Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Atmosféra je věc, která na každého bude působit subjektivně a úplně jinak, takže pro mě vede FEAR. Dlouhá neúnavná doba? WTF? To se dá říct snad u každé hry, pokud se ti líbí, ne? Takže tady to má i FEAR. Skvělá hratelnost? Hm, tak to taky nevím, co si pod tím představuješ, protože FEAR ji má podle mě lepší, ale dobrá. Může to být subjektivní a pár lidem z mnoha (menšině) se může líbit více u NOLFu. Takže vést může hra maximálně na dialogy a možná i příběh (i když jakože nic světoborného oslepujícího to není).

Takže FEAR vede docela o dost.

V hratelnosti, atmosféře, grafice, fyzice. Aspoň podle mě. Tak trochu se mi zdá, že u vás hraje velkou roli nostalgie a tak si myslíte, že je NOLF lepší i v atmosféře a hratelnosti.
Pivo: Tak u Nolfu je to jednoduchý - parádní dialogy, skvělý příběh se skvělou výpravou, jedinečnou atmosféru, dlouhou neúnavnou herní dobu, parádní voice acting, skvělou hratelnost...taky do Nolfa nasoukali množství svěžích nápadů. Spíš by mě zajímalo, co FEAR nabízí více, kromě lepší grafiky a fyziky (což rozhodně nestačí k tvrzení, že vždycky bude lepší hrou)?
Dunemaster: To, že nostalgicky vzpomínáš na starší tituly je sice pěkné, ale přestaň už být ten namyšlený důležitý gymplák, ale můžeš mi říct pořádný argument než prasečí výkřik se smailem?

Co RTCW, či NOLF nabízí více, než FEAR?

EDIT: A pro tisíce dalších hráčů, což ty evidentně popíráš, protože sis chtěl jen jako blbeček rýpnout (asi jsi mi neodpustil tu pěknou ikonku :-)), než se zapojit do diskuze ;-)
Hlavně dříve vznikalo hodně experimentálních kousků, které kombinovaly různé herní mechanismy, či rovnou žánry. Takový hry už nenajdete, ty dnešní se dělají v podstatě podle neustále stejných schémat a šablon.
Z pohledu hráče 3D akcí máš pravdu. Tam jde vývoj dopředu (i když pomalu a především v oblasti audiovizálního zprac.). Komplexní hry jako Darklands, Fallout, JA2 atd. už ale jen těžko vyjdou.
drolin: Knížky, hudba jsou něco jiného než hry.
U dnešních her se možná originalita vytrácí (což je způsobeno spíše tím, že všechno už tu bylo a přijít s něčím novým není nic lehkého, pokud chceš, aby to bylo i kvalitní).
Navíc na poli 3D akcí si má furt kdo konkurovat a já bral v potazý ty nejlepší kousky.

Nezdá se mi, že by nejlepší hry roku (kterých je sice jen pár) byly na tom s nápady a originalitou o tolik hůře, než hry před 10ti lety (ty to měly lehčí, že mohly přijít vpodst. s čímkoliv a ono to tu ještě nebylo, teď pokud chce někdo prorazit s příběhem, tak na něm musí více zapracovat) a jinak jsou nové hry s pokročilou technologií - už žádné křečovité počítačové pohyby, žádné hranaté objekty, z kterých je mi na blití, žádné nekvalitní skripty, žádné křečovité animace - všechno to působí už lépe.

V knihách záleží čistě na originalitě, ale u her kromě nich na technologiích, takže hra s dobrým nápadem bude vždy lepší než zastarlejší hra se zhruba podobným nápadem.

Proto u mě bude vést best hra 2010 než best hra 2000.

EDIT: Prostě u filmů a knih je nápad a originalita důležitější než u her, kde je sice také důležitá, ale ne zase tak moc.
Pivo: Tím chceš naznačit že kvalita knih/filmů/hudby se také stále zlepšuje?

Ve zkratce počítačové hry distribuje cca 20 firem pro které je nejdůležitější výsedný zisk. Tím pádem se vytráci originalita a i rivalita (firmy si rozeberou pár žánrů a ostatní jim pak nelezou do zelí – př. IL-Sturmovik je snad jediný komerční simulátor létání a díky zavedené značce to do budoucna pravděpodobně přetrvá).
Tak principy jsou furt na té samé úrovni. Jen se občas něco změní - např. se vymění lékarničky za autoheal apod. věci. Ale může mi někdo říct, co je lepší? V čem jsou principy starších her o tolik lepší? Třeba chytrý Dunemaster? Ne? Děkuji!

Principy jsou furt na té samé úrovni, hlavně u 3D akcí. Jen jsou tam určité změny v podobě toho authealu apod. Akorát technologická stránka hry se neustále zlepšuje a hry vypadají čím dál líp.
Hry se neustále zlepšují, vyvíjí a jdou dopředu. Zkazit se dají bugama, příběhem a nemastnou atmosférou.

Což se hry roku týkat určitě nebude a F.E.A.R. 2 bude vždy lepší než No one lives forever nebo RTCW, či jiné tituly, které ve své době byly bomby.

EDIT: Marwel: Pokud se jedná o opravdu zastaralé tituly, ale vždy to není tak úplně pravda. Třeba grafiku soudím podle uměleckého dojmu, než podle technologií.
Rikam, ze jsi toho schopen, ne ze jsi to udelal. Hodnotis hry casto pouze na zaklade technologicke stranky absurdne nizko.
Marwel: Jsi takový vůl nebo něco hulíš? Bo plantáš věci, co jsem tu vživotě nenapsal, takže možná asi ani neumíš číst.

ad. srovnávání: Srovnal jsem to SCHVÁLNĚ, pro příklad, že někdy jsou starší hry lepší než ty nové. Nechtěl jsem srovnávat špičku své doby před deseti lety se špičkou dnešní, protože se zastávám toho, že hry se stále zlepšují a nejlepší hra roku 2010 bude vždy lepší než nejlepší hra roku 2000 (principy vesměs budou na stejné úrovni, pokud budu srovnávat mezi kvalitními tituly).

ad. techn. stránka: Sakra, já chtěl říct to, že někdy na technologické stránce nezáleží. Že někdy umělecká stránka přebije technologie. Kurva, ukaž mi, kde jsem psal, že FEAR je technologicky na stejné úrovni jako Max Payne? Sis vymyslel anebo hulíš, ne?
Pivo: Srovnavas klasiku sve doby s odpadem doby dnesni. Tohle neni moc objektivni nazor. Co takhle radsi srovnavat Diablo 2 s Titan Questem? Myslim, ze bys na netu nasel celou radu lidi, kteri by ti detailne popsali, proc je Titan Quest lepsi nez Diablo 2. Stejne tak Underground. NFS slo do rite kvuli snaze o inovaci, ktera byla smerovana uplne spatne (snazit se vylepsit jizni model NFS, ale zustat stale takovou arkadou, jak to maji fanousci radi). Naopak Shifty jsou o par trid vyse nez jakekoli jine NFS, ale to bys je musel hrat s volantem. A RTCW je kvuli enginu vice zavodni hra nez strilecka.:) Wolf chodil rychleji nez vetsina dnesnich 'hrdinu' beha.

Pivo, ty radsi technologickou kvalitu her nehodnot. Ty jsi schopen povazovat FEAR za technologicky zastaralou hru jen proto, ze neni tak barevny jako MW2. Tak mi totiz presne prijde tve srovnavani RTCW s Mafii nebo Maxem Paynem. Co takhle Quake 3? Ten se ti libi, ne?:D
90210: Jo, v tom souhlasím.

Isair: No, však já vím, že jak kde. Třeba taková Mafia a dokonce i Paynové mi přijdou pořád skvělí (myslím hlavně graficky). A možná na tom i něco bude, když tata, jako nezávislý člověk, který hry nějak nehraje porovnával Mafii s Mirrors Edgem a o Mafii řekl, že to byla aspoň hra s perfektní grafikou, která vypadala skoro jako fotka. A u Mirrorse dodal, že kvůli tohohle jsem si snad nekupoval nový počítač, když jsem to mohl hrát na tom starém. I když to nemyslel moc vážně jako spíš provokativně, aby mě naštval, že hraju kreslené blbosti a chtěl mě vyhnat od compu, kde jsem furt seděl :-)
Jako, kdyby k tomu více přihlédl, tak by si nějakých lepších efektů všiml, ale nic by to nezměnilo na tom, že celkově by mu nejspíš graficky sedla více Mafia.
Tohle asi taky bude o preferencích každého hráče, jestli chce fotorealistickou grafiku s "fototexturami" nebo se mu bude více líbit kreslená komiksová hra s vymakanějšími efekty.

Ona ta Mafia má furt něco do sebe, i přestože má ostré hrany a prsty vypadají jako nějaké "lopaty", pokud člověk nevybírá detaily a neohlíží se na pixel shadery a jiné efekty, tak se mu i může líbit.
Proto by se měli vývojáři od těch ostatních snažit odlišit. Takový No One Lives Forever 2 překonán zatím nebyl, a podle toho, jaký hry dnes vyrábí jako na běžícím pásu, bych řekl že ani nebude.
Pivo:"U 3D akcí se mi zdá, že techn. zastaralostí jde akční stránka hry (to nejdůležitější) celkem k šípku (když to porovnám s novějšími peckami)."

Jak kde, ale pravda, že u FPS je ta zastaralost asi nejvíce znát, neboť u většiny (včetně RTCW ve své době) se jedná spíše (nebo z velké části) o představení grafických technologií.
2D VGA grafika v zasade moc nestarne a vypada porad stejne dobre (Alien Incident) nebo spatne (Beneath a Steel Sky). Horsi je to s 3d enginy, specialne nektere z 90. let uz dnes vypadaji opravdu priserne a uspesne stahuji ke dnu hry, ktere maji jinak jinak skvely pribeh a velky potencial, viz. Azrael`s Tear.
Záleží na více faktorech, než jenom na tom, kdy jsi začal hrát počítačové hry a také záleží na dané hře.

Třeba starší NFS: Underground nebo Hot Pursuit 2 mě vždycky bude bavit více než Undercover (a nejspíš i Shift). Diablo 2 a Dungeon Siege mi sednou více než novější Silverfall. Technologicky je to sice zastaralejší, ale u těchhle typů her (závody a rubací RPG) zase ne tak moc. Graficky to jsou hry i přes své stáří dobré a jestli z izometrického pohledu uvidím nějakou nepatrnou fyziku, jak se ten malý pajduláček kutálí z kopce anebo skriptově (ale i tak pěkně) sebou třískne o zem, to mi je fuk (i když jít ještě do minulosti, tak už by mi ty křečovité pohyby asi začínaly taky dost lézt na nervy). A jestli v závodě, kde se soustředím vyhrát, můžu rozbít bilboard, či se o něj rozbiju, to mi je celkem fuk - tady jsou vyjímka Flatouti, kde by mě nemožnost roztřískat bilboard zamrzela. Konec konců, tady hraje velkou roli i ta destrukce. Stejně tak adventury (většina z nich) mi přijdou furt na přibližně stejné techn. úrovni. Jako grafika je možná pokročilejší, ale ty staré jsou pěkně stylizované a o nic škaredší a zbytek principů je furt stejných.

Ale co mi může nabídnout (snad Chuck s Indianem prominou) stařičký RTCW? U 3d akcí se zastaralost nejvíce projevuje, protože je na každém rohu a z 95ti% utváří samotnou akci. Kde v závodě profrčíte a jedete dál, tady vás každá nedokonalost bude bodat do očí, jak budete procházet kolem člověka s hlavou ve zdi nebo s sebou bude po zásahu škubat jakoby se mu chtělo chcát.
Když pominu tu křečovistost v soubojích (nepřítel sebou třískne jako dřevo, leží v divné póze na schodech a spoustu jiných počítačových nedokonalých pohybů + divná destrukce a jiná fyzika ostatních předmětů, nedokonalé skripty, žádné nebo špatné animace - žádná mimika v obličejích), tak se tady ta zastaralost hodně podepisuje i na grafice a designu.

Stařičký Dungeon Siege byl graficky hezky stylizovaný, ale to se nedá říct o hrách typu James Bond: Nightfire, RTCW apod.
I když Max Payne nebo Mafia mi tu přijdou jako ty pravé vyjímky, které by Dungeon Siege překonaly levou zadní.

EDIT: U 3D akcí se mi zdá, že techn. zastaralostí jde akční stránka hry (to nejdůležitější) celkem k šípku (když to porovnám s novějšími peckami). A zbytek principů je furt to samé - o nic lepší.
U Undergroundů se mi aspoň jezdilo o mnoho lépe než v Undercoveru (díky tuningu, fyzice ovládání vozidla apod.).
U nekterych titulu to takhle funguje i u me. Ale rekl bych, ze to bude take z velke casti dobou, kdy ten ci onen prisel do styku s videohrami obecne. Pokud zacal hrat trebas az v roce 2005, stare kousky ho budou presvedcovat jen velmi tezko, ale pokud nekdo zacal hrat hry na konci 90. let, nebude pro nej problem si zahrat i nejaky ten starsi titul, aniz by s nim musel kdy predtim prijit do styku.
marwel: Pravda, mnoho starších her (tedy horší grafikou než u moderních pecek) dokáže nabídnout skvělou zábavu: viz třeba Mafia, Commandos, Diablo 2, Heroes III, Starcraft nebo starší Mario či Ski or Die. Ale pokud bych nehrál nikdy například Wolfa 3D, tak bych si ho teď v životě nezahrál, protože by mě nebavil. Principy hrtelnosti a technické zpracování jsou prostě zastaralé. Ale díky tomu, že mám na něj pěkné vzpomínky, si ho občas z nostalgie zahraju. A vo tom to je...
Tolister: A ja bych rekl, ze by to melo byt presne naopak - kdyz uz, tak na takovou hru spis napsat komentar nez ji hodnotit. Ja vetsinu starych her, ktere jsem dohral pred x lety nehodnotim. Pouze pokud je dohraju nekdy v teto dobe jako napriklad Deus Ex (ktery imo ma stale hodne co rict, stale ma prvky, ktere zadna jina FPS/RPG hra nepouzila, nebo pouzila, ale ne tak dobre). Jinak osobne nemam problem hrat starsi hry i dnes. Momentalne hraju Clive Barker's Undying, ktereho jsem nikdy predtim nehral (jen jsem sledoval bratra jak to hraje cca pet sest let zpatky) a jsem mnohdy vylozene nadsen. A potom se chystam na System shock 2, Arx Fatalis apod. Hmm, bude to asi tim, ze mi technologicka zastaralost proste nevadi, hlavne ze ma hra vymazlenou hratelnost, coz moderni hry vetsinou nemaji.
JohnCZ: Nejsem :) Jako a tohle si myslím, že je případ mnoha hráčů. Anebo případ mladších hráčů.
Jako já si myslím, že je rozdíl jestli rozehraju třeba 10 let starou hru teďka a né v době vydání. Takových případů mám mnoho. Hry jako Deus Ex, Max Payne, Half-Life mně buď nebaví nebo mně přestanou bavit, protože sem je hrál v nejbližší době. Ale hry jako Mafia, Max Payne 2 nebo Diablo 2 mně stále baví i po těch mnoha hodinách, kvůli toho, že sem je začal hrát kdysi dávno. Ale co má člověk udělat, když chce projevit nesouhlas s velice oceňovanou hrou, když ví, že je to kvůli stáří hry, asi jí nehodnotit, anebo jí ohodnotit, ale nepsat komentář.
John: Zkus to na nejtěžší obtížnost, jak ti to půjde :-)
Tam jsou myslím pouze 3 savy na misi, ale po třetím projetí by to neměla být žádná výzva.
Sakra, to jsem jediný, komu Max přišel proti jiným hrám tak lehký? Asi mi nějak sedl ten styl nebo nevím :-)
Tak jsem to dojel napodruhé a zvyšuji hodnocení na 75%. Tentokrát jsem si hru užil o mnoho víc (asi proto, že mám reflexy nacvičené z MP her). Těžké to bylo, místy až otravně. Připadlo mi, že Max vydrží uplně stejně jako nepřítel, takže quicsave a quickload byli mými velkými kamarády. Jinak ale jo, dal jsem menší hodnocení než si hra zaslouží.
Přesně co tvrdím - na každého zapůsobí jedna věc jinak. Mně se líbilo to hopsání po tom nervu provázené řevem děcka a té ženské. Sny ve dvojce mi přišly horší, ale také měly něco do sebe.
Ač můj samotný dojem je takový, že dvojka je lepší, dá se o obou dvou dílech říct, že ve svém žánru kralují. Jednička operuje s naproto jiným druhem atmosféry, než-li dvojka. Říct tím pádem, že dvojka je je bez atmosféry (ať už je to sebevíc nadnesené), je imho dost mimo.

Ke snům načatým MCZ - rovněž si myslím, že snové sekvence z dvojky byly mnohem lepší, než-li repetetivní hopkání po nervu - tepně, či co to vlastně bylo (už si to nepamatuji).
Chuck: No kdysi jsem chvíli zkoušel demo, tak zase tak moc mě to neláká, ale kdyby nebylo co hrát, tak bych to možná i vyzkoušel.

Btw kdysi jsem to chtěl koupit společně s Mafií, byla nějaká akce v Albertovi, bohužel když jsem tam po rozhodnutí znovu přišel, po hře už nebylo ani vidu:/ (takže jsem si nakonec tu Mafii koupil samotnou).
Serte na hádku, oba díly mají něco do sebe a na každého evidentně působí úplně jinak.
Podle mě byla jednička více atmosferická, ale o dvojce bych netvrdil, že atmosféru ztratila. Byla prostě jen jinak zpracována a někomu to může přijít svým způsobem i lepší (i když se mi zdá, že většina se přiklání k názoru, že mrazivá atmosféra jedničky vede).

Dvojka byla zase technologicky o úroveň výš a i v ostatních věcech nebyla nijak zaostalá, akorát jednička mi k srdci přirostla o malinko víc.
MCZ: Jooo, že ty vidíš za tím příspěvkem něco, co tam není, to už je tvůj problém. Zdá se, že spíš ty máš problém s tím, že jsem zpochybnil tvůj názor. Takže si dej pohov a čti, co je napsáno, ne co by mohlo být... Tvoje hodnocení je mi u zadku a vlastně i tvůj názor...

Nikde jsem nenaznačoval, že bys měl hrát nejdřív dvojku a pak jedničku. Jen říkám, že kdybys o pět let později hrál jedničku místo dvojky, díval by ses na ni možná jinak.

Ano byla to jednička a rozhodně nebyla natahována, spíš zpestřována - v žádné té úrovni jsem se nezdržel déle než na nezbytně dlouhou dobu.
Ta scéna s těmi granáty je jediná těžší část v celé hře. Ale s dávkou naplánování to jde bez problémů udělat i na nejtěžší obtížnost. Akorát je lepší si tam vypiplat jeden save :-)

john: Neboj, ten flame nepoutáš ty, to už je mezi náma delší dobu :-)
Jinak tak koukám, že jsi to hrál ve stejném věku jako já, akorát bohužel holt v trochu jiné době.


EDIT: Ty sny jsem zrovna žral :-)
Cobra: vím, že to bolí, když nějaký hajzl (já) bodne do hry, kterou zjevně máš dost vysoko a taky jsi mi to hned musel pořádně vrátit, abys mi ukázal. Každopádně přes všechen svůj vztek jsi zjevně vůbec nepochopil, co jsem se snažil říct, takže zhluboka dýchej a já ti to milerád vysvětlím ještě jednou:

Jednička mě nijak neuchvátila ani jako herního "začátečníka".
Dvojka mě nadchla i jako herního "veterána".

Hrát je v jiném pořadí, jak naznačuješ (a což ostatní - vč. mně - považují za nesmysl), nic se na mém hodnocení nezmění (přinejmenším ne k lepšímu pro první díl), jen nepoužiju tohle přirovnání.


BTW nebyl to zrovna první díl, který byl neskutečně natahován tím dlouhým a nezáživným blouděním a hopsáním v jakýchsi snech a hrdina se neustále divně křenil?
MCZ: Kdyby ses dostal o 5 let později k jedničce, spadla by ti ještě víc. Dvojka už je taková slátanina bez atmosféry, s recyklovanými nápady a přiblblým koncem.

John: Ono je tam obtížnějších pasážích víc - v baru, v klubu (když po tobě hází molotovy) a pak na konci když proti tobě z ochozu střílí granáty... A možná jsem na nějaký zapomněl :) Ale všechny se dají při troše přemýšlení a pozorování zvládnout. Tu scénu v klubu jsem dal dokonce napoprvé...
Tommywise: j, myslel jsem to tak, že jsem starší než předtím. Naposled jsem Maxe 1 hrál v nějakých 12-13 letech.

Pivo a Caelos: Nechci tu mezi vámi rozpoutat flame. Klídek :)

Pivo: Souhlasím hlavně s druhým odstavcem předchozího příspěvku.

Rozjel jsem ho znova musím říct, že jsem se asi fakt trochu sekl. Obtížnost mi nepřijde tak přehnaná jak si ji pamatuju, až na výjimku na začátku druhé kapitoly. Tu jsem udělal jen díky tomu, že se půlka nepřátel zasekla o trubku. Každopádně jakmile dohraju (počítám, že ještě dneska, svatý prázdniny), komentář ještě trochu poupravím. Grafika mi celkem vyhovuje, fyziku řešit nebudu, a příběh je ok. Atmosféra, obzvlášť takhle večer, je super.
Isair: A Tebe tahle herní legenda neláká vyzkoušet? Nebo jsi ji hrál a přerušil?
Mcz: Ani ne. Někdy tě může chytnout více první díl, přestože už máš dvojku za sebou. Ale upřímně si myslím, že to tak nebývá v moc případech.
U mě hraje jistou roli nostalgie, ale stejně jako píše Chuck, jednička vyniká hlavně tou mrazivou atmosférou.

Jinak na věku asi nesejde, spíše na zkušenostech hráče. Když si někdo zvykl na ty skvělé pecky typu Crysis, F.E.A.R., tak ho asi x let stará hra na zadek neposadí. Kdyby se k tomu dostal třeba tehdy, když hra vycházela, myslím, že by na ni měl jiný názor.
Tommy: Mám dojem, že tím myslel, že je starší a zkušenější než posledně.
Přijde mi, že jednička vyniká hlavně tou mrazivou a depresívní atmosférou, která z ní dělá jednu z TOP her.
a jelikož jsem starší a ve hrách o pár let zkušenější, tak mě třeba chytne.

WTF... vzdyt mas v profilu ze mas 16 let XD
Jo, určitě je nesmysl to hrát v opačném případě, když už, tak rovnou skočit na dvojku a jedničku vypustit :-). Když jsem jí hrál ještě jako herní lama, nijak unešený jsem nebyl, to když jsem se dostal cca 5 let poté ke dvojce, málem mi sklapla čelist.
Dvojka je technologicky na vyšší úrovni, ale jednička to dohání všude jinde. Atmosférou, příběhem.... ale i tak mi přijde, že na svou dobu byla jednička technologicky vyspělejší než její o 3 roky novější druhý díl.

A když se obtížnost srovná se hrami tehdejší doby, tak Max patří opravdu k těm nejlehčím. Far Cry je o dost těžší, Alien vs. Predator jakbysmet, dokonce i nový Crysis je o dost těžší. Aquanox by ho strčil do kapsy, i stařičké Unrealy. Takových her bych mohl jmenovat stovky. Max se pro mě řadí k těm lehčím hrám.

Caelos: Ty jsi na mne zanevřel kvůli toho, že jsem si stejně jako John u Maxe stěžoval na zastaralost Bloodlines a jeho fyziku (proto si tě teď beru do huby) a ty jakožto velký znalec her, jsi nemohl uznat cizí názor, protože podle tebe to byla objektivní sračka. A vzhledem k tomu, jaké primitivnosti tu píšeš, tak radši o nikom neříkej, že je magor anebo ho přestaň dělat ze sebe.

btw: radši se vykašli na vysedávání v hospodách a psaní stupidních hloupých příspěvků hodných pětiletého dítěte (o vraždění zvířat nebo vztekání se nad jedním zpěvákem a jeho songem „dej si podprdu nahoru“ a vypisováním, jaký je to hlupák a čurák, který si nenajde inteligentní holku – imho je sice chytřejší než ty, když se sereš do témat, kterým nerozumíš a vypisuješ, že kreatin je chemická sračka nebo že Saegal neovládá bojová umění, když o něm nic nevíš nebo že Němci jsou buzeranti, když beztak ani nevíš, kde leží Německo) a začni se starat o svého syna (myslím, že jsi zmínil, že nějakého máš), ať z něj nevyroste něco jako vyrostlo z tebe (na tvém chování a tvých názorech je vidět, že jsi asi také vyrůstal v neúplné rodině, to se holt musí podepsat).

Já si tě přestanu brát do huby a ty přestaneš vypisovat hloupé příspěvky, abys byl v opozici proti mně a přestaneš se cpát do témat, kterým nerozumíš. Bereš?
To hraní dvojky před jedničkou má dopad na ten první díl, je to tak, když se začne dvojkou. Taky si myslím, že jednička není špatná hra a tak nějak se počítá s technickou zastaralostí oproti Max Payne 2, ale pokud si pamatuju, jedničku sem rozjel kvůli toho, že to je prostě první díl.
Pivo: Neber si mě furt do huby. Zanevřel jsem jen na tebe, protože si magor.

Max Payne je hra těžká adekvátně. říci o ní, že je to jedna z nejlehčích her je ale absolutní kravina. Max Payne 2 je nuda.
Donutili jste mě si ji zahrát znova :) Pouštím se do ní. Třeba opravdu změním názor. Tímto se neomlouvám, pouze dávám hře novou šanci, a jelikož jsem starší a ve hrách o pár let zkušenější, tak mě třeba chytne.
Obtížnost jako mínus u této hry,která je easy,neskousnu,chyby v texturách jsou i v nových hrách.Mají je všechny díly CoD,má je i BC2 a věřím,že je člověk najde snad ve všech 3D hrách.A rozdíl v bulletime je v tom,že ve dvojce si jej zapl a mohls i chodit,kdežto v jedničce si pouze skákal
Mě přišla hra ke konci naopak podstatně jednodušší než na začátku - bylo víc nábojů, víc painkillerů a víc nepřátel, na který se dal nahnat bullet-time. Holt je potřeba trochu taktizovat.

Každému nepříteli, kromě bossů, stačí jediná rána do hlavy a pokud nemá neprůstřelnou vestu, tak i konstantní počet ran do hrudníku - tři základní berretou myslím.

Ve dvojce je jen jediný vylepšený mechanismus - automaticky přibývající bullet-time...

Dávám mínus, protože ubírat body hře za to, že ji neumím hrát, mi nepřijde fér.
Ok, tak já ji zkusím sjet znova. Ono už je to taky pár let co jsem ji hrál naposledy. Uvidím, třeba změním názor.
John: Neboj, zanevírat snad nebudem. Nejsme Cael....ehm ocasi :-)

Ale obtížnost? Já to projel poslepu i na nejtěžší a žádné problémy jsem neměl. Nesmíš střílet do těch jejich kevlarů, ale mířit na hlavu. Mě Max přijde jako jedna z těch nejlehčích her, co kdy vyšly. Možná to bude i těmi 20ti projetími.

Ale pamatuju si, jak při prvním hraní ke mně musel kámoš, bo jsem nevěděl, že jde rozbíjet bedny a uvolnit si další cestu pro postup. A to jsem měl 10% zdraví a žádnou lékárnu, tak se musel prostřílet z takové znevýhodněné situace. Já si tehdy myslel, že to je naprosto nemožné, ale teď vím, že to jde i poslepu :-D

Však ona to byla moje 4. počítačová hra v životě (předtím jsem hrál ty SNESovky).

EDIT: No, ale teď zamáčknout slzu, zapomenou na dětství a vrhnout se na F.E.A.R. 2 a odreagovat se před zítřejší noční :-/