Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdyz uz tu byla rec o BG Trilogy mel bych dotaz, jak si ta modifikace rozumi s cestinou resp. cestinami do obou dilu? A jak je to s kompatibilitou s widescreen modem?
Do dvojky tuším ten NPC mod dělala Domi. Ta nemá vůbec špatnou pověst jakožto "modderka". Nicméně do jedničky jej dělala Kulyok a té věřím ještě podstatně více. Skutečně ten mod vypadal dobře, kam až jsem hru s ním hrál. :-)

A nejlepší je stejně NPC mod do BG1 a tam nabrat do party cokoliv, co dělal Hendryk (tzn. zvláště Xzar a Montarona či Khalida a Jaheiru).
Na IWD 1 i 2 už delší dobu existují i NPC mody... mám nainstalovanou dvojku s tímhle modem, ale zatím se mi do toho nechce. Ale ségra si to pochvalovala.
"Vidím jisté rozdíly mezi taktikou a strategii."

To ti gratuluji. I velká část vojenských teoretiků s tím má velké problémy. Vůbec ale nevím, proč mi to píšeš. :-)
Jinak by to ani v žánru turn-based strategií být nemělo... Problém vidím snad jen v tom, že ani BG ani IWD nejsou turn-based strategie.
Hele, jděte si hrát do diskuse některého dílu Icewind Dale. :-)
Tady se probírají seriózní hry, kde postavy v družině umí i mluvit.
mawel: Já nešílím, použil jsem pouze slovíčko "raději"... tzn. za pokračování BG se rozhodně hněvat nebudu, pokud se nebudou snažit nějak absurdně natáhnout děj. Čili nějaké drobné odkazy na předešlou partu/dění (třebas i jako v případě druhého IWD) mi znějí docela dobře.
marwel: +1. Navíc nám napoví Enhanced Edition - pokud bude stát za prd a nikdo ji nekoupí, třetí díl stejně nevznikne. Pokud nás naopak všechny překvapí, zahrál bych si trojku rád.
Nevim co zase tak silite. Ok, pribeh je uzavreny, radsi byste dalsi hru podobneho stylu bez zname znacky, ale to by asi tvurci mohli rovnou zapomenout na Kickstarter, protoze bez zname znacky nebo znamych jmen ve vyvoji by to nikdy nevzniklo. At klidne udelaji dalsi dil Baldur's Gate s uplne jinymi postavami a pribehem a pokud to bude dobre, nazev jim klidne odpustim. Forgotten Realms nabizi spoustu moznosti k tvoreni pribehu a i kdyz prvni dily na sebe primo navazovaly nevidim duvod, proc by nemohli udelat neprime pokracovani, ktere by vychazelo napriklad z povesti puvodniho hrdiny a jeho cinu (podobne jako je to v pribehu Diabla 2).

Ostatne uz vzniklo Dark Alliance..
Uzavretý je len príbeh Gorionovho chránenca, ale nový príbeh môže byť pokojne paralelný s pôvodnou hrou. Obsidian má tiež akési finančné problémy, Bethesďáci ich odrbkali o zaslúžené prémie a ak by sa MCA a nasral a odštartoval podobný projekt pre pokračovanie PS:T, uchrochtám sa blahom. :-))

edit:
Isair, zjednodušovania by som sa pri projektoch financovaných cez Kickstarter nebál. Tie hry budú určené pre hardcore fanúšikov a podľa toho budú aj vyzerať.
Cobot: On původně (byl oznámen již v roce 2002) měl vzniknout Baldur's Gate III: The Black Hound, bohužel se zavřením Black Isle studia byl projekt zrušen.

Ale pravdou je, že o další díl také příliš nestojím... raději nové RPG v podobném stylu (čehož se v dnešní době všemožného zjednodušování asi těžko dočkáme).
AlieN: Teoreticky to není zase takový rozdíl. Prakticky je pro easy-tutu více modů (více jak 2x - včetně několika celkem pěkných) a rychleji na něj vychází jejich nové verze.

Volím proto raději právě easy-tutu. Nicméně jak říkám, není to rozdíl dramatický.
Dúfajme, že sa z toho nevylúpne konzolistický port s priesvitným GUI. :-P
Všechno co píšete má BG Trilogy. Mám to rozehrané a zdaleka překonává graficky kde jaký dnešní 3D šmejd. Mě to vyhovuje.

Ale samozřejmě ladingy a podporu DX9 (hladší pohyb kamery, přepínání mezi screeny, loadingy, tlačítka atp.) vylepšit pořád jde.
Taky by sem tam mohli pospojovat pár map do jedný větší a zkrouhnout loadingy mezi exteriérama/interiérama. Ale to už chci asi moc.:)
Treba chteji vsechny obrazovky zkvalitnit aby hracum umoznili pouzit vyssi rozliseni zaroven s vice priblizeny obrazem a hrac si tak mohl vychutnat tu krasu pekne z blizka. Trochu podobne jako je to v Planescape, kde je obraz take blize, postavicky tak jsou vetsi a pobraly vice detailu (coz bylo pro Planescape hodne dulezite) a stejne tak i obrazovky samotne.
@Hamster (17.03.2012 08:30): Já narážel hlavně na to co říká už sevencreature, tedy že teď s velkou pompou dost možná dělají to co je díky moderům samozřejmostí už po mnoho let. Grafika se dá vylepšit (bez kompletního předělání) jen minimálně, ve velkém rozlišení je parádní, a AI a Pathfinding v ToB fungují také relativně v pohodě.
V podstatě se podle dosavadních limitovaných informací bude jednat o něco, jako TuTu, ale rozdělené na dva díly. Nechám se "překvapit", do jaké míry to bude vylepšené (to je oč tu hádám běží - i když, BG série funguje i v roce 2012 celkem bez problémů, a hnusně také nevypadá...), ale zatím to vypadá prostě na BG1 běžící pod engine ToB.
Já jsem někde četl o (ne)oficiálním patchi od několika tvůrců, kterej přidával příběh a upravoval AI a všechny díly do jedinýho GUI (dokonce Imoen zvedal sílu na 14), ale nakonec nebyl nikdy dokončenej. Nebude to nakonec tak, že to někdo vyštrachal a chce to vydat s nějakejma úpravama jako Enhanced edition?
Já jen doufám že nedojde k z jednodušení pravidel ba naopak by molha AI bejt lepší v používání kouzel.
Ještě by mě zajímalo na jakých pravidlech poběží 1 díl.
Natočili remake Casablanky.
Vylízanci. Jak chceš natočit znova Casablanku?
Ta verze s Dinglebatovou a Beardsleym je naprosto nepřekonatelná.
Jo, tu jsem viděl. Bomba.
Z vesmírných barů všech světů se musíš zhmotnit zrovna v tom mém.