@Eru (17.04.2012 20:34): Právě že nic neříkají a při krádeži jsem chycen nebyl. Už jsem zkoušel i to kouzlo na zapomenutí prohřešků a taky nic :(
Diskuze
@Melny (17.04.2012 20:13): Ostatní bojovníci by neměli mít žádný důvod neúčasti. Neříkají ti něco? Nebo nebyl jsi třeba chycen při krádeži?
Help! jsem se zasekl v močálech u banditů. Brogar se mnou nechce bojovat a nevím jak získat ten poslední kus meče. V aréně jsem porazil jen jednoho bojovníka a ostatní se mnou do arény nechtějí. Neví někdo jak toho šulina Brogara donutit ať se mnou bojuje? Díky.
kvůli druhému dílu bych mohl znovu po těch letech rozehrát a hlavně dohrát jedničku. Kterýže povolání je nejzábavnější? :D
jéé Risen 2 je super, jsem zvědav na magii ke které jsem se v "betě" nedostal ale když jsem našel "písek" a četl popisek že je to vlastně zbraň do druhé ruky.. tzv "dirty tricks" a pak ještě oštěpy, kokos třeba.. to bude dobrá zábava :)
Pro mne je až skyrim pořádná zábava =)
@RNDr. Gunár Pavel (20.03.2012 12:02): nech TES spát, ten už dávno není to co býval...
@Falagar (20.03.2012 11:58): To ano, ale TES má ještě členitější a zajímavější. Nicméně Gothic/Risen má zas lepší kytky a houby! Každá ze sérií je zkrátka v něčem první!
@Walome (19.03.2012 20:30): A Risen má také hodně členitý detailní svět se spoustou zajímavých míst k prozkoumání, za které tě odměňuje podobně jako v Gothicích... :-) Pro mne Gothic 4 s jiným názvem. :-)
@Bodkin (19.03.2012 22:04): Takže se vlastně shodujeme, v broad stroaks je to podobné, v detailu dost jiné, remake to rozhodně není.
Svět - rozšířený pirátský ostrov z Night of raven. Je tam město, farma, kemp v bažinách, klášter a ruiny ztracené civilizace.
Příběh - lovíš dra... inkvizitora/zlého boha(spáč?) či co, což značí spřáhnout se s jednou frakcí, buď vcelku fanatickým řádem nebo s místním boháčem. Musíš prozkoumat několik chrámů zaniklé civilizace, aby ses pak dostal k jejich hlavnímu chrámu.
Monstra - místo goblinů tu jsou gnómové, ale je snimi víc srandy, takže plus. Ještěřané jsou to samé co orkové, dokonce proporcionálně, vojáci a kněží (místo šamanů). Místo bloodfly je tam nějaký Moth... Pár i vcelku originálnějších monster.
Gothic 1 - vězeňská kolonie, nový příchozí. Za naučení nových věcí platí, protože ostatní na něj serou a chtějí si vydělat. Fajn.
Risen- seberou tě fanatici a vrazí do kláštera, aby z tebe vycvičili bojovníka, protože jim vlastní už dochází. Jenže nejen abys postupoval v hodnostech, ale aby ses něco naučil, tak musíš zaplatit. Takže oni tě seberou, potřebují tě vytrénovat, ale ty si lekce musíš zaplatit? To je prostě dementní.
Příběh - lovíš dra... inkvizitora/zlého boha(spáč?) či co, což značí spřáhnout se s jednou frakcí, buď vcelku fanatickým řádem nebo s místním boháčem. Musíš prozkoumat několik chrámů zaniklé civilizace, aby ses pak dostal k jejich hlavnímu chrámu.
Monstra - místo goblinů tu jsou gnómové, ale je snimi víc srandy, takže plus. Ještěřané jsou to samé co orkové, dokonce proporcionálně, vojáci a kněží (místo šamanů). Místo bloodfly je tam nějaký Moth... Pár i vcelku originálnějších monster.
Gothic 1 - vězeňská kolonie, nový příchozí. Za naučení nových věcí platí, protože ostatní na něj serou a chtějí si vydělat. Fajn.
Risen- seberou tě fanatici a vrazí do kláštera, aby z tebe vycvičili bojovníka, protože jim vlastní už dochází. Jenže nejen abys postupoval v hodnostech, ale aby ses něco naučil, tak musíš zaplatit. Takže oni tě seberou, potřebují tě vytrénovat, ale ty si lekce musíš zaplatit? To je prostě dementní.
Grafika, bojový systém, svět, příběh, hudba, design monster, to všechno je jiné..podobnosti tam jsou jen v opravdu "broad strokes", ale v detailu to s remakem nemá nic společnýho.
Levelování mi v Gothic i Risen přišlo udělaný zábavně, nechápu co je na tom napotlamě.
Levelování mi v Gothic i Risen přišlo udělaný zábavně, nechápu co je na tom napotlamě.
@Arcee (19.03.2012 20:56): Dělám si poznámku, že je tě snadné zmást. Snad na tobě vydělám.
Jediné v čem je rozdíl je grafika a bojový systém. Vždyť to má i stejně řešené levelování, což je upřímně už od dvojky naprosto pitomé, ale tady v Risenu je to už napotlamě.
Jediné v čem je rozdíl je grafika a bojový systém. Vždyť to má i stejně řešené levelování, což je upřímně už od dvojky naprosto pitomé, ale tady v Risenu je to už napotlamě.
@Bodkin (19.03.2012 20:51): Wut..? :D
Risen má ke Gothicu hodně daleko, jediné co to má společné je bezejmenný hrdina a tři tábory.
O finálním bosovy jakožto pravádném zlu se nedá mluvit jako o podobnosti, to je dneska v každé druhé hře.
Risen má ke Gothicu hodně daleko, jediné co to má společné je bezejmenný hrdina a tři tábory.
O finálním bosovy jakožto pravádném zlu se nedá mluvit jako o podobnosti, to je dneska v každé druhé hře.
@Bodkin (19.03.2012 20:51): Nepřeháněj..
@Walome (19.03.2012 20:30): Určitě tě bavit bude. Poslední kapitola or two jsou slabší, ale pořád je to skvělý atmosférický rpgčko. Na dvojku se těším strašně.
@Walome (19.03.2012 20:30): Určitě tě bavit bude. Poslední kapitola or two jsou slabší, ale pořád je to skvělý atmosférický rpgčko. Na dvojku se těším strašně.
Risen je remake Gothic 1. Takže pokud ti nebude vadit, že je to zase to samé...
Možná.
Dotaz: bavil mě Gothic 1, ale hodně mě nebavil Gothic 3.
Nebaví mě série TES, ale baví mě Zaklínač.
Bude mě bavit Risen?
Nebaví mě série TES, ale baví mě Zaklínač.
Bude mě bavit Risen?
@Kubulus (03.02.2012 23:42): Asi proto, že jde o oficiální UK obal. http://www.mobygames.com/game/risen/cover-art
Proč někdo z VIP povolí změnu velmi pěkného Sayova coveru za tento, navíc s tak nevzhledným logem Games for Windows, který je k tomu všemu snad i fake? (Risen pod nálepkou GfW ani nikde nevyšel, nebo ano?)
...a poslední dvě kapitoly naprosto zbytečný...
@kurcatovium (21.01.2012 20:52): Jo, první polovina hry je výborá.
Rozehrál jsem v týdnu a zatím je to mňamka. Užívám si to jako prvního Gothica.
Na to tam narazit ani nejde.
Bodikn: Dobrý :D odkud to přesně je ? Si nevzpomínám, že bych tam někde na něco takového narazil.
Zajímavý(čti dlouhý) zápis z deníku:
Den 27 od "Vylodění"
Situace se stává neúnosnou a proto se o ní zmíním. Gnómové na ostrově vždy přestavovali živel, se kterým bylo nutno počítat. Většinou stačil pevný zámek, tvrdý kopanec či vržený kámen a případný gnómský lupič si svůj zločinný úmysl rozmyslel.
Dal jsem svolení několika rekrutům, aby zanechávali nedopité láhve od vína či rumu a následně pozorovali, co s těmi malými zrůdami provede ohnivá voda. Velmi rychle jsme zjistili, že jejich malá a křivá těla se s alkoholem velmi rychle vypořádají a tudíž můj původní plán, všechny je opít, pochytat, zavřít do klecí a naházet do moře, by byl úspěšný jen v případě, že by se celý ostrov proměnil v obří palírnu lijící kořalku do gnómského chřtánu. Inkvizitor nesouhlasil.
Následně jsme využili jejich náklonnosti k alkoholu a zanechávali jsme otrávené láhve, ale po té, co se několik rekrutů a noviců samo otrávilo, nám tuto partyzánskou činnost Inkvizitor důsledně zakázal.
Neopouštěje ideu alkoholu, díky historce jednoho z rekrutů, jsem přišel s dalším plánem. Dřevný líh, či methylalkohol chcete-li, je velmi silné pití a nesmírně jedovaté. Selhávající játra, slepota a křeče patří k tradičním průvodním jevům jeho nadměrného užívání. Distribuovali jsme jej tedy na vytipovaná místa, podezřelá z časté gnómské aktivity.
Nejdříve se zdálo, že tentokráte oslavíme úspěch. Návnada mizela a nebylo to v hrdlech našich pracantů, kteří se od našeho předchozího pokusu začali chovat podezřívavě k volně se povalujícímu pití. Drobné krádeže téměř přestaly, gnómové se nedali zahlédnout ani zaslechnout.
Jeden den jsme se rozhodli vysadit medicínu a pozorovat následnou reakci. Ta bohužel přišla v naprosto neočekávané podobě. Přes naši polní palírnu se přelila gnómská záplava. Naživu zůstal jediný z pěti mužů, kteří zařízení hlídali a obsluhovali. Před tím, než stačil podlehnout svým vážným zraněním, sdělil nám, čeho byl svědkem a ukázal nám tak náš tragický omyl. Pravil: "Ti zkurvení(sic!) kapsáři(Gnómové nosí kožené kabáty plné kapes a kapsiček-pozn. autora) se vrhli na sudy s chlastem, lili to do sebe jako vodu, topili se v tom, prostě bordel(sic). A pak se začali množit. Ne že by šoustali(sic), ale byl jeden, udělalo to plop a byli dva..."
Inkvizitorova reakce byla předvídatelná. Rozhodl, že řešitelem konečného gnómského problému se stanu jen a pouze já, a že bych ho měl začít řešit sakra(sic!) rychle.
Dnes jsem se tedy začal chystat na cestu. Sehnal jsem si novou loveckou kuši(původně zdobenou nahými nymfami, ale inkviziční cenzor jim vydloubl ňadra a tmelem překryl klíny) a velké množství šipek. U svých akademických kolegů jsem se nesetkal s pochopením (až na kolegu Rufuse). Argumentovali, že jako mág mám nepřeberné množství magických prostředků, které jsou lepší než kus dřeva a oceli. Odbyl jsem je (na argumentování jsem byl už poněkud rozladěn), že už můj nebožtík otec říkal, že není na kus železa v plicích. Jen pár dní potom spadl opilý do odpichu v železárnách.
Přidal svou hůl jsem nahradil loveckým nožem, nachystal i zbytek vybavení, svitky, lektvary a zásoby.
Jen co dopíši tento zápisek do deníku, otevřu si láhev dobrého vína a začnu pilovat do kříže hroty šipek, aby každá rána udělala z těch malých šmejdů sekanou.
Obávám se totiž, že už jim nebude stačit nás okrádat a obtěžovat. Obávám se, že za chvíli jim dojde jedna věc. Že potřebují lidské otroky, aby jejich nenasytným chřtánům pálili alkohol.
Věčný plamen nám buď milostiv.
Den 27 od "Vylodění"
Situace se stává neúnosnou a proto se o ní zmíním. Gnómové na ostrově vždy přestavovali živel, se kterým bylo nutno počítat. Většinou stačil pevný zámek, tvrdý kopanec či vržený kámen a případný gnómský lupič si svůj zločinný úmysl rozmyslel.
Dal jsem svolení několika rekrutům, aby zanechávali nedopité láhve od vína či rumu a následně pozorovali, co s těmi malými zrůdami provede ohnivá voda. Velmi rychle jsme zjistili, že jejich malá a křivá těla se s alkoholem velmi rychle vypořádají a tudíž můj původní plán, všechny je opít, pochytat, zavřít do klecí a naházet do moře, by byl úspěšný jen v případě, že by se celý ostrov proměnil v obří palírnu lijící kořalku do gnómského chřtánu. Inkvizitor nesouhlasil.
Následně jsme využili jejich náklonnosti k alkoholu a zanechávali jsme otrávené láhve, ale po té, co se několik rekrutů a noviců samo otrávilo, nám tuto partyzánskou činnost Inkvizitor důsledně zakázal.
Neopouštěje ideu alkoholu, díky historce jednoho z rekrutů, jsem přišel s dalším plánem. Dřevný líh, či methylalkohol chcete-li, je velmi silné pití a nesmírně jedovaté. Selhávající játra, slepota a křeče patří k tradičním průvodním jevům jeho nadměrného užívání. Distribuovali jsme jej tedy na vytipovaná místa, podezřelá z časté gnómské aktivity.
Nejdříve se zdálo, že tentokráte oslavíme úspěch. Návnada mizela a nebylo to v hrdlech našich pracantů, kteří se od našeho předchozího pokusu začali chovat podezřívavě k volně se povalujícímu pití. Drobné krádeže téměř přestaly, gnómové se nedali zahlédnout ani zaslechnout.
Jeden den jsme se rozhodli vysadit medicínu a pozorovat následnou reakci. Ta bohužel přišla v naprosto neočekávané podobě. Přes naši polní palírnu se přelila gnómská záplava. Naživu zůstal jediný z pěti mužů, kteří zařízení hlídali a obsluhovali. Před tím, než stačil podlehnout svým vážným zraněním, sdělil nám, čeho byl svědkem a ukázal nám tak náš tragický omyl. Pravil: "Ti zkurvení(sic!) kapsáři(Gnómové nosí kožené kabáty plné kapes a kapsiček-pozn. autora) se vrhli na sudy s chlastem, lili to do sebe jako vodu, topili se v tom, prostě bordel(sic). A pak se začali množit. Ne že by šoustali(sic), ale byl jeden, udělalo to plop a byli dva..."
Inkvizitorova reakce byla předvídatelná. Rozhodl, že řešitelem konečného gnómského problému se stanu jen a pouze já, a že bych ho měl začít řešit sakra(sic!) rychle.
Dnes jsem se tedy začal chystat na cestu. Sehnal jsem si novou loveckou kuši(původně zdobenou nahými nymfami, ale inkviziční cenzor jim vydloubl ňadra a tmelem překryl klíny) a velké množství šipek. U svých akademických kolegů jsem se nesetkal s pochopením (až na kolegu Rufuse). Argumentovali, že jako mág mám nepřeberné množství magických prostředků, které jsou lepší než kus dřeva a oceli. Odbyl jsem je (na argumentování jsem byl už poněkud rozladěn), že už můj nebožtík otec říkal, že není na kus železa v plicích. Jen pár dní potom spadl opilý do odpichu v železárnách.
Přidal svou hůl jsem nahradil loveckým nožem, nachystal i zbytek vybavení, svitky, lektvary a zásoby.
Jen co dopíši tento zápisek do deníku, otevřu si láhev dobrého vína a začnu pilovat do kříže hroty šipek, aby každá rána udělala z těch malých šmejdů sekanou.
Obávám se totiž, že už jim nebude stačit nás okrádat a obtěžovat. Obávám se, že za chvíli jim dojde jedna věc. Že potřebují lidské otroky, aby jejich nenasytným chřtánům pálili alkohol.
Věčný plamen nám buď milostiv.
V tom případě je všechno v pořádku :D:D
hahahahahaa :D skvěle! +1 Bodkin
Já chci lidský kontakt!
Jo, ten má svitky. Ale runa abych si je dělal já? Nebo něco?
BTW - našel jsem trenéra atletiky, takže to není 'jen' skrze prsten.
BTW - našel jsem trenéra atletiky, takže to není 'jen' skrze prsten.
Bodkin: Můžeš ho koupit od Cormaca v táboře banditů.
Kde se jde sehnat kouzlo na odemykání?
Gnómové jsou nejlepší věc z Risenu.
Bodkin: Až ho konečně porazíš, tak si je vezmeš zpět.
Jde někam schovat zlato? Protože po tom prvním prohraném fightu mi sebere 900.
Mig - a to je právě druhá strana mince.
Mig - a to je právě druhá strana mince.
Bodkin: Tak on ho každý novic neporazí, proto je tam tolik noviců a tak málo mágů :D
Jj, myslím Arica. Dá mě na 2 rány, přinejhorším na čtyři. Já mu po deseti úderech seberu pětinu života. Heh.
Není tedy ten bojový mistr trochu zbytečný, když ho porazí kdejaký novic? Ale fajn.
Není tedy ten bojový mistr trochu zbytečný, když ho porazí kdejaký novic? Ale fajn.
Bodkin: Jestli máš na mysli Arica, tak není nutné ho porazit hned napoprvé. Pokud prohraješ, dostaneš se tak k úkolu, který ti 2. pokus usnadní.
Bodkin: Vždyť to neni dané co musíš mít na sobě a co musíš mít v ruce ne ? :) A základní trénink je společný pro mágy i pro inkvizitory tak proto je tam ten boj s mečem asi ...
Takže abych prošel basic training, a pak šel na mága, tak musím v pyžamu a s holí zmáknout bojového mistra v brnění s mečem? Logika se někam pomalu vytrácí.
RNDr. Gunár Pavel: Tak ono asi nejlepší je prostě dělat questy a on ti o něm časem někdo řekne :)
MIGtheDRAGON: Ani to nebudu rozklikávat. :D Díky aspoň vím, že existuje, to mě motivuje k hledání, z města jsem se stejně nedostal, protože se mi tenkrát pokazil disk a přišel jsem o savy, takže to zkusím znovu.
Bodkin: v zadní místnosti (když vlezeš do nevěstince, tak vlevo) je obraz, který Ti po kliknutí otevře tajnou chodbu
To skákání je v pohodě, protože všechny můžeš obejít nebo jim utéct...
To skákání je v pohodě, protože všechny můžeš obejít nebo jim utéct...
MIG: A tam kde je? Otevřese až po nějakém questu, ne?
Skákání u hlavní brány není elegantní :)
Skákání u hlavní brány není elegantní :)
RNDr. Gunár Pavel: No kdyby jsi ho hledal o chvíli delší dobu tak by jsi ho třeba našel v nevěstinci.
T.L.Blade: Hej tos to nemohl říct hned? Takhle jednoduché? Já pořád hledal jeskynní průlez. v přízemí/sklepě některého z domů. I když ne že bych se zas moc snažil - ve městě bylo dobře pohodlno.
Skoč z hradeb u hlavní brány - ostatně je možné do města doskákat tou samou cestou.
Jen tak mě napadlo, jde se nějak uprchnout z města? Docela mě otravuje, raději bych se toulal venku. Lovil.
Bodkin: Ano musíš splnit protichůdné (bandité/inkvizice) questy ve městě, minimálně 4, optimálně všech 7. Také musíš splnit úkol s lektvary pro mága Belschwura. Po splnění si od velitele města vezmeš doporučení a po vstupu do kláštera řekneš že se chceš stát mágem. Než získáš doporučení, nesmíš se nechat ve volné přírodě odchytit inkvizicí.
P.S. Píšu to celé, protože je jednoduché šlápnout vedle a už se mágem nestaneš.
P.S. Píšu to celé, protože je jednoduché šlápnout vedle a už se mágem nestaneš.