@Duchino (20.12.2020 15:56): mimochodem tohle je velmi dobrý nápad jak si užít těch pár her exkluzivních her kde je nutné vlastnit jistou nejmenovanou konzoli, VR (HL3, simulátory) nebo GPU s RT efekty.
Diskuze
@Duchino (20.12.2020 15:56): To zase áno, však to hype sa im nakoniec aj vypomstilo. Ešte pred mesiacom každý čakal, že tu na DH bude hra atakovať minimálne TOP 5 a nakoniec sa podľa všetkého nedostane ani do TOP 100 najlepších hier na databázi. Čo ma vlastne i mrzí, ale CD Projekt si môže ako firma za súčasnú situáciu sama.
@Gordon (20.12.2020 15:15): To je jednoduchý, patřím do skupinky nadšenců, kteří utratí obludné peníze za hraní her. Naštěstí na to nejsem sám a tak si spoustu nákladů rozdělíme mezi kamarádama. Takhle si často půjčujeme procesory nebo grafiky, na čtvrtiny jsme pořídili HTC Vive pro eye a kupujeme tak i hry prostě proto, aby jsme si je vyzkoušeli a zjistili na vlastní kůži, jestli je pravda to, co se píše v recenzích. Na mě vyšlo pořízení CP a protože se mi tu sešly tyhle platformy, tak jsem to pořídil na všechny. Abych řekl pravdu, na PC jsem to pořídil nejen na Steam, ale i na GOG z vlastní iniciativy, abych podpořil přímo CDP, ale tam jsem to taky vrátil :-D Za poslední rok jsme takhle pořizovali víc věcí (i na sdílených účtech) např. Squadrons (PS4, PC), Jedi Fallen Order (PC, PS4, XOX), AC Valhalla (XOX, PC). Pak to pouštíme vedle sebe a porovnáváme. Jasný, je to blbost, ale baví nás to :-D Mimochodem za jediný nextgen považuju v současnosti Alyx, protože to je imerze jako blázen.
@M.a.t.t. (20.12.2020 14:44): OK, já to bral podle sebe, že tady na databázi hledám spíš dojmy hráčů jiného rázu, než amatérské recenze. Nakonec je podle mě fajn, že si kartu hry někdo otevře za 10 let a hned si připomene, jak obrovská mediální bublina byla s CP spojena.
@M.a.t.t. (20.12.2020 14:44): OK, já to bral podle sebe, že tady na databázi hledám spíš dojmy hráčů jiného rázu, než amatérské recenze. Nakonec je podle mě fajn, že si kartu hry někdo otevře za 10 let a hned si připomene, jak obrovská mediální bublina byla s CP spojena.
@Gordon (20.12.2020 15:15): hele ty fištrone. Ja mam Dragons Dogmu na PS3, X360, PS4 a PC a pomerne dost dalsich her mam taky vickrat, tak nerozumuj, prestan strikat jed kolem a dej pokoj :) Je to konicek, tak se dejou ruzny veci..chapes?
Treba CP mam na PS4 a nekolik hodin jsem ho hral na zakladnim xboxu one, protoze k tomu mam moznosti..atd atd.
Treba CP mam na PS4 a nekolik hodin jsem ho hral na zakladnim xboxu one, protoze k tomu mam moznosti..atd atd.
@Guldy (20.12.2020 14:50): Srovnává se to pochopitelně obtížně, na druhou stranu je třeba si uvědomit, že dříve nebylo například tolik specializovaných nástrojů, díky kterým může dnes hru vyvíjet i neprogramátor. Takže stran nároků na know-how je to dnes daleko jednodušší než dříve.
Dnes vznikají jak jednoduché plošinovky nebo střílečky, na kterých dělají jednotky lidí (klidně třeba jeden viz např. Dust: An Elysian Tail), tak AAA tituly, na kterých se jich podílí stovky. Ovšem her, na kterých by se podílelo stovky lidí (a z nich tvoří opět pouze část obrovské openworldy), je těžká minorita, jen jsou hodně vidět. A ty stovky lidí jsou nejčastěji grafici, na příbehu, UI nebo designu se stovky lidí nepodílejí ani dnes, není k tomu důvod. A za dlouhodobým vývojem typu více než čtyři roky jsou často chybná designérská rozhodnutí nebo restarty vývoje, nikoli to, že by to bylo tak složité, že to jinak nejde ani ve stovkách lidí.
EDIT: Napadla mě jedna věc. Nejlepším důkazem, že vývoj je dnes jednodušší než dříve (po stánce know-how) je právě to, že se na něm může podílet tolik lidí. Dříve bys nenašel tolik lidí, kteří by byli dostatečně erudovaní na to, aby na něco takového stačili. Protože chyběly právě nástroje, které sníží množství know-how, které k práci potřebuješ (srovnej třeba nutnost znalosti assembleru vs použití existující dll knihovny, to první bude vždy umět řádově méně lidí než to druhé). Jiná věc je jestli je vývoj dnes jednodušší finančně ... nutně nemusí být, ale není to pravidlo, museli bychom vzít v úvahu množství finančních prostředků potřebných na jednu hru v daný rok a porovnat to se situací před dvaceti třiceti lety (samozřejmě včetně vlivů typu inflace).
Dnes vznikají jak jednoduché plošinovky nebo střílečky, na kterých dělají jednotky lidí (klidně třeba jeden viz např. Dust: An Elysian Tail), tak AAA tituly, na kterých se jich podílí stovky. Ovšem her, na kterých by se podílelo stovky lidí (a z nich tvoří opět pouze část obrovské openworldy), je těžká minorita, jen jsou hodně vidět. A ty stovky lidí jsou nejčastěji grafici, na příbehu, UI nebo designu se stovky lidí nepodílejí ani dnes, není k tomu důvod. A za dlouhodobým vývojem typu více než čtyři roky jsou často chybná designérská rozhodnutí nebo restarty vývoje, nikoli to, že by to bylo tak složité, že to jinak nejde ani ve stovkách lidí.
EDIT: Napadla mě jedna věc. Nejlepším důkazem, že vývoj je dnes jednodušší než dříve (po stánce know-how) je právě to, že se na něm může podílet tolik lidí. Dříve bys nenašel tolik lidí, kteří by byli dostatečně erudovaní na to, aby na něco takového stačili. Protože chyběly právě nástroje, které sníží množství know-how, které k práci potřebuješ (srovnej třeba nutnost znalosti assembleru vs použití existující dll knihovny, to první bude vždy umět řádově méně lidí než to druhé). Jiná věc je jestli je vývoj dnes jednodušší finančně ... nutně nemusí být, ale není to pravidlo, museli bychom vzít v úvahu množství finančních prostředků potřebných na jednu hru v daný rok a porovnat to se situací před dvaceti třiceti lety (samozřejmě včetně vlivů typu inflace).
[neexistující komentář]: A proč sis tu hru koupil třikrát, nebo dvakrát a jednou upirátil?
https://www.youtube.com/watch?v=p6458AOhkGo
tato hra si bude nedodělky dlouho vyžírat :D
tato hra si bude nedodělky dlouho vyžírat :D
@Guldy (20.12.2020 14:50): Zrovna s tebou nechci zabredavat do diskuze o vyvoji her..ale :)
Driv byli technologie daleko primitivnejsi a plno veci se muselo vymyslet z niceho. Kolikrat kdyz nekde ctu nejake prihody z vyvoje starsich her tak to je horor (treba odesilat hru ke schvaleni pres telefonni linku nekolik dnu, nebo rozesilat diskety osobne postou a olizovat znamky:D. Ja jenom jestli to nebylo dost podobne jako dnes jen to meritko bylo jine :)
Driv byli technologie daleko primitivnejsi a plno veci se muselo vymyslet z niceho. Kolikrat kdyz nekde ctu nejake prihody z vyvoje starsich her tak to je horor (treba odesilat hru ke schvaleni pres telefonni linku nekolik dnu, nebo rozesilat diskety osobne postou a olizovat znamky:D. Ja jenom jestli to nebylo dost podobne jako dnes jen to meritko bylo jine :)
@Rapier (20.12.2020 12:47): Je to tak. Vyvoj zacal po dodelani contentu do Witchera 3.
@Sarno (20.12.2020 10:15): Nechtel jsem se do tohohle tema zapojovat, ale kdyz vznikla debata.. Hry byly zabugovane i tenkrat a ty hry si muzete zahrat i dnes. Ja je dodnes pravidelne hraju (osmdesatky, devadesatky) a bugy tam jsou ted a byly i v mem mladi, kdyz ty hry byly novy a ja je hral. Rozdil byl v mire a poctu, ale neda se to vubec srovnavat, protoze hry dnes jsou uz uplne neco jineho. Meli jste jednoduchou plosinovku, strilecku, cokoliv a delalo na tom 10 lidi. Dnes mate obrovsky openworld, mnoho velice slozitych featur, systemu a technologii a nestaci vyvijet 4 roky o nekolika set zamestnancich. Totalne neporovnatelne.
@Sarno (20.12.2020 10:15): Nechtel jsem se do tohohle tema zapojovat, ale kdyz vznikla debata.. Hry byly zabugovane i tenkrat a ty hry si muzete zahrat i dnes. Ja je dodnes pravidelne hraju (osmdesatky, devadesatky) a bugy tam jsou ted a byly i v mem mladi, kdyz ty hry byly novy a ja je hral. Rozdil byl v mire a poctu, ale neda se to vubec srovnavat, protoze hry dnes jsou uz uplne neco jineho. Meli jste jednoduchou plosinovku, strilecku, cokoliv a delalo na tom 10 lidi. Dnes mate obrovsky openworld, mnoho velice slozitych featur, systemu a technologii a nestaci vyvijet 4 roky o nekolika set zamestnancich. Totalne neporovnatelne.
@Duchino (20.12.2020 12:56): Viď čo ti napísali aj ostatní, hre sa tam venuješ iba okrajovo a miesto komentára k hre to pripomína komentár k súčasnému stavu hernej scény a hernej žurnalistiky.
Wtf? https://www.gog.com/forum/cyberpunk_2077 ... rs_that_i_could_find
Jedna věc je hodit tu funkci pryč.. ale nechat tam popisek? Já si to kupoval jen kvůli těm dveřím..
Ne jako fakt. Ten shitstorm si zasluhují.
Jedna věc je hodit tu funkci pryč.. ale nechat tam popisek? Já si to kupoval jen kvůli těm dveřím..
Ne jako fakt. Ten shitstorm si zasluhují.
[neexistující komentář]: Rozumím tvému pohoršení, ale nerozumím, proč je to komentář, když tam očividně tu hru rozebíráš jen velmi vzdáleně.
@Bursoft (20.12.2020 13:52): Vďaka za info, idem sťahovať - a riadne veľký patch :O
@tomi2k9 (20.12.2020 13:00): Máš slabý procesor. Dnešní patch by ti měl trochu pomoct (tím, že hra začne vytěžovat všechny thready), ale i tak to chce jako naprosté minimum 3600, ideálně něco jako 3700X nebo 5600X. Na Intelech to válí líp.
@SilentWolf (20.12.2020 13:38): Mel jsem napsanych nekolik verzi prispevku..a ne nebudu to resit :)
@Charllize (20.12.2020 13:33): Taková svatokrádež! Bethesda přece pro každý nový díl TES vyvine nový revoluční engine a to pršení ve stájích nebo stále stejné problémy s načítáním savů na PS má jen proto, aby hráči poznali jejich dílo :-D
@Charllize (20.12.2020 13:33): ale Bethesda k tomu servíruje hry srovnatelné s otazníčky v Cyberpunku. Cyberpunk má ještě tu hlavní storylajnu a .. no.. postavy. :D
Pořád mě štve, že z toho chtějí udělat MP hru s vidinou, že budou konkurovat GTA online. Zabité 2 roky vývoje kdy vyjde beztak něco "so so".
Pořád mě štve, že z toho chtějí udělat MP hru s vidinou, že budou konkurovat GTA online. Zabité 2 roky vývoje kdy vyjde beztak něco "so so".
@Phoenix (20.12.2020 13:24): jasne, jsou jine casy. Ale aspon ta Bethesda si drzi uz od Areny standartni zabugovanost, na tom je hezky videt ze se to da delat porad po staru, hehe :)
@Duchino (20.12.2020 13:23): No ono si jde představit co za bordel musel v té firmě být. Moc velké ambice, museli to vydat letos, covid... Rád si o tom přečtu, pokud se o tom rozepíše Jason Schreier. Ale prostě z pomalu nadšeneckého projektu se vrhli po hlavně rovnou mezi "velké kluky". :D
Já teda nevěřil W3 a zpětně si sypal popel na hlavu, ale teď jsem jim zas věřil.. .D
Každopádně pro mě je CP asi pořád GOTY, takže já tím tak neutrpěl. Ale ty sliby bolí... :D
Já teda nevěřil W3 a zpětně si sypal popel na hlavu, ale teď jsem jim zas věřil.. .D
Každopádně pro mě je CP asi pořád GOTY, takže já tím tak neutrpěl. Ale ty sliby bolí... :D
@Charllize (20.12.2020 12:33): Her obecně vzniká násobné množství proti dřívějšku. To s sebou nese jednak to, že jich bude v absolutních číslech zabugovaných daleko více než dříve a že je budou současně díky množství user-friendly nástrojů vytvářet třeba lidé, kteří nejsou primárně programátoři (z hlavy mě napadají třeba dva příklady hudebníků, autoři G String a Kings of Lorn) nebo různí nadšení amatéři, kterým by na to dříve jednoduše chyběl příslušný know how. Ale těch odlišností je samozřejmě mnohem více, technicky přístupnější elektronickou distribucí počínaje (na které současně daleko více soutěžíš s konkurencí o pozornost zákazníků, protože množství).
Řekl bych, že lidé nevydávají hry zabugované cíleně (ve slova smyslu záměrného vydání nehotového produktu), spíše bych za tím viděl kombinaci faktorů typu docházení peněz, nedostatečného know-how, příliš velkých očí, orientaci na dosažení maximálního okamžitého zisku, chyb ve fázi designu (se kterými logicky ve fázi implementace neuděláš nic) a tak. Představuju si to nějak jako "borci, už to musí ven, investor nám bez toho další peníze nedá, tlačí nás akcionáři, budeme to muset vyřešit day 1 patchem". Hanlonova břitva.
Early access není vůbec špatný nápad (uživatelé Ti pomohou vychytat problémy lépe než Tví vlastní testeři, na které je krom jiného kladen vnitrofiremní tlak a je jich také logicky většinou méně), problém vidím v tom, že se z přístupu, který Ti měl pomoci vychytat chyby stalo něco jako "pojďte se podílet na vývoji" a standardně se v rámci EA lidé nakonec dohadují, jak mají fungovat herní mechanizmy nebo které tam mají vůbec být. A to nemluvím o tom, že některé hry jsou v EA klidně pět let (jeden příklad za všechny je Dungeon Kingdom).
@Mendoza (20.12.2020 12:31): jj, to je samozřejmě něco, co dnes funguje úplně jinak, jakkoli se i dnes setkáš s tím, že piráti do release zabudovávají patche, tak originálek je mezi lidmi mnohem více než před 25 lety.
@Duchino (20.12.2020 12:56): Co se týče kvality nebo formy recenze, je to dáno podle mého primárně dnešním požadavkem na rychlost (stejně jako třeba u novinových článků). Většina lidí je současně zvyklá na obsah zdarma, což logicky nemůže přitáhnout staré zkušené harcovníky, kteří by si za jednu recenzi řekli 500 za hodinu a ještě by ji po důkladném zkoumání dodali o týden později než konkurence. Tohle dříve problém nebyl, protože časáky vycházely jednou za měsíc, takže rozdíl v jednotkách dní (pokud zrovna nevyšly na účetní závěrku a recenze se proti konkurenci nezpozdila o měsíc) nehrál roli.
Řekl bych, že lidé nevydávají hry zabugované cíleně (ve slova smyslu záměrného vydání nehotového produktu), spíše bych za tím viděl kombinaci faktorů typu docházení peněz, nedostatečného know-how, příliš velkých očí, orientaci na dosažení maximálního okamžitého zisku, chyb ve fázi designu (se kterými logicky ve fázi implementace neuděláš nic) a tak. Představuju si to nějak jako "borci, už to musí ven, investor nám bez toho další peníze nedá, tlačí nás akcionáři, budeme to muset vyřešit day 1 patchem". Hanlonova břitva.
Early access není vůbec špatný nápad (uživatelé Ti pomohou vychytat problémy lépe než Tví vlastní testeři, na které je krom jiného kladen vnitrofiremní tlak a je jich také logicky většinou méně), problém vidím v tom, že se z přístupu, který Ti měl pomoci vychytat chyby stalo něco jako "pojďte se podílet na vývoji" a standardně se v rámci EA lidé nakonec dohadují, jak mají fungovat herní mechanizmy nebo které tam mají vůbec být. A to nemluvím o tom, že některé hry jsou v EA klidně pět let (jeden příklad za všechny je Dungeon Kingdom).
@Mendoza (20.12.2020 12:31): jj, to je samozřejmě něco, co dnes funguje úplně jinak, jakkoli se i dnes setkáš s tím, že piráti do release zabudovávají patche, tak originálek je mezi lidmi mnohem více než před 25 lety.
@Duchino (20.12.2020 12:56): Co se týče kvality nebo formy recenze, je to dáno podle mého primárně dnešním požadavkem na rychlost (stejně jako třeba u novinových článků). Většina lidí je současně zvyklá na obsah zdarma, což logicky nemůže přitáhnout staré zkušené harcovníky, kteří by si za jednu recenzi řekli 500 za hodinu a ještě by ji po důkladném zkoumání dodali o týden později než konkurence. Tohle dříve problém nebyl, protože časáky vycházely jednou za měsíc, takže rozdíl v jednotkách dní (pokud zrovna nevyšly na účetní závěrku a recenze se proti konkurenci nezpozdila o měsíc) nehrál roli.
@Charllize (20.12.2020 13:10): Skara, zase jsem ten, kdo vyzradil, že Ježíšek neexistuje...
@SilentWolf (20.12.2020 13:10): No já CDP pořád věřím. Navíc se mi líbí, jak se postavili k refundům. Oboje mi Sony i MS do druhého dne schválily.
@tomi2k9 (20.12.2020 13:00): To bych si vysvětloval tak, že grafika přestává stíhat a tak se CPU fláká, když na ni čeká. Ohledně optimalizovaného nastavení ale doporučuju tohle https://www.reddit.com/r/Amd/comments/kd ... to_go_beyond_60_fps/
Je to sice pro AMD, ale dopady těch obecnějších nastavení jsou tam vysvětleny pěkně. Já si třeba okamžitě vypnul film grain a ambient occlusion. Už to mi ze hry udělalo úplně jiný zážitek. To DLSS je taková dvousečná zbraň - pomáhá hodně (v auto nastavení), ale taky občas pěkně rozmazává. Vyplatilo se mi nechat jen RT odlesky a světlo na low, vypnout DLSS a pak to byl krásný zážitek.
@SilentWolf (20.12.2020 13:10): No já CDP pořád věřím. Navíc se mi líbí, jak se postavili k refundům. Oboje mi Sony i MS do druhého dne schválily.
@tomi2k9 (20.12.2020 13:00): To bych si vysvětloval tak, že grafika přestává stíhat a tak se CPU fláká, když na ni čeká. Ohledně optimalizovaného nastavení ale doporučuju tohle https://www.reddit.com/r/Amd/comments/kd ... to_go_beyond_60_fps/
Je to sice pro AMD, ale dopady těch obecnějších nastavení jsou tam vysvětleny pěkně. Já si třeba okamžitě vypnul film grain a ambient occlusion. Už to mi ze hry udělalo úplně jiný zážitek. To DLSS je taková dvousečná zbraň - pomáhá hodně (v auto nastavení), ale taky občas pěkně rozmazává. Vyplatilo se mi nechat jen RT odlesky a světlo na low, vypnout DLSS a pak to byl krásný zážitek.
@SilentWolf (20.12.2020 13:04): na stadii to prý taky běží supr, ale pro mě je GeForce Now lepší, jelikož furt ti to jakoby běží přes steam, takže achievementy, karty a počítadlo času. Navíc jak jsem četl v jednom článku, GeForce Now je pro ty, co si časem pořídí nový HW, tudíž hru budou mít pořád ready na Steamu, kdežto na Stadii to budou mít jen na Stadii.
@Duchino (20.12.2020 13:04): to je drsné počteníčko.. :/ zajímalo by mě zda je vůbec nějaká šance že se vrátí nějaké ty slíbené featurky s nějakou enhanced edici.
@Duchino (20.12.2020 13:04): A vis ze asi ani nedaval, tady to je dost CDPR ruzovy brejle a i kdyby ta hra byla jeste horsi tak se tu bude zelenat jak udoli jednorozcu :)
@Rapier (20.12.2020 12:47): To bych i předpokládal. Já jsem ale celkem udělal tu chybu, že po nadšení z Witcher 3 jsem se začal o CP 2077 zajímat hodně a tak jsem si i přečetl o penězích z polských veřejných rozpočtů a na co ta dotace měla být užita (hint - pokročilá AI), o bezprecedentní stavbě questů, na kterou jsem si vzpomněl vždycky, když mě otravoval ten robotickej taxikář a chtěl po mně v každý čtvrti rozstřílet jedno "rebelující" auto a o spoustě dalších. Pěkně je to shrnuto na reditu, ale ten odkaz už sem určite někdo dával - https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/c ... re_list_will_update/
@AlieN (20.12.2020 13:03): OK, nic ve zlém :-)
@AlieN (20.12.2020 13:03): OK, nic ve zlém :-)
@kristmeister (20.12.2020 12:28): potvrzuji, poté co si třeba ručně změním server už ani nemusím čekat. A fičí to i s ray tracingem na střední nastavení. Nevím jak stadia, ale za mě GeForce Now - super.
@Duchino (20.12.2020 12:56): Ego s tím nemá co dělat, prostě ti neberu tvé hodnocení souběžně na různých platformách, nic jiného jsem nemínusoval.
S komentářem mám pak problém prostě v tom že to není komentář ;)
S komentářem mám pak problém prostě v tom že to není komentář ;)
Může mi někdo vysvětlit, jak je možný, že čím vyšší detaily, tak tím je nižší využití procesoru? Jinak jsem přešel z GTX1070 na RTX3060Ti a že by to nějak zásadně pomohlo ve výkonu mi moc nepřijde. Občas to prostě při jízdě v autě padá na 45FPS. Ta hra mě fakt baví, ale z tohohle jsem otrávenej.
https://www.youtube.com/watch?v=KPnxYBW_0J0
https://www.youtube.com/watch?v=KPnxYBW_0J0
@Jab (20.12.2020 09:48): Dohráno na PC. PS4 pro zkoušeno - refund, Xbox series S zkoušeno - refund a vrácení i toho přístroje :-) Jinak CP2077 má dalekosáhlejší problémy než jsou ty technické. Co jsem tak pochopil, ty osobně se zajímáš o cRPG dlouhodobě, tak asi o slibech CDP víš daleko víc než já, stačí si to dohledat.
@AlieN (20.12.2020 10:13): Komentář se ti nelíbí, to je v pořádku, nicméně na rozdíl od tvého diskusního příspěvku není nijak urážlivý. Tvé pošramocené ego se pak projevilo ve formě mínusků k mým dalším komentům a to bych řekl, že sestupně podle data, dokud tě to bavilo, nehledě na jejich kvalitu.
@Sarno (20.12.2020 10:15): Hlavní zádrhel je v tom, že jsem nepsal o kvalitě her jako takové. Z tohoto hlediska zažíváme lepší období, než v těch devadesátkách, protože vychází daleko více her a máme tak možnost širšího výběru. Bývalo ale zvykem, že recenzent napsal i pár řádků, jak mu hra běžela a přímo v hlavičce se také psaly HW požadavky. Předpokládal bych, že recenzent webu typu games, zing, bonusweb apod. hru nemusel kupovat, dokonce ani stroj na kterém hraje a má ji k dispozici i ve více než jedné verzi. Já jako koncový zákazník jsem si ji koupil ve třech verzích, stejně jako před tím např. Kingdom Come, abych ji pořádně ozkoušel, protože je to můj koníček. U lidí placených za recenzování, kteří za to navíc ani nemusí utrácet bych považoval komplexní informování za samozřejmost.
@M.a.t.t. (20.12.2020 10:26): Prosím o odkaz na to, jak mají zdejší komentáře vypadat, nikde jsem to nenašel, ale zase na druhou stranu v nenacházení věcí jsem expert :-)
@AlieN (20.12.2020 10:13): Komentář se ti nelíbí, to je v pořádku, nicméně na rozdíl od tvého diskusního příspěvku není nijak urážlivý. Tvé pošramocené ego se pak projevilo ve formě mínusků k mým dalším komentům a to bych řekl, že sestupně podle data, dokud tě to bavilo, nehledě na jejich kvalitu.
@Sarno (20.12.2020 10:15): Hlavní zádrhel je v tom, že jsem nepsal o kvalitě her jako takové. Z tohoto hlediska zažíváme lepší období, než v těch devadesátkách, protože vychází daleko více her a máme tak možnost širšího výběru. Bývalo ale zvykem, že recenzent napsal i pár řádků, jak mu hra běžela a přímo v hlavičce se také psaly HW požadavky. Předpokládal bych, že recenzent webu typu games, zing, bonusweb apod. hru nemusel kupovat, dokonce ani stroj na kterém hraje a má ji k dispozici i ve více než jedné verzi. Já jako koncový zákazník jsem si ji koupil ve třech verzích, stejně jako před tím např. Kingdom Come, abych ji pořádně ozkoušel, protože je to můj koníček. U lidí placených za recenzování, kteří za to navíc ani nemusí utrácet bych považoval komplexní informování za samozřejmost.
@M.a.t.t. (20.12.2020 10:26): Prosím o odkaz na to, jak mají zdejší komentáře vypadat, nikde jsem to nenašel, ale zase na druhou stranu v nenacházení věcí jsem expert :-)
[neexistující komentář]: někde jsem zahlídl informaci, že ačkoliv první trailer na C77 byl z roku 2012, v reálu někde vývojáři psali něco o tom, že se na hře začalo reálně makat až v 2016, tedy jen 4 roky vývoje. Prodávám jak jsem koupil.
@Phoenix (20.12.2020 12:17): Stejne si ale myslim ze ta frekvence zabugovanych her je ted vyssi nez driv. Ale za to asi muze narocnejsi vyvoj a vlastne i cilene vydavani her co jsou zabugovane a nedodelane v early accessu. Se tak nejak z tech bugu a sracek udelala featura s napisem EA a day one patch..dodelame, opravime. Driv to byla jen ostuda a oci pro plac :)
@Phoenix (20.12.2020 12:17): Ony ty vzpominky na devadesatky jsou mozna trochu zkresleny tim, ze se k cloveku casto dostala warez verze uz v nejakym opatchovanym stavu a tech originalek bylo mezi lidma min. Kdyz vzpomenu treba, jak si znamej koupil Ultimu VIII a diskety byly zavirovany (jakoze coze?) nebo kdyz si spoluzak koupil zrovna ten Daggerfall a pak brecel, ze se to neda hrat...
@marwel (20.12.2020 10:44): Však to zkus přes GeForce Now :) těch 130 na měsíc je v pohodě a jede to pěkně, jen je potřeba lepší net, ale ten už má dneska kde kdo.
@Mendoza (20.12.2020 12:05): jj, Daggerfall je ukázkový příklad. Zabugované hry vycházely vždy, dříve se to hůře napravovalo (protože nebyla možnost jednoduše dostat opravený kód k zákazníkům, jakkoli existovaly BBS, tak byla situace nesrovnatelná s dneškem), na druhou stranu dnes autoři skutečně tak trochu spoléhají na to, že leccos vyřeší průběžné patchování day 1 a dále.
Samozřejmě některé typy bugů dříve neexistovaly (např. fyzikální bugy, protože neexistovala herní fyzika).
Samozřejmě některé typy bugů dříve neexistovaly (např. fyzikální bugy, protože neexistovala herní fyzika).
@AlieN (20.12.2020 10:13): Asi tak, bůh ví jestli to vůbec hrál a nehodnotí na základě videí.
@marwel (20.12.2020 10:44): dovolím si poznamenat, že RX 5600 XT má vyšší výkon než RTX 2060 6Gb a celou dobu se prodává okolo 8,2-8,5k takže tato cena je úplně v pohodě odkaz
@Žlučník (20.12.2020 12:01): Tak zrovna třeba takovej Daggerfall nesel snad ani dohrat.
@Sarno (20.12.2020 10:15): No já teda hraju 30 let, ale v devadesátkách nepamatuji zabugovaný hry.Odpady určitě, ale bugy fakt ne.Na druhou stranu se musí brát, že ten vývoj nebyl tak složitý co se týče interakce, grafiky, herních mechanizmů, atd. Prostě udělat world-open je násobně složitější než udělat plošinovku, adventuru nebo nějakej 3D koridor.A CD projekt to prostě bohužel vůbec neumí narozdíl třeba od Rockstaru.
@Sarno (19.12.2020 23:05): Proč by to mělo ovlivňovat jen konec? To je třeba primitivní přístup ke karmě, kterejch bych od CDPR nečekal. Něco vic fluidního a hlavně taky nějakej projev tvýho "respektu" na ulici. Vždyť to umělo už blbý Fable.
Jsi proslavenej magor co všechny vraždí? Po 50 hodinách ve hře už by o tom město mělo vědět a reagovat. Minimálně u street kida. Aspoň něco takovýho bych od "lifelike" světa čekal.
Jsi proslavenej magor co všechny vraždí? Po 50 hodinách ve hře už by o tom město mělo vědět a reagovat. Minimálně u street kida. Aspoň něco takovýho bych od "lifelike" světa čekal.
Tak to vypada, ze mi ten hotfix 1.05 zlepsil grafiku, protoze ted jsem se uz nekolikrat pristihl, ze se fakt tou grafikou kocham. xD Za tech dvacet hodin do ted ani prd, ale dneska... Jsem i musel nejaky ten screenshot tipnout. Ne vsechno je ale uplne idealni odkaz. :D A take jsem si uvedomil, ze byt to konstatnich 40+ fps, tak zadny problem na gamepadu, ale kazdy drop pod je jak posranej kopanec do kouli. Ja snad tu predrazenou 5600XT, jakozto jedinou dostupnout grafiku soucasnosti, koupim.
@Sarno (20.12.2020 10:15): Minimálně Stonekeep (tedy pokud nemyslíš dvojku) nemá s odpadem nic společného. A i u Tomb Raider nebo Mortal Kombat, jakkoli nejde o mnou preferované žánry, je použití slov odpad příliš silné. Nebyl by určitě problém najít nemálo zástupců odpadu (v libovolné době), ale tohle nejsou dobře zvolené příklady.
Bugy jsou samozřejmě problém, dnes o to větší, že internet existuje. Neřekl bych totiž, že je dnes situace principielně lepší, spíše naopak (vývojáři a distributoři se naučili spoléhat na to, že jim zákazníci jejich produkt otestují a chyby se vyřeší day 1 patchem).
Dříve bývaly v papírových časopisech recenze někdy grafomanských výplodem do sebe zahleděných jedinců, který neměl se hrou příliš společného (např. stesky nad kvalitou pivního sýra místo recenze 7th Guest) ... dnes jsou zase recenze často výplodem lidí, kteří nemají zase tolik nahráno a jdou s proudem (ona "musí" být také co nejdříve, což jde pochopitelně proti požadavku na kvalitu).
Každá doba má z hlediska vývoje a recenzování her své výhody a problémy, Tvůj příspěvek mi přijde příliš jednostranný.
Bugy jsou samozřejmě problém, dnes o to větší, že internet existuje. Neřekl bych totiž, že je dnes situace principielně lepší, spíše naopak (vývojáři a distributoři se naučili spoléhat na to, že jim zákazníci jejich produkt otestují a chyby se vyřeší day 1 patchem).
Dříve bývaly v papírových časopisech recenze někdy grafomanských výplodem do sebe zahleděných jedinců, který neměl se hrou příliš společného (např. stesky nad kvalitou pivního sýra místo recenze 7th Guest) ... dnes jsou zase recenze často výplodem lidí, kteří nemají zase tolik nahráno a jdou s proudem (ona "musí" být také co nejdříve, což jde pochopitelně proti požadavku na kvalitu).
Každá doba má z hlediska vývoje a recenzování her své výhody a problémy, Tvůj příspěvek mi přijde příliš jednostranný.
Ten komentár je skutočne len dlhší diskusný príspevok, ktorý toho o hre ako takej veľa nehovorí a ešte si aj pomáha pofidérnymi argumentami ako o tých hodnoteniach herných velikánov. A navyše, ak nejaký recenzent nenarazí pri svojom priechode na žiadne zásadné bugy, ktoré by mu znemožňovali pokračovať, prečo by to mal reflektovať do svojho hodnotenia?
@AlieN (20.12.2020 10:13): Tak jako koment asi nic moc, ale ma pravdu :)
@Sarno (20.12.2020 10:15): tak mozna na PC, na konzolich to ale zvykem fakt nebylo, vydavat zabugovany hry. Ne ze by se to nestalo ale vetsinove to bylo ok. Samo tam moznost neco opravit patchem byla prakticky nulova.
@Sarno (20.12.2020 10:15): tak mozna na PC, na konzolich to ale zvykem fakt nebylo, vydavat zabugovany hry. Ne ze by se to nestalo ale vetsinove to bylo ok. Samo tam moznost neco opravit patchem byla prakticky nulova.
Pardon, ale hodně težce nesouhlasím s komentářem, že "od 90. let klesla kvalita her a očekávání hráčů". Doby, kdy každá třetí hra, kterou jsem koupil byla buď odpad (RIM Battle Planets, Stonekeep, pár dílů Tomb Ridera a Mortal Kombat) nebo byly tak zabugové, že pokud jsem někde v herním časopise nenarazil na CD s patchem (protože tehdy internet nebyl takový jak dnes) tak jsem si ji prostě nezahrál, mám pořád vytesané v paměti.
Dnes má člověk tu možnost, že vidí na steamu/GOGu/Epic Store/kameném obchodě hru a tak si prostě vygooglí review a zjistí jestli stojí za to si ji koupit nebo ne, což má taky za následek to, že si dnes developer zase tak moc šmejdy nemůže dovolit vydávat, jinak si tím torpéduje PR plus nastoupí refundy.
Jasně, pořád máme hry přecpané mikrotransakcemi typu FIFA, Madden, Ubisoftí plytké a bezduché openworldy nebo od Activision jejich Call of Money: Recycled Warfare sérii, ale prostě každá série, měla, má i bude mít své fanboys bez ohledu na to, jak moc velký trash to bude.
Dnes má člověk tu možnost, že vidí na steamu/GOGu/Epic Store/kameném obchodě hru a tak si prostě vygooglí review a zjistí jestli stojí za to si ji koupit nebo ne, což má taky za následek to, že si dnes developer zase tak moc šmejdy nemůže dovolit vydávat, jinak si tím torpéduje PR plus nastoupí refundy.
Jasně, pořád máme hry přecpané mikrotransakcemi typu FIFA, Madden, Ubisoftí plytké a bezduché openworldy nebo od Activision jejich Call of Money: Recycled Warfare sérii, ale prostě každá série, měla, má i bude mít své fanboys bez ohledu na to, jak moc velký trash to bude.
@HEX (20.12.2020 09:42): Je to stupidní - v podstatě diskuzní příspěvek, který tam dal jako komentář a rovnou ještě s nesmyslným hodnocením na všechny platformy jen proto aby se zviditelnil.
Tak vedlejšák záchrana Saula mám pěkně buglej hra vubec nepočíta že bych se do budovy dostal kanálem tak jsem musel při vstupu i odchodu dojít k hlavnímu vchodu budovy abych mohl s ukolem pokračovat dál https://ctrlv.cz/a5GK
@HEX (20.12.2020 09:42): Mně u druhého komentu ke hře opravdu nesejde na tom, jak fungují či nefungují dnešní herní recenze. A nežeru ty tři platformy. Pokud je skutečně nezkoušel, tak je to imho jen hloupý v podstatě review bombing.
Pokud to na všechny ty tři platformy hrál, tak mínusko stáhnu. Páč ten koment má v sobě alespoň něco minimálně užitečného (plusy a mínusy na konci).
Pokud to na všechny ty tři platformy hrál, tak mínusko stáhnu. Páč ten koment má v sobě alespoň něco minimálně užitečného (plusy a mínusy na konci).
@Jab (20.12.2020 08:42): Ten koment je v pohodě. Nejsou to nesmyslné vulgarní výkřiky pomatence a situaci kolem hry popisuje jasně a trefně.
https://m.youtube.com/watch?v=ms-qPkvpXrQ
Delší porovnání SDR a HDR Cyberpunku. No HDR minimálně zatím netřeba řešit. SDR je viditelně lepší. Paradoxně i stran kontrastu. Což je až trochu šokující.
@Korbitch (20.12.2020 08:45): Jo. To mínusko za tohle nakonec dám. Tohle je btw přesně to, o čem jsem tu včera psal.
Delší porovnání SDR a HDR Cyberpunku. No HDR minimálně zatím netřeba řešit. SDR je viditelně lepší. Paradoxně i stran kontrastu. Což je až trochu šokující.
@Korbitch (20.12.2020 08:45): Jo. To mínusko za tohle nakonec dám. Tohle je btw přesně to, o čem jsem tu včera psal.
Mě ty sms od Takemura https://ctrlv.cz/N76x přijdou jak od našeho Tomio Okamura stejně blbej stejně vtipnej.