@
Neklan (06.12.2012 03:15): Určitě nezůstane jen u jednoho. Výborný komentář. Deus Ex má samozřejmě své chyby (animace, UI, nevyváženost augmentací), přesto jej osobně spolu s oběma System Shocky a Planescape Tormentem považuji za nejlepší zatím vydané hry (s logickým vývojem v branži to tak pravděpodobně také zůstane).
To, že měla být hra původně výrazně větší, jsem opravdu netušil, o hektickém závěru vývoje vím ze známé příhody, kdy jeden z vedoucích projektu překvapil v nejlepším programátora a jeho manželku. Milovali se na perském koberci v kaceláři, protože dotyčný programátor se v té době málo vyskytoval doma.
Hrál jsem Deus Ex i na PS2 (přesněji řečeno pomocí emulátoru PCSX2) a klobouk dolů před autory, kteří hru přizpůsobili slabšímu HW a odlišnému ovládacímu schématu (myš opravdu není gamepad), aniž by to bylo na hře výrazně znát.
Pokud už máte Deus Ex dohraný několikrát, nebojte se pustit do modů. Hotel Carone byl první větší mod, v podstatě se téměř celý točí kolem jednoho hotelu, obsazeného NSF. Na můj vkus už byl hodně akční, ale pořád se jedná o povedenou záležitost (obtížnost má asi deset nastavitelných stupňů, krom jiného ovlivňuje počet aktivních kamer). Zodiac byl první Deus Ex mod, který jsem dohrál, výborná záležitost, podle mého nejlepší mod, který zachovává ducha původní hry. Redsun 2020 byl taktéž slušný. Naprosto neskutečně působí ruský 2027, překopaná grafika, zbraně, vývoj postavy, navíc se jedná o prequel k původnímu příběhu. Momentálně jsem na začátku Nameless Modu, je na něm vidět obrovská spousta práce, ale zatím jsem se do něj úplně nedostal, protože prostředím a stylem je od Deus Ex odlišný. Ve vývoji jsou další mody (Revision, Terminus Machina, Frozen Hell), nemluvě o už vydaných modech Shifter, HDTP nebo New Vision, které nepřinášejí nový příběh, ale modifikují původní hru z hlediska grafiky a/nebo hratelnosti.