Také FM sleduji. Za zmíňku určitě stojí od stejného tvůrce i Civil Protection, který se ale dělá ještě pomaleji než FM...
Diskuze
Nicméně to není mrtvý projekt a postupně přibývají další díly, i když pomalu.
docela mě zklamalo, že je jen 28 dílů
Za zmínku stojí i pirátská epizoda číslo 27... "Ol' cap'n Freeman" :D
lol tak som si pozrel pár častí a napr. to s tým vzorcom gravitácie na tabuli ma dostalo. :D
Freeman's Mind je perfektní dílo, svým způsobem lepší než samotný HL :)
User: Freeman jako Homer Simpson?
Half-Life a dokonalej level design?:-o On tak nějak slouží svému účelu, ale člověk se nesmí zamýšlet nad jeho logikou. Některý největší blbosti celkem pěkně komentuje třeba seriál Freeman's Mind.
http://www.youtube.com/watch?v=yL1781vC3Bw
http://www.youtube.com/watch?v=yL1781vC3Bw
Daveyi, pravopis proboha...
Tak to je nic moc. U takových edicí bych očekával třeba nějaké figurky, nebo by se mi líbila třeba klíčenka s logem HL (lambda).
Vodny: Přesně tu samou Collector's edici mám taky, ale abych pravdu řekl nebylo to nic zas až tak úžasného. Nejlepší na tom všem, když nepočítám hru, byla si ta krabice. Jinak obyčejné tričko a jedna knížečka s nijak zvlášť hodnotným obsahem. Jo to takový StarCraft II, to je jiné kafe...
Já jsem někde viděl nějakou speciální HL2 edici ve velké kovové krabici, myslím, že to bylo u Overwatche na nějakém obrázku z jeho pokoje. Jo, tady. Takhle kdyby vyšla i jednička.
PavelU: Jj, přesně tohle mám.
jj, před čtyřmi lety vyšla tahle kompilace a ta měla stejnou instalačku jako HL2, a tedy byla plně steamová.
popkec: Jj, nepotřebuješ. Akorát já jsem teda koupil krabici, taky taková kolekce (HL1+ datadisky, plus TF Classic), která valí přes Steam.
Vodny: Tak ta by asi nebyla za dvacku, tohle je koupě století, možná hned po orange boxu :D
Bursoft: Tak k half life 1 ani steam nepotřebuješ pokud to přes něj nekoupíš ne?
Bursoft: Tak k half life 1 ani steam nepotřebuješ pokud to přes něj nekoupíš ne?
Jé, to je ještě non-steam verze :D
Tak to je masakroidní nabídka. Kdyby se tak udělala nějaká opravdu vyšperkovaná speciální edice, hned bych do ní šel.
Kompletní edice Half Life 1 (včetně CS, datadisku...) za 20kč, poslední dva kusy: http://pc-hry.surtep.cz/akcni/half-life-generation/
to Tommywise: Samosebou že jsem to dohrál už na mém starým penťáku 200 MHZ a jeste na Software rezimu grafiky... V nejake pozdejsich casti let's playe to i říkám. Ale už jsem toho spoustu zapoměl, vlastně jsem si pamatoval jen úvod do hry... Tak jsem se rozhodl že je na čase si to zahrat znova a proč to zrovna nenahrávat :-) brrrr některé momenty byly hnusné nejvíce asi v části 22
"Mne to teda dostalo nejvic ze vsech her (hral jsem to nekdy v roce 2000), aji vic nez Jagged Alliance 2, s tim rozdilem ze po cca 10 letech je to naopak. Je to tim ze ted uz mne v HL nema co prekvapit a aji grafika viditelne zestarla."
Jo, tak to býva zpravidla s většinou FPS.
Jo, tak to býva zpravidla s většinou FPS.
to Vyrida: a to si vem kdybys to hral nekdy v roce 1998 kdy to vyslo, to bys z toho zkolaboval XD. Mne to teda dostalo nejvic ze vsech her (hral jsem to nekdy v roce 2000), aji vic nez Jagged Alliance 2, s tim rozdilem ze po cca 10 letech je to naopak. Je to tim ze ted uz mne v HL nema co prekvapit a aji grafika viditelne zestarla.
Nekde jsem cetl, ze ta fotka ve skrince je dite nekoho z vyvojaru, cili je to spise takovy mensi easter egg:).
Synovec myslím.Každopádně v manuálu je dopis z BM kde se píše, že je Gordon svobodný a bez závazků.
SavageCZ: Já se v Half-Life sáze zas tolik nevyznám, ale kdo je teda to batole na fotce v Gordonově skříňce?
Jakým dítětem? Je svobodný a bezdětný.
Docela by mě zajímalo, jak vysvětlí, co se stalo s Gordonovým dítětem :)
Pěkný HUD má třeba modifikace Portrait of Freeman. Já si ten HUD dal loni do Timeline II, když sem jej hrál znovu. Screen jak to vypadá, v modu Timeline II s použitím Diamondu. Ve FAQ co jsem linkoval, je někde myslím návod jak na to.
Díky moc. Já byl z toho nového menu tak šokovaný, že jsem na restart steamu úplně zapomněl. Diamond jdu zkoušet právě teď. A ten HUD je odpor odporný.
Bodkin: Mody jdou ve Steamu v pohodě. V defaultním HL1 Steam není custom game ani klasický High Definition pack, ale mody stačí dát do složky s hrou HL a restartovat Steam. Více tady v první otázce. HDP jde aktivovat příkazem steam://installaddon/halflifehd, podorbnosti tady ve druhém odstavci. Osobně ale doporučuji DiamonD pack, který krom textur zlepšuje i modely zbraní a nepřátel. Akorát má otřesný HUD a zaměřovač, a dále má v menu i Custom game.
Jak to funguje u Steam verze HL1? V mé prastaré originálce bylo cool tlačítko Custom Game, jenže tady ta svinská mrcha ho nějak potratila... Mod user unfriendly. A jde se na něj vrznout ten High-def patch? Nějak tomu steamu v tomto nevěřím :-/
MCZ - Lhal bych, kdybych tvrdil, že se to nejde poznat, ale slabý náznak klouzání stále zůstává.
A edit - nyní jsou funkční všechny čtyři obrázky.
MCZ - Lhal bych, kdybych tvrdil, že se to nejde poznat, ale slabý náznak klouzání stále zůstává.
A edit - nyní jsou funkční všechny čtyři obrázky.
Škoda, že není Opposing Force: Source. U klasického HL/OF se mi zdá dynamika pohybu trochu divná, jako by postava klouzala (zvláštní je, že tenhle jev zaznamenávám jen na novějších sestavách) a hádám, že Source tenhle problém nemá.
Kvůli diskuzi u HL2:E1 jsem si řekl, že vyzkouším HL1: Source a zažral jsem se do toho. Právě jsem skončil na začátku jízdy s "mašinkou" a až na jeden kritický fail je to docela v pohodě.
Každopádně i tak bych mohl na případu HL1:S napsat vědeckou studii - Využití novějších technologií ve hře, která na ně nebyla koncipovaná.
Zatímco v jednom okamžiku ona fyzikální nádstavba byla naprosto suprová - ze začátku jak přeskakujete po zavěšených bednách nad propastí - bedny opravdu citlivě reagovaly a rozhoupávaly se. Což mě při prvním doskoku značně překvapilo a sletěl jsem.
Na druhou stranu, v místě kde najdete kuchyňku plnou vody kterou probijí světlo, prolezete šachtou, propadne se s vámi strop, jdete ke dveřím, další propad stropu, dva headcrabové a na zemi je velká bedna a malá bedna, po kterých normálně vyskočíte na žebřík a pak propazíte dvoje mřížky a ocitnete se pod palbou věžky (už víte ne?) byl onen hrozivý fyzikální fail.
Bedny se pod vašimi kroky sami posouvaly a aby to nebylo všechno, ten částečný žebřík mě zablokovával v letu či rovnou odrážel. Jednou mě dokonce zabil. Ani po čtvrt hodině se mi nepodařilo to překonat (a to jsem si tam ještě přivedl Securiťáka a použil ho jako zarážku:-D) tak jsem to musel ocheatovat.
Pořízení HL:S vidím opravdu jen jako zajímavost, jako sprovnání vlivu technologií.
Ale až na to jedno zakolísání je to celkem v ól rajtu. Jsem dost zvědav na Xen.
A nakonec několik pictů pro srovnání.
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/1.png
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/2.png
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/3.png
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/4.png
Každopádně i tak bych mohl na případu HL1:S napsat vědeckou studii - Využití novějších technologií ve hře, která na ně nebyla koncipovaná.
Zatímco v jednom okamžiku ona fyzikální nádstavba byla naprosto suprová - ze začátku jak přeskakujete po zavěšených bednách nad propastí - bedny opravdu citlivě reagovaly a rozhoupávaly se. Což mě při prvním doskoku značně překvapilo a sletěl jsem.
Na druhou stranu, v místě kde najdete kuchyňku plnou vody kterou probijí světlo, prolezete šachtou, propadne se s vámi strop, jdete ke dveřím, další propad stropu, dva headcrabové a na zemi je velká bedna a malá bedna, po kterých normálně vyskočíte na žebřík a pak propazíte dvoje mřížky a ocitnete se pod palbou věžky (už víte ne?) byl onen hrozivý fyzikální fail.
Bedny se pod vašimi kroky sami posouvaly a aby to nebylo všechno, ten částečný žebřík mě zablokovával v letu či rovnou odrážel. Jednou mě dokonce zabil. Ani po čtvrt hodině se mi nepodařilo to překonat (a to jsem si tam ještě přivedl Securiťáka a použil ho jako zarážku:-D) tak jsem to musel ocheatovat.
Pořízení HL:S vidím opravdu jen jako zajímavost, jako sprovnání vlivu technologií.
Ale až na to jedno zakolísání je to celkem v ól rajtu. Jsem dost zvědav na Xen.
A nakonec několik pictů pro srovnání.
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/1.png
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/2.png
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/3.png
http://hkvsb.webz.cz/pict/hl1/4.png
Beyond Good and Evil soundtrack - nikdy bych si ho neposlechl a víte proč? Protože pokaždý, když se mi ta muzika vybaví, běhá mi husí kůži...a to bych si rozhodně nechtěl oposlouchat :)
Taky jsem přemýšlel, že si ji koupím, ale mám ji doma z Levelu (čekal jsem na tu hru jak na boží slitování), tak nevím, jestli to není zbytečné...
Taky jsem přemýšlel, že si ji koupím, ale mám ji doma z Levelu (čekal jsem na tu hru jak na boží slitování), tak nevím, jestli to není zbytečné...
Díky ;-)
Ale GOG.com přeci neřeší to, že ta hra je stará a neatraktivní. Jen umožňuje si jí zahrát i na dnešních moderních PC. A jak psal MCZ, je to spíše služba fanouškům, kteří si tam nakoupí hry, které kdysi už hrály a dělají to především z nostalgie, tvoří si sbírku atd. Docela by mě zajímalo, jaký je tam podíl hráčů, kteří si kupují Good Old Hru, kterou ještě nikdy nehráli a kteří si jí kupují jako fanoušci. Osobně tam mám koupenou MDK (kvůli soundtracku) a Painkiller Universe (kvůli...ehm, soundtracku?), což zase není tak staré, ale už sem to také kdysi dohrál. Nicméně teď jsem koupil na Steamu Beyond Good and Evil asi za 2 Eura, což je fajn, ale na GOG to mají i se soundtrackem. Nemáte to někdo koupené tam, že byste mi soundtrack nasdíleli? ;-)
Kúp si nejakého s praxou v uránových baniach a nebudeš si musieť v noci svietiť. :)
Koupím si otroka, co bude diskuzi odklikávat za mě..
Bursoft: Spoločenská delba práce ti nič nehovorí? Niekto sa stará o deti, niekto doluje v uránových baniach a niekto odklikáva na dbh.cz.
Holt obcas treba priniest aj taku vysoku obet a odkliknut to :)
MCZ: Ale musím to furt odklikávat.
MCZ: Však tak som to aj myslel, že GoG = principiálne ako nové formáty pre prehrávanie hudby :)
No ja dúfam, že raz budeme ako v nejakom tom star treku, alebo stargate, kde len potrebovali šikovného androida, alebo blonďatú vedátorku a špeciálne rozhranie na konektor a fungovalo im všetko. :D
Hudba má v tomto smere tú výhodu, že ide len o audiostopu a film zas, že ide o stopu/audio, zatiaľ čo u hry je tých vrstiev viac...
No ja dúfam, že raz budeme ako v nejakom tom star treku, alebo stargate, kde len potrebovali šikovného androida, alebo blonďatú vedátorku a špeciálne rozhranie na konektor a fungovalo im všetko. :D
Hudba má v tomto smere tú výhodu, že ide len o audiostopu a film zas, že ide o stopu/audio, zatiaľ čo u hry je tých vrstiev viac...
LJ: teď už rozumím, ale stejně musím trochu oponovat. Samozřejmě, že ta znovuvydání hudebních desek (filmů...) jsou často pro zavedené fanoušky, kteří dané dílo již znají a bude to asi většina těch, co si jej také (znovu) koupí. Jenže s prodejem her na GOG to určitě není jiné a opět jde hlavně o zástupy fanoušků.
(Tak jen pár dodatků.)
Staré nahrávky/filmy mají samozřejmě tebou zmíněné problémy - koneckonců záznamová média se v dobách začátků toho průmyslu rodila. Jenže pak existuje určitá "čára" (jakási hranice), za kterou už jsou jejich následovníci v "bezpečí"; myšleno kombinace nepoškozených archivovaných vydání a možnosti restaurací, dig. technologií a podobně.
Neříkám, že by se to jednou nemohlo stát hrám, ale to by termín "zpětná kompatibilita" nejspíše musel přestat existovat - zkrátka kompatibilita by byla samozřejmostí a SW platforma by se neměnila. To je však v jasné opozici s pokrokem, a přijde mi to jako těžká utopie.
(Tak jen pár dodatků.)
Staré nahrávky/filmy mají samozřejmě tebou zmíněné problémy - koneckonců záznamová média se v dobách začátků toho průmyslu rodila. Jenže pak existuje určitá "čára" (jakási hranice), za kterou už jsou jejich následovníci v "bezpečí"; myšleno kombinace nepoškozených archivovaných vydání a možnosti restaurací, dig. technologií a podobně.
Neříkám, že by se to jednou nemohlo stát hrám, ale to by termín "zpětná kompatibilita" nejspíše musel přestat existovat - zkrátka kompatibilita by byla samozřejmostí a SW platforma by se neměnila. To je však v jasné opozici s pokrokem, a přijde mi to jako těžká utopie.
MCZ: ja som to pochopil, ja som len narážal na ten fakt, že tam nie je žiaden zásah do autorského diela a poznamenal som, že je jasné, že hry bude čoraz ťažšie spustiť, ale zas to ber aj tak, že keďže aj Space Oddity je staršia záležitosť, tak okrem pamätníkov a fanúšikov Bowieho ako takého (čo je výhoda hudby, že interpret je dominantnou veličinou), si to zoženú len ľudia, ktorí si to sami vyhľadajú a tiež to nie je na pulte každého obchodu, čím sa dostávame k tomu, že pri hrách tento problém rieši stránka GOG.com alebo priama implementácia dosboxu, aby to človek nemusel sám nastavovať. Ale je jasné, že hudba je stále vo výhode, na druhej strane ak si vezmeš nejaké 40s a začiatok 50s, tak tam tá nahrávacia technika vo svojej slabosti napáchala veľa pre dnešného poslucháča nenapraviteľných škôd tak, ako to dokáže zastaralá technológia v hre.
Lj: tos ale zjevně ten příklad vůbec nepochopil, pročež jen stručně znovu - šlo mi o to, že dílo je sehnatelné po tolika desetiletích na všech oblíbených médiích a technologie tak na jeho poslech a rozšiřování nemá žádný negativní dopad, naopak. Narozdíl od her. (Nechápu tedy proč by to měl být špatný příklad.)
Jinak PST a pár dalších (a asi dost z nich indie); umělecké hry jsou, to se nesnažím vyvracet, ale trpí uspořádáním herního trhu a hlavně médiem samotným (viz předchozí post, opravdu už se nechci opakovat), které dle mého větší rozvoj "umělecké" stránky spíše podkopává.
Bursoft: nikdo tě nenutí to číst.
Flyer: je to výborný film - a hlavně perfektní příklad díla, které přes své značné stáří stále nachází nové dívaky (ostatně důkazem budiž fakt, že jej tu zná více lidí), mj. protože technologie hraje v jeho prospěch.
Jinak PST a pár dalších (a asi dost z nich indie); umělecké hry jsou, to se nesnažím vyvracet, ale trpí uspořádáním herního trhu a hlavně médiem samotným (viz předchozí post, opravdu už se nechci opakovat), které dle mého větší rozvoj "umělecké" stránky spíše podkopává.
Bursoft: nikdo tě nenutí to číst.
Flyer: je to výborný film - a hlavně perfektní příklad díla, které přes své značné stáří stále nachází nové dívaky (ostatně důkazem budiž fakt, že jej tu zná více lidí), mj. protože technologie hraje v jeho prospěch.
Podle mě i mezi hrami existují kousky, které co se grafiky týká budou koukatelné i za hodně moc let (nehledě na obsahovou stránku). Takový Crash Bandicoot (1-3), Jak and Daxter (o Uncharted už trochu víc pochybuji) a vlastně taky takové Okami, možná Trine... Tyhle hry mají tu správnou grafickou stylizaci a level-design, který v podstatě nestárne (škoda jen toho nižšího rozlišení, šikovný upscaling bude nutný).
Kdežto hry, které se snaží o reálně podanou grafiku chtě nechtě časem zastarají a budou z pohledu mladší generace vypadat prostě špatně.
Kdežto hry, které se snaží o reálně podanou grafiku chtě nechtě časem zastarají a budou z pohledu mladší generace vypadat prostě špatně.
Flyer - Ten film je geniální a má fakt parádní scénář : ).
Ještě k těm filmům - před chvílí jsem dokoukal 12 rozhněvaných mužů (film z roku 1957). I přes slušný stáří tohodle filmu si myslím, že s takovým strhujícím dějem a parádním zpracováním, kdy z minima prostředků byly vytěženo maximum, by se nemusel stydět ani snímek natočený v současnosti.
Bohužel, u her většinou převládá technická stránka nad obsahovou. Samozřejmě, že je pár klenotů, které, i přes určité stáří, nebyly v mnohých aspektech doposud překonány. Ale takových her moc není (z fleku mě napadá Planescape: Torment, Deus Ex, první dva Fallouty, Starcraft a možná Diablo II).
Bohužel, u her většinou převládá technická stránka nad obsahovou. Samozřejmě, že je pár klenotů, které, i přes určité stáří, nebyly v mnohých aspektech doposud překonány. Ale takových her moc není (z fleku mě napadá Planescape: Torment, Deus Ex, první dva Fallouty, Starcraft a možná Diablo II).
:D