Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Isair (11.04.2012 14:52): To je velká pravda.

Já ale ve hrách volím tak jak cítím :) A proto volím pokaždé stejně :-D Teda, kdyby byl odstup 10 let, tak bych asi něco změnil, ale jinak jsem furt stejnej.

Ačkoli zrovna u toho Zaklínače bych si to klidně prošel znova - tam ani jedna z možností mě moc nezaujala.
@prasezlesa (11.04.2012 14:46): Pokud hra nabízí možnost projít ji jiiným způsobem, pak je logicky větší pravděpodobnost, že si ji dotyčný hráč bude chtít znovu zahrát (pokud ho hra bavila). Byť to samozřejmě nevylučuje zopakování kvalitního lineárního zážitku.
@Matthew.J (11.04.2012 14:44): Ne, nemá. Znovuhratelnost neznamená nutně, že to hraješ znovu a jinak, ke splnění definice toho slova stačí i to, že to hraješ znovu. Třeba takovou Mafiu jsem dohrál už snad třicetkrát. A znám plno lidí, co to dohráli aspoň desetkárt. Upozorňuju, že se nejedná o žádné nolifery. A je snad Mafia nelineární hra? Neřekl bych.

A taky bych řekl, že znovuhratelnost nelineárních her je o tom, že podruhé děláš rozhodnutí, která bys poprvé neudělal, jen proto, abys viděl, co se stane. Připadá mi to dost divné. Prostě se všichni rozplýváte nad tím, že máte možnost udělat vlastní rozhodnutí, ale pak si za tím rozhodnutím vůbec nestojíte a klidně uděláte úplně opačné. Vážně mi to připadá dost divné.

Ne, je to dodělávání. Sami tvůrci přiznali, že nebyli se hrou úplně spokojení, ale že je tlačil čas. Víš o tom evidentně hovno.
Nechápu, proč si PC hráči nemůžou rozšířenou edici zahrát už teď. Aby konzolisti nebrečeli, že můžou hrát o týden dřív než oni? Nezájem, já už si za (nedodělanou) hru jednou zaplatil, a navíc mám ten dojem, že PC hráči by zas mohli brečet kvůli tomu, že hra byla evidentně už od začátku dělána na konzole (viz inventář, soubojový systém, klikání při natahování balisty atd.).
@Paul (10.04.2012 16:51): Jo, mně ta hra taky zabrala aspoň nějakých 40 hodin (ano, na dnešní poměry dost, ve srovnání třeba s jedničkou výsměch .. nesnáším ten dnešní trend krátkých her s perfektní grafikou), jenomže když hraju podruhé, tak plno dialogů přeskakuju, takže je ta hra o dost kratší. A nový obsah přidávají proto, že délka třetí kapitoly se rovnala mentální retardaci.
Pro mě osobně nemá znovuhratelnost smysl - v dnešní době, kdy mám tolik her, že nevím co dřív a času méně než dřív, tak se ke znovuhraní některých titulů dostanu až mé pc přestane stíhat novinky (což dříve či později přijít musí :-D ... jsem zvědav na Mass Effect 3).
Jednoznačně preferuju když má hra hodně voleb a možností spolu s jejich následky, mnohem víc se do hry dokážu "vcítit" a víc mě baví, navíc jako bonus je skvělá znovuhratelnost. Navíc Zaklínač 2 i se zcela odlišnou druhou a z části třetí kapitolou není zrovna krátká hra, poprvé mi to nějakých 40 hodin zabralo. A teď ten třetí akt ještě zvětšují.
Kratší herní doba výměnů za znovuhratelnost. To mně přijde jako férový obchod. Navíc v RE přibude nekolik hodin obsahu, takže si néni na co stěžovat..
@Walome (10.04.2012 14:40): Ale to vzal čert, na co jsem zděšeně reagoval bylo: "Nevidím důvod, proč se na podobě toho zážitku nějak podílet. To si rovnou můžu třeba napsat vlastní knížku :-)"

Nepodílet se na podobě zážitku značí dívat se na film či číst knihu. Hry JSOU o podílení se na podobě zážitků, protože je hraji a výsledek závisí na mých schopnostech či volbách.
@Walome (10.04.2012 14:40): Nejlépe to mají asi udělané hry, kde příběh se drží lineární struktury, ale postup se větví. A nemusí se ani moc větvit, stačí trochu. Prostě aby měl hráč víc možností, jak se k důležitému bodu v příběhu dostat. Viz Deus Ex (1 a 3), Witcher 1, Vampire: Bloodlines a pár dalších her. Kupodivu ale třeba BioWare hry (min od KotORa) se nevětví vlastně vůbec, pouze mají mnoho možností v rozhovorech s nějakými těmi imaginativními důsledky (což taky nevadí).

Větvený příběh v té nejtvrdší formě má stejně jenom Dwarf Fortress :)
@Bodkin (10.04.2012 14:00): Ale ne, má to něco do sebe. Příběh se kvůli vlastním volbám rozpoltí a málokdy tvůrci ukočírují obě varianty tak, aby z nich měl hráč nějaký plný zážitek.

Ale kategoricky bych to zase neodmítal... prostě jak co jak kdy. Nejlépe to vyřešil Deus Ex - tam já iluze vlastní volby dokonalá a hra si furt drží kvalitu lineárního příběhu :)
@Walome (10.04.2012 08:26): Jo, o to mi šlo, že lineární hra nabízí lepší zážitek. Když si kupuju hru, tak to přece dělám kvůli zážitku, který pro mě vytvořil někdo jiný. Nevidím důvod, proč se na podobě toho zážitku nějak podílet. To si rovnou můžu třeba napsat vlastní knížku :-)
@prasezlesa (09.04.2012 17:42): Souhlas. Vlastní výběr je marketingový tah, ačkoli konkrétně u dvojky je to rozhodování (alespoň, co jsem slyšel (hrál jsem to jen jednou)) zásadní a výrazně ovlivňuje druhou polovinu hry. Sám se chystám na druhé projití, až vyjde nový obsah.

Podle mě je lineárnější zážitek ucelenější a pokud je kvalitní, tak hráče zasáhne - v těhlech rpg s volbama se najde spoustu detailů, které pak spolu nesedí (reakce postav, dialogy apod.) a není to ono.
Tak mě napadlo - jste rádi, že je u Zaklínače možnost vybrat si cestu, kterou půjdete (z několika nabízených možností)? Já za to rád nejsem. Hra kvůli tomu ztrácí na délce. V jedničce tomu tak nebylo, protože rozhodnutí neovlivňovaly herní svět tak moc, ale dvojka je kvůli tomu krátká hodně. Když existují dvě cesty, tvůrci zkrátka musí obě dostatečně promakat, přitom by podle mě bylo lepší, kdyby byla jen jedna cesta, která by byla skutečně propracovaná, promyšlená a hlavně dlouhá. Stejně ta vlastní rozhodnutí dávají jen iluzi svobody .. Ve skutečnosti to nejsou vaše vlastní rozhodnutí, ale pouze výběr mezi možností A a B. Nevím, jak vy, ale já se leckdy rozhodoval podle toho, které rozhodnutí mi připadalo méně stupidní, sám bych se nerozhodl pro A ani pro B. Ale chápu, že je to chytrý marketingový tah a je děsně cool hrát hustokrutopřísně nelineární RPG ..
Pokud vás to uráží tak je mi to líto, ale jak jsem již napsal - měnit to nebudu, na to jsem moc líný :-)
před nějakou dobou jsem chtěl říct Paulovi to samé, i když jeho znalosti ENG jazyka jsou určitě nadstandardní :-)
@prasezlesa (07.04.2012 14:17): Živím se z velké části angličtinou - profesionální deformace. Často mi na mysl přijde dříve anglické slovo než české, tak to tak napíšu.Možná zlozvyk, ale měnit to nebudu.
@Paul (07.04.2012 08:23): Sice jsem si říkal, že už sem nikdy nic nenapíšu, ale musel jsem se přihlásit, abych ti mohl napsat, jak děsně cool působí, když používáš anglická slova v českých větách. Jsi můj nový hrdina.
Perfektní offer, ať si člověk koupil Witcher 2 kdekoliv, tak dostane zdarma i GOG verzi.