Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Crysis nabízí v prvních fází hry možnost tichého postupu či totálního bullet pekla (čti tvého vlastního pekla, plného loadingů a nadávání). Několikrát jsem si sám naběhl (stejně jako naběhly žíly na čele) a zkoušel projít několika základnami silou. Ne vždy se to vyplatí, ale stále je to tak možné udělat a možnost zneviditelnit se se i v takových situací hodí. Vlastně je to snad jediné řešení, jak se zbavit pěti a více Korejců, které ze vzduchu kryje helikoptéra a ze země voják za MG.
Tichý postup jsem kvůli spotřebě energie obleku využíval minimálně, protože mi energie obleku prostě nestačila, což určitě nedávám za vinu hře. Ale jako v dalších hrách, ve kterých se hráč chopí postavy, která má něco super-ultra-inhuman, vždy se najdou nepřátelé, které ho pěkně pozlobí a ani jeho super věcička nebude mít dostatek (v tomto případě) energie, aby se tak cítil. Dva nepřátelé s brokovnicí stačili na to, abych umřel jak obyčejný vojáček v Call of Duty a právě proto jsem si užil poslední třetinu víc, než předchozí část hry. Sice se potřeba přepínat režimy obleku zmenší v podstatě na dva módy, ale samotná akce dostává grády a konečně je to to, co to primárně je - střílečka.

Po 11 letech vypadá vlastně dost dobře, ale kvůli optimalizaci se i po tolika letech nedokážu vyšplhat na maximální grafické nastavení bez crashů hry či jiných nepříjemností (třeba dalších crashů). Díky dobře rozmístěním checkpointům a možnosti quick savů je to ale zvládnutelná potíž.
Kdy ale není tak zvládnutelná, je třeba při (strašným) boss fightu, při kterém jsem loadoval jak kvůli svým chybám, crashům, tak i kvůli nevyváženosti obtížnosti. Ono hodit hráče na menší uzavřený prostor proti big-ass-huge chobotnici, do které stačí střílet obyčejnými zbraněmi, které v předchozí části hry nezabíraly (uznávám, Helena jasně říkala, že jim shodí štíty) a čekat na to, až se spustí "druhá fáze" s příchodem obrovského cosi, které se musí ustřílet experimentální zbraní (kterou máte po celou dobu u sebe) a přitom se stále snažit uhýbat před útoky, které vás instantně zabijí....

Co ale nikdy Crysis neodpustím, je nemožnost rozstřelit rozjetému autu pneumatiku a chytit ho poté, co vyletělo do vzduchu..... to byl trailer, který mě zaháčkoval. Ne vážně.
Jak čtu i zde v komentářích, hype hru i za ta léta dost poškodil. Osobně patří do skupiny lidí, co Crysis brali jako naprosto bezchybné a nejlépe vypadající FPS všech dob a ono je to "jen" zábavné FPS s béčkovým příběhem, které trpí hlavně na nevyváženou obtížnost.


Pro: grafika, hratelnost

Proti: nevyvážená obtížnost, optimalizace, bugy, boss fight

+18
  • PC 100
Rok 2007 - nejlepší rok v historii videoher. Přinesl začátky legendárních sérií: Bioshock, Zaklínač, Assassin's Creed nebo opomíjený Overlord a také přinesl hru, která byla tak next gen, že ještě pět let po vydání neměla konkurenci a dokonce někomu nešla na ultra detaily. Tou hrou je Crysis - dílo německé preciznosti a indikátor silných PC sestav. Ale ta hra je mnohem víc.

Už v menu vás přivítá pěkný sci-fi interface. Nastavení jsou bohatá a dnes už ty ultra detaily v pohodě utáhnete. nastavíte si obtížnost a pak to zapnete. Po krátkém intru jste hned v akci a padáte z letadla. padák se poškodí a spadnete do moře. Ale nic hrozného se nestane, protože máte nanosuit. Navzdory názvu není maličký, ale vytvořený z nanovláken a váš pád utlumí. Po chvíli vylezete z vody. Oblek se resetuje a vy ho můžete začít používat. Jste na ostrově a je brzké ráno a slunce ještě nevyšlo. Rozhlédnete se kolem a vidíte pláž. Je plná života. Běhají tu krabi, ptáci bahňáci a opodál se pomalu sune želva. Pokud jste objevitelský typ, zjistíte, že tato zvířata můžete chytit a dokonce hodit. Naštěstí je můžete pustit zpět do přírody, kdyby se vám jich zželelo. A nebo je můžete mrsknout o skálu. Hravosti se meze nekladou.

Tak už jste si pohráli, prozkoumali okolí a jdete dál. rychlý a nezdržující tutoriál ukáže, jak se pohybovat a používat nanosuit. Má pět funkcí, mezi kterými lze rychle přepínat:
1. rychlost - na krátkou vzdálenost zrychlí běh, také doskočíte dál a nabíjení zbraní je rychlejší
2. síla - hodí se na pěstní souboje a hodí se s ní dále předmět držený v roce, také skoky jsou vyšší
3. neviditelnost - pomáhá při stealth způsobu hraní ale není příliš efektivní, dlouho nevydrží a nejste úplně skryti
4. obrana - vytvoří štít proti kulkám nebo nárazům také zvyšuje regeneraci
5. úprava zbraní - na samopaly a útočné pušky namontujete zaměřovače nebo tlumiče, na jakoukoli střelnou zbraň můžete dát puškohled, některé pušky mají granátomet

Po chvíli vás najde parťák a jdete dál společně. Po cestě zjišťujete, že je na ostrově něco zlého, pár kolegů to zabilo nehezkým způsobem. Ještě ale nevidíte, co to je. Rozednívá se a vidíte zátoku. Konečně se Crysis ukáže v celé jeho kráse. Ale nemáte klid na kochání, dole mají základnu Korejci, po zátoce se plaví čluny a ti parchanti nám ještě ruší signál. Teď si vyberete, jak se s protivníky vypořádáte. Zapnete neviditelnost a vojáky odpravíte jednoho po druhém, aniž by si toho někdo všiml, nebo prostě na ně vlítnete a rozstřílíte je jako v devadesátkách. A co tahle vzít sud a hodit ho po někom, nebo kus zdi, bednu nebo třeba větev. Z aktivovanou silou je to účinnější zbraň než kulomet. A co tahle použít kolem pobíhající slepici? Topper Harvey doporučuje. Můžete si pěstmi naštípat celou palmu a ta polena házet po nepříteli, nebo rozbít chatrnou dřevěnou chaloupku, shodit jí někomu někomu na hlavu. Zničitelnost prostředí je ohromující a dodnes nemá konkurenci. A napadlo vás vzít Korejce a jebnout s ním o jeho kamaráda?

Pokračovat můžete džípem nebo lodí, klidně běžte pěšky, bude to tišší. Někdy vede k cíli víc cest. Lokace jsou docela otevřené. Tvůrci předtím udělali skvělý Far Cry, při jehož vývoji nabrali zkušenosti. Nejsou tu žádné secrety, collectibly, hádanky ani složitý příběh. Prostě si užíváte čistou hratelnost a hrajete svým tempem. nyní se nacházíme na konci první mise a teď spadnou sračky do větráku. Setkáváte se s tou hrozbou, co vám zabila kolegy. Jsou to mimozemšťané, ale nejen tak ledajací. k životu potřebují chlad a vy jste na tropickém ostrově. Jak tohle dopadne? To už bych vyzradil moc. Tahle hra je prostě legenda. Rozhodně neplatí, že by měla jenom skvělou technickou stránku. Všechno je tady skvěle udělané, najít chyby ani nedokážu. Sice už má 15 let, avšak dodnes vypadá naprosto fantasticky, má nepřekonatelnou fyziku a zničitelnost a hlavě se výborně hraje. Plné hodnocení si naprosto zaslouží

Pro: Dechberoucí grafika, fyzikální model, zničitelnost prostředí, čistá hratelnost, hudba, dabing, optimalizace, rozmanitost, preciznost, nadčasovost

Proti: Trochu tuctový příběh

+18
  • PC 80
Obě dvě cesty k dobré hře jsou možné – konflikt mezi USA a Severní Koreou v blízké budoucnosti za přispění rozlehlých map a cest, stejně jako lineární sci-fi střílečka s množstvím nadpozemsky kvalitně vypadajících explozí. Crysis slibovalo mnohé, ne však diametrální odlišnost dvou částí hry, jenž nejenže zakončí zábavu v ten nejlepší moment (a pokračovala pekelně zmatenou podzemní mis), ale zároveň neví, jak takový kolos dovést ke konci. Je vůbec potom možné, že první polovině hry dávám 95% a té druhé 85%?

Začíná to skvěle, hned s první cut-scénou je jasné, že taková grafika tu nebyla a ještě asi nějakou dobu nebude. Pokud jsem u nějaké hry napsal, že má světově vypadající detailní prostředí, okamžitě si to škrtněte, neboť každá moje videoherní zkušenost je několik světelných let za Crysis. A nejde jenom o samozřejmé věci – obličeje postav, zbraně, vegetace, ale i o naprosté zbytečnosti. Někdy ke konci hry jsem si krátil nějakou dlouhou vysvětlovačku tím, že jsem zkoumal prostředí paluby lodi. Spisy s téměř čitelným obsahem – dobře. Prázdný hrnek kafe se špinavým dnem – výborně. Podlaha z obyčejného gumového materiálu, která však vypadá naprosto fantasticky, realisticky odráží světlo a není to jenom plocha. Těžké to popsat, ale pokud jste to hráli s nastavením jako já (všechno na high s 1680x1050), pochopíte. :)

Kvůli grafice (v tomto případě 100% luxusní grafice) ale nebudu padat na zadek, koneckonců, i dnes si můžeme zapařit Half-Life stejně jako Mafii a nebude nám v perfektním zážitku bránit zastaralost. Co ale zaručuje Crysis dlouhý život je profesionální práce s dějem a celkově filmový feeling. Ne, psychologa už nenavštěvuju a myslím to vážně. Scénář samotný je klišé na klišé, skutečné béčko, ale způsob jakým s ním tvůrci nakládají, je pro mě, jako pro milovníka Skály nebo Temného rytíře, lahůdka. Dost dobře pochopená pravidla žánru v záživné kostce. Na druhou stranu – s postavami není nakládáno nijak ohleduplně a bylo mi celkem jedno, kdo to odnese jako další. Takže žádné plnohodnotné souznění jako v případě Half-Life 2, ovšem ta forma kolem je atraktivní ve všech směrech.

K hratelnosti nemůžu mít námitek. Ke každému zadanému úkolu vede různorodá, ale vždy dravá a chytře promyšlená cesta. A všeho je tak akorát – zbraní, nepřátel i vozidel. Tvůrci si jsou dobře vědomi, že čeho je moc, toho je příliš a tak přistupují k level designu ostrova s mírou a zodpovědně. Takže jsem se díky bohu nedočkal žádné naskriptované události, kdy z pralesa vyběhne dalších 10 vojáků, aniž bych si jich nemohl předtím všimnout na radaru. A vůbec, i když se jedná o něco realitě dost vzdáleného, všechny věci a fyzikální zákony fungují jako ve skutečném světě. Co ale moji teorii může pošpinit je fakt, že pokud hra špatně předpověděla váš další krok a vy tu oblast třeba oběhnete jinudy, můžete narazit na úsměvné bugy. Např. vojáci stojící beze zbraní s rozpraženýma rukama jako živé terče. Frekvence těchto záhadných chyb je ale minimální.

Nemůžu si ztěžovat na emzáky v druhé části Crysis, přináší sebou ucelenější prostředí, (málokdy vidíte sníh mezi palmami) rychlejší akci a zápletku. Všechno se najednou řítí kupředu obrovskou rychlostí a možná proto mě zklamal konec (resp. hlavní boss), který sice logicky připraví půdu pro pokračování, je ale úplně zbytečný. Z Nomáda se najednou stane nepřemožitelný vrhač atomovek. Chápu všechny důvody, ale neuspokojilo mě to.

Přesto dát cokoliv pod 85% by bylo rouhání. Tahle hra mě připomněla, že se nové grafické karty a procesory nekupují jen tak pro něco, ale někdy utratit pár tisíc navíc za solidní vybavení kompu za to stojí.
+17 +18 −1
  • PC 80
Tahle pecka zůstala poměrně dlouho mimo mou pozornost – mohl za to onen oblek. Možná pro některý dost podivná informace, ale rozumějte: Nějak mě nelákalo pobíhat neviditelnej a drtit nepřátele zlomením vazu v jedné ruce a následně je odhazovat tak prudce, že se celá bouda rozsype. Až když jsem se dozvěděl, že těchto výdobytků obleku užívat hráč nutně nemusí, tak jsem do toho šel, že si to aspoň ztížím jak se patří:

Graficky pecka, v době vydání se museli všichni, kdož měli řádnej komp, slintat blahem a i zvukově velmi zdařilá záležitost, akorát béčková hudba (především ta akční) si mě teda nezískala, ačkoli ostudu až tak nedělá. Nějak jsem zde ale zaznamenal i snahu o využití hudebních prvků ze soundtracku k filmu PREDATOR (u mě TOP5) – tedy vrcholný dílo Alana Silvestriho, což musím pochválit.

Prostředí jako by z oka vypadlo tomu z prvního dílu FARCRY – pláže, palmy, malebný zátoky. Tohle se jednoznačně povedlo a musím smeknout. To že je herní prostor složen z poměrně úzkých průchodů a koridorů už však zamrzí. Ačkoli jsem nečekal bůhvíjakou rozlehlost, přijde mi, že i takovej již zmíněnej FARCRY na tom byl ze svobodou pohybu o něco líp. HUD se dá sice naštěstí z větší části vypnout, nechápu ale potom, proč ten radar si každá hra tak hrozně chrání – jako tady Crysis. Radaru jsem se bohužel nezbavil a tak se stávalo, že v noční jungli, když jsem nepřítele pouze slyšel, objevil se na radaru dřív, než jsem ho já sám vizuálně zaregistroval.

Hratelnost je dobrá, výraznější chybu spatřuju snad jen v extrémní výdrži nepřátel. Zůstává na hráči, jestli na to půjde jak John Matrix, nebo jestli dá na stealth taktiku. Já volil spíš druhou jmenovanou, přičemž jsem zásadně nepoužíval rychlost a neviditelnost. (Hrál jsem to na deltu a nechápu, jak snadný to muselo bejt na NORMAL s využíváním těchdle všech kravinek). Megaskoku jsem sice párkrát neodolal (dvakrát se myslím využít dokonce MUSEL) ale jinak jsem oblek nevyužíval vůbec. Stejně nebyl problém se lokací proplížit, akorát to trvalo dýl a bylo to, myslím si, zábavnější. UI nepřátel je celkem slušná, zamrzí tedy potom podpásovky, kterými autoři vyvážili obtížnost – helikoptéra mě vidí ležícího v hustém porostu dřív než já ji. Taky zamrzí, že se všichni korejci mezi sebou neustále baví, aby hráče nepřekvapili a prozradili se už z dálky.

Pokud jde o střelbu, pak chválím možnost vypnout kříž, naopak haním za zpracování zamíření optikou, kdy se muška neustále pohybuje naprosto stejnym neměnym pohybem ve tvaru jakoby ležaté osmičky. Tak je zamíření na větší dálku spíš záležitostí postřehu, než šikovnosti.

To, že autoři nekoupili žádnou licenci na skutečné existující zbraně ("SCAR" vůbec nevypadal jako SCAR-L ani SCAR-H) a tak si museli vystačit s těmi smyšlenými, nicméně tyto se snaží některé skutečné předlohy kopírovat tak věrně, že to vlastně ani nevadí. Uvedené neplatí pro mimozemské zbraně, ty se nepovedly a tak jsem je v podstatě ani moc nepoužíval.

Příběh, když opomenu opravdu vtipně dementní dialogy, se mi celkem líbil, hlavně jeho začátek, kdy se vše bylo ještě zahaleno hávem tajemna. Pak, když všechny trumfy hra vyvalí, tak už nemá, co nabídnout a rozplývá se bez údernýho ukončení jak po herní tak i dějové stránce. Od části, kdy se začne hora rozpadat, už to všechno de jen a jen k horšímu – například ty MEGAobří kameny který dopadaj z vrcholku hory nedaleko od hráče - nejsou slyšet a při bližším prozkoumání je vidět, že prostě trapně mizí. To teda dokáže pohanit pečlivě budovanou atmosféru! Bezgravitační fáze hry je jedním slovem otřesná a lineární hektickej konec tomu jen nasadí korunu.

Celkově ale poměrně slušná hra, škoda velmi slabýho závěru po všech stránkách a několika nedodělaností. 80%

Pro: Grafika, prostředí, možnost vypnout kříž a zaměřovat jen optikou, volnost, příběh

Proti: Konec hry, radar, dialogy, výdrž nepřátel, oblek

+17
  • PC 85
Tak kde začít :) Na tenhle titul jsem se dost těšil pač jsem ujetej na grafiku .)
A u tohoto titulu jsem nebyl vůbec zklamán ! Herní doba sice zhruba dosahuje osmi hodin v průměru,když někdo jako já nestojí hodiny na pláži a zírá na moře :D
Ale i umělá inteligence nepřátel je tu jedna z nejlepších co je dnes možno k vidění a to i přesto že Alienská část protivníků kolikrat vypadá že jí moc nepobrala.

Příběh neni nic originálního ale přesto zaujme a pobaví! Po grafický stránce tomuto titulu nejde nic vyčítat.Grafíka je naprosto úchvatná a člověk prostě strávý nepřeháním hodiny a hodiny jen rozímaním nad padajícím stromem, o jehož korunu se láme světlo :)
Hratelnost je hodně kladnou částí hry a to jak díky nanosuitu tak díky obrovské volnosti pohybu.
A zvuková stránka Crysis je skvělá! ozvučení jungle a všeho okolo co na ostrově je působí skvělým dojmem.

Ale abych ho moc nepřechválil tak co mě zklamalo byl konec hry. I když ten posední level je fakt epickej po grafický stránce tak ale završení děje mi moc nevyhovovalo.

To je tak vše odemně ke Crysis
PS:Zpracování vody Je naprosto skvělý už jen chybí physx a poupravení říček :D

Pro: Grafika,Hratelnost,Zvuk,Inteligence lidských nepřátel

Proti: Krátká doba,Inteligence Emzáků,Klíšé příběh

+16 +20 −4
  • PC 90
Na hru jsem se také velice těšil, jelikož se mi velice líbilo i Far Cry. Hra zachovává svůj volný styl, což je na ní asi největší plus. Oproti FC je značně vylepšen příběh (btw všiml sem si, že tu doktorku dabuje Claudia Black) a celkové zasazenení o budoucnosti je skvělá volba.
Od obyčejných FPS hru odlišuje (krom výše zmíněné volnsti) mnoho drobností, jako třeba přizpůsobování zbraní vlastnímu stylu hry nebo že skoro každou věc můžete uchopit a mrštit sní.
Potěšil mě i nanosuit, který ale stejně máte většinu času zapnutý na zvýšenou odolnost. Na druhou stranu pokud používáte i ostatní scopnosti nanosuitu, má to na styl hraní docela vliv.
Naopak mi zůstával rozum stát nad malým dostřelem zbraní a ještě více nad Norrisovskou výdrží nepřátel. Výběr zbraní by také mohl být pestřejší, ale díky jejich předělávatelnosti se to dá přehlédnout.
Znám několik lidí, kterým se hra nelíbí a je to proto, že u hry nedokáží využít a docenit její unikátní způsob volnosti řešení. Poté se pro ně stává obyčejnou střílečkou.

Pro: příběh, grafika, volnost, hratelnost, drobnůstky

Proti: výdrž nepřátel, trošku sliby chyby ;-)

+16 +17 −1
  • PC 70
Crysis stanovil důležitý milník v historii her a navíc posunul jejich nároky na technickou stránku (a na naše železa) skokově kupředu. Grafika byla tehdy nepřekonatelná, prostředí originální a příběh, který nenaštval. Akce jak má být. Původně se mělo jednat vlastně jen o klasickou vojenskou střílečku z blízké budoucnosti. Tím by ale hra až moc vykřikovala, že je pouhou technologickou přehlídkou, tudíž se autoři rozhodli našroubovat do hry nanooblek. Ano, záměrně říkám našroubovat, jelikož tento koncept byl do hry přidán až v pozdějším vývoji hry. Není to ale tak moc znát, jelikož v první půlce dostanete svobodu taktického rozhodování při neutralizaci nepřítelských osad a naooblek vám nabídne efektní a rozšířené možnosti, jak se k výzvě postavit.

Druhá půlka vám naservíruje emzáky a musím říct, že způsob jejich odhalení byl vážně velmi povedený. Hra dokázala navodit intenzivní atmosféru něčeho neznámého - mimozemská loď schovaná v hoře, která se pomalu probouzí. Vstup do vnitřku mimozemské lodi a následný výpadek signálu a vaše naprostá izolace od vnějšího světa byl zážitek, který nezapomenu.

Hratelnost se ve druhé části změní na jednodušší a surovější střílečku, jelikož AI emzáků je primitivnější a nejsou to zrovna týmoví hráči. Napětí pomalu roste, ale bohužel rychle padá v závěrečné super epické bitvě, kdy se hlavní boss emzáků prostě propadá kamsi pod textury. Nekonečné loadingy v posledním boji mi hodně zkazili celkový zážitek ze hry. O to je horší, že to nikdy nebylo opraveno.

I tak jsem si ale Crysis užil i na druhé rozehrání a díky nanoobleku si mohl vyzkoušet jiné způsoby likvidace nepřátel. Trochu mě zaskočilo výrazné zjednodušení hry při používání stealth stylu, jakkoli složité situace se dali najednou vyřešit až příliš snadno a měl jsem tendence používat stealth neustále.

Crysis ale tak trochu postrádá svou osobitost. Postavy jsou jednoduché a nijak ve mě nevzbudili zájem o jejich osud. Chybí mi tu zkrátka nějaký hlubší charakter, i navzdory originalitě.
+16
  • PC 80
Jak postupně doplňuji herní resty, dostal jsem se po třech letech od vydání i ke Crysis. Jelikož se mi původní počin Cryteku FarCry líbil, na Crysis jsem se velmi těšil. Splnila však hra mé očekávání? Ano.

Crysis je hra jednoznačně postavená na grafice a efektech. Když se pak tyhle dvě věci nepovedou, je z toho průšvih. Jenže to u Cryteku nehrozí, takže jsem na scenerie, které přede mě hra stavěla, čuměl i po takové době od vydání doslova s otevřenou hubou. Příběh, ať už je jakkoliv béčkový, hře sedne jako prdel na hrnec. Právě díky němu se mohli autoři opravdu vytáhnout a proměnit nádherný tropický ostrov plný nejrůznější vegetace a Korejců v zamrzlou a nehostinnou arktidu, která z obrazovky přímo mrazí. V neposlední řadě si pak mohli pohrát s naprosto úžasnými futuristickými vnitřnostmi emzácké lodě a celkovým designem vetřelců a jejich techniky.

Samotná hratelnost byla parádní. Všechno to chození a střílení zpestřuje jak využití nanoobleku (některé funkce jsou užitečné více, jiné méně), tak nejrůznější pojíždění v autech, tanku či letadle. Prostředí je, jak už předchozí odstavec nastínil, zatraceně variabilní a už jen to by bylo schopné mě u hry držet jako přikovaného. V některých pasážích jsem pak už opravdu jen se zatajeným dechem čuměl na tu nádheru, která se na monitoru hýbala. Vrcholem pro mě byla pasáž v mimozemské lodi a následné vhození do spárů zmrzlého ostrova. Vše odsýpá svižným tempem, takže nějaké znudění ani nestihne zahrozit, natož se nějak projevit. Navíc díky quicksavu odpadl můj problém, který jsem míval u FarCry, tudíž mi nepříliš dobře rozmístěné checkpointy už nevadily.

Celkově Crysis hodnotím velmi kladně. Ač střílečky nejsou mým denním chlebem, u Crysis jsem se bavil vskutku skvěle. A je mi srdečně jedno jestli někdo postrádal hlubší příběh nebo mu byla proti vůli čistě prvoplánová orgastická grafika. Takže i když jsem nejspíš sednul na Crytekovský lep, královsky jsem se bavil.

Pro: audiovizuální zpracování, prostředí, svižná akce, nanooblek

Proti: sem tam bug

+15
  • PC 80
Zatímco právě vyšel druhý díl rozhodl jsem se zahrát si ten první. Dohrál jsem ho doslova před chvílí takže dojmy jsou čerstvé.

První a nejdelší část z džungle mě bavila jednoznačně nejvíc. Hrál jsem většinou stealth stylem, ale když už jsem do toho vlítnul AI často předváděla vynikající přestřelky. Pravda hru jsem od třetí mise hrál na obtížnost DELTA a i když to hře výrazně pomohlo ani tato obtížnost mi nepřišla jako nějaká uber výzva.

Další dvě "části" byly spíše zklamáním. Beztížnej tunel byl sice ze začátku vizuálně zajímavý, ale nijak negradoval a velmi brzo nudil. Pak pěkné oživení se zmrzlou džungli a první boje s chobotničkami. To bylo fajn. Letadlovou loď ale ani nemá cenu komentovat. Když vezmu, že mám ve scénáři hodit atomovku na ostrov + napadení letadlové lodi a její potopení. To ať se na mě nikdo nezlobí ale tohle šlo zpracovat poněkud velkolepěji. Atomovej výbuch zoufalost. První boss a druhej (hlavní) boss se nechá ostřelovat a ani si mě prakticky nevšímá. Navíc všude pusto prázdno. NUDA! A to ještě úkol se zmáčkunutím tří tlačítek u reaktoru to jako WTF? Nic lepšího nebylo?.

Tím nejvýraznějším čím hra bezesporu zaujme je grafické zpracování. To co je k vidění na monitoru je prostě nádhera a lepší džungli a přírodu obecně prostě nikde jinde asi neuvidíte. Skvěle byla zpracovaná i celková geografie ostrova.

Přes svojí grafickou dokonalost, ale právě spíše pro ni nemohu hře odpustit i nějaké ty bugy a nedodělky, které mi kazí celkový dojem bájných vývojářů z Cryteku. První je BUG ve druhé misi kvůli kterému jsem musel level opakovat. A to se mi už nestalo ani nepamatuju. Je to prý známá chyba. Tím spíš měl být patch. Pak panáci. Několikrát za hru jsem potkal hlavně u kulometu týpky co dělali dřepy a přes sebe padající panáky při přelejzání překážky nebo chůze z kopce. Taky mě dost vadilo když jsem jednu misi v přístavu pěkně potichu prošel na stealth načež můj parťak začal, když jsem byl u cíle, kropit vojáky pod sebou dávkou. Ale budiž není to Splinter Cell. Graficky odporné zničené tanky a celkově odfláklá byla i letadlová loď. A to i po zvukové stránce. Ještě jsem neviděl přistávat bezhlučně letadla atp.. Na to že se jednalo o vrchol hry se mohli předvést lépe.

Celkově mě ale Crysis bavil. Hlavně volnost v džungli a přestřelky a o ně jde v FPS především.

Pro: No jo grafické zpracování nemá obdoby, prostě nádhera, Crysis ale funguje i jako dobrá střílečka

Proti: Bug s velkým B a další drobné bugy a nedodělky

+15 +16 −1
  • PC 90
Crysis je podařená FPS akce a to především díky nanoobleku.

Na střílečkách co jsem doposud hrál, mě vždycky přišlo divné, že jen co zavadím o lékárničku „puf“ zavázáno, vyléčeno, zranění pryč. Někteří supermani se dokázali klidně obvázat i během urputného boje. Jen zmáčknout klávesu přiřazenou lékárničce a hotovo. Nebyly – li lékárničky (př. Call of Duty) stačilo se, po schytání pár kulek, jen na chvilku schovat za roh a vše bylo v pořádku jako bychom snad jen chytali dech. Tato nelogičnost mi vždy trochu kazila zážitek ze hry.

V Crysis výše popsaný nešvar geniálně řeší tzv. Nanooblek , který vás pomocí nanotechnologie vyléčí, zrychlí, zesílí, „zneprůstřelní“ a „zneviditelní“. Tím navíc vysvětluje „oneman army“ neboli , jak je možné, že jeden smrtelník postřílí tak obrovskou přesilu. Právě díky tomuto faktu jsem se mohl do hry mnohem více ponořit a užít si ji jako žádnou jinou.
Dále Nanooblek umožňuje projít stejnými oblastmi různým způsobem. Dovoluje řešit situace pokaždé jinak. Nebo, chcete-li, dostat se ze situací pokaždé jinak. Jeho mody vnášejí do hry větší prvek taktizování, variabilitu, dynamiku a neumožňují tak stereotyp.
Ještě druhá věc způsobila, že jsem si hru výborně užíval. Tou věcí byl pocit Predátora – mimozemšťana z filmu 1987, proti němuž korejští vojáci mají malou šanci. Tento pocit již bylo možné okusit ve hře AvP a AvP2, kde jste byli opravdu Predátorem. Zde jím jste díky Nanoobleku.

Grafiku zbytečné komentovat, o té toho bylo napsáno velice hodně. Jednoduše je krásná. Prostředí také příjemné a měnící se.

Dále mne potěšila možnost nést jen pár zbraní, což přidává na realističnosti = atmosféře, která je již dostatečně obstaraná nanooblekem.

Velice milým adrenalinovým osvěžením bylo setkání s nanoobleky na druhé straně barikády.

Hodně mě bavila moderní snajperka. Fajn bylo i zpestření v podobě ovladatelných vozidel včetně tanků.

Příběh – normálka. In game animace také jsou.

Tak, tady by mohl můj komentář skončit s vynikajícím hodnocením až 100%, ale 100% to nebude a to kvůli emzákum v poslední fázi hry.

Ve chvíli, kdy přijdou na scénu, místo korejské armády, „zmrzlé“ mimozemské chobotničky, přicházím o pocit predátora a v mimozemské lodi, přichází spíš pocit „švába v láku“ nebo jak to nazvat, mě hra přestává bavit.
Abych nebyl tak přísný: „Už mě nebaví tolik“. Nejde jen o ztracený pocit Predátora, ale i o celkem násilnou změnu atmosféry. Nechci tvrdit, že je to úplně špatně, protože něco do sebe to jistě má, avšak při opětovném hraní je to ta fáze, kdy hru předčasně opouštím. Hra si proto ode mne nezaslouží 95 - 100% a při ignoraci emzácké části je na 100% zase příliš krátká. Takže že by 85?

Každopádně Crysys je hra kvalitní a do emzácké části se dá říct, že perfektní.

Pro: nanooblek, grafika, prostředí

Proti: závěrečná část

+14
  • PC 95
No zpočátku sem byl velice zklamán. Ale hra si mě získala až po několikarém přemlouvání se. Ano je na ní vidět jak byla tvořena jen pro účel grafického enginu. Ale když člověk překousne umělou demenci tak se z namyšleného "ošklivého" kačátka vyloupne čistá a ničím nezkažená hra, která má nárok na titul hra roku. Všechna to špatné ve hře čiší z toho, že autoři se snažili udělat co nejdynamičtější engine. Tak např. v editoru se nachází položka pro dynamické zmrazení objektu. Bylo to ve hře použito? Nebylo. Hold toho ze začátku moc naslibovali, a v některých případech se jim to i podařilo, ale nedokázali to adekvátně "prodat". Velká škoda, jen doufám že když už mají engine hotový tak se zaměřej víc na hratelnost a AI.

Pro: Má to sem smysl vůbec psát?

Proti: Záporů okolo hry je spousta ale hra samotná špatná neni.

+13 +15 −2
  • PC 85
Konvenční střílečka s průměrným příběhem, překvapivě zábavnou hratelností (díky nanoobleku) kterou z lehkého nadprůměru pozdvihává !!!naprosto neskutečná ultra-mega-hyper-giga!!! grafická stránka. Pokud na to máte HW. Já mám a všechny ostatní hry oproti tomu zpětně vypadají jako kozí prdel. To se prostě nedá Crysis odpárat, byť mi na grafice tolik nesejde. Tady je to ale takový pokoukání, že za to nahazuju 15% navíc.

Pro: GRAFIKA, nano-suit, možnost vypráskat celou základnu v pokročilé fázi hry holýma rukama, level Assault

Proti: docela stereotyp, slabá tanková bitva, vševidoucí helikoptéry, slabší začátek

+12 +14 −2
  • PC 80
Crysis se ke mě dostala až o něco později, přesto ale nezklamala. Ke hře jsem ze začátku přistupoval s nedůvěrou, z důvodu velmi vysokých hodnocení které mi přišli značně přeceněné, naštěstí jsem se mýlil.

Hra je vskutku úchvatná nejen díky excelentnímu grafickému zpracovaní, které jasně dokazuje jak technologie pokročili a co všechno se dá dneska vytvořit. Navíc to dnes již běhá všechno lépe něž v době vydání, fyzikalní engine který v takovéto míře ještě nebyl nikde viděn zaslouží obrovskou pochvalu a dotváří skvělý zážitek.

Ale k hratelnosti příběh byl bohužel už hodně dobře znám díky velké propagaci Cryteku, a hodně vyzradil takže kdo příliš nesledoval informace o Crysis tak tím větší překvapení ho mohlo čekat. Přesto je ve hře celkem dost zvratů a atmosféra je vynikající a dokáže hráče přikovat k monitoru na pěkně dlouho, vyhýbá se stereotypům a obměňuje stále hratelnost nový prvky, deceňtně servíruje zbraně a nové prvky, přechází ze sólo akce na frontalní boj.

Navíc oblek se svými nadliskými schopnosti je výborný tah a přináší do hratelnosti nový rozměr, více možností a eliminuje staré zažité přístupy. Vylepšování zbraně podle situace je taky geniální nápad, který v FPS chyběl.

Takže závěrem po dohrání jsem nadšen, všechno funguje tak jak má a vysoká hodnocení si hra opravdu zaslouží. Teď už si jen počkat na plnohodnotné pokračování, jelikož si o to hra přímo říká.

Pro: Úchvatná grafika, nanosuit, podání hry, akčnost a zábavnost

Proti: Hardwarové nároky nejsou zrovna malé

+12 +13 −1
  • PC 70
Jelikož po letmém seznámení s momentálním herním průmyslem nemám zrovna chuť slavit první Máj, stačí mi k mému ještěroštěstí, že mě Crysis nezklamal, pouze trošku prošustroval svůj potenciál. Takhle nějak měl podle mě vypadat gameplay nových Far Cry, kdy je očividné, že arabáši z CryTeku jsou šikovnější, než maníci z UbiSoftu, produkující Obliviony s kvérama. Žádné splnění těch nejvlhčích snů rozverné duše se sice nekoná, ale koule se mi z toho hrůzou také nezcvrkly!

Zatraceně husté je, že se mi poslední bojůvka, zřejmě ještě o něco hloupější, epičtější a vodletovější, než obvykle, se mi pěkně hryzala 7 let po vydání na stroji z roku 2014. V neposlední řadě jsem u hry sem tam zažil moc pěkné emoce při cutscénách, ale i samotných přestřelkách. Jednou mě hra doslova přiměla zahodit puštičky, zapomenout na zakempené panáky ratatáky, a vydat se ulovit před poledním sluncem se ukrývajícího modrého motýla s oranžovo-červenou barvoměnou, ne nepodobného batolci Apatura ilia!

Pro: Není to dlouhé jak Harmasan, loztomilí ošiškatí Kimové, které bych někdy v práci taktéž rád chytil pod krčkem a zalomcoval si, hraje se to cca jako Far Cry, hrdina může být pomocí nanosuitu velmi běhavý. Lze vrhat žáby!

Proti: Málo cool nočních misí a málo stealth, občas natvrdlá AI/bugy, nedostatek osamělovlčích misí na vlastní pěst.

+12 +14 −2
  • PC 80
Crysis se dá považovat za hru mého mládí. Ovšem nyní jsem se podíval na nedávný remaster této hry a jak to dopadlo? No uvidíme.


Když vezmu Crysis jako celek a nebudu brát v potaz starou či remastrovanou verzi, tak se jedná o velmi dobrou příběhovou FPS hru. Navléknou na vás oblek, který by i Tony Stark mohl závidět a hurá do akce.

Ano jedná se o relativně obyčejnou FPS, která vám nedá mnoho možností jak vybočit mimo předem připravený scénář. Dokonce na vás hra kolikrát čeká až se uráčíte dojít a teprve pak spustí další sérii připravených akcí. To ovšem za mě není nic až tak špatného. Příběh je zajímavý a skutečně se u něj hráč nenudí. Dokonce bych řekl, že ze skupiny příběhových FPS je jedním z těch nadprůměrných. V praxi jdete na misi kde váš nepřítel je jiný člověk nebo ne? Ano boj s dalšími lidmi je ve hře běžná věc, ale v pozdější části se přidá příběhový zvrat a váš seznam nepřátel se roztáhne o poměrně cool ET.

Hra graficky vypadá velmi dobře. Samozřejmě je potřeba brát v potaz jisté stáří tohoto kousku, ale i tak si myslím, že se nemá za co stydět. Prostředí je pěkné, rozmanité a boj v džungli díky tomu vypadá opravdu cool.

Ve hře máte také poměrně slušný arzenál zbraní. Sice zde není žádný crafting systém nebo něco takového, ale vůbec to nevadí. Prostě pobere zbraní co vaše ruce poberou a jdete sekat lidi, hafany, ET a vlastně všechno co se vám postaví do cesty.

Velkým plusem je již zmíněný oblek. Díky němu jste v podstatě supervoják a přihláška do Avengers by nebyla vůbec problém. Právě oblek vám dává možnost jisté rozmanitosti v boji. Ano můžete naběhnout mezi nepřátelé a stylem Ramba všechno kropit dokud vám nedojdou náboje, ale také si můžete zapnout neviditelnost a tichým krokem si nepřátel obejít a případně hezky ručně zaškrtit. Pohybový mód vám naopak dá možnosti snadného pohybu mezi úkryty a mód na větší odolnost? No to jsme u toho Ramba.

Také musím podotknout, že i když je to maličkost, tak se mi hrozně líbí dabing obleku samotného. Když vám lehce brutálním hlasem šeptá do ucha “Maximum Power” je to zkrátka tak nějak uspokojující. Dabing je každopádně super i u ostatních postav. 

Obtížnost je taková klasická. Není to žádné Dark Souls, ale občas mozek použít musíte. Hlavně teda když nepřítel má tanky a vy jen pistolku.

Celkově je Crysis velmi povedená hra a rozhodně nelituji ani jediné minuty v ní.

To máme tak nějak k celku jako hře takové. Nyní co se remasteru týče to je horší.

Ano příběh je stejný, dabing taky a v podstatě je to stejná hra, ale technická stránka hry je daleko horší. Bohužel jsem v remasteru našel poměrně dost chyb a bugů. Není to nic co by člověku bránilo ji dohrát, ale je to otravné. Ano jednou se mi stalo, že jsem musel hru načíst zpět a udělat misi znovu z důvodu, že se mi nespustila scéna, ale jinak to nebylo tak zlé. Ve většině případů se jedná o chyby v texturách, občasné probliknutí obrazu, sem tam nějaký drop FPS a nebo v horším případě propadnutí texturou. 


Sečteno a podtrženo Crysis je skvělá příběhová FPS hra. Na pár hodin mě skvěle zabavila a nenudil jsem se. Pokud bych však měl doporučit, kterou verzi si zahrát, tak raději sáhněte po té původní.

Pro: oblek a jeho možnosti s tím spojený Tony Stark pocit, příběh, grafika, hratelnost původní verze

Proti: remaster který obsahuje o dost více chyb než původní verze, poměrně krátká herní doba

+12
  • PC 85
Nutno zmínit, že ačkoliv to tak nefunguje zde na portále, mezi vámi a přáteli asi ano. Máme tu skupinu lidí, kteří hru milují a pak lidí, kteří hrou opovrhují např. s komentáři jako že hra nenabídne nic jiného než krásnou grafiku a velkolepé prostředí.
Já říkám, že je sice pravda, že je to Far Cry jen v jiném kabátě s pár vylepšeními a dech beroucí grafikou, ale Far Cry byl impozantní stejně tak, jako je Crysis. Už v roce 2005 jsem na oficiálních stránkách objevil první wallpapery, screeny a já se nemohl dočkat.
Dočkal jsem se a stojí to za to. Hra dohrána na každou obtížnost už několikrát, nelituji toho času u toho. Je to střílečka, u které se při těžké obtížnosti trochu zapotíte, můžete trochu taktizovat, však k tomu máme taky prostředky. Tlumiče, arsenál zbraní, speciální vlastnosti našeho nanoobleku. No zkrátka na technologiích se tam nešetří.
Děj není nějak bohatý, nicméně je zajímavý, krásná grafika a prostředí tomu ještě hodně přidává. Také se tu hodí možnost během hry libovolně modifikovat své zbraně přidáváním různých příslušenství, což já jen přivítám.
Občas mě trochu nudilo z jedné lokace dojet do druhé s tím, že na nikoho nenarazím, nicméně největší mínus bylo, že polovinu hry odehrajete proti komunistickým Korejcům a druhou polovinu hry proti mimozemšťanům. Tu chybělo to, co ve Far Cry bylo. Chtělo by to tři strany a ne jen dvě, chybí mi tu ten krásný chaos, otázky po kom střílet jako prvním, zda nejprve odpravit vojáky nebo odklidit z cesty mimoně. Tento problém se snažili trochu vyřešit v datadisku Warhead, nicméně toho moc nedocílili. Pro mě zatím nejlepší hra ze série.
+11
  • PC 70
Hra, ktorej veľmi uškodil hype. Pokiaľ Vás nezasiahol a chcete si zahrať pohodovú FPS s peknou grafikou a slabším príbehom, tak neváhajte. Pokiaľ chcete hru, ktorá nie je hrateľnosťou "len" lepší priemer, tak chodte o dom ďalej.

Pro: grafika, fyzika

Proti: slabší príbeh

+10 +15 −5
  • PC 75
Inu Crysis. Technicky spickova FPS na kteru se da koukat s otevrenou tlamou, pokud na to mate stroj. Hratelnosti vicemene prumerna a FarCry bylo bezpochyby zabavnejsi hrou. Z prumernosti vytrhnou nektere pasaze v kombinaci s vyuzivanim vlastnosti nanosiut. Zpatky do prumernosti ji spolehlive stahnou zas jine pasaze, v zasade vetsina hrani dal od dobyti pristavu, i nektere useky pred tim. Pribeh je tupy jak rit a v zaveru naprosto debilne useknuty.

Pokdu mate nadupany stroj a chcete si to nalezite dokazat, zahrajte si Crysis. Pro situace "nemam ted nic lepsiho na praci, nez hrat treba tohle" taky bohate staci. Ale ze by priznivce FPS (ostatne jakykoli hrac) o neco zasadniho prichazel, kdyz se na Crysis vykasle, to se vazne rict neda.

Pro: nanosuit, grafika

Proti: hw nároky, tupý příběh, hratelnost často pokulhává (rozhodně se málokdy zvedá z průměru)

+9 +16 −7
  • PC 80
Já si Crisis užil. Užil jsem si grafiku, užil jsem si výhody svého nano suitu, užil jsem si akci a stejně tak, jako hlavní hru, jsem si užil i datadisk.

I přes některé momenty, kde jsem se sám sebe ptal, proč to vlastně hraju, jsem se pokaždé dostal do pasáže, kde jsem si dovedl sám odpovědět.

Crisis at chceme nebo ne, byl hodně dobrou akcí (dle mého neporovnatelně oproti Far-Cry) a naprosto špičkově vypadající hrou v pochopitelném hávu obrovského hype..

Pro: technologie hry, oblek, délka hry, prostředí, příjemná hratelnost

Proti: občas stereotyp, několik veeeelmi špatných misí, nevyladěné možnosti nanosuitu

+9 +11 −2
  • PC 80
Crysis – hodně chvály jsem o této sérii slyšel, no konečně se dostal na řadu pilotní díl a společně s hlavním hrdinou Jackem Dunnem, z jednotky Delta Force, jsem se ocitnul na Lingshanových ostrovech v Tichém oceánu, kde Korejská armáda evakuovala veškeré obyvatelstvo a probíhajícímu archeologickému výzkumu se vypaří vědci.

Mariňák má k dispozici vymakaný nanooblek – což je náramná vyfikundace, která umožňuje časově omezenou neviditelnost, mocnou sílu nebo megarychlost a samozřejmě je vybaven slušným arzenálem, takže může vyrazit na zachrránu archeologů. Už během prvních pár chvil na ostrůvku je zřejmé, že se tam vyskytují mimo rákosníků i jiné podivné entity a začíná pořádná invaze, která nabízí spoustu zvratů.

 Dál nebudu prozrazovat, příběh je povedený jak to ostatně parta vývojářů v Cryteku umí, grafika v remasterované verzi vymazlená, akce solidní, takže za mě hodně slušný nadprůměr – 80 %
+9