Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Jsem zase psal do diskuze, až je z toho komentář...

Tak nakonec po četném nadávání dohráno. Tahle hra je unikátní v několika věcech. Jednou z nich je, že tohle je první NFS, kde jsem kdy musel, skutečně musel zasahovat do nastavení auta. Předně můj Charger měl top speed na cca 305 kmph, což sotva stačilo na 1/4 míle, na 1/2 míle absolutně ne. No, takže jsem prodloužil pětku a hle, lezl někam k 350 kmph. Pak mě něco podobného dohnalo na samotném konci. Nebyl jsem schopný v závodě překonat Rya. Ok, koupil jsem jiné auto. Pomohl jsem si tak o půl vteřiny na kolo, ale on byl furt o dobrou vteřinu a půl rychlejší. Ok, tudy cesta nevede. Pak mi to došlo... hodně se zatáčí, hodně se zpomaluje... převody zkrátíme. A hle, v akceleraci jsme se srovnali a s trochou prasení a nitra jsem byl schopen ho dát. V žádné jiné NFS hře jsem nikdy na nastavení auta nesahal, protože to nebylo potřeba.

Grip je jednoznačně nejnormálnější režim, byť je to furt docela ptákovina. I na nejtěžší nastavení King nejde dostat přetáčivý smyk. Hra vůbec nepenalizuje za řezání zatáček. Líbilo se mi by default nastavení řazení na pravý stick, budu to tak používat. Fajn je i hood kamera z pozice řidiče.

Dragy byly taky fajn, ale uvítal bych možnost skipnout druhý a třetí pokus, když je jasné, že první stačí. Ne, člověk musí čekat 10 vteřin countdown na zahřívání pneumatik, pak udělá špatnej start a pak ještě jednou to samé. Jediné, co mě točilo, bylo, že v některých drahách bylo auto křivě postaveno. A při jízdě po zadních se logicky blbě zatáčí, takže člověk skončil někde ve sloupu. Dost hloupá chyba od vývojářů. I AI se vysekávalo.

Drifty byly totálně největší vopruz. V rámci kariéry ale ještě tak nějak šly. To, co ovšem hra chtěla při finále s Ryem... To je prostě na desítky pokusů. I na Youtube to víceméně každej glitchuje s nárazníkem ve zdi. Já si nastavil nejsnazší režim ovládání, kdy se tu a tam dokonce podaří, že auto driftuje de facto úplně rovně. No šaškárna. Ve finále jsem poprvé taky pocítil, jak je pitomé (byť reálné), že během závodního dne nejde měnit nebo upravovat auta. Když jsem konečně dal ten první závod, abych zjistil, že druhý, driftovací, se současnou mašinou nikdy nedám, zhostilo se mě trochu zoufalství z představy opakování toho prvního závodu.

No a rychlostní závody... ty byly tak trochu jak z jiné hry. Víceméně je to minihra, kdy člověk musí chytit vzduchový pytel, ten mu najednou přidá tak 1000 koní a během tří vteřin zrychlí z 250 na 400, které pak zázračně drží i bez vzduchového pytle. Bez vzduchového pytle se pak auto vyšourá sotva na 330. Seems legit.

A to je vše, víc ve hře není. 4 kategorie závodů, každá se zcela jinou fyzikou, jako by šlo o úplně jiné hry. Nic moc není taky menu závodů, které je strašně špatně vidět a vybírat jednotlivé události jde fakt blbě. Dále je blbě řešené UI u výběru aut, kdy jsou všude haldy místa, ale údaje jako výkon se střídají s rychlostí, místo toho, aby to člověk viděl vše zároveň. Taky zamrzela absence možnosti porovnávat auta.

U gripů a rychlostních závodů dost naštve jedna věc, a tou je zpětné zrcátko. Jako vážně ho dali do Most Wanted a nedali ho sem, kde je potřeba zezadu blokovat předjíždějící? Absolutně nepochopitelné a fakt dost otravné.

Na konec chci zmínit technickou stránku, která je na rok 2007 naprosto excelentní. Vypadá to skvěle i dnes, decentní je volba odstínů, která tomu dává realistický nádech. Měl jsem tam tedy nějaké módy, ale i bez nich to vypadá super. Hezké jsou animačky před závody a byť je špatně, že nejdou přeskočit, nejsou krom finále úmorně dlouhé. Po aplikaci wrapperu na DX11 bohužel AutoHDR stále nejelo, tak jsem jel v DX9, které překvapivě bez problému drželo lock 120 FPS. Absolutně nechápu, co v Blackboxu hulili, že po takhle krásné hře udělali tak ohavný Undercover.

A nakonec to nejdůležitější. Je to zábava? Hele, musím říct, že překvapivě je. Odjezdil jsem sice jen nezbytné minimum, abych to dohrál do konce, ale jinak jsem měl tendenci zapínat závod za závodem a jít spát později, než bylo zdrávo. Je zde skvělý výběr vozů, jde si s nima dobře hrát a jinak než kladně nelze hodnotit komentátora, který skutečně v reálném čase komentuje, co děláte. Je myšleno i na takové detaily, že okomentuje třeba i dva Chargery proti sobě stojící v dragu apod. Trochu schizofrenně působí rozličnost jednotlivých módů, kdy přechod z totálně arkádového a pomalu kart-racingového rychlostního závodu do pomalého gripu vždy trochu překvapí, ale jinak jsem nakonec rád, že jsem tomu dal šanci. Dal šanci proto, že jsem to zkoušel cca. 2 roky zpět a po hodině to vzdal. Škoda, že mě tehdy nenapadlo dát si tam manuál a podívat se na výběr jízdních režimů, protože i ten nejtěžší je hrozivě lehkej, ale ty ostatní jsou fakt až urážlivé a zoufale nudné.

S hodnocením jsem trochu na vážkách. Přiznám se, že 70 % mi nejde přes ruce... 65 %.

Pro: Solidní zábava, skvělá grafika, vozový park a celkové zaměření více na auta samotná

Proti: Chybějící zpětné zrcátko, otravné drifty, nepřehledný výběr závodů, nešťastně zobrazené statistiky vozů, jednoduchý jízdní model a místy přehnaná arkádovost, dementní drift targety ve finále

+15
  • PC 80
Zde budu plavat proti značně silnému proudu, ale nyní po kompletním dohrání kariéry ProStreet hodnotím velice kladně. Pro příjemný herní zážitek je však nutno udělat pár drobností, které jsou zmíněny v tomto reddit postu. Především jde o úpravy jinak zdařilého jízdního modelu, bez kterých dnes nemá cenu hru hrát - jde hlavně o smazání tzv. input lagu, který z nepochopitelných důvodů do hry aplikovali samotní vývojáři - hra tak ve výchozím stavu reaguje na vaše pokyny se zpožděním 1 sekundy, což je ve vypjatých silničních závodech dost poznat.

Po těchto drobných úpravách se z ProStreet stává velmi kvalitní příspěvek do legendární série. Oproti Carbonu, který vyšel o rok dříve, přichází s markantním grafickým posunem - především auta jsou zpracována skvěle, opět tu máme dostatek licencovaných modelů (bohužel ale chybí mé oblíbené - Ferrari a Mercedes). Oku však lahodí i ostatní části hry, samozřejmostí je v sérii poprvé nativní podpora vyšších rozlišení, z tohoto pohledu by se tak dal tento díl označit za první „next-gen“ přírůstek v sérii.

Po 3 dílech zaměřujících se na městské pouliční závodění zde přichází vítaná změna v podobě závodění na okruzích - mnohými kritizovaná změna, která dle mě ale logicky po nepříliš úspěšných Carbon musela přijít. Okruhů je dost a jsou rozmanité. To, že jsou některé kratší, vůbec není na škodu. Hra nabídne vedle starých známých modů i dost novinek - Wheelie mod, kde je vašim úkolem odjet co největší vzdálenost na zadních kolech není pro zpestření špatný, nejvíc se mi ale líbily vysokorychlostní mody, kde člověk opravdu cítí, že se řití po silnici pořádnou rychlostí.

Kariéra v ProStreet je značně bohatá a rozvětvená, pokud chcete splnit všechno a navíc ještě s hodnocením dominated, hra vám zabere mnohem více času než třeba výše zmíněný Carbon. Vzhledem k množství nejrůznějších závodních modů a dostatku rozmanitých okruhů jsem rád vše dokončil na 100%.

Zkritizovat tak musím především některé technické neduhy, mezi které i přes nainstalované mody patřilo hlavně to, že jsem při každém spuštění hry musel nastavovat nově veškeré grafické nastavení, protože se mi hra vždy spouštěla s tím nejnižším možným. Dalším bodem, který úplně nevyniká, je dost nevyvážená obtížnost hry. Zezačátku budete vyhrávat bez sebemenší snahy, po chvilce však značně přituhne a situace se obrátí, protože soupeři mají daleko lepší auta, než které si v dané chvíli můžete dovolit vy. To jde nejvíce poznat v modu drag, kdy jde hlavně o to mít patřičně vytuněné a silné auto. Ke konci hry, když už máte vytuněná dobrá auta se pak obtížnost opět značně snižuje, závody se závěrečnými bossy jsou pak oproti závodům s jejich crew (zdravím Rudy Chena, který mi nejvíc zatápěl) opět dost jednoduché a ne jinak je tomu i při závodech s hlavním bossem hry, který se představí hned na začátku.

Dle zdejšího hodnocení jsem čekal velký propadák, ale oproti tomu se mi dostalo příjemného překvapení. Snad bez výše zmíněných modů bych si utvořil jiný názor a třeba hru ani nedohrál, stačilo ale pár úprav a dostalo se mi velmi kvalitní závodní akce, na kterou se navíc i přes své stáří velmi hezky koukalo.
 
Herní výzva 2022 - kategorie č. 3 - Ticho jako v hrobě - Normal 

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, kariéra, model poškození je zpět

Proti: technické obtíže, výchozí jízdní model, nevyvážená obtížnost

+21
  • PC 30
Občas mám náladu si zahrát něco špatného. Většinou tedy hledám na stránkách typu: Superhry apod., ale ProStreety jsem dlouhou dobu přehlížel na své ploše. Kdysi jsem je nainstaloval, odjel pár závodů a už jsem se k nim nikdy nevrátil. Zdejší hodnocení a recenze mě k tomu ani nenutily. Ovšem chuť si působit trápení u nějakého ne úplně povedeného titulu byla silnější. Nuže...

NFS ProStreet má dva zásadní problémy. Jízdní model a hratelnost. Ale o těch až později. Samotný koncept okruhových závodů mi nepřijde až tak špatný, přecijenom pokud by hra měla jízdní model třeba z U2 a nebyla by to nuda, možná bych tu hru i dohrál. Když tak nad tím přemýšlím, nechápu název ProStreet (asi jakože okruh je ulice pro profesionály :)). Ale k věcem, co se mi líbily. Musím pochválit soundtrack, který je celkem v pohodě a lahodil mým uším. Snad v každém díle NFS se mi líbily modely aut, v ProStreetech tomu nebylo jinak. Auta vypadají pěkně.

A teď k věcem, co stály za starou bačkoru. Jízdní model. Jestli jsem si v Carbonech stěžoval na nedotáčivost, v ProStreetech jsem rozmačkal klávesnici. Auta se otáčejí tak dlouho, že si stihnete během doby, co projíždíte zatáčkou, skočit na kafe, poté to kafe vyloučit ze svého těla a nakonec slupnout kakaový pišingr. Co je rovněž na pytel je absolutně nulový pocit jízdy. Zkrátka držíte šipku dopředu, sem tam zatočíte. I když máte na tachometru 200 km/h připadáte si, jako kdybyste jeli s babičkou na nákup do Kauflandu. Model poškození mi taky přišel zbytečný. Během závodu dojde maximálně k jednomu ťukanci na začátku a pak soupeřům ujedete třeba o půl okruhu. Z těchto aspektů logicky plyne i nudná hratelnost. Hra se neskutečně táhne (a to jsem odjel asi 5-6 závodů) a rádoby cool hlášky moderátora při závodech, který z "drsných" závodů na opuštěných okruzích dělá bůhví co, to rozhodně nezlepší.

NFS ProStreet je opravdu špatný. Ale přecijenom jsem doufal, že budu moct dát více než 30%. No...

Pro: soundtrack, modely aut

Proti: jízdní model, nudná hratelnost, nulový pocit z jízdy

+7 +8 −1
  • PC 50
NFS: ProStreet je dost nepovedený díl. Opravdu první.Grafika je sice pěkná, vozový park je vobsáhlej, pěkný auta, sexy holky, korby co si myslej milion věcí. Co se týče tratí občas se jezdí i na silnici podobné v The Run. Tratě mi moc nevadily i když okruhy není pro většinu lidí to pravé. Závodních modů je dost. Od driftů, dragů, time attacků, sector shootoutu atd.

Soundtrack je nejhorší ze celé série. Dle mého názoru byl nejlepší v Undergroundu 2. A samozřejmě jízdní model. Ano, s volantem je pravděpodobně ovladatelnost trochu jiná, ovšem na šipkách je to PEKLO, ZLO, HRŮZA.

ProStreety na celé čáře zklamaly a moc toho nenapravil ani další díl Undercover.

Pro: grafika, vozový park

Proti: jízdní model, špatná optimalizace, soundtrack, ovladatelnost, přehršeno blbinkama, nepřehledná menu

+5 +6 −1
  • PC 30
Omlouvám se všem, kterým se hra líbila, a že jich dle hodnocení je vskutku pomálu, ale hru jsem nedohrál. Nemohl jsem, nešlo to. Nedokáži ztrátu své vůle vyjádřit jinak, než že mě ubíjela debilita hry.

Nejprve jsem doslova rostl z neuvěřitelně pokaňhaného převodu menu a obrazovek z konzolí na PC, kdy jsem doslova pozoroval, jak mi roste, kvete a následně usychá a umírá kytka na vedlejším stole, mezitím co jsem se já snažil proenterovat několika různými menu k jednomu blbému závodu, abych byl následně ubíjen znovu a znovu demencí "příběhu" a postav. Doslova mě iritovalo sledovat, jak ti tvrďáci snad div ne zachraňují svět tím, jak hláškují a svíjejí se u těch ultra-über-vytuněných plastových rakví. Ta coolovost mě ničila.

To, že to celé vypadalo přinejmenším nehezky a auta se ovládala skutečně dost ztuha (minimálně ze začátku) pominu, páčto jsem ochoten uznat, že hra samotná jaksi už není nejnovější a že se autoři snažili přinést i jistý prvek realističnosti, kdy se ty krámy fakt zřejmě neovládají lehce. Asi. Asi to tak bylo, protože jinak by to nedávalo smysl.

Nicméně já přesto nemohl. Půl dne strávit mačkáním kláves jen, abych se dostal do závodu, kde se auto dost blbě řídilo a nedalo se na to ani nijak zvlášť koukat, poslouchajíc pitomé kecy postav během přiblblých animaček, abych se dostal na konec závodu a zase mačkal klávesy a prodíral se menu jak princ křovím za spanilou Růženkou. Jenže tady mi bylo jasné, že mě nic nádherného za tím roštím nečeká, protože každý rozumný princ ví, že pohádky neexistují a že trávit čas lze i hledáním jiných princezen. Tuhle herní ProStreetovou nechám zarostlou a už se k ní nechci nikdy vracet - už o ní vím víc než dost a už i to je na mě příliš.

Peace, ProBro.

Pro: Instalace netrvá dlouho a odinstalace je ještě rychlejší; u tohohle dílu NFS skutečně platí, že "už to mám z krku"

Proti: Labyrint menu a ráj demence; neúměrně přestřelená coolovost jakéhosi pro-závodění; rozhodně neoddychové ovládání vozů

+8
  • PC 70
Po delší době vyšel díl NFS, který se nesnaží o arkádové jízdní vlastnosti, nýbrž o jízdní vlastnosti na pomezí arkády a simulátoru.

Menu je pěkné a přehledné, vše jsem bez problémů našel. Kariéra je taktéž povedená. Okruhy jsou největší slabinou tohoto dílu. Jezdí se vždy za slunečného počasí, okruhy jsou velmi jednoduché a krátké. Možná tratě pro mod Speed Challenge jsou trochu zdařilé. Vozů je zde velké množství, svým předlohám se větně podobají a dají se krásně tuningovat (možností tuningu je tu ale méně než třeba v Need for Speed: Underground 2 nebo Need for Speed: Carbon). Ovládání aut je na klávesnici velmi podivné, občas mi přišlo ,že řídím kamion a ne osobní vůz. Autům se do zatáček moc nechtělo a v driftu chytit pořádný smyk dalo docela zabrat. S volantem se ale auta ovládají docela příjemně. Drag mě tu moc nebavil, hlavně díky tomu, že se jede jen proti jednomu viditelnému soupeři (v Underground 2 proti čtyřem) a také protože se jezdí jen na rovinkách bez dopravy. Novým modem v této hře je Speed Challenge, který se autorům velmi povedl.

Grafika je úžasná, postavy vypadají téměř jako v reálu a auta jakoby z oka vypadla svým reálným předlohám.

Pro: grafika, auta, dívky, speed challenge, reálnější ovládání vozů, soupeři, menu

Proti: ovládání na klávesnici, nudné tratě, zábavnost

+10
  • PC 50
Podle me je vraceni z volneho mesta zpet na okruhy trosku krok zpatky, v predeslich nekolika dilech jsme mohli jezdit v klidu po meste, ktere sice mozna nebylo nijak zvlast propracovane (NFSU2) ale urcity pocit volnosti to davalo, i kdyz po chvili bylo nudne jezdi si pro kazdej zavod pres pul mesta, ale dalo se portovat takze to bylo v pohode a taky ze se toho da na autech upravovat porad mene, v tomhle se mi nejvic libily NFSU2 (mohli jste si zmenit i takove drobnosti jako zrdcadka apod.) Ale verim ze se muzou najit tací, kteří navrat na uzavrene okruhy uvitali, ale mezi ty ja bohuzel nepatrim.

Pro: Grafika

Proti: Zbytek

+1 +3 −2
  • PC 55
ProStreet pro mne bylo (stejně jako nejspíš pro většinu hráčů) veliké zklamání. Už po spuštění hry si všimnete chybějícího volného města a místo toho na vás čeká "legální" okruh. Pro někoho možná příjemné překvapení, pro mne tedy rozhodně ne.

Grafika hry je celkem pěkná a já i (tenkrát) se svou 128mb kartou, jednojádrovým procesorem a 2.5gb ram jsem s plynulostí neměl žádné problémy.

Další "pěstí na oko" je již zmiňovaná (ne)obtížnost hry. Všechny okruhy až na Drag jsou nesmírně jednoduché a je to po pár chvilkách už spíš nuda a dojet závod už musíte.

Samozřejmě jako každý díl je tento plně licencovaný, to ale hru nezachrání.

Pro: Grafika, licence

Proti: Obtížnost, chybějící volný svět

+14
  • PC 70
Tato hra mě velmi zklamala...ovládání na nic ,sice mě chvilkově bavila ale brzy omzela.Například ať jedu s autem 150 km/h tak mi to připadá strašně pomalé.

Při dragu mám max grip vždycky perfect launch a stejně sem poslední,takže tím chci naznačit že je jedno jak jezdíte a řadíte ale jaké máte auto :(

Pro mě určitě nejhorší díl ze série NFS

Pro: Grafika,hudba

Proti: ovladatelnost,model poškožení,tunung

-2 +4 −6
  • PC 50
I když série Need for Speed je mou nejoblíbenější závodní sérií. Poslední díl, Prostreet, mě vyloženě znechutil. Po až kýčově komixových Carbonech to byl ten poslední hřebíček do rakve. Od dalšího dílu už radši nic nebudu očekávat :-(.

Na maximální detaily vypadají Prostreety sice pěkně, ale co z toho, když engine není optimalizovaný. Na mojí sestavě, Core2duo, 2GB RAM a 8800GT, jsem po pár odjetých kolech kapituloval a nastavil skoro všude minimální detaily. Hra pak jela sice plynule, ale co z toho, když je to nuda. V novém díle nemá člověk absolutně žádný pocit rychlosti. Při jízdě s Nissanem Z350 mi připadalo, že i na kole bych ten okruh objel rychleji. Ovladatelnost vozů byla také úplně o ničem, na změnu směru reaguje hra minimálně vteřinovým zpožděním a při zatáčení opisují vozy poloměr větší než kamión.

Další nechutností byla obtížnost, nebo spíš její absence, ať už šlo o jakýkoliv závod po prvních dvou zatáčkách jsem vedl a nic se nezměnilo až do cíle. Při dragu je to zas úplně naopak, koupím ty nejlepší komponenty, při zahříváni kol získám "Max Grip", při startu "Perfect launch", při každé změně rychlosti mi hra oznámí "Perfect shift" a přesto končím se ztrátou vteřiny na vítěze a maximálně na 6. pozici. A nezáleží vůbec na tom jestli nechám komponenty přednastavené hrou, nebo si je odladím. Tak si říkám kde udělali soudruzi chybu.

Sečteno a podtrženo mi z toho vychází - PROSTREET NEBRAT ANI ZA NIC. Radši si pořiďte graficky ještě hezčí a výborně optimalizovaný Race Driver: GRID.

Pro: grafika

Proti: optimalizace, hratelnost, nevyváženost

+23 +24 −1