Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Walome: Já jsem přihlášený sice taky, ale stejně mi to ukazuje "tu věc" :-)
Skvělý, teď jsem to zkusil pustit a nebýt přihlášený a taky mi to ukazuje tuhle věc... ale tak JM, Ty to stejně už znáš :)
"Video obsahuje obsah partnera FOX, který ho zablokoval na základě autorských práv." =/
Té ráně se jde vždy vyhnout, když víš jak skočit (v který okamžik a kam), či kam se skrýt. Lucky shot si představuju pod tím, že ti ubere půlku zdraví hned ze startu, když se ještě nejde moc vyhnout. To se třeba stává u dvojčat v hotelu, ale nijak často. Ty nehádej se, já to dohrál 20krát a hodně úseků jsem si dával jen tak repete, takže je znám nazpaměť! :-D
Jde to natrénovat tak, že tě nikdy nezabijou. O štěstí je jenom to, jestli tě při tom škrábnou. Mně osobně se to skoro vždycky povedlo tak, že mě ani neškrábli, stačí jen vědět kam skočit a mít přesné míření (do pěti vteřin je vyheadshotovat).
Ne, Max Payne neni tezka hra, ale ty momenty, ktere ja myslim se opravdu nedaji natrenovat. Zvlaste jeden, kdy jsou ti sraci schovani napravo ode dveri, takze jim tam nemuzes ani hodit granat. To pak musis kotoul - zpomaleni casu - bang bang - kotoul zpatky, a cele znovu dokud vsichni nepochcipaj. Bohuzel je tam jeden primo za dvermi s brokovnici a ty muzes jedine doufat, ze nebude mit svuj lucky shot.:)
marw: "Přespříliš frustrujících momentů, kdy na vás za dveřmi čeká partička nepřítel se zbraněmi namířenými přímo na vás. Prekérní situace, které se často řeší i několik minut a kde záleží více než na hráčových schopnostech spíše na štěstí."

To je ta hra opravdu tak těžká, že si stěžujete často na obtížnost? :-)
Štěstí je spíše u respawnu, kdy na tebe útočí ze všech stran a pokaždé odjinud, což se u Maxe nijak nestávalo a všechno šlo nějak natrénovat.
Je to skutecne vec nazoru. Mne se dvojka proste moc nelibi. Prvni dil mel frustrujici momenty, ale jinak tam nebyla vylozene spatna cast. Tady jsem mel sto chuti to zabalit kdyz jsem za Monu musel Maxe kryt. Horsi sniping ve hre jsem uz dlouho nevidel. Max ve dvojce postrada charisma, ale i tak bych mozna uznal, ze ten novy xicht sedne vice k atmosfere, kdyby druhy dil nejakou atmosferu mel.:) Dost uz kritiky, necham si to na komentar.
Ano, přesně tak. A ikdyž se mi zdá "druhý" Max lepší, během hraní jedničky už mi to ani nekazilo požitek z hraní. A přitom na obalu 1. dílu se Max tváří drsně, narozdíl od samotné hry.
Tolister: Asi vše je tady věc názoru a u každé "kolonky" jsou pro a proti. Ksicht dvojkového Maxe vypadá sice normálněji a lidštěji, ale přesto mi více sedl ten úšklebek a navíc k tomu sarkastickému arogantnímu Maxovi, co nemá už co ztratit, to sedělo. Ve dvojce už jsem si nemohl zvyknout, protože to byla přílišná změna a já když si na něco zvyknu, tak si nerad odvykám....a tady jsem si nikdy neodvykl.
No ten ksicht je věc názoru. Pro mně samozřejmě lepší ksicht má ve dvojce, sedí to víc k atmosféře a k té postavě, než divně se šklebící "první" Max.
Komiksy vyjdou tak nastejno, ale v jedničce se mi taky víc líbily. Nejvíc jsem si ale nemohl zvyknout na ten facelift v obličeji Maxe a i po té zimní atmosféře se mi strašně stýskalo.

Akční stránka vyšla nastejno. Ale ve dvojce se dobře pohrávalo s fyzikou, kdy z toho "rybičkového" skoku vystřílíte nepřítele M4kou až ke stropu. Kolikrát jsem si hru savnul a pak zkoušel jednoho nepřítele zabít na několik různých způsobů a neustále loadoval. Ale taky tam bylo dost bugů, kdy jste sniperkou odstřelili chudáka přes celou mapu, i když to byla ještě sranda, ale člověk zaseknutý v podlaze a jeho vyčínívající kroutící se prdel na každém kroku už mě tolik nebavila :-)
Dialogy se mi zdály dost podobné jak ty v jedničce a mnoho obrázků bylo lepších jak v 1. dílu. Už třeba začátek byl lepší, i konec. :)
Ale zase jednička těch komiksových obrázků má víc. Ukazovaly se i během mise, což pokud vím se ten komiks ve 2. dílu vyskytuje jen na konci a na začátku mise.
Komiks je delany stale stejne kvalitne, ale neni v nem vetsinou nic moc zajimaveho (tak jsem to myslel), dialogy v nich jsou takove vecne, o nicem. V prvnim dile jsem komiks zral, tady me zaujala pouze cast, kdy postreli/zastreli tu fizlacku, to bylo velmi pekne udelane.
Tak jako každý má svůj názor, ale že by dvojka tolik spadla pod jedničku, to se mi nezdá. A nevím proč by kvalita komiksu a dialogů měla být horší, takový zápor je celkem nevídaný, jak ze strany jedničky tak ze strany dvojky.
Nechtel jsem tu primo vypisovat co mi na dvojce vadi abych pak mel co napsat do komentare, ale nakonec si to neodpustim. Kvalita komiksu sla vyrazne dolu a texty u nich jsou prilis obycejne. Spousta pribehovych casti je prezentovana cutscenami, coz trochu nici ten prvek originality z puvodni hry a dela z komiksu pate kolo u vozu. Bullet time neni zabavny, kdyz ho muzes mit zaply behem celeho souboje a dela te o tolik silnejsim. Grafika je kvalitnejsi, to samozrejme uznat musim, ale pro me ne hezci. A samozrejme to nejdulezitejsi, nejak uplne zmizela atmosfera. Docela casto jsem si pri hrani vzpomel na cas straveny u Kane and Lynch a to je vzkutku priserna hra.
Dvojka má možná příliš jednouduchý bullet-time, ale někdo to považuje za zápor a někdo ne. Ale když pominu tohle, je dvojka snad po všech stránkách lepší (pro mě).
Ano, strelba v leze je jedna z mala veci, ktere jsou na dvojce lepsi (jsem temer na konci). Zatim jsem dost zklaman, detaily si necham na komentar.
Nocni mury (jestli myslite takove ty cervene linky) nejsou spatne jako napad, ale stvalo me to neustale padani kamsi (potazmo jsem dost casto nevedel, na kterou stranu mam skocit).
Noční můry mi přišly dost originální. Já noční můry stále považuji za docela originální, protože je jejich po hříchu málo.

Každopádně skrze svůj gameplay ztrácí MP1 body na MP2, kde Max po skoku zůstal ležet, dokud jsem nedostřílel.

MP1 dokázal krásně frustrovat tím, že po ne až tak povedeném skoku (kulky létaly kam chctěly), dopadl a začal se zvedat nehledě na to, že ostatní kolem do něj neustále smažili.

Dvojka to vychytala a za to ji patří díky.
Taky jde na osobním vkusu. Myslím, že Dunemasterovi se nelíbí v dnešní době Dungeon Siege a mně zase ano. Mně se líbí první Max Payne a zdá se mi, že nějak nestárne, ale Nate tvrdí opak.

Batman a Gears pro mě budou nejspíše i po 10ti letech graficky pěkné hry, i když uznám, že na nové 3D efekty už ani zdaleka nemají....
NateLogan: Ano, za 10 let to nepochybně budeme vnímat ostřeji. U MP 2 mi ale přijde, že zastarává hlavně ohledně nízkého rozlišení textur.
Snad bych to i dokázal obhájit, ale asi ne v očích každého a musel bych obě hry mít před sebou... Obě hry (ostatně jako většina her na tomhle enginu) obsahují spousty hrubých nedodělků, které sice v kombinaci s ostatní grafikou tolik nevynikají (a obě hry mají grafiku na úrovni), ale dám krk na to, že za 10 let budou vyčnívat jako pěst na oko, jelikož něco podobného jsem "cítil" u některých her už před 10-15 lety a potvrdilo se mi to. To vše je bohužel na dlouhou diskuzi...

Ale v tomhle druhý MP válí, jelikož nic nevyčnívá a vše je takové uhlazené.
Mě právě Gears a Batman přijdou na dobré techn. úrovni, ale takový Batman je dobrý i uměleckým zpracováním, takže myslím, že se mi bude líbit i po několika letech....a Gears nejspíš taky.
Kdyby to Nate rozvedl, možná bych změnil názor, ale takhle si nemyslím, že by nějak výrazně zestárli proti jiným hrám.

Dune: Mně nevadí, když máš rozdílné názory, nesouhlasíš a vyjádříš se, vadí mi jen to šití do mě a zesměšňování smailama místo rozebrání problému. Ale jinak souhlasím s tím, že to necháme být. Nemá to smysl se hádat.
Batman a Gears of War, že by tak graficky zestárli? Možná v očích některých lidí ano, ale já jsem asi slepý nebo ty nedodělky přehlížel :-)

dune: Tak se mi to líbí. Jsi pořád v opozici, ale aspoň se s tebou teď dá rozumně diskutovat. Ty důležité poznámky vyloženě nesnáším.
Eh, ano, pardon. Jinak ano, graficky jsou hry dnes tak daleko, že i za těch 10 let budou víceméně koukatelné. Zastarají ale jinde. Zejména statičnost bude problém (zdravím, U3 engine), stejně tak míra destrukce, světelné efekty a hlavně animace a interakce postav a předmětů (viz létající kamera vs Mirror's Edge, celkové animace postav v Uncharted 2 či Shadow of the Colossus). Tímhle směrem (doufejme) se vydá další vývoj (podle mě alespoň).
Ne, rikam, ze mame grafiku, ktera bude koukatelna i za 10+ let. Jinak bacha na to, GRAW jede na Diesel enginu, ne na Unreal Enginu, a vypada o tridu lepe nez jakakoli UE3 hra.:)
marwel: Že dnes máme nestárnoucí grafiku? Jak kdy. Troucám si tvrdit, že většina her na Unreal 3 enginu bude za 10 let vypadat příšerně - je totiž strašně "hrubý". První GeoW, Batman, Rainbow 6, GRAW... Těžko se to vysvětluje, ale tyhle hry vypadají víceméně pěkně, ale při bližším zkoumání se objeví spousta nedodělků (slabé textury, jednotvárné plochy, statické meshe...). A přesně tyhle věci zastarají.

Naopak existují hry, které budou pěkné (ne v počtu polygonů a rozlišení textur) i za 10 let. Příkladem budiž Max Payne 2 (první až zas tak ne), Okami nebo dnes již poměrně starý Jak & Daxter (v pohybu vypadá parádně).
Pivo: Jo, když je v tom nějaký osobitý styl, tak jo. I když zrovna u DS nic navíc nevidím a i dvojka mi nesedí. Maxe zase můžu i po těch letech. Každý pes jiná ves.
dunemaster: Proč se mi líbí třeba Dungeon Siege nebo Max Payne i v dnešní době? Někdy stačí grafiku udělat trochu více uměleckým dojmem a bude furt pěkná i bez technologií (Dungeon Siege, který jsem hrál poměrně nedávno - rok zpět).

btw: "Jak by ne, když si všude." No jo, ale nemusíme být všude oba a teď jsem stejně jen v téhle disk. u Maxe :-)
Nemyslim si, ze by si vsichni pred deseti lety rikali, jak dokonala ta grafika je a ze uz ji neni mozne prilis vylepsit. Jedine, ze si v te dobe neuvedomovali moznost realisticke grafiky. Jenze ta uz je dnes velmi blizko a osobne si nedokazu predstavit jedineho cloveka, ktery by za deset let tvrdil, ze je Crysis nekoukatelny.:D

Spis se budou vyvijet nove technologie jako je treba virtualni realita nebo tak neco a lide si pak budou rikat jak jsme pred deseti lety mohli cucet na monitory jako magori.:D
marwel, Pivo: Řekneme si za 10 let. Tohle si říkali všichni před náma a nakonec vždycky přišlo něco ještě lepšího, co dosavadní grafiku strčilo do kapsy.
"To je nesmysl. Dneska je grafika na takove urovni, ze uz bude pohodlne koukatelna kdykoliv." Souhlas.

Dune: Řekl jsem ti jenom jednou, a měl jsem důvod. Když někdo mluví sprostě, tak ho přehlížíš, ale na mě ve stejném případě (když ho občas použiju) reagovat musíš. Prostě si všímáš jenom mě a vědomě, takže ano. Jsi č*rák (a to nejsem jinak obvykle ani moc sprostý) ;-)
"Na technologii nelze vůbec spoléhat, protože tak jako tak, za 10 let to bude nekoukatelné." To je nesmysl. Dneska je grafika na takove urovni, ze uz bude pohodlne koukatelna kdykoliv. Mne osobne ve starsich hrach stve pouze kvalita modelu postav a ty jsou ve vsech dnesich hrach naprosto v pohode.
marwel: Mě FEAR 2 právě přijde atmosferičtější než jednička, ale tady jsem moc nehleděl na technologie.

Dune: WTF? Příště radši k tématu a zbytek diskrétně poštou, než rozebírání takových hloupostí tady v diskuzi a upozorňování na sebe.
A důležitý, že musíš být v každé diskuzi, kde jsem já a i z pošty se snažíš všechno vydrbat na veřejnost, abys mohl upozornit na sebe a na mne :-)
"kromě toho technologie mívají dost vliv na hratelnost a atmosféru". Ano, ale nekdy je ten vliv negativni. Priklady: Fear 1 vs Fear 2, Morrowind vs Oblivion.
Když už bys teda tu diskuzi rád uzavřel, stejně ještě napíšeš něco hodného reakce.

"Už kdyby vedla hra pouze o ně a zbytek byl na stejné úrovni, tak hra bude lepší."
Možná, jenomže úroveň toho zbytku je taky z velké části naprosto subjektivní, takže fakt nemá cenu pokoušet se vymyslet tomu všemu nějaký závěr. Máš radši FEARa než NOLFa, fajn, tvoje věc. Já se u NOLFa navzdory staří bavil víc, než u FEARa (kterýho jsem hrál PŘED NOLFem), atmosféra, ač poněkud jinýho druhu, na mě působila víc, než u FEARa, a takových bych našel víc. Taky neříkám, že FEAR není dobrá hra. Jenom říkám, že NOLF je pro mě lepší.
j.calling: "A proč rovnou místo "FEAR bude vždycky lepší hra, než NOLF" nenapíšeš "FEAR budu mít vždycky radši, než NOLF"? Já nepopírám, že je to celý subjektivní, jenomže když jsi mluvil zrovna o tomhle, znělo to spíš, jako kdybys tu vypisoval holá fakta."

Většina těchto věcí je subjektivních, ale technologie ne. Už kdyby vedla hra pouze o ně a zbytek byl na stejné úrovni, tak hra bude lepší (kromě toho technologie mívají dost vliv na hratelnost a atmosféru, i když dune si tohle zase vypíchne a "zesměšní", přestože tu spousta lidí už uváděla, že physx a různé prkotiny dodávají hře střípky atmosféry).
Nostalgie může dost ovlivnit, o tom žádná. Ale pochybuju, že to bude můj případ, když NOLFA jedničku jsem dohrál teprv před dvěma lety.
A ještě vede v AI, což bude mít také dost vliv na hratelnost a atmosféru.

Spousta lidí, co si zvykla na novější hry, už si starší kousky moc neužije a v tom nejsem rozhodně vyjímka. To je zvláštní, že jsem na celém tomto světě jediný, pro koho je FEAR 2 lepší než NOLF O_o

No, už bych tu diskuzi uzavřel. Někdo se evidentně potrpí na starší tituly a bude oplývat jejich dialogy a skvělé příběhy (které mě se tak úchvatné nezdají), takže pro ně budou tyto hry vždy lepší než ty novější.


btw: teď ještě počkat na dunu, protože ten si svou reakci neodpustí, to už by nebyl on


EDIT: "Tak snad poznám, u který hry se víc bavím a která hra na mě svou atmosférou víc působí, ne?" Nostalgie může dost ovlivnit.
Pivo: A proč rovnou místo "FEAR bude vždycky lepší hra, než NOLF" nenapíšeš "FEAR budu mít vždycky radši, než NOLF"? Já nepopírám, že je to celý subjektivní, jenomže když jsi mluvil zrovna o tomhle, znělo to spíš, jako kdybys tu vypisoval holá fakta.

Kvůli nostalgii si MYSLÍM, že má NOLF lepší hratelnost a atmosféru...huh? Tak snad poznám, u který hry se víc bavím a která hra na mě svou atmosférou víc působí, ne? Mám pocit, že to nebude jenom doměnka...
Atmosféra je věc, která na každého bude působit subjektivně a úplně jinak, takže pro mě vede FEAR. Dlouhá neúnavná doba? WTF? To se dá říct snad u každé hry, pokud se ti líbí, ne? Takže tady to má i FEAR. Skvělá hratelnost? Hm, tak to taky nevím, co si pod tím představuješ, protože FEAR ji má podle mě lepší, ale dobrá. Může to být subjektivní a pár lidem z mnoha (menšině) se může líbit více u NOLFu. Takže vést může hra maximálně na dialogy a možná i příběh (i když jakože nic světoborného oslepujícího to není).

Takže FEAR vede docela o dost.

V hratelnosti, atmosféře, grafice, fyzice. Aspoň podle mě. Tak trochu se mi zdá, že u vás hraje velkou roli nostalgie a tak si myslíte, že je NOLF lepší i v atmosféře a hratelnosti.
Pivo: Tak u Nolfu je to jednoduchý - parádní dialogy, skvělý příběh se skvělou výpravou, jedinečnou atmosféru, dlouhou neúnavnou herní dobu, parádní voice acting, skvělou hratelnost...taky do Nolfa nasoukali množství svěžích nápadů. Spíš by mě zajímalo, co FEAR nabízí více, kromě lepší grafiky a fyziky (což rozhodně nestačí k tvrzení, že vždycky bude lepší hrou)?
Dunemaster: To, že nostalgicky vzpomínáš na starší tituly je sice pěkné, ale přestaň už být ten namyšlený důležitý gymplák, ale můžeš mi říct pořádný argument než prasečí výkřik se smailem?

Co RTCW, či NOLF nabízí více, než FEAR?

EDIT: A pro tisíce dalších hráčů, což ty evidentně popíráš, protože sis chtěl jen jako blbeček rýpnout (asi jsi mi neodpustil tu pěknou ikonku :-)), než se zapojit do diskuze ;-)