Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Upozorňuji, že i tento můj komentář na AC je dlouhý, předlouhý, ale já zkrátka nedovedu shrnout tak velkou hru pár řádky. Čili, kdo má s dlouhými texty potíže (např. neumí moc dobře číst atp.) může rovnou zanechat velké červené mínus a jít o kus dál :)

Do pr…, bylo první, co jsem si po spuštění AC III řekl. Nečetl jsem žádné recenze ani nesledoval videa, takže jsem se úspěšně vyhnul prakticky všem spoilerům. Po skončení animovaného filmečku Embers bych si býval šel vsadit na to, že dalším hrdinou bude žena. Tu bych vítal všema deseti, protože ať se to lidem líbí nebo ne, ženská hrdinka má potenciál na to udělat příběh mnohem emotivnější a drsnější neboť kombinace brutalita a křehkost dokonale táhnou k sobě. Kdo si vzpomene na Tomb Raider (2012) ví, že to opravdu může fungovat. No a pak bych si šel vsadit znovu a to na to, že novou destinací bude Japonsko! Hurá, samurajové ala Asasíni, svist katany, gore efekty, bojová umění, exotika jaká tu ještě nebyla a jedinečná architektura měst. Něco takového jsem díky anketám, ve kterých dominovalo Japonsko, očekával. Jenomže tvůrci jsou tupci, nebo prostě nemají koule na to, vytasit něco zbrusu nového anebo si myslí, že by se to neprodávalo, což mi s přihlédnutím na ty ankety přijde jako blbá myšlenka. Takže místo toho, aby se AC série pořádně vyprsila, vytáhla dobu sice známou, ale pro mě k uzoufání nudnou. Nějaká válka za nezávislost v Americe - indiáni proti zlodějům půdy a zloději půdy proti svým chlebodárcům. Uff, kolikrát už to tu bylo? Kolik filmů, kolik knih, kolik her? A tak jsem alespoň doufal, že to bude poprvé, co uvidím slavnou éru Ameriky v šedých barvách. No… nebylo to nejhorší, tím spíše, že i Washington z toho vyšel jako falešná svině.

Po vzoru Odhalení příběh představuje hned trojici hlavních hrdinů. Spojit Ezia se vzpomínkami na Altaira bylo fajn, ale teprve nyní tvůrci využívají potenciál dvou hrdinů v jedné době a na jednom místě. Heytham Kenvay je jedním slovem borec. Osobitý, chladný, jízlivý, ale zajímavý a lidský. Mně se za něj hrálo podstatně lépe, než za hlavního hrdinu Connora. Indiánský pitomec, co se žene za pochybnou pomstou a potácí se mezi různými frakcemi, protože sám neví, co vlastně chce? A ten obrat Kenvayovy party o 180° v momentě vyřknutí slova templář bylo křečovité, až to bolelo. Škoda, že to dopadlo, jak to dopadlo, protože Connor mi k srdci prostě nepřirostl. Stále mi připadal jako zaslepený naivní trouba, který se jen veze na provázkách svých loutkářů (Achilles, Haytham a Washington).

A co se Desmonda týče, to byla také katastrofa. Ani nevím čím to, snad obličejem ála Ben Stiler, snad nezáživnou jeskyní, nebo možná vinou WTF závěru, mne Desmond jedině štval a přitom jeho příběh konečně dostal pestrý průběh s řadou (staro)nových postav. Takže podtrženo sečteno – Desmond a Connor nic moc, příběh politiky je až na pár momentů černobílá bída, zvraty jsou kolikrát křečovité a nelogické, no a závěr Connorova příběhů působí vyloženě trapně (Lee nejdřív prožvaní, co se dá, pak se nechá idiotsky postřelit a nakonec jde chlastat do hospody, kde se v klidu nechá zapíchnout?!). Příběh (a tedy i mise) jsou na špici od chvíle, kdy Connor spolupracuje se svým otcem až do jeho smrti, zbytek žádná sláva, ale pořád to není na poměry AC nijak tragické.

Co mě zaujalo…

Nejprve to dobré…
Příroda, to bez debat. Zpracování lesů, polí, luk… a taky sněhu. Sníh a mlha dodává každé lokaci úplně jiný nádech atmosféry. A protože jsou lokace opravdu velké, člověk má pocit, že se pohybuje po opravdu velké ploše. Kupodivu ani velká velikost Hranic mi nevadila, spíše naopak. Škoda je, že zimy si člověk moc neužije. Odhaduji, že není ani v 1/5 misí. Přesto je změna ročního období perfektní zpestření, stejně jako efekty počasí (mlha, déšť bouře,…)

Lodě jsou fajn, vlastně hodně fajn. Ani jsem nečekal, že budu moci loď ovládat, ale ač je každá námořní bitva silným atmosférickým zážitkem, ta arkádovost tomu trochu škodí. Chtělo by to trochu komplexnější systém s větší volností a nejen úkoly typu – znič tuhle loď, propluj úzkým kanálem, ukryj se před vlnou atd. Těch opravdu kvalitních misí jsou jen čtyři kusy a to vážně není mnoho. Ale navzdory tomu jsem rychle „zhltnul“ všechny námořní mise a ještě plně vytunil Aquilu.

Indiánský jazyk mě vážně dostal. Vlastně nemám tušení, jak věrně se to drží skutečným indiánským jazykům, ale poslouchá se to skvěle a dodává to na věrohodnosti, čili palec nahoru.

Sídlo je bezpochyby nejlepší ze všech dosavadních AC. Krajina plná zajímavých a roztomilých lidiček, jejich osobních misí i vila s řadou upomínkových předmětů… kam se hrabe Monteriggioni z AC II. Bavilo mě plnit osobní úkoly lidí i poslouchat jejich rozhovory. Kolikrát jsem si jen vytipoval zajímavého člověka a během celého herního dne jsem pozoroval, co všechno bude dělat a že těch aktivit je spousta.

Pak tu jsou ještě zdánlivě nedůležité ale přesto příjemné detaily. Je prima se po řadě bitek zastavit v hospodě, kde hraje muzika a vrhnout se na Mlýn či Dámu. Je prima se projít po vile a prohlédnout si artefakty získané za nejrůznější splněné aktivity. Je prima i databáze, která dosáhla oproti předchozím dílům obřích rozměrů. A stejně tak je prima vydávat se do neprozkoumaných končin světa a ‚dokreslovat‘ mapu, která se konečně neodhaluje jen za pomocí rozhleden.

Teď to špatné
Brutální zjednodušení pohybových aktivit. Kde kdo si stěžoval na složité ovládání, já si naopak stěžuji na to jednoduché. Jestliže na akrobatický běh stačí dvě tlačítka, pak opravdu nemám pocit, že vyšplhat na gigantický dub, je pro Connora něco náročného. V žádném z předchozích AC jsem během klasického pohybu nedělal takové množství nežádoucích úkonů jako tady. Přeběhnout Bostonské tržiště bez přelézání stánků a zboží? Nemožné.

Lov je katastrofa sama o sobě. Přestal mě bavit už během výukové mise a poté při pobíhání Hranicemi, kdy jsem na každém kroku zavadil o zvíře, mne vyloženě štval. Pěkné byly snad jen mise lovení, ale že by mě lákal lov běžných zvířat, kterých je všude jak nas… to se říct nedá. Korunu tomu nasazují QTE s šelmami. QTE obecně mi zase tak nevadí, ale musí se udržet správná míra. V momentě, kdy potkáte smečku 6 vlků je míra v háji. Kdybych měl vyjmenovat nejhorší misi, kterou jsem v AC III plnil, budou to výzvy spolku lovců.

Craftění… Jaký má smysl vyrábět si XX věciček od sudů přes klobouky až po lodní stěžně, když 90% těch srandiček nemá žádný význam a ani se nikde ve světě nezobrazují? Přijde mi, že výroba většiny předmětů stojí víc, než výdělek z obchodu a užitek? Žádný! Něco jiného to bylo, když jsem hrál Skyrim, kde vytvořené věci měly své místo v domě, který díky tomu vypadal přinejmenším útulněji, ale tady se všechno zboží ukládá do imaginárních skladů, které slouží jen na převoz zboží a tedy na vydělávání peněz. Jenomže pokud si chci opravdu vydělat, pak nebudu nic vyrábět, pouze nakoupím medvědí a bobří kůže, které obratem pošlu lodí a už jen inkasuji tisíce liber. Navíc ovládání, kdy musím padesátkrát kliknout, abych naložil jeden pitomý konvoj, je vážně na zabití. Jestliže jsem vyslal asi deset takových konvojů a už byl mezi 10% nejlepších hráčů v rámci obchodování, pak to o něčem vypovídá.

Podzemí aneb spojení stanic rychlého cestování je další katastrofa. Vzpomínám, že první návštěvu podzemí jsem zkusil ještě za Kenvyae, objevil jsem asi tři východy a s úlevou jsem vypadl. Pak jsem podzemí navštívil znovu až ke konci hry, kdy jsem dočišťoval mapy a dokončoval všechny aktivity – ano, tak moc mě průzkum podzemí bavil.

Takže jak AC III shrnout? Opět půjdu do zelených čísel navzdory tomu, že jsem vypsal tolik negativ. Celková myšlenka AC – čili volný svět plný možností v (pseudo)historických kulisách je pro mě stěžejní bod k dobru. A i když jsem to nečekal, Amerika mě svým zpracováním, řadou zábavných úkolů i dosud nevídanými možnostmi připravila pěkných 40 hodin zábavy. Potenciál pro další díly je stále obrovský a AC univerzum může jít dál napříč časem i prostředím, aniž by výsledek působil nevhodně. Která jiná herní série to svede? Bál jsem se to říci, ale myslím, že u třetího (anebo u pátého?) dílu to konečně říci mohu – AC se stává mou nejoblíbenější sérií akčních her.

PS: Zatímco u Odhalení jsem hopsací DLC s klidným svědomím vynechal, už teď se těším na Washingtonovu tyranii :)

Pro: Prostředí, 'historické' kulisy, volnost pohybu (prostě AC), Haytham, zpracování měst a venkova, námořní bitvy, usedlost + úkoly obyvatel,... ještě by se něco našlo

Proti: Slabší příběh (hlavně závěr), nesympatický hrdina, výroba + obchodování, lov, obtížný pohyb

+11
  • PC 75
AC III má mnoho chyb, ale tou úplně největší je jeho hlavní hrdina - Connor Kenway. Král nudy bez jakékoliv osobnosti, ještě ke všemu s nevýrazným hlasovým projevem. Střídavě s ním a střídavě proti němu pak stojí jeho pravý opak - Haytham Kenway. Ani nemůžete uvěřit, že by někdo takhle charismatický, zajímavý a zábavný (a ještě ke všemu s tak okouzlujícím britským přednesem), zplodil něco tak nudného, jako je Connor. Stejně jako nemůžete uvěřit tomu, proč se hlavní postavou nestal právě Haytham. Pravda jeden zádrhel mě napadá, ale vlastně je to jenom taková maličkost... :D Příběh AC III je víceméně prostinký, nejprostší doposud - Charles Lee vypálí polovičnímu Indiánovi Connorovi jeho vesnici a ten se mu rozhodne pomstít. Připlete se mezitím do války mezi Patrioty a Loajalisty, setká se se svým otcem, ale zjistí, že jejich povahy a názory se příliš různí. Hádejte jak to celé dopadne?

Hra mě zklamala hned v několika úrovních: 1) hrdina - viz. výše. Nedostanete se mu pod kůži, je nudný, nic neříkající, nemáte důvod mu fandit, za celou dobu hraní se o něm dozvíte jen dvě vlastnosti - je klidný a vytrvalý. Trochu málo, ne? 2) doba - Válka za nezávislost pro mě jako pro Evropanku není dostatečně zábavná a tvůrci se ani moc nesnažili ji zábavnou udělat. 3) místa - strašný skok oproti úžasné architektuře renesanční Itálie! Strohé, jednoduché domy, stejné, nudné dřevěné kostely. Každá ulice vypadá v podstatě stejně, lhostejno, jste-li v New Yorku nebo v Bostonu. 4) příliš striktní zaměření na historická fakta a jména - skutečně mám ráda dějiny, a domnívám se, že každý, kdo AC hraje, ale tohle je prostě moc a je to příliš suché! Chtělo by to okořenit trochou lidskosti. 5) Příběh - tuctová cesta za pomstou okořeněná miliony historických dat, bitev a osob, hlavní záporák Charles Lee je stejně nudný, jako hlavní hrdina.

Na druhou stranu pár kladných věcí by se tu taky našlo: 1) Haytham Kenway - Ubisoft zřejmě neúmyslně stvořil nejzajímavější, nejkomplexnější a nejnejednoznačnější postavu vůbec. Templáře, který hravě zastíní všechny Assassíny, jakkoli se nám snažili zalíbit se svými bohulibými řečmi o svobodě... :) Kdyby byl on hlavním hrdinou, zlepšilo by to hru nejméně o 50%. 2) možnost projet se po lese - příroda a počasí jsou udělány velmi pěkně. Každou chvíli fouká nebo prší, lesy a krajina vůbec je velmi různorodá a rozsáhlá, v lesích je spousta zvířat, která můžete lovit. Je to sice, podle mého názoru, kruté vraždit zvířata kvůli kožešině, na druhou stranu v rámci hry a historické věrnosti si na to zvyknete. S kožešinami i jinými výrobky můžete obchodovat a vydělávat tak peníze. 3) budování usedlosti - tahle činnost mě bavila víc, než samotný nosný příběh hry. Kolem Achilleova domu můžete zbudovat novou vesnici a sehnat do ní všechny obyvatele, kteří budou potřební v rámci společného soužití - truhláře, kováře, lovkyni, švadlenku, hospodské, doktora atd. - každý má svůj vlastní příběh a každému z nich budete muset do své vesnice dopomoci. 4) osvobozování Bostonu a New Yorku - můžete pomáhat v různorodých úkolech obyvatelům, aby se jejich život ve městě zlepšil - opět zábavnější, než hlavní linie příběhu.

Sečteno a podtrženo - 75%.

Pro: Haytham Kenway, nový, méně černobílý pohled na Templáře, grafika, příroda, hodně vedlejších misí

Proti: Nudný hlavní hrdina, nudné reálie měst, ne příliš zajímavý nosný příběh, nadbytek suchých historických faktů

+10
  • PC 95
Po dlouhé době od hraní prvního dílu a vynechání druhého jsem se dostal k této hře. A byl to šok - pozitivní. Super grafika, propracovaný příběh a prostředí, lov, spousta mimo příběhových misí a úkolů. Parádní volnost pohybu.

Pro: Příběh, grafika, volnost pohybu, námořní mise.

+9
  • PC 80
Jako by to bylo včera, kdy jsem samotným úžasem koukal na perfektně zpracovanou dvojku a mlaskal si blahem, jaký ten pokrok od jedničky nastal. Podobně jsem přistupoval i k suverénnímu, třetímu pokračování, ale asi si někdo řekl, že už je značka na takovém stupínku oblíbenosti, že podobných skoků není třeba.

Assassin’s Creed III mne i přesto přikoval k monitoru na více než 16 hodin čisté herní doby i s videi. Celé to od začátku působí parádně, protože jsou hráči ukazovány stále nové a zajímavé věci, včetně parádní atmosféry a doby, ve které se samotná hra odehrává. Svým způsobem hráč hraje za tři postavy, přičemž jsou dvě minulosti propojeny a pak samozřejmě za Desmonda. Hlavní hrdina Connor přesto není postavou, u které by hráč řekl "to je postava, která mě baví!" Žádná z postav mě nebavila, žádná. Ony ani ty vedlejší nemají prakticky co nabídnout, snad jedinou výjimkou je Connorův mentor. Celý příběh ovšem končí v bodě, kdy si říkáte, že chcete ještě další porci, kuchařka toho přitom přichystala málo a vám nezbyde, než se potloukat po jídelně – myšleno po herním světě s hromadou zbytečných vedlejších misí.

Příběh je u mě pravděpodobně největším zklamáním a snad ani jednička nebyla tak „hrozná“, tam byla hlavní chybou vlastnost misí. Ve trojce je to bohužel příběh, protože hratelnost stále baví, i když je to už léta stále ta samá pohádka a ovládání bylo spíše kosmeticky upraveno. Co se ale nedá hře upřít, je vynikající výprava, v čele s perfektní, hudbou a atmosférou své doby, různými udělátky a nádherně vypadající grafickou stránkou. Nových vychytávek je poměrně hodně, ale přesto jsem u většinou neměl žádnou potřebu je využít.

V kostce: AC3 je krásně vypadajícím plnohodnotným pokračováním s velmi špatným příběhem, který ač kvalitně začíná, v tom nejlepším končí. K větším pozitivům chybí pořádný hrdina s charisma, delší a nepředvídatelný příběh. Zlatá trilogie okolo Ezia Auditore z Florencie!

Pro: grafika, dobově zasazení, některé velké bitvy, hudební stránka

Proti: příběh, námořní bitvy, v nejlepším vše končí, zbytečná změna ovládání

+8
  • PC 60
Takže AC3. Pamatoval jsem si, jak mě kdysi dávno hra překvapila. Tím jak je obrovská, jak vypadá a tak dále.
Nyní jsem si hru zahrál po 12 letech.(Remaster)
Překvapilo mě, jak hra opravdu dobře po všech těch letech vypadá, zvlášť nasvícení a stíny v lese. Překvapilo mě jak detailně působí prostředí např přístav v Bostonu. Hra je však také na své stáří dost žravá na výkon, zvláště při vyšším rozlišení.
Příběh vás zrychleně provede důležitou částí americké historie. Osobní příběh hlavního hrdiny, působil naléhavě, možná až uvěřitelně. Byl hlavním důvodem proč jsem hru dohrál.

Nicméně jsem tohle AC proletěl za nějakých 17h hodin aniž bych více zavadil o nějaké vedlejší aktivity. A těch je opravdu veliká spousta. Většinu však důvěrně znám z modernějších dílů. Jejich repetitivnost v kombinaci s kostrbatým ovládáním a obrovským množstvím chyb, mě přiměla je raději ignorovat.
Za mě se jedná o jednu z těch horších her Ubisoftu, ale možná je to jen stářím hry a nebo mým vkusem.

Pro: Grafika, příběh

Proti: Téměř všechno ostatní

+8
  • PS4 30
Tak hele, já jsem docela tolerantní osoba, jo. Obzvlášť co se AC her týká. Ale tohle byla fakt bolest. První část hry, kdy hrajete za Haythama, templáře jednoho ušatýho, byla super. Hrála jsem to a říkám si, co všem tak vadí, vlastně mi to přišlo úplně skvělý, hrát najednou za druhej tým. Sice jsem to věděla dřív než jsem tu hru hrála, ale to mi vůbec nevadilo. No a pak se to přeplo na synátora a já absolutně ztratila zájem. Nebylo to dobrý příběhem, hratelností, prostředím (člověk by řekl, že USA v týhle době budou dobrý, co), postavami, ničím. Vůbec nejvíc mě štvala vyprázdněnost mapy, která byla poměrně velká, ale bylo v ní velký kulový. Když jste se rozhodli cestovat na koni, nebo nedejbože pěšky, tak jste se jen táhli a nepotkali jste lautr nic zajímavýho. Z každý AC hry mám v něčem silnej dojem, vždycky tam byl nějakej klad, na kterej vzpomínám, i když mě ta hra třeba moc nebrala (Revelations mělo Konstantinopol a Ezia, Origins mělo velbloudy, hrochy a soundtrack), ale tady byl i ten soundtrack debilní. Prostě jediný na co myslím je začátek, kterej to ale nespasí a fakt je přebitej tím kýblem nudy potom. Ovladatelnost taky nanic. Fakt jsem to dohrávala jen ze setrvačnosti.
AC III jednoznačně vyhráva Adélinu cenu za nejdebilnější hru, kterou jsem měla tu smůlu dohrát.
Pakliže nemáte ambici hrát z principu všechny AC hry, tak se tomu vyhněte obloukem a dejte si radši Black Flag.

Pro: První hodina a půl

Proti: Všechno ostatní

+7 +12 −5
  • PC 60
Už je tu nějak přeasasínováno. První díl - PECKA. Druhý + brotherhood, nové herní prvky - paráda. Revelations ještě šlo, protože uzavíralo Eziův příběh. Ale trojka..

Grafika parádní, cutscény nabrali větší a hezčí filmový look, postavy jsou taky docela fajn, ale hraní už je takové o ničem. Zimní Boston je sice skvěle zpracovaný, ale já nevím.. Revelations to měl všechno zakončit a tvůrci měli přijít s něčím novým. Dohrál jsem to asi do půlky a pak mě to už nebavilo. Je to samé pojď sem, běž tam, támhle vyskoč, támhle se schovej.. V předešlých dílech to tolik nevadilo, protože jste se se vším seznamovali.

Za sebe musím říct, že jsem si raději přečetl knihu, kde si ten příběh daleko více užiji.

Pro: grafika, příběh, cutscény, postavy

Proti: stejné herní prvky, zdlouhavé pobíhání, pořád dokola

+5 +7 −2
  • PC 85
narozdíl od nějakých lidí tady já tuto hru nepovažuji jako za zklamání série assassina. grafika se moc povedla a když jste na moři tak dvojnásob. Tak začneme od toho nejlepšího a to námořní bitvy kterými se může ac 3 naprosto chvástat. Příběh není sice 2x zábavný ale určitě není zklamání. Konec byl ale dost odfláklí a když Connor zabil Charlese bylo to dost suché bez špetky soli Hudba je moc hezká a určitě se ke hře hodí a oblíbíte si jí. bojový systém se my nezdál stejný jako u předchozího dílu, myslím že vývojáři dost pokročily a dál tomu bylo taky v ac 4. Vím že to určitě nikoho nezajímá ale doporučuji přečíst knížku (tedy jestli si nejste něčím jistí a chtěli byste vědět ja to bylo. Když jsem třeba hrál ac 3 zajímalo mě jaké měl asi Haytham dětství a to přesně v knížce najdete. No ale ted zase ke hře: prostřědí je krásné a můžete narazit na hodně druhů zvířat. lovit a prodávat kůže no řekněte mi, v jakém předchozím assassinovi toto bylo? já tuto hru hodnotím 85% a mám na to svůj vlastní názor myslím že to nemá na ac 4 ale na předchozí díly to má.

Pro: grafika, hudba zbraně, námořní bitvy, příběh až nakonec, prostředí, zvířata

Proti: příběh nakonci, moc se mi nelíbila hlavní postava Connor byl takový nepříjemný teda aspon pro mě

+5 +6 −1
  • PC 50
V třetím dílu se zbavíme Altaïra a Ezia. Čeho se však nezbavíme je všudypřítomná fádnost a nuda. AC III se sice oproti předchozím dílům zbavil oné šedomodré barvy (v Konstantinopoli ji vystřídala sépiová), ale přidal více dlouhých jízd na koni, více button eventů a více filmového vyprávění. Dovolte mi chvilku odbočit od série. Vrátím se zhruba do roku 1997, kdy představa, že hra vypadá jako film každého nadchla. Spousta titulů se o to v průběhu 90. let pokusilo, pár se jich dokonce povedlo - Phantasmagoria, Realms of the Haunting. Oproti AC III se přeci jen jednalo o hru s filmovým obsahem, včetně digitalizovaných herců (Film a point & click pak výborně zpracoval Toonstruck).

AC III je tedy vlastně takovým prototypem toho, po čem bažili hráči v době obrovského herního boomu na platformě MS-DOS. Hrát se to moc nedá. Cesty jsou předem dané, úkoly repetetivní a s nimi spojená nudná interakce hráče. Pět minut nádherné animované scénky, kde vývojáři ukazují dokonalost svého enginu, najednou hrajete, uděláte pár kroků k označenému cíli a spustí se další cutscéna.

Dále se nemohu zbavit dojmu, že celá hra je jakýsi tutorial. Neustále se mi připomíná, co mám udělat a jak. Možná se to dá v možnostech vypnout, ale jako hráč, který za sebou má 20 let herní praxe na to nejsem zvyklý.
Možná stárnu, možná se hry příšerně zjednodušily, ale beru-li v potaz nejnovější Tomb Raider, jenž zvládl vyprávět silný příběh, poskytnout hráči svobodu a motivovat ho vyvíjet postavu, mohu o AC III s klidem prohlásit, že ačkoliv na její obálce červeně svítí 18+, je pro konzumní 15-ti leté hráče.

Pro: Animace postav, grafika, rozmanitost prostředí

Proti: Repetetivní již od prvního dílu série, button eventy, skripty, hratelnost všeobecně

+3 +5 −2
  • PC 60
Tak dříve než začnu psát komentář k téhle hře, která se těší aspoň zde v Česku aspoň podle mě přehnanému hypu, tak vám napíšu o tom jaký vztah mám ze sérii celkově. Ptáte se proč? Protože chci a můžu. Eziovou trilogii mám rád a každým dílem se mi líbila víc, za to jedničku fakt nesnáším (no možná trochu silnější slovíčko), jednička mi příjde nudná, nudná, stereotypní, nudná a ani to prostředí mě tam nebaví, a co se tam pak týče dabingu, tak je to špatný vtip. Takže abych to shrnul, Eziova trilogie=Chipsíková přízeň, První díl=Chipsík už nikdy nechce hrát. A jak že to má Chipsík s trojkou? No pojďme to zjistit (já to samozřejmě vím, ten kdo to bude zjišťovat budete vy, ale pokud jste bystří tak vám podle hodnocení dojde že to též žádná sláva nebude).

Abych nezačínal negativně (lepší je zmiňovat kladné věci, a to i v životě, pak je hned míň sebevražd) tak začnu tím co se mi na třetím díle líbí. Takže na třetím díle se mi nejvíce líbí prostředí krajiny lesů, to je perfektně zpracováno, má to atmosféru a k tomu když je tá krajinka zasněžená... no prostě paráda. Tohle se vážně studiím z Žubisovtu povedlo. Další věc co se jim povedla byly lodní bitvy. Velké překvapení pro mě bylo, jak byly zábavné a to i přes jednoduchou hratelnost. Opravdu skvělý pocit řídit pořádnou kocábku na rozbouřeném moři, a ze spojeneckou lodí si to rozdat proti přesile. A tady chvála nekončí, další věc co chci pochválit je soubojový systém, který má nejblíže k tomu ze hry Batman: Arkham City. Soubojový systém je plynulejší, lépe se na to kouká a je zábavný i když opět žalostně jednoduchý. No a tady chvála asi končí. Dále už to opravdu nebude žádná sláva. Čím začít? Tak třeba hlavním hrdinou.

Hlavním hrdinou je tu tentokrát naivní indian Conor, který když mluví svou mateřštinou tak mám chuť mu podříznout krk, zabalit ho do koberce, odvést na smeťák a tam to celé zapálit. Takže vám musí být jasné že Connorovo dětství pro mě muselo být utrpením, jakoby by nestačilo že to bylo nudné, ale ta jejich mateřština, fakt bych je všechny nejradši povraždil. Moment? Já měl chuť minimálně Connora zabít i když mluvil normálně. I když je už je Connor dost starý na to aby dostal občanku, mohl požívat pivo a řídit auto, přesto se kolikrát chová jako dítě! Nejspíš by mu pomohla kdyby mu nějaká dala aspoň ze soucitu. Možná by pak začal myslet aspoň koulemi a ptákem, jelikož to opravdu vypadá že má v hlavě vymetíno. Je naivní a dělá všechno co se mu řekne. Fajn je hezké že chce ochránit svou rodnou vesnici (spíš trochu větší tábořiště), ale važně se musí chovat jako dítě? Škoda že hlavním hrdinou hry není Haytham, muž za kterého hrajete na začátku hry a taky je to otec toho indiána který má v hlavě tak možná seno posrané srnkou. Haytham je drzý, charismatický chlapík za kterého je radost hrát.

Další věc co mě štvala bylo zpracování misí. Většina misí byla nudná, nezajímavá a to je opravdu smutné, když trailery slibovali velkolepou válku o svobodu. Bohužel skutek utekl, větší bitvy se snad ani pořádně nedočkáme, a když už to vypadá že bychom mohli, tak nám hra naservíruje trapnou minihru. Opravdu epický boj o svobodu až na půdu.

Dále mě vůbec nebavily mise za Desmonda. Opravdu pokaždé když čtu diskuze že je hraní za Desmonda bavilo, tak kroutím obočím. Jako ta mise kdy se leze na mrakodrap byla ještě dobrá, ale ten zbytek? Ten zbytek ve kterém se bojuje se vážně někomu líbil? Doteď nemohu pochopit proč je Desmond v těch misích nesmrtelný? Proč kurva?! Vždyť tak zabili celou hratelnost těch misí! Desmond může dostat klidně 100, 200, 300, 100000000000000000000000 kulek do sebe a stále bude stát jako by nic. Prostě neumře. Opravdu byl takový problém mu tam dát normální zdraví jako Connorovi, aby ty mise měli aspoň trochu šťávu? A když už jsme u toho Desmonda tak nesmím zapomenout zmínit mou spokojenost s ukončením jeho příběhu, ze kterého díl od dílu stával čím dál větší mišmaš, jako kdyby Kočička a Pejsek pekli dort a pozvali ještě Krtečka, Mata a Pata a dalších tucet pohádkových postav ať každá něco přidá. Tak co myslíte že jsem spokojený s koncem. Nejsem. Vážně stačilo aby Desmond šáhnul na futuristický glóbus, a konec. Svět zachráněn? Fíhá. Jako chápu že asi nevěděli jak ukončit ten mišmaš, ale tak aspoň to mohli ukončit epickým mišmašem, než jen obyčejným mišmašem, ala Desmond šáhne a svět zachráněn. I ten Connoruv příběh byl lépe ukončen.

Dále mi tu přišla nevyužitá možnost lovu, kdyby se z těch věci dalo aspoň něco vycraftit, tak by to lovení mělo nějaký smysl, a né že si zalovím v jedné misi a konec.
Stejně tak města mohla být více propracovaná když jsou tu jen dvě, která si sou podobná jako vejce vejci až na to, že část New Yorku je vypálená.


No abych to shrnul, i přes všechny ty zápory se to hraje díky hratelnosti dobře, bitvy na lodích jsou super, stejně tak jako krajina a sníh a i některé ty pozemní mise měli aspoň nádech epičnosti. Ale pokud téhle hře něco podkopává nohy, tak je to hlavní hrdina, slabé zpracování boje za svobodu, mise ze současnosti a také ukončení Desmondova příběhu (ne že bych ho měl rád, ale takový konec si snad ani von nezasloužil) a hrdina. Aspoň že se na to dobře kouká, ale za tu optimalizaci ve městech by si zasloužili nakopat do koulí!!!

PS: Takže můj momentální pohled na sérii?
AC1- Hrůza
AC2, AC:B, AC:R- nejlepší díly trilogie, s nejlepším hrdinou (Ezio)
AC3- Nadhodnocený, slabý hrdina, lepší však než první díl, ale stejně jako jedničku se mi to hrát podruhé už fakt nechce.
AC:BF: Ta hra je mi totálně uprdele.

PSS: Bylo by fajn kdyby Žubisoft udělal multiplayerovou hru zaměřenou na lodní bitvy, to bych si od nich hned koupil.



Pro: Námořní bitvy, Krajina, Haythem, Soubojový systém a hratelnost jako celek, Grafika

Proti: Connor, Většina pozemních misí, Desmondovy mise, Závěr, Města mohla bejt rozdílněší, Optimaliazce

+2 +8 −6