Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

NL: jojo, proto mě Stalker tak děsně zklamal. Nevím, jestli je lepší nějaký quest minout než 50x přijít na to samé místo a po padesáté sledovat přestřelku mezi bandity a stalkery.
Jojo, tomu Deusu věřím, já se rád courám, takže mně se to stalo :)

Tul: samozřejmě, tak by se to muselo nějak vymyslet. A ne, že budou všichni stagnovat a dělat dokola furt ty samý hry do zblbnutí. A hlavně to je jak přes kopírák.

Viz ten Deus: HR, co tu zmínil Nate - ten úvod mi připomněl spoustu dalších her. Jinak je to dobré...

Ale tak už jmse trochu OT, jen jsem se prostě rozčílil nad tím, že díky nenáročným hráčům jsou hry stále stejné a stejné a prodávají se, protože to většině vyhovuje (a tím pádem se tvoří další stejné hry). A to je podle mě škoda, toť vše.
"Také mi přijde, že se tu opět objevuje názor, jež má více lidí (nebo jej alespoň berou za svůj) - tj. není to originální = je to hnůj. Na rovinu - velice tyto lidi lituji, protože si užijí jednu hru za dva roky. Jste fakt chudáci, když se nedokážete oprostit od pózy "to už tu bylo, tak je to automaticky sračka" a nenecháte se v klidu pohltit a hru si užít takovou, jaká je..."

Mě se sice nikdo na nic neptal, ale stejně přidám svůj názor :)
Upřímně, mně nevadí když hra kopíruje nějaký principy- ale musí to být mně vyhovující principy. Tak třeba Baldurs Gate II jsem si užil stejně jako jedničku, Fallout II taky, Diablo II taky, Maxe Payna II to samý, Dungeon Keepera II taky atd. atd. Naopak NEUŽIL jsem si třeba Deus Ex 2, protože vyházeli prvky, který mám rád a přidali... přidali tam vůbec něco?
Nebo třeba Bioware a ty jejich RPGčka. KotOR I a II jsem zhltnul, jelikož jsem fanda SW a tehdy to byl takový svěží průvan na poli her a mně to sedlo. Jenže pak jsem hrál Jade Empire, a to už mě trochu nebavilo, protože to bylo jak přes kopírák. U Mass Effectu jsem pak už vzdychal (ale dohrál jsem ho) a Dragon Age jsem odinstaloval po dvou hodinách hraní.
Hrome, vždyť já mám už asi 5 let stejný železo, na kterým rozjedu VŠECHNO. Teda- všechno, co mě baví :)
Dalo by se říct, že jsem obětí herního systému, jelikož se prostě dělají hry takový, který mě už prostě nebaví- třeba Portal 2, hrál jsem jedničku, byla fajn ale dvojku už hrát nemusím, protože mě to prostě tolik nechytlo (glados a mluvící koule jsou prostě jenom omáčka, ale maso jsem vyjedl už v jedničce).
Takže, co jsem tím vlastně chtěl říct... jo, že zkrátka mně, jakožto hráčovi, toho herní průmysl pomalu ale jistě nabízí čím dál míň, protože se zaměřuje na prvky, který mě buď vyloženě štvou, nebo otravujou nebo tak... proto pařím furt dokola Deus Ex 1, BG 1 a 2, Fallouty, starý UFO... ty hry mě bavěj doteď, po x dohráních. Ty nový hry už ne.
Teď se těším maximálně na Deus Ex 3 a Maxe Payna 3, a to je vlastně všechno. Možná ještě Zaklínače 2 (jednička mě celkem bavila), ale novej počítač kvůli tomu kupovat asi už opravdu nebudu.

Možná "stárnu", možná evoluju (vyvíjím se:D), možná už mi (nové) hry prostě nenabízí to, co mám rád a kvůli čemu mě bavilo je hrát. A možná je to kombinace všech tří možností.

Hm, pěkně jsem se vykecal. To je tím, že bych se měl učit :D
Walome: Nejak zabúdaš na to, že hráč potrebuje byť centrom diania, aby mal vlastne čo hrať a to, ako to popisuješ, by proste nefungovalo, lebo by hra hráča "obchádzala".
Walome: O to se snažili autoři STALKERa a jak to dopadlo... museli celý ten systém vyhodit, jinak by to nikdy nevyšlo.

BTW v DE: Human Revolution nastane minimálně jedna chvíle, kdy v případě přílišného zdržování se situace v následující misi krapet změní.

Edit: Tohle by ti všichni omlátili o hlavu, protože systém, kde výsledek misí závisí na náhodě, není dobrý pro hratelnost. To by to musela být sakra gigantická hra, aby se to proměnilo v klad.
Ano, tak by to dopadlo. Ale bylo by to neskutečně znovuhratelné :) A pak by na netu vycházelo návody kde bejt, abys něco dostal... jako když se parťák ve Fallout objevil jen po čtvrté hodině v pubu, jinak jsi ho potkat nemohl.
Walome: A vis, jak by to dopadlo? Ve svete by se porad neco delo, ale drtiva vetsina hracu by na to jen koukala a bud by temer zadny quest nedostala nebo by drtivou vetsinu failnula. Rekl bych, ze by to dostavalo pomerne vysoka hodnoceni, ale komercne by to bylo fiasko.
Falagar: "Není BGE právě proto geniální, že nevyšel žádný další díl, který by mu zkazil reputaci?" Jo, to máš asi pravdu. A ano, jsem k politování :)

A ten můj výrok "čekám na hru, která NEBUDE ovlivňována mými činy" jsem myslel tak, že čekám na svět, který prostě poběží tak, jak svět běží - např. dostanete quest "banditi mi unesli dceru, zachraň ji!" Budete na záchranu čekat tři dny a banditi dceru zabíjí, ale to zjistíte, až přijdete na jejich území. Nebo bych ten quest vůbec nemusel přijmout a potuloval bych se náhodou nocí vesnicí a byl svědkem, jak bandité tu dceru unáší a dokud bych nezašel za jejím otcem, žádný quest bych nedostal. Nejednalo by se ale o skript, prostě by se to dělo a bylo by na hráči, zda se stane součástí dění nebo ne.

Tak takhle nějak si to představuju :)

A to, že někteří z vás hru hráli až teď (jako já) není vůbec důležitý... lidi, na které reklama působí, si hru prostě koupí hned kvůli reklamní mašinérii. A očividně záleží spíš na prodejích než na názorech, páč mně přišlo, že na AC bylo dost lidí nasranejch, že je to stereotypní hra.

SilentWolf: jo, tak takhle nějak funguje Fallout 3 :)
Ale "čekám na hru, která NEBUDE ovlivňována mými činy, ale naopak se budu muset já přizpůsobovat okolí" je docela výstižné. Na pamět mi hned vybleskl (nečetl jsem ten příspěvek, určitě myslíš něco jiného ale je to podobné) DA2 a mágové odpadlíci- všem je to u prdele, můžete kouzlit na ulici ty nejvíc "blood magic" kouzla a stejně se vás strážný který vás viděl při boji pošle na úkol lovu odpadlíků a 100% vám věří :D (ten Q jsem si vycucal ale byl to tam podobné, to ne že ne :D )
"a jednou za pět let přijde Peter Molyneux s něčím aspoň trochu originálním." Ak toto nie je ultratrolling, tak si asi začnem myslieť nepekné veci. Už len preto, že Molyneux prišiel naposledy s niečím originálnym v roku 1993 a to bola hra Syndicate (no ok, možno ešte v 1997 s Dungeon Keeperom, ale neprišlo mi, že by v tom mal nejak veľmi prsty on).

"čekám na hru, která NEBUDE ovlivňována mými činy, ale naopak se budu muset já přizpůsobovat okolí" začni hrávať stratégie. :D A ak si si nevšimol, tak hry sa tvojim činom málokedy prispôsobujú, tie, ktoré sa akože o to snažia, tak robia len vo forme ilúzie a v skutočnosti sa ty ako hráč prispôsobuješ.

Inak ja som hral AC 1 aj 2 až tento rok, nejaká reklama a podobné veci na mňa vplyv nemajú preview a novinky nečítam, recenzie v podstate už tiež nie. Prečo som si teda vybral práve tieto hry? Pre prostredie. Blízky východ za križiackych vojen a Benátky na konci stredoveku/začiatku renesancie a novoveku rozhodne nie sú otrepané settingy.
AC2 byla první hra tohohle typu, co jsem hrál a bavila mne opravdu perfektně - volnost, průzkum, sběratelství, taktika... Hned jsem objednal Brotherhood.

K téhle diskuzi mne napadá několik témat...
Bavila mne hra kvůli marketingu vydavatele, když jsem si ji koupil ve slevě za 3 stovky skoro rok po vydání a před tím o ní nic nevěděl? Určitě ne.

Že se pořád dokola vráží prachy do vývoje AC her místo BGE? Jasně, BGE pro mne byl blesk s čistého nebe a jedno z mála mých stovkových hodnocení - snad jediná hra, kterou jsem začal hrát okamžitě po dohrání znova od začátku. Ale... vzhledem k tomu, že žádné pokračování dosud nevyšlo, můžeme s jistotou říct, že by opravdu stálo za to? A kdyby byla situace opačná, netvrdili byste, proč furt vydávají stále dokola omílanou kaši BGE místo toho aby pokračovali v geniálním konceptu AC? Není BGE právě proto geniální, že nevyšel žádný další díl, který by mu zkazil reputaci?

Také mi přijde, že se tu opět objevuje názor, jež má více lidí (nebo jej alespoň berou za svůj) - tj. není to originální = je to hnůj. Na rovinu - velice tyto lidi lituji, protože si užijí jednu hru za dva roky. Jste fakt chudáci, když se nedokážete oprostit od pózy "to už tu bylo, tak je to automaticky sračka" a nenecháte se v klidu pohltit a hru si užít takovou, jaká je... podle mne nemá originalita s hratelností naprosto nic (nebo jen výjimečně) něco společného. Např. já nedám dopustit na Starcraft II - o tom bych určitě neprohlásil, že je originální ani za nic. Avšak důvěrně známé prvky z jiných her kombinuje v jedné kompozici dokupy takovým způsobem, že jsou doslova dech beroucí!

Prostě jsem si jen musel povzdechnout - někdy mi fakt připadá, že si lidi stěžují jenom proto, aby si mohli stěžovat...
Cobot: samozřejmě, ale jedna věc je image a druhá věc je mít doma plastovou krabičku se hrou :) zase nechci říkat, že vše mainstreamové je špatné (já jsem typický středoprouďák, aspoň co se hudby týče), ale co se her týče, tak jsem se fakt těšil na nové pc a za poslední rok a půl jsem zažil spíše výrazné (ale opravdu VÝRAZNÉ) zklamání. Asi mě nikdy nepřestane fascinovat, že hry se za posledních deset letech zlepšují jen graficky a jednou za pět let přijde Peter Molyneux s něčím aspoň trochu originálním.

Dneska je fuk, jestli šáhneš po téhle, téhle nebo téhle hře. Všechno to pracuje na stejném principu jako její předobraz před několika lety. Já třeba čekám na hru, kde půjdu krajinou, začne padat sníh a pak prostě bude nasněženo a ve sněhu se hůř pojede/bude se bojovat apod. Nebo čekám na hru, která NEBUDE ovlivňována mými činy, ale naopak se budu muset já přizpůsobovat okolí. A taky čekám na hru, kde se kompletně změní systém hry, jen podle charakteru, který si vyberu (např fantasy kulisy - vyberu si barbara, je to mlátička, vyberu si zloděje, je to stealth alá Hitman, vyberu si mága, je to trochu adventura, kde hledám přísady a kouzla nebo co jávim)...
No tak jasně já to taky ignoroval. Preview nečtu už asi deset let a reklama mě troufám si tvrdit, díky mé punkové minulosti :o), ovlivňuje minimálně. AC jsme si chtěl zahrát až díky obrázkům v Levelu a i přes to jsem celou sérii odehrál někdy na začátku tohohle roku až jsem na to měl hardware.

A netvrdil jsem že Apple má špatný hardware, ale to že ho umí fantasticky prodávat...

EDIT: A samozřejmě taky platí že občas se i v mainstreamovém bahně najde něco co je opravdu dobré. To určitě nepopírám.
Ale prd. Já tuhle hru až do vydání na PC ignoroval a stejně ji mám ve svém Top žebříčku :P. A Apple má fakt dobré notebooky, já osobně bych je třeba bral bez zaváhání (a hodil na ně Win7).
No tomu se říká mainstream :o)

Marketing má dneska na ovce takový vliv že většinu lidí o své pravdě přesvědčí. Sumy které se do reklamy a lobbingu cpou často prý převyšují i cenu vývoje. Viz Call of Duty atp.

Typickým přikladem je třeba Apple. Jejich hardware je sice kvalitní ale to rozhodně není důvod proč ho miliony lidí kupují a chtějí. Jiné firmy umí stejně kvalitní ba lepší. Je to hlavně image a to že se Applu podařilo ovce přesvědčit že si nákupem jejich výrobku koupíš jistý sociální statut. Tohle se Applu povedlo naprosto bravurně.

Na druhou stranu o to víc si člověk váží právě těch pár opravdu povedených věcí/her/filmů atd.
Já to beru i trochu osobně, protože mě rozčiluje, jak málo stačí k tomu, aby byla nějaká hra úspěšná. Stačí lézt po stěnách a zopakovat to 3x po sobě ve stejných hrách a pak nejsou prachy a čas na jiné hry, alá Beyond Good and Evil - hlavně že na takovoudle kravinu, jako je AC se natahá tuna fandů už jen díky marketingu a hře nalítnou takoví blbci, jako jsem já a koupěj si ji... a o BGaE nikdo neví a taky se nikdy nedočkáme pokračování. Ale možná dobře, vzhledem k tomu, jaký se dneska dělaj hry.

Ale jako oukej, mně se zase líbí Far Cry 2 a to je hratelně mnohem horší a stereotypnější... ale aspoň to vidím a jsem schopnej to přiznat, když je to emperickej jev.
Walome: Nejdřív jsem tě chtěl zavalit hromadou protiargumentů, pak jsem si ale vzpomněl na můj názor na Double Agenta a Conviction... Mno, řekněme, že pravděpodobně asi skutečně existují lidé z druhé strany barikády :)
Walome: Že ťa hra nebaví, to dokážem pochopiť ale tvrdiť, že všetci čo to chvália to hodnotia pozitívne len preto že to dobre vyzerá je jasný nezmysel, logicky na tom niečo vidieť musia. Akurát to niečo nesedí tebe ale to ešte neznamená, že to nemusí sedieť nikomu.
No to máš pravdu, VC to dostalo za nostalgii, trojka za herní revoluci, ale ostatní díly jsou odpad. Stejně jako AC to pracuje na sandboxových principech a to je pro mě prostě hrozná nuda a pruda. Samozřejmě najdou se výjimky, ale tak to všude.
Walome - To je relativní. To, že tebe nebaví, neznamená, že hra nemá dobrou hratelnost. Většina z nás, kteří jsme ji hráli říkáme opak. Já jsem se u hry bavil skvěle a herní techniky mi přišly víc než zajímavé.

Zatímco u 3D "GTAček", kterým jsi ty dal až 90% (Vice City) jsem se nudil k uzívání a vydržel jsem je hrát ne delší dobu než jednu nebo dvě hodiny. Taky nechápu, jak to může někoho bavit...:)
Matt: no jinak nevim, co je na tom zaujalo. Dobrý gameplay ta hra prostě nemá, to se na mě nezlobte.
Podle mě dvojka a hlavně trojka už jsou dobré hry. Jednička je jen nudná prohlídka enginu. Já byl třeba z dvojky prvních pár hodin nadšenej. Všechno najednou fungovalo. Pak ale opět přišel stereotip. Nejde k tomu moc přistupovat jako k příběhové hře ale jen jako k sandboxu. Ten až na pár otravnejch blblostí funguje výborně. Když to srovnám s GTA tak to vyjde v podstatě nastejno. U něj jsem se v pozdějších fázích taky vždy spíš nudil. I tak jsme je ale hrál dál stejně jako Assasins Creed. Hráč prostě opravdu dostane pískoviště na kterym se může vyblbnout.

Moderní konspirační příběh je ale bez debat odpad jakej nemá obdoby.
Isair: já těm ovacím uvěřil, ale po pár hodinách hraní jsem se nudil stejně jako u prvního dílu. Tohle je mizerná série a důkaz toho, že stačí udělat na oko pěknou hru a stačí to.
No ten příběh mě nezaujal možná i právě proto, že téma konspiračních teorií s (neo)templáři je už krapet omšelé, hráč/divák je tímto tématem bombardován v x-filmech a několika adventurách, čili logicky asi tolik nenadchne, pokud je dotyčný hrál/viděl.
Atmosféra a některé dialogy (hlavně v prvním díle) byly asi jedny z těch prvků, které mě u hry dokázaly udržet.

No jen abych to uvedl na správnou rovinu... první díl se mi celkem líbil, vraždy povětšinou zajímavé, variabilní (alespoň co do situací). Atmosféra mi přišla fajn, obzvláště pak při "výletech" do budoucnosti, tj. kdy se hráč ujme Desmonda, což byly asi mé nejoblíbenější části hry co do atmosféry. Příběh sice imo žádný zázrak no alespoň neměl až tak pokažený závěr. Hlavní a vedlejší postavy mi přišly povětšinou propracovanější, souboje svižnější a tudíž ne tak nudné a zdlouhavé a nápad se vzpomínkami předků fajn, přestože hra svou hratelností upadala často do stereotypu.

Dvojka pak logicky už tolik nenadchla, poněvadž to nadšení z prvního dílu už jaksi vyprchalo, už mi nedokázala nejspíš nabídnout "nic zajímavého" a některé pro mě atraktivní prvky krapet pokazila, zredukovala.
Já za sebe můžu říct, že pro mě důležitou část hrála atmosféra, a to od úvodních titulků až po konec, přičemž témata hry (konspirační teorie, všelijaké ty záhady, které se jinak v realitě berou jako pseudověda atp.) jsou pro mě dost atraktivní. Popravdě právě proto jsem se přemohl a po té, co jsem objevil, co je AC2 zač, jsem radši prvně dohrál AC1, aby mi neunikla žádná část příběhu.

V rámci tohoto mi pak totiž ani tak moc nevadila tu a tam se opakující hratelnost. Nicméně chápu, že pokud hraješ s tím, že tě příběh nijak zvlášť nepohltil, že ti za to hraní ty dobře napsané dialogy atd. nestojí, tak že se ti to nelíbí. Zkrátka každému dle jeho gusta.
Však jasné, možná proto označuji AC 2 "jen" za průměrnou, AC 1 pak lehce nadprůměrnou hru (když mi tolik nesedne hratelnost, přestože mi hra přišla "něčím zajímavá").

Avšak onu vyčpělost "AAA" tvorby vždy zdařile odstraní prokládání některými kvalitnějšími indie tituly.
Tu sa ešte ponúka otázka do akej miery originalita ovplyvňuje zábavnosť, pretože sama o sebe taktiež neznamená dobrú hru a opačne. Ale toto je už asi fakt jemný offtopic.

Asi jsem měl za poslední dobu štěstí na vcelku originální počiny, pročež jsem AC nejspíše tolik nedocenil. No... ne, jakmile nesedne hratelnost, je to špatné, přestože myšlenka hry (tedy až na ten závěr, pročež se bojím, jakým směrem se série bude dále ubírat), se mi celkem líbila.
Isair: Poviem to takto, na jednej strane ten tvoj pohľad chápem, na druhej strane mi to príde prehnané, nielen vzhľadom na žáner, ale asi je to najmä ovplyvnené tým, že ja som sa fakticky bavil tak, ako dávno u žiadnej modernej hry. Už som mal fakt pocit, že všetko sa len recykluje a mainstream upadá do myšlienkovej sterility vo vizuálne presýtených archetypov, keď zrazu táto hra ma fakt bavila. Asi by som jej ani nemohol dať s čistým svedomím menej, lebo som sa fakt bavil (až na ten obsah, čo bol na konzoliach len v dlc, ten mi prišiel slabší) ako už dávno nie.
Ja keď chcem zmenu, aby som neprepadol prípadnému stereotypu, tak si dám od hry pauzu alebo si zahrám niečo iné. Ale to už odbieham od témy... aj keď možno ani nie :) Ale samozrejme ako vždy platí, 100 ľudí, 100 chutí.
Tak si použij co chceš:), ovšem faktem je, že v těch Benátkách hráč stráví poměrně dost času, někoho to možná baví po celou dobu, jiný vyžaduje určitou změnu.
Aj tak by som nepoužil výraz drvivá časť hry, to sa skôr hodí na Brotherhood, ktorý Rím takmer neopustí :)
Tul: To jsou asi ty lepší části, které bych však, jak jsem již zmiňoval, dokázal spočítat na "prstech jedné ruky". To, že ti hra ale téměř po celou dobu předhazuje "zabij 5 nepřátel---> vražda, zabij 5 nepřátel---> vražda, zachraň 5 přátel---> vražda", to už v mých očích nezachrání ani ty "zajímavější", tebou zmiňované pasáže. Z čehož 90% vražd je ještě naprosto nezajímavých.

M.a.t.t.: Jakože na těch pár míst se na nějakou tu "chvíli" opravdu podíváš, ale jak jsem říkal, drtivá většina hry se odehrává v ulicích Benátek, které sice zprvu zajímavé, se mi později již začaly zajídat. Avšak nejsem náročný, stačilo by mi, kdyby do hry byly přidány i nějaké rozsáhlejší, zdařilé, různorodé interiéry, které by střídaly tu vyčpělost těch venkovních lokací a byl bych asi spokojen.

Kubulus: No já nikde netvrdím, že si na něj nestěžuji, jen nevyžaduji jeho kompletní překopání;), jak mi zde bylo podsunováno. Samozřejmě mnoho věcí si dokáži představit lépe, ale základ a některé prvky se mi celkem i líbí (jinak bych asi stěží dal alespoň to průměrné hodnocení).
Akože sa takmer celá hra odohráva v prostredí Benátok? Veď je tam aj Florencia, Toskánsko, Forli, v úplnom závere Rím a v krátkej sekvencii aj Jeruzalem z prvého dielu pričom časť hry sa odohráva aj v prítomnosti. Miesta po ktorých sa hráč pohybuje sa rovnako ako misie obmieňajú aby hra nespadla do stereotypu a v rámci daného žánru sa jej to darí výborne, nakoniec Assassin's Creed 2 je označovaný aj recenzentami aj hráčmi ako jedna z hier roku.
To sa rovno dá sťažovať, že v fps len ideš a strieľaš a v RTS si len postavíš armádu a ideš ňou poraziť súpera. V takom ohlodanom pohľade to síce je pravda, ale rôzne detaily sú tam práve na to, aby to vytváralo individuálny zážitok. Z tohto hľadiska je jedno, či je to arkádové alebo realistické, to, že sú tam karnevalové súťaže, špehovanie cez podzemie, jazda na koči, pseudorogalo, obrana gondole/plavba na gondole, zachraňovania Lorenza, naháňanie cez ulice, pomsta, plíženie sa niekam (samozrejme to nie je seriózny stealth) cez strechy, dostávanie sa do páláca napr. v tých Benátkach to Ezio nestihol, aby zachránil miestneho vládcu, to sa dá považovať za zvrat, narušenie šablóny, prestrojovanie sa za nepriateľa, stretávanie množstva postáv, zachraňovanie niekoho atď.. to je všetko pomerne rôznorodé na iba voľnejšiu akčnú hru.
Ok, když se na to díváš takhle, pak není co řešit. Na tom se prostě neshodneme :). Podobně negativní může být člověk u většiny her (já třeba u GeoW), kort těch snadboxových.
"prostředí se střídá poměrně často"

Aha, to že se téměř celá hra odehrává v ulicích Benátek se mi nejspíš jen zdálo.

S tou variabilitou hlavní příběhové linie by mě to tedy taktéž zajímalo... nejdřív zabijeme 10 těchto šmejdů... a heleď právě jsme odhalili další lidi na zabití... tak si to zopakujeme ještě jednou a dopracujeme se ke krásnému wtf závěru;).

No heleď, i vedlejší mise můžou být zajímavé nebo alespoň zajímavější, než tenhle opakující se vopruz.
Zrovna hlavní příběhová linie AC2 je poměrně hodně variabilní. Sice je to pořád o zabíjení, ale zadání a průběh úkolů jsou rozmanité, prostředí se střídá poměrně často, herních zvratů je také hodně.

Vedlejší mise (krom hledání Altairova brnění) jsou na jedno brdo, to ano, ale od toho to jsou vedlejší mise, ne? :)
Spousta? No kdybys mi možná některé vyjmenoval, dal bych ti za pravdu.

Již v komentáři jsem zmiňoval, že se hra občas "blýskla" nějakou tou zajímavější, různorodější částí (viz. karneval), které bych dokázal ovšem spočítat na prstech jedné ruky, neměla by však hra zasluhující si v průměru 88% být takových misí plná?

A popravdě oni ani tyhle části, na poměry jiných her, nebyly žádné terno, ale být taková hra celá...

Isair - Ale vždyť takových misí tam byla spousta! Nebo to tak bylo jen v Brotherhood...? :/
Jakože ve dvojce rozhodně byly takové věci jako "Forli v ohrožení"...
Vedlejší úkoly (vedlejší vraždy, běhání apod.) sice byly docela opakující se - ale od nich hráč moc nečekal (i když v Brotherhood jsou vcelku zajímavé i ty), ale v hlavní linii zvraty byly, ne?
Heleď, neustále je zde ve všemožných diskuzích/komentářích omíláno, jak druhý díl přidává to, co tomu prvnímu chybělo a tím má být "hratelnost". No asi si dokážeš představit, jak rozčarován jsem byl, když jsem zjistil, že to není tak úplně pravda a změny jsou opravdu jen minimální, povrchové. Já krucipísek od hry nevyžaduji kompletní změnu konceptu, ale alespoň nějaké to zpestření v oblasti vedlejších či hlavních questů, které se zde nekonalo (ono i pár naskriptovaných událostí, zvratů v příběhu, změna lokace dokáží udělat hodně). Nejvíc mě pak na hře asi bavilo získávání částí zbroje Altaira, kde již hra nabízela nějaký ten delší, rozmanitější herní úsek. A žádné doběhni tam,zabij a vrať se zpátky. Aneb i to nejbanálnější najdi/zabij může být zajímavé, pokud se zvolí správná lokace (klidně i v těch Benátkách mohla být možnost vstupu do určitých budov), nějaký pěkný skript a zvrat (pro příklad: ten kterého jdete zabít na vás ušije boudu, chytí vás, vy se pak musíte dostat z jeho zajetí a při té příležitosti jej odkrádlovat).

Pokud se ti ale líbila jednička (tj. nejsi jeden z těch, kteří jí zatracují a posléze kdovíproč vyzdvihují dvojku), pak je to asi v pořádku.
Potom je ale hrateľnosť odlišná i pre také veci, ako rozdielna dynamika v bojoch, pohybe, plnení misii. Jasné opäť kozmetické detaily, ale to robia hry už minimálne 20 rokov a hrateľnosť sa až tak veľmi neposúva, len vizuálne a kozmetické prvky viac či menej od seba hry odlišujú. Ja sám som bol odlišnosťou medzi jednotkou a dvojkou prekvapený v tom, že hoci obe hry majú svoju šablónu, tú je rozhodne možno považovať za inú. Jasné, že je to zas o likvidácii určitých osôb v meste, kde sa pohybuješ po strechách i v uličkách, ale predsalen je to pokračovanie tej hry, takže by bolo čudné, ak by sa jednalo o úplne inú hru. Čiže v zásade ide hlavne o to či človeku sadne koncept a jednotlivé detaily sú v tomto smere asi až druhoradé.
Právě to "šikovné střídání" jsem nějak nezaznamenal. Že je o trochu méně stereotypní než jednička je sice možné (už jen díky některým, byť nepříliš povedeným, částem s kočárem či "rogalem"), nicméně rozdíl je to opravdu jen zanedbatelný. Navíc druhé hraní "toho samého" už jaksi tolik nebaví.
Chápem, ak niekomu príde herný postup Assassin's Creed 2 stereotypný, ale ak mu to príde v porovnaní s jednotkou, s týmto sa nemôžem stotožniť, pretože druhý diel je oveľa variabilnejší. Samozrejme, že sa mnohé úlohy zdanlivo opakujú a podobne ako napríklad v GTA spočívajú v eliminácii nepriateľov ale zároveň sa šikovne striedajú a sú prekladané novými úlohami a celkovo zaujímavejším príbehom. A úspešné zakrývanie stereotypu je svojim spôsobom variabilnosť :)
Kubulus: Některé jiné hry dost možná dokáží být variabilnější (už jen třebas příběhovými zvraty, změnou prostředí, naskriptovanými událostmi etc.), tím "zamaskováním" jsem především myslel odstranění schématu "najdi 3,4 důkazy plněním stejných questů a pokračuj k další vraždě". Ovšem ve výsledku na vás hra přesto opět chrlí ty samé, nudné úkoly.

A vždyť jsem to sakryš myslím dostatečně popsal v komentáři... tj. ty faktory nejsou o nic víc "atraktivnější" než v prvním díle a tak jsem v tom tudíž logicky žádnou větší zábavu nenašel.