@eremita (22.05.2013 00:54): No jo... Kruciš, to je ale amatérismum, takhle se splést! Buď jak buď, používám ho hlavně proto, že má nejvíc životů, což je u tanka důležité. Minsc je fajn, ale hlavně když je za někým a seká přes něj, což jsem já, nebo Khalid. Dřív jsem si bral různé postavy, ale čím víc let to hraji, tím víc tíhnu k základní sestavě. A Khalid je jeden z mála, kdo hráče chválí za činy. On a občas Minsc...
Diskuze
@Logan (22.05.2013 00:31): Hraničář, bojovník a paladin jsou bojová povolání, která mají hody stejné... Bojovník se liší v tom, že může do zbraní rozdělovat více bodů a má specializaci na zbraň (Khalid má více životů proto, že má větší odolnost)... Khalid má bohužel tak malou sílu, že ani s maximálním skillem na Minsca, druhou nejsilnější postavu ve hře (po Sarevokovi), vůbec nestačí. Minsc je nejlepší válečník, kterého lze ve hře naverbovat (berserk z něj dělá ještě větší mašinu). Druhý je překvapivě Kivan...
@eremita (22.05.2013 00:28): Hlavní rozdíl je v tom, že on je bojovník, Minsc ne. Jakožto dual bojovník/mág mám zpočátku cca. 7 životů a rozhodně ne těch kočičích. Minsc je na tom lépe, ale Khalid má nejvíc, protože čistý bojovník má jiné hody. Stačí ho mírně vytunit a dokáže mnohé...
@Logan (21.05.2013 23:54): Minsc je hroznej sračka, ale zase je to srdcař! :-D Prostě zuřivě seká, dokud neleží on, nebo všechno ostatní. IMHO nejlepší DPS z válečnických povolání ve hře.
Problém je, že když nehraješ tanka, Khalid je přirozeně nejlepší volba (když jedeš podle hlavní linie, je to tuším vůbec první bojovník, kterého potkáš). Jenže v téhle roli, hlavně na nižších levelech (málo životů), stačí jeden, dva zásahy, a už hrozí, že uteče.
Problém je, že když nehraješ tanka, Khalid je přirozeně nejlepší volba (když jedeš podle hlavní linie, je to tuším vůbec první bojovník, kterého potkáš). Jenže v téhle roli, hlavně na nižších levelech (málo životů), stačí jeden, dva zásahy, a už hrozí, že uteče.
@Logan (22.05.2013 00:05): No jelikož v Naskhelu zblloudilý šíp=smrt pro polovinu povolání tak věřím že jako přirozeně první bojovník ve skupině mohl nadělat paseku:D
@Sinister (21.05.2013 22:25):"high" elfové stejně jako pidimidi jsou z mytologie. I když mythologický elf s tím z fantasy má pramálo společného. S tím že maličcí pidi midi považuju až za pozdní lidovej folklór.
@Isair (22.05.2013 00:03): Utíkal jen tehdy, když byl hodně zraněný. Stačilo ho léčit a nezdrhl...
@eremita (21.05.2013 23:50): Mno držel se v přední linii, takže vesměs ano. Sem tam se samozřejmě rozutekl, ale nebylo to zdaleka tak často (maximálně tak jednou-dvakrát za hru).
@Sinister (21.05.2013 22:25): Jasně, do té doby to byli chcípáci otravní, Tolkien z nich udělal dlouhovlasaté Spocky...
A já Khalida používám jako záložního tanka, protože Minsc není vhodnej na podobné věci. Tedy moje postava a Khalid tankujeme, Minsc je damage a zbytek družiny dps...
A já Khalida používám jako záložního tanka, protože Minsc není vhodnej na podobné věci. Tedy moje postava a Khalid tankujeme, Minsc je damage a zbytek družiny dps...
@Isair (21.05.2013 23:15): A měl jsi ho jako tanka = nechal do něj řezat? Mnohokrát se mi stalo, že když šlo do tuhýho (hodně do něj sekali), dostal paniku, což je v případě takto zvolené role krajně nemilé...
@Red (21.05.2013 23:00): Nízká síla je v posledku celkem šumák, když jsou ve hře k dispozici "Rukavice obří síly" (nastavení síly na 18/100) a rázem získává bonus +3 k zásahu a +6 ke zranění. Do té doby to však musí dohánět lektvary (stačí si loknout během složitějších soubojů). Avšak jako charakter jej také nemám příliš v lásce, což však platí o Minscovi dvojnásob.
Co se nízké morálky týká, je to ve zdejší diskuzi trochu nadnesené, řekl bych... zase tak často jsem se "selháním morálky" u něj problém taktéž neměl a to jsem jej měl v partě hned několikrát (při opakovaném hraní).
Co se nízké morálky týká, je to ve zdejší diskuzi trochu nadnesené, řekl bych... zase tak často jsem se "selháním morálky" u něj problém taktéž neměl a to jsem jej měl v partě hned několikrát (při opakovaném hraní).
@Red (21.05.2013 23:00): Vždyť říkám, že je to relativně dobrý tank... teda do doby, než si uprostřed boje nasere do kalhot a začne pobíhat po okolí...
Proto ho vždycky vykoupím odvážným sólo průzkumem a "hrdinskou" smrtí.
Proto ho vždycky vykoupím odvážným sólo průzkumem a "hrdinskou" smrtí.
To máš sice pravdu, ale jestli má vysokou obranu tak by byl dobrým štítem:))
@Sinister (21.05.2013 20:58): Pokud vím, v BG (jede podle druhé edice DnD) mohli mít elfové a půl-elfové sílu 18 (bojové třídy až 18/100), stejně jako lidé. Síla je atribut ovlivňující boj na blízko (obratnost nehraje žádnou roli, ta určuje střílení a obranu). Bonusy k boji zblízka nastávají teprve od síly 16 a výše (u bojových bonusové body za procentuální číslo za 18 - viz např. 18/50 apod.), což znamená, že kdyby maximální síla elfů byla 15 (jako má Khalid), nemělo by za žádných okolností smysl vytvořit si elfa - bojovníka na blízko, jelikož by neměl absolutně žádné bonusy. Z hlediska boje není mezi sílou 15 a 10 žádný rozdíl... Takže Khalid je prostě jen sračka, dokonce i mezi půl-elfy... Ve světě DnD nejsou elfové jakožto rasa slabší než lidé, ale "křehčí"... To je vyjádřeno postihem k odolnosti (ale mají bonus k obratnosti), síly se to nijak netýká.
No, střelec může být rozhodně lepší než bojovník (stejně jako u síly, bonusy ke střelným zbraním začínají až při obratnosti 16 - a tolik má přesně Khalid), ale není to žádný zázrak. Problém je, že jeho nejsilnější vlastností je odolnost - 17, takže je ideální na tanka... Z toho by se dalo usuzovat, že právě na tuto roli se hodí nejvíce, jenže pak do hry zase přichází jeho slabá morálka, a proto relativně častá panika. Khlalid je holt z praktického hlediska tak nějak celkově k ničemu, protože to není moc koherentně naházená postava...
Kivan je druhý nejlepší střelec, ale Coran je ultimátní ničitel. Má jako jediné NPC ve hře obratnost 20, takže jeho bonusy ke střelným zbraním jsou až směšně přepálené + už začíná s maximálním inevstováním do luku... Jediná jeho nevýhoda je, že kvůli multi-classu získává poslední útok později než Khalid a Kivan. Ale jakmile je i on na sedmé, nemá konkurenci. Vlastně mi ta jeho nevybalancovanost vždycky přišla jako pěst na oko, protože žádné jiné NPC není v rámci svého povolání tak dobré)
EDIT: Sinister + mazar: Z výše uvedených důvodů nelze ve hře sílu chápat jen v přímočarém smyslu slova. Vyjadřuje i hledisko uzpůsobení/talentu k boji nablízko. Síla 15 tak tedy vyjadřuje i to, že postava nikdy nebude moc zručná v boji. Khalid tak např. proti Minscovi není jen fakticky slabší, ale má i obě ruce levé... Takové mechanismy, uznávám, nejsou moc dobrým modelem reality, protože podmiňují věci, které v reálu podmíněné nejsou...
No, střelec může být rozhodně lepší než bojovník (stejně jako u síly, bonusy ke střelným zbraním začínají až při obratnosti 16 - a tolik má přesně Khalid), ale není to žádný zázrak. Problém je, že jeho nejsilnější vlastností je odolnost - 17, takže je ideální na tanka... Z toho by se dalo usuzovat, že právě na tuto roli se hodí nejvíce, jenže pak do hry zase přichází jeho slabá morálka, a proto relativně častá panika. Khlalid je holt z praktického hlediska tak nějak celkově k ničemu, protože to není moc koherentně naházená postava...
Kivan je druhý nejlepší střelec, ale Coran je ultimátní ničitel. Má jako jediné NPC ve hře obratnost 20, takže jeho bonusy ke střelným zbraním jsou až směšně přepálené + už začíná s maximálním inevstováním do luku... Jediná jeho nevýhoda je, že kvůli multi-classu získává poslední útok později než Khalid a Kivan. Ale jakmile je i on na sedmé, nemá konkurenci. Vlastně mi ta jeho nevybalancovanost vždycky přišla jako pěst na oko, protože žádné jiné NPC není v rámci svého povolání tak dobré)
EDIT: Sinister + mazar: Z výše uvedených důvodů nelze ve hře sílu chápat jen v přímočarém smyslu slova. Vyjadřuje i hledisko uzpůsobení/talentu k boji nablízko. Síla 15 tak tedy vyjadřuje i to, že postava nikdy nebude moc zručná v boji. Khalid tak např. proti Minscovi není jen fakticky slabší, ale má i obě ruce levé... Takové mechanismy, uznávám, nejsou moc dobrým modelem reality, protože podmiňují věci, které v reálu podmíněné nejsou...
@Sinister (21.05.2013 21:15): Tak to hej no, aby bola jedna z najsilnejsich postav v hre zrovna Hobit.... moc logiky v tom nie je.
@Logan (21.05.2013 21:49): Tolkien? A i kdyby ne on, tak jiná high-fantasy ;) A mimoto, nejsou dva druhy elfů - jeden je ten původní z mytologie (malé víly - po polidštění drobní elfové) a ty z high fantasy (vysocí a kdoví co)?
By mě zajímalo, kde se přišlo na to, že jsou elfové menší než lidé. Původně byli vyšší...
@MikeKing (21.05.2013 21:08): Super, díky moc :)
@mazar1234 (21.05.2013 21:11): Já spíš měl namysli, že Montaron má sílu vyšší, než bych z logiky věci čekal.
@mazar1234 (21.05.2013 21:11): Já spíš měl namysli, že Montaron má sílu vyšší, než bych z logiky věci čekal.
@Sinister (21.05.2013 20:58): Hobiti podla ADD nemozu mat silu 18/XY iba max 18 aj ked su Fightery.
Alebo iba 17 mozno, lebo maju -1 basic na STR.
Alebo iba 17 mozno, lebo maju -1 basic na STR.
@Sinister (21.05.2013 20:58): Nevím jak u Baldurs Gate Trilogy, ale v případě Easy Tutu je instalace velice snadná. V podstatě stačí mít nainstalovány oba díly BG a najít instalátoru cestu k nim. Instalace pak proběhne samostatně.
@eremita (21.05.2013 20:54): Elfové (půl-elfové) jsou hubenější a menší, v papírových edicích měli možnosti vyplynuvší z iniciativy a rychlosti, čímž bohatě vynahrazovali při povolání bojovníků sílu, ale ve hře to příliš nefungovalo. Nicméně obecně jsou elfové a půl-elfové slabší než lidé a trpaslíci (nevím, jak je to s hobity, ale Montaron má sílu 16, takže pokud není výjimečný jako starý Bral, narušuje to mojí teorii) a ti jsou zase slabší než třeba půl-orkové.
Mimochodem, z Khalida, coby bojovníka, může být mnohem lepší střelec. Snad má k tomu dokonce připravené i body, ne?
EDIT: A nepleteš si ho s Kivanem?
Mimochodem, z Khalida, coby bojovníka, může být mnohem lepší střelec. Snad má k tomu dokonce připravené i body, ne?
EDIT: A nepleteš si ho s Kivanem?
@Sinister (21.05.2013 20:35): Ale Coran je aspoň ultimátní střelec - možná nejlepší ve hře.
"Přijde mi, že v jedničce BG se snažili držet se papírových pravidel mnohem víc - s čímž souvisí i tohle" - Co tím myslíš?
"Přijde mi, že v jedničce BG se snažili držet se papírových pravidel mnohem víc - s čímž souvisí i tohle" - Co tím myslíš?
@Sinister (21.05.2013 20:35): Aha. No vidíš. :-)
@Malignus (21.05.2013 20:08): Vodítko poskytuje jeho životopis. Ale myslím si, že to zkrátka vychází z toho, že je půl-elf - ostatně Jaheira má stejnou sílu, Coran dokonce nižší. Přijde mi, že v jedničce BG se snažili držet se papírových pravidel mnohem víc - s čímž souvisí i tohle.
@eremita (21.05.2013 19:06): Přidá to trochu lidskosti do strojové mechaniky soubojů. Nevadilo mi to. Naopak bylo zajímavé improvizovat, když to nastalo :) I když, pravda, u několika soubojů mi to vůbec nepřišlo vhod :D
@MikeKing (21.05.2013 17:52): Uvažuju o tom, chci navíc hrát celkově v BG:T modu, takže by se mi to opravdu šiklo. Bohužel, nevím, jestli nebudu problémy s TuTu instalací. Nikdy jsem nepochopil, co mám vlastně dělat :/
@eremita (21.05.2013 19:06): Přidá to trochu lidskosti do strojové mechaniky soubojů. Nevadilo mi to. Naopak bylo zajímavé improvizovat, když to nastalo :) I když, pravda, u několika soubojů mi to vůbec nepřišlo vhod :D
@MikeKing (21.05.2013 17:52): Uvažuju o tom, chci navíc hrát celkově v BG:T modu, takže by se mi to opravdu šiklo. Bohužel, nevím, jestli nebudu problémy s TuTu instalací. Nikdy jsem nepochopil, co mám vlastně dělat :/
Jak se Khalid vůbec mohl stát bojovníkem?
@eremita (21.05.2013 19:06): Konečně trošku reality :D
@Logan (21.05.2013 18:52): Ty považuješ za dobrý, když si postava z přední linie nadělá do kalhot, stane se neovladatelnou a vezme čáru?
@Sinister (21.05.2013 17:48): Jo, Khalid byl opravdu nejvíc propracovaná postava, navíc se jako jedinej nechoval jako debil. A Xzara a Montarona jsem měl taky rád, vždycky jsem je přijmul do družiny, sebral jim věci, přebarvil na růžovo a vykopl... :-)
@Sinister (21.05.2013 17:48): Tak je to samozřejmě v tomhle případě o preferencích... Mně osobně jsou ale podobné charaktery odporné. A že z téhle trasořitky ještě udělají fightera, tím tomu nasadili korunu. Ze stejného důvodu jsem třeba vždycky nesnášel Myrona... I když ten mě alespoň chvíli bavil tím, že byl vtipnej.
BTW, nad tím prostřídáním jsem také přemýšlel. Až bude celká EE verze venku, plánuji to na další playthrough.
BTW, nad tím prostřídáním jsem také přemýšlel. Až bude celká EE verze venku, plánuji to na další playthrough.
@Sinister (21.05.2013 17:48): V tom případě se opovaž hrát bez tohohle. To by byl hřích. :-)
@Red (21.05.2013 16:50): Teď rozehrávám a usmyslel jsem si, že si poprvé zahraju svojí první RPG hru podle sebe. A hlavně na maximum, což znamená zvýšenou fluktuaci parťáků (rozhodně však ne jako Ishar nebo tak). Tzn., že se mi v partě vystřídají nejdříve Xzar a Montaron (kteří na mne nejspíše počkají v Nashkelu poté, co osvobodíme doly), Viconia (ta se mnou bude celou hru bez výjimky), Imoen (zůstane bez výjimky), Khalid & Jaheira (Nashkelské doly, potom pauza, potom až les, potom pauza - pak až při přechodu do dvojky v rámci BG:T) Minsc & Dynaheir vs. Edwin (ještě je musím nějak vymyslet - vhodně to poskládat do nějakého příběhu), ktrátké intermezzo s bardem a zlodějskou v Baldurově Bráně, podobné intermezzo se Safanou i Xan si se mnou udělá pár sub-questů. Plus se nebráním pár dalším jednorázovkám (trpaslík se zlatou přilbou, klerička v kameni atd.).
Zkrátka si hru hodlám zahrát ve stylu seriálu :)
@eremita (21.05.2013 15:25): Khalid je super! Díky tomu, že je slabý a má potíže s morálkou, to byl alespoň trochu 'svůj' charakter :) Žádná guma prostě.
Zkrátka si hru hodlám zahrát ve stylu seriálu :)
@eremita (21.05.2013 15:25): Khalid je super! Díky tomu, že je slabý a má potíže s morálkou, to byl alespoň trochu 'svůj' charakter :) Žádná guma prostě.
Pche Minsc...
Osobně beru nejčastěji sestavu: Kivan, Kagain (kterému dávám rukavice obratnosti), Edwin, Imoen (nebo Coran) a Viconii či Brawen.
Osobně beru nejčastěji sestavu: Kivan, Kagain (kterému dávám rukavice obratnosti), Edwin, Imoen (nebo Coran) a Viconii či Brawen.
@eremita (21.05.2013 17:29): Ale fuj!
@Red (21.05.2013 16:51): Já taky klasická sestava - Khalid, Jaheira, Minsc, Dynaheir, Imoen... Vždycky jsem to bral tak, že jsou takříkajíc nejvíce součástí příběhu.
Khalid ale vždycky nešťastně zemřel a místo něj nastoupil Kivan.
BTW, nikdy nezapomenu na ten moment ve dvojce, kdy jsem se porpvé dozvěděl, že Irenicus Khalida rozřezal. To mi vykouzlilo úsměv na tváři. Stejně si ten zbabělej slaboch nic jinýho nezasloužil.
Khalid ale vždycky nešťastně zemřel a místo něj nastoupil Kivan.
BTW, nikdy nezapomenu na ten moment ve dvojce, kdy jsem se porpvé dozvěděl, že Irenicus Khalida rozřezal. To mi vykouzlilo úsměv na tváři. Stejně si ten zbabělej slaboch nic jinýho nezasloužil.
Já mám nejčastěji Imoen, Kivana a Ajantise....další tři už sbírám podle situace a svýho povolání.
Takže vlastně ve dvojce jako když najdeš:)
@eremita (21.05.2013 15:25): Já vím, že to jde, ale nepoužívám to. Leze mi na nervy akorát jeho selhávání morálky, jinak sílu řeším rukavicemi, potom Khalid není tak hroznej. Jaheiru bych nakopal kamsi za kecy, které neustále má.
Moji družinu už léta samozřejmě tvoří Minsc, Khalid, Jaheria, Imoen a Dynaheir. V tomto pořadí. Na prvním místě jsem já, bojovník/mág... :-)
Moji družinu už léta samozřejmě tvoří Minsc, Khalid, Jaheria, Imoen a Dynaheir. V tomto pořadí. Na prvním místě jsem já, bojovník/mág... :-)
@eremita (21.05.2013 15:25): U mňa tak dopadli obaja už len z princípu za to aké sú to otrasné postavy, do Dragon Age s nimi.
Jaheira s Khalidem byli v jedničce v pohodě (i Khalid s jeho silou :P).
Ve dvojce mi ale Jaheira solidně lezla krkem.
Ve dvojce mi ale Jaheira solidně lezla krkem.
@Logan (21.05.2013 14:21): Uff, tak to je snad poprvé, co v životě slyším o tom, že by někdo tahal Jaheiru jen kvůli tomu, aby mohl mít Khalida a ne naopak. Kromě toho, že Khalid řve při boji jako malá holka, je z hlediska statistik absolutně nepoužitelnej; válečník se sílou 15 je opravdu žalostný.
Vždycky, když Jaheiru a Khalidu naberu, Khalid se zničehonic rozhodne shodit ze sebe zbroj a jít sám na průzkum okolí, načež ho potká nepříjemná smrt rukou nemilosrdných skurutů... Jaheira něco zaskuhrá, ale rychle jí to přejde a já mám o jeden slot pro parťáka navíc... Mimochodem, to samé můžeš udělat i ty s Jaheirou.
Vždycky, když Jaheiru a Khalidu naberu, Khalid se zničehonic rozhodne shodit ze sebe zbroj a jít sám na průzkum okolí, načež ho potká nepříjemná smrt rukou nemilosrdných skurutů... Jaheira něco zaskuhrá, ale rychle jí to přejde a já mám o jeden slot pro parťáka navíc... Mimochodem, to samé můžeš udělat i ty s Jaheirou.
@Sinister (21.05.2013 10:44): Jaheiru jsem v prvním díle nenáviděl, tahal jsem jí sebou jenom kvůli Khalidovi, který byl fajn.
Ano, máš pravdu. Úspěšný kapsář se pozná tak, že oběti neví, kdo je okradl a nemyslím si, že by ve světě BG byla na každém rohu kamera. Ani magie, která byla drahá a vzácná.
"Zmizely mi prachy! Kdo to mohl udělat?"
Kolemjdoucí: "To byl tenaten, je to dítě Goriona, kterého neznáš, ze Svítící tvrze, kterou neznáš, je to poblíž hostince Friendly arms, který neznáš. To dítě je absolutně neznámé, nikdo ani nevěděl, že existuje, snažili se ho skrýt před nepřáteli."
Okradený: "Vau, kdo jsi, že to všechno víš?"
"Ale, jmenuji se Koveras a snažím se pomáhat dobru... (muhehehehe)"
Tak takhle si to nějak představuju...
Ano, máš pravdu. Úspěšný kapsář se pozná tak, že oběti neví, kdo je okradl a nemyslím si, že by ve světě BG byla na každém rohu kamera. Ani magie, která byla drahá a vzácná.
"Zmizely mi prachy! Kdo to mohl udělat?"
Kolemjdoucí: "To byl tenaten, je to dítě Goriona, kterého neznáš, ze Svítící tvrze, kterou neznáš, je to poblíž hostince Friendly arms, který neznáš. To dítě je absolutně neznámé, nikdo ani nevěděl, že existuje, snažili se ho skrýt před nepřáteli."
Okradený: "Vau, kdo jsi, že to všechno víš?"
"Ale, jmenuji se Koveras a snažím se pomáhat dobru... (muhehehehe)"
Tak takhle si to nějak představuju...
@eremita (21.05.2013 10:48): Ovšem. Jeden stát mezi pustinou plnou krve a násilí. Založen na vyvraždění únosců hrdinou prvního dílu. Stát, který říká: "Kdo na nás hrábne, toho smeteme." Stát, který musí mít setsakra přísné podmínky, protože lidi mají ve zvyku se mezi sebou vraždit.
@Sinister (21.05.2013 11:44): Jo, sorry, překlik.
@eremita (21.05.2013 10:48): To bylo asi Loganovi, ne? :)
@Sinister (21.05.2013 10:44): Fallout se ale neodehrává pár dní po válce, nýbrž téměř sto let. Někde je to úplný Wasteland, ale jinde se v podstatě opět vytvořila "civilizovaná" společnost. Např. takové NCR už do velké míry funguje jako stát v našem smyslu slova.
@Logan (21.05.2013 09:59): Ono to s tím kladným hrdinou není zas tak úplně jasné. I příběhově hra nabízí pro záporáky skvělé možnosti (Xzar & Montaron, Stínoví Zloději ad.), ale zkrátka být tak nějak oportunisticky záporný v rozsahu, který by byl alespoň poloviční od klasických questů, nelze. Nevím proč a mrzí mě to.
Zrovna tak nechápu RP myšlenku kapsářství - je naprosto nemožné utéct pověsti kapsáře (kterýho je absolutně nutný zmasakrovat), ale neexistuje žádná protiváha k tomu. Např. skrytí do stínu by mohlo bránit provalení identity při kapsaření apod. Je to velká škoda. Samozřejmě je možné vždycky seslat na postavu 'ovládnutí', a pak ji libovolně oholit, ale...
A mezi námi - nekladné postavy v sérii obecně jsou zajímavější. A to včetně nemluvné jedničky, kdy dabované hlášky a portréty jasně ční nad klaďáky (nikoli neutrály, ačkoli Jaheira alá Veškrnová...).
Zrovna tak nechápu RP myšlenku kapsářství - je naprosto nemožné utéct pověsti kapsáře (kterýho je absolutně nutný zmasakrovat), ale neexistuje žádná protiváha k tomu. Např. skrytí do stínu by mohlo bránit provalení identity při kapsaření apod. Je to velká škoda. Samozřejmě je možné vždycky seslat na postavu 'ovládnutí', a pak ji libovolně oholit, ale...
A mezi námi - nekladné postavy v sérii obecně jsou zajímavější. A to včetně nemluvné jedničky, kdy dabované hlášky a portréty jasně ční nad klaďáky (nikoli neutrály, ačkoli Jaheira alá Veškrnová...).
Mno, tak nějak jsem si nevšiml, že žijeme ve Wastelandu. Tam jaksi není ani Policie. A jsou tam potkani jak krávy. Myslím, že podle ochranky mají obchodníci úmrtnost velkou, takže si nejsem jist, jestli by někoho v postapo světě zarazilo, že nějakého obchodníka už nikdy nikdo neviděl. Navíc to byl drsný svět, kde mluvily převážně zbraně, tak nechápu, proč se každej mohl posrat, když promluvily zbraně hráče. V BG jsem to ještě tak nějak bral, tam byl striktně daný příběh a hlavní hrdina měl být kladný, jenže Fallout byl svět spíše zlý...
@Logan (21.05.2013 09:28): dobrá komedie :D řekl bych že do určité míry se to drží i v mass effect kde vysloveně totální zmrďárna(např. od osmnácti: [spoiler][spoiler]roztřílet týplka na sračky a pak jeho ženu přinutit masturbovat jeho rukou, nebo ji uvařit, kopulovat s její mrtvolou a zároven ji mít pomazanou hořčicí a jíst :D[/spoiler] [/spoiler]). A tam ale už vůbec není žádná kauzalita, takže maximální trapas, stejně jako Dragon Age..i když to je shit celkově.
@Bodkin (21.05.2013 09:37): hmm tak se podívej na stastistiku úspěšnosti v řešení trestné činnosti. Jasně to dokazuje, že dokonalý zločin nejen že existuje, ale navíc je celkem obvyklým jevem :D
@Logan (21.05.2013 09:28): Dokonalý zločin neexistuje :P