Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

MCZ: To vychvaloval. Ale pak jsem tuším přiznal, že ho znám z doby tak osm let zpátky, kdy jsem anglicky (a vlastně i česky :) ) neuměl ani pípnout, takže jsem se nakonec nechal přesvědčit, že taková sláva to přece jen asi nebyla :-D

Právě Mass Effect mi přišel dost kvalitní na rozdíl třeba od Double Agent, kterého jsem hrál nedávno nebo v Deus Ex v oficiální verzi z G4U. Já to spíš beru z pohledu překlepů a vyložených nesmyslů nebo ještě lépe úplného opomenutí text přeložit.
Já spíš myslím, že dneska je v módě děsně hanit český překlad čehokoli (ať už je to dabing seriálů nebo překladů knih), protože anglicky dneska umí každý středoškolák. Není to tak dávno, co bysme všichni, jak tady jsme, bez češtiny nerozuměli ani Age of Empires :)

A není to tak dávno, co češtiny do her nebyly nebo byly, ale s velkým zpožděním. Takže myslím, že pro člověka, co neumí AJ je lepší nějaká čeština než vůbec žádná.
To by som netvrdil, za záverečné dve hodiny cz jazyku som stihol spozorovať veľa nešťastných alebo kostrbatých preložených viet, hlavne typický kameň úrazu - frázy.
Ta čeština je perfektní. Je naprosto logický, že překlady ras/zvířat trhaj za oči (osobně bych to nijak nepřekládal), ale to je logický. Nijak extra mě to nerušilo.

Bodkin: no tak to potom jo. A souložíš tam s někým, jakožto žena?
Bodkin - prvy Mass Effect ma v sebe aj anglicku verziu! Ale holt, zrejme mas ceske Win, tak sa ti defaultne nainstalovala ceska verzia. Na anglicke sa totiz instaluje anglicka verzia bez problemov :)
Hej, to ma inak napadlo, ako som bol u kamaráta, čo to hral s češtinou a videl niektoré tie názvy preložené, hlavne napr. sovereign, tak to pôsobilo vyslovene ako päsť na oko.
A jo. Přesně tak to bylo. Ale musel jsem si to najít na youtube, fakt jsem si to nepamatoval... jinak je docela vtipný vidět v hlavní roli ženskou :)
Kubulus: Mno, já ho ukecal, on se sám zastřelil a pak ho uživil Vládce a stejně jsem s ním musel bojovat. :-/
Abych pravdu řekl, tak to si nepamatuju. Ale kdo ví, třeba je tam 10 000 možných konců, to je dneska moderní...
Měl jsem za to, že se Sarenem se na konci musí bojovat. Video na YouTube, které jsem právě zhlédl, mou domněnku vyvrátilo. Zvláštní, že mi to tehdy uniklo.
Bodkin: Přesně to jsem myslel, a pak úplně poslední dialog + záběr na Shepharda s brokovnicí (či co to má)=D
Heh, Say/Walome - co na tom konci bylo tak hrozivě trapného na zrudnutí? Tedy kromě toho jejího(heh) zázračného vylezení zpoza trosek, tam jsem se tím smíchem opravdu málem zadusil :-D
To máš pravdu. Aspoň to tak na mě působí. První ME pro mě byla téměř dokonalou kombinací.
To už většinou u her s důrazem na RPG bývá=) ME je imho spíš na dialogy a akci.
Say: Fantasy Shephard II ... :-D Moje drahá polovička hraje Dragon Age a mohu potvrdit, že je to skutečně Mass Effect ve fantasy kabátě, až mě to překvapilo... ovšem strategie boje mi tam přijde podstatně efektivnější...
Čekám další hru od BioWare. Spíš mi vadí, že nechali ležet ME3. I když... Třeba se při tvorbě fantasy Shepharda II. nějak poučí a o to víc pak bude ME3 lepší.
Já si nemyslím, že by to byl zas až tak velkej propadák. Fanoušků Star Wars je docela dosta a těch, co chtěj znát konec příběhu Revana, Exile a spol. taky. Minimálně první rok se bude dařit. Jinak Bioware (ač se to nemusí zdát) více-méně riskuje s každou svou novou sérií:

Například byl risk přijít s Shattered Steelem v době, kdy kralovali MechWarrior, Heavy Gear, Earthsiege a jim podobní. Ačkoliv se prodalo 200 000 kusů, byl to neúspěch.

V Baldur's Gate riskovali, že stejně jako jiní nepřevedou AD&D SE do stravitelné RPG herní podoby a bude to prodadák. Nakonec se jim to jako prvním podařilo a na tomto úspěchu staví dodnes. Dokonce se mi zdá, že všechny hry mají podobný mechanismus (který se však neustále upravuje a mění) a liší se jen prostředím. Jakoby ani nevyvíjeli hry, ale onen mechanismus.

Riskovali i s MDK 2. Jednička byla kultovní, ale žádného většího úspěchu nedosáhla.

V Nevewinter Nihgts experimentovali s kombinací a RPG s FPS. Což nakonec dotáhli v KotOR a Jade empire, které je celkem neobvyklé.

V Mass Effect změnili prostředí a přišli s DLC formou her (nevzpomínám si, že bych předtím viděl hru vyvíjenou s tím, že sami tvůrci budou časem tvořit další a další obsah, který zaplní "prázdná místa") a ostatní vývojáři se toho chytli.

Dragon Age je kapitolou samo o sobě. Fanoušci chtěli další Baldury, ale Bioware vyrobili vlastní svět s vlastními pravidly.

A teď chystají unikátní kombinaci MMO / RPG / FPS, která má zastínit vše, co doposud vzniklo. Zatím vše díky jejich umu a dávce štěstí dopadlo velmi dobře a myslím, že to dopadne i tentokrát.

P.S.: Jinak vaše příspěvky mi připomínají úryvek z jedné anglické písničky: "Myslíš, že stoupáš ke svému vrcholu. Jenže už klesáš k zemi." :-P
Tak to si si vybral dosť zlého kandidáta, kedže TOR nebude tak úplne MMORPG.

Natelogan: Bioware možno že riskuje s TOR, ale určite neprichádza s ničím novým. Ono vyhodiť desiatky milionov na dabing a celú hru nakúskovať do inštancií a sublayerov je čokolvek len nie originálne. Si myslia, že to čo funguje pre FPS konzolovku, bude fungovať na onlinovku. Pri tom svojom rozpočte budú potrebovať udržať prvý rok najmenej milion subscriberov len aby sa zaplatil development - a to sa neráta zisk či dodatočné náklady na servre/update dev team. Čo je nehorázne premrštené a nereálne.

Verím, že sa tu schyluje k Bioware/EA Games finančnej katastrofe.
NateLogan: O d toho kousku čekám jedné... Že konečně pochopím závislost MMO hráčů.
BioWare riskuje s The Old Republic. Do něj prý utopili neuvěřitelné množství peněz na dabing a videa a na hru samotnou už nezbývá čas. A BioWare v kombinaci s hrou, kde příběh hraje druhé housle, to může dopadnout velice špatně (zvlášť pokud půjde v jádru o další generické MMORPG).
,,Bioware je už príliž velký aby sa riskoval a prichádzal s niečim novým."
Kéž by to tak nebylo.

,,S tým musia prísť menšie firmy, aspoň tak to väčšinou funguje."
Kéž by tohle zase bylo.
Ludia zbožnujú klíše, len sa pozrite na hodnotenia Dragon Age a Mass Effect vo svete. Bodkin, Bioware je už príliž velký aby sa riskoval a prichádzal s niečim novým. S tým musia prísť menšie firmy, aspoň tak to väčšinou funguje.
Klišé: Vyhnout se klišé je asi stejně snadné, jako vyhýbat se kulkám. ALE, to jak to klišé zpracovat, jak ho použít - je mnohem snazší(ale pořád nijak snadné). Chce to trochu snahy a pak je to poživatelné.

Líbilo by se mi, kdyby bioware na chvíli zkusili opustit svou dráhu profesionálního řemeslníka a vnesli by do žánru zase (ne jako zase oni, ale zase do žánru) trochu toho chaotického a nádherného tvůrčího ducha.
Tá scéna zaváňala filmami borcov typu Chuck Norris alebo Jean Claude Van Damme.

NateLogan: V základe hej, ale pokiaľ sa to dobre hrá, tak nie je problém. Problém je, keď sa po čase toho človek už preje. Ale napríklad Baldur's Gate 2 stále považujem za viac originálne než klišovité... inak myslím platí, že čím väčšia (z hľadiska rozsahu) hra, tým menšia šanca sa nejakému klišé vyhnúť.
Yep, v závěru jsem skoro zrudnul. Co tam předváděla postavička, se kterou jsem prošel hrdě celou hru, byl fakt trapas.
A oni někdy byly BioWare hry o něčem jiném, než recyklací těch největších (a svým způsobem asi i nejlepších) klišé? Kupodivu to ale u nich už přes 10 let funguje na výbornou :D
Bodkin: to je ještě slabý kafe, na závěrečnou scénuby ses měl obrnit velkou trpělivostí a klišé-obranou.
Doufám, že těch proslovů bude více než jen ten při jmenování spektrou. Ten snad trumfnul i Kaiřin proslov z třetích pirátů. Chvíli jsem je podezíral, že si dělají prdel.

Hlavně doufám, že tentokráte mi nic žlučí nehne a konečně (na potřetí) to dohraju.
MCZ: Pekný komentár, asi vo všetkom súhlasím, až na to porovnávanie lesov v BG s planétami v ME, planéty v ME sú rovnaké po vizuálnej i náplňovej stránkde, kdežto lesy v BG skrývajú vždy nejaký odlišný miniquest alebo event = v BG je radosť preskúmavať, v ME nie.
A inak nechápem čo majú všetci s tým GUI taký problém, mne to prišlo, jednoduché a prehľadné, len jednotlivé tlačítka/panely/políčka zbytočne veľké.
Elfian: Hratelně je to fajn, ale zase takové... No. Tak prostě tahám sebou někoho, aby nabral zkušenosti a mohl ho pak využít, a ne že je budu střídat jak ponožky. Takové odlehčené mi to v tomhle přišlo.
Tak jasné, nechodit na vedlejší mise a planety, ale pak takoví magoři jako já, nenalevelují postavy na max co jde:) A to přece nelze dopustit :D
Každopádně se mi líbilo, že s levely měly všechny postavy souměrně, takže nikdo nepokulhával a party šly střídat.
NateLogan: Nebo na ně nechodit, že jo... Nevidím problém. V KOTORech je každá planeta deska, která je při okrajích nalajnované cesty vyzdvihnutá.
V KotORech si jsou podobné leda tak byty ve stejných sekcích a sem tam nějaké místnosti, jenže to je celkem pochopitelné. V Mass Effectu jsou si podobné všechny základy napříč celou galaxií a jsou jich desítky.

Imho by ME dopadl lépe, kdyby prostě jako KotOR vyškrtl všechny nepříběhové planety, stejně na nich je jen jedna či dvě generické základny.
Elfian: To je zajímavé... U KOTORů si na to stěžuju jen já, ale tady, kde se výrazně polepšili... Teda aspoň ve 2 určitě. Prostě pořád je to plošinovka od BioWare, kde máš jen změněné barvy a trošku poupravený terén. A ta misovost (v podobě planet) tomu značně přidává.
souhlas s Natem. Jinak mě děsně štvaly opakující se lokace na planetách, v budovách a lodích. Vše stejné, jen jinak poskládané krabice.
Nicméně ten RPG systém je natolik jednoduchý, že je celkem šumafuk, jestli si to člověk hlídá sám, nebo jestli to nechává na automatice.

PS: Jinak já AI parťáků považuji naopak za jednu z nejhorších, co jsem měl tu čest potkat za posledních několik let. Navíc ten fakt, že kurzor tady je střed obrazovky (k čemu myš, že)... Nop, já parťáky nevyužíval skoro vůbec a když už ano, tak jako živé štíty proti raketám.

Jinak samozřejmě, při prvním hraní mi to tak nepřišlo, to až druhý díl ukázal, jak to má být správně, a otevřel mi oči :)
Dawid199: Atributy partaku se zlepsuji automaticky pouze pokud chces. Minimalne na zacatku hry si muzes zvolit zda se budou vylepsovat automaticky nebo manualne.
NateLogan: ,,...krom KotORů, kde je to maskováno licencí SW :)"

Prdlajs. To je pouhé znásilnění universia světa SW.
Hledat podobnosti s ME1 a ME2 u jiných převážně sci-fi děl je jen a pouze na škodu. Jednak to nijak nezmenšuje kvality hry a hlavně jich je tolik, že to snad ani nemá smysl.

Máme tu třeba záporáka z Dne nezávislosti, feeling univerza jako ze SW, něco ze zmiňované FireFly, něco z herního (zejména) i filmového Riddicka, něco z knih o Honor Harrington od Webera... Však taky tyhle "náhodné" podobnosti jsou u BioWare her jakýmsi trademarkem, krom KotORů, kde je to maskováno licencí SW :)