Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Score stojí 200,- a Posel Smrti je tam třetí, nikoli druhý. Na gogu je PST za 10 dolarů, takže za víceméně stejnou cenu tady dostaneš jako bonus časopis a tři další hry, a to na fyzickém médiu.
Kolik dneska stojí Score? Torment nemám, ani druhýho Posla smrti, tak uvažuju o koupi. Akorát nevím, jestli to má cenu, nebo je lepší třeba gog...
Jab: Tak to možná dotyčný, jak tvrdí, někde takhle skutečně viděl a zafixoval si to (což fakt není nepředstavitelná story), ale třeba v diskuzi co jsem házel to jako vtip vzali očividně všichni, takže je to je otázka toho, v jaké podobě se to objevilo první. A mně tohle zní vcelku aprílově. ;)
Jj, Planescape : Tournament - simulator kohoutich zapasu v ulicich mesta Sigil, ve 3D.
Pokud by to snad budoucí autory komentářů příliš neobtěžovalo, tak správného znění názvu hry (nachází se nahoře) je možné dosáhnout i pomocí ctrl+c a ctrl+v.
Z PST by podle mě bez těch jeho herních mechanismů moc neubylo. Naopak by imo byl nejlepší, jako trochu okořeněná adventura ve stylu Quest for Glory.
Marcusss: U mňa áno. Hra nemusí byť silná vo všetkých parametroch. PT sa nesnaží excelovať vo všetkom čo je u mňa plus samo o sebe. Množstvo vecí je v PT zjednodušených, množstvo pôsobí možno až odfláknuto, ale v konečnom dôsledku je z toho ucelený zážitok, ktorý uspel presne v tom o čo sa snažil.
Marcusss: Ale přesně pro tyto důvody já stavím Planescape mnohem výš, než libovolnou jinou hru. Je to samozřejmě na trochu hlubší zamyšlení nad tím co je to vlastně "hra" - pro někoho její definici nejlépe splňuje pac-man a já mu to s mým úhlem pohledu těžko vyvrátím, pro jiného (resp pro dnešní většinu) splňuje definici hry mírně interaktivní film s přeboostovanou dynamikou... ale pro mne je to organické propojení všech možných směrů, tedy jak interaktivních herních mechanismů, vizuálně zpracované narace a právě knih, resp textu. Jejich propojení do komplexního virtuálního světa - to je pro mně ideální HRA.
Planescape je velmi knižní, to nepochybně, a jinak to ani být nemůže, protože jinak než textovou formou by té hře (a jakékoli jiné) jen těžko šla dodat její hloubka... která dnes tolika hrám tak moc chybí.

Přesně jak píšeš - bez příběhu a postav není PS ničím (resp stal by se velmi špatnou hrou). Ale stejně tak by byl ničím bez svých funkčních a důležitých, leč ne pro hráče úplně primárních, herních mechanismů (resp stal by se, dost možná dobrou, knihou... která by ale bez interaktivity a funkčního světa pohlcujícího hráče ztratila většinu svého kouzla - tak jako nejde do čistě textové podoby převést papírovou DnD hru).
AlieN - No dobře, tohle dokážu akceptovat. Ono se poněkud hlavně zvrtlo něco jiného, než jsem chtěl říct a co jsem zmínil jsem to v KotOR2 diskuzi. Moje chyba.
A to, že PST moc dobře nefunguje jako PC hra - protože ty nejzajímavější části v PST jsou... napsané. Je to víc kniha, než hra. Veškeré herní části (boje, běhání z místa na místo atd.) jsou poněkud vedlejší. Ano, přidávají tomu něco navíc, ale celkově by PST klidně fungovalo jako gamebook.
Zbavme PST neskutečně kvalitního příběhu a postav a co nám zůstane? Z mého pohledu velmi špatná hra. Otázka je - je to dobře? Spousta z nás prohlašuje PST za jednu z nejlepších her, ale ptám se - je tomu tak? Je PST dostatečně HROU na to, abychom z ní mohli dělat měřítko pro to, jaké mají ostatní hry být?
(sakra, nějak moc se nad tím zamýšlím)
Adieu: Roznášení otrávených lízátek v Curstu bych bral... když už se hráč má snažit aby ho vytáhl zpět z Carceri, proč by ho před tím nemohl cíleně trochu popostrkávat opačným směrem :-))
Curst jako herní lokace je zjednodušený, ale bez problémů funkční, velmi zajímavý a (s přihlédnutím k té herní zjednodušenosti) v pohodě uvěřitelný.
Ne že bych nebyl rád kdyby byl propracovanější a výrazně větší, potenciál má obrovský a využívá ho jen z malé části, ale důvod k tomu že je odsuzovanější než jiné části hry bych viděl spíš v tom že hráč je rozmlsaný velkým, ne zcela lineárním Sigilem a tudíž a je pak z takového miniměsta trochu zklamaný.
Marcusss: Jojo, taky lituju, že jsem tam nemohl v questech nosit dětem lízátka a namísto toho se snažil setkat s uvězněným andělem.
Ebb - V normálních světech DnD, kde je dozajista rozebrán v nejedné příručce by dozajista fungovat mohl. V PST mi tak ovšem vůbec nepřišel.
Zatímco Sigil bylo místo, které existovalo bez závislosti na existenci Bezejmenného, Curst vypadal jako by existoval jen proto, aby byl Bezejmenný poslán skrze několik naprosto lineárních rozhovorů k určitému zjištění...
Ach...

Marcusss: Co tím myslíš nemohlo samo o sobě existovat? Jako tohle obvinění mi v univerzu Planescape přijde docela závažné (a odvážné) :-).

Je tam dost slušná koncentrace zajímavých úkolů (radní, fiendi...), parádní hudba a atmosféra (už jsem to psal nejméně jednou, ale jsem připraven to prohlašovat dál), samotné město není roztahané a má to na konci skvělé grády (ono přesun města ze sféry do sféry se jen tak někde nevidí, a co teprve ten chaos v ulicích).

Jestli ty myslíš zejména to vězení, tak to tě musím zklamat, ale to byl jen nepatrný zlomek celé té části, který já prošel vždy bez větších problémů (a dokonce na zvýšenou obtížnost).
V Curstu jsem se musel do dalsiho hrani hodne premahat, urcite je to nejhorsi cast hry.
Kdeže, Curst byla nejlepší část hry... (OT z KotOR 2) ??
Myslíš svou naprostou a zcela nesmyslnou lineárností? Faktem, že celé to tam vypadalo, že to místo snad existuje jen proto, aby do něj přišel Bezejmenný? Protože je to místo, které samo o sobě prostě nemohlo existovat? (I přesto, že se hra snažila říct, že tomu tak není.)
A nebyl tam kněz ale "zvěrověst" (což je mimochodem další z těch slov, které my, jazykoví "degeneráti", nemůžeme znát). Naštěstí se našel světlonoš, který té naší kompanii rabiátů ukáže cestu a najde všechna skrytá tajemství "Plane scapu".
Vyššia múdrosť samozrejme dosiahnuť ide. Keď otvoríš denník v medenej guli, tak sa ti automaticky dostane na druhú mocninu 211. Potom budeš môcť denník v medenej guli otvoriť.

Ale načo chodiť okolo horúcej kaše. Je tam Bhagavad Gíta.
valciku jde o to, že ve Plane scapu jsou zakódované deníky, vždy je to nějakej předmět který tak z daleka nevypadá, ale s vysokou moudrostí víš jak se do něj dostat. Jenže ten který má tvar měděné koule, jsem zaboha nemohl otevřít a to jsem měl staty moudrosti na max 25 víc to ani nejde.


Kňaz s medenými guľami? To bude asi nejaká zberateľská edícia, alebo kerý fras.
Já tedy nejvíc preferuji hraní za barda. Navíc to má i své (plyšové) výhody (a deník, samozřejmě).
Tak to ti to moc doporučuji, odkryješ nejvíc z celého příběhu, mě chvílema běhal až mráz po zádech, jak je to dokonale promakané. Moudrost 25 a z každého vymáčkneš všechno XD
Ale na ten zakódovaný deník to nestačí(přitom je to max) tak mě právě že napadá jestli k nemu nebylo třeba jiného atributu než moudrost :/
Hele nevíte jak otevřít ten deník v té měděné kouli, co dostanete hned na začátku téměř? Já otevřel všechny deníky když jsem jel za kněze a měl moudrost na 25, ale na ten měděnej jsem nikdy nepřišel..abych to vysvětlil..nemůžu zemřít bez toho aniž bych věděl co bylo jeho obsahem! Jestli nevíte o nějakém webu kde jsou jejich obsahy, nebo nejsou někde na netu :D

Matthias já nejsem proti angličtině, to si vysvětluješ špatně..jen tomu nerozumím proč se to tak často používá v češtině to je vše ;-)

Jj vidím je tam, ale co naděláš když to odešleš..nic a to jsem se s tím tak dělal ať tam je jistá porce sarkasmu a nadsázky..:D
konvice: když jsi tak proti angličtině, co takhle dávat bacha na gramatický chyby? :)
Na národní odpor možná chodíš jen ty, proto jej nejspíš tak vemehentně propaguješ.

Nevím jak ty, ale mně přijde celkem jako trapas vypomáhat si anglickými slovíčky. To si pak říkám jetli je ta dotyčná osoba tak omezená ve své slovní zásobě, nebo je to nějaký módní výstřelek pubertální hormonálně a duševně rozhozené populace?

Jako nevím, mně přijde jako že se asi dotyčné osoby cítí méně cení, nebo nevím jak si to vysvětlit, asi fakt nějakej módní výstřelek, aby zapůsobily na své vrstevníky.
V tomhle by mi třeba dotyční mohli otevřít oči a říct proč tak činí.

" Dear babi,
možná moc neunderstand mému letter,
a tak se budu snažit write co nejvíc můj rodný language,
ať nemusíš tolik use překladač na googlu.
Včera jsem šel s klukies do pub a tam jsme potkali pěkně holkies..."

Jinak co se týče obav "upadající kultury", nestrachuj se, kulturní fúze a náboženský a kulturní synkretismus si s tím poraděj, stejně jako asimilační tlaky a dominance kapitalismu, který je nějvětším zvěrověstem a šiřitelem současných populárních kulturních proudů. Mezi něž patří např. Hip Hop, Emo, a vysoce sofistikované Holywoodské filmy, které svou vysoce uměleckou a intelektuální kvalitou převyšují zbytek světa. Ano je pravda že velkou konkurenci jim tvoří Bolywood, avšak já doufám a pevně věřím v totální vítězství a dominanci západní kultury mimimálně ještě na 1000 let, pak možná v Bolywoodu přijdou na to, že etika a morálka prostě na filmová plátna nepatří! A že náročnost filmové diváka rovná se nule pokud to tam dost blýská, praská, lítá a exploduje v jednom záběru za druhým plným barviček, které bohatě překypují svou pestrostí podporované iracionálním sledem událostí, že i světem znalý člověk si řekne: "Kdysi jsme tomu říkali LSD"
Tohle věru přežije i naší civilizaci a jednoho dne si to budou poštět kultury po nás aby zažili posvátno a zázrak, čemuž se v naší kultuře říká epileptický záchvat.
Když se nad tím tak zamyslím..v Holywoodu jsou pěkný náckové a narcisti, když furt točí filmy které jsou epileptikům škodlivé :D

Žij blaze Jabe ať tě síla provází

Segoves
mistr Jedi

7c: imho to u nás ani není se znalostí angličtiny nějak zlé. Řekl bych že je vše odpovídající vzhledem k tomu, že nás často učily ještě narychlo přeučené ruštinářky.

Nicméně to je možná tou Prahou. Zdejší Angličané a Američané si znalosti angličtiny u Čechů velmi pochvalují. Nakonec i to jim umožňuje tady žít, aniž by se museli učit česky.