@Ebb (30.04.2012 11:57): Já myslel, že člověk multi-class mít nemůže.
Diskuze
@Matthias (30.04.2012 13:41): Já mám 4 a zatím jsem neměl větší problémy=) Až na jednoho golema.
Já mám už 6 lidí, ale stejně všichni chcípáme rychle :-)
Custom party rulez!
Je úplně jedno, s jakým hraješ povoláním. Pokud potřebuješ živé štíty, tak do příchodu do Friendly Arm Inn, kde je Khalid a Jaheira, využij Montarona a Xzara. Příp. pokud hraješ za zlý charakter, tak je vezmi do party trvale. Je s nimi bžunda.
Určite fighter, a keď chceš min-maxovať, tak choď Elf Fighter/Thief/ alebo Fighter/Mage s 19 dexteritou a 18/00 silou a 17 constitution, prípade úplne najľahšie je to s humanom Fighter/Thief/Mage s 18/00, 18, 18.
Chápu, mág to má těžké. Začnu za bojovníka a hotovka :D
@Hamster (29.04.2012 23:01): "odbyl Imoen?" Kacířství! ;)
Ve dvou se to náhodou lépe táhne.. kdysi jsem praktikoval taktiku utíkat s hlavní postavou (mágem) kolem vlka a Imoen do něj pálila šípy... a když začal útočit na ni, tak postup obrátit.
Ve dvou se to náhodou lépe táhne.. kdysi jsem praktikoval taktiku utíkat s hlavní postavou (mágem) kolem vlka a Imoen do něj pálila šípy... a když začal útočit na ni, tak postup obrátit.
Bojovník je lepší, už len pre import a dualclass postavičky v BG2.
@90210 (29.04.2012 23:09): Njn, prak a vlk není zrovna ta nejlepší dvojka.
@90210 (29.04.2012 23:09): To je mi jasné, proto jsem ho obloukem obešel. Co budu někde šaškovat s klackem a magickou střelou, když ani mág na vyšším levelu pro mne není incentivou. ;)
@Hamster (29.04.2012 23:01): S valecnikem jo, ale treba mag ma na zacatku fakt problemy.
Já tedy začal s válečníkem, po útěku odbyl Imoen a ještě na té samé mapě si v klidu vykoupil (cizí) krví první level up, ale zřejmě existují různé taktiky jak na to.
Já teda vždycky nejdřív skočím pro Kivana :)
@Matthias (29.04.2012 21:56): Idealni je ridit se Gorionovou radou, nezdrzovat se vlky, popadnout Imoen a pelasit do Friendly Arm Inn pro Khalida a Jaheiru. Pripadne pribrat Xzara s Montaronem, pokud se s vlky zdrzovat chces, ale moc jich po ceste neni....
@Matthias (29.04.2012 21:56): Jo, hraješ za mága.
@7c (29.04.2012 21:59): Mno mám takový pocit, že vlkovi neutečeš. Medvěd je celkem pomalý, ale vlci sů sprinteři.
@Matthias (29.04.2012 21:56): "Hit & run". Luk a šípy jsou tvůj nejlepší přítel na nízkých levelech. Hlavně při utíkání před vlkem nevraž do medvěda...
Asi dělám něco blbě, když mám na začátku 4/4 zdraví, takže mě potvory de facro vyřídí jedním seknutím + lahvičky na uzdravení stojí 112 zlatých? :)
@valcik (26.04.2012 09:08): Aha už chápem - to som sa vyjadril nepresne, narážal som totiž len takú tú zmienku, kde si vravel (tuším aj Jabovi si to písal), že posúvame svoje subjektívne preferencie dvojky nad jednotku, ale rozdiel medzi tým ako ty preferuješ jednotku a ja dvojku vlasnte nie je.
Tak tie naskriptované scény boli väčšinou na začiatku/konci kapitoly alebo ak sa výrazne posunul dej, ber to zas tak, že oproti čítanému textu je tá obrazovosť celkom fajn + bol výborne nadabovaný. Mne nevadilo pátranie po Sarevokovej totožnosti, skôr, že jeho charakter nejak nevybočoval z rady záporákov a ani nedostal veľa priestoru.
Skôr by som tú diskusiu ukončil celkovo. Na základe dosiaľ napísaného, si nemyslím, že sa diskusia ešte mohlia niekam vyvinúť.
Tak tie naskriptované scény boli väčšinou na začiatku/konci kapitoly alebo ak sa výrazne posunul dej, ber to zas tak, že oproti čítanému textu je tá obrazovosť celkom fajn + bol výborne nadabovaný. Mne nevadilo pátranie po Sarevokovej totožnosti, skôr, že jeho charakter nejak nevybočoval z rady záporákov a ani nedostal veľa priestoru.
Skôr by som tú diskusiu ukončil celkovo. Na základe dosiaľ napísaného, si nemyslím, že sa diskusia ešte mohlia niekam vyvinúť.
O kritizovaní svojej osoby si písal v poslednom odstavci: @Tulareanus (26.04.2012 01:59)
Odpočinok tvorí dôležitú súčasť hry, inak majú postavy postihy za únavu, klesá im modifikátor morálky a nenaučia sa kúzla. Kto v BG neodpočíva, ten si nezaslúži ani romance! :-))
Mass Effect nepoznám, plánoval som odohranie celej trilógie, ale po odohraní DA:O už o ďalšie hry od Bioware nemám záujem.
Naskriptované scénky s Irenicom sa dali znázorniť tak, ako prechody medzi hernými kapitolami, teda hovoreným slovom a textom, ktorý môžeš po prečítaní odklepnúť a pokračovať nerušene v hre. To isté platí o snoch.
Sarevok bol v jednotke načrtnutý správne, pátranie po jeho totožnosti predsa tvorilo náplň hlavnej úlohy! Stopy si objavoval v denníkoch a dialógoch, naskriptované scénky mi teda vôbec nechýbali.
Mno, a sme znova na začiatku diskusie, zdá sa mi. Ak chceš, môžme pokojne diskutovať cez PM, navrhujem aby sme to tu ukončili a nechali priestor ostatným.
Odpočinok tvorí dôležitú súčasť hry, inak majú postavy postihy za únavu, klesá im modifikátor morálky a nenaučia sa kúzla. Kto v BG neodpočíva, ten si nezaslúži ani romance! :-))
Mass Effect nepoznám, plánoval som odohranie celej trilógie, ale po odohraní DA:O už o ďalšie hry od Bioware nemám záujem.
Naskriptované scénky s Irenicom sa dali znázorniť tak, ako prechody medzi hernými kapitolami, teda hovoreným slovom a textom, ktorý môžeš po prečítaní odklepnúť a pokračovať nerušene v hre. To isté platí o snoch.
Sarevok bol v jednotke načrtnutý správne, pátranie po jeho totožnosti predsa tvorilo náplň hlavnej úlohy! Stopy si objavoval v denníkoch a dialógoch, naskriptované scénky mi teda vôbec nechýbali.
Mno, a sme znova na začiatku diskusie, zdá sa mi. Ak chceš, môžme pokojne diskutovať cez PM, navrhujem aby sme to tu ukončili a nechali priestor ostatným.
@valcik (26.04.2012 06:30): Však ja to neberiem ako kritiku mňa. Čo z môjho príspevku vytvoril ten dojem? Nech upresním, čo som tým chcel povedať.
Počas odpočinku by to asi nefungovalo, resp. ono tam zas netreba tak často odpočívať, aby sa to dalo hrať bez problémov + tá "náhodnosť" mi vyhovovala viac než to, že v Mass Effecte viem, že po každej väčšej misii musím ísť prekecnúť posádku jedného po druhom. To, že si to hra sama určí a odpočíta pôsobí prirodzenejšie, než keď je to v presných, ľahko odhadnuteľných intervaloch. Pripúšťam, že sú situácie, keď môže ten skript vyznieť čudne alebo nevhodne, ale v 90% prípadoch to nijak nenarušuje vierohodnosť či atmosféru hry, ale práve naopak ju dopĺňa alebo spestruje.
Tak ale aj P:T mal skripty v tomto smere, možno nie tak veľa, ale mal. V BG nie je zas tak veľa postáv, čo automaticky priskočí, ak to nejak nesúvisí s hlavným dejom alebo ak to nemá logiku (ak niekto hľadá pomoc, tak je logické, že ak niekto vyzerá dobre vyzbrojený, tak ho bude otravovať. Ale to je len pár quest giverov, vyslovene viazaný je hráč azda len skriptom s Gaelanom Baileym. Mimochodom porovnaj si previazanie hlavného záporáka jednotky s hl. záporákom dvojky. Ja osobne považujem Irenica za oveľa lepšieho práve pre všetky tie skriptové scény, ktoré osvetlujú jeho charakter a postupne aj pohnútky.
Počas odpočinku by to asi nefungovalo, resp. ono tam zas netreba tak často odpočívať, aby sa to dalo hrať bez problémov + tá "náhodnosť" mi vyhovovala viac než to, že v Mass Effecte viem, že po každej väčšej misii musím ísť prekecnúť posádku jedného po druhom. To, že si to hra sama určí a odpočíta pôsobí prirodzenejšie, než keď je to v presných, ľahko odhadnuteľných intervaloch. Pripúšťam, že sú situácie, keď môže ten skript vyznieť čudne alebo nevhodne, ale v 90% prípadoch to nijak nenarušuje vierohodnosť či atmosféru hry, ale práve naopak ju dopĺňa alebo spestruje.
Tak ale aj P:T mal skripty v tomto smere, možno nie tak veľa, ale mal. V BG nie je zas tak veľa postáv, čo automaticky priskočí, ak to nejak nesúvisí s hlavným dejom alebo ak to nemá logiku (ak niekto hľadá pomoc, tak je logické, že ak niekto vyzerá dobre vyzbrojený, tak ho bude otravovať. Ale to je len pár quest giverov, vyslovene viazaný je hráč azda len skriptom s Gaelanom Baileym. Mimochodom porovnaj si previazanie hlavného záporáka jednotky s hl. záporákom dvojky. Ja osobne považujem Irenica za oveľa lepšieho práve pre všetky tie skriptové scény, ktoré osvetlujú jeho charakter a postupne aj pohnútky.
@Tulareanus (26.04.2012 01:59): "Hm, lenže po náročnej skúsenosti sú ľudia častokrát emocionálne zraniteľnejší, či otvorenejší. Čo je na tom zlé/neprirodzené? Kedy by si chcel, aby sa čosi také dialo?"
Napríklad počas odpočinku. Rozhodne nie vo chvíli, keď po boji polovica družiny hľadá po okolí svoje poodsekávané končatiny alebo zomiera! V DA:O to dotiahli ešte ďalej, tam sú koketujúce postavy dorezané a zaplieskané krvavými šmuhami. A nejedná sa len o romance, skriptovanými udalosťami sú presýtené aj prvé kroky družiny na začiatku hry. Neprelezeš z jednej mapky do druhej bez toho, aby spoza budovy nevyskočil nejaký otravný tajtrlík s rozsiahlym dialógom. V P:T to bolo zvládnuté omnoho lepšie, dialógov je ešte viac, ale všetky sú voliteľné, keď hlavný hrdina nechce kecať tak skrátka nekecá. Teda okrem Morta. xD
Hodnotím chyby v hre, nekritizujem teba. Nie si trošku vzťahovačný? o:-)
Napríklad počas odpočinku. Rozhodne nie vo chvíli, keď po boji polovica družiny hľadá po okolí svoje poodsekávané končatiny alebo zomiera! V DA:O to dotiahli ešte ďalej, tam sú koketujúce postavy dorezané a zaplieskané krvavými šmuhami. A nejedná sa len o romance, skriptovanými udalosťami sú presýtené aj prvé kroky družiny na začiatku hry. Neprelezeš z jednej mapky do druhej bez toho, aby spoza budovy nevyskočil nejaký otravný tajtrlík s rozsiahlym dialógom. V P:T to bolo zvládnuté omnoho lepšie, dialógov je ešte viac, ale všetky sú voliteľné, keď hlavný hrdina nechce kecať tak skrátka nekecá. Teda okrem Morta. xD
Hodnotím chyby v hre, nekritizujem teba. Nie si trošku vzťahovačný? o:-)
@valcik (25.04.2012 09:03): No však zle napísaná kniha nemusí mať zlé momenty či dialógy, len ich môže mať zle previazané, autor nezvolí vhodný okamih pre jednotlivé udalosti (to mi napr. častokrát vadí na americkej produkcii, že je scéna smrti blízkej osoby hl. postavy a o 5 minút hl. postava už znova hláškuje). Hm, lenže po náročnej skúsenosti sú ľudia častokrát emocionálne zraniteľnejší, či otvorenejší. Čo je na tom zlé/neprirodzené? Kedy by si chcel, aby sa čosi také dialo?
Ja som ale nehovoril len o spoločníkoch. Škála questov a lokácii je oveľa pestrejšia, ak nerátame záver hry, tak aj príbeh je oveľa individuálnejší, súkromnejší, nerieši sa nejaká všeobecná kríza, zachraňuje sa kamarátka a prenasleduje sa osoba, s ktorou má hl. postava nevyrovnané osobné účty, celý herný svet si žijem vlastným životom a má vlastné príbehy, nezachraňuje sa svet/krajina/vesmír. Je smutné, že to takto píšem - ale i to je úspech na RPG pomery, že tam nie je prehnaná snaha o epickosť (Niečo, čo poznačilo všetky nadchádzajúce BioWare hry).
Ok, neberiem ti preferencie, ale to z čoho si vlastne kritizoval mňa robíš (aj) ty - svoje subjektívne preferencie staviaš na úroveň výberu toho, čo je a čo nei je kvalitné. Ja si napríklad rád zahrám či už voľnejšiu alebo striktnejšiu hru - základný princíp kvality z môjho pohľadu spočíva v tom, čo ten využitý štýl dal tej hre, ako to v nej funguje a nemyslím si, že BG 2 nedokázalo dostať z toho konceptu čo najviac.
Ja som ale nehovoril len o spoločníkoch. Škála questov a lokácii je oveľa pestrejšia, ak nerátame záver hry, tak aj príbeh je oveľa individuálnejší, súkromnejší, nerieši sa nejaká všeobecná kríza, zachraňuje sa kamarátka a prenasleduje sa osoba, s ktorou má hl. postava nevyrovnané osobné účty, celý herný svet si žijem vlastným životom a má vlastné príbehy, nezachraňuje sa svet/krajina/vesmír. Je smutné, že to takto píšem - ale i to je úspech na RPG pomery, že tam nie je prehnaná snaha o epickosť (Niečo, čo poznačilo všetky nadchádzajúce BioWare hry).
Ok, neberiem ti preferencie, ale to z čoho si vlastne kritizoval mňa robíš (aj) ty - svoje subjektívne preferencie staviaš na úroveň výberu toho, čo je a čo nei je kvalitné. Ja si napríklad rád zahrám či už voľnejšiu alebo striktnejšiu hru - základný princíp kvality z môjho pohľadu spočíva v tom, čo ten využitý štýl dal tej hre, ako to v nej funguje a nemyslím si, že BG 2 nedokázalo dostať z toho konceptu čo najviac.
@Tulareanus (25.04.2012 01:41): "Zle naskriptované veci môže prirovnať len k zle napísanej knihe."
Keď sa tesne po bitke náhle preruší súbojová hudba a ozve sa romantický podmaz, do ktorého začnú doráňané postavy šepkať nežné slová, kvalita textu je stále rovnaká. Jediný problém je s načasovaním. ;-)
A na tvoju otázku som odpovedal skôr, než si ju napísal. Mrkni sem: @valcik (24.04.2012 17:58)
Ale dodám, že viac si cením hry, ktoré majú koncept vytvorený s ohľadom na opakované odohrávanie. Preto dávam prednosť voľnejšiemu scenáru a slobode, pevne naskriptované scénky mi príliš nevoňajú.
@Jab (25.04.2012 01:08): Máš pravdu, dvojka má lepšie ovládanie, rozhranie je vylepšené graficky aj funkčne, pribudli bohaté možnosti v konfigurácii a celá hra sa ovláda o poznanie lepšie, než jednotka. Keď necháme bokom obsah hry, ktorý hodnotí každý podľa osobného vkusu, po technickej stránke je dvojka spracovaná lepšie.
Keď sa tesne po bitke náhle preruší súbojová hudba a ozve sa romantický podmaz, do ktorého začnú doráňané postavy šepkať nežné slová, kvalita textu je stále rovnaká. Jediný problém je s načasovaním. ;-)
A na tvoju otázku som odpovedal skôr, než si ju napísal. Mrkni sem: @valcik (24.04.2012 17:58)
Ale dodám, že viac si cením hry, ktoré majú koncept vytvorený s ohľadom na opakované odohrávanie. Preto dávam prednosť voľnejšiemu scenáru a slobode, pevne naskriptované scénky mi príliš nevoňajú.
@Jab (25.04.2012 01:08): Máš pravdu, dvojka má lepšie ovládanie, rozhranie je vylepšené graficky aj funkčne, pribudli bohaté možnosti v konfigurácii a celá hra sa ovláda o poznanie lepšie, než jednotka. Keď necháme bokom obsah hry, ktorý hodnotí každý podľa osobného vkusu, po technickej stránke je dvojka spracovaná lepšie.
@valcik (25.04.2012 00:16): "Zážitok zo špatne naskriptovanej hry môžeš prirovnať snáď len ku knihe, ktorá má zlepené stránky" / nie, to by znamenalo, že tie skripty si nezažil alebo, že boli zabugované. Zle naskriptované veci môže prirovnať len k zle napísanej knihe. :)
Ja som nepovedal, že bola vlažná, ja som povedal, že nemala takú intenzitu a také zapamätateľné okamihy ako dvojka, jednotku mám napriek všetkému dosť rád, len vnímam dvojku ako razantný krok vpred a tým pádom lepšiu hru.
Mimochodom to, čo som sa snažil povedať tým posledným príspevkom a na čo som chcel, aby si reagoval si nejak vynechal. :)
Ja som nepovedal, že bola vlažná, ja som povedal, že nemala takú intenzitu a také zapamätateľné okamihy ako dvojka, jednotku mám napriek všetkému dosť rád, len vnímam dvojku ako razantný krok vpred a tým pádom lepšiu hru.
Mimochodom to, čo som sa snažil povedať tým posledným príspevkom a na čo som chcel, aby si reagoval si nejak vynechal. :)
Mně to označování vyhovuje. Sice vím co který předmět dělá i bez identifikace, ale tak bylo to příjemné, že je člověk nemusel před vstupem k obchodníkovi projíždět po jednom, aby věděl, které ještě nejsou identifikované.
Stejně tak tab byl v pohodě na zobrazování předmětů. Atmosféru to nikdy nenarušilo. Já ti nějak nevím... Nebyla tady drtivá většina těhle "zjednodušení" už od pradávna? Diablo jich taky mělo mraky a RPG to prežily.
Případně ve starých dungeonech kolikrát předměty ani nebylo třeba identifikovat. Jo a taky neměly příběh... Jo a taky to byly tupé koridory s pár zatáčkama, plošinkou a skrytým tlačítkem, které otevíralo dveře o pět metrů dále. Hmm... Nějak mi to vůbec nechybí. A že BG 2 oproti těmhle hrám znamenal nějaká zjednodušení mi přijde jako do očí bijící nesmysl.
Ne že bych se tedy měl potřebu udávit moderními hrami od Bioware. Ale to je spíše nedostatkem invence než jejich "primitivností".
Stejně tak tab byl v pohodě na zobrazování předmětů. Atmosféru to nikdy nenarušilo. Já ti nějak nevím... Nebyla tady drtivá většina těhle "zjednodušení" už od pradávna? Diablo jich taky mělo mraky a RPG to prežily.
Případně ve starých dungeonech kolikrát předměty ani nebylo třeba identifikovat. Jo a taky neměly příběh... Jo a taky to byly tupé koridory s pár zatáčkama, plošinkou a skrytým tlačítkem, které otevíralo dveře o pět metrů dále. Hmm... Nějak mi to vůbec nechybí. A že BG 2 oproti těmhle hrám znamenal nějaká zjednodušení mi přijde jako do očí bijící nesmysl.
Ne že bych se tedy měl potřebu udávit moderními hrami od Bioware. Ale to je spíše nedostatkem invence než jejich "primitivností".
@Tulareanus (24.04.2012 20:25): Zážitok zo špatne naskriptovanej hry môžeš prirovnať snáď len ku knihe, ktorá má zlepené stránky. Mno, tebe prvá časť hry pripadá vlažná a pre mňa je zas tá druhá trošku prevarená, proti gustu žiaden dišputát. :-)
@7c (24.04.2012 20:37): To, ale neznamená, že to nejak kazilo atmosféru alebo vadilo samotnej hre, nijak to neovplyvňovalo získavanie tých predmetov, boje, dialógy, exploring, questy....
Tých pár featur, čo pribudlo v ToSC alebo BG2 + ToB má veľmi ďaleko od toho smutného videa.
Tých pár featur, čo pribudlo v ToSC alebo BG2 + ToB má veľmi ďaleko od toho smutného videa.
@Tulareanus (24.04.2012 18:51): V BG1 jsi získával předměty dost nepravidelně na to, aby bylo nutné rozlišit, která z těchhle 20 věcí náhodou není magická. Vzpomínám si, že po instalaci TotC mi tohle vadilo docela dost. Nicméně je možné, že jsem asi "old school" já :) Vývoj dnešních RPG s instantní nápovědou tohoto typu mi radost nedělá.
@valcik (24.04.2012 20:02): Ja ich neprirovnávam k RPG, ja ich prirovnávam k zážitku ako takému. Replaybilita je pekná vec, ale máloktorá hra na nej stavia, hoci je týmto najznámejšie RPG, nikde nie je podmienka, že musí mať nejakú extra replaybilitu, v prvom rade ide o prvé hranie, nech už sa jedná o akúkoľvek hru. Ak je pri prvom hraní hra vlažná, len aby mala replayabilitu, alebo ma v štýle japonských rpg doslova núti hrať hru znova, aby som poznal všetky príbehové súvislosti, nemôžem to považovať za plus. Jedna vec je ponúknuť pár detailov, ktoré hráča nemuseli trknúť pri prvej skúsenosti (tak to robia aj knihy a filmy), druhá vec je skrývať pred hráčom určité veci, kým to nehrá alebo neprejde znova. Ak odhliadnem od tohto vývojárskeho postupu, tak si vážim v prvom rade celistvosť a silu zážitku pri prvom hraní, veď o to asi aj ide, nie?
"Ty si prehistorický a hrami presýtený exemplár, to sa neráta!"
Heh tak to fakt potesi.:)
Heh tak to fakt potesi.:)
@Tulareanus (24.04.2012 19:51): Od poctivého RPG čakám, že ma pútavo zabaví aj pri nasledujúcom hraní za inú postavu. Naskriptované udalosti to celé kazia, keď ich je priveľa. Nie, nie je to absurdné, absurdné je skôr tvoje prirovnávanie kníh či filmov k RPG. ^^
@MickTheMage (24.04.2012 19:56): Ty si prehistorický a hrami presýtený exemplár, to sa neráta!
@MickTheMage (24.04.2012 19:56): Ty si prehistorický a hrami presýtený exemplár, to sa neráta!
@valcik (24.04.2012 19:23): To sa mne nastastie nemoze stat. BG som dohral kedysi asi 10 krat, BG2 cca 5, ale aj tak si dnes z ani jednej hry nic nepamatam :) Teda detaily. Niektore Minscove hlasky si budem asi pamatat furt :)
@valcik (24.04.2012 19:23): Nejde ale v prvom rade o to prvé hranie? Považovať za mínus to, že je hra dostatočne silná čo sa týka prednesu a jednotlivé momenty sa neopakujú a dokážu sa vštiepiť do hráčskej pamäte? Nie je to trocha absurdné? To o knihách a filmoch tiež povieš? Že príbeh a jednotlivé momenty a postavy boli priveľmi silné a tým pádom to je mínus, lebo sa ti to neoplatí čítať alebo pozerať znova? Radšej niečo nevýrazné, čo sa viackrát opakuje v rámci jednej hry, len aby si si to mohol zahrať znova?
Môžeš to ale brať i tak, že si po rokoch zopakuješ svoje obľúbené momenty.
Môžeš to ale brať i tak, že si po rokoch zopakuješ svoje obľúbené momenty.
@Tulareanus (24.04.2012 18:51): "Celková zapamäteľnosť udalostí, questov a postáv je v dvojke oveľa väčšia .." - Presne tak. Inými slovami, zabíja to zábavu pri druhej hre. O tretej či ďalších ani nehovorím.
@valcik (24.04.2012 18:57): Nechtiac mi odoslalo nedokončený post, kde chýbala časť pre teba, už je to updatnuté, btw: rozprávali sme sa o neidentifikovaných magických predmetoch, nie o zvýraznení konkrétnych magických.
Porovnávať s horším príkladom je vždy ľahšie ako s lepším, mimochodom s týmto som nikdy problém nemal, pokiaľ si pamätám, tak mi v Morrowinde dokonca nič také neprekrývalo, normálne som tie číslice videl aj cez to lemovanie.
Porovnávať s horším príkladom je vždy ľahšie ako s lepším, mimochodom s týmto som nikdy problém nemal, pokiaľ si pamätám, tak mi v Morrowinde dokonca nič také neprekrývalo, normálne som tie číslice videl aj cez to lemovanie.
@Tulareanus (24.04.2012 18:51): Pozri sa na Morrowind. Magické predmety mali na ikonkách farebné lemovanie, ktoré prekrývalo číslice. Keď si chcel vidieť koľko máš v batohu magických šípov, musel si si to úžasné vylepšenie hrateľnosti odstrániť modifikáciou. xD
edit: Máš pravdu, zvlášť súbojová muzika z dvojky je "najzapamätateľnejšia". ^^
edit: Máš pravdu, zvlášť súbojová muzika z dvojky je "najzapamätateľnejšia". ^^
@7c (24.04.2012 17:52): Lenže stále si to svoje, prečo by to "v oldschool rpg" nemalo byť nepodložil jediným argumentom. Hrateľnosť také veci, ako vysvietenie aktívnych predmetov v oblasti v datadisku dvojky, odlíšenie neidentifikovaného predmetu, či pauza v inventári nijak negatívne neovplyvňuje, práve naopak, dávajú človeku väčšiu možnosť zamerať sa na hlavné činnosti samotného hrania, než sa otravovať s týmto. Ak podľa teba masochizmus za každú cenu = oldschool, tak k tomu nemám čo dodať.
A to od Jaba je sotva trolling, keďže v mnohom trafil kliniec po hlavičke
@valcik (24.04.2012 08:26): K reakcii na Jaba v 24.04.2012 08:26: "Jednotka má krajšie farby, príjemnejšiu muziku" / a voda bola mokrejšia, slnečné lúče teplejšie.... trošku absurdné predkladať niečo také bez nejakej argumentácie, nemyslíš? Jednotka má viac pastelové farby a používa oveľa užšiu grafickú paletu. Hudba sa dosť posunula v dvojke už len pre ten fakt, že každá lokácia mala vlastný motív a nie viacero zrecyklovaný ten istý a melodickejšie záležitosti boli vyváženejšie ambientnými (v jednotke bol obrovský nepomer v prospech ambientu), nehovoriac o oveľa väčšej pestrosti od orientálnych inšpirácii cez renesanciu/baroko, environmentálny ambient, kontratonálne veci a hlavne oveľa viac zapamätateľnejších motívov (hlavne romance témy, hlavný motív, jednotlivé motívy štvrtí boli silnejšie a individuálnejšie než hudba v meste BG 1).
A na čisto subjektívnu nôtu preferujem radšej kvalitné a zábavné skripty v dvojke než prázdne, nelineárnejšie exteriéry v jednotke. Celková zapamäteľnosť udalostí, questov a postáv je v dvojke oveľa väčšia a jednotka ešte stále dáva miestami dojem silnej generickosti.
A to od Jaba je sotva trolling, keďže v mnohom trafil kliniec po hlavičke
@valcik (24.04.2012 08:26): K reakcii na Jaba v 24.04.2012 08:26: "Jednotka má krajšie farby, príjemnejšiu muziku" / a voda bola mokrejšia, slnečné lúče teplejšie.... trošku absurdné predkladať niečo také bez nejakej argumentácie, nemyslíš? Jednotka má viac pastelové farby a používa oveľa užšiu grafickú paletu. Hudba sa dosť posunula v dvojke už len pre ten fakt, že každá lokácia mala vlastný motív a nie viacero zrecyklovaný ten istý a melodickejšie záležitosti boli vyváženejšie ambientnými (v jednotke bol obrovský nepomer v prospech ambientu), nehovoriac o oveľa väčšej pestrosti od orientálnych inšpirácii cez renesanciu/baroko, environmentálny ambient, kontratonálne veci a hlavne oveľa viac zapamätateľnejších motívov (hlavne romance témy, hlavný motív, jednotlivé motívy štvrtí boli silnejšie a individuálnejšie než hudba v meste BG 1).
A na čisto subjektívnu nôtu preferujem radšej kvalitné a zábavné skripty v dvojke než prázdne, nelineárnejšie exteriéry v jednotke. Celková zapamäteľnosť udalostí, questov a postáv je v dvojke oveľa väčšia a jednotka ešte stále dáva miestami dojem silnej generickosti.
@7c (24.04.2012 18:29): Nabídni teda alternativy=D
Alternativa k Brownovi je čtení článků na novinky.cz - stejná informační hodnota a literární kvalita. Případně hry od Bioware XD
Můj "problém" s BW je ten, že od Baldur's Gate prostě už pořád recyklují to samé - a kvalita je navíc sestupná. KotORy byly ještě alespoň takové RPG McDonalds.
@Say (24.04.2012 17:55): O navijáku nic nevím, ale kachní žaludek je každopádně zapotřebí.
Můj "problém" s BW je ten, že od Baldur's Gate prostě už pořád recyklují to samé - a kvalita je navíc sestupná. KotORy byly ještě alespoň takové RPG McDonalds.
@Say (24.04.2012 17:55): O navijáku nic nevím, ale kachní žaludek je každopádně zapotřebí.
@Fingon (24.04.2012 18:16): Fakt? To bych si aji přečetl. 1-3 díl HP se četl dobře, pak už to byl stereotyp. No a o obsahu celkově raději nemluvě...
@Say (24.04.2012 18:09): To jsou trošku jiné žánry, i když je fakt, že Rowlingovou mám radši. Jsem zvědavý na její momentálně rozepsaný projekt zaměřený na dospělé publikum...;)
@valcik (24.04.2012 18:07): Nemá Hailey s Brownem společné jen to, že oba napsali bestsellery? Jestli jo, tak klidně přihoď Viewegha nebo Kulhánka nebo Coelha... ale to jsme už trochu jinde. (mimochodem, nic proti Kulhánkovi, Vládci strachu a Noční klub se mi líbily hodně).
@valcik (24.04.2012 18:07): Nemá Hailey s Brownem společné jen to, že oba napsali bestsellery? Jestli jo, tak klidně přihoď Viewegha nebo Kulhánka nebo Coelha... ale to jsme už trochu jinde. (mimochodem, nic proti Kulhánkovi, Vládci strachu a Noční klub se mi líbily hodně).
@Fingon (24.04.2012 18:04): Třeba Rowlingová?
@Fingon (24.04.2012 18:04): Dobrou alternatívou k tomu zúfalcovi Brownovi je napríklad Arthur Hailey. (Kolesá, Letisko, Reportér..)
@Say (24.04.2012 18:00): A Dan Brown má alternativu? I když vlastně jo, Umberto Eco třeba... :-P
BTW, jedna z mála věcí, která mě na BG2 nehorázně štve (a TUTU i Baldur's Gate Trilogy, tj. mody, které převedou soubory jedničky do vylepšeného enginu a pravidel dvojky), je tlačítko na naučení kouzla i v případě, že postava už kouzlo dávno umí... v jedničce ani IWD 1 a 2 (jak to bylo v Planescape si teď nevybavuju) tlačítko na naučení zmizelo poté, co postava měla kouzlo ve spellbooku... ale možná je to proto, že ve dvojce je možné kouzla ze spellbooku mazat (limit zapsaných a naučených kouzel fuj, nemožnost stackovat magické prsteny a brnění fuj, tohle naštěstí opravují tweaky...)
@Fingon (24.04.2012 17:59): Protože chybí alterantivy v podobném kabátku.
Hm, to by mě zajímalo, proč mi Bioware klišé nevadí (resp. začaly mi vadit až v poslední době) oproti takovému Danu Brownovi - když srovnáte Anděle a Démony s Šifrou mistra Leonarda, je to vpodstatě to samé v bledě modrém - taky má naprosto stejnou strukturu, na kterou jen lepí jiná jména a fakta (či "fakta")...
@Fingon (24.04.2012 17:35): Interakcia medzi postavami je pri prvom odohraní celkom fajn, len to mohli lepšie ošetriť. Rovnakými neduhmi trpí aj DA:O.