Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

http://www.eurogamer.cz/articles/half-life-film-primo-od-valve

Na youtube se objevil dalši fun filmeček s tématikou Half Life. Osobně si myslím, že neni provedený líp než Escape from city 17 ale rozhodně má lepší vizualní efekty... no uvidíme je to jen trailer :-)

http://www.youtube.com/watch?v=obFOc4SkkNI

Další videa co stojí za zkouknutí:
http://www.youtube.com/watch?v=4Yse4Fa7dME

http://www.youtube.com/watch?v=VduhAr82QoQ

http://www.youtube.com/watch?v=4IaupCchXGU&feature=related

Bránění parťáků v HL2 má tu výhodu, že buď mohou umřít (obyčejní členové odporu), nebo není třeba spoléhat tolik na jejich AI... Což je kámen úrazu u jiných her.

Tak jako tak jsou ale tyhle úseky celkem v pohodě, pouze nutí hráče konat rychle (na to náměstí s Alyx něco jako campování za překážkou nepřipadá moc v úvahu)... Při prvním hraní jsem také nadával, při druhém jsem měl revolver a při třetím jsem si našetřil dost životů a aplikoval Rambo styl s SMG :).
Bránění Alyx bylo myslím celkem v pohodě a docela mě to i bavilo. Spíše v té věznici to bylo trochu natáhlé, ale jinak celkově mě tato lokace zase docela bavila. Jak teď rozjíždím samé reprízy, tak mě ta vaše diskuze trochu vnadí, abych zkusil i ten Half life 2.
JohnCZ: Jestli myslíš brouky, vylízající ze čtyř tunelů, tak je to Ep Two.
Chark: Bylo to hrozně dlouhý a těžký, ale dost mě to bavilo. Celkově já bránění mám ve hrách rád.
Mě to vždycky naštvalo. Hra si pěkně v pohodě plynula a pak najednou taková hovadina. Připadlo mi to, že si vývojáři řekli, že je to nějaký jednoduchý, tak tam dáme něco, co tu hru trochu natáhne. Pro mě nejblbější bránění bylo ve věznici.
Chuck: Jó, tyhle mise taky nemám rád. Typickým příkladem by byla jedna mise v GTA IV, kde jsem jel s parťákem do nějakého skladiště a vždycky jsem toho vola musel zablokovat autem (aby nemohl vystoupit) aby si to dovnitř nenamířil Rambo stylem. Šílenost, protože v případě smrti jsem musel obrovskej flák cesty vždy jet znova.
U Half-Life 2 mi ale tahle část sice přišla hodně těžká, ale taky jsem si ji dost užil. Stejně tak část, kde jsem se bránil s třema věžičkama a nepřátelé chodili ze dvou stran. Ale nejvíc jsem si užil obranu před brouky v (tuším) Episode One. To byl vrcholný moment celé "dvojkové trilogie" a nestává se mi, že bych nějakou část opakoval záměrně víckerát, ale tady se to stalo :)
Chark: Tak nějak bych to nazval taky. Ale spíš než chrlící se davy nepřátel mi vadí právě ta obrana spojence, která je kolikrát horší než obrana svoje vlastní.
Spíše bych napsal - bohužel je to ve hře jen několikrát. Jsem rád, když ve hře jsou i místa, která jsou náročnější i po několikátém hraní.
Tyhle situace mě v HL2 štvaly asi nejvíc. Připadlo mi to jako umělé zvyšování obtížnosti. Bohužel, je to ve hře několikrát.
No, prošel jsem to, ale těch 9% života hovoří za vše. :-) Osvědčila se jako vždy pulsní puška, ale i s ní jsem se měl co ohánět. Uff!
Chuck: Pravá chvíle vytáhnout Magnum :D Po celé hře je do něj hrozně málo nábojů, ale na takovýto situace je jako dělaná.
Teď jsem narazil na obzvlášť "vypečenou" scénu. Na náměstí ubránit Alyx při jejím hackování. Spojenci už jsou na pravdě boží a sám na valící se desítky nepřátel, to je fakt soda. Není nadto chránit kromě svého krk druhého. Tyhle scény nesnáším.
Nate: S tím jsem měl taky velký problém. Pak si jako těžkou ještě vybavuju misi na náměstí, kde čekáš, než Alyx otevře ty kombajní vrata a jeden úsek v sutinách domu, jak na tebe ze všech stran střílí kombajni a kolem domu ještě pochodují Strideři (musíš se vyšplhat až na středu, kde jsou potom bedny s raketama.
Walome: Já a trápit se?? A u hry?? Vyloučeno! :-) Já se trápím, jen když je za něčím ženská! :-D No, vlastně teď už taky ne. ;-)

NateLogan: Podle toho, jak tu posledně jmenovanou scénu popisuješ, tak mi něco říká, že to místo by bylo "idylické" i pro mě. ;-)
Nate - taky, poprvé jsem měl v Nova Prospect peklo, podruhé jsem se toho bál, ale bylo to v poho.

Chuck: vždycky když vidím, jak hraješ Half Life na steamu, říkám si - chudák, už se zase trápí :-D
Každému při prvním hraní sedne něco jiného. Já se u mé premiéry s HL2 mnohem více zasekl u těch věžiček v Nova Prospektu, než u helikoptér před Nova Prospektem. A nejvíc jsem umíral na nádvoří před Town Hall s tím orbitálním laserem, pač jsem nikdy nevěděl, kam přesně jít.
Chuck: Já si ani nevšiml nadpisu=D Ale potěším tě... Zřejmě to nakonec dohraješ dřív, než já=)
Hoďte S.T.A.L.K.E.R. tam, kam patří, tady se řeší HL2, kruciš! ;-)

Tak nevím, jsem na začátku 10. chapteru a v devítce, kde jsem procházel komplex Nova Prospect a na konci zlikvidoval hmyzí královnu, jsem na popisovanou scénu nenarazil. Nebude to až tady?
Walome: Počkej, a hraješ to teda s Datastorem nebo ne? Tam tuším na jakoukoli obtížnost platí jedna rána = mrtvola. Teda záleží taky kam to shchytáš. Po hlavě ti jdou je výjimečně, takže prakticky 2-3 rány = mrtvola=)
Co se obtížnosti her týče, tak je to docela složitý. Tak např. u CoD4 jsem hrál tuším na předposlední a bylo to tak akorát. Jenomže pak tam byla mise, kdy se musí chránit váš parťák a střílet po stovkách nepřátel přibíhajících ze všech stran a to se skoro nedalo. Následující mise mě donutila obtížnost snížit.

Jde o to, že by si člověk i zvolil těžší obtížnost, ale bojí se, že pak přijde nějaký kurevsky těžký moment a nepojede přes to vlak.

A další věc, že u některých her se nejen zvyšuje obtížnost (méně zdraví, více nepřátel), ale i počet možností uložení (Hidden and Dangerous, Vietcong) a to už je taky o něčem jiným.

Teď jsem spokojen u STALKERA. Hraju na veterána, jedna rána a jsem na zemi, ale vím, že až to bude hodně nezvladatelný, mohu si to kdykoliv zlehčit v options. A to mi dopřává klid :)
Pravda, na jsem zapomněl (vypsal jsem jen hry, které se mi válí okolo) on ani takový Vietcong (což není tak dávno, co jsem ho dohrál) nebyl na střední moc těžký. Spíše imo HL2 zapadne do průměru. Možná bude problém s vyššími obtížnostmi, opravdu HL 2 už o mnoho těžší na tu "nejtěžší" obtížnost není (na rozdíl od některých níže jmenovaných). Ale na té střední, ve které asi většina hráčů hru poprvé (do)hraje, je obtížnost imo standardní.
Za lehčí nebo minimálně stejně "těžké" bych osobně označil spoustu i starších titulů, ať už je to: The Operative: No One Lives Forever, BioShock (a to i bez "oživovacích komnat"), Call of Juarez, System Shock 2, F.E.A.R., Aliens versus Predator 2 a snad i první Half ...všechny na střední obtížnosti. Zdali je to pravda nebo není, o tom se hádat nehodlám, je to (taktéž) můj subjektivní pocit a stěží se to porovnává. Spíše si však myslím, že ona jednoduchost vyplývá ze znalosti všemožných strategií (ostatně jak píše Nate) a hry samotné.
Isair: Nejaké nehodné budgetové shitky určite nerátam a FPS, ktoré vyšli za posledného dva, dva a pol roka som nehral, lebo by som to nespustil, takže to neviem. Skôr som porovnával so staršími kúskami. :)

Inak doporučujem prejsť Ravenholm len na páčidlo, nie preto, aby potom človek mohol machrovať, ale preto, že to z toho robí skutočný adrenalínový survival zážitok, hlavne pri tých rýchlych zombíkoch si človek inak reflexy vytrénuje. :)
Nejlepší trik na ten drsný úsek je přinést si sebou věžičku z té přestřelky na "galerii". Člověk pak bude mít všechny čtyři a jen přebíhat a kontrolovat.

Pokud HL2(EP2) něco naučí, tak je to tahat sebou věci(Zdravím Gnóma) :-D
Na HL2 je pěkné, že když si člověk osvojí všechny možnosti hry, dokáže projít všechny pasáže se stejnou lehkostí... Na všechno existuje nějaká strategie, která zdánlivě hodně obtížný úkol velmi zjednoduší. Akorát ty strategie nejsou na první pohled či při prvním hraní patrné (tedy žádný "big red button" styl).
Hmm, zdá se, že musím svůj nervový systém zabalit do něčeho neprodyšného. :-) Fakt je, že z hlediska obtížnosti bych se určitě přiklonil ke slovům Isaira, ale jak už u takových her bývá zvykem, najednou přijde scéna kolikrát i těžší než finální souboj.
No, do konce týdne bych mohl tu scénu zvládnout a když se nebudu moc loudat a zasekávat se, do konce měsíce hru celou. :-))
Sakra nestrašte ho, není to nic nezvládnutelného, stačí se jen zamyslet,vymyslet strategii,zařídit se dle plánu a pak už je to pohoda.
Za jednu z nejlehčích bych HL 2 nepovažoval (přeci jen, dnes vychází tuny "easy" stříleček), ale zachovává si celkem snesitelnou obtížnost po celou hru.

Chuck: Na tu pasáž v Nova Prospekt se opravdu psychicky připrav:).
Ja viem, že je to relatívne indviduálne, ale práve HL 2 mi až na ten Bursoftom spomínaný jeden úsek, prišiel ako jedna z tých najľahších FPS dokonca i na harde, napr. na tom nádvorí úplne krásne wallhugging, všetko zbierať, keď vznášadlá strieľajú, tak sa presunúť za najbližší roh, prípadné problémy na vežičkách anihilovať koltom, neustále nechať nabiehať antlionov...a v druhej ruke kofola/pivo :D
Chuck: Nechci tě strašit, ale uvnitř Nova prospekt tě čeká mnohem těžší pasáž (tedy aspoň já u ní vypotil řádku sprostých slov) :D
Ve zmíněném úseku jsem se v červnu také trochu zdržel. Je to obdoba klasického souboje s bossy, v celé hře jsou tyto souboje několikrát. Ale HL2 na to jde poměrně nenuceně a ani vám to nepřijde, že zrovna likvidujete nějakého z těchto protivníků. Už si to moc nepamatuji, ale ukrýval jsem se všude, kde se dalo. Často ukládal, měnil svou pozici a snažil se vždy raketou vznášedlo zasáhnout, a pokud jsem minul, buďto stačilo doplnit z té neomezené bedny nebo loadnout pozici a zkusit to znova.
Však utéct jim nejde, ale nejlépe se kryje na tom posledním nádvoří s bednou s raketami, takže je dobré se tam dostat co nejdříve a cestou eliminovat co nejvíce nepřátel za použití antlionů a raket.
Mě se vyplatilo spíš na ty vznášedla kašlat a rakety používat na houfy nepřátel, stacionární kulomety a hlídkové věže a co nejrychleji se dostat na to poslední nádvoří s tím kontejnerem. Zvlášť na vyšší obtížnosti je to nejjistější způsob. Jestli kolem mne krouží jedno nebo dvě vznášedla, to už je celkem fuk.
Pokud bych sejmul jedno vznášedlo na 3 střely, pak by to bylo v pohodě a nemusel bych si jít na to nádvoří pro další munici, kde se zároveň objeví i to druhé vznášedlo, takže tím bych si to asi prozatím zjednodušil nejvíc, jenže na ty 3 střely to vidím bledě.
Právé tlačítko vypíná a zapíná naváděcí laser. Jedna Gunship ustojí 3 střely. Ta druhá se objeví imho až když vlezeš na to vnitřní nádvoří.

To značí, sestřel jednu, pokračuj, sejmi druhou.
Chuck: Jj, jenom namíříš. Ale jak popisovali hoši níž. Je lepší jakoby myší kroužit tou raketou okolo toho vznášedla a pálit na něj, pokud zrovna nestřílí po tobě, ale je k tobě natočený třeba bokem nebo zadkem... Pak je šance, že sestřelí raketu, téměř nulová... Chce to cvik, když na to přijdeš, tak zjistíš, že je to vlastně legrace :)
Bursoft: Jo, tu bednu s raketami jsem našel téměř ihned, ale z těch dvou vznášedel jsem zatím nesundal ani jedno. Pro jistotu se zeptám - navigování té střely na objekt útoku se dělá normálním namířením na něj? Nebo se do toho zapojuje pravé tlačítko myši? Možná totiž dělám něco blbě, a proto se nemůžu hnout z místa.