Diskuze
Jo to by hodně vysvětlovalo :)
It's funny because it's true!
Vtipné nad očekávání! :)
"Byl jsem trošku zmaten délkou hry, protože kde u novodobých her končíme, tak u Bioshocku sem byl sotva v půlce."
:-D Přesně tak... plus ;)
:-D Přesně tak... plus ;)
Unikátní příběh dnes už asi neexistuje a kvalitní příběh nemusí být nutně nepředvídatelný. Mě spíš vadilo, jak byl příběh Bioshocku natahovaný, umělý a místy dost nesmyslný i s ohledem na zasazení hry. Tak to alespoň vidím já.
A jestli se dá udělat FPS s parádním příběhem? Podle mě se to třeba povedlo Riddickovi... Sakra, když dokáže Namco nacpat do letecké arkády příběh toho největšího kalibru, určitě to půjde i u akcí.
A jestli se dá udělat FPS s parádním příběhem? Podle mě se to třeba povedlo Riddickovi... Sakra, když dokáže Namco nacpat do letecké arkády příběh toho největšího kalibru, určitě to půjde i u akcí.
No on ten ten příběh nijak extra originální není. Ale nesmíš zapomínat že se bavíme o počítačové hře. U 99% her musíš nároky na příběh značně omezit. Ono co taky vymyslet na vyplnění střílecích pasáží. Dyť je to v podstatě pořád na jedno brdo. Kolik her mělo skutečně originální příběh, nebo aspoň nějak unikátní nepředvídatelný děj?
To jsem jediný, komu přešil příběh jako celkem tupý brak s minimem nápaditosti? Asi mi nesedla ta retro utopie, závěrečný zvrat a boss... Nicméně atmosféricky minimálně první půlce hry nic vytknout nemohu.
Snake - nechci prudit, ale zklamala se píše se "z"...
Jinak nakonec jsem druhej díl rozjel hned. Pokud jsem k prvnímu Bioshocku nepřistupoval jako ke střílečcce tak dvojka je už střílečka úplně jasná.
V důsledku toho jsem i o 5% zvýšil hodnocení jedničky, protože jsem si celkem brzo uvědomil ten rozdíl a asi paradoxně mi přístup v jedničce vyhovuje víc.
V důsledku toho jsem i o 5% zvýšil hodnocení jedničky, protože jsem si celkem brzo uvědomil ten rozdíl a asi paradoxně mi přístup v jedničce vyhovuje víc.
Koment je přesně vystihující. Do některejch her se boss hodí, ale tady to fakt nutné nebylo. Stejně tak třeba v Dead Space mi dost vadil.
Jinak já jsme obecně ve hrách šetřílek a navíc procházim i ty nejzapadlejší rohy. Někdy to pravda bývá na škodu. Ale zas když už to hraju tak prostě nechci aby mi cokoliv uteklo.
Jinak já jsme obecně ve hrách šetřílek a navíc procházim i ty nejzapadlejší rohy. Někdy to pravda bývá na škodu. Ale zas když už to hraju tak prostě nechci aby mi cokoliv uteklo.
Cobot: děkuji za citaci ;)
Jinak já osobně měl na konci nábojů málo, ale asi jsem nebyl takovej šetřílek, jak jsem si myslel.
Jinak já osobně měl na konci nábojů málo, ale asi jsem nebyl takovej šetřílek, jak jsem si myslel.
Já si ani nevšiml, že vypnout jdou. Ale je to pohodlné, když člověk nemusí quickloadovat, ale je pravda, že to zabere míň času.
Význam komor vůbec nechápu. Proč bych je měl používat když je ve hře quickload? Navíc v System Shocku se daly ještě jakž takž technoloicky vysvětlit. Do prostředí Bioshocku mi ale nezaadaj vůbec. No každopádně daj se vypnout což je dobré. Baví mě to zatím víc a víc. Atmosféra je čímdál lepší.
Bodkin - jo, to se mi na tom taky hodně líbilo. Ovšem srabácky se přiznám, že komorám jsem se nevyhnul.
Musím říci že je ten začátek velmi parádní.
Pustil jsem si to (omylem) na hard (a po prvním umření vypl ty pitomé komory), souboje jsou místy drsnější - nedostatek munice, zbraně jsou plivátka (až brokovnice to lehce napravila), nedostatek čehokoliv, člověk musí využívat magick, aby si to co nejvíce ulehčil...
Pustil jsem si to (omylem) na hard (a po prvním umření vypl ty pitomé komory), souboje jsou místy drsnější - nedostatek munice, zbraně jsou plivátka (až brokovnice to lehce napravila), nedostatek čehokoliv, člověk musí využívat magick, aby si to co nejvíce ulehčil...
Zatím jsem nadšenej pouze z grafiky (styl) ale to jsem čekal že se mi bude líbit a navíc mě překvapil zvuk (hlasy v pozadí a různý efekty). To je fajn. Jedu to pomalu a hru si "užívám" . Takže zatím vede hlavně atmosféra a objevování nových lokací.
Na jednom hajzlu byl i duch obšlehnutej z SS2. To je fakt bída...
Na jednom hajzlu byl i duch obšlehnutej z SS2. To je fakt bída...
Je to prakticky takový po všech stránkách zjednodušený System Shock (2) :).
Btw, s tím spouštěním jsem měl také nějaké problémy... hra se spouštěla strašně dlouho...nejdříve jsem myslel, že zatuhla, ale po nějaké době (při níž jsem si mohl jít uvařit kafe:)) se dokonce i spustila!
Btw, s tím spouštěním jsem měl také nějaké problémy... hra se spouštěla strašně dlouho...nejdříve jsem myslel, že zatuhla, ale po nějaké době (při níž jsem si mohl jít uvařit kafe:)) se dokonce i spustila!
Zatím mám odehráno Medical center a přijel jsem do Neptunova "něco". Jako není to úplně špatné, ale už teď se mi zdá dost pravděodobné že to na system shocky nemá ani náhodou. Asi je ještě brzo tak uvidím. Zatím to na mě působí jako obyčejná střílečka s nevyužitým potenciálem ve které se navíc dost mizerně střílí.
Co mě třeba hodně nenadchlo byl zvukový záznam kde pacient zaútočí na doktora. Jasný odkaz na SS2, kde je to samé, ale mnohem atmosféričtější. Je to totiž jede z mejch nejoblíbenějších audio mailů z SS2. A v Bioshocku to působí jak levná kopie... Jasně že je to detail, ale pro mě jsou geniální hry mimo jiné právě o detailech.
No uvidíme..
Co mě třeba hodně nenadchlo byl zvukový záznam kde pacient zaútočí na doktora. Jasný odkaz na SS2, kde je to samé, ale mnohem atmosféričtější. Je to totiž jede z mejch nejoblíbenějších audio mailů z SS2. A v Bioshocku to působí jak levná kopie... Jasně že je to detail, ale pro mě jsou geniální hry mimo jiné právě o detailech.
No uvidíme..
Koupil jsem novej komp a chtěl si konečně zahrát Bioshock. Bohužel mi kromě eng verze 1.0 nešel spustit. Nakonec se podařilo a tak dávám info do světa. Třeba to někomu taky pomůže. Hlavní problém byl v tom že se hra ve verzi 1.1 odmítala spustit na Win7 64bit (jakoby se pořád spouštěla, a přitom nic...). Co nakonec pomohlo byla instalace tohohle: http://www.blueripplesound.com/index.php?target=support. Nevím sice co to dělá, ale když to mám spuštěné před samotnou hrou tak to jede :o)
Navíc se mi podařilo objevit i upravenou češtinu na Bioshock verze 1.1. Nevím kdo je autorem, ale tímto mu děkuji za úpravu ke které se léta nikdo neměl. http://www.edisk.cz/stahni/00871/Bio1.1_CZ.rar_13.66MB.html (zdroj je ze stránek http://forum.w-source.biz/)
Navíc se mi podařilo objevit i upravenou češtinu na Bioshock verze 1.1. Nevím kdo je autorem, ale tímto mu děkuji za úpravu ke které se léta nikdo neměl. http://www.edisk.cz/stahni/00871/Bio1.1_CZ.rar_13.66MB.html (zdroj je ze stránek http://forum.w-source.biz/)
Dvojka má hlavně nádherný konec.
A co se týče těch WOW momentů - co třeba ještě Mafia, nebo SW: KOTOR a podle mě celá série CoD v sobě má plno WOW momentů.
A co se týče těch WOW momentů - co třeba ještě Mafia, nebo SW: KOTOR a podle mě celá série CoD v sobě má plno WOW momentů.
No tak tím lépe... Tobě budu věřit :-D
Walome: To jsem si o Bioshocku 2 dopředu taky říkal, ale kupodivu to je nakonec řešeno dost elegantně a vaření z vody jsem skoro ani necítil. :-)
Mě Bioshock hrozně bavil, prakticky pořád jsem měl malé wow momenty (kromě těch pasáží, kdy se musíš vracet a hledat nějaké součástky, ale to tam bylo snad jen 2x) a po dlouhé době mě hra do sebe tak moc vtáhla ještě před spaním jsem si nadával, že jsem zabíjel sestřičky, protože jsem uvěřil Atlasovi a připravil se tak o dojemné outro a rozhodně hru nehaním. Konec mě zklamal, ale to mě zklamou skoro všechny konce u všech her/filmů/knih.
Jsem zvědavý na BS2, to podle mě musí být vaření z vody... doslova :-D
K tomu COD4 - ono to bylo moje první COD od dob jedničky a první fps po nějakých třech letech, tak to možná taky bude tím... ale jako byl jsem z toho paf.
Jsem zvědavý na BS2, to podle mě musí být vaření z vody... doslova :-D
K tomu COD4 - ono to bylo moje první COD od dob jedničky a první fps po nějakých třech letech, tak to možná taky bude tím... ale jako byl jsem z toho paf.
Hmmm tak z toho výčtu som zatiaľ hral len Kane & Lynch, kde sa mi ten moment páčil, i keď mi nespôsobil to "wow", ale dá sa súhlasiť, ale to CoD 4, efektné, ale vyslovene som tam také čosi čakal. Podľa mňa ten Bioshock zvrat by tam smelo sedel. Ten záver v Bioshocku imo nebol až tak podstatný.
:-D Neboj, po mém vyžvejknutí spoileru z Fallouta jedničky si dávám bacha.
Takže - obecně vzato za wow moment považuji něco, co mě v kontextu hry překvapí a šokuje. Ovšem musí to být logické a korespondující se zbytkem hry. Zatímco v Bioshocku mi obr na konci hry přišel jako přehnaný blábol nezapadající do celého obrazu hry (ačkoliv chápu jeho symbolický smysl) , tak například v takovém Deus Ex mě naprosto dostaly momenty, kdy: jsem zjistil, že Paul je u NSF; že NSF jsou vlastně "good guys"; když UNATCO vtrhlo do pokoje mého bratra a já utekl oknem; když jsem zjistil, že nemusím utíkat oknem, ale mohu tam zůstat a všechny tam postřílet... nebo v Beyond Good and Evil když jsem zjistil, že strejc dělal celou dobu na vesmírné lidi, ve které jsem potom mohl letět, když jsem v Saboteurovi utíkal zkrze vybuchující vzducholoď, když jsem v Kane and Lynch mlátil lopatou chlapa, co mi chvíli před tím zastřelil manželku před očima a řval u toho "měls mi dovolit s ní mluvit!", když v CoD 4 vybuchla atomovka a já se plazil v radioaktivním dešti, když mě v Revenantovi rozpůlil obří škorpion, když jsem v Hitmanovi:Blood money vstal z mrtvých atd...
Myslím, že WOW moment je velmi subjektivní. Já raději používám HU moment, ale kdosi mě kdysi upozornil, že někdo nemusí vědět, co tím vlastně myslím :)
Takže - obecně vzato za wow moment považuji něco, co mě v kontextu hry překvapí a šokuje. Ovšem musí to být logické a korespondující se zbytkem hry. Zatímco v Bioshocku mi obr na konci hry přišel jako přehnaný blábol nezapadající do celého obrazu hry (ačkoliv chápu jeho symbolický smysl) , tak například v takovém Deus Ex mě naprosto dostaly momenty, kdy: jsem zjistil, že Paul je u NSF; že NSF jsou vlastně "good guys"; když UNATCO vtrhlo do pokoje mého bratra a já utekl oknem; když jsem zjistil, že nemusím utíkat oknem, ale mohu tam zůstat a všechny tam postřílet... nebo v Beyond Good and Evil když jsem zjistil, že strejc dělal celou dobu na vesmírné lidi, ve které jsem potom mohl letět, když jsem v Saboteurovi utíkal zkrze vybuchující vzducholoď, když jsem v Kane and Lynch mlátil lopatou chlapa, co mi chvíli před tím zastřelil manželku před očima a řval u toho "měls mi dovolit s ní mluvit!", když v CoD 4 vybuchla atomovka a já se plazil v radioaktivním dešti, když mě v Revenantovi rozpůlil obří škorpion, když jsem v Hitmanovi:Blood money vstal z mrtvých atd...
Myslím, že WOW moment je velmi subjektivní. Já raději používám HU moment, ale kdosi mě kdysi upozornil, že někdo nemusí vědět, co tím vlastně myslím :)
Tak daj do spoileru nejaký príklad z inej hry, čo si pod tým teda predstavuješ, pochopiteľne pred spoiler napíš o akú hru ide, nech nemusím použiť FFFUUU- pic. :D
Ale není to nic, co by mě vyloženě zarazilo do židle...
Walome: ehm, chybí jakýkoliv WOW moment, a čo ponor do mesta v batysfére, stretnutie s Ryanom? to je nič. Mimochodom záverečný boss fight je odkazom na starogréckeho Atlasa, hlineno vyzerajúca, prehnane svalnato-atleticky vyzerajúca figurína.
Barney: dokonalý koment! Tvoje roztrpčení ze hry poté, co roli sehraje golfová hůl, mě potkalo také. Stejně tak "uspěchaný" závěr... bohužel.
(trošku spoiler) Tak jsem byl nasranej kvůli konci, ale když jsem si našel na youtube "good end" tak jsem si uvědomil, že je to jen má chyba :)
Ja som zas strávil z klasických zbraní najviac času práve s tým "whatevermetom". :)
Sa mi páčila tá variabilita, ktorú tie zbrane s rôznymi nábojmi v kombinácii s plazmidy a určite by som netvrdil, že strieľanie je úrovni Bloodlines. To vôbec nie.
Kubulus: Nejaké uberfilozofické dielo to síce nebolo, ale pekne "v praxi" to ukazuje Marx-Engelsovské socialistické ekonomické filozofie ako aj utopistickú filozofiu Ayn Randovej o "spoločenskej deľbe práce". Práve tento kontext sociálnopolitických somarín sa mi tam páčil. :) Ale chápem, že ak je človek namlsaný z recenzie, tak očakáva od toho to "svoje" a potom je zbytočne sklamaný.
Sa mi páčila tá variabilita, ktorú tie zbrane s rôznymi nábojmi v kombinácii s plazmidy a určite by som netvrdil, že strieľanie je úrovni Bloodlines. To vôbec nie.
Kubulus: Nejaké uberfilozofické dielo to síce nebolo, ale pekne "v praxi" to ukazuje Marx-Engelsovské socialistické ekonomické filozofie ako aj utopistickú filozofiu Ayn Randovej o "spoločenskej deľbe práce". Práve tento kontext sociálnopolitických somarín sa mi tam páčil. :) Ale chápem, že ak je človek namlsaný z recenzie, tak očakáva od toho to "svoje" a potom je zbytočne sklamaný.
To já používal téměř všechny zbraně, snad až na ten "plamenomet" a kuši. Ale hasák je zde samozřejmě primární (hlavně v kombinaci s několika pasivními schopnostmi). Stejně tak tomu bylo v system shocku (2), kde naopak bylo jeho použití nutné zejména kvůli menšímu množství munice do jiných zbraní:).
Walome: Jo, hasák! - žádné kladivo :-)
Ale to nevadí, přesně jsi pochopil, co jsem měl na mysli. Já s hasákem jel myslím skoro celou hru a munici jsem si sbíral hlavně na velké fotříky apod. :-)
Ale to nevadí, přesně jsi pochopil, co jsem měl na mysli. Já s hasákem jel myslím skoro celou hru a munici jsem si sbíral hlavně na velké fotříky apod. :-)
Já osobně jsem nebyl z Bioshocku ani tak moc celkově zklamaný, jako právě z toho příběhu. Z recenze v LEVELu jsem totiž nabyl dojmu, že půjde pomalu až o nějaké filosofické dílo; samozřejmě jsem se cítil značně neuspokojen, když jsem zjistil, že krom pár prvoplánovaně vyznívajících sloganů a občasného výstupu Andrew Ryana se příběh pohybuje zhruba na úrovni Modern Warfare 2 (který mi celkově připadá jako mnohem lepší hra). Samotná začlenění hráče do příběhu je taky hodně komediální, zejména konec, kde dojde k oné zdrcující pointě. Ale lepší se v tom prostě moc nerýpat a nechat to na sebe působit, což se ostatně od hráče očekávalo.
Na Bioshocku si nejvíce považuji variabilitu při soubojích a design utopického města - které je prostě nádherné a je radost ho prozkoumávat.
Na Bioshocku si nejvíce považuji variabilitu při soubojích a design utopického města - které je prostě nádherné a je radost ho prozkoumávat.
Pivo - přesně, BS je jediná fps, ve které používám "první zbraň" i v půlce hry. Prostě jedu s hasákem na všechny strany :)
Nate: Nevím, jak na mě bude potom ve výsledku působit finální hra, ale z trailerů jsem celkem nadšený. Já mám rád takové utopické scénáře, ale z té vody už jsem se chtěl konečně dostat a létající město mi přijde celkem cool :-)
Jinak s tou fyzikou větších objektů souhlasím, ale co. Když se podaří zbytek, tak to i tak nebude žádná katastrofa.
A o střílení mi v Bioshocku nikdy moc nešlo. Kdyby ano, tak bych se do hry asi moc nepouštěl (střílení je snad na úrovni Bloodlines).
Jebání nepřátel kladivem byla větší sranda :-D
Jinak s tou fyzikou větších objektů souhlasím, ale co. Když se podaří zbytek, tak to i tak nebude žádná katastrofa.
A o střílení mi v Bioshocku nikdy moc nešlo. Kdyby ano, tak bych se do hry asi moc nepouštěl (střílení je snad na úrovni Bloodlines).
Jebání nepřátel kladivem byla větší sranda :-D
Jo, v Bioshocku jde především o ten prožítek, atmosféru, příběh etc.(určitě to chce si ho pořádně "vychutnat" a ne jen v rychlosti proběhnout). Většinu Natem jmenovaných FPS jsem sice nehrál, ale takový CoJ je naopak v prvé řadě o té hratelnosti...zábavné přestřelky, případně stejně tak zábavné stealth mise (mě ovšem bavil s Bioshockem tak nastejno).
Aj Bioshock je sci-fi. Sci-fi predsa nemusí mať automaticky vesmír a mimozemšťanov.
Nate: Z toho čo si vypísal som Riddicka, L4D1 a Borderlands nehral, A Stalkera som hral len prvého. Ale Borderlands (oprav ma ak sa mýlim) je skôr čosi ako také strielacie Diablo, nie?
Za seba k tým hrám môžem povedať, že Mirror's Edge u mňa ďaleko za Bioshockom, rovnako ako aj Crysis (i keď priznávam, že ten som hral veľmi krátko, lebo som to nehral doma a preto tú hru na databázi ani nehodnotím) a Call of Juarez a Shadow of Chernobyl sú v mojich očiach o kúsok od Bioshocku slabšie :SoCH hlavne kvôli zlému príbehovému spádu a slabšiemu príbehu + po čase sa opakujúcom dizajne. A Call of Juarez, tam ani neviem prečo, tam mi totiž vadili skôr maličkosti a pár bugov. Ale ako sa na to pozerám, utekám zvýšiť Call of Juarez hodnotenie o 5%. :D Tak či tak priznávam, že mám dosť slabosť pre tajomné príbehy v netypických settingoch.
Nate: Z toho čo si vypísal som Riddicka, L4D1 a Borderlands nehral, A Stalkera som hral len prvého. Ale Borderlands (oprav ma ak sa mýlim) je skôr čosi ako také strielacie Diablo, nie?
Za seba k tým hrám môžem povedať, že Mirror's Edge u mňa ďaleko za Bioshockom, rovnako ako aj Crysis (i keď priznávam, že ten som hral veľmi krátko, lebo som to nehral doma a preto tú hru na databázi ani nehodnotím) a Call of Juarez a Shadow of Chernobyl sú v mojich očiach o kúsok od Bioshocku slabšie :SoCH hlavne kvôli zlému príbehovému spádu a slabšiemu príbehu + po čase sa opakujúcom dizajne. A Call of Juarez, tam ani neviem prečo, tam mi totiž vadili skôr maličkosti a pár bugov. Ale ako sa na to pozerám, utekám zvýšiť Call of Juarez hodnotenie o 5%. :D Tak či tak priznávam, že mám dosť slabosť pre tajomné príbehy v netypických settingoch.
Mno vidíte, a já mám Halo a Bioshock zhruba na stejné úrovni. Ač přednost dám vždy Halu, jelikož je to sci-fi a to já rád. Retro atmosféra Bioshocku jde mimo mě.
Tulareanus: Za mě to jsou Stalkeři, L4D1, Riddick 1.5, Borderlands, Call of Juarez a nejspíš i Crysis (bere se Mirror's Edge jako FPS? :) )... A určitě jsem na nějaké zapomněl ;).
Tulareanus: Za mě to jsou Stalkeři, L4D1, Riddick 1.5, Borderlands, Call of Juarez a nejspíš i Crysis (bere se Mirror's Edge jako FPS? :) )... A určitě jsem na nějaké zapomněl ;).
Nejak mám celkovo pocit, že veľa ľudí si pri FPS nedokáže užívať nič len strieľanie, čo je škoda, pretože minimálne mňa najviac na tejto hre bavilo objavovať nové lokácie, spoznávať príbehové pozadie a užívať si tú nezvyčajnú atmosféru.
Marcuss: len tak ilustračne, ktoré FPS z posledných cca 5 rokov považuješ za lepšie?
Marcuss: len tak ilustračne, ktoré FPS z posledných cca 5 rokov považuješ za lepšie?
Unreal engine je celkově dost na prd. Bohužel to je největší slabina téhle hry.
Nezdá se mi, že by Bioshock byl nějak přeceňovaný (jak v médiích, tak i u hráčů). Minimálně je vždy řazen pod System Shock/Deus Ex. Jinak s Halo souhlas :)
Oh, jsem rád, že nejsem jediný, kdo Bioshock vidí jako přeceňovanou průměrnou střílečku... Přeceňovanější je snad už jen Halo...:)
Mě Bioshock 3 přijde celkem normální, rozhodně z něj nejsem odvařený jako spousta herních novinářů. Plus se zase ukazuje, že Unreal Engine je naprosto na prd co se týká fyziky větších objektů (jsou to jenom divně vypadající skripty).
Grafika mi právě přišla skvělá. Jinak, jestli někoho nechytlo demo, tak ho asi fakt nechytne ani plná, protože ten stereotyp je tam pak už docela dost cítit.
Ale i tak jsem se u hry pěkně bavil, hlavně kvůli atmosféry a zajímavého prostředí (na jednu stranu sice pěkné a místy i rozmanité na druhou stranu ale zas stereotypní - "zelenokoridorchodbovité" - při čtení to asi teď vypadá trochu schizo, ale v celkovém dojmu to ve mně vyvolávalo takový pocit :-))
A co, jak se těšíte na nový Bioshock Infinite? Mně se to zdá docela zajímavé a konečně už opustili to vlhké okoukané prostředí.
Ale i tak jsem se u hry pěkně bavil, hlavně kvůli atmosféry a zajímavého prostředí (na jednu stranu sice pěkné a místy i rozmanité na druhou stranu ale zas stereotypní - "zelenokoridorchodbovité" - při čtení to asi teď vypadá trochu schizo, ale v celkovém dojmu to ve mně vyvolávalo takový pocit :-))
A co, jak se těšíte na nový Bioshock Infinite? Mně se to zdá docela zajímavé a konečně už opustili to vlhké okoukané prostředí.
NL : víš co je pěkně trapný, že já jsem úplně v pytli s angličtinou. Herní angličtinu docela zvládám (pokud se nejedná i nějaké rpg), ale tady jsou použitá slova, která vůbec neznám. Chytám každý druhý záznam...
A ano, pokud navíc nebudeš číst/poslocuhat/sledovat věci kolem, stane se z Bioshocku tupá, průměrná střílečka v zajímavém prostředí.
Chuck - tak mě zaujalo už demo, takže tak. A grafika mi přijde právě úžasně trefná - taková barevná, lesklá, naprosto se hodí do toho ujetýho prostředí.
Ale pokud nemáš touhu jít dál, není důvod chodit dál.
Ale pokud nemáš touhu jít dál, není důvod chodit dál.