Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

2027 jsem chvíli hrál, ale moc mě to nechytlo. Hodně to stojí na akci, která v DE nikdy za moc nestála. Stealth hraní je tam téměř nemožný.

Nejvíc mě bavil asi Zodiac, až na dementní závěrečnou část, a hlavně naprosto vynikající Nameless mod. U toho je sice trochu problém, že je to plný narážek na nějakou DE komunitu, jejíž součástí jsem nikdy nebyl, ale hratelnostně je to parádní a nečekaně profesionální. A některý lokace vypadaj úchvatně.
@Neklan (06.12.2012 03:15): Určitě nezůstane jen u jednoho. Výborný komentář. Deus Ex má samozřejmě své chyby (animace, UI, nevyváženost augmentací), přesto jej osobně spolu s oběma System Shocky a Planescape Tormentem považuji za nejlepší zatím vydané hry (s logickým vývojem v branži to tak pravděpodobně také zůstane).

To, že měla být hra původně výrazně větší, jsem opravdu netušil, o hektickém závěru vývoje vím ze známé příhody, kdy jeden z vedoucích projektu překvapil v nejlepším programátora a jeho manželku. Milovali se na perském koberci v kaceláři, protože dotyčný programátor se v té době málo vyskytoval doma.

Hrál jsem Deus Ex i na PS2 (přesněji řečeno pomocí emulátoru PCSX2) a klobouk dolů před autory, kteří hru přizpůsobili slabšímu HW a odlišnému ovládacímu schématu (myš opravdu není gamepad), aniž by to bylo na hře výrazně znát.

Pokud už máte Deus Ex dohraný několikrát, nebojte se pustit do modů. Hotel Carone byl první větší mod, v podstatě se téměř celý točí kolem jednoho hotelu, obsazeného NSF. Na můj vkus už byl hodně akční, ale pořád se jedná o povedenou záležitost (obtížnost má asi deset nastavitelných stupňů, krom jiného ovlivňuje počet aktivních kamer). Zodiac byl první Deus Ex mod, který jsem dohrál, výborná záležitost, podle mého nejlepší mod, který zachovává ducha původní hry. Redsun 2020 byl taktéž slušný. Naprosto neskutečně působí ruský 2027, překopaná grafika, zbraně, vývoj postavy, navíc se jedná o prequel k původnímu příběhu. Momentálně jsem na začátku Nameless Modu, je na něm vidět obrovská spousta práce, ale zatím jsem se do něj úplně nedostal, protože prostředím a stylem je od Deus Ex odlišný. Ve vývoji jsou další mody (Revision, Terminus Machina, Frozen Hell), nemluvě o už vydaných modech Shifter, HDTP nebo New Vision, které nepřinášejí nový příběh, ale modifikují původní hru z hlediska grafiky a/nebo hratelnosti.
@Walome Děkuji za uznání. Už delší dobu jsem plánoval tu nějaké hry okomentovat, nehodlám však kecat do toho, čemu nerozumím, tudíž jsem si tento komentář tak nějak sumíroval v hlavě už přibližně půl roku - během 3 koleček v DeusEx - a osobně s ním nejsem moc spokojen, neboť je příliš dlouhý a myslím, že spoustu lidí od čtení odradí. Naopak se zase mohou najít nadšenci - ať už DeusEx nebo mojí stylistyky, kteří to ocení. A jsem rád, že se našel alespoň jeden takový.
Neklan: to je naprosto geniální komentář! Upřímnej, pravdivej a zároveň nostalgickej a nadšenej :)
@Say (26.10.2012 21:40): Myslím si, že Innocence bol dobrý, ale tým už úplne univerzum vyčerpali. Na scénu v obchode - budovanie podozrenia, že niečo nie je v poriadku v kombinácii s dusivou klaustrofobickou atmosférou (regále plné potravín) - však nikdy nezabudnem, tá mi utkvela v pamäti. Vždy si na ňu spomeniem, keď vidím tú scénu prepadu v obchode, na ktorej Quantic Dream prezentovali voľbu&dôsledky v Heavy Rain (podľa mňa sa inšpirovali ;) ): http://www.youtube.com/watch?v=iocBdCD5gTM
John Mirra > ty videa megahustý :o)
Say > Těžko s tím Myazakim, protože si s Oshiim vůbec nerozumí
@USER47 (26.10.2012 21:45): Ale to ničemu nevadí=) Námět je stále neskutečně nadčasový, jeho zpracování stejně tak a vizuální stránka... Z té by mohl čerpat i Miyazaki=)
V Innocence už se trochu moc tlačí na pilu. Když každej druhej dialog spočívá ve výměně citátů světovejch filozofů, má to spíš opačnej efekt než autoři zamejšleli:). Ale i tak mám oba filmy + seriál rád...
@Say (26.10.2012 17:38): Ghos in the Shell je skvelá záležitosť, ako pôvodný film (či už pôvodný alebo remasterovaný "GitS 2.0" z roku 2008) tak aj prvá séria seriálu. Druhá už sa na prvú toľko nechytala, aj keď v jednotlivostiach bola rovnako dobrá ako prvá séria, ako celok to už spolu nesedlo. Záverečný premosťovací film (Solid State Society) to však napráva :)
@Phoenix (23.10.2012 15:27): Tu snajperku jen na efekt - já z ní dřív hodně střílel, ale dneska už potřebuju jen obušek, kesr a pár dalších drobností a o boty se starám lamkou nebo je obejdu.

Hm... že bych to zase rozjel - rozehrál jsem to před rokem a skončil jsem v té lodi, jak tam musíš rozmístit výbušniny, protože mi přestal fungovat save a to mě tehdy otrávilo...
@Walome (23.10.2012 15:21): Sniperkou jsem dveře nikdy rozstřílet nezkoušel, ale pamatuju si, že klasický ocelový meč byl schopný rozbít silnější dveře než Dragon Tooth.

Papírový dopis do Levelu, to dnes zní téměř surrealisticky :-)
@Phoenix (23.10.2012 15:05): Jojo, ale když na to člověk přišel, tak z toho byl děsně vyplesklej - měl jsem pocit, že jsem sám, kterej na to přišel a psal jsem dopis (papírovej) do levely a chlubil jsem se... ale asi jim to nepřišlo tak zajímavý :-D

@Phoenix (23.10.2012 15:06): To já zezačátku taky, právě pro tyhlep otřeby. A snajperku.
@Walome (23.10.2012 14:27): jj, na to jsem samozřejmě zapomněl. Je třeba dát pozor na to, že i v případě ubránění Paula potom člověk nesmí vylézt pokojovým oknem hotelu, protože hra to vyhodnotí jako útěk a Paul je následkem toho mrtvý.
@Phoenix (23.10.2012 14:23): Jo odhalenie podozriveho mechanika a bomby, tiez ten zmrazeny vodca iluminatov ktoreho je mozne odpojit od zdroja a zabit.... Zabitie Gunthera pomocou povedania "Kill phrase" - Laputan machine ci tak nejako... proste *Deus je 100-vkova hra a hotovu, tu fakt ie je moc co riesit.
Aj tak za svoj najväčší herný úspech považujem brokovnicu, ktorú som objavil v prvej mape. Je poctivo ukrytá a bolo v tom pravé začiatočnícke napätie. xD
@mazar1234 (23.10.2012 13:24): Připomíná mi to kamaráda a jeho větu "Blood Omen Legacy of Kain je strašně těžká hra, na začátku mě vždycky zabijou už v prvním souboji."

Na Deus Ex je právě perfektní krom jiného to, že když se člověk pokusí hrát "maličko jinak", tak s tím hra většinou i počítá. Omráčení nebo zabití vojáka, který přijde hlídat zajatého terrorist commander na konci první mise, komentuje následně Menderly v rozhovoru. Ve druhé misi je možné splnit jeden z úkolů ještě před rozhovorem s Annou a zase se to v rozhovoru odrazí. Maggie Chow je možné zbavit se tak říkajíc "dopředu", Annu zabít na dvou různých místech, stejně jako Simonse. Gunterovi nebo Simonsovi se dá i při posledním setkání prostě utéct, stejně jako jde je omráčit nebo zabít, aniž by explodovali (stejně jako MIB). Splnění kratičké mise v sídle Morgana Everetta zachrání život Jockovi, který jinak v Area 51 s helikoptérou exploduje. Tiffany je možné v dané misi zachránit/nezachránit, stejně jako jde zabít/nezabít Lucius DeBeers. Určitě existuje spousta dalších drobností na, které jsem ani při opakovaném hraní nepřišel.
@Bodkin (23.10.2012 13:19): No jo, to su ale uz Tazke exploity proti deju a udalostiam v hre... ale tak skusit treba to uznavam :-).

Co bolo pre mna odfajc maximalny bolo to, ked som utekal a nakoniec ma tam pri vychode z metra odpraskli a ja tom to stale dokola loadoval lebo som si myslel ze proste som to zlamil a zabili ma. Az po XYZ pokusoch som ani neviem preco po zabiti hned neloadol a tak som sa posunul dalej a prebudil som sa vo vazeni... sakra toto ma dokaze nasrat, ked sa takto magorim s niecim co je chyba lavky.
@Walome (23.10.2012 13:17): Nepočítá :P

Pokoušel jsem se Gunthera zabít v první misi a nepodařilo se. A to jsem na to úzké místo dotáhl 4 TNT bedny a přidal dvě LAMky a ještě do něj střílel a nic :/

Ed: A tady ten pocit, že jsem nezastavitelná mašina na zabíjení naprosto žeru. Představa, že by mi ke konci mohl někdo vzdorovat je naprosto mimo. Gah.
@mazar1234 (23.10.2012 13:13): Jasný, ale já to taky na realistic zkusil až loni. A když už to znáš, tak víš co a jak, jak by řek Jarda Jágr :)

Já věděl, že jde Simonsovi utýct, ale myslel jsem, že je to bug a pak už se neobjeví, to mě právě zmátlo. Nojo, prostě Deus, tam se počítá se vším.
Sakra teraz ste ma odrovnali, som to presiel aspon 10 krat ale nikdy som nezistil ze Simonsovi sa da utiect a mat ho potom neskor este raz. Tak isto tu robotku v lietadle som vzdy zabil. Tusim nadisiel cas na znovuzahratie a vyskusanie tychto alternativnych volieb.

@Walome (23.10.2012 12:03): To hej, ale tak aspon to este viac nedegradovat slabymi obtiaznostami ze ano.
@Bodkin (23.10.2012 13:02): Jo ajooo, vždyť jsem ji tam loni potkal. Dobrý, dík.

Teda ale co mě nejvíc překvapilo, když jsem až loni zjistil, že to má multiplayer. Kterej dokonce i někdo hraje :)
Vždycky jsem ho zabil v tý podmořský laboratoři. V oblasti 51 se objeví jen když mu předtím utečeš.
Jop, na medium sú boje pomerne jednoduché, nabudúce dám realistic. Pri prvom spustení som si spomenul na obtiažnosť inhuman v UT a to sa mi riskovať nechcelo. xD

edit: Ale agent Simons ma s tou jeho plazmovou puškou zaskočil aj tak. ^^
@valcik (23.10.2012 11:22): Ja som postupom casu pochopil ze MEDIUM je uplne zla volba, lebo uz niekde v polovicke hry je JC mega-nesmrtelny terminator v podstate (Regeneracia + Ballistic protection) a da sa nabehnut so zapnutymi Augami do stredu skupiny nepriatelov a v pohode prezit. Samozrejme ak si hrac neda Regeneraciu tak je to ine.

Osobne uz hravam jedine na Realistic aby to bolo aspon ako tak zabavne aj v neskorsej faze co sa tyka prezitia v boji :-). Odporucam pri restarte dat minimalne Hard ale najlepsie Realistic aby sa z bojov nestala iba smiesna vata.
Tak, dohrané. Ďalší komentár pridávať netreba, odo mňa teda len pár viet:
Príjemne ma prekvapil záver príbehu. J.C. Denton skončil tentokrát ako Deus Ex Machina, ale už sa teším, ako si to o rok - o dva strihnem celé znova. Na obtiažnosti medium som si v poslednej tretine hry užíval aj tie zatracované súboje, akurát ma mrzelo, že pri používaní podvesného granátometu na útočnej puške treba zakaždým prehadzovať muníciu. Alternatívny režim streľby by bol pri tejto zbrani určite lepší, ale to je maličkosť. Svojmu agentovi som vylepšil videnie na maximum a z plíživých prepadov sa stala naozajstná chuťovka, keď svojich súperov vidíte na niekoľko desiatok metrov aj v tme, či cez steny. Ak ide o príbeh, v Paríži dostali zápletky poriadny spád. Intrigy medzi jednotlivými frakciami, vzájomné očierňovanie, boj o moc a napokon aj záhadné digitálne entity; dôverovať sa nedá naozaj nikomu. Výborná atmosféra, štvanec v dystopickej a pretechnizovanej spoločnosti, ktorý je neustále odkázaný na vykrádanie bankomatov a spoluprácu s organizovanými zločineckými skupinami.
Hm, jedna z hongkongských triád dostala v hre názov Luminous Path. Trocha nešťastné, pretože existuje peruánska organizácia Sendero Luminoso, čo znamená presne to isté - Svetlý chodník. Je to rovnaká blbosť, ako keby použili názov Hizballáh alebo ETA. ^^