Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

PavelU: Mám trochu problém s rozbehnutím toho modu. Stiahol som ho, skopol do adresáru s hrou ale nie je tam žiadny exe súbor. Nemáš tušenie ako sa to spúšťa?
Dobrých jich je dost, z totálních konverzí třeba The Gate, Cthulhu, They Hunger. A z ostatních Azure Sheep, Invasion, Operation Black Thunder, Residual Point, Under the Black Moon, Visitors a mnohé další. Všechno uvedené mnou osobně odehráno a jedná se o plně profesionální a hodně zábavné kousky.
Say: to jsem byl malej, takže si pamatuju třeba jakéhosi Aladina nebo Stonekeepa... ale moje DOS srdcovka je Lost Vikings - to jsem si loni stáhnul a zapařil a je pravda, že jsem se u toho bavil víc než u většiny her, ke kterým jsem se dostal letos... ale tam hraje roli i ta nostalgie. A nesmím zapomenout na kurevsky těžkého Prince of Persia :-D
Say: Tak Wormsy v té době nechyběly na žádném PC. Dokonce jsme je pařili před rokem na střední :D
Bursoft: Tak to já s kámošem na 286 pařil formule, prince (i dvojku!), nějaké závody, kde mě honili policajti... A hlavně červy!
Say: To jo, ale u jiných. Myslel jsem svůj první PC. Já totiž vyrůstal na Playstationu, PC jsem dostal právě až někdy ve dvanácti...

Jinak z DOSovek u nás vedl Mortal Combat (trojka tuším). U toho jsme s kámošem propařili dost času :). Na PS potom vedl Tekken 3 (u žádné jiné hry jsem snad tolik času nikdy nestrávil) a Crash Bandicoot (hlavně třetí díl).
Walome: Protoze kdybys dutal, vsimnul by si, ze spehujes, a vyhnal by te, vid? :)
ViRus: Jak tak koukám máš The Dig, Lost Crown, King Questy... solidní adventurní zásoba :) Někdy si na ně udělej čas.
Bursoft: asi tak - měl jsem pc tak měsíc, žil jsem z dem a pak pantáta přines HL a já mu jen koukal přes rameno a ani nedutal.
Drolin: Ono to tak možná nevypadá, ale adventury jsou můj šálek kávy, ale nějak se k nim nemůžu dokopat, hlavně časově, když to roztahám do hodně dní tak ztrácím linii příběhu:-)
ViRus: Já mám takový dojem, že HL byla první hra, co jsem vůbec tehdy na svém PC měl. Hrál jsem to někdy ve 12 a byl jsem z toho naprosto odvařenej :D
ViRus: Klidně GK vyzkoušej, docela by mě zajímal názor od hráče FPS a Residentu/Silentu :)
Walome: No to jo, já to měl stejně, ale z určitého hlediska chápu jeho pocity a hlavně to, že nejlépe hodnocených her má Drolin RPG a adventur, třeba takový Gabriel Knight by mohl být pro někoho také nudnou hrou, není můj příklad.
ViRUs - prosimtě, já se k HL dostal roku 2000 a vejral jsem na to taky jako tele :-D Ta hra ve mně vyvolávala pocity, jako žádná jiná čistá fps a to se už nikdy nezmění...
Drolin: Já nesnáším "my staří a vy mladí nic nechápete", ale věřím tomu, že kdyby jsi tu hru hrál v době vydání a tvůj věk je v tvém profilu pravdivý, tak bys na ni možná hleděl jak tele na nové vrata:-)
Drolin: "Menší poznámka. Kdybych hodnotil v kontextu doby, tak výsledné hodnocení musím ještě snížit."

Aha, ono totiž těch lepších FPS v té době než byl HL bylo strašně moc, že. Ohromný výběr. Quake, Unreal a dál?
Na komentáře k hrám nereaguji, ale v případě Drolina musím učinit výjimku. Ten komentář na mě působí jako reakce na starší hru z pohledu dnešní doby. V té době byly FPSsky tupé a všechny stejné. Half-Life byl milníkem stejně jako o čtyři roky starší System Shock, se kterým Drolin HL trochu srovnává. Rozdíl však byl v použití skriptů, které byly hlavním motorem skvělé atmosféry. Puzzly byly zpestřením, které z běžné 3D akce najednou udělali trochu "chytřejší" hru, kdy hráč nově překonával překážky také jiným způsobem, než jen střelbou. Zmiňovaný Trespasser byl sice i z mého pohledu atraktivní a novátorskou FPS, ale jak to dopadlo kvůli různým bugům, mizerné optimalizaci a špatně fungujícímu světu, všichni víme. Drolin zkrátka ve svém komentáři neargumentuje tak, jak by měl, pokud hře dává 50%. To už raději měl napsat jednou větou, že ho to nebavilo. Tohle je spíše takové arogantní rýpnutí do Valve, které díky bohu zachránilo PC hráče svým Steamem. Nebýt něj a digitální distribuce jako takové, tak už dávno na PC hrajeme jen miny nebo solitaire.
Je pravda, že komentář je v určitých ohledech uchopen za špatnou stranu (Half-Life žádný hype opravdu neměl, pouze to "vysloužené" uznání). Na druhou stranu, je to přece Drolinův názor - že zde někomu vadí, že hry nehodnotí v kontextu doby jejich vydání, případně na ně klade odlišné nároky, než on sám, to je již jen jeho problém.
Drolin: Ten můj koment neobsahuje zrovna nějaké argumenty, pročež je spíše celkem hodně na houby. Ale díky. :)
Osobně bych také kritizoval například ty skákací pasáže. A rovněž to, že akce to byla celkově poněkud sterilní. Taky jsem to ale hrál až pár let po vydání a akce celkově moc nemusím. Najdou se výjimky, ale často specifického ražení (Blood, Jedi Academy). Tohle mě prostě a jednoduše nudilo.
to zase jeden teen kritizuje něco, o čem nemá nejmenší páru. rozhodně bych ho zařadil mezi TOP3 nejhorších výblitků tady. Congratz Droline!
Tulareanus: Tak s poslední řádkou nemohu než nesouhlasit :) Ale informativních a kvalitně zformulovaných komentů je u HL dostatek. Spíš jsem chtěl vzdát hold skvělému koment Jaba. (a získat achievment, dokud jsem nezjistil, že se u něj počítaji jen plusy :)

Variace na komando, komando s krabákem na hlavě, vysavač přilepený na stropě... Vlastně ano, potvoráku je relativně dost :)

K dvojce: (Nevycházím z toho, že je HL nějak přelomovou hrou) U jiných žánrů možná mimo závodních her bych nepochybně souhlasil, ale HL, jako většina FPS u kterých žádný markantní vývoj neproběhl nemá co nabídnout - tady ale nejde o rok vydání ale o prostředí (Blood ho má mnohem zajímavější) a další aspekty. Stejně tak bych mohl řici třeba o Chasm: Rift, že je Tolkien akčních her jako ty o HL :)
Ach jaj, nedá mi nevyjadriť sa, takže:
1. HL 1 nejaký skutočný hype nemalo, prvé verejné ukážky hry pôsobili zastaralo a nezaujímavo pre hráčov, skutočné niečo, čo potom ľudí vyslovene nadchlo prišlo až na E3, čiže zo súčastného pohľadu len krátko pred vydaním. Hypovaný bol neskutočne druhý diel, nie prvý.
2. "díky tomu, že se Half-Life inspiruje řada moderních her postrádá větší smysl vyzkoušet tohoto údajného pradědečka stříleček" // toto je ako povedať, že načo čítať Tolkiena, keď sa ním inšpirovalo kopec nového fantasy. Hru hrám preto, že ma daný žáner baví, nie preto, že je nová. Navyše aj na takú starú vykopávku sa v jej gameplayi kopec dnešných megagrafických orgii nechytá (chápem, toto je už subjektívne).
3. absence, i když záměrná, mluvy hlavního protagonisty – Gordona Freemana // s týmto súhlasím, ale ten "ďalší príbehový balast" mi tam v zásade nechýbal. Robíš pokus, niečo sa strašne doserie, chceš to nejak zvrátiť. Kde ty ako ten účastník získaš nejaký ďalší intel o tom, že čo sa vlastne deje, keď si vo vnútri? Práveže dnešné hry polopatisticky vysvetľujú až príliš
4. Puzzly nie sú vždy len o bednách a nie je ich tak veľa, pre mňa spestrenie, chápem, že tebe sa to nemusí páčiť
5. výčet nepriateľov spomínal už Isair, je dosť veľký, porovnaj si to trebárs aj s crysis, gears of war a čo ja viem čím ešte. Hlavne s vojakmi bola (nielen) na tú dobu obrovská sranda.
6. "i kvůli tomu, že firma Valve z nastřádaných prostředků vytvořila službu Steam a především pokračování." - toto je detinská absurdita

Väčšinou mám tvoje komenty drolin fakt rád, lebo mávajú hlavu aj pätu a sú informatívne aj odargumentované, ale toto, no povedzme, že je to také faux pas. :)
Drolin: Koment to není špatný, ale vyčítat hře pestrost protivníků je trochu divné... uznej:). Když tak nad tím přemýšlím, tak naopak, v různorodosti/množství protivníků je HL 1, řekl bych, na špici.... například zrovna zmiňovaný System Shock 2 neměl snad ani z poloviny tak pestré protivníky:), to samé můžu říct i o spoustě jiných FPS (příp. FPS/RPG).... Bioshock, Deus Ex, FEAR, FarCry etc.

Btw, HL 1 ve své době nějak příliš hypovaný nebyl, to až komunita jej začala vyzdvihovat do nebe (a nejspíše k tomu v té době měla důvod).
Stejně je fascinující, že vývojáři, kteří vydávají patche i na mnoho let staré hry, nejsou schopni opravit zcela amatérské bugy v samotném GUI aplikace Steam, které tam straší už x měsíců. O oddělení časově náročnějších operací od GUI ani nemluvě.
Drolin: Tak to oni vymysleli to udělátko?! A ještě jim budu hrát jejich hry... Jinak ač hru moc neznám, koment výborný. A 50% je prostě zlatý střed.
Drolin: Tvůj názor plně chápu a taktéž jej plně respektuji. Pro každého je prioritní jiný žánr, ale přece jenom HL1 v době, kdy jsem ho hrál já (po Blood, Doom atd.) nic podobného zatím k vidění nebylo (kvalitní zábava, příběh i technické zpracování) a i potěch letech, jsem ho dohrál znovu a stále jsem se královsky bavil. Já jsem zažil rok vydání této hry jako aktivní hráč a zas tak obrovský hype to nebyl ve srovnání z dnešními sliby a spojovat zisky ze hry a následné spuštění steamu zní trochu absurdně. Ale na druhou stranu, i když jsem udělil 100% vím, že není bez chyby.
jablek: To hodnocení je v kontextu s ostatními 3D FPSky, ale je pravda, že u Bulánků jsem se bavil víc :) Btw, 50% je pruměrná hra - která má své světlé momenty ale ničím nezaujme - a to je imo tento případ.

Samozřejmě respektuji jiné názory, ale DH je od toho, aby nechyběla u her pluralita názorů.
však je, ze zisku se přeci financoval Steam, za to je tak 40% dole...

Asi Diablu strhnu tak 60%, nemám totiž rád WoW