Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
No výborně! Konečně jsem se k této hře dostal. Na tuto Survivor hru jsem poprvé narazil, když mě kamarádi vytáhli do herny, kde jsme ji hráli denně, od té doby jsem si tuto srdcovku pamatuji a do teď patří mezi mé velmi oblíbené.

Cíl hry je jasný. Jako skupina přežít, dostal přes zástupy zombie a utéct... Jednotlivé kampaně se skládají z několika misí, které končí takzvaně Safe Housem, kde si doplníte zásoby a hra se ukládá. Je tu spoustu zbraní, z kterých se dá vybrat. Od mačety až po granátomet... Takže zbraně v této hře problém určitě nejsou...
Další, o co se nemusíte strachovat je léčení. Vždy, když potřebujete nějak vyléčit, tak se strachovat z větší části nemusíte, protože za každým rohem leží prášky, adrenalin či lékárnička a kdyby náhodou ne, můžou vám pomoci spoluhráči...
No a pak se samozřejmě dostáváme k vrhacím zbraním, které v této hře prostě miluji... Moje oblíbená Pimb bomba přes Molotov a k lahvičce žluči vás zde taky nenechají vůbec v klidu, hlavně když se na vás seběhne horda zombie, tak se vám budou určitě hodit...

U každé hry zmiňuji hudbu, atmosféru, zvuky... Tak myslím, že v této hře je všeho poměrně dost, takže to vám zde chybět určitě nebude. Jediné mínus, je pro mě to, že mi ty jednotlivé kampaně přijdou občas velmi rychlé, čili si nestihnete pořádně určitou kampaň užít a už je konec!

Mohl bych tu popisovat každý detail, ale to už zde bylo několikrát řečeno. Tato hra je pro mě prostě srdcovka a i když není 100% dokonalá, mě rozhodně nenudila... :-)

Pro: Zbraně, atmosféra, hudba, Survivor

Proti: Kratší herní doba

+21
  • PC 100
Left 4 Dead je takový rychlejší, záživnější, zábavnější a lépe zpracované No More Room in Hell. Perfektně zpracované prostředí vylidněných měst, kolikrát dost depresivní prostředí zombíky zamořeného venkova dodává hře bezvadnou postapokalyptickou atmosféru. Člověk se prostě při hraní nenudí a když už to na nějakou tu nudu vypadá tak vás osedlá Jockey nebo pozvrací Boomer, takže je o zábavu postaráno. Postavy přeživších jsou dobře vymyšlené a vypadají skvěle. Obě party jsou originální a nejsou si navzájem nijak podobné. Nikdo nemá dobrý hlášky jako pesimista Nick a nikdo není ostřílenější než válečný veterán Bill.
Snad v každé recenzi se dočtu, že má hra krátkou kampaň, já osobně jsem spokojen a myslím že by delší kampaní ztratila hra na kouzle. Pokud se vám zdá oficiální kampaň krátká tak si můžete ve Workshopu stáhnout další mapy vytvořené fanoušky a ty se vám pak objeví v doplňující kampani. Jak už sem zmínil na začátku, hra nenudí a na pestrosti nešetří. Střelných zbraní, zbraní na boj zblízka, zombíků i postav za které můžete hrát není málo a je z čeho vybírat a hlavně se máte čím kochat když hrajete. Doufám že se někdy dostanu i k prvnímu dílu.

Nic mě nenaštve víc než pomatení boti se kterými hrajete singleplayer. Tento problém má zjevně víc her a Leftko není výjimka. Boti se chovají kolikrát dost nelogicky, zdržují víc než hráč začátečník a vrcholem je, když se někde bugnou a vy tak nemůžete pokračovat dál. A největší lahůdkou pro boty jsou čarodějnice, které plaší ve velkém.

Pro: Prostředí, arzenál, Postavy, doplňující kampaň, všechno je rychlé a nikde se nemusíte zbytečně zdržovat

Proti: počítačem řízení spoluhráči

+8 +9 −1
  • PC 90
Pro hráče, kteří Left 4 Dead 2 dohráli někdy mezi lety 2009 a 2012 stojí za zmínku, že vánoční update 2013 přinesl kromě všech kampaní z jedničky i úplně novou kampaň dvojky - Cold Stream.

Kromě toho je dnes online mnohem víc serverů, než v době uvedení, a hráčů na nich taky. Takže než vyjde Left 4 Dead 3, rozhodně stojí za to dvojku znovu nainstalovat.

  • PC 90
Dá se u téhle hry vůbec říct, že ji lze dohrát ve smyslu jejího dokončení? :) Asi těžko, protože tohle je oddychovka na chvíle kosení smradlavých a vizuálně nepřitažlivých tvorů, jež vám ve skutečnosti chtějí "jen" pocuchat levou i pravou mozkovou hemisféru, díky čemuž již vaše pokožka nebude mít těch správných marketingových pH 5.5. Výlučně a striktně týmový multi-zombie-playerovka, těžící právě z oné spolupráce, pomoci a z-bryndy-vytahování vašich parťáků, kterým hlídáte záda, boky a všechny další myslitelné strany a úhly jejich okolí před pouze při pachu masa a krve se socializujícími tvory. Bod A a bod B - nic mezi tím (krom shánění kanystrů a Coca-Col) a vůle přežít a pobýt těch tvorů co nejvíc a před mnohými raději i co nejrychleji prchnout. Množství zbraní a propriet napomáhajících k přežití i nechtěnému volání hord. Pocity uspokojení, když se vám podaří odrazit nájezdníky a pomoci parťákovi, pocit zmaru, kdy mrtví jen sledujete zbývající přeživší a jejich (mnohdy marný) boj. Skvělá možnost komunikace za běhu, střelby i krvácení, skvělé herní módy, kdy jsem si krom kooperační části liboval i v nahánění nebožáků v kůži nějaké té zrůdy. A také skvělá podpora stran Valve a jejich vydávání nových a nových map a módů zdarma, která, mi tak připadá, již postupem času poněkud opadla. Ovšem tuhle výtku dím jen z pohledu hráče, který hru "dohrál" a nijak více se k ní již příliš nevrací.

Proč, když ji výše poměrně chválím? Páčto hra doslova stojí a padá na parťácích a nemáte-li domluvený tým a kamarády ve zbrani, střevech a slizu, kooperace a domluva dosti vázne a jsou chvíle, kdybyste skutečně zabili parťáka raději než nějakou tu zrůdu. A co jsem již kdysi náhodně odzkoušel, sehnat hráče, který skutečně chce hrát a ne jen blbnout, trollovat a hru ostatním kazit, bylo poměrně složité. A po tak dlouhé době se již i známé mapy a módy lehce ohrály. Ano, díky Steamu si můžete natahat doslova tera a terabajty dalších map, módů, kampaní, vylepšení, mutací atd., ale zase shánějte náhodně někoho, kdo zrovna takovou věc chce hrát. Ještě poměrně hodně dlouhou dobu byla zábava hrát, čas od času se odreagovat a kooperovat s podobně trhlými hráči z celého počítači a Steamem okupovaného světa. Ale byly to hezké chvíle - navíc pro hráče jako já, kterému tématika Zombie (slušně řečeno) nic neříká, ale téhle hře ve svojí době propadl, byť jen, z pohledu existence vesmíru, na kratičký čas :)

Pro: Vypiplané tématické mapy; množství hratelných módů, zbraní, parťáků; skvělý pocit z kooperace a bitvy; hratelnost; klasicky Valveácky nekrvavé HW nároky; tuny a tuny zábavy; obří plus za nezmrvení hry F2P kloboučky a craftováním pitomostí ála TF2

Proti: Postupem času od vydání hry vše doslova padá a hnije na spoluhráčích, kteří zdaleka ne vždy mají stejnou představu o kooperační hře jako ostatní hráči.

+4
  • PC 80
No jo, pár hodin po internetu jsem si s Left 4 Dead nahrál. Vlastně už tenkrát, když jsme ještě na sídlišti měli hernu, jsem se s touhle hrou setkal a říkal si, že ty bojůvky tam přes lanku nemají chybu. To, že na mě kolega řve jak v rámci levého ucha, tak pravého a já si doprdele nadávám, že vůbec nevím, co se děje jsou nezapomenutelné.

Prostě a jednoduše. Pakliže chcete online simulátor přežití mezi zombíky, tak Left 4 Dead 2 je tím nejlepším, co Vám tenhle svět může nabídnout. Nic lepšího nehledejte, protože to ani nenajdete.
+11 +12 −1
  • PC 95
Nemůžu si pomoct, ale tahle hra mi připadá jak totální parodie. Se kolikrát u toho řežu víc jak u nějaké komedie. Např. když si dáte third person a hrajete online s kámošema tak to jsou mordy občas. Nebo když někdo totálně zahláškuje tak občas je to na oskara.

Proti: ? možná taková ta lineárnost a je to furt to samé dokola. Ale je to starší hra.

+14 +15 −1
  • PC 90
Je hrozně těžké soudit torrenty. Ano, existují vyžírky, kteří si nikdy nic nekoupí, protože přeci "nejsou blbí, proč to kupovat, když je to zadarmo!", ale torrent funguje i jinak. Já třeba na Left4Dead váhal, nevěděl jsem, jestli se mi bude líbit, jestli ho vůbec reálně spustím, ale nakonec jsem v honbě za dobrým zombie hororem stáhl přes torrent. A výsledek? Utíkal jsem si koupit originálku a hned potom rovnou dvojku, kterou jsem původně vůbec nechtěl...
Už nejsem nejmladší. Už není tolik času, abych pařil pár dní v kuse, není tolik dobrých her. Jenže když mám čas, chci si zapařit fakt moc. A když má hru, která mi nabídne pár zbraní, spoluhráče a zombíky, co víc si přát?
Věc první - Spoluhráči:
Na tom L4D2 staví a padá. Zažil jsem hodně skvělých her a hrozně moc špatných. V čem byl problém? V dětech a debilech! Debil střílí do vlastních, snaží se být vtipný, neustále kecá, hraje jako... Inu, debil! Děti zase nespolupracují, dělají kraviny a pak obviňují všechny okolo. Když ale dostanete dobrou bandu, hra je zážitek. Nemáte strach z ničeho, pomáháte ostatním a víte, že pokud to půjde, ostatní pomůžou vám. Občas vám i pomáhají stát se lepším hráčem, učí vás a dělí se o poznatky, prostě nádhera...
Věc druhá - Zbraně:
V jedničce byly fajn, ale bylo jich málo. Dvojka jich má víc, i když je to změna spíše kosmetická. Máte ale lepší pocit, protože máte na výběr nejen ze střelných, ale i z chladných a spoustu bonusových. Likvidace zombíků se stává poezií, kdy máte na výběr nespočetně způsobů. Je libo mrsknout boomerovo žluč před hlaveň minigunu? Proč ne...
Věc třetí - Mise:
Je jich prostě víc. Je to dobře, ale trochu podivně. Misí typu "vydrž" je málo, hodně je misí "probojuj se". Jenže já mám radši ty, kde stojíte proti vlnám zombies a kosíte je po desítkách. Tady je to spíše o akci než o obraně. I tak ale máte na výběr rozličné prostředí a to hře prospívá.

Přibyli i bossové, zvýšili otravnost a obtížnost. Jak já nenávidím Jockeye! Spoustu z nich staví na tom, že tým musí spolupracovat, vzhledem k počtu speciálních zombíků je to nutnost, což je fajn. A vzhledem k možnosti realismu je to dokonalé. nikdo vás nevidí, pokud jste příliš vpředu nebo vzadu, jste mrtví. Dokonalé!

Co říci závěrem? Není to špatná hra, ale není pro každého. Všechno je stále dokola, nic nového, žádný postup, prostě jedno a to samé jako Killing Floor. Ale i přes to má hra úžasnou atmosféru a hratelnost. Na dlouhé zimní večery jako stvořené, zábavné a občas i humorné. Ale jak jsem řekl, každému to sednout nemusí...

Pro: hratelnost, znovuopakovatelnost, týmová práce

Proti: stále se opakující, málo misí a zbraní, které jsou často na jedno brdo

+16
  • PC 80
tuto hru (resp. jej predchodcu - jednotku) som vlastne vuobec nechcel hrat. prisla mi hrozne jednoducha, az trapna - bez nejakeho hlbsieho pribehu, len tak kilovat jednotvarnych zombikov...no hladal som nieco na vyplnenie kratkych volnych vecernych chvil, tak som to skusil. hram dlhodobo vylucne SP a tak to bolo aj tu. a az do posledneho zabuchnutia safe-house dveri poslednej misie som sa naramne bavil! clovek zisti, ze vlastne pri vybijani energie nevyhnutne nepotrebuje prilis zapajat sede mozgove bunky, ze je obcas lepsie len so skodoradostnym usmevom riadne nabit...a zabit.

ak by toto bol len oficialny datadisk k jednotke, hre dam 85-90%, takto ostanem pri 80%, rovnako ako u jednotky. na jednej strane je tu sviezi vanok v podobe dodatocnych uloh (pozhanat palivo na nakopnutie auta, resp. na rozhybanie zeriavu, vypnutie tazko dostupneho alarmu a pod), v podobe premenliveho pocasia a malinko prepracovanejsich ciest k vytuzenemu safe-housu, no stale je to len derivat jednotky - grafika na podobne dobrej urovni, podobne dobra hudba, rovnako traja partaci, ktori mi neraz zachrania gule....hej, je tu aj viac zbrani, ktore som vyskusal, v konecnom duosledku som sa aj tak vzdy rychlo vratil (pre vlastnu bezpecnost) k oblubenej kombinacii: dvojitym pistolkam a 60-nabojovemu rychlokadencnemu sapiku. zial pocity strachu z jednotky pri dvojke uz neboli take intenzivne, po par veceroch stravenych kilovanim som bol na vsetky situacie zvyknuty. naopak pozitivne hodnotim poslednu, naozaj vymakane narocnu misiu uteku cez poniceny most. na tento moment hry tak skoro nezabudnem. zdvihol mi adrenalin viac ako posledny vysledok nasich parlamentnych volieb...SKVELA hra pre ludi, ktori maju v danej chvili len obmedzeny cas na hranie. dufam, ze raz pride aj trojka.

Pro: grafika, jednoduchy dej, moznost naramne sa "odbavit" vo velmi kratkom case, vyvazena narocnost

Proti: v porovnani s jednotkou minimalne zmeny, nie je to hra na dlhe vecery, skuor na intenzivnu hodinku parenia

+6
  • PC 80
K Left 4 Dead 2 jsem přistupoval jako nepopsaný list papíru – jedničku jsem nikdy nehrál a ke dvojce jsem se dostal v podstatě náhodou, aniž by se mě za uplynulé roky dotknul jakýkoliv zombie hype. Musím však vzpomenout na mod Nazi Zombies z CoD 5, ten byl perfektní – bránit stísněné prostory proti nekonečným zástupům zombíků bylo překvapivě zábavné i přes to, že jste hrou neprocházeli „někam dál“. Velkou nevýhodou byla ovšem znovuhratelnost, protože po pár pokusech člověka přestalo bavit, že musí stále znovu absolvovat nudné první levely (útočné vlny). Left 4 Dead tyto problémy elegantně obchází tím, že hra má pro vás nějaký cíl, musíte projít určitou lokací, popř. po cestě něco aktivovat, sesbírat a často se na konci ještě ubránit, než pro vás přijde záchrana.

Hru jsem dohrál v podstatě výhradně s lidskými spoluhráči, ale i tu chvíli, co za jednoho hrál bot, musím říct, že nám hru nijak výrazně nekomplikoval (druhá nejtěžší obtížnost), AI tedy ujde. Vzhledem k tomu je ale třeba zmínit, že pokud se spoluhráči používáte hlasovou komunikaci, trošku klesá požitek z atmosféry. Občas, když jsem procházel temnými chodbami, jsem z dálky slyšel nebezpečné zvuky Hunterů, Boomerů, zemětřas Tanka, či pláč Witchky, ale nikdy jsem se nebál, přitom potenciál pro kapku strachu tam bezesporu byl. Hratelnost je poměrně lineární, Left 4 Dead 2 včetně DLC nabízí 10 kampaní a v každé máte ty samé nepřátele, zbraně a podobné „modelové situace“, není to nějak závažný problém, ale trošku mi chybělo celkové vyvrcholení, nějaký epický závěr pro celou hru, abych skutečně cítil, že jsem ji dohrál. Musím ale pochválit, že při opětovném procházení hrou, zjistíte, že zbraně, předměty i „bossové“ jsou náhodně generování, tzn. tam kde najdete sniperku a spittera, může být příště kalašnikov a smoker.

Prostředí vypadá vcelku sympaticky, ať už se jedná o standardní ulice, opuštěné rozbořeniny, či temné pole a nebezpečné bažiny, na druhou stranu to ale není nic převratného, design je účelný, ale jednoduchý, jde vidět, že nemá smysl se někde zastavovat a něco si prohlížet. Detailů si můžete povšimnout možná tak v safe housu, kde vám předchozí posádka zanechala nápis na zdi, třeba o tom, že umřete pomalou a bolestivou smrtí :-)

Celkově bych hru v multiplayeru určitě doporučil, je velice zábavná – v jednoduchosti je krása, takže střílet davy tupých zombáků nikdy neomrzí. Otázkou je, zda to někoho bude bavit i na více než jedno dohrání…
+19
  • PC 40
Původní příjemné překvapení z jedničky zmizelo. Tohle je úplně to samé, jen je všeho víc a už to pro mě také není tak zábavné.

Noví bossové mě všichni do jednoho strašně štvali a neoblíbil jsem si je, jako starou čtyřku. Na hodnocení grafiky příliš nejsem, ale přijde mi úplně stejně dobrá/špatná jako v Half Life 2, jen engine funguje s o hodně menší mírou interaktivity. Toho si ale pravděpodobně během hraní ani nevšimnete, protože účelem hry je jít bezmyšlenkovitě dál a dál. Hra totiž v podstatě trestá hráče za to, že se snaží prozkoumávat lokace podrobně, neboť respawn nepřátel je velice častý a hlavně nekonečný. Když by hráč chtěl, může na jednom místě klidně strávit celý život a pořád by měl co střílet.

Ta nemožnost na chvíli se zastavit a něco si v klidu prohlédnout, to nemám ve hrách moc rád. Každý safe house je pak úplnou (ale velmi malou) oázou, kde se dají v klidu pročíst zajímavé nápisy na zdech. Já totiž v každé hře rád zkoukám každý pixel a když mi to není umožněno, jsem z toho nervózní. Jasně, že v multiplayeru na to stejně není čas, ale v singlu mi to bylo líto.

Taky nemám rád, když můžu nosit prakticky jenom jednu zbraň. Novinka v podobě meelee weapons byla sice příjemná, ale možná až moc, protože zbraně jako šavle nebo baseballová pálka jsou až moc účinné a celá hra jde projít prakticky jen s nimi. Střelné zbraně jsem si pak schovával jen na bossy.

Ještě si nemůžu odpustit zmínku o umělé inteligenci počítačem ovládaných postav, která oproti jedničce zaznamenala znatelný pokles. Single player část hry je tak poměrně značně frustrující.

Významnou pochvalu ale zaslouží hudební stránka. Sice do značné míry těží z jedničky, ale systém hudebně interaktivní složky posouvá ještě do daleko propracovanější roviny. Hráč svým pohybem, chováním a úspěšností vlastně do značné míry určuje v jakém pořadí a co se bude hrát. Moc mě potěšil JukeBox v kampani Parish, kde se dá najít i song ze hry Portal. Škoda, že si to člověk neužije, protože na něj furt útočí zombie.

Jinak plus dávám za bosse Huntera. Sice mě taky štve, ale taky me hodně často leká, což je fajn. Škoda, že strach z Witche už není a nemůže být takový jako první kola v Left 4 Dead jedničce, ale svým zpracováním je to samozřejmě boss nejpůsobivější a úchvatný.

Jako celek se mi jeví Left 4 Dead 2 jako takový přílepek poměrně osobité jedničky, kterou ale pro mě v ničem neobohacuje, dokonce mi přijde dvojka v některých aspektech horší a méně hratelná. Místy se vkrádá těžký stereotyp a pocit, že u hry hloupnu. Všechny potenciálně složitější operace hra hráči okamžitě sdělí, takže mozek být zapnutý nemusí. Maximálně tak ta část pro postřeh a orientační smysl. Nic víc netřeba.
+6 +13 −7
  • PC 55
Skvělá zábava jako v jedničce. Hlavně v kooperaci více lidí. Stejně jako v jedničce. Dobrá atmosféra a neustálá akce, stejně jako v jedničce. Jediný a hlavní problém s touhle hrou mám v tom čísle, co následuje za názvem hry "Left 4 Dead". Pod slovem "dva" si představuju něco zdaleka jinýho, než doslova copy/paste jedničky se vším všudy + pár map, zbraní a nepřátel navíc. Zdráhal bych se to nazvat i datadiskem. Nejspíš DLC by bylo nejpřiléhavější. Ale tohle za cenu, jakoby šlo o regulérní pokračování ???

Pro: vypilovanější verze Left 4 Dead 1

Proti: mizivá přidaná hodnota

+11 +12 −1
  • PC 85
Jednička mě dost bavila a to, co mi tam chybělo, dvojka přinesla. Spousta nových zbraní a zombíku... Co víc si přát?

Musím také velmi pochválit hudbu, která je prvotřídní a do děje hry krásně zapadá. Hlavně ty občasné tóny kytary :)

Hra disponuje (stejně jako jednička) tou nejzvláštnější dějovou linkou, jakou jsem u her zažil. Je to Přežít. Jednoduché a hra to podává takovým způsobem, že mám pocit, že ta pohroma skutečně nastala :)

Osobně mi vadí, že hra nemá nic, čím by vás vysloveně u toho počítače držela. Bavila mě vždy tak dvě hodiny denně. Takže já ji osobně beru jen jako to nejlepší herní odreagování.

Pro: Hudba, zvláštní děj, nové zbraně(hlavně na blízko), nové zombie

Proti: žádný kulervoucí moment, slouží jen jako chvilkové odreagování

+15
  • PC 85
Tuhle hru jsem poprvé hrál u kamaráda a na první pohled mě zaujala a tak sem si ji nakopl do mého notebooku a začal jsem hrávat. V této hře se mi líbí ze nejsu sám protože bych se občas podělal strachy ale tým mě pomáhá být v klidu teda pokud nestojí a nenechají do sebe bezhlavě sekat zombi a nechají se tak klidně zabít. Mám rád hry ve kterých se hrnou hromady nepřátel a vy nevíte jakého si vybrat prvního a tak prostě střílíte do davu a pak čekáte kolik se jich dostane až k vám a tahle hra to je přesně ono.Vůbec mi nevadí že kolikrát vystřílím 600 nábojů v půlce cesty a pak musím chodit s pistolí je to takové zajímavé oživení protože se zbraně se neváli po zemi jako v call of duty tak vám ani nic jiného nezbývá jak doufat že už budete u cíle a vezmete si nějakej samopal nebo brokovnici. Dále tu máme taky bomby a lahve s benzínem a s kyselinou což se hodí v případě že je kolem vás 50 nepřátel a vy nestíháte střílet tak to prostě hodíte a počkáte pár vteřin na výbuch.Pak tu taky máme speciální zombie kteří vám pěkně znepříjemní hru.
Za tyhle věci hře dávám 85%.

Pro: Mám k ruce tým,množství zombíků,občasná nouze o munici a taky různé bomby které ulehčí situaci

Proti: hráči v týmu občas neví co dělat a nechají do sebe bezhlavě sekat

+2 +7 −5
  • PC 100
Táááák Left 4 Dead 2. Přiznám se, že dřív jsem sérii Left 4 Dead hrát vůbec nechtěl, ale to bylo v době kdy sem byl takovej posránek, co se strašně bál zombíků. Potom jednou czKarlos si vzal do školy noťas a povídal že má Left 4 Dead a jestli to znám. Povídám jo, znam, ale hrát to nechci, protože znáš mojí fobii ne? =D no tak mi to ukázal a ono to nebylo ani moc strašidelný, no tak sem to později vyzkoušel sám a je to paráda, nejlepší zombie řežba světa a ještě k tomu od Valve.

Ták co napsat k singlu. Už jen když jsem shlídl úvodní video, tak jsem se na to úplně nehorázně těšil, protože ty nový postavy měli říz. Akorát mě mrzelo, že už tam není Joey, za kterou jsem velice rád hrál. No ale Rochelle, taky nebyla špatná a hlasem mi trochu připomínala Katey Seagal. Mise maj vážně dobrý prostředí. Přesně jak z hororu. Obchoďák jako z Úsvitu mrtvých, Lunapark jako ze Zombielandu, bažiny jako ve Walking Dead a třeba ulice jako ze Země mrtvých. Taková ta kampaň heavy rain je asi ta neatmosféričtější, protože musíte dojít pro benzín, který je o dvě mise dál, to vás cestou doprovází sluníčko, ale jakmile najdete benzín, je najednou bouřka a k uším vám doléhá známý brek čarodějnice.

Konce misí jsou vážně parádní, vždycky to je něco ve stylu zmáčkni tohle k odstranění tohohle a připrav se na boj s hordou...řekl bych že nejtěžší je to asi v obchoďáku kde musíte vypnout alarm, protože ty hordy jsou vážně nekončící, a tak vás pouhé vypnutí alarmu stojí hromadu munice a zdraví. Velice dobrý tah. Davá to takový dojem, že malý človícek proti stovkám zombií, protože vaši kámoši se většinou opomínaj někde vzadu.

Tak teď dáme třeba zombie. Oproti jedničce přibylo pár nových kousků. Jako Charger, Jockey nebo splitter. tyhleti speciální jsou vážně svině, zaútočí ve chvíli kdy to vážně nečekáte anebo když máte plné ruce práce držet tu nemrtvou cházku od vašeho těla. Jako většinou vás kámoši zachrání, ale největší problém představuje ten zmetek Jockey. Vždycky když mi skočil po hlavě a začal se tlemit jako pošuk měl jsem chuť zmáčknout alt+F4, protože párkrát už mě tímhle odsoudil na smrt, když mě ještě odtáhl někam do pryče. Ale já mám stejně nejradši čarodějnici, vždycky když slyším to její brečení, tak mě sice mrazí v zádech, ale já naopak jí vyhledávám, protože mě baví zabíjet. Asi nejlepší na ní je poloautomatická brokáda, kde stačí takových 6 střel a jde. A o normálních Zombech se snad ani nemusím zmiňovat, prostě idioti, kteří jdou na jednu přesnou ránu, což má občas i výhody, když na vás jich běží třeba 20. Ale občas jsem se jich lekl. Když byly schovaní někde v temnym rohu a pak najednou na obrazovce vidíte červený trojúhelníček, který ukazuje za vás, tak se otočíte a tam nějakej xicht do vás drápe. FUJ

Takže zbraně. Jsem rád že původní zbraně zůstaly a jsem ještě víc rád, že přibyla spousta nových a k tomu úžasný zápalný náboje. SPAS kominovaný s třištivýma má obrovské smrtící účinky na všechny special infected a třeba taková mačeta je lepší když utíkáte nebo ustupujete. Jsem rád za přidání AK-47, protože občas mi vážně její přesná rychlá střelba zachránila p*del. Ale nic prostě nenahradí mojí nejoblíbenější poloautomatickou brokárnu XM1014, kde její pořádný rozptyl broků udělá z hordy zombáku hromadu končetin a z čarodějnice jen krásnou mrtvolku, který až skoro litujete, ale když se podíváte na její pařáty, ještě si možná do ní vystřelíte pro štěstí. Jen mě zklamalo že Deserty Eagly nemůžete mít dva na ruce a proto si ho nikdy neberu, protože 7 ran v zásobníku je málo, to už radši dvě P220. Jo nesmím opomenout na snajprovku, se kterou se dá krásně šetřit municí, protože její přesnost a schopnost kosit zombáky na dálku vám zajistí co kulka to mrtvola (někdy i dvě). Asi nejlepší věc na L4D 2 jsou melee zbraně, se kterými se dá udělat dobrá sekaná, protože nepotřebujou munici a zombáky skolíte jedním úderem. A nejlepší melee zraň světe drž se...STARÁ DOBRÁ MOTOROVKA, POTLESK. Nic vražednějšího ani brutálnějšího nikde nenajdete, protože to stačí jen nastartovat a už jen chodit, motorovka dělá vše za vás. Lepší jak texaskej masakr, ale kapku mi to připomíná film mrtvý sníh.

Graficky je to zpracované hezky, žádný bugy ani lagy, prostě čistě a hladce, tak jak se to od Valve vždy očekává. Žádný zuby, poznáte co je zombík a co je strom, krve je požehnaně, tak co víc si přát?

Zvuk je velmi kvalitní...ve hře najdete před 11 000 zvuků nebo hlášek. On taky každej zombák jich má asi dvacet ke každý činnosti. A postavy taky furt něco remcaj. Ale chválim.

Multiplayer: jo, to už bylo strávených hodin na tom. Jakmile se jednou připojíte, už vás to jen tak nepsutí. Kampaň s kámošema, to je vážně dobrá věc, protože díky bohu, vaši kámoši mají inteligenci o trochu větší než AI, takže ví kdy se dát na ústup anebo utéct. A co se týče deatchmache, tak zde se dá opravdu dobře vyřádit. Vždycky když jsem hrál za ZM, tak jsem si vybíral Jockeyho, protože ja je to pružnej malej skřet ,kterýho nesnášim, tak jsem ty jeho schopnosti obrátil ve svůj prospěch.

Parádní hra, který nemůžu nic vytknout, protože zabaví na dlouhé hodiny a hodiny. A taky mě ta hra naučila přísloví: Přátelům buď nablízku a nepřátelům ještě blíž.

Pro: multiplayer, dlouhá zábava, čarodějnice, zbraně, MOTOROVKA, prostředí, postavy, dabing, zvuk

Proti: dočista nic

+10 +12 −2
  • PC 90
Pro mě snad jeden z nejlepších multiplayerů vůbec. Skvělá akce, vtipná komunikace a hlody mezi postavami , rozšířený arzenál zbraní a zombíků a tudíž i problémů. Můžete to hrát jako blázen, střílet a rozsekávat zombíky bezhlavě a jen si to užívat, nebo hrát online versus, kdy jste jedna skupina na straně přeživší a druhá skupina na straně speciálů zombíků a ztrpčujete si navzájem životy. Anebo to vzít už trochu takticky a s partou kamarádů si dát obtížnost expert a snažit se to hlavně přežít. Co se týká atmosféry hry, je hutná, pohlcující a oproti prvnímu dílu také o dost hůmornější. Mapy jsou osobité a každá má své kouzlo (U nějaké se budete brodit vodou a nadávat na ten šílený déšť, díky kterému nic neslyšíte, ani nevidíte. U druhé zahrajete zombíkům malý koncert a sami se skvěle pobavíte atd.) Hra je zábavná, akční, s povedeným prostředím a hudbou a hlavně s hromadou zombíků. Co víc si přát :)?

Pro: Nové zbraně a zombíci, zábava a hůmor, atmosféra, skvělá akce na odreagování (hlavně multiplayer)

Proti: Krátka doba hraní v offline režimu

+15
  • PC 90
Když si představím Left 4 Dead 2....těžké zrecenzovat... Další hra která vás po 50 hodinách nonstop hraní omrzí. Člověka prostě začne nudit hrstka special infected a stovky zombíků...Nejlepší možnostj kao to hrát je po internetu. AI vaším tří kolegů je dosti nedostačující.Jestli to má připomínat lidi...Tak to je na nic protože jen pár lidí by radši oléčilo Vás než sami sebe :o) Pokud updatujete na poslední verzi dočkáte se pár pěkých nových map které jsem i já sám i s lidmi dohrál a byli 100%... Hra vás jednou za čas chytne a pak to budete hrát další desítky hodin a pokaždé se k tomu budete vracet...9/10 :-)
  • PC 50
Jediný důvod, proč hru vetšina lidí hodnotí tak dobře je, že neví jak kvalitní zombie akce vypadá. Tato hra neposkytne nic víc než první díl. Krom kytary a pár ručních zbraní. Nejde o nic víc než výplach mozku obyčejným a neustálým střílením do ostatních zombií. Multiplayer je sice pěkná věc. Ale k čemu to je když ve hře stejně nejde o žádnou strategii a týmové myšlení. Stále jen to samé, střílet, střílet, střílet. Žádné slušné barikádování, týmová práce. Nic. Bohužel v dneštní době už nikdo neocení kvalitní hru. Myšlená dneštních hráčů je příliš jednoduché a vývojáři jsou si toho vědomi. O čem i vypovídá recenze jednoho uživatele kterou si dovolím citovat:

,,Zombíci jsou čvachtavější, dají se rozkrájet na větší hromádky menších částí, je to s nimi zkrátka legrace. Rozprsknu vší se tělíčka hromady zombíčků nad vybuchující pipe bombičkou a následný průběh tou krvavou sprškou je něco, co mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři."

Když to řeknu na plnou hubu: Je to prostě hra pro blbý no. V případě že jste trochu mentálně jednodušší a nejde vám nad hrou přemýšlet. Nebo v případě že si chcete jen oddychnout.

Proti: nejde o nic víc než o masové střílení zombií

-12 +11 −23
  • PC 85
"Dej si majzla, ať toho tlustýho hajzla nevyrušíš, jinak to bude pěkný maso. Oukej, dám. A našlapuj velice opatrně! Héééj, tam néé! Sakra, připravte se už jdou. Ratata, uááá, bum, uááá... jste všichni v pořádku? Jo, jasně, akorát mi zbejvá poslední zásobník a v dáli už slyšim zase ten jejich podělanej řev, na to se vyse*, ve támhle tu pánvičku a řež je, co to jde, snad se dokážeme dostat do támhle toho domu, kterej vypadá na útočiště ... prozatím!"

Left 4 Dead jsem si oblíbil svou jednoduchostí, neutuchající hratelností a skvělými zombie nápady. Proto jsem z jednoduchého důvodu věděl, že Left 4 Dead 2 mě bude bavit stejně, ne-li více, než předchůdce. Ale tak nějak jsem byl přeci jen skeptický (to bych nebyl já), jelikož bez jednoho dne to byl rok, co pokračování vyšlo a popravdě to byl takový jediný zádrhel, který mi bránil. Nakonec ale ani tato maličkost mi nezbránila si Left 4 Dead 2 za slušný peníz pořídit.

Vývojáři z Valve Corporation jsou jednoznačně banda koumáků, jelikož vědí, jak na hráče, stačilo mi intro a už jsem věděl, že mám opět tu čest s jednou z AAA her. Ihned jsem skočil do offline verze pro jednoho hráče a seznámil se s novou posádkou, která bude likvidovat zombíky, jak na běžícím pásu. Nebylo by to pokračování, aby nepřineslo několik novinek, ta nejzákladnější byla již zníměna - nové osazenstvo a nový boj o přežití. K dalším novinkám patří samozřejmě nějaké to nádobíčko, jako teroristická AK-47, mocný granátomet M-79 ad. Ovšem nesmím zapomenout na nástroje jako jsou pánvička, pálka, obušek, mačeta nebo katana, ale využití těchto zbraní se mi zdálo opravdu nouzové a nevyužil jsem je prakticky nikdy, i když zábavu a úsměv na rtech vykouzlí dozajista. Stejně tak jako mocná pila pana Motora, to jsou teprve jatka, když se bráníte nabíhající várce zombíků pouze s motorovkou a jejich části těl se potom válejí všude kolem. No, ano to je přesně Left 4 Dead 2, monitor máte celý krvavě rudý a i přesto utrpení se bavíte, královsky se bavíte.

Hudební podtext, který je Left 4 Dead 2 věnován je na vysoké úrovni. A podobný jsem už dlouho v žádné jiné hře neviděl, aby tak vynikajícně podtrhoval atmosféru a v tom lepším případě přidával na zábavnosti. Pokud Vám nějak ušel první díl, nestrachujte se, pokud naskočíte rovnou do Left 4 Dead 2 nebudete o nic ochuzeni, protože oba díly jsou nesmírně zábavné. Avšak druhé je dovedeno takřka k dokonalosti, Source engine mě nepřestaně nikdy překvapovat - vypadá fantasticky!

Pro: Source engine, hudební stránka, noví nepřátelé, nové vybavení, nápady (tankování auta),

Proti: krátkost offline verze (ano, je to onlinovka, já vím),

+12
  • PC 90
Jde o druhý díl, takže čekejte více kampaní, více speciálních zombíků a více zbraní. Je to ale taky větší zábava? ANO! Brutální atmosféra strachu zůstává na své úrovni, postavy jsou nové (s těmi z předchozího dílu se ale přesto setkáte), imprůvment zaznamenaly také cílové mise jednotlivých kampaní, kdy kromě odražení mega porce zombíckých hord, opakovaného útoku Tanka a zběsilého úprku do transportního prostředku přibyly takové vychytávky, jako sběr kanystrů benzínu pro únikové auto za pravidelného projevu žravé invaze, nalezení paliva + následná cesta zpět nebo odrážení závěrečného útoku pěkně v poklusu. Zábava na odbourání stresu jak dělaná, když budete hrát v ´normal´ módu tak navíc i bez problémů dohratelná, bez možnosti iritujících zákysů (hra má celkem lineární průběh, ale naškodu to není).

Prostředí celé hry je velmi pěkně vykresleno, lokace mají svůj neodolatelný béčkový punc a aby se hráč nenudil, oproti původnímu dílu, speciálně infikovaní útočí klidně i ve třech, což celé akci dává parádní švih.

Pro: atmosféra, všeho je oproti prvnímu dílu víc

Proti: krátká herní doba

+25 +27 −2
  • PC 100
Po čtvrtém dohrání musím přehodnotit a uznat, že přes všechen můj odpor, který si Valve získali vytvořením pokračování (místo podpory obsahově slabšího prvního dílu), si mě druhým dílem přeci jen zase získali na svou stranu - ba co více, tleskám jim!

Silnou zbraní v rukou tvůrců je Source Engine, který se za ta léta stal dokonalým kompromisem mezi optimalizací a vizuálními orgiemi. V některých momentech opravdu přinutí hráče se zastavit a kochat se - převážně na místech s vycházejícím sluncem.

Design úrovní je něco, co u Valve nepřestanu obdivovat, dvojka šla ještě dále ve velikosti map a jejich celkovém propracování. Můžu je hrát stále dokola a stejně mě nepřestanou bavit. Kampaň Hard Rain šla se svou atmosférou na pomyslný vrchol, finální finále pak dělá naprosto dokonalou tečku za všemi kampaněmi. Tradičně špičkový design úrovní od Valve trochu ztěžuje práci všem moddařům, kteří se jednoduše nemohou svými úrovněmi k těm originálním ani přiblížit.

Zbraně se rozrostly o hromadu nových kousků, což je fajn, má to ale svůj háček - dvě nové brokovnice mi přijdou v porovnání s těmi původními spíše horší volbou, při volbě mezi AK47 nebo M16 volím spíše americkou verzi pro její přesnost, stejně tak UZI s přibindrovaným tlumičem působí dost nadbytečně. Oproti tomu motorová pila je ultimátním řešením na rozkrajování právě nabíhající hromady nemrtvých, v kombinaci s ďábelským smíchem postavy a obrazovky pokryté krví je to ultimátní zbraň na blízko, díky které se na ty nové přívaly nemrtvých opravdu těším. Naopak pánvička nebo kytara působí opravdu nevhodně a do hry se vůbec nehodí, dovedl bych si je představit tak max. v podobě easter eggů.

Další dvě vylepšení se taky moc nepovedly - adrenalin vydrží příliš krátkou dobu, láhev s grckou přilákává nové a nové zombíky, takže její použití není příliš rozumné. Oproti tomu noví nepřátelé sklízejí aplaus.

Zombíci jsou čvachtavější, dají se rozkrájet na větší hromádky menších částí, je to s nimi zkrátka legrace. Rozprsknu vší se tělíčka hromady zombíčků nad vybuchující pipe bombičkou a následný průběh tou krvavou sprškou je něco, co mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři.

Zkrátka a dobře, L4D2 je tuřín.

*****/5

Oficiální DLC:

The Passing
Stejně jako v případě Crash Course se nestačím divit, jakou sračku Valve může vydávat za svou. Krátká kampaň o třech mapách, přičemž ta druhá má opravdu hloupý level-design. M60 je super, Runner nedává smysl, ale proč ne. Každopádně s neoficiálními přídavky si to může podat ruku (což není dobrá vizitka).

The Sacrifice
Na rozdíl od The Passing je tento přídavek opravdu povedený, bez slabých míst nebo nelogického level-designu. Hrát za postavy z prvního dílu bylo taky fajn osvěžení. Finále poněkud netradiční s finálním obětováním jednoho z přeživších. Good one!

Cold Stream (beta)
Kampaň autora už tak mizerného 2 evil eyes. Autor musí být asi synovec Gabela, že mu dovolili tuhle bídu oficiálně přidat do L4D2. Jedná se sice o betu, ale to hlavní - design - už jen těžko bude změněno. Celá kampaň je 2EE dost podobná, odehrává se ve venkovních lokacích, člověk neustále nevidí přes koruny stromů, zasekává se o překážky... design je nelogický a nepříjemně lineární. A nakonec specialitka z 2EE: respawn mimo save room. Tomu říkám břídilismus. Tfuj!
+14 +16 −2