Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Řekl bych i více než 20. Tak dvakrát. Hlavně pokud nepojedeš na ten speedrun. Ovládání je blbé, ale dá se na něj zvyknout (tzn. začne být snesitelné, nikoliv úžasné, jak mnozí podsouvají).

Hlavně má ale drtivá většina hry parádní atmosféru a rozhodně se s tebou nikdo nemazlí. Tohle (a celkově nápad světa za bariérou) mě zaujalo asi nejvíce. I barvy jsou takové příjemně ponuré.
Nemá někdo pěkný screeny, který by mi poskytl na netovej článek? Platím vděčností a jedním pivem na srazu.
jeden je hned na začátku hry při setkání s Diegem
"My name is..."
"I am not interested in your name..."

stále to v hlavě slyším včetně intonace hlasu :)
Nejsilnější ty tři momenty v odlišných částech hry, kdy se bezejmenný hrdina chce představit se slovy 'My name is' (nebo tak) a někdo mu do toho vždycky skočí :D:D. Možná to bylo ve dvojce, teď si nejsem jistý.
vždyť ta hra neměla ani žádnej soubojvý systém :DDD a jestli ano tak zatím asi nejhorší co jsem kdy viděl, nepopírám jisté originální prvky, které se mi v něm líbi(změna držení zbraně, švihu atd. se skillem), ale to je tak všechno bohužel(ohledně soubojáku). Musí uznat že u Gothic mě naprosto iritoval questy "přines/odnes/sežeň ty moje malá kurvičko". a to můžu říct že ve spousta rpg mi nevadí protože jsou zabalené často do stravitelné omáčky, ale gothic to je prostě extrém v tomhle směru, tak iritujicí nudné questy,že jsem u toho vážně měl nervy, jsem doposud neviděl a zábava hnedle byla tu tam, ta se však dostavila později, ano nebavila mě dějová linie to byla naprostá trotlovská nuda, bavilo postupně hubit tábory :D A to jen čistě z důvodu vendety, že si ze mě celo dobu dělali všichni kurvu a poslíčka, tak jsem to dal všem táborům krásně sežrat a pak? a pak přeci uinstall a fuck this game! :D
@Walome (20.05.2012 15:15): Já si místo toho CTRL dal to aktivní tlačítko na Levý tlačítko myši nebo tak nějak. Při sbírání věcí jsem tedy mačkal kombinaci LMB + W. Akorát problém je, že mi u té verzi z Levelu nefachalo přenastavování ovládání ve hře a musel jsem to řešit přes config. A pokud bys měl problém s texturami a padáním, tady je na to fix a návod. Díky tomu jsem na Win7 rozjel jak jedničku, tak dvojku.

@JohnCZ (13.07.2010 15:44): <- odkaz na původní příspěvek
@Walome (20.05.2012 15:15): Aby sa ti spustila inštalácia tak musíš zavrieť všetky internetové okná (chrome hlavne, firefox/IE). Ak už je to nainštalované, takna aby sa to spustilo skús ísť do Task Managera a ak tam je run.dll process tak ho vypni.

Kombinácia na interakciu je ctrl + šípka dopredu (alebo ak myškou +WSAD tak left click+ "W")
Boj je tak, že držíš buď left click alebo CTRL a šviháš šípkami alebo W/A/D klávesami. Podľa toho ako to máš nakonfigurované.
Tak jsem si nainstaloval Gothic z level DVD... a nic :( Dvojklik na .exe a nic se neděje.

Nepamatuje si náhodou někdo, jak se to ovládá? Vím, že tam člověk musel mačkat nějaký ctrl plus něco aby sebral předmět a i boje byly šílený...
To si moc nevzpomínám... Jen se mi vybavuje, že se ti takhle někde v rychlosti mihne a hned zmizí. Tuším že to bylo v těch Urshilaku Burial Grounds.
Jab: Keď objavíš tú jaskyňu. Tuším miesto Nerevarinovho skonu, či nejaké útočisko v Ashlands. Neviem už presne, je to už dávno.
.. áno, chlapíkovi sa jednoducho zadarilo. Okolo sochy postávajú duchovia tých, ktorým sa nepodarilo zjednotiť kmene, tí skrátka jackpot nezhrabli. Podľa mňa tí duchovia znázorňujú ľudí, ktorí sa na Morrowind vyprdli v polovici a odinštalovali ho. :D
A tá animačka s ňou v tej jaskyni, je čosi ako "uhm...you just hit the jackpot so I proclaim you Nerevarine"? :D
Úkol se soulgemem naopak s hlavním příběhem nijak nesouvisí. Koneckonců Azura svého vyvoleného ani nepozná a ten svůj šutr rozdává v každém díle na potkání. :-P
Ja sa skôr opieram o to, že Bethesda sa rada pitvorí v 100% vyvolených (viz. dragonporn). Pochybujem ,že sa Azura ozvala mnohým, že by mala stánok s názvom "giving ultimate soul gems for little service!!!". :)
"Ale práve hernú postavu vybral a poslal do Vvardenfellu sám Cisár Uriel Septim, pretože sa mu sníval "prorocký sen"."

Téhle imperiální propagandě přece ani sám nevěříš. :-) Prostě mu rozvědka (Blades) vyhrabala v císařských věznicích nějakého nýmanda, který měl čirou náhodou rysy požadované na Nerevarina a poslali jej do Morrowindu, aby tam sloužil jako trojský kůň císařské kultury.

Stejně tak se hlavní postavě ozvala Azura, autorka onoho přespříliš obecného proroctví, aby jej (pravděpodobně jako jednoho z mnoha) přesvědčila, ať se stane nástrojem její pomsty.

P.S. Samozřejmě je také možné, že hlavní hrdina je skutečně osudem vyvolený hrdina Dunmerů. Ale je to jen jedna z možností, pro kterou je asi stejně argumentů, jako pro náhodou vybraného nýmanda.
.. sranda, ja som si to isté hovoril v Morrowinde. Každá hrobka mi pripadala rovnaká, akurát v jednej číhal kostlivec a v druhej zas upír. (Či skôr akási paródia upíra.)

edit: Tuším už len spamujeme, vyprdnime sa na to. :-))
Ale kdeže, tá viditeľnosť tam nebola zlá. Koľko je tých pár metrov? Predpokladám, že si mal viditeľnosť na maxime. Gothic mal tak riešený dizajn, aby si s výnimkou dvoch bodov, jeden medzi Novým a Starým táborom a ešte druhý kúsok od bažín nemohol mať ani žiaden rozhľad, lebo ti v tom niečo bránilo.

Navlas rovnaké nie sú. To je ako keby si povedal, že všetci číňania sú navlas rovnakí. A čím sa snáď odlišujú dungeony v Gothicu? Však tam je jedno, či je to baňa alebo orkská oblasť, rozdiel je len v nepriateľoch.
@Tulareanus (11.01.2012 08:07): Mno, ja som bez MGE dovidel iba pár metrov od vlastného nosa, v tomto bol Gothic lepší. A keď sú hrobky navlas rovnaké, namiesto logiky v tom vidím skôr časovú tieseň, úsporu dát alebo lenivých dizajnérov. xD
Nepotrebujem. V Morrowinde som nikdy nemal jeden jediný mód, hrával som to v dobe, keď som doma nemal internet. V tej dobe mi to vizuálne (s výnimkou elfských a ľudských NPC) učarovalo, príroda, počasie, voda, obloha...
Ja tú hru, ako som už písal, nepotrebujem hrať xkrát, radšej si zahrám raz a intenzívnejšie, samozrejme, že k niektorým hrám sa vraciam a zahrám si ich znova, ale Morrowind som hral dosť dlho na to, aby som nemusel, normálne ma aj mrzelo, ako sa potom vypla Ghostfence, už to potom nevyzeralo tak atmosféricky. Úplne rovnaké nie sú, sú rovnako štylizované (ale nie je logické, že hrobka je ako hrobka a dwemerská stavba je ako dwemerská stavba?), ale neskôr v hre sa dajú prejsť už pomerne rýchlo, čuduj sa, ale nevadilo mi to, hoci by to mohlo byť v tomto smere oveľa zábavnejšie, keby sa s tým vyhrali.
Tul, na to ale potrebuješ hromadu neoficiálnych modov, aby si si vychutnal krajinu. Objavovanie je skvelé pri prvej hre, ale aj tak po určitom čase nastúpi nuda a stereotyp, zvlášť keď vlezeš do tridsiateho dungeonu a sklamane zistíš, že je zase úplne rovnaký, ako tie predošlé. ^_^
Jab: Ale práve hernú postavu vybral a poslal do Vvardenfellu sám Cisár Uriel Septim, pretože sa mu sníval "prorocký sen".

Inak ale práve hry ako TES, teda minimálne Morrowind, necháva dosť veľa vecí na hráčovej fantázii, otázne je, či to hráč prijme alebo nie. Ja som mal aj pôžitok z tej "turistiky", cítil som sa ako nejaký objaviteľ, či prieskumník, ktorý skúma svet, kúsok po kúsku, zisťuje (aj vďaka tým herným knihám), čo sa tu udialo, čo sa tu deje teraz, kto kedysi kráčal týmito končinami, "sightseeing" zahŕňali aj rôzne rozvaliny a ruiny, do toho striedavé počasie (prvá púštna búrka pri Red Mountain bola pre mňa atmosferickým zážitkom, možno aj pre určité vzrušenie a napätie, čo ma tam vlastne čaká, pretože som hru nebral vopred v zmysle "Hmm corprusovia to nejak vymlátim"), užasná melancholická hudba, občas sa objavili nejaké obývané sídla, dedinky, mestá s rôznou architektúrou. Fakt ako na nejakej virtuálnej dovolenke, kde človek tiež nezažíva práve nejaké "príbehy", len sa kochá, užíva si ten úplne odlišný prístup. Ja som na tieto podmienky dobrovoľne pristúpil a preto to pre mňa fungovalo ako ucelený zážitok.
@Jab (10.01.2012 22:13): Veru, tieto 3D hry si vyžadujú obrovskú dávku tolerancie. :-))
V Morrowinde som si roleplaying užíval iba pri hre za temného elfa, pri ostatných postavách mi tá úloha prevteleného Nerevara akosi nesedela. Gothic má zas odfláknutý záver, zvlášť dvojka.

edit:
Na Ascended Sleepera zaberá Daedrický luk. Vypáliš šíp, uskočíš za roh. Vykukneš, znova vystrelíš, znova uskočíš. Pop-a-mole bitka jak sa patrí, stačí pár šípov a je po boji. :D
Acree: "ponurý svět zmítaný válkou a intrikami, které rozdělili ty, kteří by měli držet při sobě. Jedinečný příběh ve kterém nastupujete vy jako bezejmenný hrdina, aby jste odvrátil zkázu lidstva a nastolil mír" WTF? Hrali sme vôbec tú istú hru?
Tul&Val: RPG systém ani z jedné her porovnávat nemusíte, oba stály za hovno. :) V Morrowindu můžete být hrdinou během deseti minut (stačí jen vědět, kam jít) a vraždění Ascended Sleeperů je vždy trochu pakárna. A btw zda je hlavní hrdina nějakým osudem vyvoleným hrdinou je otázka (jak nepochybně víte). Stejně tak je možné, že prostě na základě obecného proroctví to nakonec jeden z mnoha de facto musel dokázat (a že potencionálních Nerevarinů skutečně bylo více).

Obdobně Gothic je praštěným oním vyžadovaným levelem, abyste vůbec zraňovali (víc jak po životě) některé druhy nepřátel. Je to velmi otravné. Ani nemluvě o tom, že zbraňové dovednosti můžete vylepšit 2x. To je ten váš slavný RPG systém.

Bugy mají obě hry. Kolikrát jsem v Morrowindu skočil ve Vivecu v Mag. Gildě ze schodů, abych se propadl podlahou a následně dopadl stropem na zem a zemřel. Podobně ta hra poměrně často padá (vždy když zapomenete savovat). Gothic ale není v tomto ohledu žádná výhra.

Ale co už, dyť je to jedno. Bezejmený hrdina měl na začátku druhého dílu poslat Xardase tam, kam slunce nesvítí a celá série by tím skončila. Koneckonců si přiznejme, že by to bylo jen logické chování. "Takže se mám lopotit přes celý svět a sbírat zkušenosti, abych se pak mohl stát žrádlem draků? Za oživení jsme si kvit (dostal jsem vás z bariéry) a sbohem!"
Ah CD pre Gothic 1 mi nečítal, lebo Microsoft Essentials hlásil trojan v inštalačnom súbory - false positive zjavne. Dal som allow a už to inštaluje. Skúsim tie nastavenia ako hovoríš Paul.
@pipboy (10.01.2012 18:56): prostě místo těch ctrl a podobnejch hovadin používáš myš a wsad. Sensitivita myši se musí dát na max aby to bylo použitelný, ale hrálo se mi to naprosto bezproblému když jsem si to nastavil jak jsem chtěl (i pár kláves jinam než je default).

Co se kompatibility týče, od toho jsem si je koupil i na gogu.
Neviem, nepamätám si to poriadne, normálne to tuším bolo treba ovládať šípkami (pravá ruka na šípkach, lavá ruka na space, ctrl, alt, čo robili väčšinu vecí. A to alternatívne bolo WSAD + myška, ale to bolo tak krkolomné, kamera sa takmer ani neotáčala. Chcel by som to vyskúšať aj po pravde, aj som to práve išiel inštalovať, ale windows 7 mi vôbec nečíta to staré Gothic 1 inštalačné CD. Aj dvojku práve skúšam inštalovať, to aspoň nabehne do setup menu, ale potom mi to vyhodí insufficient memory a spadne na desktop. Asi nekompatibilné s 64 sedmičkou.
Paul to alternatívne ovládanie je ešte horšie než to so šípkami.
ebb - Kdyby ses kouknul do nastavení, jde tam nastavit alternativní wsad ovládání. Plus samozřejmě jde všechno přemapovat. Když se nastaví nejvyšší sensitivita myši, tak i ta funguje naprosto bezproblému. Osobně jsem to dohrál, všechny 3 díly, na klasickém wsad + tab + space + myš nastavení.

To ovládání inventáře je ale v jedničce hrůza, to jo. Ve dvojce už je to aspoň v pohodě.
No veď, ale pri tom bolo tuším treba mať stlačené naraz minimálne 3 klávesy, CTRL + ALT + šípka doprava tuším. Dva centimetre vedľa a máš z toho ctrl alt del.
@Ebb (10.01.2012 16:11): Sú tam ale aj pekné vychytávky, v inventári môžeš presúvať predmety po desiatkach, stovkách alebo tisíckach. Užitočná vecička, ak predávaš hromady šípov, ktoré sa nakopili v inventári. Nu, tiež som to ale trikrát odinštaloval, než som sa nakoniec donútil naučiť všetky tie klávesové triky. xD
No to ovládanie v Gothicu 1 a 2 je príšerné, neskutočne zlé, totálne konzolové a pri tom to na konzoly ani nevyšlo. Myška sa nedá použiť, prehadzovanie vecí v inventári tiež nešlo myškou, to sa nejak cez CTRL a ALT a šípkami, no zúfalstvo. Na zvyšok hry ale nedám dopustiť. Tak rád by som si to znovu rozohral, ale keď pomyslím na to ovládanie...
Valcik: Na Morrowinde to poznať práveže nebol, preto som si ani nejaký level scaling mimo objavovania bytostí nevšímal, na Oblivione to však úplne kričí. V gothicu som mal práveže pocit, že nech tam mám bodov akokoľvek, je to práve zbraň, pomocou ktorej som pocítil úplny rozdiel.
"...čím si silnejší, tým dlhšie musíš sekať do vygenerovaného monštra, aby skapalo..."

Pokud nevyužiješ nevybalancovanýho herního systému a neuděláš si zbraň, která dá všechno včetně bossů na jednu ránu.