Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Těch cca 4-5 hodin singleplayeru téhle hry je vlastně fajn. Tím, jak je hra akční a jaký má spád, za tak krátkou dobu prostě nemůže z principu nudit a přestat bavit. Bylo pro mě trošku těžší vžít se do příběhu, který navazuje hned na události druhého dílu, protože jsem jej hrál dost dávno a jediné co mi utkvělo v paměti byla ikonická postava kapitána Price. Ten opět nezklamal. Je to ten správnej americkej drsňák a hrdina z 80. let.

Není tu však žádný čas na rozjímaní nad minulostí, tady máš zbraň a střílej. Ruského teroristu Makarova je potřeba zastavit dříve než dojde ke katastrofě. Konečně jsem měl pocit, že se dění na scéně netočí jen kolem mě a že nepřátelé si všímají i mých spolubojovníků a zase, že mí spolubojovníci jsou co k čemu a jsou docela dobře schopní většinou i bez mé pomoci vyčistit perimetr, i když jich tedy nebývale mnoho zařvalo, když jsem se zrovna více kochal než střílel. V bitevní vřavě jsem tak, kde to šlo, hledal různé cestičky, kterými bych své nepřátele mohl překvapit a ono to docela spolehlivě fungovalo.

Hned na začátku mě docela naštvalo, že zmizela možnost vyklánět se na stranu. Tohle jsem v CoD vždycky hojně používal a dost mi to chybělo. Moc nechápu, co k tomuto vývojáře vedlo. Musím však vyzdvihnout epické vizuální momentky s povedenou hudbou, několikrát zmiňovaný pád Eiffelovky je vskutku impozantní a v člověku to vyvolá přesně ty emoce, které jsou zde potřeba.

Ve hře je dokonce i několikrát Praha a v ní Leoš Mareš. To by bylo jasných 10/10, kdyby Leoš uměl zpívat. Takhle ale musím hodnotit objektivněji. Škoda té fyziky a nic moc zvuku - hlavně to tlumení střelby spolubojovníků mě dost rušilo. Vizuál ve srovnání s BF3 ze stejného roku výrazně horší, ale úplně katastrofa to taky není, vyzdvihnout musím světelné efekty. Suma sumárum, nadprůměrně dobrá zábava na 2 večery.
+13
  • PC 80
Před počátkem zahrání MW3 jsem si zahrál celou sérii Modern Warfare, abych si tak utvořil možnost ke spravedlivějšímu hodnocení.
Je to totiž právě příběh, který tuhle sérii (MW, ne COD) docela táhne. Nejedná se o nikterak složitý a komplexní příběh, ale je to příběh plný překvapení, zvratů a nečekaného.
Co hned zkraje musím pochválit, je přímá návaznost na druhý díl MW, kdy se konflikt přesunul do celosvětových rozměrů a vy se tak podíváte do mnoha měst po celém světě. Do Prahy dokonce ve třech misích!
Co mě potěšilo ještě více, je fakt, že hlavní i vedlejší postavy, s čímž už přišlo páté COD, ale ne v takové míře, nejsou ani zdaleka nesmrtelné. Nemyslím tím, že by mohli náhodně zemřít během bojů, ale to, že za celou sérii zemře nejen spousta padouchů, ale i těch, kteří proti nim bojují - tedy kolegů. Dočkáte se zrad, pomoci, sjednocení, rozkmotření, prostě všeho, co by takový příběh měl obsahovat.
A to je důvod, proč jsem ze série tak unešen. Úspěch je střídán neúspěchem, pryč jsou doby, kdy jste úspěšně splnili každý úkol a vyhráli každou bitvu, a každý, nebo téměř každý klaďas, přežil. To, co v tomhle ohledu přináší MW, je něco zcela nového, něco, co tahle série postrádala. Vzniká tak napětí - kdo vlastně přežije? Přežije vůbec někdo? Přežijete vůbec vy? Ano, i hlavní postavy zde umírají, ale které, na to už si musíte přijít sami.
Bohužel s konfliktem přeneseným do celosvětových měřítek se nese jeden velký problém - totiž nevyužitý potenciál, kdy procestujete pár měst jen na pár úkolů, ale dá se to pochopit vzhledem k tomu, že jste členem jednotky, ne celou armádou.
Hra střídá rychlé tempo s rychlým tempem. To není překlep, to je fakt. Ani na chvíli vás nenechá vydechnout. Jsou tu jak akční, tak stealth pasáže, většinou s Pricem, ale pořád se něco děje. Někdy je to na škodu, zvláště, zemře-li někdo z Vašich spolubojovníků a vy pokračujete, jako by se nic nestalo. Ale tak dejme tomu, kdyby to takhle proběhlo i ve skutečnosti, nic jiného by nezbylo, nebyl by čas truchlit, nebyl by čas pohřbívat. Buď se odtamtud dostanete alespoň Vy a dalších několik chlapů, nebo nikdo - jednoduché pravidlo.
Někdo si stěžuje na zamotaný příběh, občas mi to taky tak připadalo, v příběhu se dá najít pár nelogičností, ale nejedná se o nic, co by se nedalo v rámci žánru přehlédnout. Ba naopak, buďme rádi, že IW dokázali vytvořit poměrně dobrý a hodně zajímavý příběh plný zvratů, který drží celou sérii pohromadě.
Co se týče hratelnosti, je klasická, jako v předešlých MW dílech, jdete, střílíte, jdete, střílíte, jedete, střílíte, letíte, střílíte, plazíte se, zastavíte, plazíte se, střílíte atd. Jedná se zas o koridor, ale lokace jsou poměrně povedené. V málokteré hře projdete tolika světovými městy, většinou zničenými, ale poznatelnými. Pošlete k zemi Eiffelovu věž, proplavete okolo Karlova mostu, budete svědky masakru českých rebelů, účastníkem útoku na USA atd.
Na zběsilé tempo doplatila krátkost kampaně, která se pohybuje okolo 5-6 hodin na lehčí obtížnost. Misí by mohlo být více, ale takhle to aspoň nepůsobí roztahaně, většinou to do sebe zapadá a vše běží plynule.

SHRNUTÍ: Grafická stránka je ucházející, fyzika mizerná, to platí i o zpětném rázu a celkovém chování zbraní, zvuky dobré, hudba perfektní a dramatická, prostředí perfektní, i když by to chtělo příště ještě více detailů a postavy jsou dobře napsané. Příběh je rozebrán výše, ten se také povedl, má mnoho zajímavých zvratů. A na co se zeptá většina dnešních hráčů? Běží to plynule, nebo je to zase další zabugovaná hra, u které musíme čekat měsíce, než ji dají vývojáři do hratelného stavu? - Jak už je u COD série zvykem, optimalizace je zvládnutá na jedničku.
Doporučením na závěr je zahrát si celou sérii Modern Warfare po sobě, jinak se o mnoho ochudíte, nejen, že MW série je velice vydařená, ale příběh na sebe navazuje, a tudíž byste přišli o některé souvislosti.

Pro: Zakončení trilogie, lokace, mise, globální konflikt, Praha, hratelnost, postavy, technický stav

Proti: Nevyužitý potenciál, herní doba, fyzika, grafika, chování zbraní

+13
  • PC 50
Vybral jsem si hru kvůli herní výzvě (mise v Praze) a pustil se do hraní s tím, že od ní nic nečekám. Přesně to jsem nakonec dostal, multiplayer CoD už několik let nehrávám takže bych jen poznamenal pár věcí ke kampani. Jedná se o další extrémně průměrnou slátaninu, která se snaží být co nejautentičtější a přitom nemůže být víc vzdálená realitě. Všichni známe CoD značku a víme co od těchto her asi čekat a kampaň MW3 je snad tou nej-callofdutější hrou vůbec, takže ve zkratce: Za plnou cenu nemá smysl vůbec hru pořizovat pokud vám jde jen o kampaň, navíc je hra po grafické stránce "zastaralá" - až hnusná. Jediná věc co mě opravdu pobavila, byl Leoš Mareš - neohrožený člen českého odboje.

Dohráno kvůli výzvě, ale nečekám že bych hru ještě někdy zapnul.

Pro: Rád bych něco napsal ale opravdu nemůžu pochválit jedinou věc (až na Leoše)

Proti: Na druhou stranu nemám nic co by mi nějak výrazně vadilo, hra je prostě tak průměrná až to bolí.

+11
  • PC 100
Treti dil cod mw3 se mi libi asi nejvic ze serie mw hlavne se mi libi ze tvurci zaradili i cast prahy multak nemam moc rad ve hrach proto se mi single libil vic hra je velice akcni takze zadna nuda osobne se mi cod serie libi vic nez battlefield i kdyz i ten mam rad zbrani je dostatek i tech modernich proste akcni rezba ze stare skoly by se dalo rict

Pro: Praha,zbrane,akce

Proti: Nektere mise

+3 +7 −4
  • PC 75
* HODNOCEN POUZE SINGLEPLAYER, CO-OP ANI MULTIPLAYER JSEM NEHRÁL *
* HERNÍ VÝZVA – BOD 4 – HRU NEZASTAVÍŠ – HRÁNO OD 8:15 DO 14:15 V JEDEN DEN *

Modern Warfare 3 začíná vlastně přesně tam, kde MW 2 skončil. Žádný časový posun jako u dvojky, ale stejná scéna jako na konci dvojky. A opět, oproti předchozímu dílu se to graficky posunulo jen opravdu malinko, většího zlepšení se dočkaly alespoň zvuky, kdy zbraně už zní opravdu jako opravdová zbraň, a ne jako dětská kuličkovka. Vrací se i staré známé postavy, které doplní opět pár nových. Vše to vyvrcholí v posledních pár misích, kdy se budeme muset vice méně se všema hlavníma postavama smutně rozloučit. Srdceryvná scéna, kdy v Praze umírá John “Soap“ MacTavish, nemůže nechat opravdu nikoho chladným. A jediný, kdo tak přežije celou hru, je vlastně nesmrtelný Kapitán John Price. vám prozradí víc. Poslední věcí, která se vrací z MW2 je UI, které se víceméně vůbec nezměnilo.

Příběh, jak jsem již zmínil, navazuje na předchozí díl, kdy je ruská invaze do USA v plném proudu a z Price a MacTavishe jsou psanci. Během několika misí se však misky vah začnou přelévat spíše na stranu USA a Rusové se pomalu z USA stáhnou. Rusové dokonce chtějí vyjednat s USA mír. To se však rozhodně nelíbí Makarovovi a vymyslí jiný plán, kterým není nic jiného než dobití Evropy. Pro tento plán unese i ruského prezidenta, aby z něj vymámil kódy k atomovým zbraním. Plán na dobytí Evropy mu z části vychází a víceméně každé velké město Evropy je obsazeno ruskými silami. A tady se ke slovu znovu dostáváte vy, abyste jeho plán zmařili. Prostě klasika jako z učebnice. Ten příběh je opravdu velké, neuvěřitelné klišé, nicméně drží docela dobře pohromadě a vyvrcholí spektakulárním koncem, který završí jednu trilogii.

Nicméně, na příběhu mě až tak neštvalo to, jak byl prediktivní a ohraný, ale fakt, že autoři udělali z Rusáků prakticky nadpozemsky silnou a neporazitelnou zemi, která během pár dní (možná hodin) nejprve ovládla skoro půlku USA, poté během chvíle měli obří základny v obsazených městech Evropy. Tímto nechci nijak znevažovat Rusko, ale takovouhle invazi by v tak krátké časové době nezvládly ani USA s jednotkami NATO dohromady. To je prostě nemožné. Ale co, je to přece virtuální realita a tam je možné vše.

Ve hře je 17 misí, o jednu méně než v druhém díle. Časově však vychází obě hry prakticky nastejno, s MW3 jsem byl hotov asi o půl hodiny později, přičemž čas se zastavil na hodnotě 5 hodin, 58 minut a 59 sekund. Škoda, minutka a sekunda chyběla do čistých 6 hodin. Opět se podíváme do různých částí světa, namátkou do rozbořeného New Yorku, Paříže, Berlína a Londýna, do Sierra Leona a Somálska, na palubu ruského vládního speciálu (kde se ujmete role agenta FSB a budete chránit prezidenta – docela zajímavá mise) a hlavně do našeho hlavního města, do Prahy. Tam se budete moct podívat na virtuální Karlův most, Prašnou bránu nebo na Staroměstské náměstí. Taktéž se bude v Praze odehrávat docela zásadní část celého příběhu této trilogie.

Stejně jako v druhém a prvním díle, některé mise byly stealth, některé byly útočné, některé nudné a některé vopruz. Abych pravdu řekl, ze všech 3 dílů byl tenhle nejméně zábavný. Snad kromě mise na palubě ruského letadla byly všechny víceméně o tom samém. Jdi, najdi, zachraň/zabij, uteč. Oproti předchozím dílům, kde takové mise samozřejmě také byly, si zde autoři už rozhodně nedali tolik záležet na obsahu a nepodařilo se jim je udělat, aby byly tak zábavné, jako předtím. Nepřidal tomu ani opět naprosto stejný gameplay, který se od dvojky až na pár drobností zase nezměnil. Jedinou, docela znatelnou, novinkou je zde možnost si v průběhu mise zavolat dron a střílet po nepřátelích řízené rakety nebo na dálku ovládat kulomet bitevní helikoptéry. Návrat hlásí taktéž AC-130, s kterým si v jedné misi jak pěkně zastřílíte, tak ho budete používat pomocí kouřových granátů jako palebnou podporu.

Z předchozího dílu se vrátila většina zbraní, navíc jich ještě několik přibylo. Vím, že zmizel například Walther WA2000, CheyTac Intevention, M-16, SCAR-H a M240, na druhou stranu přišly nové kousky jako PP-19 Bison, FAD, Five Seven, PKP Pecheneg, MG36, FMG-9, SCAR-L nebo RSASS. Abych pravdu řekl, některé kousky jsem do dnešního dne vůbec neznal.

Nemám, co bych ještě dodal ke kladům a záporům, vše jsem víceméně shrnul v článku.

AI je tam stejně do***ané jako v předchozím díle, takže se o tom ani nehodlám zmiňovat. Stejně jako přehnaná zásoba munice, kterou unesete.

Ve stínu vyřčeného, hlavně ohledně většiny misí, dávám 75%.

Pro: + Zbraně (a hlavně neokoukané kousky) + Lokace misí po celém světě + Příběh se mi i přes tu klišovitost docela líbil + Některé opravdu parádní mise + Návrat starých známých postav

Proti: - Herní doba - AI spolubojovníků - Nadpozemsky mocné rusko - Některé vyloženě nudné a otravné mise

+13
  • PC 45
Završení trilogie moderního válečného divadýlka není ničím jiným než dalším osmihodinovým nášupem neustálého - Bum, bum, prásk! Běž! Bum! Střílej! Ratatata! RPG! Mayday, mayday! Utíkej! Prásk, bum, třísk! Pozor, granát! Loading... Mohl z toho být datadisk a nikdo by nepoznal rozdíl. Inovace prakticky žádné, což by nevadilo, kdybych MW2 nevrazil 60% Opakování dobrého beru, opakování špatného bývá tradičně ještě horší než minule. Asi bych si měl už pomalu zvykat. Tohle je CoD s číslovkou 8, tak co kdybych se smířil s tím, že CoD je takové jaké je? Hm, no dobře, smířit se s tím můžu, ale to neznamená, že přestanu být nespokojený.

Už někdy od druhého dílu se hojně objevují mechanismy, které mi vadí. Někdy vadí méně, někdy více, ale vadí mi. Kdyby se vrátil systém léčení z lékáren, kdyby se v lokacích objevoval střídmý počet munice, kdybych neměl neustále maximum granátů, kdyby se nepřátelé nerespawanovali, kdyby šel vypnout rušivý zaměřovač, kdyby bojiště bylo alespoň o trochu přehlednější, kdyby mě hra nevedla za ručičku… pak bych se u CoD možná královsky bavil. Takhle mohu jen konstatovat, že to bylo horší než posledně a už posledně to bylo špatné.

Příběh je stále o tom samém – třetí světová v plném proudu. Bojování Amerických vojáků v USA a později v západní Evropě je jen prostá vycpávka. Zato druhá fronta s Pricem, Soapem, Yurim a dalšími už sahá po příběhu, nabízí komornější akce i zvraty a nechává hrdiny trpět i umírat. Takže západní megaválečná WOW část nic moc, východní a Africká záležitost naopak velmi zajímavá.

Ovšem horší je to s prostředím. Proč se neustále bojuje ve velkých městech? NY, Paříž, Londýn, Hamburk, Praha… Stále jen ulice, byty, střechy… Chyběly mi mise typu okolí Pripyati z MW1, či sněžné základny nebo chata z MW2. Neříkám, že tísnivá atmosféra takového NY, kdy všude kolem vás jsou gigantické mrakodrapy je špatná, ba naopak, ale tohle městské prostředí se až příliš často opakuje.

Zmínil jsem Prahu… vlastně už v první misi za Yuriho jsem se pozastavoval nad tím, proč má Nikolaiova parta česká jména. Návštěva Prahy byla určitě zajímavá. Ne snad, že by autoři neprovedli plejádu chyb v názvech a prostředí, nicméně snažili se. Zároveň míra věrnosti zpracování naší známé Prahy dává nám hráčům tušit, jak jsou asi věrohodně zpracované další známé lokace.

MW3 přeci jen v jedné věci exceluje a to je nepřehlednost na bojišti. Je až k neuvěření jaký bordel dokážou tvůrci vměstnat v podstatě kamkoli. Ať už to jsou ulice Francie, Somálský přístav, či díra kdesi v Sierra Leone, všude je neskutečný svinčík. Chápu, že v oblasti kde zuří válka budou všude trosky, nábytek, vraky… ale proč to musí tvůrci cpát i do míst, kde je až do příchodu hrdinů naprostý klid?

MP klasicky vynechávám. Nikdy mě nebavilo soupeřit s druhými lidmi o to, kdo je větší borec v tom, či onom. Ale stejně jako MW2 nabízí i třetí díl Speciální operace. Ty jsou navíc rozděleny na klasické mise známé z MW2 a survival akce podobné zombie modům. Survival jsem zkusil asi na třech mapách a musím říct, že to není můj šálek kávy. Zpracování, možnost nákupů zbraní, vylepšování se… je to sice zdařilé, ale už ta základní myšlenka – přežij, jak dlouho dokážeš, mi zkrátka vadí. Dávám přednost svítící ikonce ‚Splněno‘ a ne ‚Byl jsi lepší než posledně.‘

Bohužel mise SO se tentokrát moc nevyvedly. Je jich méně, nejsou tak rozmanité a jednotlivé mise se nedrží jednoho typu úkolů. Obvykle je to prostřílení se odněkud někam plus pár dodatečných úloh, které by ještě v MW2 patřily do jiné samostatné SO. Vždy je to slepec různých aktivit – tu Juggernaut, tu deaktivování bomby, po chvíli ochrana jakési rušičky a mezi tím pochody skrze nepřáteli zamořené ulice. Navíc tu není žádné bránění se vlnám nepřátel pomocí kulometů, žádné závody na skútru, žádné likvidování Juggernautů pomocí raketometu a chybí i průchod skrze oblast obsazenou snipery. Ta kvalita a nápaditost SO z MW2 se tvůrcům nepodařila zopakovat.

Postřehy
1) Ani v MW3 nechybí tentokrát celkem 46 notebooků. Matoucí je, že už to nejsou ty klasické notebooky známé z minulých dílů, ale moderní kufříky s modrým displayem.
2) MW3 vytahuje ovladatelná vozidla a to jakousi miniponorku, člun a ještě dálkově ovládané vozítko. Je to fajn zpestření, jenže tyhle slavné jízdy nezaberou dohromady ani 5 minut. Kde jsou ty časy, kdy jízda v tanku trvala nějaké dvě mise o délce 5-10 min jedna?
3) Konečně se stalo něco, na co čekám už od počátku série – máme tu důležitou ženskou postavu! A je jí dcera Ruského presidenta. Sice se objeví jen v pár misích, má jen pár štěků, ale je pro děj důležitá. Teď vyhlížím další metu a to CoD, v němž si zahrajeme za ženu ve zbrani. Něco takového už myslím přinesl konzolový CoD a ona postava byla Ruská sniperka.
4) I MW3 má řádku dechberoucích momentů. Snad vůbec nejlepší chvíle z celé MW série je pro mě pád Eiffelovy věže.

Zní to hrozně, ale já musím jít o dalších patnáct procent níž. Přitom ta hra vypadá tak hezky! Navenek se zdá, že je to pecka všech akčních pecek. Screenshoty, trailery, recenze, bannery... Ale po instalaci dorazí studená sprcha. Puberťáci si nadšeně ucvrknou, neboť po té masáži už dopředu vědí, jak moc se jim MW3 bude líbit a to i kdyby je po spuštění čekal Pong v němž si pinkají Price a Makarov odjištěným granátem v ulicích rozbombardovaného Berlína. Ti hráči pro které stále ještě vítězí obsah nad obalem však nostalgicky zamáčknou slzu nad tím, kam až to akční FPS dopracovali.

Pro: Hmm... možná ta atmosféra války... a možná ještě pár pěkných scén... a taky, že to není moc dlouhé.

Proti: Autoheal, arkádovost, respawn, nepřehledná bojiště, málo inovací oproti MW2, moc nábojů, stále městské prostředí, mizerné SO

+8 +13 −5
  • PC 60
A budu zlý. Původně jsem hru ohodnotil 70%. Hra byla graficky o něco vypiplanější než MW2 (bodejť je o dva roky mladší), zvuky zbraní mi přišly lepší, animace postav ve hře, kdy při přebíjení vojáčci skutečně zahazovali zásobníky, mi přišla lepší a rozhodně mi přišlo lepší, že je zde více městských bitev a méně lození po jiných třetizemních místech planety.

Bohužel, tady soupis plusů končí. Definitivně.

Na úvod mě poněkud překvapilo, že zde není žádný úvod do příběhu. Mě to ještě tolik nebolelo, protože jsem hru hrál skutečně pár dnů po MW2, ale čekat na tohle dva roky, čekal bych nějakou variaci na "V minulém díle jste viděli...". Tady se skočí rovnou do pokračování už minule rozjetého příběhu. Ten se sice oprostil od množství informací, takže jej lze ještě sledovat, stejně tak se trochu zmírnilo v MW2 nastolené raketové tempo, nicméně nějaké kochání se krajinkou tu nehledejte. Zase se běží z A do C přes B1 a B2 a to zase za použití těch stejných otřepaných principů, kdy běžíte v Africe po plechových střechách a víte, že se zase propadnete a budete muset zmigat skrze slumy a vono taky že jo! Překvápko. Navíc mi přijde, že jak ubývá nápadů, o to více se ždímá CoD značka jména kapitána Pierce, který je tady snad všude a začíná být pomalililinku otravný.

Předchozími díly nastolené nesmysly se vymýtit nepodařilo, protože Rusové na ruském území mezi sebou mluví chabou angličtinou (?), hra je znovu briskně konzoloidně interaktivní, takže věc, co by šla řešit jedním tlačítkem, se řeší čtyřmi různými tlačítky měnícími se dle situace, ale poněkud bez zřejmého důvodu, nebo zbytečně interaktivní ve chvíli nutnosti trápit chudinku myš překlikáváním v zájmu lezení a využívání okolního haraburdí k osobnímu prospěchu (tím myslím finále), které nenavozuje atmosféru nebo urgentní nutnost s vypětím sil dospět nějakého cíle, ale stručně a jednoduše prudí a doslova ruší hru. Pro autory jsem pro celou hru znovu nesvéprávný, protože si nepamatuji, jak jsem si namapoval klávesy a tak mi to musí přes půl obrazovky v nutných situacích (čti: skoro pořád) rvát před oči. A checkpointy jsou téma samo o sobě. Navíc si připočtěte tentokrát značně zbytečně hlasitou hudbu, kterou nelze zeslabit samotnou, protože ovládat lze pouze celou hlasitost hry, tedy i včetně zvuků střelby, okolí a mluvení postav. Díky hudbě jsem mnohdy neslyšel ani dění okolo mě a ani rozkazy a navigaci od parťáků.

Přesto se to celkem hrálo, městské bitvy měly šmrnc a jako DLC k MW2 by si to těch 70% skutečně zasloužilo.

A v tom je ten problém. MONSTRÓZNÍ problém! Tohle nebylo DLC, ale celé kompletní hra. Žádný úvod do děje, rovnou skočit do pokračování, rovnou za těmi stejnými nedávno opuštěnými postavami a dějem. Nedávno pro mě. Čekat na tenhle díl celé dva roky od vydání MW2 a v nedočkavosti za to vyplácnout nějakých 50 nebo 60€, neumím slovy vyjádřit psychický stav, teplotu krve ani napjatost nervů ve chvíli, kdy bych hru dohrával krátce po jejím nainstalování s vědomím, že mi celá kampaň této dva roky očekávané a vytvářené filmově epické hry trvalo projít 4 hodiny! To je snad můj rekord :-o Vydávat tohle za plnohodnotnou hru je zvěrstvo. Sice si pak mohu zahrát nějaké speciální mise v singlu, které odkazují na příběh hry, jen z pohledu očí jiné osoby, ale tam jsem sám samotinký bez jakékoliv atmosféry probíhajícího konfliktu, tudíž jsem nenašel důvod něco takového vůbec hrát.

Díky tomu ode mě MW3 dostává -10% a i tak si myslím, že jsem ji lehce přecenil. Pro mě zatím nejhorší CoD díl série. A teď 'hurá' na Black Ops 2.

PS: Multiplayer znovu nehrán a tedy nehodnocen.

Pro: Vizuál; zvuky zbraní; městské bitvy s puncem konfliktu, ve kterém nebojuji sám

Proti: Popisovat hrací dobu jako krátkou by bylo urážkou významu toho slova; zase ta konzolovitost; to, že je na klávesnici cca 102 kláves, ještě neznamená, že je všechny musím využít pro konání takřka stejných akcí!

+11 +13 −2
  • PC 70
Bohužel je to tak, že se občas nějaká jinak kvalitní společnost "sekne" a musí daný projekt dotáhnout do konce jakoukoliv cestou. To je přesně případ Activision. Modern Warfare 2 se mi celkem líbilo, ale ke konci jsem si řekl: dost, byla to docela slušná řežba, ale chce to nový nápad. Když jsem zjistil, že MW2 není zakončením celé Modern Warfare série, očekával jsem, že závěrečná MW3 bude opravdu epická a vývojáři vymyslí něco opravdu originálního.
Odpovědí mi byla tato hra. Prakticky se jedná o MW2 s nemastným, neslaným závěrem příběhu. Activision mělo chvíli počkat a rozmyslet si to. Ne nasázet do svého nového díla všechny skopičiny ze dvojky, které vás přestanou bavit po třetí misi, nechat grafiku stejnou (pokud-li ne ještě horší, těžko porovnat) a ještě zvýšit HW nároky pro počítačovou verzi, vystavit cenu na 999,- korun a neodpustit si ani stereotypní chvíle bezhlavého střílení v místech, kde to není vůbec potřeba.
Ale pravda je taková, jaká je, tak se pustíme do recenze...

Co si budeme nalhávat, Activision se hnalo za penězi jako kočka za myší a sázelo hře ostré rány hlava nehlava. Scénář v podstatě stojí za starou belu. Pár těch rádoby dojemných momentů sice hráči poskytnou ten pocit kvalitního příběhu, ale není tomu tak. To, co tento scénář trochu táhne z bryndy je rozmanitost okolního prostředí plus mise v Praze. V té ale stejně zůstává, jedná se o klasický trik herních studií navodit hráči myšlenku hraní FPS interaktivního filmu, ale ve skutečnosti kopírují momentky ze starších dílů série nebo dokonce z úplně jiných her (!)

Teď ta grafika. To je další věc, která mě opravdu zklamala. Je to na rok 2011 opravdu trash. A to jsem zkoušel všechny konzolové verze, i tu pro PC. Všude je to totální katastrofa. Nemusím to nějak dlouze rozebírat, kdybych hru viděl teď poprvé, grafikou byl ji tipoval na rok 2006 či 2007. Styďte se!

První pozitivní věc je hodně rozsáhlá možnost výběru zbraně. Oproti předchozímu dílu jich pár přibylo a rozhodně vám to nepřijde zbytečné. Navíc se občas podíváte i za pozici ovládané rakety ničící tanky a spoustu podobných šíleností. Kdyby to bylo ve skutečnosti, už bych byl dávno mrtvý. Takhle vám ale hra dává možnost vyzkoušet si úplně všechny věci, které budete moct zkusit, až nastane další světová válka.

Další skvělá věc je multiplayer. Ačkoliv není moc rozšířený od MW2, najdete zdě spoustu nových módů, map a hlavně nepřeberné množství serverů z celého světa. Klasický Call of Duty multiplayer. Tentokrát, zcela výjimečně, v novém kabátě.

Dál už to nebudu rozebírat, více dole a v pro-proti. Můj verdikt je takový, že si v pohodě vystačíte se zlatou Modern Warfare 2 nebo dokonce i jedničkou. Sice hra už není ta nejaktuálnější od Activision, Black Ops 2 je povedený kousek, ale Modern Warfare 3 byl jenom odbytým kouskem, za kterou Activision schráblo balík a nechalo hráče ve zklamání z prvního spuštění a hraní. Za mě 70%, protože je to Call of Duty a nepřehlédnutelné, ale mohli se opravdu víc snažit. Opravdu...

Hra dohrána na: Nintendo Wii
Hratelnost (celková): 8/10
Grafika: 4/10
"Epické" finále: 6/10
Zážitek z hraní: 6/10
Multiplayer: 7/10
Zbraně: 9/10
Special Ops: 7/10
Rozmanitost: 8/10

Pro: rozmanitost prostředí a misí, multiplayer, zbraně, prostě je to Call of Duty

Proti: odbytá hra, konec nic moc, MW2 je lepší, GRAFIKA!!!, některé mise

+9 +11 −2
  • PC 90
Singleplayerová část (Mulťák nehraju)

Příběh:
Nechci nijak spoilovat. Hra prostě pěkně navazuje na druhý díl, neobsahuje žádné velké složitosti, příběh je dán a razí si to kupředu velmi akčně, razantně.

Hratelnost:
Délka kampaně opět krátká, ale velmi intenzivní, já ji zblajznul na ex za nějakých 4 až 5 hodin hraní. Krom toho se ve hře objevují i různá zpestření, které přidávají na kladech kampaně.

Grafika a zvuky:
Hra běží na mírně vylepšeném enginu, takže žádné mílové skoky nečekejme oproti předchozímu dílu, ale rozhodně nechci grafiku kritizovat, ba naopak. Hra opět běží krásně plynule, na oko vše hraje jak má. Zvuky nejde taky nijak kritizovat, žádný průser, k atmosféře opět sedí výborně, zmínit musím i velmi příjemnou hudbu.

Od kampaň MW3 mi dala přesně to, co jsem chtěl. Úžasná porce akce s filmově herním zážitkem. Série Modern Warfare je prostě boží :)
+18 +19 −1
  • PC 65
Bylo toho napsáno předemnou již mnoho, proto jen krátce.

Singleplayer:

Slabší než MW2, ikdyž se tvůrci oprvadu snažili. Docela povedený, sice jsme již vše 100 1000x viděli už jinde, ale budiž. SP je docela zběsilý, někdy až tak, že nemůžete najít kliku vod kópelky (čti na posrání). Klasická doba hraní COD "6 hodin a zdarec" mě nepřekvapila. Herní příběh = 0, ale to jsme také čekali. Jednoduše z toho vyplývá, že tento žánr je už ohryzanej až na kost a už zde prostě není co vymýšlet, leda zlepšit grafiku a zvuky. No zvuky zbraní taky kapitola sama pro sebe, radši nemluvit.

Verdikt: To je asi jak když pícháš jednu a tu stejnou babu 15 let. No nepřestane tě to bavit?

Multiplayer:

No nevím jak to vidíte vy přátelé, ale tuhle kopii kopie jsem si fakt nemusel kupovat. To je jak když tu babu vyměníš za její mladší dvojče. O nesmyslném spawnování mé postavy uprostřed hloučku nepřátel ani nemluvě, bohužel to není nic vyjmečného, ale stává se to spíše pravidlem. Nebo spawny do zad nepřátel, které kuchnete jak rybu během 3 vteřin mě opravdu nebere. Tímto spawnovacím "nesystémem" se vytrácí týmová hra a všichni jen splašeně běhají a kuchají, hážou co je po ruce, střílejí přes 18 typů jednoho zaměřovače, dostávají 80% headshotů zezadu a ani ten nejrychlejší přebíječ profesionál nevychytá svou rychlostí právě se spawnujícího týpka v zádech, kterej ho má už na půl vykostěnýho. Prostě zhovadilost. COD nikdy nebyl vyloženě o taktice a rozvaze, ale tohle už je moc.

Verdikt:
Jdu si najít jinou píchačku a budu doufat, že nemá dvojče.

Pro: Vypíchni si z komentu co je libo.

Proti: Nastejno.

+16
  • PC --
"Naši mladí byli během asi tak uplynulého desetiletí dobře vycvičeni u konzol na bojových hrách, a bylo zajímavé dívat se, jak "Volání povinnosti moderního válečnictví 3", která přesně odráží to, co přijde, je s jejím prediktivním programováním téměř současností. Naše mládež v USA a na Západě je připravena, protože byli naprogramováni, aby byli dobrými vojáky."
Údajne povedal Henry Kissinger, ale máme tu iné autentické citáty:
"Vojáci jsou blbé, stupidní zvířata využívaná jako pěšáci zahraniční politiky."
"Vojáci jsou jen tupé šachové figurky."
Henry Kissinger
***
V hre sa stačí schovať a môžete kosiť stovky nepriateľov, nerobte Henrimu radosť a skúšajte radšej ARMU, pretože ak to vypukne v skutočnosti, budete Kissingerovo kanónfutro.

Pro: WOW efekty, rýchla zábava

Proti: AI, nepriatelia, pátos, propaganda

-1 +8 −9
  • PC 95
Co říct víc, co ve zdejších komentářích ještě nezaznělo? Co nového? No nic, samozřejmě (u tak exponované hry), ale snad bych mohl přihodit něco málo svých postřehů, které se mi nastřádaly v mozkovně těsně po dohrání závěrečného dílu minisérie. A řeknu vám, byl to opět neskutečně filmový sešup a to i bez dvou zakladatelů IW a také přesně ten typ hry, kdy dochází na slova klasika „Ještě jednu kapitolu a jdu spát“ tak často, že opakování písní Michala Davida v českém éteru je oproti tomu jen neškodnou recesí.

Trochu jsem měl obavy, že se vývojáři nebudou schopni byť jen přiblížit nastavené laťce z MW2. To nakonec není pravda a tento díl ten předešlý dokonce v lecčem převyšuje. Grafické stránce, myslím si, není nutné dávat nějak moc prostoru – jednoduše, výborně vypadá i na tak starém enginu. Zato hudební doprovod a celá zvuková složka (ať už šlo o dabing, zvuky zbraní, ruchy hroutících se budov), no jak to jen napsat, to je prostě vymazlenost vymazlená (být zosobněným zvukem a být zvuková složka této hry ženského pohlaví, osouložil bych ji do každého otvoru) a na sluchátkách s vyšším volume jsem měl opravdu autentické mrazení v zádech.

U příběhu a celkovém ukončení MW si možná mnozí z vás řeknou, že je moc patetický, ale já to fakt mám takto rád, a po skončení závěrečných titulek se mi po těle okamžitě rozlil takový ten vzácný pocit, který mívá člověk po zhlédnutí výborného filmu, k němuž mu mozek prostě vytvořil odpovídající chemickou reakci. Asi teď sám budu patetický, když napíši, že to, co jsem si sám “prožil“ v tělech několika vojáků, bylo něčím na hraně souznění, a ti, kteří bojovali po mém boku, mi totálně přirostli k srdci. Tato hra je skutečně o emocích, těch chlapských, těch, které vznikají na bojišti. Takových emocí je ve hře velké množství a z velké části je to díky perfektně naskryptovaným pasážím plných zvratů, někdy si i nečekaně a krutě pohrávajících s lidským vztekem a zármutkem. Asi ze mě mluví dojetí, ale jestli můžete mít takové pocity při sledování filmu nebo čtení knížky, proč by se nemohly dostavit po dohrání hry?

Závěrem už jen dovětek, že celý tento kus považuji za unikátní herní dílo, které mistrně završuje to, co bylo v roce 2007 započato a jsem skálopevně přesvědčen, že si všechny tři díly dám co nevidět znovu.

Pro: je toho hodně

Proti: je toho málo

+19 +23 −4
  • PC 80
Co říci k MW3??
Hratelnost?? Dobrá... Grafické zpracování?? Ze zastaralého enginu už více vyždímat nešlo... Příběh?? Klasika... Nic,co by překvapilo, ale kupodivu to baví... Hru není těžké dohrát,stejně jako předchozí MW... Ale bohužel po dohrání nemám chuť hrát znovu, jako například u Black Ops... Single je klasicky až nechutně krátký (s pár zásekama 5h 52m 25s čisté hrací doby) ... Bohužel... Hra má jinak docela potenciál, i když je pár chvil, při kterých si řeknete "tohle už sem jednou hrál" ... Docela přijemně na mě zapůsobilo pár videosekvencí ( padající eifelovka, bortící se hotel, atd. ) ... Bohužel, pokaždé když spustím jakoukoli hru z novější série CoD, postesknu si při vzpomínce na nekonečné hodiny strávené hraním CoD 1 a 2... Kde ty doby jsou... Jaké to bylo krásné a naplňující dobývat Berlín a setřelovat nácky ve velkém... Děkuji tvůrcům za World at War, který byl úžasný...
No, dosti bylo nostalgie... Teď nezbývá než čekat, co si na nás Activision připraví na příští rok...

Pro: Price and Soap

Proti: Příšerná AI!!!!!!!!!!!!!! Zastaralý engine....

+3 +6 −3
  • PC 70
Modern Warfare patří k mým oblíbeným subsériím a popravdě jsem se na (případné) završení série těšil. Takže … „Safra, zase to byla super jízda a těch epických momentů, jen kvůli nim se vyplatilo ty dva roky čekat!“ … něco podobného jsem měl v hlavě, že napíšu, to jsem ještě o MW3 věděl pramálo a mediální masáž dokázala své. Vezmu to asi takhle – MW3 je horší, než loňské Black Ops (a to je co říct). Nebudu si tu slintat na košili, jenom proto že je to zase to Call of Duty, které známe už léta, že se valná část odehrává v Praze a pro někoho to obsahuje i již zmíněnou epičnost. Pro mě je to zklamání a hodnotit hru jen dle mdlého singleplayeru je trestuhodné, její kvality jsou někde jinde. Už od pátého dílu se hra rozděluje na tři části ...

Singleplayer:
Ohledně něj řeknu jen tohle – těšil jsem se, nekupoval jsem to kvůli multiplayeru. Zkrátka, seriálovost se Modern Warfare opravdu vyplatila, i když čekání bylo dlouhé, podobně jako u přestávky uprostřed seriálové sezóny. Pln očekávání jsem se těšil na kapitána Price a Soapa – jedny z mých oblíbených postav celkově! Nejenom s nimi jsem naskočil na skriptovou mašinu a nechal se unášet ... dovolím si podotknout, že na pět hodin a na HARD, žalostně málo. Bohužel série Call of Duty už dospěla do stádia, ve kterém je všem jedno, jestli to dává smysl, nebo ne. Jednoduše tedy s nějakými vojáky "poletujete" po světě, jako by se nechumelilo. To ani loňské Black Ops, či letošní Battlefield 3, neměli tu drzost něco takového udělat, ale tohle je přeci Call of Duty 8, to může všechno! Takže jednou jako mariňák drtíte rusáky v New Yorku, potom někde na druhé straně světa v kůži Soapa zase "masírujete" těla nebohých čehosi a aby si obě strany odpočinuli, přijde bodyguard ruského prezidenta a nikoho vlastně ani nezajímá PROČ?! Hlavně že se stále něco děje a je to ultracool! Co se tím snažím číct? ... že předešlé díly Modern Warfare byli sice enormně zběsilé, ale jako hráč jsem si to užíval, měli hlavu a patu. Za marínu jsem si užíval kosení všech a všeho, za Soapa a jeho bandu zase rád prováděl menší akce . To dle mého z trojky úplně vymizelo, až na případ kopírování předešlých misí s Pricem. Už to prostě nemá s kvality předešlých Modern Warfare nic společného! Kritika? ANO, jistě! Ono vlastně chválit tuhle pětihodinovou snahu o něco nabitého a stylového jde strašně jednoduše. Samozřejmě, podobná akce se dá najít těžce, ale na čem to všechno stojí jsou efektní momenty, které stejně trvají tak deset vteřin. Krátké, ale šokující - New York pod útokem, Praha v okupaci, chemický útok na Paříž a třeba atentáty v Anglii. Pohled je nezapomenutelný, ale tohle mě nezajímá, já si chci užívat hraní a ne sledovat interaktivního průvodce známými destinacemi s shock efektem. Je pravda, že tohle umí asi vážně jen Call of Duty! Ona pětihodinová konzolovitá jízda mi přišla nehorázně zdlouhavá a v závěru jsem byl opravdu rád, že to skončilo. Tohle pro mě zábavu opravdu nepředstavuje. Ani se mi k tomu nechce vůbec vracet! 60%

Spec Ops (Survival & Missions):
Dovolím si říct, že si mě duo módů získalo i přes fakt, že jsem hrál (hraju) sám. Mise jsou sice singleplayerovou recyklací a obsah je úsměvný, ale důležitý je fakt, že prodlužují herní dobu pro jednoho hráče, přičemž každá mise zabere asi tak 10-15 minut. Větší zábavu a potenciál stejně skýtá druhý mód – survival - je hodně o taktizování, skillu a především také o poznání zbraní a map, které jsou všechny multiplayerové! Šestnáctka misí odstupňovaná obtížností, z nichž každá vydrží na dobrou půlhodinku si mě získala a dávám jí přednost před multiplayerem. Jako hráč jste nuceni neustále vymýšlet nové taktiky, postupy a hlavně to není o kempení v jednom zabarikádovaném baráku, protože když nastoupí dvojice Juggernautů, nezbývá než vzít kulomet na ramena :) Překvapení a dlouhá výdrž. 80%

Multiplayer:
Ten hraji od jistých dob výhradně pro zábavu, pro potěšení z nas*rání ostatních hráčů a vůbec pro oddych. Za dva roky se v něm změnilo minimum, přibylo pár kosmetických blbin, mapy se změnšily, vznikla spousta budov, ale jaksi se zrychlilo levelování postavy. Jinak nevím, jak si vysvětlit, že za nějakých devět hodin hraní jsem na 40lvl, přičemž třeba v MW2 jsem podobnou metu pokořil až za trojnásobek hrací doby. Nejnemilejší překvapením pro mě v začátcích bylo, když na mě vyjel minitančík, případně přiletěla mini helikoptérka, WTF? To je Homefront, Battlefield, či co? Je to v loji, všechno se spojuje, všechno využívá vlastnosti konkurence a za pár let se to ani nedá rozeznat. Call of Duty pro mě bylo vždy o pěchotě, a ne o těch hi-tech blbostech. Žádné překvapení se nekoná, nic nového nepřináší, snad jen zábavu ze zabíjení, pokud máte možnost zůstaňte u MW2. 70%

Call of Duty: Modern Warfare 3
mě naprosto znechutilo svou audiovizuální stránkou (zvuky zbraní, soundtrack - opáčko z MW2 se nekoná, o grafice netřeba psát). Celkově to totiž na mě působí jako nutnost, nebo spíše potřeba „nového“ Infinity Ward udělat hromadu změn, přičemž jsou všechny naprosto k ničemu. Devítky v rámci singleplayeru jsou mimo můj rozum, ale budiž, je to droga a pastva pro oči, jak málo někdy stačí k radosti :) 70%

Pro: kooperativní režimy, v částech multiplayeru je stále ta klasická hratelnost, multiplayerové statistiky úplně všeho :) Price a Soap

Proti: zvuky a ozvučení, marná grafika, zbytečně překombinované nastavení v MP, žádný nový prvek

+10 +11 −1
  • PC 80
Příběh se uzavřel, volání povinnosti, aspoň pro tuto chvíli umlklo. A jsem za to rád, myslím, že 4 hry na toto téma v řadě stačily a s příštím dílem by mělo přijít zase něco jiného. Snad jenom Price by měl zůstat. Ale k věci ...

Kdo hrál MW, MW2 a případně i Black Ops, tak ani v tomto díle nenajde nic nového, slušná grafika, skripty, zběsilá akce občas říznutá "stealth" pasáží, spousta mrtvých rusáků a hlavně kapitán Price jsou zpět v plné parádě se vším dobrým i zlým, co sebou vždycky přinášeli. Je tu i pár silnějších momentů, jako Eiffelovka nebo Praha, kterou jsem poznal tedy jen podle toho Karlova mostu. Nebudu se rozepisovat dál, těch pár hodin zábavy bylo fajn a užil jsem si to jako dřív, ale tím to končí a už asi nikdy více :)

I want cpt. Price back!

Hrál jsem jenom singl, takže hodnocení je založeno na něm.

Pro: Price je zpět, pořád solidní akce a hratelnosti, pár zajímavých okamžiků

Proti: Někdy je znát zastaralost grafiky, některé skripty ...

+11 +12 −1
  • PC 70
Je to Modern Warfare, lidi, naházejme tomu devadesátkový hodnocení a buďme unešení jen tak pro nic za nic! Ne, ale vážně... přesto, že nový Modern Warfare zase jednou skýtá pár cool momentů (pronásledování vlaku v tunelech metra, zatopený tunel pod NYC), už to zdaleka není, co to bývalo. Zatímco CoD4 rozjel novou vlnu tvoření válečných her, nabídl celou řadu perfektních a nečekaných scén, Modern Warfare 3 už jen znova omýlá to, co dva díly před ním.

Kde se snaží šokovat, tam je až smutně předvídatelný, kde se snaží o hraní na emoce, tam je jenom patos a ke všemu ještě pěkně hloupý. Celé to navíc končí tak, jak všichni předpokládali, ani náznak snahy o překvapení tu k nalezení není. Jakožto někoho, kdo vyrůstal na metalové muzice mě snad potěšila jen snůška pěkných kulturních odkazů (německá jednotka Ramstein, Soapův obličej vypadá jak Joakhim Broden ze švédských Sabaton). Tedy, ne že by se to hrálo špatně, nicméně, jak říkám, nic nového pod sluncem to není a naprosto určitě to není devadesátková hra, ještě když navíc skýtá asi jen prachsprostých 4 - 5 hodin zábavy...
+14 +18 −4
  • PC 95
Končí jedna válka, jeden příběh a jedna subsérie, která mi změnila herní život. Call of Duty jsem totiž poznal díky prvnímu Modern Warfare jako někdo, kdo hrál akční FPS jen v nejdelší chvíli a loučím se jako někdo, kdo očekává podzimní období právě kvůli novému dílu téhle (dnes již zaslouženě kultovní) značky. A není lepšího pocitu než s údajem 5:55 na časoměřiči odehraného času přečíst "Objective complete" a cítit, že to stálo za to.

Příběhové nitky se totiž rozuzlily a dopletly a vyšponovaný adrenalin v poklidu klesnul. A můžu bilancovat pozitiva..a jen pozitiva. Na koncept interaktivního průvodce válkou slyším nadávky ze všech stran, ale zrovna mně tento systém vyhovuje dokonale. Není nad to přesně vědět, co a jak udělat (zákysy naštěstí znovu nereálné) a podle pokynů něco rozbít, otevřít, nechat vybouchnout nebo se zavěsit na lano.

MW3 funguje skvěle i na poli emocí. Přestože ve válce není pro jedince místo, jsou to právě Yuri, Price nebo Soap, kteří mi s každým výstřelem přirůstali zase víc k srdci a nejeden dějový zvrat mi tak dal po téhle stránce pěkně zabrat. A stránka atmosféry a střídání prostředí? Na jedničku s hvězdičkou. Evropské metropole v troskách, africké dusno zalezlé pod uniformu nebo pražští vojáci v plné polní (zdravíme Dobromila, Nikolu a Ctibora!) potěší smysly každého rozjetého hráče.

Zkrátka a dobře - ten šmak COD ze mě doteď nevyprchal. Pořád jsem v koutku duše uprostřed ponorky, na palubě letadla i ve společnosti rozežrané hyeny. A pořád mě ten prst na spoušti setsakramentsky svrbí.

Pro: Pocit dokonalého završení trilogie, nezapomenutelná atmosféra, Yuri, dabing, mise v letadle

Proti: Možná lehká repetetivnost ve vřavě v metropolích, ale i to jen silně subjektivní

+33 +34 −1
  • PC 95
Na závěrečný díl herní trilogie Call of Duty s podnázvem Modern Warfare jsme si museli počkat tradiční dva roky a nutno říci, že čekání se opět vyplatilo.

První díl nás poprvé přivedl do součanosti/blízké budoucnosti a do bobtnajícího globálního konfliktu, který přerostl ve 3. světovou válku. Druhý díl pokračoval v nastoleném trendu a příběh obohatil o novější grafiku a především ultimátní akcí. To lze říci i o tomto třetím díle, který se graficky od MW2 liší jen minimálně, což je příznivou zprávou pro spoustu hráčů se slabšími herními stroji.

V samotném singleplayeru na nějaké taktizování uprostřed bitevního pole není čas, takže jediné, o co se musíte pravidelně starat, je dostatečná kapacita aktuálního zásobníku. Nadávat na striktní skript celé hry nemá smysl ani u tohoto dílu. V podstatě jde o jeden dlouhý interaktivní film, přičemž se účastníte všech možných akčních sekvencí, které jsou ve většině případech dovedené až na maximální možnou hranici.

Už po pár misích zjistíte, proč jste povolovali "násilný obsah" na začátku hry. Přesněji po videu v Londýnské misi. České hráče potěší zařazení Prahy do lokací, kam se v rámci pátrání po Makarovovi podíváte.

Přesně po pěti hodinách a pěti minutách mám splněno. Makarov je mrtev, třetí světová válka je u konce a Price si vychutnává zasloužený doutník. Na jednu stranu je mi líto, že trilogie Modern Warfare končí, ale na druhou stranu jsem zvědav, s čím přijdou Infinity Ward příště. Je ale jasné, že překonávat Modern Warfare bude zatraceně těžké.

Pro: grafika, hudba, zvuky, extrémní akce, atraktivní lokace, příběh

Proti: skriptování nepřátelských vojáků, některé odfláklé textury

+15 +17 −2
  • PC 85
HODNOCENÍ SINGLEPLAYERU:

Třetímu pokračování Modern Warfare jsem moc nevěřil. Jelikož mě dvojka už moc nepřekvapovala a přišla až moc standartní (když nepočítám perfektní kooperační mise), třetí díl zase ukázal, kdo je na poli válečných "no brain" akcí králem. Alespoň z pohledu singlu to tak je.

První, co praští do očí, je starý engine. Jistá technologická zastaralost tu sice vidět je, ale o to více překvapí, co tvůrci s tolik let starou technologií dokážou. Tentokrát mi huba padala hlavně z parádních světelných efektů. Proto občas zamrzí nějaká ta mizerná textura, zejména některé plochy v pozadí (jako např. hory) jsou v hodně nízké kvalitě (což je u CoD už pár let standartem). Naštěstí jich není zas tolik a mnozí si toho třeba ani nevšimnou. MW3 hlavně boduje v poměru grafika/výkon, což je pro mnohé stěžejním prvkem pro multiplayer a v tomto směru je MW3 v souboji s třetím Battlefieldem jasný vítěz. Samotný mulťák se s Battlefieldem porovnávat nedá. BF mi svou rozlehlostí vždy seděl více a proto se mu v MW3 nehodlám věnovat.

Bitvy jsou opět hodně epické, často jsem jen nevěřícně koukal na obrazovku, což mě někdy stálo i život. Skripty jsou povedené a až na jeden pád hry, kdy jsem běžel špatným směrem, jsem problém neměl. Trochu mě vadilo, že je hra až moc hrrr hrrr a nenechá mě na chvilku zastavit, natož taktizovat. Je to vidět i u spolubojovníků. Chovají se značně netakticky a hrnou se kupředu jak parta nesmrtelných terminátorů, aniž by se jakkoli kryli.

Zvuky jsou skvěle a na plné kule je to pořádnej rachot. Obzvláště povedený, i když tentokrát bez Zimmera, mi přišel hudební doprovod, který tentokrát boj doprovázel častěji, než kdy dříve. Jak je vidno, prvky realističnosti jdou mimo úplně. Hra opravdu spíše vypadá jak béčkový akčňák s áčkovými efekty.

Mimochodem, pád Eiffelovky byl boží. Dokonale mě při něm mrazilo v zádech.

85%

Herní doba kampaně: 6h 46min (nechápu, kdo to mohl dojet za 4 hodiny)

HODNOCENÍ KOOPERATIVNÍHO SPECIAL OPS:

Samotné coop mise mě celkem zklamaly. Mnohem lepší byly ty v Modern Warfare 2. Tady jsou až moc arkádové a málokdy se tam dostanete do opravdového boje. Většinou jde o takové malé přestřelky. Naopak survival mód je pořádná zábava kde se vyřádí opravdu každý! Coop 70% a Survival 90%.

Pro: neutuchající řežba, dabing a zvuky, HW nenáročnost a přesto pěkná grafika, oddychová hratelnost, příběh má spád, návštěva Prahy a dalších významných měst Evropy

Proti: některé nehezké textury, hra mě hnala kupředu až moc rychle

+22
  • PC 75
Rok se s rokem sešel a herní komunita dostala opět nové díly Fify, NFS a CoD… Jak dlouho bude možné ždímat ten samý herní koncept pořád a pořád dokola? Fifa je s námi už 18 let, znamená to, že můj potomek si bude moci zahrát Call of Duty: The Blackest Postmodern Warfares Ops at Neural War 12? Možná… Každopádně rýpání do dlouhých, „komerčních“ herních sérií tvoří jen jednu stranu mince. Faktem zůstává, že hráči si tyto hry stále užívají (záměrně neříkám „kupují“ neboť v koutku duše věřím, že hratelnost je pro vývojáře stejně důležitá jako prodejnost, resp. že tyto faktory jsou úzce a takřka neoddělitelně provázané). Modern Warfare 3 vrhá hráče do brutální štvanice, do hektického boje, v němž se nelze zastavit a porozhlédnout okolo, do války schopné přikovat vás k obrazovce a vnímáním opustit okolní svět… Tedy stejně jako tři předchozí CoD díly, přesto stačí obměnit postavy, nedesignovat nové prostředí a voilá, funguje to jako „za mlada“.

První mise jsem si neskutečně užíval, vůbec mi nepřišlo, resp. nevadilo, že něco podobného v jiné variaci jsem už vlastně hrál, atmosféra funguje pořád stejně skvěle a pocit tlaku, nekompromisně vás ženoucího kupředu je nezaměnitelný. Jak si tak klestíte cestu hrou, určitě si všimnete, že grafiku pohání stále stejný, možná o pár drobností vylepšený, engine – ač je to od Battlefieldu 3 znatelný skok vzad, stojím si za tím, že hra vypadá pořád skvěle. CoD má jeden z těch unikátních enginů (jako měl např. Half-Life), u kterého sice stárnou speciální efekty, ale celkový vzhled zůstává velmi pěkný. Koukatelnost ještě víc zvedá perfektní design levelů, u Modern Warfare 1 a 2 jsem vždy chválil, že všude něco je, prostory jsou plné „nedůležitých“ předmětů, kancelářské výbavy, trosek, zkrátka všeho, co se tam „hodí“, u MW3 tomu není jinak a pocit autentičnosti se tak opět zvedá…

Čeho už si nevšimnete, to jsou scripty, poslední díly CoD jsou kritizovány za plno neviditelných spínačů, které musí být přesně aktivovány, aby vás hra pustila dál, u BF3 to byl problém občas znatelně zasahující do hry, ale u MW3 není čas se vzdalovat z boje, či dělat podobné skopičiny (samozřejmě musíte hrát aspoň na druhou nejtěžší obtížnost, jinak ničíte celý koncept válečné hry), pouze jednou jsem měl problém se scriptem a pouze jednou jsem minul autosave pozici, jinak scriptování přesně mapovalo můj individuální a logický pohyb hrou.

Kampaň je celkově o chlup slabší než u výborných MW 1 a 2, ale za to Spec Ops jsou o něco lepší. Dohrát všechny mise na Veterana je opravdová výzva, u které se konečně cítím jako speciální jednotka, pokoušející se o dokonalý zátah. Také kooperační Survive mód (obdoba perfektních Nazi Zombies z CoD 5) je docela zábavný. Areny pro něj jsou navrženy účelně a sympaticky a bránit se proti nekonečným zástupům vojáků je docela legrace. Jen škoda, že po smrti musíte znovu opakovat několik nudných prvních kol...
+17
  • PC 90
A je to. Ani ne po pěti hodinách hraní jsem v moři potu a řevu radosti a blaha završil onu epickou řež a zachránil celej svět aneb exkurze se zbraní v ruce po hlavních metropolích Evropy a vůbec světa se povedla na jedničku.

Hra se od prvního Modern Warfare řádně rozmáchla, především pak tím, že si tvůrci obstarali prvotřídní filmový esa. Například scénář napsal výbornej scénárista a režisér Paul Haggis a o dabing hlavních postav se postarali skvělí herci např. Timothy Olyphant, William Fichtner, Idris Elba a další. Už jenom tenhle fakt mi vykouzlil úsměv na tváři. Když jsem pak vlítnul do hry samotný úsměv nepadnul až do úplnýho konce. Co na tom, že je hra přescriptovaná. Nascriptovaný scény působí tak monumentálně a epicky a šíleně, že je musí milovat každej. Dalo by se říct, že celá hra je vlastně jeden velikej script. Všechno umocňuje parádní ozvučení, ale ani ne tak zbraní, jako okolních efektů právě během oněch script scén. Graficky se hra nemění od prvního Modern Warfare, vyloženě zastarale se však netváří a vlastně člověk nemá ani moc času se grafikou nějak zaobírat (důležitý je, že to rozjedete na max i na horších strojích). Tradičně skvělá hudba tentokrát v podání Briana Tylera dotváří obří epičnost, nutno ale říct, že Zimmer byl lepší.

Já jsem si jakožto fanoušek série CoD završení trilogie užil maximálnim možnym způsobem (mít po ruce doutník už by hořel). Nechtěl jsem hledat chyby, nechtěl jsem testovat co všechno je ve hře možný, chtěl jsem si hru užít jak to jen jde a je to právě onen zážitek, kterej vás při závěrečný scéně donutí řvát z plnýho hrdla a prožívat a hltat a milovat! Kdo zatratí moře skriptů a nazve je trapnými (nebo jinak) neni normální, protože to měl čekat. Teď už jenom nainstalovat BF 3 a doufat, že to bude horší. Jinak si svým způsobem užívání vyřvu hlasivky :)

Pro: spousta kulervoucích momentů, Praha, zvuk, John Price

Proti: snad jenom ta zastaralá grafika

+26 +29 −3
  • PC 90
Ach mé srdcové CODčko, na které se těším od prvního dne, kdy jsem slyšel, že vyjdeš....
Ach jak jsi mne potěšilo i zklamalo...
Ach, jak rozporuplné city ve mne vyvoláváš...

Na nové COD jsem se těšil jako na smilování. Hlavně se mi líbilo, že vychází chvilku po BF3 a jakožto zastánce (tak 70 na 30%) COD oproti BF, jsem čekal, kdo komu nakope zadní část obalu.
Máme plichtu :)

HRA + PŘÍBĚH

Hned na začátku musím říct, že koncept příběhu COD: MW mám moc rád. Ve trojce už je to sice trochu přehnané, ale já se na takovýhle blbosti těšim. Okamžitě po startu hry vám příběh připomene "minulost". A navazujeme na události z MW2. Tak bylo jasný, že to přežije, ale nikdo jsme nevěděli za jakých okolností.
Nápad 3. světové války mezi Rusama a Američanama je dost ohranej... Ale tím, že to vlastně navazuje na 1 a 2, za to je nemůžeme vinit. (Třeba BF3, tam si taky vymysleli Rusáky, ikdyž na nic nenavazujou...)
Bohužel, oproti MW 1 a 2, kde byly 2-3 postavy, zde jich je spousta. A stejně jako v BF3 se s nima nesžijete.
Herní prostředí se neustále mění (od toho to je World War 3 ne?). Rád jsem si zavzpomínal na prázdniny v Paříži , Eiffelovku jsem teda padat neviděl, ale co...a Londýně - stanice metra Westminster opravdu vypadala věrohodně.. A samozřejmě PRAHA! Ten hotel s Makarovem se mi moc nezdál, ale však já se tam někdy podívám :)... A v Praze umřel Soap, a to se mi teda moc nelíbilo :/
Poslední mise, hráč = Cpt. Price = Juggernaut - BOMBA
U CODček se mi libí ty loadovací videa... A v MW3 je ... Takhle to nestačí... Dám to do spoileru
Ladies and gentlemen, prepare your ears for CPT. MACMILLAN!


GRAFIKA

Grafika - jako MW2 + asi tak 20% kvality. Občas nějaký ten bug (s jednim kulasem šlo krásně zajet do zídky...). Berlínská věž byla i při nezoomovém kolimátoru jasnej obrázek... Ale ostatní lokace byly pěkný.
Ještě jedna vítka - auta - V Praze měly auta suveréně americký poznávačky :D
Praha - český nápisy ✓ (ne dokonalý - smrt "A"kupantům...)
Predator drone + AC-130 - vylepšený, pěkný, účinný, zavedli "zásobníky" (však v tom letadle to nemaj na páse, ale strkaj tam zásobníky...)
To UGV - paráda :)

ZVUKY

Jak bylo slibováno, dialogů tam bylo dost.
Zbraně, vozidla atd - dobrý zvuky...
Hudba - dobrá
Pochvala - A-10 Thunderbolt II - kanón ✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓ zvuk
Dialogy - češi - rusky nebo česky s megaruskym přízvukem... Palec dolů

CELKOVĚ

Hrací doba - asi 4,5 hodiny
Nuda - 0%
Akce - 90%
Videa - dají se přeskočit po nalodování (BlOps nesnášim videa...)
Hratelnost - 95%

Pro: Praha, dokončení (snad ne konec :/) příběhu, ostatní města

Proti: Víme kdo co udělá (viz spoiler), postarší grafika, občas přehnaná akčnost

+17 +20 −3
  • PC 70
Vstupujeme do éry, kdy se nad videohrami neustále stahují nějaká ta mračna. Developerům a publisherům svítí v očích často lákavý zelený dolar (euro, díkybohu, není tak rozšířené) a krmí své nedočkavé konzumenty polotovary uspokojivé chuti, ale bídné kvality. Jednou za čas internet řekne dost, ale prodejní čísla jejich snažení pohřbí. Do banky se už vezou pytle stovek milionů dolarů, které desetinásobně pokryjí už tak přemrštěný rozpočet. Bobby Kotick se opře do koženého křesla, nasadí ďábelský úsměv, zírá ven z okna a v hlavě mu už lítají nápady na tři díly dopředu. Je válka a v Activision vyhráli.

Tohle už dávno není o scénáři, grafice nebo zvuku. Jak svým chraplákem zmínil generál Shepherd ve dvojce, moderní válka vyžaduje moderní strategii. Klíčová je prezentace - bannery, postery, první obrázky, TV spoty, trailery. Do hajzlu, třeba i nějaký ten uniklý spoiler je v plánu. Hráči se chytí, kritici se chytí. Ve stoje pak salutují smradlavému trusu, protože voják na krabičce efektně kontrastuje s bílým pozadím. To panorama zdevastovaného Londýna a Berlína jim dává za pravdu. Myslí to upřímně a ani v nejmenším o svém přesvědčení nepochybují. Orwell by měl radost. Je válka a v Activision vyhráli.

Není války bez soupeře a Call of Duty našlo protivníka v Battlefieldu. Trojka vyrazila kupředu s arzenálem daleko lepšího enginu, žal, jsou dva díly pozadu, hype přepískli a sliby o vtahujícím singlu se rozplynuly. Zato zavedená sérka si s mdlými trailery přijela pro 9,3 milionů prodaných kopií za jeden den. Je válka a v Activision vyhráli.

Je to přesně takové, jak to hateři škodolibě celý rok spamovali. Každé tři minuty vykoukne nějaký programerský megaloman, zmáčkne červené tlačítko a srovná se zemí kilometr čtvereční, přičemž vám v neovladatelných naskriptovaných sekvencích řve do ucha, jak moc monumentální to je. Velice ráda se znásilňuje veškerá dosavadní estetika videoher, nechybí hysterické mačkání kláves, neustálý respawn, koridorová šablona, tuny testosteronových hlášek, časové elipsy, flasbacky i dokonale zbytečný flashforward. Totálně schizofrenní příběh funguje jako reklama na světové metropole. Z přívalu informací a jejich slepých uliček se nejednomu zavaří mozek. Z letargie občas vytrhne Tylerova heroická hudba a poslední mise, v níž se konečně nejde na věc zbytečnou oklikou (přesto chybí nějaké silné outro). Ale hlavně že to baví, viďte? Vždyť je válka a v Activision vyhráli.

I tak jsem nadšen. Jsem nadšen, že i naše generace má hry, které neupadnou v zapomnění. Modern Warfare 3 je nový Doom, System Shock 2 a Planescape: Torment dohromady. Zná své hráče a boří zavedené konvence, jen na to jde z druhé strany. O co víc je nenáviděn, o to víc nasbírá fanoušků. Genialita nabyla zcela nového významu.
+36 +38 −2