Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak G1 je je hra kterou bych bez problémů dohrál tak na 10 lvl :D protože stačí dát 10 bodů do jednoručních zbraní a pak 90do síly a dáte cokoliv :) Takže těch dalších 10 bodů do akrobacie rozhodně neni žádná ztráta. Výjmka je jen na konci hry, když dostanete uriziel tak se hodí s nim umět trochu víc mlátit, ale taky to neni nutnost.

A ve dvojce se ti akrobacie odemkne jakmile máš obratnost nějak na 90 (možná je to jen v datadisku ted si nejsem jistej).
No to jo, ale kdo by rval body do akrobacie ;) Myslím, že ve dvojce už neni, že?
Ještě pomocí dovendnosti Akrobacie je možné hrdinu urychlit.
Jo přesně takhle jsem to dělal taky, protože když tam jdeš podruhé tak seš už dost nabušenej.

Ohledně toho druhého questu tak ten nejde splnit za orky, protože ur-shak se objeví až po zabití toho skřeta co velí té útočné armádě. Jo a nejmenuje se krushak, protože krushak je v orkštině spáč. Jmenuje se trochu jinak, ale teď si nevzpomenu jak :D
Já vím, že do tábora se šlo dvakrát. Poprvé jsem použil Ulumulu (ten šaman to drsně říkal a teď jsem si vzpomněl na něco z dvojky..) a orkové si mě nevšímali, ale podruhé už jsem tam vtrhl s tím ohnivým mečem a všecky je rozsekal :-)
A ještě v té dvojce: Jak tam byl ork Krushak a paladin vás poslal ho zabít a někde v údolí byl ten Ursha s Ulumulu z prvního dílu. Šlo ten quest splnit i za orky? Já vždy Krushaka zabil a Ursha byl na mě nasraný a nechtěl se mnou mluvit. Jen nevím, jestli šlo Urshaka přemluvit, aby šel za Krushakem a přestel být proti lidem.
Tak mrchožrout je taky rychlej, ale je ovlivnitelnej terénem. Krvavá moucha se dostane doslova všude i když je hodně velký stoupání. A v pohodě létá třeba nad vodou. Mrchožrout je maximálně stejně rychlej, ale rychlejší určitě ne. Ono většinu cestování u mě obstaraly teleporty. A zezačátku, když je nemáš je dobrý prozkoumávat svět. I ty mouchy jsem používal jen u ohniskových kamenů a pak, když jste dostali ulumulu tak jsem ho nikdy nepoužil, ale prostě tam proletěl jako moucha :)(jen jednou jsem ulumulu vyzkoušel, ale běhali tam stejně za mnou furt ty chrámový skřeti tak jsem si nechal vosu a s ní jsem letěl do těch místností šamanů a vzal si svitek).
No, já spíše prodával než nakupoval a když jsem kupoval, tak brnění. Takže asi proto jsem měl zkreslenou představu, že ty lektvary tam moc nejsou. Jinak není rychlejší spíše scavenger než krvavá moucha? Já teda svitek na přeměnu použil asi jen ze srandy a jednou, když to bylo potřebné pro postup v ději.
nn tech lektvarů je tam strašně moc vždycky jsem si jich koupil děsně moc, ale stejně jsem je nikdy nepoužíval :D možná tak jednou za hru :D na cestování (třeba při hledání ohniskových kamenů) jsem mezi nima cestoval jako krvavá moucha to je asi nerychlejší způsob. Svitky prodává jeden baal v táboře bratrstva.

A na tý modifikaci neni nic špatného je to jako datadisk a dost povedenej. A ten prstýnek neni zase tak lehké najít :)
Fuj. Kazit si tuhle hru cheatem či modifikací! Jinak lektvary ve hře jsou, ale už si nejsem jistý, jestli jich náhodou není málo a nejsou vzácné. Ve dvojce jich bylo myslím více, ale tam toho cestování bylo daleko více.
Cheatem to jde taky, ale je velká pravděpodobnost, že zapadneš pod texturu...
Mimochodem pokud si nainstalujete mód tajemná tajemství (podle mě je to skoro jako datadisk, protože to přidává děsně moc věcí) tak ve hře je i prsten co zvyšuje rychlost běhání (stejně jako ty lektvary).
Asi takhle - Gothic je o cestovani. Jedinym moznym urychlenim (mimo cheat) jsou teleportacni kameny. Ale ty dostanes az v pokrocile fazi hry.
Není možné nějak urychlit cestování? Ať už nečím ve hře, modifikací nebo cheatem? Trvá děsně dlouho než postava někam doběhne, je to dost otrava...
Dunemaster: Tak před 10lety to třeba ještě nebylo takové klišé :) Mě to přijde dost dobrý, protože třeba ty ohniskové kameny ty nijak zázračně sám nenajdeš u každého ti někdo pomůže. A neni to žádná blbost, která začíná tim, že by ti ukázali konečného bosse prakticky na začátku. Bohužel se z toho stalo pravidlo a ve většině her někde ke konci hry zjistíš, že ten velkej nepřítel je někdo jiný.
To určitě ano, ale nemůžeme zase chtít zázraky :) Herní náplň je stejná snad v každé hře - najdi, zabij, nalezni, přines, vyhoď do vzduchu...spíše celý ten svět na mě dobře působil - bariéra a mágové, kteří se do ní sami uvrhli (to není spoiler, je to v intru) a pak, celý ten svět v bariéře, frakce, které se rozdělily, každý má trochu jiné zásady atd...
Já považuju taky příběh gothicu za jeden z těch lepších. Navíc má naprosto skvělou atmosféru toho, že jsi někde zavřenej. Dost mi to připomíná half life, kterej měl taky dost dobrou atmosféru.
No tak na pc hru určitě. Hlavně celé to politikaření, jak určití členové ze všech frakcí mají společný "klub" nebo jak to nazvat :)...ale tak nejedná se o nic světobornýho, ale na pc hru to BOHATĚ stačí podle mě.
Dunemaster: Mám to rozehraný, ale nějak nenacházím chuť se k tomu vracet :-)
Cobra: Král nejdříve posílal do kolonie nejhorší vězně, ale protože se válka nevyvíjela dobře a bylo potřeba více magické rudy, začal posílat všechny, kteří se něčím provinili. Ale ani to nestačilo, proto začal posílat i nevinné lidi.
A navíc do té bariéry přece uvěznili i strážce ne jen trestance. To až později ty trestanci přemohli strážce a stali se vůdci kolonie (dost se tam o tom mluví).
inu, planovana trestanecka kolonie mela byt mnohem mensi, okoli (napr magove co ji vytvareli) holt pohltila taky, bo sleeper.
Všichni v kolonii nebyli nějací vrazi a trestanci, takže se tam našli i dobráci a když viděli někoho ležet zmláceného u vody, tak proč si nepokecat a nedat pár rad. A když pak bojovali po vašem boku, protože jste měli společné cíle, tak to už je jasné, že se z vás musí stát kamarádi. Rozhodně bych neřekl, že jste hned od startu nejelpší kámoši, spíše vás berou jako takové slabšího týpka, co se potřebuje trochu okoukat a rádi vám pomůžou.

Jediné co nepůsobí nejreálněji je, že by vám asi málokdo jako trestancovi začal věřit a chtěl vám pomáhat, ale co. Já nestojím o bůh ví jakou realističnost.
Eru: Jo, taky si vzpomínám, že dělali křoví u nějakých questů. Ale co z toho? V brutálním světě, kde není nic zadarmo (alespoň by nemělo), máš hned od počátku bandu prima přátelskejch chlápků. Chyběla mi tam ta možnost poslat celé to jejich povedené bratrstvo k čertu. Místo toho se ukázalo, že v posledku vlastně bylo i celkem šumák, ke kterému táboru jsem se přidal. A přitom možností bylo vícero. Vždyť s Gomezem by se vyčůraný charakter určitě mohl domluvit na základě nějaké protislužby. A Sleepera taky není třeba úplně, ech, démonizovat. Nicméně jediná možnost nakonec ležela ve svornosti, rovnosti a bratrství Rychlých šípů "bez Bariér".
Súhlasím s Jabom, ale myslím si, že nejde ani tak o dialógy, ako o plochosť postáv, kde jednoducho potrebuje hráč nejakého "buddyho", nejakého mentora, drsňáka čo nemá hráča rád a podobne...Len boli dosť okato a jednoducho vyprofilovaní a fungovali až s naivitou detských rozprávok v zmysle "ahoj ja som x. ahoj ja som y, nebudeme kamaráti?"

Pivo: jasné, že kvalita predčí kvantitu, problém je, ale fakt, že ak hru hráš povedzme 20 hodín a hrajú ti tam 3 melódie dookola = tak je to na nervy lezúce zlo, ale napr. tá skladba čo hrala v močiaroch sa mi celkom páčilo. Ale čo je nejakej peknej melódii revolučné? Na HDD mám cca 17 GB hernej hudby, čo značí aspoň pre mňa kopec kvalitných soundtrackov, ale pokiaľ nejde o nejaké prvé použitie živej orchestrálnej hudby v Outcast, čo sa s privretými očami dá považovať za pokrok, tak sotva bolo čokoľvek z toho revolučné, alebo ojedinelé. Celkovo najmä pri RPG si ťažko vybavím nejaký vyslovene zlý soundtrack a čo sa týka skladateľa Kaia Rosenkranza, tak paradoxne sa mi najviac páči Risen OST, ktorý fanúšikovia označujú za najslabší, lebo je "najmenej epický". Ja si ho posledný týždeň púšťam dookola a som happy. :)
Jab: To není rozhovory, ale dějovými událostmi, kterými jim pomáhal:
1. Pomoc táboru v bažinách --> člen Lester to řekl ostatním.
2. Při hledání ohnisek Gorn, Milten i Lester potřebovali pomoc s vedlejšími úkoly na téže místech.
3. Pomoc Gornovi s osvobozováním dolu.
4. Stržení bariéry.
Hlavně kdyby si to hrálo na real world se vším všudy, tak by to nikoho nebavilo. Každá hra, byť tvůrci kecají o tom, jak je super reálná je jenom kompromis mezi realitou a zábavou. A právě série Gothic tohle má vybalanocované podle mého názoru opravdu dobře.
Ja si teda nikdy s nikym z Gothicu behem hrani neprisel jako kamarad, ani z jejich strany jsem nemel takovy pocit. Proste jsme vzhledem ke stejnym zajmum a vzajmene vypomoci zadobre, to tak nanejvys.

Pravda ze pri hrani dvojky pak ke mne byli nadmiru pratelsky lidi ktery jsem si vubec nevybavoval, toz tam jsem moh aspon rict ze nemam sajn co jsou zac :)
pipboy: Jo, je daleko logičtější, když po pár sekundách rozhovorů získáš kamaráda na život a na smrt (Diego, Milten etc.). :)
jab: Pokud to bereš podle počtu možností, které ti hra nabízí, tak nemůžu moc namítat. Já to myslel spíše tak, že mě Gothic právě přišel tak optimálně vyřešený, že tam toho není moc ani málo a tím se mi zdá dobrý jako hra i RPG. Nějaké překombinované hry zrovna moc nemusím a úplné jednoduchosti beru jako takové "jednohubky".

pipboy: Některé pičoviny jsou fajn :-) Každopádně ve druhém Gothicu se mi dialogy dost líbily a z prvního dílu si pamtuju jen ty lepší.
Co vubec porad mate pri dialogum? Mi prijde ze od nich ocekavate ze by postavy mely vic blbe plkat o picovinach :)
"Pivo: Mě spíše přijde smutné se takhle ostře a subjektivně vyjadřovat. Já nevím, proč by hra nemohla být nejlepší, když má svou fanouškovskou základnu, která není nejchudší. Také by se mi nemusela líbit hra, kterou ty považuješ za skvělou či nejlepší a nic bych nenamítal, maximálně bych se podivil tvému vkusu, na což mám právo." Teď se sem hodí jedno kočičí přísloví - "Co to sakra meleš ty vořechu?" (z Red Dwarf). :)
Nepsal jsem o tom, jak dobrý je Gothic jako hra, ale jak dobrý je jako RPG. A tam je mé vyjádření všechno jen ne ostře subjektivní. Daleko více lidí by za nejlepší RPG všech dob označilo třebas Diablo 2 (namísto mnou preferovaného Planescapu). Co ale z toho. Pokud jde o RPG možnosti a propracovanost, tak Diablo je proti PST joke. Přesto ale nemám problém uznat, že celkově šlo o hodně prima hru. Podobně se to má s Gothicem (přičemž nepochybuji, že s jeho RPG možnostmi v tomto předčí diablo - nicméně třebas BG, PST, Arcanum atp.? To tedy těžko).
To je ta znělka, kterou jsem si zamiloval, nevadí že tam není bohatý výběr.
Jab: parádní koment, musím souhlasit - "Nechte to na sebe působit a pobavíte se". RPG statistiky jsou to okrajové a spíše tu jde o atmosféru a role playing. Revoluční mi také Gothic nepřijde což ale vůbec nevadí. Hlavní je že se povedlo Gothic povedl jako celek.

Last_Jedi: he, tak jsem si znovu pustil soundtrack a je snad ještě lepší :)
O počet melodií ani tak nejde. Už jsem něco her dohrál a hodně her mělo více melodií, ale počet to u mě nikdy nenahradil. A zvuky určitě na někoho můžou zapůsobit jinde kvalitněji, ale já jsem dohrál mnoho her, kde byly zvuky dost kvalitní a pestré, ale nesedly mi tolik jako tady.

jab: Mě spíše přijde smutné se takhle ostře a subjektivně vyjadřovat. Já nevím, proč by hra nemohla být nejlepší, když má svou fanouškovskou základnu, která není nejchudší. Také by se mi nemusela líbit hra, kterou ty považuješ za skvělou či nejlepší a nic bych nenamítal, maximálně bych se podivil tvému vkusu, na což mám právo.
"Last_jedi: Mne skôr pripadá ako keby tá "revolučnosť" spočívala v tom, že pre veľa ľudí to jednoducho bolo prvé dohrané RPG a s ním sa viaže určitá dávka silnej nostalgie." Jo, taky mi přijde.

Drolin: Přečti si můj komentář. Tam se vyjadřuji k tomu, v čem Gothic ztrácí jakožto RPG (ve zkratce je to přespříliš jednoduchý systém vylepšování a málo propracované dialogy).
Čo sa týka zvukov, tri melódie (nič moc) a zvuky prostredia (obstojné) tu už boli mnohokrát kvalitnejšie, ale to je jedno...

Jab: herný setting beriem ako jeden relatívne originálny prvok, čo je v podstate aj asi to jediné čo sa mi na hre skutočne páčilo. :) (ale predsa určitá kastovitosť a náboženské koncerny, nie sú tak nezvyčajné v hrách, len holt nie sú vo väzenskej magickej bariére).

Mne skôr pripadá ako keby tá "revolučnosť" spočívala v tom, že pre veľa ľudí to jednoducho bolo prvé dohrané RPG a s ním sa viaže určitá dávka silnej nostalgie.
Ten druhý odstavec je dost mimo. Nevidím důvod proč by Gothic nemohl být jedním z nej RPG.
Minimálně je na té hře poměrně originální onen svět uzavřený v bariéře. Nutně se pak řídí dle jiných (méně civilizovaných) pravidel. Utéci takovému depresivnímu životu se dá vícero způsoby. Někteří nalezli své "řešení" ve víře a jointech, jiní prostě přepadávají cestovatele a berou si vše z jejich majetku díky "právu silnějšího" a jen pár nejvýše postavených si žije ve skutečném luxusu, obklopeni bohatstvím a spoře oděnými divami, kteréžto jsou pro zbytek "světa" zcela nedostupné.
V posledku chápu, že někdo kritizuje další díly za nedostatek i bídného ždibíčku invence, ale první díl se v tomto ještě (poměrně úspěšně) snažil. Revoluční určitě není a označit kterýkoli díl z téhle série jako "nejlepší" RPG je zcela zajisté praštěné, smutné a trochu "vulgární". Ale holt i tací se najdou.
Nevím jestli je pro označení hudby a zvuků to správné slovo jako "revoluční", ale musím říct, že jsem to nikde neviděl lépe zpracované, alespoň na mě to tak zapůsobilo. Kdyby to ve hře nebylo, tak by u mě klesl o 15% do "bahna" ostatních dobrých titulů, kterých není málo.

Jinak svět je zpracovaný dobře, akorát to asi není zrovna nejvíce revoluční.
Safra, ja asi nikdy nepochopím čo je na tom Gothicu tak revolučne revolučné okrem faktu, že to bolo snáď prvé easy RPG...