Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Hra působí prázdně. Celý svět hry jsou jen mrtvé kulisy po stranách koridorů. Na ulicích sedí a postávají lidé, se kterými nelze komunikovat a kteří se nebaví ani mezi sebou. Když už k dialogu dojde, rozhovory připomínají ta nejhorší filmová béčka. Toto pro mě osobně představovalo to největší zklamání - o problémech spojených s menším rozpočtem jsem dopředu věděl, už od trapné úvodní scény mi ale bylo jasné, že toto žádný neobroušený diamant nebude.

Kromě pár příběhových postav se v herních koridorech nachází ještě dvě další věci - nepřátelé a materiály pro crafting. Ani těm se problémy nevyhnuly. Když hru uložíte v blízkosti nepřátel s postavou ve stealth módu, po načtení pozice vás všichni okamžitě spatří. Stejně tak když na sebe zakouzlíte štít a uložíte hru, po načtení pozice už jej nemáte. A když potom padlého nepřítele oberete o věci, místo toho, aby se vám seznam sebraných předmětů na pár sekund zobrazil někde v rohu obrazovky, je nutné jej pokaždé odklikávat. To samé platí i pro po světě roztroušené harampádí. Jinou než informační funkci toto okno přitom nemá, jelikož inventář je neomezený, a po chvíli neustálé odklikávání začne otravovat.

Soubojový systém + vývoj postavy ve stylu Zaklínače 2 (kotouly, primárně boj na blízko a menší počet schopností a kouzel) a (jednoduchý, funkční) crafting jsou jinak docela povedené a představují to nejlepší, co hra dokáže nabídnout. Po necelých 4 hodinách ale mám pocit, že všechny karty už jsou na stole a o výherní kombinaci se tady rozhodně nejedná.
+25
  • PC 80
Mars: War Logs mě hned po svém prvním traileru velice lákal. Především boje a důraz na vyprávění příběhu mě nejvíce zaujalo a protože na DH tuhle hru asi moc lidí nezná, tak vám popíši můj dojem z ní a třeba vás také chytne :)

První věcí, která mě zaujala jsou souboje, které velice připomínají soubojový systém ze The Witcher 2: Assassins of Kings. Bohužel nejsou až tak propracované a většina bojů se skládá z dlouhého kotoulování, aby vás náhodou někdo nezasáhl. Ačkoliv máte možnost protiútoku stejně jako v zaklínačovi, tak na rozdíl od mršného zaklínače, zde nejste schopni vykrýt údery tak rychle, abyste byli schopní se postavit najednou více než jednomu protivníkovi. Z toho důvodu jsem se furt jen kutálel a šel po tom, kdo byl od ostatních nejdál. Ale i přes to mě souboje bavili, jelikož byli z větší části založené na zručnosti. Pár ran do vás a ležíte, takže si nemůžete dovolit moc chyb.

Na druhou stranu se mi líbí velká využitelnost dalších craftovatelných předmětů. Například miny, po domácku vyrobeného granátu a nebo hřebíkovací pistole, která zde představuje vaši nejsilnější palebnou sílu. Proto pokud se pro tuto hru rozhodnete, rozhodně s nimi nešetřete. Na konci hry jsem jich měl spousty a nevěděl jsem ani co s nimi. A v případě potřeby si je vždy můžete vytvořit na koleně během bitvy :D

Občas se k vám v soubojích připojí i nějaký ten společník, ale ti víceméně jsou užiteční tak akorát na to, že od vás na chvíli odlákají část nepřátel. Jen málokdy se stane, že by se jim vůbec povedlo někoho třeba jen trochu víc zranit. Výjimka je jen jeden technomancer, který občas překvapil. Bohužel jak zjistíte už při prvním boji s technomancerem tak oni sami jsou často nebezpečnější svým spojencům, než nepřátelům, takže mít ho v partě není zrovna ideální.

Další věcí, který se mi velice líbila v souvislosti se souboji je craftování předmětů. Vytvářet si své vlastní předměty se musíte naučit už na začátku, jelikož skoro všechny kupovatelné zbraně nestojí za nic a zvláště později byste měli velké problémy někoho vůbec zranit. Proto si stačí vzít třeba trubku, přidat na ní kus ostří a už máte pěknou sekerku se kterou můžete nepřátele krájet jedna radost. Takto si můžete vylepšit například i své oblečení a zvýšit mu odolnost proti fyzickým útokům a elektřině.

Bohužel ke konci hry jde obtížnost trochu dolů a to především kvůli tomu, že bojujete skoro pořád proti stejným nepřátelům a není těžké po nějaké doby si na ně vypilovat taktiku a pak je dávat bez problémů. Především technomanceři, kteří jsou prezentování jako naprosto ultimátní nepřátelé mi až na jednoho nedělali žádný problém.

Další a pro někoho možná trochu otravnou věcí je to, že nepřátele nezabíjíte nikdy permanentně. Po nějaké době, když jdete přes lokaci, kde jste je porazili je musíte sejmout znovu. Tímto hra kopíruje systém známí již z Gothicu a stejně jako v něm máte možnost nepřátele na zemi dorazit a obdržet tak penalizaci k vaší reputaci (v tom případě už neobživnou). Reputace zde má však jen určitý vliv. Pokud hrajete jako záporáci, budete snadno moci vyhrožovat nepřátelům aby se vám podvolili. Pokud však budete hrát jako klaďasové, tak vás budou mít radši obchodníci a dají vám 50% slevu. To jestli má reputace ještě nějaký efekt jsem nezjistil, ale několik questů ve hře má řešení pro klaďase a řešení pro záporáka zvlášť podle vaší volby.

Hra si však z druhého Zaklínače půjčila více, než jen soubojový systém. Dalším prvkem je strom dovedností, který je vizuálně zpracován stejným způsobem, jen proti Zaklínači působí více osekaně. Nemáte zde tolik možností a asi se nikdy nebudete rozhodovat stylem "vzít tohle nebo tohle?" ale i tak jsou v něm obsaženy zajímavé dovednosti. Na výběr máte ze tří směrů. Čistý boj, kde jsou schopnosti na zlepšení životů, kritické údery a úhyby. Odpadlický boj, kde máte schopnosti jako házení písku do očí nebo tiché zabíjení. Třetí možností, která se vám otevře později je technomancie, která vám umožní zelektrizovat svojí zbraň, vytvořit kolem sebe elektrický štít nebo útočit blesky.

To co mě ale nejvíce zaujalo a je také důvodem mého relativně vysokého hodnocení je příběh. Hra má na něj dost slušný důraz a způsob vyprávění se mi velice líbil. Především postava hlavního hrdiny je po celou hru obtočena rouškou tajemství a takovou tu kladnou postavu okolo které se točí příběh připomíná spíše kluk se jménem Innocence (česky-nevinnost), který je velice věrný svému jménu. Popisovat vám však samotný příběh radši nebudu, abych vás nepřipravil o překvapení z něj :).



Nakonec jen ještě shrnu takové ty zbylé věci, které by někoho mohli zajímat. Takže:

Hra je i po vydání jen s minimem bugů. Narazil jsem pouze na bug, kdy když držíte v ruce zbraň a projdete dveřmi, tak po průchodu jí sice máte v ruce, ale to pouze vizuálně (musíte jí znovu vytáhnout).

Dále se všude na mapě objevuje spousta neviditelných stěn (ne vyloženě stěna uprostřed cesty, ale především mezi budovami).

Ve hře jsou sice i romance, ale těch pár vět co prohodíte dvakrát za hru by asi ani neměli stát za zmínku.

Hra by měla být dobře znovu hratelná, protože kromě možnosti hraní za zlého/dobrého jsou také ve hře dvě frakce ke kterým se budete moci připojit.

Herní svět dost připomíná třeba takový Fallout. Odehrává se 100 let po nějaké katastrofě na Marsu a stejně jako ve Falloutu běháte zničenou krajinou a v hromadách suti a bordelu hledáte užitečné věci.

Tak to je vše :) osobně mi nějak nevadili ty negativní věci co jsem napsal a ve hrách vyhledávám především příběh a aspoň trochu výzvu, takže jsem celkově byl s hrou spokojen a určitě jí někdy dám znovu.

Pro: Slušná obtížnost, craftování předmětů, příběh, dobrá optimalizace

Proti: Málo druhů nepřátel, spousta neviditelných stěn

+23
  • PC 75
Mars: War Logs je docela podceňovaná hra. Když vyšla četl jsem jak je hra průměrná a špatná, získávala hodnocení podprůměrná a průměrná. Ale ze všech těch recenzí jsem nabyl dojmu, že autoři této hře moc nedali a myslím si že málokdo z nich hru vůbec dohrál.

Jelikož je potřeba do hry proniknout, než objevíte její kouzlo a atmosféra Marsu se dostane pod kůži. Totiž úvod hry a pasáž ve vězení mi přijde jako křest ohněm. Zde se seznamujete se hrou a nedá vám nic zadarmo. Dojmy z této první kapitoly dokáží tedy ovlivnit názor na hru velmi negativně jak se v hodně recenzích přesně odrazilo.

Ale pokud dáte hře svůj čas a proniknete do herních mechanismů a otevře se příběh Roije již naplno ve druhé mnohem zajímavější kapitole, kde už se dostáváme k zajímavějším schopnostem a vlastnostem hrdiny, i k lepší výbavě ale hlavně k posunu do lepšího prostředí. Zde už čekají charaktery a postavy které už nejsou tak fádní jak v base, stejně tak úkoly zde jsou rozmanitější.

Zde boj hraje hlavní náplň hned po příběhu, dochází k němu dost často a opravdu má blízko k druhému Zaklínači. Nepřátele útočí vždy ve skupinách, takže je potřeba uhýbat, vykrývat údery a vést protiútoky. Do toho občas použít palnou zbraň či hodit výbušninu nebo nachystat nášlapnou past. Technomancři jsou zde ti záporáci co ovládají mocnou sílu elektřiny, takže i tento styl se do bojů promítne, a obzvlášť pokud rozvinete její možnosti ve vývojovém stromu. Ten kromě Technomancie nabízí zlepšení v boji na blízko, na dálku a útoky ze zálohy a plížení.

Co mě ale vadilo je, že zde je minimum věcí u obchodníků co by stálo za nákup. Sice jsem měl solidně peněz ale nebylo co kupovat. Různé druhy palic, trubek a obušků, lze vylepšit spoustou vychytávek, jenže jsou zde jen dva sloty pro zlepšení. Brnění ve hře je taky celkem málo variant a mají taky jen tři sloty pro vylepšení. Sice jsem našel obrovské množství součástek a peněz ale nebylo co z nich vylepšovat a kupovat. To vždy zamrzí.

Je vidět že Spiders měli omezený rozpočet. Přesto si myslím že vyrobili solidní RPG hru, jen zamrzí že na to neměli více peněz, pak by z toho třeba vznikla špičková záležitost. Ale i tak doporučuji k zahrání, nabízí zajímavý svět a Sci-fi her není nikdy dost.
+22
  • PC 70
Tématika kolonizace Marsu (či jiných nehostinných planet) je pro mě velmi lákavé téma a každou hru v tomto směru očekávám s nadšením. Hry ze série Red Faction jsem si užil, prozkoumávání planet s vozítkem Mako v Mass Effectu jako jeden z mála také.

Mars: War Logs ale hráče na rozdíl od výše zmiňovaných her nezavede na širé neobydlené a vyprahlé pláně, nýbrž do špinavých základen skrytých pod obřími „přístřešky“, což mě trochu mrzelo. Působilo to občas monotónně. V rámci grafického stylu jsem se nedočkal byť jediného wow momentu a pokud se hráč těší, že se bude kochat překrásnými marťanskými exteriéry, tak bude zklamán.

Hra měla velmi nízký rozpočet a je to na ní hodně znát. Tvůrci se pustili do něčeho, co sem ji ale naštěstí podařilo dotáhnout i do konce, byť za cenu mnoha ústupků. Hra má ambice srovnatelné s tříáčkovým titulem – příběh a alternativní historie je načrtnuta skvěle a bavilo mě objevovat taje jednotlivých frakcí a postav. Bohužel příběh samotné hry skončí, sotva co se rozjede. Nepřátel je málo, zbraní a itemů rovněž. Lokace jsou pouze tři a to ještě poměrně chudé na detail a s minimem interaktivních míst. Nejslabším prvkem je tedy podle mě leveldesign. Není vyloženě zlý, ale prostředí se po celou dobu nijak zásadně nemění. Cílem většiny questů je vždy někam doběhnout, stisknout aktivní tlačítko nebo s někým pokecat a pak jít zase zpátky. Do toho několik soubojů, pár dialogů a sem tam nějaký ten drobný bug technického rázu. Uvítal bych rozmanitější herní náplň, například v podobě jednoduchých hádanek či více skriptovaných pasáží.

Rád bych se ale vrátil k soubojům, které mě velmi mile potěšily. Souhlasím s tím, že soubojový systém je podobný tomu ze Zaklínače 2. Bojování funguje na stejných principech: máme tu klasický útok + vykrývání. Máme tu úskoky do stran a speciální schopnosti v podobě elektrických sil. Na každého nepřítele platí trochu jiná taktika, kterou když hráč nedodržuje, tak velmi rychle zemře. Už na střední obtížnost hra nedává nic zadarmo a několik soubojů bych považoval vyloženě za těžkých. Postupem času s rozvojem schopností postavy ale obtížnost výrazně klesá. Soubojům se lze dokonce i vyhnout. Ve hře funguje jednoduchý stealth – nepřátele lze potichu obejít a omráčit. Dokonce se jim dá občas vyhnout úplně, byť to znamená ztrátu cenných XP. Roy není žádný zabiják, nepotřebuje střelné zbraně a lidské nepřátele nutně nezabíjí. Roy jim dá prostě přes držku, a zatímco se válí xichtem v marťanském prachu, je jen na hráči, zda je dorazí. Pokud tak udělá, nepřátelé z dané lokace navždy zmizí (ovšem za cenu záporných bodů k pověsti), pokud ne, tak se po (naštěstí dostatečně dlouhém) čase zvednou a prudí znova. Zpočátku jsem se obával frustrace z častého respawnu a vymlacování stále stejných lokací, ale tvůrci tohle naštěstí zmákli velmi dobře a všechny questy jsem měl zpravidla hotové dříve, než se poražení stačili vzpamatovat.

Hra si zaznamenává informace o lokacích, postavách a nepřátelích do přehledného deníku. Texty jsou tak akorát dlouhé a velmi čtivě napsané (lví podíl na tom má výborná česká lokalizace). O moc hůře na tom nejsou ani dialogy. Voice-acting odpovídá rozpočtu, ale napsané jsou zábavně a dodávají každé postavě svůj charakter.

Verdikt: Mars: War Logs rozhodně není hra dokonalá. Má hromadu nedostatků, za které ale tvůrci hry vyloženě nemůžou. V rámci možností se jim povedlo vydat funkční a odladěnou hru, jejíž pokoření zabere solidních 14 hodin. Tvůrci umí skvěle pracovat s málem a to se musí ocenit.

Pro: zajímavý příběh, neotřelé prostředí, propracované dějové pozadí, soubojový systém, volby

Proti: málo itemů, málo druhů nepřátel, málo lokací, hráč se nepodívá ven na povrch planety

+22
  • PC 75
Mars: War Logs od francouzského studia Spiral jsou překvapivě povedeným sci-fi RPG z prostředí kolonizovaného Marsu. U podobně ambiciózních projektů od menších studií je snadné přecenit svoje schopnosti a budgetové možnosti, a skončit tak s nedopečeným zmetkem, kde je pár dobrých nápadů pohřbeno v hromadě nedodělků a bugů.

To naštěstí není případ War Logs. Hra funguje velmi dobře, autorům se podařilo ukočírovat nejen herní mechaniky a balancování obtížnosti napříč kampaní, ale i dramatickou strukturu příběhu. Právě vyprávění drží pozornost hráče od začátku až do konce a přebíjí i zklamání z vizuálně nepříliš rozmanitých lokací.

Od studia Spiral si rád zahraju něco v budoucnosti, protože ze hry je znát, že svoje řemeslo mají pevně v ruce. War Logs se sice s úplnou špičkou žánru rovnat nemůžou, ale autorům ostudu rozhodně nedělají.
+18
  • PC 70
Srdcelivný příběh o tom, kterak dobrý nápad a talentovaný scénárista někdy prostě nestačí. Třeba právě ve chvíli, kdy se člověk rozhodne imitovat styl AAA her za málo peněz. Výsledkem totiž nemůže být nic jiného, než šíleně nevyvážený a omezený...něco.

To si totiž těžce protiřečí. Tvůrci si sice vcelku chytře vybrali za vzor skvělou hru, ale ten nedostatek financí z toho prostě páchne až za dveře. Každým cloumem je z toho cítit, o kolik lepší to s trochou $ navíc mohlo být. Takřka každá neviditelná stěna tam vůbec nemusela stát, level design nemusel být tak smutně jednotvárný, craftování - byť zábavné - nemuselo být tak trestuhodně základní (což je spojeno s akutně nízkým množstvím druhů materiálu), souboje mohly mít daleko víc do sebe (a s nimi spojená obtížnost se nemusela tak brutálně prudce zhoupnout dolů sotva se člověk naučil hokus pokus s elektrikou), etc.

Vizuální stránka je to samé. Upřímně řečeno to úplně klidně mohlo mít mnohem adventurnější říz, se kterým by se tvůrci nemuseli ostýchat dát tomu osobitější artstyle na úkor grafické kvality jako takové. Místo toho je hra vizuálně tak nějak nijaká, díky čemuž se nedá ani pořádně mluvit o jakékoliv funkční atmosféře.

Mars: War Logs je ve finále tedy kombinací dobrého příběhu a fajn premisy, která je ovšem nasoukaná do silně průměrného celku. Proč tedy to relativně vysoké hodnocení? Anžto se hře povedlo něco, co už dlouho žádné jiné - svým dějem mě posadila na prdel a hned ve dvou obzvláště vypjatých momentech jsem vyloženě musel hru vypnout a chvíli rozdýchávat, co se v tom právě stalo. Abych to tedy trochu přeformuloval, e ehm... Mars: War Logs je fantasticky napsaná kombinace dobrého příběhu a fajn premisy, přičemž všechno ostatní se topí ve vodách průměru. There.

Pro: Příběh, scénář, postavy, různá rozhodnutí vskutku mají různé následky, aspoň že nějaké to craftování

Proti: Samotné rozhodnutí udělat tu hru zrovna takhle, když měli zrovna takovej rozpočet - více méně všechno mohlo být daleko lepší

+18
  • PC 60
Hra se z počátku tvářila celkem slibně a podle trailerů to vypadalo na dobrou hru. Bohužel vývojáři skončili někde na půli cesty a hra je nedodělaná.

Vezmu to ale z té lepší strany. Boj byl dobrý. Je třeba se mít pořád na pozoru, uhýbat a moc neriskovat. Stačí totiž jeden neopatrný moment a už hru načítáte. K boji vám kromě nějaké té palice dobře poslouží i hřebíková pistole, technomancie nebo výbušniny.
Pokud jde o zbraně tak se vám pod ruku dostanou hlavně různé trubky, obušky a palice které si můžete dále podle sebe vylepšit. Stejně tak je tomu i u zbrojí.
Zbraní na dálku bohužel moc není. Vlastně je to jenom ona hřebíková pistole. Upravit si jí nijak nemůžete tak zbývá jenom zlepšit si jí s pomocí dovednosti. Podobně je to i u technomancie. Když se vám zpřístupní dostanete pár schopností které už můžete v průběhu hry jen vylepšit. Nic nového si neodemknete ani v tomhle směru nejde vyrobit nic co by boj nějak ovlivnilo. To mě docela zklamalo.

Prostředí není špatné ale moc výrazných změn se člověk nedočká. Je jedno ať už jste v trestaneckém táboře, ve slumech nebo ve farmářské kolonii. Všechno to vypadá stejně.
Oblasti jsou plné větších prostranství na kterých na vás ve většině případů čeká banda nepřátel. A to opakovaně takže se nekoná žádné překvapení a souboj už předem očekáváte.

Příběh je nevýrazný. Většinou buď někam jdete a nebo bojujete. Pravda je to zabaleno do takových situací že máte dopadnout masového vraha, záchrana nebo získat od dlužníka peníze ale dojem byl u mě pořád stejný. Boj a cesta, cesta a boj. V pozadí celé hry se odehrává válka a spousta lidí má rasistický postoj vůči mutantům ale nic z toho do příběhu moc nezasáhne a neovlivní ho.

Pokud jde o strom dovedností tak nabízí celkem zajímavý výběr. Od oslepení protivníka hodem písku, zlepšení zdraví nebo tichým plížením. Nicméně i dovednosti mě dost zklamaly. Pokoušel jsem s o tichý postup mnohokrát ale skončil jsem většinou u toho že jsem odstranil pár protivníků a zbytek nakonec pomlátil. Není tu nic jako alternativní cesta která by nabízela tichý postup. Prostě se chvilku plížíte odstraníte většinu nepřátel a zbytek pobijete.
Bodu na rozdávání jsem měl dost a prakticky jsem nemusel přemýšlet nad tím co si zvolit. Jen kromě technomancerské větve vlastností jsem ze zbylých dvou získal většinu toho co jsem chtěl.

Při hraní jsem se dobře zabavil ale hra mě nijak výrazně nezaujala abych si jí opakovaně zahrál.

Pro: Boj, úprava a výroba předmětů

Proti: Nevyužitý potenciál, přímý postup, příběh

+11