Určitě začni s HL, je to nejlépe znovuhratelná "stará" hra, co existuje. Např. na jejích bratříčcích Unreal, Quake 2, Soldier of Fortune a já nevím, co všechno, se zub času podepsal nesrovnatelně více, to se vůbec nedá srovnat...
Diskuze
Stále neviem, čo skôr zahrať. Niekto radí HL niekto BM.
Ale asi sa rozhodnem pre HL. Kedže počujem samú chválu. Grafika mi vadiť nebude, len neviem ako to bude z hratelnostou.
Bože, prečo práve mne sa HL vyhol oblúkom?! Teraz by som už mal na to nostalgiu, ktorú všetci máme radi...
Ale asi sa rozhodnem pre HL. Kedže počujem samú chválu. Grafika mi vadiť nebude, len neviem ako to bude z hratelnostou.
Bože, prečo práve mne sa HL vyhol oblúkom?! Teraz by som už mal na to nostalgiu, ktorú všetci máme radi...
H34D - máš za mě plus a to jsem četl jen to PS :-D
Všechna hudba je původní prací týmu Black Mesa, konkrétně jejich skladatele. :)
Ta skladba co hraje u titulků neni prací autorů Black Mesa ale Valve, že? Je úžasná!
@JohnCZ (14.10.2012 18:24): Veď nemusíš hrať 2x po sebe :)
Samozrejme, Half Life je proste Half Life čo rešpektujem, toto je len bezplatná modifikácia ktorá z neho ťaží ale je to výborná modifikácia. Samozrejme by mohla byť gameplayom úplne identická keby jej tvorcovia len prerobili len grafiku a gameplay by bol ten istý ale aj to by niektorí skalní fanúšikovia kritzovali v zmysle, že okrem lepšej grafiky Black Mesa neprináša nič nové a len kvôli tomu nie je dôvod ju hrať. Na Black Mese pritom oceňujem práve invenciu autorov a zmeny oproti originálu, hoci nie všetky sú jednoznačne k lepšiemu ale rozhodne má vďaka ním tento remake o niečo väčší zmysel a za skúšku stojí.
Samozrejme, Half Life je proste Half Life čo rešpektujem, toto je len bezplatná modifikácia ktorá z neho ťaží ale je to výborná modifikácia. Samozrejme by mohla byť gameplayom úplne identická keby jej tvorcovia len prerobili len grafiku a gameplay by bol ten istý ale aj to by niektorí skalní fanúšikovia kritzovali v zmysle, že okrem lepšej grafiky Black Mesa neprináša nič nové a len kvôli tomu nie je dôvod ju hrať. Na Black Mese pritom oceňujem práve invenciu autorov a zmeny oproti originálu, hoci nie všetky sú jednoznačne k lepšiemu ale rozhodne má vďaka ním tento remake o niečo väčší zmysel a za skúšku stojí.
@JohnCZ (14.10.2012 18:24): Jak nejednoznačný - jestli chceš výrazně lepší grafiku, zahraj si Black Mesu, jestli chceš výrazně lepší hru, zahraj si Half Life.
@HolyMeatball (14.10.2012 18:26): Protože nechci hrát jednu hru za sebou 2x :)
@USER47 (14.10.2012 18:26): Tak to bych si počkal, to není problém. Pokud ji tedy budou nějak dodělávat.
@USER47 (14.10.2012 18:26): Tak to bych si počkal, to není problém. Pokud ji tedy budou nějak dodělávat.
@JohnCZ (14.10.2012 18:24): Proč si prostě nezahrát oboje?
Black Mesa není hotová:).
@M.a.t.t. (14.10.2012 18:22): Aha, pořád je to ale nejednoznačný :) Ale vzhledem k tomu, že jsem HL nehrál, tak asi spíš Black Mesu.
@JohnCZ (14.10.2012 18:16): Táto otázka sa tu už preberala skôr ;)
@M.a.t.t. (14.10.2012 18:14): Jak je to sou Black Mesou? Je to kompletní? Nikdy jsem první Half-Life nehrál a tak nevím, jestli je lepší dát původní hru (přeci jen to má ještě pár datadisků, které nejsou v BM obsaženy) a nebo spíš tenhle remake.
@Fingon (14.10.2012 15:51): Veď vravím, že si sa ďaleko nedostal, Office Complex je blízko začiatku hry. A za tou krízou si stojím :)
@M.a.t.t. (14.10.2012 15:23): dostal jsem se do office complex.
Strávil jsem deset minut pokusy o skládání barelů, abych mohl vyskočit do tajné chodby s vědcem, barely se mi vůbec nedařilo stavět, nutnost skákat s ctrl mě neskutečně žrala a když jsem toho pak konečně nechal a šel dál, objevil jsem se hned v té chodbě s vědcem.
Strávil jsem deset minut pokusy o skládání barelů, abych mohl vyskočit do tajné chodby s vědcem, barely se mi vůbec nedařilo stavět, nutnost skákat s ctrl mě neskutečně žrala a když jsem toho pak konečně nechal a šel dál, objevil jsem se hned v té chodbě s vědcem.
@Fingon (14.10.2012 14:52): Holt nemôžeš doceniť všetko. Ale ak ti to fakt príde o toľko horšie ako half Life a to si sa predpokladám až tak ďaleko nedostal, chyba nebude len v hre samotnej... :)
EDIT: Už viem, v čom je to, pri pohľade na tvoje posledné hodnotenia mám pocit že máš hernú krízu počas ktorej ťa baví máločo :)
EDIT: Už viem, v čom je to, pri pohľade na tvoje posledné hodnotenia mám pocit že máš hernú krízu počas ktorej ťa baví máločo :)
@Walome (14.10.2012 15:08): ...zjevně Xen a pak ofiko podpora Valve, které to mělo zaštítit, aby jsme se toho dočkali už tak před dvěma lety. Jinak tomu nechybí nic.
@Fingon (14.10.2012 14:52): Jo, něco tomu chybí. Ale co to je, to nedokážu říct.
@Fingon (14.10.2012 14:52): Pak je "chyba" v tobě. :)
Obdiv autorům za to, že se tolik let mořili s takovýmto mamutím projektem. Black Mesa vypadá lépe než kdy předtím a místnosti jsou designovány s větším smyslem pro realističnost. Co je to ale platné, když mě to nebaví hrát...
Lepší ve smyslu horší, chápu.
Já to sice ještě nedohrál, ale největším problémem jsou u mě v BM přestřelky. Původní HL má mnohem lepší AI.
Porovnmavat to se soucasnejma strilecakma je neco trochu jinyho nez porovnavat to s HL1 :D
Podle mě jsou dva zásadní rozdíly v atmosféře mezi HL a BM.
1) zvuk - HL má bezkonkurenční (ozvěny, mlaskání apod.); BM je na tom lépe, než bych si myslel, ale původní zvuk je podle mě hutnější
2) některé momenty mi přijdou hrozně prázdné a nudné
Ale neumím se vtělit do člověka, který nikdy nehrál HL.
1) zvuk - HL má bezkonkurenční (ozvěny, mlaskání apod.); BM je na tom lépe, než bych si myslel, ale původní zvuk je podle mě hutnější
2) některé momenty mi přijdou hrozně prázdné a nudné
Ale neumím se vtělit do člověka, který nikdy nehrál HL.
Presne tak. V porovnaní s drvivou väčśinou súčasných FPS naviac Black Mesa vôbec nestráca, a pritom stále ide "len" o freewarovú modifikáciu.
@Walome (06.10.2012 18:58): každého baví BM méně než ho kdysi bavil HL. to je snad jasné. pro dnešního hráče je už ale HL mírně archaický a pro nové hráče je tak lepší BM.
@Walome (06.10.2012 18:58): To ti samozrejme neberiem ale i tak si myslím, že pre hráča typu Nons3nse je vhodnejšia Black Mesa. Pochopiteľne sa môžem myĺiť :)
@M.a.t.t. (06.10.2012 18:54): No prostě BM mě baví míň než HL pár let zpět.
@Walome (06.10.2012 13:37): V čom so mnou nesúhlasíš? :) Ešte raz zdôrazňujem, že sa na to snažím pozerať z pohľadu hráča nezaťaženého nostalgiou a toho skutočne Black Mesa môže baviť viac - áno, aj kvôli lepšej grafike. To nemá nič spoločné s mojimi preferenciami, Half Life je aj vďaka tomu že obsahuje Xen samozrejme plnohodnotnejším zážitkom a stále disponuje skvelou atmosférou , o tom žiadna... A to či je alebo nie je gameplay horší je už naozaj čisto subjektívne, za mňa je to tak narovnako ( v niečom lepší, v niečom nie)
@Garret (06.10.2012 17:27): taky si nekdy rikam
@pipboy (06.10.2012 17:25): no tak ještě že tě tu máme. abys nám řekl jak to vlastně je doopravdy
tohle vazne nepovazuju za otevrene k diskusi
@pipboy (06.10.2012 14:48): taky názor
jezus, jediny v cem ma BM navrch je grafika. V uvodu je mozna par lip zvlanutych(promakanejsich) useku (ktere clovek stejne spis doceni jen pri srovnani s originalem) a sem tam je nejaky kriticky misto zjednoduseny, ale jinak je gameplay ve vsech smerech horsi.
@M.a.t.t. (05.10.2012 21:21): Nesouhlasim - BM nemá tak hutnou atmosféru - nevim jak je to možný, ale cejtim to tak. I když nostalgie je mrcha, to je taky fakt...
@Nons3nse (05.10.2012 20:16): Black Mesa, k Half Life nemáś žiadnu nostalgiu a z hľadiska dnešnej doby ju môžeš doceniť viac. A ak ťa bude baviť, potom si pre porovnanie skús aj ten Half Life.
@Nons3nse (05.10.2012 20:16): Black Mesa. HL nech spát.
@Nons3nse (05.10.2012 20:16): puvodni HL. Respektive oboje, ale nejdriv puvodni HL.
Čo si mám zahrať? Pôvodný HL alebo Black Mesa?
Podotýkam, že HL som zatiaľ nehral. (áno, hanbím sa za to)
Podotýkam, že HL som zatiaľ nehral. (áno, hanbím sa za to)
@Feidias (02.10.2012 17:28): Tak to skús ;)
koukám zatím samá chvála. Láká mě to čím dál tím víc...
@Fingon (30.09.2012 22:43): zkus defragmentovat
Tak jsem to rozjel, zatím jsem se moc daleko nedostal (rezonanční kaskáda započala, vyhrabal jsem se ven a teď ochranka chodí se mnou a sestřeluje zombíky a já ještě nemám páčidlo - jestli mě něco štve, tak jsou to ukrutně dlouhé načítání dalších pasáží, snad ještě delší než v HL2 a epizodách, můžou být až kolem minuty. Otrava. Ale aspoň se mi to tehdy neseká jako to dělala steamovaná jednička.
@PavelU (26.09.2012 14:35): Eeeh, dokelu, človek až tak rozmýšla, keď teraz nedávno bol SS2 patchnutý na NewDark Engine tajomným patchom objavivším sa na francúzskych serveroch (podozrievam EM z marketingovej stratégie - ale takej správnej), či by sa chlapci z Irrational Games, ako posledné zvyšky Ex-LGS, nepodujali na kompletné prepracovanie posledného levelu -- povedzme aj formou módu :P Kľudne by som si hru kôli tomu zahral aj celú.
@Tarhiel (26.09.2012 10:02): Závěr System Shocku 2 byl opravdu odfláklý, protože oproti předešlým lokacím ve hře byla úroveň malá, nijak nepropracovaná. Zkrátka byl tam vidět ten spěch, kvůli němuž to autoři nestihli celé dodělat. Ale za to může EA, ne Looking Glass.
@Tarhiel (26.09.2012 10:26): Jistě, Black Mese tu profesionalitu nelze upřít, nicméně se to odvíjí od toho, kolik má kdo módů dopařeno, jak kvalitní už hrál apod. V neposlední řadě to ovlivňují i různé bugy, taky mě jich pár potkalo. Mám na hru stejný názor asi jako pipboy.
@pipboy (26.09.2012 13:23): Účinnost původních zbraní jsem nikdy nijak neřešil, ale je fakt, že vypadají líp.
@Tarhiel (26.09.2012 10:26): Jistě, Black Mese tu profesionalitu nelze upřít, nicméně se to odvíjí od toho, kolik má kdo módů dopařeno, jak kvalitní už hrál apod. V neposlední řadě to ovlivňují i různé bugy, taky mě jich pár potkalo. Mám na hru stejný názor asi jako pipboy.
@pipboy (26.09.2012 13:23): Účinnost původních zbraní jsem nikdy nijak neřešil, ale je fakt, že vypadají líp.
@pipboy (26.09.2012 13:23): Asi jo aj keď nejaké minirozdiely tam určite boli. Jedinú fakt evidentnú zmenu som postrehol u vojakov ktorí mi v Black Mese prišli... no povedzme omnoho menej inteligentnejší.
@M.a.t.t. (26.09.2012 10:24): M4 misto MP5 (mozna me PavelU opravi, ale mam za to ze byla proste silnejsi a na hratelnosti to je znat) co se tyce tech starsich (a ciste subjektivne Hires modely graficky tolik nezapadaji do zbytku sveta). Co se tyce BM by to bylo na delsi lokte a vesmes se to odviji od blbejsi AI, ale tady to povazuju za celkem ocividne. Jestli opravdu musim vypichovat, ze se posledni scena nehraje uplne stejne, bo kolem stropu se mota spousta aparatury pres kterou se blbe miri (a vseobecne logicky vic rozptylujicich efektu) a ze nepratele maji rychlejsi reflexy, ze jejich teleportace je rychlejsi a ne tak snadno zaznamenatelna (zeleny blesky)... no ok, mozna si vic potrpim na detaily.
@Feidias (26.09.2012 12:57): Nejlepší konce jsou v Deus Ex a v Codename: Outbreak, určitě ještě pár dalších.
@pipboy (26.09.2012 09:30): @Walome (26.09.2012 09:34): tyjo vy máte asi pravdu a já už si to blbě pamtuji, protože takhle to dává alespoň smysl. Nicméně všeobecně nemám rád bossy. Líbí se mi spíš šikovně udělaná místa, která mohou být i tužší jako u HL2 věznice a nabíhání vojáků. Další hra, kterou IMHO bossové kazí a kolikrát jsme se o tom tady bavili je Deus Ex Human Revolution