage + v tom jednom secret výklenku si můžete jeden item zdvojit, takže lepších zbraní můžete mít dost).
Jinak jsem vyřešil i "záhadu" toho štítu, na který jsem se ptal při posledním hraní před x lety :). Ten se dá najít ve White Tower Level 1 viz. odkaz. Ovšem musíte truhlu vypáčit na první pokus, jinak je prázdná (ani tentokrát se mi ho bohužel nepodařilo získat a informace o něm jsem si zjistil až zpětně :)). Ale ta prázdná truhla mi byla podezřelá. Na druhou stranu jak EoBy, tak Lands of Lore jsou plné tolika vochcávek, trollení a pastí na hráče, že mě to u autorů zase tak nepřekvapilo:).
Tak s tím bugem to bude ještě jinak, koukám, že to dělají jen některé určité itemy v inventáři, když zmizí použitím nebo prodejí. S počtem zl. to nemá nic společného. Dělala mi to ta jedna obyč helma, když jsem jí prodal a teď jedna z wand of fireballs, když jsem jí celou použil (tj. poslední charge) nebo prodal. Přestanou najednou fungovat veškeré střelné zbraně (vyzkoušeno, nedělá to jen u Valkyrie), resp. fungují jen tak napůl- nezobrazují se střely po výstřelu a jen občas se stane, že nepřítele zasáhnete (přitom Valkyrie má mít 100% hit chance). Je ovšem zvláštní, že předtím mi při koupi nějakého itemu bug zmizel... vážně netradiční a komplikovaná chybka, ale vzpomínám, že už jsem s tím měl nějaké problémy kdysi, jen jsem nějak neřešil čím to bylo, ale vím jistě, že určitou část hry mi střelné zbraně nefungovaly a pak zase zničehožnic začaly fungovat... každopádně to raději budu hlídat, byla by škoda si tím bugem zkurvit Valkyrii :).
@Richmond (23.12.2024 17:18): :D
Jsem asi koukám zase objevil Ameriku :). Čili objevil jsem něco, co miliony lidí znalo už dávno :D. Ale tu radost mi nikdo neupře :p.
Jsem asi koukám zase objevil Ameriku :). Čili objevil jsem něco, co miliony lidí znalo už dávno :D. Ale tu radost mi nikdo neupře :p.
@Isair (23.12.2024 16:36): Jsi odhalil určitě nějakou debug funkci :)
@Richmond (23.12.2024 10:31): Schválně jsem si teď prolétl manuál a nevidím to tam, je tam sekce "taking items, throwing items, dropping items, using items", ale o té šipce v inventáři nic nepíší... zbytek už se pak věnuje spíše character screenům, zbraním, popisuje statistiky atd.
Čili docela užitečná secret feature :).
Čili docela užitečná secret feature :).
@Isair (23.12.2024 01:44): Nebude to v manuálu (ta šipka v inventáři)? :)
Celkem divný bug... jakmile máte přesně 1571 zl. (případně asi i více), přestane kuše Valkyria střílet (resp. střílí jen občas), možná to platí pro všechny střelné zbraně, nezkoušel jsem. Pokud něco nakoupíte a počet zl. si tím snížíte, začne opět fungovat jak má.
Ještě pak vyzkouším, jak to s tím bugem přesně je, šel jsem prodat vybavení z dolů do Swampu a jakmile jsem se vrátil, zjistil jsem, že Valkyria pořádně nestřílí (jen jednou za čas), loadnul jsem tedy o fous starší save a udělal přesně krok za krokem to co předtím a zjistil jsem, že se to děje po prodání vybavení, tak jsem zkoušel kousek po kousku prodávat, jestli to nedělá jen nějaký konkrétní kus prodaného vybavení, ale zdá se, že je to způsobeno počtem zlatých, na konci mi zbyly 2 obyčejné helmy a jakmile jsem prodal poslední za 5 zl., objevil se ten bug, čili to dělá částka pravděpodobně někde mezi 1567-1571, čert ví, jestli tomu vadí konkrétní částka, či (pravděpodobněji) jakákoliv hodnota nad tohle rozmezí. Hmm... mám dojem, že i kdysi jsem s tím měl nějaký problém, ale to jsem více střídal střelné zbraně a zbraně nablízko, čili jsem to moc neřešil. Teď jsem se u Conrada zaměřil převážně na Valkyrii, takže to dělalo trochu problémy... no pokud budu chtít později našetřit na nějaké dražší itemy, budu muset stejně nějaké jiné zbraně chvíli používat.
Taky jsem zjistil, že po kliknutí pravým tlačítkem myši na tu šipku v inventáři, se posune o celou řadu (a ne jen o jedno políčko), čili si tím ušetříte spoustu klikání :)... mám dojem, že jsem o tom kdysi nevěděl a vždy klikal po jednom (a nebo jsem na to jen zapomněl). Ale hodí se to vědět :).
Ještě pak vyzkouším, jak to s tím bugem přesně je, šel jsem prodat vybavení z dolů do Swampu a jakmile jsem se vrátil, zjistil jsem, že Valkyria pořádně nestřílí (jen jednou za čas), loadnul jsem tedy o fous starší save a udělal přesně krok za krokem to co předtím a zjistil jsem, že se to děje po prodání vybavení, tak jsem zkoušel kousek po kousku prodávat, jestli to nedělá jen nějaký konkrétní kus prodaného vybavení, ale zdá se, že je to způsobeno počtem zlatých, na konci mi zbyly 2 obyčejné helmy a jakmile jsem prodal poslední za 5 zl., objevil se ten bug, čili to dělá částka pravděpodobně někde mezi 1567-1571, čert ví, jestli tomu vadí konkrétní částka, či (pravděpodobněji) jakákoliv hodnota nad tohle rozmezí. Hmm... mám dojem, že i kdysi jsem s tím měl nějaký problém, ale to jsem více střídal střelné zbraně a zbraně nablízko, čili jsem to moc neřešil. Teď jsem se u Conrada zaměřil převážně na Valkyrii, takže to dělalo trochu problémy... no pokud budu chtít později našetřit na nějaké dražší itemy, budu muset stejně nějaké jiné zbraně chvíli používat.
Taky jsem zjistil, že po kliknutí pravým tlačítkem myši na tu šipku v inventáři, se posune o celou řadu (a ne jen o jedno políčko), čili si tím ušetříte spoustu klikání :)... mám dojem, že jsem o tom kdysi nevěděl a vždy klikal po jednom (a nebo jsem na to jen zapomněl). Ale hodí se to vědět :).
[přesunuto z komentářů]
Opravdová klasika ve svém žánru, poprvé jsem ji hrál patnáct let po vypuštění na trh, a hratelnost se kupodivu nikam nevytratila.
Opravdová klasika ve svém žánru, poprvé jsem ji hrál patnáct let po vypuštění na trh, a hratelnost se kupodivu nikam nevytratila.
@Phoenix (20.06.2020 17:40): No, vida, prkna ze dveří mě napadlo sundávat jen jednou, když to nešlo, u dalších dveří jsem to už nezkusil :-) Tak to můžu ještě vyzkoušet, savy ještě mám, ještě jsem hru neodinstaloval :-).
@Ringo (20.06.2020 17:34): Hand of Fate je ve městě, minimálně z jedněch dveří jdou sundat zatlučená prkna a dostat se dovnitř domu. Nemám to ze své hlavy, někdo to kdysi napsal do Score chvíli před tím, než vyšla dvojka, roky to nikdo netušil.
Nápad se sedmi kouzly a čtyřmi stupněmi síly, které někdy zásadním způsobem modifikují, jak dané kouzlo funguje, byl super.
Nápad se sedmi kouzly a čtyřmi stupněmi síly, které někdy zásadním způsobem modifikují, jak dané kouzlo funguje, byl super.
@Phoenix (20.06.2020 17:30): Jo, mám to ze své hry a proč mi to kouzlo chybí je mi záhadou. Nenarazil jsem na něj. Zato jsem asi 3x našel Freeze.
Jinak to zjednodušení je u LoL neoddiskutovatelné. Ale když se tak nad tím zamyslím, tak oni toWestwoodi prostě osekali na to, co člověk stejně nejčastěji používá a to ostatní odbourali. Je pak otázka, mít možnost mít škálu 30 kouzel a mít tak na výběr, i když to stejně spousta hráčů vyřeší přímočaře, nebo to hráčům naservírovat jen s těmi několika přímočarými řešeními, které by beztak tak jako tak použil? A takový je přesně LoL, oheň, blesky, led, heal. Na co heal ve třech stupních, sílu si při sesílání člověk použil sám. Na čtverce byla heal party.
Jinak to zjednodušení je u LoL neoddiskutovatelné. Ale když se tak nad tím zamyslím, tak oni toWestwoodi prostě osekali na to, co člověk stejně nejčastěji používá a to ostatní odbourali. Je pak otázka, mít možnost mít škálu 30 kouzel a mít tak na výběr, i když to stejně spousta hráčů vyřeší přímočaře, nebo to hráčům naservírovat jen s těmi několika přímočarými řešeními, které by beztak tak jako tak použil? A takový je přesně LoL, oheň, blesky, led, heal. Na co heal ve třech stupních, sílu si při sesílání člověk použil sám. Na čtverce byla heal party.
@Ringo (20.06.2020 17:18): To nemělo znamenat, že nefungovalo, jen to nebyl žádný zázračný způsom jak trénovat ninju a už vůbec ne ten nejlepší.
jj, pravidla AD&D byla samozřejmě zjednodušená, ale pořád jsi musel krom toho co píšeš vědět třeba také jaké kouzlo funguje proti čemu. V LoL můžeš mít postavy maximálně otrávené, ale v EoB mohou být otrávené, paralyzované, zkamenělé, mrtvé ... a samozřejmě největší mazec stran kondice postav je série Might & Magic, jiný dungeon, kde může postava třeba umřít stářím, mě opravdu nenapadá :-) )
Potvory mi nepřišly zase těžké tolik, ale faktem je, že kolem nich často nejde tancovat tak dobře/rychle jako třeba v EoB.
Jinak na svých stránkách máš screenshoty ze své hry? A pokud ano, jak to, že Ti chybí kouzlo Hand of Fate? :-)
jj, pravidla AD&D byla samozřejmě zjednodušená, ale pořád jsi musel krom toho co píšeš vědět třeba také jaké kouzlo funguje proti čemu. V LoL můžeš mít postavy maximálně otrávené, ale v EoB mohou být otrávené, paralyzované, zkamenělé, mrtvé ... a samozřejmě největší mazec stran kondice postav je série Might & Magic, jiný dungeon, kde může postava třeba umřít stářím, mě opravdu nenapadá :-) )
Potvory mi nepřišly zase těžké tolik, ale faktem je, že kolem nich často nejde tancovat tak dobře/rychle jako třeba v EoB.
Jinak na svých stránkách máš screenshoty ze své hry? A pokud ano, jak to, že Ti chybí kouzlo Hand of Fate? :-)
Jinak nevím, jestli mohu, ať to nevypadá jako sebepropagace, ale snad to není nic proti ničemu. Pár mých názorů na LoL, ať je nemusím přepisovat zde do diskuse, v recenzi:
https://ringohrani.blogspot.com/2020/06/lands-of-lore-throne-of-chaos.html
https://ringohrani.blogspot.com/2020/06/lands-of-lore-throne-of-chaos.html
@Phoenix (20.06.2020 16:18): Zjednodušení je dost, ale ve výsledku složitá AD&D pravidla člověk absolutně nemusel v EoBech sledovat. Hráče zajímaly z praktického hlediska 3 věci. Nárůst HP, zvýšení šance úderu (THAC0) a nárůst počtu kouzel k namemorizování. V pozadí LoL pravidel by klidně mohl být nějaký sofistikovaný číselný řád pravidel, ale to poznáme asi tak podobně, jako hráč EoB bez manuálu.
To zaznamenávání tlačítek a průchozích zdí automaticky, když kolem nich jen projdeš jsem trochu v recenzi zkritizoval taky. Co se týče obtížnosti, tak podle mě LoL těžký je, ale jde si jej značně zjednodušit, když na to přijdeš. Největší kámen úrazu je brzký střet s potvorami, na které hráč němá a casuála nenapadne grindovat. A kolikrát i při dostatečném naterénování celý souboj zhatí kolikrát náhoda, že se postava prostě ne a ne trefit. V druhém levelu hradu jsem měl tak 15 promachů vůči jednomu zásahu.
@Phoenix (20.06.2020 17:16): Ale házení hvězdic do schodů opravdu fungovalo :-)
To zaznamenávání tlačítek a průchozích zdí automaticky, když kolem nich jen projdeš jsem trochu v recenzi zkritizoval taky. Co se týče obtížnosti, tak podle mě LoL těžký je, ale jde si jej značně zjednodušit, když na to přijdeš. Největší kámen úrazu je brzký střet s potvorami, na které hráč němá a casuála nenapadne grindovat. A kolikrát i při dostatečném naterénování celý souboj zhatí kolikrát náhoda, že se postava prostě ne a ne trefit. V druhém levelu hradu jsem měl tak 15 promachů vůči jednomu zásahu.
@Phoenix (20.06.2020 17:16): Ale házení hvězdic do schodů opravdu fungovalo :-)
@Ringo (20.06.2020 17:11): jj, ten vývoj je podobný jako v DM, ale narozdíl od něj je dost "průhledný", člověk vidí, čím má větší či menší smysl se trénovat díky ukazateli postupu. Jeho nepřítomnost v DM pak iniciovala vznik různých urban legends o házení hvězdic do schodů, jak psal Isair.
@Isair (20.06.2020 15:20): Jo, já jsem to právě v recenzi psal, on se LoL jeví jako přístupný díky lineárnímu a strhujícímu příběhu, že to vypadá trochu jako adventura se soubojema, nicméně nemá ani šanci urazit hard core kobkaře. Ony už ty první krysy v Draracle Cave jsou docela tuhé na to, aby to projel začátečník. V EoB jsou první potvory, kčlověk setká naprostá pohodička na dvě, tři rány. V LoL se někdy trefit i na vyšších levelech fighter skillu je zázrak. Jinak LoL má v podstatě vývoj postav převzatý od Dungeon Mastera.
@Isair (20.06.2020 16:45): jj, AD&D pravidla jsem se naučil tuším právě z manuálu k EoB II a pak nebyl problém projít mrť podobných her.
První Beholder je asi s LoL srovnatelný, dvojka mi o něco (ne o moc) těžší přijde. Dungeon Master mi přijde těžší, ale jak píšeš, jednička hlavně puzzly, kterých dvojka tolik nemá (zase má celkem dost tuhé boje, třeba kouzelníky u kotle nebo závěrečného bosse).
U inventáře jsem si nebyl přesně jistý co do velikosti, ale minimálně v Dungeon Master musíš řešit hmotnost a je to dost znát i v návaznosti na puzzly kde jde o rychlost (pravda EoB a další podobné nic takového nemá).
Určitě se tak shodneme na tom, že tvrzení "Lands of Lore" je casual je přehnané (za zástupce casual dungeonů považuji třeba Dungeon Hero nebo třeba různé mobilní věci typu Doom RPG / Orcs & Elves / QuestLord).
První Beholder je asi s LoL srovnatelný, dvojka mi o něco (ne o moc) těžší přijde. Dungeon Master mi přijde těžší, ale jak píšeš, jednička hlavně puzzly, kterých dvojka tolik nemá (zase má celkem dost tuhé boje, třeba kouzelníky u kotle nebo závěrečného bosse).
U inventáře jsem si nebyl přesně jistý co do velikosti, ale minimálně v Dungeon Master musíš řešit hmotnost a je to dost znát i v návaznosti na puzzly kde jde o rychlost (pravda EoB a další podobné nic takového nemá).
Určitě se tak shodneme na tom, že tvrzení "Lands of Lore" je casual je přehnané (za zástupce casual dungeonů považuji třeba Dungeon Hero nebo třeba různé mobilní věci typu Doom RPG / Orcs & Elves / QuestLord).
@Phoenix (20.06.2020 16:18): Jako DnD pravidla jsou opravdu poměrně složitější, na druhou stranu jakmile se je naučíš v jedné hře...
Třebas první EoB mi rozhodně nepřišel složitější jak Lands of Lore z hlediska samotného gameplaye, i když absence automapy to jistě dohnala. Dungeon Master možná v jedničce, dvojka vesměs moc puzzlů ani nemá (ve vnějších prostorách) a ty které má, nejsou zase imo kdovíjak obtížné, systém magie určitě, ale opět je to jen o tom si někam na papírek zapsat kombinace.
A inventář mi právě v LoL přišel velmi malý a musel jsem dost často něco vyhazovat, na počet políček imo rozhodně vedou ty níže zmiňované, i když některé byly ještě omezeny vahou, což zase situaci taky trochu měnilo, pravda.
Jako určitě kdybychom to takhle dopodrobna rozpitvali, tak asi LoL vychází jako trochu jednodušší varianta v té době, na druhou stranu jsou rozdíly tak naprosto minimální, že to nestojí ani za řeč a nepřijde mi, že by nějak výrazně vybočoval z řady, jak je mnohdy imo nepravdivě omíláno (alespoň mi to nepřišlo, když jsem si kdysi všechny ty nejhlavnější dungeony zopakoval, naopak měl LoL poměrně dost frustrujících momentů).
To že je LoL považován obecně za casual dungeon mi přijde jako podobný mýtus (který někdo kdysi kvákl a všichni se toho chytli), jako ono "házení hvězdic do schodů" v prvním Dungeon Mástrovi :).
Třebas první EoB mi rozhodně nepřišel složitější jak Lands of Lore z hlediska samotného gameplaye, i když absence automapy to jistě dohnala. Dungeon Master možná v jedničce, dvojka vesměs moc puzzlů ani nemá (ve vnějších prostorách) a ty které má, nejsou zase imo kdovíjak obtížné, systém magie určitě, ale opět je to jen o tom si někam na papírek zapsat kombinace.
A inventář mi právě v LoL přišel velmi malý a musel jsem dost často něco vyhazovat, na počet políček imo rozhodně vedou ty níže zmiňované, i když některé byly ještě omezeny vahou, což zase situaci taky trochu měnilo, pravda.
Jako určitě kdybychom to takhle dopodrobna rozpitvali, tak asi LoL vychází jako trochu jednodušší varianta v té době, na druhou stranu jsou rozdíly tak naprosto minimální, že to nestojí ani za řeč a nepřijde mi, že by nějak výrazně vybočoval z řady, jak je mnohdy imo nepravdivě omíláno (alespoň mi to nepřišlo, když jsem si kdysi všechny ty nejhlavnější dungeony zopakoval, naopak měl LoL poměrně dost frustrujících momentů).
To že je LoL považován obecně za casual dungeon mi přijde jako podobný mýtus (který někdo kdysi kvákl a všichni se toho chytli), jako ono "házení hvězdic do schodů" v prvním Dungeon Mástrovi :).
@Isair (20.06.2020 15:20): Já bych řekl, že by věci typu EoB/Menzoberranzan/Ravenloft mohly být složitější třeba stran pravidel. V Lands of Lore máš jedno číslo pro Might, jedno pro Protection (víc je líp, intuitivní), tři ukazatele pro Fighter, Mage, Rogue a sedm kouzel, v EoB a spol máš poměrně složitá AD&D pravidla (která se nedozvíš ze hry, musíš si přečíst manuál), více povolání, více kouzel (a THAC0 :-) ). A třeba v Dungeon Master jsou IMHO složitější puzzles a systém magie.
Nemluvě o tom, že ve většině ostatních dungeonů z tehdejší doby je třeba postava s HP 0 (nebo -10, ať jsme hnidopiši) jednoduše mrtvá a loaduješ pozici, tady Ti musí zlikvidovat celou partu, protože postavy jsou jen v bezvědomí. A k tomu mě napadá, že LoL má tři stupně obtížnsti bojů, to měl tehdy málokterý dungeon.
Další věc je automapa, nejen že zakresluje tlačítka, hru podstatně zjednodušuje její pouhá přítomnost.
A ještě mě napadl inventory management, ve většině máš poměrně málo políček a musíš zvážit, co vezmeš a co ne, v LoL je inventář společný a hodně velký.
Takže bych LoL neviděl jako nějakou vyloženě casual záležitost, ale jednodušší než konkurence z tehdejší doby IMHO je.
Nemluvě o tom, že ve většině ostatních dungeonů z tehdejší doby je třeba postava s HP 0 (nebo -10, ať jsme hnidopiši) jednoduše mrtvá a loaduješ pozici, tady Ti musí zlikvidovat celou partu, protože postavy jsou jen v bezvědomí. A k tomu mě napadá, že LoL má tři stupně obtížnsti bojů, to měl tehdy málokterý dungeon.
Další věc je automapa, nejen že zakresluje tlačítka, hru podstatně zjednodušuje její pouhá přítomnost.
A ještě mě napadl inventory management, ve většině máš poměrně málo políček a musíš zvážit, co vezmeš a co ne, v LoL je inventář společný a hodně velký.
Takže bych LoL neviděl jako nějakou vyloženě casual záležitost, ale jednodušší než konkurence z tehdejší doby IMHO je.
@Isair (20.06.2020 15:20): Albion je obecně hodně těžký, hlavně v cca první třetině (i když i později, takový Kenget Kamulos bylo edvenčr jak řemen)... LoL jsem dohrál jen jednou, kdysi ještě na 486, ale i tak si některé pasáže pamatuju, jak kdyby to bylo včera. Bohužel na nové rozehrání nemám čas, ale šel bych do toho hned...
@Ringo (20.06.2020 10:44): Jo, taky nechápu pořád ty hlášky typu "dungeon pro začátečníky apod.", nepřijde mi to o nic méně složité jak EoB, Dungeon Master 2, Menzoberranzan, Black Crypt, Ravenlofty a jiné. Většina z nich nemá dokonce ani složitější RP mechanismy (který má jinak Lands of Lore opravdu hodně jednoduché, ale třebas takový Dungeon Master 2 není o moc složitější ani v tomhle ohledu).
Jediné zjednodušení oproti konkurenci je pak asi jen označování skrytých tlačítek na mapě, což mě popravdě spíše štvalo. Ale jinak to rozhodně není výrazně jednodušší záležitost než konkurence.
On ani takový Stonekeep není moc složitý, jakkoliv se mluví o opaku, souboje jsou hodně hardcore jen několik prvních pater, poté na sebe hráč může zakouzlit štít nebo štít proti magii a stává se z nich poměrně jednoduchá záležitost a hádanky/překážky mi nepřišly složitější než v Lands of Lore.
Nejtěžší mi z těchto starých dungeonů přišel asi Albion, což nevím jestli je tím, že to byl jeden z mých prvních, ale rozhodně je to otevřenější a komplexnější záležitost, kde je pár několik opravdu vypečených hádanek a zpočátku i poměrně složité souboje (které se pak samozřejmě s nástupem a vytrénováním ledových kouzel a demon exodusů stanou fraškou).
Jediné zjednodušení oproti konkurenci je pak asi jen označování skrytých tlačítek na mapě, což mě popravdě spíše štvalo. Ale jinak to rozhodně není výrazně jednodušší záležitost než konkurence.
On ani takový Stonekeep není moc složitý, jakkoliv se mluví o opaku, souboje jsou hodně hardcore jen několik prvních pater, poté na sebe hráč může zakouzlit štít nebo štít proti magii a stává se z nich poměrně jednoduchá záležitost a hádanky/překážky mi nepřišly složitější než v Lands of Lore.
Nejtěžší mi z těchto starých dungeonů přišel asi Albion, což nevím jestli je tím, že to byl jeden z mých prvních, ale rozhodně je to otevřenější a komplexnější záležitost, kde je pár několik opravdu vypečených hádanek a zpočátku i poměrně složité souboje (které se pak samozřejmě s nástupem a vytrénováním ledových kouzel a demon exodusů stanou fraškou).
@Phoenix (20.06.2020 12:17): Load jsem teda používal fakt jen v případě, že mi padla celá parta, tedy jen vynuceně, kdy prostě nastal game over.
Ad westwood stick - tak už vím teda, co se asi skrývá v té jediné truhle, u které mi nešel vypáčit zámek :-)
Ad westwood stick - tak už vím teda, co se asi skrývá v té jediné truhle, u které mi nešel vypáčit zámek :-)
@Ringo (20.06.2020 11:50): jj, nevýhoda právě spočívá v tom, že Tě bez brnění sejmou na pár ran. Což pořád nemusí vadit, pokud to nehraješ záměrně stylem postava v bezvědomí -> load (minimálně jednou jsem to hrál schválně takto).
Dnes bych už samozřejmě neměl čas na to dohrát něco 10x. Jednak to bylo v době, kdy her bylo doslova pár, druhak tohle je absolutní špička a krom jiného to není zrovna Wizardy VII na 100 a více hodin.
Westwood stick se mi vybaví jako první, je v nějakém patře finálního hradu a potřebuješ celkem vysoký level Rogue (tuším 7 nebo 8), který běžně člověk nemá, pokud záměrně negrinduje třeba pomocí Crossbow Valkyrie.
jj, kostky se hodí opravdu hodně, bez nich je to výrazně těžší, ale pořád se to dá.
Dnes bych už samozřejmě neměl čas na to dohrát něco 10x. Jednak to bylo v době, kdy her bylo doslova pár, druhak tohle je absolutní špička a krom jiného to není zrovna Wizardy VII na 100 a více hodin.
Westwood stick se mi vybaví jako první, je v nějakém patře finálního hradu a potřebuješ celkem vysoký level Rogue (tuším 7 nebo 8), který běžně člověk nemá, pokud záměrně negrinduje třeba pomocí Crossbow Valkyrie.
jj, kostky se hodí opravdu hodně, bez nich je to výrazně těžší, ale pořád se to dá.
@Phoenix (20.06.2020 11:23): Taky jsem to brnění sundával, ale pak jsem musel čelit hitům, které mě na 2x zabily a tak to byla stejně couvačka a snaha ubít to z dálky, jen se člověk nesměl dostat do obklíčení.
Teda dohrát 10x LoL, to teda kapku závidím. Já to dojel podruhé a to po hodně letech, protože já v podstatě jinak nikdy nehraji žádnou hru ani 2x, až na pár výjimek. Navíc já nejsem completista, hraji prostě tak, že získávám tak nějak, co mi cvrnkne do nosu + snažím se teda stoupnout na každý čtverec a prohledat. Ale málokdy se pouštím do nějakých krkolomných kombinací, abych získal nějaký ultra předmět.
Když koukám na seznam předmětů po dohrání, hodně jsem jich vůbec nenašel. Westwood stick jsem asi neměl.
Jinak o tom dead endu jsem taky nevěděl a celou hru jsem se modlil, aby tam žádný nebyl, protože občas se nějaká lokace nenávratně uzavřela.
Ale nevěděl jsemtoho více, třeba využití těch kostek, že drtivě zraňují duchy a načerpávají z nich manu, kterou pak můžeš z kostky doplnit postavě, která má manu vyčerpanou. Boj s nimi je pak takový perpetum mobile, získáváš manu a když tě zraní, máš pořád z čeho léčit. Ale pochopil jsem to až v prvním patře hradu, vědět to v bílé věži, tak se z ní stane asi snadná záležitost.
Teda dohrát 10x LoL, to teda kapku závidím. Já to dojel podruhé a to po hodně letech, protože já v podstatě jinak nikdy nehraji žádnou hru ani 2x, až na pár výjimek. Navíc já nejsem completista, hraji prostě tak, že získávám tak nějak, co mi cvrnkne do nosu + snažím se teda stoupnout na každý čtverec a prohledat. Ale málokdy se pouštím do nějakých krkolomných kombinací, abych získal nějaký ultra předmět.
Když koukám na seznam předmětů po dohrání, hodně jsem jich vůbec nenašel. Westwood stick jsem asi neměl.
Jinak o tom dead endu jsem taky nevěděl a celou hru jsem se modlil, aby tam žádný nebyl, protože občas se nějaká lokace nenávratně uzavřela.
Ale nevěděl jsemtoho více, třeba využití těch kostek, že drtivě zraňují duchy a načerpávají z nich manu, kterou pak můžeš z kostky doplnit postavě, která má manu vyčerpanou. Boj s nimi je pak takový perpetum mobile, získáváš manu a když tě zraní, máš pořád z čeho léčit. Ale pochopil jsem to až v prvním patře hradu, vědět to v bílé věži, tak se z ní stane asi snadná záležitost.
@Ringo (20.06.2020 10:44): Nejsem si teď vůbec jistý, že jsem o možnosti dostat se do dead end věděl.
Potvory, co rozkládají brnění, řeším jeho nepoužíváním (ano, není to ideální, ale kdo má pořád lozit do inventáře, že :-) )
Gratuluji k opětovnému dohrání, já jsem dohrál LoL snad 10x (řekl bych tak 4x Ak'shel, 3x Conrad, 2x Michael, 1x Kieran).
BTW Našel jsi Westwood stick?
Potvory, co rozkládají brnění, řeším jeho nepoužíváním (ano, není to ideální, ale kdo má pořád lozit do inventáře, že :-) )
Gratuluji k opětovnému dohrání, já jsem dohrál LoL snad 10x (řekl bych tak 4x Ak'shel, 3x Conrad, 2x Michael, 1x Kieran).
BTW Našel jsi Westwood stick?
Tak znovu dohráno. Vzhledem k tomu, že jsem si nepamatoval z hraní před dvnými léty nic, tak jsem se nechal teda na konci hry trapně nachytat a při zbrklém ukládání poslendího levelu hradu pod jednu pozici jsem si pak celý level musel zopakovat znovu, protože místo, abych po nalezení poslední sošky šel hned zpátky ke spícímu králi do levelu 2, tak jsem si říkal, dorazím ten třetí level do posledního čtverce a vlezl jsem do pasáže ke Scotii, ta se ale nevratně uzavřela. Pokusy ji zabít v těch podobách oblud byly nemožné, ta poslední fáze byla prostě nezasáhnutelná a tak jsem hezky loadnul na konec levelu 2 a jel to třetí patro celé znovu.
O Lands of Lore se traduje, že je přístupná i ne úplně fandům kobkařin díky svému adventurnímu nasazní. Ono tomu tak sice kapku je, ale některé místa s respawnujícími se potvorami jsou fakt tak jako tak tak hard core, že celá EoB trilogie je oproti tomu procházkou růžovou zahradou. Za největší prasárnu ovšem považuji, potvory, které rozkládají brnění. a je jich tu dost. Castle level 2 s až bestiálním respawnem je pak doslova závodem o život.
O Lands of Lore se traduje, že je přístupná i ne úplně fandům kobkařin díky svému adventurnímu nasazní. Ono tomu tak sice kapku je, ale některé místa s respawnujícími se potvorami jsou fakt tak jako tak tak hard core, že celá EoB trilogie je oproti tomu procházkou růžovou zahradou. Za největší prasárnu ovšem považuji, potvory, které rozkládají brnění. a je jich tu dost. Castle level 2 s až bestiálním respawnem je pak doslova závodem o život.
@Phoenix (16.06.2020 00:04): LoL je díky automapingu docela rychlá záležitost. EoB 3 mi trval s mapováním skoro dva měsíce, LoL procházím velmi pozvolným hraním po večerech 10 dní a jsem skoro u konce.
@Isair (16.06.2020 00:00): Zelené meče jsem používal i kdysi, normálními mi to teda přijde nemožné, ty hity za 3 HP a pod, zatímco zelený dá klidně 150, to je sakra rozdíl. LoL 1 má pár frustrujících míst, ale sranda je, že i tady je klička pro ty ne jen zaryté kobkaře. Ale já to teda nepoužil, dočetl jsem se to v nějaké diskusi, kterou jsem si ze zvědavostí přečetl po té, co jsem prošel White Tower komplet, protože mě zajímalo, proč mi to tehdy moc nešlo a teď jo, jestli tam není něco, co jsem dělal jinak. Ale ty meče jsou základ, jenže ještě drtivější je, že druhá z kostek, co otevírá Scothiinu bariéru k Yvel Townu , dává těm duchům okamžitý kill. Ale to jsem nepoužil, protože jsem si kostkou samozřejmě otevřel bariéru a do věže šel až pak :-)
Jinak hraní po x letech je fajn, obzvláště když trpím obvykle okamžitou sklerózou, kde se co řešilo. Takže ty puzzly řeším s tím, že vůbec nevím a přicházím na všechno znovu.
Jinak k LoL jsem chtěl psát deník stejně jako u EoB Trilogy, ale kapku v jiné formě, a nebude na oldgames, protože tam už hodně podrobný deník na LoL někdo psal, jsou tam rozpracované dokonce 2. Takže můj dám jen na blog a bude to spíše takový obrázkový průvodce.
No v programu mého opakování si starých klasik je v pořadí Dungeon Master 2, ten si i zmapuji. A snad konečně porazím finálního bosse, což se mi nikdy nepovedlo, protože jsem neměl trpělivost na to padání z mraků :-)
Jinak hraní po x letech je fajn, obzvláště když trpím obvykle okamžitou sklerózou, kde se co řešilo. Takže ty puzzly řeším s tím, že vůbec nevím a přicházím na všechno znovu.
Jinak k LoL jsem chtěl psát deník stejně jako u EoB Trilogy, ale kapku v jiné formě, a nebude na oldgames, protože tam už hodně podrobný deník na LoL někdo psal, jsou tam rozpracované dokonce 2. Takže můj dám jen na blog a bude to spíše takový obrázkový průvodce.
No v programu mého opakování si starých klasik je v pořadí Dungeon Master 2, ten si i zmapuji. A snad konečně porazím finálního bosse, což se mi nikdy nepovedlo, protože jsem neměl trpělivost na to padání z mraků :-)
@Phoenix (16.06.2020 00:04): Sakra, také začínám mít nutkání :).
Ale Ringo je v tomhle zrádný, když sepisoval ty svoje EoB deníky hráče, tak jsem už málem rozehrával EoB sérii a teď ještě navíc začíná s Lands of Lore :D.
Ale Ringo je v tomhle zrádný, když sepisoval ty svoje EoB deníky hráče, tak jsem už málem rozehrával EoB sérii a teď ještě navíc začíná s Lands of Lore :D.
@Isair (16.06.2020 00:00): Nejen zelené, duchy lze kosit i pár jinými zbraněmi, ale z hlavy to fakt nedám :-) Navíc Bacatta může mít zelený meč jako primární útočnou zbraň a jako sekundární cokoli (tak, aby měl co nejvyšší hodnotu útoku).
A nechte toho, nebo to rozjedu znovu (na což opravdu nemám čas) :-)
A nechte toho, nebo to rozjedu znovu (na což opravdu nemám čas) :-)
@Ringo (15.06.2020 22:04): Jo, ono když víš o tom, že ty zelené meče ty duchy kosí mnohem lépe, tak se to docela dá. Poprvé to pro mě bez oněch mečů bylo též něco neuvěřitelně frustrujícího, ale při druhém průchodu stejné dojmy jako ty- tedy též překvapen, jak v klidu se to dalo projít :). A to samozřejmě nemluvím o té ultimátní ohnivé kuši, kterou jsem asi taky při první hře nepoužíval.
White Tower projita překvapivě hladce. Překvapivě proto, že to byla pro mě vzpomínka z 90. let na úrovni noční můry. Ta nemožnost se schovat někde v koutě, protože duchové útočili i ze zdí, ta ve mně dřímala takovým způsobem, že jsem se i nyní vstupu do věže bál. Ale zbytečně. Asi 2x jsem teda loadnul po totál obklíčení, ale to bylo tak vše. Kdysi dávno jsem zbaběle došel dle návodu pro to nejdůležitější a pak z třetího patra prchnul, neprošel jsem jej komplet. Teď jsem v pohodě prošel každičký čtvereček, dokonce jsem místy v pohodě odpočíval :-)
@90210 (09.06.2020 10:44): Ishary si dám někdy taky znovu, ale teda ten LoL nevím, proč vynechávat při opakování starých dobrých klasik, považuji jej za jeden z nejlepších. Jeho znovuhraní jsem měl v plánu několik let.
@Ringo (04.06.2020 22:33): Tady si to aspon muzes udelat zajimavejsi tim, ze to rozehrajes za jinou postavu, ale pokud uz bych dal nejaky stary dungeon, tak LOL asi ne, spis Ishary, ktere mam radeji.
Poslední asi tři roky jsem v takovém víru znovu dohrávání dungeon klasik, které mě v devadesátkách totálně rozsekaly a po MM3, 4, 5, EoB 1, 2, 3 se nabízí zrovna tahle pecka, tak jsem ji před chvíli nainstaloval, zhlédl intro a tak mě to opět a zase rozsekalo, že je jasné, co budu dělat pár následujících týdnů.
@Richmond (30.06.2019 09:07): diky, hele, ja se do her obcas musim trochu dostavat, kor u tech, kde mi “ujel vlak”... u Falloutu jsem to mel podobne a dnes je to jedna z mych top serii, respektive ten svet me hrozne chytl... ono je to tezky, kdyz je clovek vychovany na zcela odlisnych mechanikach a hlavne uplne jinych hernich zanrech... ale to me naopak laka, proto taky dalsi na rade je jRPG.
@90210 (30.06.2019 09:54): Je to mozne, ale dalsi z mych mnoha osobnich hernich vyzev je si znovu (popripade premierove) zahrat co nejvic ceskych kousku, ta Mafia me namlsala a v mem osobnim top zaujimaji nejvyssi pricky z velke casti ceske hry..
@90210 (30.06.2019 09:54): Je to mozne, ale dalsi z mych mnoha osobnich hernich vyzev je si znovu (popripade premierove) zahrat co nejvic ceskych kousku, ta Mafia me namlsala a v mem osobnim top zaujimaji nejvyssi pricky z velke casti ceske hry..
@S4TW (29.06.2019 19:01): Havran ovsem opravdu neni nic moc, podprumer.
V Rive a Arkaniich obecne je uz komplexni tvorba cele druziny, na tom de da zaseknout na dlouho.
V Rive a Arkaniich obecne je uz komplexni tvorba cele druziny, na tom de da zaseknout na dlouho.
@S4TW (komentář): Hele za mě good koment :) A gratulace k dohrání. Sice si myslím, že pokud tě to nechytlo na 100%, tak už asi moc nemá cenu zkoušet dál (protože bude jen hůř z hlediska věcí, které se Ti nelibily), ale zas pokud ještě máš chutě, tak něco prubni. Nebál bych se jít do UU1...sice na puzzly bez návodu tuhost veliká (občas), ale zajímal by mě Tvůj celkový dojem ze hry :)
@S4TW (29.06.2019 19:01): Jako šanci tomu určitě dej, není to vůbec špatná hra, jen je hodně jiná a nelze od ní očekávat to, co od LoL1. A dej šanci i té trojce pak.
@Ringo (29.06.2019 18:50): takhle, koupené to mám, šanci tomu dám... jinak zrovna teď jsem pořídil ty Realms of Arkania, když máme ty slevy na těch steamech a když už potřebuji trénovat hádanky, tak jsem si k tomu pořídil ještě ve Stínu havrana, po čemž pokukuji už chvíli (nikdy jsem nehrál :().
@S4TW (29.06.2019 18:36): Počítej s tím, že dvojka je naprosto jiná.
asi nejdřív teda prubnu tu dvojku... svět LoL mě zaujal natolik, že si v něm ještě pár strávených hodin dovedu představit, navíc mě zaujaly i screeny, ze kterých na mě hra působí pěkně... trojku, už nejspíš vynechám a pak se uvidí, určitě dojde na nějaká zdejší doporučení, osobně mě dost zaujal ten Albion :-) a ještě mám jeden osobní cíl, dohrát letos nějak jRPG, tam jsem pořád na vážkách, jestli sáhnout po novém kousku či nějaké klasice...
@S4TW (29.06.2019 15:14): U zákysu záleží, jak moc jsem přesvědčen, že je to mimo mé možnosti (nejasné zadání, příliš překombinovaný postup apod.), ale nemám problém prosedět celou noc nad papírem a řešení hledat ;) Ono je to spíše o lennosti :) Horší je to u her, které jsou proslavené bugy, protože u nich ten zákys taky nemusí být zákysem. Hodně to závisí i na tom, kolik už toho máš odehraného, protože mnohé hádanky/puzzle se v hrách v různých obměnách opakují.
Star Trail už je moc komplexní, ale zase není od věci, abys do té vody skočil a naučil se plavat ;) Já bych doporučil Stone Propheta.
Star Trail už je moc komplexní, ale zase není od věci, abys do té vody skočil a naučil se plavat ;) Já bych doporučil Stone Propheta.
@S4TW (29.06.2019 17:23): To se pak blbě doporučuje, pro mě největší obtížnost představuje obvykle nejasné zadání, které mě uvede do nějakého tápání. V tomto bych nedoporučil žádnou Realms of Arkanii hru třeba, obzvláště ne Star Trail, zatímco Stonekeep mi přišel krásně zapříběhovaný a intuitivní.
@Ringo (29.06.2019 17:14): tak ta obtížnost je relativní pojem, samozřejmě jsou obecně těžké věci, ale znám i pár lidí, kteří považují DS za průměrně obtížnou, ale pak je pro ně HC třeba Mario :-)... V těch dungeonech je pro mě nejtěžší orientace v prostředí, což automapping řeší a pak hádanky nebo takové ty věci, které musí člověk předpovídat dopředu.. v LoL jsem například nepočítal, že se mi může vymstít, že mám Rogue na druhém levelu :-) (naštěstí to šlo lehce pořešit, ale v první chvíli, ani v třetí, mi to nedošlo)...
@90210 (29.06.2019 16:18): Já teda ve Stonekeepu nenarazil na jediný bug a všechny hry, co jsi jmenoval (Riva, Dungeon Master 2, Albion) jsou rozhodně podle mě těžší.
@90210 (29.06.2019 16:18): Na bugy si tedy moc nevzpomínám, ale v jedné z posledních částí (9 level z 12) kde je led něco nešlo a nakonec jsem Stonekeep nedohrál. Ale určitě příjemný a moderní dungeon, aneb FMV, povedený vizuál a zábavná (i když těžší) hratelnost.
A Albion je skvělý, pokud by ho bral za dungeon, tak i ten nejlepší.
A Albion je skvělý, pokud by ho bral za dungeon, tak i ten nejlepší.
@S4TW (29.06.2019 15:14): IMHo je dvojka uplne jina hra, pokud chces nejaky jednoduchy dungeon, tak muzes zkusit treba Eye of the Beholder, coz je cista kobkarna, ktera je nicmene obsahem chudsi, nez Lands of Lore a dvojka, ktera je uz lepsi, je zase uz docela tezka, nebo ten Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep, pripadne muj oblibeny Dungeon Master, prekvapive vypada porad snesitelne. Pokud chces neco vic outdoor, tak muzes prubnout Albion nebo Realms of Arkania III: Shadows over Riva nebo predchozi dil Star Trail, ale Stonekeep bych ucite nedoporucil, je jednak jak pise Elemir fakt tezkej a hlavne zabugovanej, bugy me od nej uplne odradily.
přemýšlím, že bych si dal LoL 2, předpokládám, že co do hratelnosti to bude podobné? A jak to máte vy, jak často řešíte zákysy nápovědou? Dáváte tomu velké množství času a po padesáté projíždíte okolí nebo už máte tak vycepované smysly na hádanky, že s nimi nemáte problém? Jelikož jsem nikdy nehrál moc adventury, tak nejsem úplný Riddler :-)
@Ringo (29.06.2019 14:06): Já bych tedy pokračoval prvním Eye of the Beholder, který se super, nebo Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep. Ale i Stonekeep je paráda.
Ze Stonekeepu dnes dost bolí oči. To leda v dosbox okénku nebo na malém netbooku.
@Elemir (29.06.2019 14:29): To bys tomu pomohl, Anvil of Dawn je v podstatě předchůdce Stonekeepu :-) Ale rovněž super hra.
@Ringo (29.06.2019 14:06): I ty sadisto :D Já bych začal něčím jednodušším, třeba podobně starým Anvil of Dawn ;)
@S4TW (29.06.2019 13:40): Tak teď doporučuji Stonekeep, pokud jsi nehrál.
Tak dohráno :-), nakonec jsem to zvládl na čtyři větší posezení (21.5 hodiny), což svědčí o tom, že mě to docela chytlo, ale dungeon RPG asi nebude můj nej žánr, ačkoliv si chci ještě několik kousků určitě dát... přiznávám, že bez pár náhledů do návodů bych to nejspíš nedal, minimálně by se mi herní doba o dost prodloužila (například závěrečné spojení itemů by mě fakt nenapadlo, kor když jsem to po celou dobu nemusel dělat)... Myslím si, že ty skilly, které jsou u takovýchto typů her třeba se dají vycepovat, já na ně hold nejsem zvyklý, vrchol takovýchto hádanek u mě byl Polda... Většina hádanek šla odvodit, spoustu jsem i zvládl, ale pár mi jich přišlo prostě nepříliš logických, popřípadě jsem něco musel přehlédnout... Trochu mi vadila přímočarost, kdy prostě jdete neustále vpřed a není důvod se moc vracet (pokud neberu probíhání dané oblasti), trochu vedlejších aktivit bych uvítal. Souboje ze začátku bavili, no když jsem byl v jedné destinaci delší dobu, tak už byly docela dost na obtíž, ač obtížné teda vůbec... Hezký vizuál a zvuková stránka a slušný klišé fantasy příběh, za mě docela dobrý :-)
@Drolin (20.06.2019 22:31): jo, pohodové to je dost, až mě překvapilo, jak je obtížnost lehká... samozřejmě se občas seknu u nějaké hádanky (nikdy jsem moc na puzzly talent nebyl), popřípadě chvilku trvá, než najdu ideální způsob jak někoho odpravit, ale celkově to není moc problém... dnes jsem skončil, páč jsem nevěděl, co s tím debilním uhlím, myslel jsem, že to prostě pošlu do toho stroje a ono nic, navíc mi pořád smrdí to spálené maso v té skále, tuším, že bych ho měl sebrat, zatím jsem jen na něj poslal fireball, ale jak to a jestli sebrat, to jsem ještě nezjistil... obecně mě baví hledat řešení, ale zase tak moc velkou trpělivost na to nemám, ale celkově jsem spokojen s náročností, klidně bych i lehce přitvrdil :-)
@S4TW (20.06.2019 22:17): Dungeony umí být návykové :). Zvláště pohodové LoL.
Tak za dva večery hraní 6.5 hodiny odehraných, to asi svědčí o tom, jak mě to chytlo :-)... asi bych pár výhrad měl, ale nečekal jsem, že mě to až takhle chytne...
tak konečně rozehráno a už mám první zákys :D
tak nakonec dobrý, ty kameny se prostě hodí, já věděl, proč je sbírat :-)... zatím odehrané tři hodinky, docela mě to chytlo, mnohem víc, než jsem čekal, ale přijde mi to takové dost přímočaré. Jasně, snažím se hledat skryté dveře a relativně prolézat, co se dá, ale co se týče příběhu, tam se asi frčí pořád dopředu, ne? Já jak jsem zvyklý z klasický RPG a několikanásobného větvení, tak tady mi přijde, že jdu v podstatě jen po hlavní příběhu..?
tak nakonec dobrý, ty kameny se prostě hodí, já věděl, proč je sbírat :-)... zatím odehrané tři hodinky, docela mě to chytlo, mnohem víc, než jsem čekal, ale přijde mi to takové dost přímočaré. Jasně, snažím se hledat skryté dveře a relativně prolézat, co se dá, ale co se týče příběhu, tam se asi frčí pořád dopředu, ne? Já jak jsem zvyklý z klasický RPG a několikanásobného větvení, tak tady mi přijde, že jdu v podstatě jen po hlavní příběhu..?