Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Herní výzva 2024 – 5. Nikdy se nevzdávej! (Hardcore)
První díl pro  „novou generaci konzolí“ v roce 2014 již od prvních ukázek působil jako výrazný grafický pokrok. To se tehdy dle mého také celkem potvrdilo. Byl to také první díl, kdy se Call of Duty pustilo zábran a vrhlo se do daleké budoucnosti. Povedl se tento poměrně revoluční krok?

Zmíněná grafická stránka věci byla tehdy opravdu patrná. Bohužel, nyní po takřka 10 letech, se paradoxně jedná a jeden z hlavní nedostatků. Hra dnes již zkrátka moc dobře nevypadá a dokonce dle mého vyadají lépe některé starší díly série. Ačkoliv hra stínů a světla působí stále na úrovni, textury již tak nevypadají a někdy jsou až opravdu ošklivé. Co však působí i dnes poměrně povedeně jsou obličeje a animace postav.

Co se týče zasazení a světa, to působí v sérii i dnes originálně. Příběh nenadchne, ale hlavní záporak s tváří herce Kevina Speceyho je opravdu uvěřitelný a dokonce snad poprvné v sérii je jeho motivace lepších zítřků i alespoň částečně pochopitelná. Kroky k jejímu dosažení již však nikoliv.

S budoucností přichází také vychytávky, v tomto případě především v podobě exo-skeletu propůjčující lepší schopnosti v podobě superskoků, zpomalení času a dalších. Zbraně jsou taktéž futuristické, ale zároveň stále uvěřitelné. Co se dle mého příliš nepovedlo jsou však určité lokace, které až na pár vyjímek nejsou moc originální a jsou často naporsto zapomenutelné.

Celé se to i dnes hraje poměrně obstojně. Příběh na poměry Call of Duty série není špatný, hratelnost taktéž. Bohužel právě ta grafická stránka zestárla paradoxně nejvíce, ačkoliv to v době vydání bylo největší lákadlo. Záporák Kevin Spacey, futuristické zbraně a hratelnost alá Call of Duty jsou však prvky, které i dnes hru dokáží udržet v poměrně zajímavé kondici a hra tak stále má co nabídnout.

Hodnocení: 80 %

Pro: Zpracování budoucnosti, Kevin Spacey, zbraně, příběh (na poměry série).

Proti: Dnes již zastaralá grafika, zapomenutelné lokace.

+13
  • PC 75
AW je prvním dílem z ještě dost vzdálené budoucnosti, a zároveň prvním dílem po dlouhé době, kde je značný posun v technologiích.
Začnu hned grafikou, která je zde opravdu nextgenová a velice pěkná, včetně modelů. A o ukázkách snad ani nemluvě, ty jsou zvládnuté tak dokonale, že bych je chvílemi ani nepoznal od filmu.
Stejně tak zvuky zde byly upraveny, aby souhlasily s futuristickými udělátky, mezi nimiž je nejzajímavější dnes již docela známý exoskelet, který Vám propůjčuje nadliské schopnosti (a může tak být vysvětlením, jak je možný, že ve dvou zkosíte armádu 50 vojáků!). Exoskelet je tedy hodně zajímavou novinkou a v každé misi má odlišné vlasnosti. Nejvíce určitě potěší možnost dvojitého skoku a tedy překonání větších vzdáleností a zapnutí neviditelnosti.
Nově si lze také vylepšovat postavu, ač mírně, rozhodně to potěší.
Přejdu k příběhu, který je i díky velice charismatickému záporákovi a i charismatickým klaďasům zdařilý a odsýpá. Tomu všemu napomáhají již zmíněné ukázky, kde dokonce i hlavní postava mluví!
Akorát mě zamrzelo, že Joker odšuměl kamsi do prázdna a konec nasvědčoval tomu, že by mělo být pokračování. Tak snad se ho někdy dočkáme, protože potenciál zde je, a to veliký. A také bych uvítal, kdyby na konci byla možnost volby. Hra k tomu přímo vybízí a po rozmazlení BO2, kde bylo několik možných voleb během hry, je to trochu zklamáním.
Délka kampaně už je tak nějak tradičně dlouhá, max. 10 hodin, ale spíše méně, nicméně znovuhratelnost tu je.
AI je zase o kousek lepší, ale stále je co zlepšovat.
Futuristické provedení hře sedlo a modely jsou většinou docela podařené a v rámci možností uvěřitelné. To platí i pro lokace, které se sice tolik od současnosti neliší, ale jsou podařené, zvlášť Nový Bagdád se mi zalíbil.
Nová udělátka jsou taky většinou podařená, ale hru značně zjednošují, ba někdy jsou otravné (viz samonavádějící se granát. Hodíte jej po nepříteli, ale on někdy odletí na jiného nepřítele).

SHRNUTÍ: AW je konečně tím nextgenovým dílem, kterým měl být už Ghosts. Možná si jen autoři potřebovali osedlat nové technologie, možná za tím stálo něco jiného, ale AW je ve všech ohledech velice povedená a svižná FPS ze světa COD. Pryč jsou doby, kdy se hra odehrávala v minulosti, přítomnosti či blízké budoucnosti. AW sází na vzdálenější budoucnost a tento risk se jí vyplácí. Od nových udělátek přes parádní grafiku (zvláště cutscény), dobrý soundtrack a zvuk. A i AI si polepšila, ač je stále potřeba některé mouchy vychytat. Jediné, co zamrzí, je fakt, že příběh je již tradičně kratší a nechává až příliš otevřený konec.

Pro: Grafika, zasazení, ozvučení, exoskelet, vylepšování postav, postava mluví, lokace

Proti: Zakončení, délka, AI

+11
  • PC 80
Tak jsem se opět po nějaké době vydal do oceánu jménem Call of Duty a vyzkoušel další díl. Na paškál mi tentokrát přišel díl, který jsem vlastně ani hrát nechtěl, neboť nejsem moc fanda Sci-fi, nicméně jsem si řekl, že vyzkouším singleplayer pokud možno všech dílů CoD, avšak za podmínky, že se najde vždy nějaký kamarád, který má hru na steamu a na těch pár hodin mi jí “půjčí“. Takhle jsem se tedy dostal k většině předchozích dílů, které až na výjimky nevlastním a ani nebudu znovu hrát.

Dnes bude ale řeč o díle Advanced Warfare. Abych pravdu řekl, po posledním zážitku s Black Ops 3 jsem od této série nečekal už vůbec nic. Ten díl byl tak špatný, že jsem se na další chtěl úplně vykašlat. Jenže pak jsem si uvědomil zásadní věc a to, že BO3 dělal Treyarch, který dle mého názoru nic jiného, než sračkohry nedělá. AW dělalo Infinity Ward, které kdysi dělalo původní díly, a i když je to dnes sice úplně jiné studio a s původním má společný asi jen název, tak to na hře bylo oproti BO3 hodně znát.

Hra je to novější, vypadá graficky lépe, přitom jede mnohem lépe a plynuleji než starší a hůř vypadající BO3. Nebyl problém se skoro maximálním nastavením grafiky se držet na mé postarší mašině na stabilních 60 snímcích za vteřinu. O hratelnosti ani nemluvím, po dlouhé době jsem se zase u CoDka bavil, stejně jako u série Modern Warfare.

Celkově je gameplay konzistentní, oproti Black Ops sérii se oprostil od zbytečných hraní na city i zdlouhavých cutscén, nestřídají se ani debilní a normální mise a hra krásně odsýpá. Odsýpá až tak rychle, že vlastně po 6 hodinách už není co hrát. Příběh je sice klišé největšího kalibru, jehož vývoj a konec jsem si sám odhadl už během prvních pár misí, ale pořád lepší než ty sračky, které jsou v Black Ops. Během hraní si osaháte asi dvacítku různých zbraní, korespondující 60. léta 21. století, tudíž se až na pár výjimek s žádnými současnými zbraněmi nesetkáte. Pokud Vám obyčejné zbraně nejsou dostačující, čeká na Vás i pár chuťovek. Zajezdíte si ve futuristickém tanku, proletíte futuristickými “vrtulníky“ nebo si obléknete exoskeleton … eeerm, teď jsem vlastně něco prozradil, exoskeleton budete mít na sobě vlastně po naprostou většinu hry a to, co jsem měl namysli, je mechanická zbroj podobná mechům z Titanfallu nebo F.E.A.R. 2. Ostatní fíčurky si už budete muset objevit sami.
O grafické a zvukové stránce jsem se už letmo zmínil. Nemám co vytknout, je to klasický CoD, běží i vypadá dobře, zvuk funguje krásně prostorově a celkově vše běží, jak má.

Nechtěl jsem psát sáhodlouhý komentář a taky jsem se chtěl vyhnout srovnávání s Black Ops 3, nicméně je to poslední CoD, které jsem hrál a na které mám ještě matné vzpomínky, tak jsem se prostě neubránil.

Celkově hru beru jako to lepší, co série CoD dala a musím uznat, že jsem se během hry nenudil. Celkové hodnocení tak jen sráží herní doba 6 hodin, jelikož by mi pár hodin navíc tentokráte vůbec nevadilo. Celkem 80%.

Pro: Zábavné mise, hodně zajímavých zbraní, postavy

Proti: Herní doba, příběh

+20
  • PC 95
Série Call of Duty poslední par let teda alespoň pro mě zažívala menší krizi poslední díl, co jsem hrál tak byl Modern Warfare 3 protože mě díly Black Ops a Ghost moc nezajímali tak jsem se těmto hrám snažil vyhnout. Ale ty Ghost se sice chystám koupit ale tak trochu se bojím, že po Advanced Warfare budu zklamán, protože a teď mě asi budete, nenávidět mi právě tento díl přijde nejlepší a proč tak to si povíme.
Jednou z prvních věcí, které si asi většina všimne, je pěkná grafika sice to není žádná špička, ale pro tak rychlou hru by to nemělo cenu protože tady když dojde na střílení tak je to zběsilá akční jízda která vypadá jako by to režíroval můj velmi oblíbený režisér Michal Bay. Jako další je pro mě fungující příběh a velmi dobrý záporak kterého si zahrál slavný herec Kevin Spacey a tady to prostě funguje no a co že to je předvídatelný mě to bavilo a dostal jsem poctivou 7 hodinovou akční jízdu. Jedna z novinek oproti předchozím dílu tak to je to že dostáváte za různé úkoly, jako zabij v této misi 200 nepřátel a je toho víc ale nechce se mi to rozepisovat a právě za tyto úkoly když je splníte dostáváte bodíky, za které si vylepšujete svoje Exo obleky jako například zvýšená rychlost běhu, a nebo, rychlejší přebíjení zbraní ta takových vylepšení je tam 11 ale každé má dva stupně vylepšení. Když jsem na začátku zmínil grafiku tak nejde nezmínit ozvučení zbraní a výbuchů, které je také špičkové k tomu si přidejte rozsáhlejší bojiště a právě tu grafiku tak tu máte audiovizuální orgie.
Asi jako zápor bych dal trochu slabší soundtrack, který je tak trochu nevýrazný ale jinak je to velmi dobrá střílečka hra ve které je Dobrý příběh, postavy které si zapamatujete velká škála zbraní a mnoho dalšího já nemůžu, jinak než že dám 95%.

Pro: Příbeh, grafika a ozvučení zbraní, postavy a jejich dabing, prostředí, vylepšování Exo obleku, mnoho zbraní, je to poctívá akční jízda.

Proti: Slabší soundtrack.

+14
  • PC 70
Hodnocení se týká pouze SP kampaně.

Jakožto první hra v sérii vyvíjená primárně studiem Sledgehammer Games mohl Advanced Warfare dopadnout o dost hůře. Studio ovšem nic nenechalo náhodě a spíše než o vtisknutí nějakého specifického rukopisu do vývoje série se pokusilo o fúzi silných stránek přístupu IW a Treyarchu. Dočkáme se zde tedy velmi rychlé akce, spousty gadgetů a zmatených sekcí v dopravních prostředcích všeho druhu (po vzoru Treyarchu), tak i pomalejších pečlivě naskriptovaných úseků (po vzoru IW).

Bohužel zatímco ta Treyarchovská akce se Sledgehammeru daří emulovat možná až moc dobře, na působivost a rozmanitost scenérií a skriptovaných situací jim toho dost schází. Už pár hodin po dohrání si téměř nedovedu vybavit jednotlivé lokace či zajímavé momenty, což je u CoD série poměrně vzácný úkaz. Přitom po technické stránce se tomu nedá moc vytknout. Vypadá to lépe než kdy předtím, čemuž pomáhá viditelně upgradovaný engine. Problémem je spíš samotný design prostředí a režie situací, kde Sledghammer za IW výrazně pokulhává.

Před launchem se hodně hypoval exoskeleton, grappling hook a podobné gadgety. Všechno tu je, ale využití je bohužel velmi omezené, vázané na několik momentů v několika misích. Většina kampaně nevybočuje ze zavedených kolejí série.

Příběh je nezvykle vyprávěný naprosto lineárně a přehledně, což na jednu stranu svědčí jeho srozumitelnosti, na druhou stranu odhaluje jeho jednoduchost. Kevin Spacey se snaží, ale kde nic není, ani smrt nebere. Celý příběh je v podstatě shrnutý v traileru a člověk se ničeho dalšího nedočká. Je to velmi předvídatelné, derivativní a poněkud nesmyslné.

Kampaň Advanced Warfare je pořád lepší než kampaně moderních Battlefieldů, ve srovnání s nejlepšími díly série Call of Duty však velmi výrazně zaostává.
+13
  • PC 80
Cože? Tak nízké hodnocení?
Tento díl CoD je pro mě asi druhý nejlepší. Změna v podobě exoskeletonu je opravdu zábavná a dodává hře svižnost. Tento díl se prostě dočkal spousty změn. Od právě zmíněného exoskeletonu, tak po grafiku. Ještě bych rád vypíchl smart granáty. Opravdu zábavná věc. Přestřelky jsou rychlejší, akčnější, filmovější a celkově prostě lepší. Z CoD nebude nikdy nic jiného než lineární FPSko. Je nutné to brát na vědomí. Nesejdete z tunelu a nebudete mít možnost nějakých voleb. O to ale v CoD přeci vůbec nejde. Jde o to si zatraceně dobře zastřílet, ne? Kampaň má po dloooouhé době dokonce i smysl. Je jiná než předešlé díly a pokud by se na ni zapracovalo ještě více, tak by mohla i prorazit. Takhle má jen nevyužití a nedotažený potenciál s Kevinem Spacey, který je samozřejmě supr.
RPG systém je k smíchu. To snad víme všichni. Plusem však je, že není nutné se mu vůbec věnovat. Prostě někam ty body naházíte a zdar. Tak trochu zbytečnost, která mohla být ze hry vypuštěná úplně.
Tento díl dělá skvěle to, co by jste po CoD chtěli. Střílení, střílení a střílení. Hlavní však je multiplayer, že? Ten je tak trochu dosraný kvůli zničenému matchmakingu. Dokonce i servery vždy lagovaly. Vývojáři slíbili samozřejmě zlepšení, ale vybodli se na to. To je velké mínus. Platební model mě nasral úplně. Hru jsem si koupil asi týden po vydání a po půl roce vyšla gold edice, která obsahovala zombie mód a všechny ty hezké věcičky. Na předešlé zákazníky byl vystaven prostředníček. TOHLE je hnusné zacházení a ne jako Ubisoft, když udělá další hru, kde se hledají věže.
Škoda, že hráči již upustili od multiplayeru kvůli serverům a také novému dílu.
Za mě je to však kvalitní kousek a budu si za tím stát!

Pro: střílení, zbraně, exoskelet, smart granáty, grafika, kampaň, svižnost, Kevin Spacey!

Proti: multiplayer, otřesné chování vývojářů, cena, herní doba

+10 +12 −2
  • PC --
Tohle bude docela krátké povídání. Hra mě ani ne tak přímo zklamala, dokonce mě ani nenaštvala natolik, abych ji i přes její nedohrání měl nutkání dehonestovat jako např. Fable. Prostě jsem nad ní rezignoval, vzdal to a jal si nervy utišit nějakým filmem, protože tohle prostě nemá cenu snášet znovu a podruhé v krátké době. Mluvím o singleplayerové kampani Battlefield 3, kterou jsem doslova dohrál někdy včera. Jde totiž o naprosto lautr to samé.

Moderní doba, nedaleká budoucnost. Amíci josu zase v bitevní vřavě, ujmete se role jednoho z nich. Začátek je docela tupě patetický a smrt parťáka mi byla naprosto ukradená - nespoileruji, tohle je v podstatě skoro hned na začátku. Sice se pak situace uklidní, ale bohužel vím, že tady zase půjde po nějakém spiknutí nebo záchraně světa po sto prvé v naprosto stejném prostředí stejným způsobem a podobným vyprávěním. Teď jsem to dohrál a nevidím důvod v tom sebetrýznění pokračovat.

Navíc je tu ta moderní konzoloidní prasárna s mačkáním kláves, na kterou jsem, kupodivu zrovna nedávno, dostal jakousi alergii. Takže zase je tu mačkání klávesy, ne stisknutí, mačkání dokola a dokola, než se něco stane, pak musím stisknout jinou klávesu pro nějakou akci, po chvíli pro stejnou akci jinou klávesu a za chvíli pro v podstatě zase podobnou akci další jinou klávesu, Pro výběr jednoho ze šesti druhů granátů musím použít tři tlačítka, jedno držet a jedno mačkat, pak je tu klávesa na vypuštění nějakého dronu a vyndání štítu a kopání, ale ty se také používají i v jiných situacích... Je tu sice méně tlačítek než v BF3, ale furt je jich zbytečně moc na hromadu zbytečných akcí. Do toho se hra hraje zase sama a hráč je jen v roli pasivního diváka mačkajícího v potřebných dramatických chvílích nějaké náhodné tlačítko (jehož náhodnost je asi vylosovaná z losovacího osudí "Šťastných 102"), takže hra se hraje sama a já ji vlastně nemám hrát, ideálně se na ni ani nekoukat, ale furt sledovat klávesnici, abych stihl konkrétní klávesu s jistotou nahmatat v pravý okamžik.

Graficky to nevypadá špatně, ale BF3 s Frostbitem vypadalo lépe a větráčky neměly tolik práce jako u Advanced Warfare, které mi přijde trošililinku plastovější a z BF3 jsem ten pocit ze zbraní, vozidel i okolí měl trochu 'opravdovější'.

Hru tedy nehodlám hodnotit a ani nikdy znovu hrát či dohrávat. Skončil jsem zdaleka ani ne v polovině hry po x-tém úmrtí po n-náctém špatném stisknutí nějaké klávesy, která doslova před chvílí dělala něco jiného, aniž bych vlastně hru hrál a ne jen sledoval příběhové akční animace. Adieu.

Pro: Je to smutné, ale mě teď nic nenapadá, snad jen ten "wallhack" granát a chytrý létající granát; možná příběh, ale nemohu soudit

Proti: Klasický sám-sebe-se-hrající konzoloid; zase simulátor mačkání kláves na požádání; zase by jedna klávesa mohla obsloužit desítku funkcí, ale ne, musí na to být deset různých kláves, pokaždé ideálně jiná; plytká stereotypní prázdnota na furt stejné brdo

+6 +7 −1
  • PC 60
Zdá se mi, že ten svět zachraňuju nějak často.

Vskutku! Dneska už je fakt dost velká nuda, když po x-tý vlezete do stejný bitvy. Trochu si připadám jak ve filmu Edge of Tomorrow. Je úplně jedno, že Advanced Warfare je technologicky někde jinde, že lezete po stěnách mrakodrapů, máte bezva suit, super mouchu a koukáte na Kevina Spaceyho. To všechno je totiž i přes tu sci-fi báchorku totéž, co kterejkoli jinej díl před tím.

Vadí mi i to, jak je všechno strašně COOL a hustý a drsný. Gideon sem, Kingpin tam, Hádes tu a éro Pandora. Jenom já hraju za…. Pavla Lišku. Když už nic jinýho, bral bych v rámci série konečně nějakou sebe-parodickou vložku.

Graficky sice – ANO – nastal jistej postup, už by ale bylo vhodný celou technologickou stránku překopat od základů, protože ten hezčí kabátek mi prostě nestačí. Nehledě na to, že textury mnohdy mají problém s vykreslením a lidi od granátů zůstávají viset ve vzduchu.

Jedinou inovací, kterou akceptuju, je parádní zvuk. Už mi totiž z kvéru nelítají gumový přísavky, ale regulérní olovo. Taky zvuky okolní vřavy jsou výborný a koneckonců i těch pár „kulervoucích“ momentů (Golden Bridge!)

A to je tak všechno, co se o tom dá napsat. Jistej pokrok? JO! Pořád stejně debilní? Bohužel taky JO!

Až mě bude volat povinnost příště, tak se na svět vyseru – asi jsem po těch dvanácti letech bojů přišel do stádia znuděnýho veterána, kdy mu každá další akce připadá tak únavně, jak únavná jen válka může být. A to je pak sakra nezáživný, mdlý a otravný… a vůbec!
--------------
To jediný co mi teď zbývá je chudák Ripleyová se kterou se ne a ne dopídit konce tý vesmírný havěti :(

Pro: ok ok - grafika oproti předchozím dílům, zvuk oproti předchozím dílům, sem tam skvělej moment

Proti: ač je to hra neškodná, chyb má jak máku - nehledě na příběh, děj, umělou demenci a vše, co není v +

+15 +16 −1
  • PC 60
HRÁNO NA XBOX360

Nové Call of Duty mě zaujalo, ale výsledně jsem byl zklamán, protože je to špatná hra s názvem Call of Duty. Je u mě neobvyklé dávat nízká hodnocení a proto toto je výjimka.

Nějaké nové studio si trouflo na Kól of Djůty z megapost-moderní doby, ocitáme se až v roce 2055, což je docela pálka. Moje oblíbená série zachází příliš daleko. Co bude v dalším COD? Roboti? Invaze mimozemšťanů? Už Ghost jsem vyhejtil pro jejich sci-fi logiku a příběh. Není nad staré dobré Modern Warfare nebo Black Ops.

Po zapnutí hry jsem byl překvapen, úvodní mise byla boží, prostě jsem v nějaké místnosti nebo stroji a vidím pod sebou korejské město. Teď tam havaruji a najednou se jdu prostřílet a ztratím ruku, mám dokonce nějaký oblek, se kterým můžu létat, ale jen trošku, pak jsou tam roboti, kteří jsou fakt síla a nebavilo mě proti nic bojovat.

Příběh...no... nebavil mě... To by nebyl Activision, kdyby proti světu nešel nějaký terorista a nevydíral USA. Ale já už jako člen Atlasu se vrhám napříč terorismu a zachránit svět(typické). Před každou misí je nějaká scéna, co na něco navazuje. Jo a hlavní hrdina tu mluví!!! :O Penta údiv! Otřes. A nejhorší je, že toho teroristu zabijete hned po dvou nebo třech misích a není to žádný drsňák, co by vás pěkně vyklepal a mučil, jako v předchozích CoD. Nic, prostě ho sundáte a rázem je největší svině váš zaměstnavatel, což je obvyklé pořád, přece jen to má něco do sebe. Když vás v práci štve šéf, prostě mu můžete vrazit kulku do hlavy nebo ho vyzvěte v multiplayeru a nakopejte mu jeho naleštěný zadek... nebo lepší řešení, kupte mu novou kravatu a pozvěte ho na pivo a uděláte líp, uvidíte, že je beztak ten nejlepší šéf forever a budete nakonec nejlepší kámoši a zvýší vám plat.

Neberu v potaz, že má Irons hezký lesklý oblek a svou armádu, kterou stejně sundám jak nic a že jich je celkem dost. Hra je kraťunká, dohrál jsem ji hned...
Co se týče postav, tak asi můj nejlepší friend a kamarád byl Gideon, potom Ilona a Cormack. A třeba ti roboti co rychle běhají a mají kulomet a raketomet atd...(nevím jak se ti roboti jmenují). to jsou týpci, bavilo mě, když jsem hrál tu misi, jak jsem v tom obleku. Líbila se mi mise jak jezdím na těch skvělých motorkách a ujíždím loupežníkům.

Grafika je boží, to jediná má u mě veliké plusko. Vše vypadá tak reálně, až je to nereálné. Nejen postavy, ale i ozvučení, okolí(hlavně domy, ulice, auta) i civilisté a jiné... Prostě boží, ta grafika je něco úplně jiného a přidává to atmosféře. Mise na Antarktidě byla nejlepší, protože ty ledovce a krystaly vypadají skvěle!
Multiplayer jsem nehrál.

Jo a nejlepší moment ze hry je rozpadnutí toho mostu v San Francisku.

Hra je to dobrá, ta moderní technologie se taky dá, neříkám, že je úplně špatná, ale nesmí to být až přehnané, kde třeba střílíte nějaké nezastavitelné roboty, vykropíte celý zásobník a dýchá. Z toho se stává pomalu jen střílečka a od Modern Warfare se nepamatuji na podobné faily.

60% ale dalšímu Call of Duty dám klidně šanci, když to bude dělat Treyarch nebo moje nejoblíbenější studio Call of Duty Infinity Ward. A teď jdu hrát Black Ops 2, ahojda.

Pro: grafika, hlavní hrdina mluví v ukázkách, rozpadnutí se toho mostu v San Francisku.

Proti: až moc sci-fi, moderní doba, Jeremy Irons, rychlá smrt záporáka, krátká hra.

+4 +6 −2
  • PC 90
Dohrál jsem všechny CoD hry a musím říci, že co se týče singlu, tak po Black Ops opět povedený kousek. Sice jsem nenarazil na žádný wow moment, ale hra se příjemně hraje, klišovitý příběh je slušně podaný a postavy jsou uvěřitelné.
Co se týče vizuálu, je tu jsitý posun, ale next-gen by to nenazval, spíš takový poloviční next-gen.

Pro: Grafika postav

+4 +6 −2
  • PC 70
Nové CoD bych mohl oslovit tak, jako to dělávaly naše matky v našem krásném, bezstarostném mládí "Vidíš, že to jde, když se chce" Activision se po celé dekádě lidského času rozhodla pro vývoj nového enginu - sbohem Id tech 3. modifikovaný na 1000 způsobů - ve výsledku je vidět pokrok nejen technicky, ale i herně. Grafika je opravdu pěkná. Velký pokrok okamžitě zaznamenáte u nasvícení - a světelných efektů obecně - modely postav jsou detailní....opravdu je vidět posun kupředu, a to bez nějakého vysokého nároku na vnitřnosti vašeho plecháče. Pozn. Jen si nezapínat "supersampling" jelikož pokles plynulosti hry bude.....markantní, kdežto změnu vizuální nezaznamenáte.
Ozvučení je nejvyšší kvality. Zbraně budoucnosti zní skvěle, chůze po různých typech povrchu např. střepy, ocel, led jsou velmi věrohodné.


Singleplayer kampaň - Příběh je klasické megaklišé se spousty megaklišé v něm. Náhlé "dojemné" oběti/úmrtí vašich bratrů ve zbrani. Záporák co se snaží zachránit svět před světem samotným, smrtící vir, záporák, který s vámi soucítí, proto vás nemohl zabít (asi 3x). A samozřejmě ona scéna s rakví.....projev své emoce nad chlápkem, kterého jsi neznal vymakaným QTE. Umělá demence je prostě dementní jako řepa. To platí hlavně pro společníky, kteří jsou v boji platní asi jako splašená ponožka.
Vůbec jim nedělá problém si dřepnout vedle nepřítele a krčet se spolu v jednom koutě jako párek teplých bratrů.

Začátek je nudný, lineární a tupý. Normálně jsem se na to po 3 misi chtěl vysrat z vejšky. No, ukázalo se však, že jsou zde i mise zábavné. Mise, které nejsou tunýlkové dovádění, mise s dobře nastaveným tempem ala Call of Duty 4: Modern Warfare.
Tiché plížení s vystřelovacím hákem byla super, stejně tak i mapa, kde bylo možno přeskakovat z plošiny na plošinu BEZ OMEZENÍ. Otevřelo se tu dost prostoru nepřátele obejít či jim vpadnout do zad.
Adrenalinová přestřelka na ledovci s náhlou změnou ke klidnější akci uvnitř onoho ledovce byla taktéž very good. S dobře nastavenými skripty a střízlivě dávkovanou akcí navodilo velmi dobrou atmosféru a pocit uspokojení. Kdyby tu takových map bylo víc byla by v ohrožení i kampaň prvních dvou MW. Je na tom prostě vidět práce několika studií, která pracovala odděleně na jiné části hry. Opravdu škoda, že se tvůrci neodvážili hru trochu otevřít a využít šplhání, neviditelnost. Konec mi nepřinesl žádné uspokojení. Vržení nebohého Kevina Spaceyho do horoucích plamenů mi nic nepřineslo. Nuže, kampaň dohrána za necelých 6h. Kolísavá kvalita, ale proti Duchům je to jako nebe a dudky.

Multák - Hrál jsem u amíga asi cca 2,5h. Je to zábava. Modů je dost, zbraní a map též. Server spadnul během tý doby 2x. Herně to dost kopíruje Titanfall, ale když je to
"okopčený" dobře vůbec to nevadí. Hra má novou dynamiku, a právě to ji celá léta chybělo.

Upřímně uvažuji, že bych si po MW2 opět zakoupil nové COD.

Pro: Nový engine, značně vylepšná grafika, ozvučení, dobrý pocit ze střelby, multiplayer, nekolik dobrých momentů v SP...

Proti: .....několik tupých momentů v SP, umělá demence v nejlepší podobě.

+27
  • PC 70
Nejsem příliš velký fanoušek posledních dílů Call of Duty, o CoD: Ghost jsem nezavadil ani očkem, ale zrovna tahle hra mi nedala a já si ji prostě koupit musel. Strašně mi totiž připomínala dobu, kdy jsme s kamaráda hráli Unreal Tournament, nebo Quake a vůbec všechny možný podobný střílečko-skákačky, kterých jsem v posledních pár letech neviděl příliš mnoho jestli vůbec nějaké. Multiplayer trailer vypadal naprosto krásně a tak jsem se rozhodl.

Ačkoliv jsem singleplayer nakousl jen zlehka a ještě se neprokousal do nějakého hezkého marmeládového středu - multiplayerem jsem se prokousal až na druhou stranu a nalezl ošklivou marmeládu, marmeládu plnou lagů, neustálým vyhazováním ze serverů a vším možným a přitom ze začátku se zdála být vpořádku. Zdali se to někdy opraví nevím, mám pocit že se na to všichni vykašlou a zas se tak nějak spolehnou na to, že s novým Call of Duty budou hráči ochutnávat tu samou marmeládu znovu, a Advanced Warfare se tak možná stane hratelným.
Vše ostatní mi zatím příjde perfektní ať zdobení vašeho charekteru, všelijaké výzvy, mapy tak nápaditost zbraní a vůbec budoucnosti jako takové. Škoda jen, že tak pěkný a hezky zpracovaný návod pokazí "zase" neschopnost nějak pořádně vymyslet hosting serverů na multiplayeru.

Pro: Grafika (alespoň oproti ostatním hrám z CoD série), nápaditost, doublejumping (fakt mi chyběl)

Proti: Zalagované servery

+18