Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Trochu OT:
Já bych řekl, že otázku ochran zodpověděl Ubisoft. První Assassín se na Pc prodával celkem dobře (500 tisíc kusů), druhý díl, který je ve všem lepší a obecně uznávanější, ale s relativně úspěšnou a velmi tvrdou ochranou, se prodával o dost méně (asi 100 tisíc kusů).

Aneb pohled z druhé strany a tak trochu důkaz, že eliminace pirátství prodeje nezvedne. Naopak vydavatelé mají poměrně účinné nástroje, jak donutit platící zákazníky hry krást - restriktivní ochrany a regionální omezení/znevýhodnění* (cena, obsah, opožděné vydání).

* Jsem zvědav, jak dopadne Ridge Racer Unbounded, v EU vyjde o měsíc déle.
@Nons3nse (21.02.2012 19:05): Ja ti to nezazlievam, len ťa chcem uviesť na pravú mieru, že to chytanie sa za hlavu o tom, ako pripravujú piráti firmy o zisky a že kvôli pirátom boli hry neúspešné a preto nechcú vydávať na pc, sú len výhovorky a určitá forma lobbingu a marketingu. Pozri sa na tie torrenty, koľko ľudí tam zvyčajne peeruje a seeduje a pozri sa na čísla predajnosti. Je tam viac než pár núl rozdiel. Navyše stále to funguje tak, že ten kto si hru chce kúpiť, si ju kúpi aj keby si ju mohol stiahnuť a ten kto si ju stiahne si ju nekúpi, ani keby sa stiahnuť nedala. Navyše firmy sa úspešne vyhýbajú sebareflexii, ak zažíva ich hra neúspech. Kašlú na to, že ak to bola napr. konverzia z konzolí, tak to má zlé ovládanie, pre niekoho zastaralú grafiku, že hra bola slabá, či krátka, plná bugov alebo jednoducho nezaujímavá pre hráčov. Podľa nich vždy za to môžu piráti. Nehovoriac o tom, že sa v podstate piráti oveľa menej ako kedysi, nie v zmysle, že je menej hier napr. na torrentoch, ale kupuje hry oveľa viac ľudí ako kedysi, nielen pre to, že už hry nestoja 1700-2000 korún, ako tomu bývalo. :)
@Tulareanus (21.02.2012 18:56): Len som bol milo prekvapený, že sa im výdaje kt. na hru vynaložili, vrátili za 48 hodín... Viem, že ešte pred oficiálnym vydaním na steamu, už bol k dispozícii torrent...
Je fajn, že (niektorý) ľudia sa vykašlali na sťahovanie, ale podporili Remedy ;)
@marwel (21.02.2012 11:46): Představ si, že když jsem ten příspěvek psal, tak jsem si přesně říkal, "schválně kdo se toho 'hrozně' chytne..." :-)
Efekty typu světlo, stíny jsou 100% důležitá součást hry, bez nich by AW nebyl ani zdaleka tak imersivní.

@Nons3nse (21.02.2012 16:17): Zase můžeš hrát, ne? Já chápu to sběratelský nutkání, ale...raději hraju rovnou, než muset čekat a pak ještě platit víc. Nelituj a hraj :-)
Sakra... trochu ma štve, že som si hru kúpil cez steam hneď keď vyšla...
Nieže sa to neoplatilo, ale štve ma, že napr. nemôžem si tú knihu v rukách prelistovať...

Hold, to je nevýhoda dig. verzii...
@marwel (21.02.2012 11:46): Jenže taková drobnost jako dynamické stíny změní hodně. Sakra, odstraňte z Star Treku 11 "lens flares" a už to nebude tak vizuálně zajímavé. To samé Mass Effect 2 a jeho všelijaké světelné efekty...
@Paul (21.02.2012 11:07): Slabsi ano, hrozne ale rozhodne nevypada. Efekty jsou dnes to hlavni. Mozna, ze rikas, ze o ne nejde, ale kdybys odmazal ze soucasneho AW vsechny efekty, ktere tam v roce 2005 nebyly, urcite bys o grafice z traileru neprohlasoval, jak hrozne vypada. Ostatne jak uz jsem rikal, AW mi pripomina novejsi hry na Source enginu jako Left 4 Dead 2 nebo treba Episodu 2 a E2 je prakticky jen modernimi efekty vylepseny HL2.;-)
@marwel (21.02.2012 10:56): Tyhle žvásty jsou fakt zábavný :-). Ta grafika na dnešní dobu je slabá, a taky aby ne, když je z roku 2005...se podívej na ty modely aut...ten shot toho městečka vypadá dost slabě, ve finální hře je to o dost jinde, a aby ne. O efekty ani nejde, ikdyž i ty jsou ve final verzi boží (zpracování světla nemá konkurenci).
@Paul (20.02.2012 22:00): Ta grafika v traileru ti pripada hrozna? To uz jsi skutecne hodne rozmazleny a jak je videt, jsi jeden z tech lidi, kteri se snadno nechaji zaslepit modernimi efekty. Za zle ti to nemam, zijeme ve svete i s lidmi, kteri jsou schopni kritizovat za grafiku Half-life 2 a na druhou stranu do nebes vychvalovat Episodu 2. A to je deli jen nekolik technologickych vylepseni.
@Tulareanus (21.02.2012 06:54): Neviem, či si pozeral ten odkaz, kt. som k tomu priložil...
odkaz "Náklady na vývoj a marketing PC verze se zaplatily za prvních 48 hodin." Dosť slušné, na dnešnú pirátsku dobu..."

A to Crysis 2: stačí, keď sa pozrieš na štatistiky...
Smoothing a částečně i akcelerace nemají na současných PC co dělat. Akorát dodávají pocit odezvy a těžkopádnosti ovládání. A co teprve záporná akcelerace (čím rychleji se myší hýbe, tím to leze pomaleji), původem z konzolí/gamepadu, to je zvěrstvo.
Smoothing bol vyvinutý len na guličkové myšky. To čo som ja nazval acc/smoothing sú len také symptómy aké som opísal - t.j. dokĺzavanie kamery pri otáčani aj keď už nehýbem myškou, alebo nelineárny pohyb kurzora oproti skutočnému pohybu myšky.
@Ebb (20.02.2012 22:29): To ja si myslim opak. Smoothing ma smysl, je tam proto, aby zabranil trhavemu pohybu ve hre. Ale melo by to byt vzdy volitelne v menu hry. Akcelerace ale podle me ve hre nema co delat. Ne pro mys. Jinak v AC je to individualni vec. Ja tam mel akceleraci a trhavy pohyb mysi takze bych smoothing docela uvital. Nakonec jsem ho odehral s gamepadem, ktery mi ale prisel akcelerovany malo.:-(
Accelerácia sa ešte ako tak dá, smoothing je extra príšerný. Pri ňom je pocit otáčania kamery ako by mal mierne echo, aj keď už nehýbete myškou, kamera ešte dokĺzava. Alpha Protocol bol v tomto provtriedny, mal aj acceleráciu aj smoothing.

Treba povedať, že to nie je tým, že by vývojári si mysleli že je dobrý nápad zapnúť acc/smoothing na PC. Jednoducho, je to viacmenej bug v nejakej driver-komunikácii a kompatibility a zlého codingu -- t.j. nepostihuje to vždy všetkých. Vo všeobecnosti platí, že čím vyššia DPI myška (t.j. drahšia), tým je väčšia šanca, že pri zlých console-PC portoch to bude mať acc/smoothing efekt.

Ja som si pre istotu dávnejšie kúpil aj gamepad pretože keď na myške zacítim smoothing alebo iný nelineárny pohyb, tak to automaticky vypínam. Na ten gamepad si ale ani za boha neviem zvyknúť.
7 let co jsem viděl první trailer na AW...to to letí. Už tehdy u mne ten trailer vyhnal hype meter na 100%, ale je vtipný vidět jak ta tehdy úžasná grafika vypadá dneska hrozně.
@Paul (20.02.2012 18:18): Děkuji za vyvětlení, je fakt, že tohle jsem nikdy neřešil a připadalo mně to zcela normální. Musím to někde prubnout a zjistit ty rozdíly. Ebb naznačil, že to haprovalo v Alpha Protocolu?
A co to vůbec znamená "mouse smoothing/acceleration" ať jsem googlil jak chtěl nějak jsem to pochopil 8-)
@Ebb (20.02.2012 10:29): Na mouse akceleraci jsem totálně alergickej, ale v alanovi jsem jí nijak nepociťoval. Spíš to bude nějakou kombinaci myší/ovladačů..
ale i tak říkají že se na to mrknou a zkusí to doladit patchem i pro těch pár nespokojenců.
Neoxin- sakra plánoval jsem komentář ale co tam napsat aby to nebyla kopie toho tvého :D
Ebb- všiml jsem si toho na začátku ale to se mi hra obecně sekala, pak jsem si přenastavil grafiku a bylo to lepší, má to jakési zpoždění ale alpha protocol to není, teda aspoň myslím.. problém jsem s tím neměl, třeba jsem si jen zvyknul :D
Myslím, že co se Kinga týče, tak podobnou atmosféru jsem zažíval u Osvícení (v xbox verzi přeloženo jako Stmívání :) ). Jinak King celkově má pár dobrých věcí, ale všechno bych zase nebral - ale tak ono je to logické, když píše jednu až dvě knihy ročně.
Na nightmare chcípám paradoxně míň, ale ono se to asi vyrovná časem :D až přibude nepřátel.. ale třeba část kde máte jen světlice a nemáte zbraň jsem opakoval asi 4x na easy- ale teď už holt vím jak na to.. i ten most jsem jen proběhl :D ale mám teď setsakramentskou chuť přečíst si něco od kinga..
@AiMLEzZz (19.02.2012 22:10): No mozna moc chvatas. Prvni 3-4 pokusy jsem chvatala dopredu, abych to mela z krku, ale prave jsem dopadla na jako ty, ze me proste umlatili. Pak jsem zacala pomaleji a povedlo se to, ale tezko ti popisu jak,kam jsem se schovala. A ty bomby mas? A co se podivat na nejaky playthrough na youtube pro pomoc?
No právě že já nemám kam se schovat. Za mnou se propadne ten ochoz či co a ze všech stran na mě lítají ty krámy. Ať svítím jak svítím, tak to trvá roky, než to nějakej z nich zastaví a i když se snad zadaří, tak je tam hromada dalších :-/.
@AiMLEzZz (19.02.2012 20:47): No ja to hrala treba tak, ze kdyz se na me haraburti chtelo vyritit, tak jsem couvala zpet ke svetlu a kdyz bylo haraburdi hodne, hodila jsem k nim jednu dve svetlo bombu a bylo :D
Meh, nejhorší věc na celé té hře je ten zatracenej železniční most, kurva :-/. Když už tam dávají checkpointy každých 50 metrů, tak by aspoň jeden mohli dát před tu blbou pasáž, kterou jsem zmiňoval, ať to nemusím chodit pořád znova.
@GodOfTheSick (19.02.2012 17:29): K tomu druhému odstavci - no právě! Jede to podle šablony, první kapitola Ti vlastně ukáže, jak budou vypadat ty další. Jediné, co mě drželo při hraní, byl příběh a ješitnost :) "já se nebojim, takže to dohraju".
@AiMLEzZz (19.02.2012 16:59): Tohle je zrovna jedna z mála pasáží, kde se dá utéct. Vzadu vlevo je díra v plotě. Ale neboj za chvíli přijde pasáž, kdy na tebe kromě letájícího harampádí zároveň naběhne asi 10 týpků, tak to rovnou zabal, jestli máš problém už teď :-)

Jinak čím déle to hraji, tak tím víc se z toho stává jen chození po lese se zabíjením nekonečných vln stejných nepřátel a to neustále stejným způsobem. Docela nuda, rýsuje se z toho megaprůser. Holt Darkness 2 nastavil pro letošek laťku hodně vysoko :-)