Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Veru, pokiaľ človek nemá návod, alebo tú hru už aspoň raz za sebou, tak to zas krátke nie je.

btw: odkedy opakom short miesto long full? :)
Pokud bych to dělil jako ags adventury na short/medium/full lenght, pak jednotlivé díly série QFG patří do první kategorie.
Tak kratky me to urcite neprislo, mozna s navodem, ale s tim je kratka skoro kazda adventura, snad s vyjimkou gigantu typu TLJ. Treba QFG 1 je mnohem kratsi. QFG jsou btw docela jednoduchy hry, navod neni potreba u zadnyho dilu.
Tak tak, když to tak vidím, budu si muset QFGIV znovu zahrát. Podle mě nejlepší hra kratšího rozsahu (vedle Duny a Dreamwebu).
4Tulareanus - Jasne, pro me taky. V podstate me taky stvou jen ty bugy, ale s temi jsem uz pozdeji nemel problemy.

4Drolin - Jo, ctverka mela vubec skvelej dabing, bohuzel v petce uz ji namluvil nekdo jinej a mnohem hur, ostatne petka ma dabing bohuzel spis prumernej.
Je to tak, s tou grafikou. Možno je to len postoj fanúšika, ale ja som rád, že bol zvolený ten grafický štýl, ktorý bol zvolený, grafika trojky a remake jednotky mi i po rokoch vizuálne vyhovujú. Možno by to chcelo lepšie rozlíšenie a v ňom čistejšiu grafiku, ale to je asi tak všetko z mojej strany.
No mňa pri tejto hre najviac frustrovali bugy, pre ktoré som tú hru v podstate nemohol vôbec poriadne rozohrať či hrať niekoľko rokov, kým sa mi to podarilo rozchodiť tak, aby to v istých situáciach nepadalo. Takže to, čo píšeš, bolo v tomto smere pre mňa druhoradé.
90210: Jj, Katrina měla především povedený dabing. A když už je tu tento topic, tak sympatický byla i hlavní protagonistka TLE :).
Ja taky, ale pri plneni nekterych ritualu to nekdy bylo uz docela frustrujici. Hra tehdy byla kritizovana pro technickou zastaralost, protoze vypadala uplne stejne jako remake jednicky a trojka, navic postradala vyrazne intro nebo outro, jedno jestli v CD nebo floppy verzi.
To som si práve nepredstavoval pod grafikou, asi skôr vizuálne spracovanie, ktoré mi príde obrazovo malebné. :) A zas tak neprehľadná mi neprišla, možno je to tým, že od jednotky (remaku), som naučený skúšať klikať všade, kde sa dá, ale beriem, že to zrovna plus tej hry asi nebude.
QFG4 skutecne grafikou zrovna nevynika, jeji neprehlednost je pak specialne v jeskyni pri plneni ritualu castou pricinou zakysu (aspon u me urcite), Eranino misto navic nevypada nijak zvlast atmosfericky. Mensi pocet vyraznych lokaci je mozna zpusobeny i tim, ze hra mela byt temnejsi, ale tu hru mam uz ale tak rad, ze se na to uz neumim divat s odstupem.

BTW Katrina je pro me urcite jednou z nejlepsich zenskych postav v pocitacovych hrach ever.
Tak u mňa tiež QFG 1 a 4 kraľujú, ale to neznamená, že aj 3 a 2 nie sú výborné. Tak kryť sa dalo len za bojovníka, ale to krytie i tak pomáhalo len proti goblinom (kde bolo zbytočné, lebo boli slabí) a zo začiatku banditom. Troll aj Cheetaur útočili z vrchu. Ale úkroky boli veľmi fajn, hlavne pri boji s tými veľkými potvorami.
Jo, divím se, že mě to nenapadlo. Jinak já jsem teda moc krytí/vyhýbání nepoužíval (neuměl?), takže jenom útok/kouzla nebo útěk... S výjimkou QFG 2 VGA, kde je ten soubojovej systém dost přepracovanej (a řekl bych, že rozhodně vylepšenej) oproti původní EGA verzi.
Jinak mně vždycky přišla atmosféra v QFG 1 (pohádková) a QFG 4 (temně pohádková) lepší než ve dvojce/trojce. Např. poušť ve dvojce (ani ulice) rozhodně na les v jedničce ani čtyřce nemá ani náhodou. Hlavně ta čtyřka podle mě nasadila laťku o dost výš (o to větší škoda těch bugů) - perfektní dabing (já vím, v době QFG 1 EGA na to holt nebyly technologie...), dost podobné mé oblíbené jedničce a hlavně hodně vtipné, napínavé a s naprosto perfektním soundtrackem.
Hex myslí asi jaštera v QFG 1. Ten bol easy, proste ho bolo treba neustále bodať a nie sa kryť a čakať na príležitosť ako napr. pri trolloch alebo banditoch.
Mňa QFG 3 dosť bavil, jediné čo mi tam chýbalo bolo, že hráš neprechádzal mapou ako "bludiskom" pospájaných obrazoviek. QFG 2 je zatiaľ jediný diel, ktorý som nedohral.
Z nějakého důvodu jsem se také ve dvojce a trojce daleko nedostal a pětku asi vynechám úplně.
U prvních dvou her máš ještě na výběr mezi staršími EGA verzemi ovládanými téměř výhradně na klávesnici a novějšími VGA verzemi ovládanými myší (QFG 1 VGA je přímo od Sierry, QFG 2 VGA od AGDInteractive). Až na grafiku a ovládání jsou velice podobné, já doporučuju novější, ty starší jsem nikdy nehrál (ale viděl).
Jinak mně se nejvíc líbila jednička a čtyřka (pětku jsem zatím pořád ještě nehrál), takže kdyby tě dvojka a/nebo trojka nudily, tak je klidně přeskoč.
HEX: Souboje mi v QFG 1-3 nepřišly nijak složitý, prostě jsem klikal na útok/vyhýbání, případně útěk nebo kouzlo. V QFG 4 jsem si ale nastavil "strategic" (nebo jak to bylo) a klikat jsem nemusel vůbec, jenom jsem si nastavoval, jak moc má útočit/kouzlit/krýt se apod. BTW vůbec nevím, jakou "bazilisk-like" potvoru máš na mysli. :-)

EDIT: A co se týče čtyřky, tak doporučuju sehnat si CD verzi s dabingem, kde už je opravená většina bugů (ještě jsem teda použil "New Rising Sun's Patch"). A bacha, ve čtyřce je hnusná chyba spočívající v tom, že když do několika dnů neuděláš určitou akci, tak hra nejde dohrát.

EDIT 2: Patche jsou tu:
http://www.sierrahelp.com/Patches-Updates/Patches-Updates-Games/QuestForGloryUpdates.html
Marty McFly: Ještě si nech poradit jak na souboje. Ovládání je tak těžkopádný, že setkání s druhým nepřítelem (takový bazilišek) byla moje konečna.

Ísť chronologicky je dobré pre 1.príbehovú náväznosť 2.ako Isair spomenul, možnosť prenesenia postavy 3.každým dielom je tam pochopiteľne viac vecí, čiže postupne to pekne "narastá".
Doporučuji začít prvním dílem. Hrdinu si následně můžeš importovat do těch dalších. Hraje se to jako klasická point and click adventura s tím, že si musíš trénovat postavu v určitých dovednostech (lezení, vrhání, akrobacie...) a občas si i zabojuješ.
OK, přiznávám barvu. Další z her, co jsem nejenom že nikdy nehrál, ale dokonce ani nevím jak k ní mám přistoupit, kterým dílem začít a jestli to má cenu. Asi má, ale pokud mi někdo může trochu pomoci (kterým dílem začít, jak se to hraje...), budu vděčný.
Není zač.

vysokou :-)

Obvykle nejsem moc alergickej na takový chyby (třeba v diskuzích je fakt neřeším), ale když už se odhodlám, tak to vezmu všechno. (A samozřejmě myslím hlavně na naše menší kolegy, kteří by si z toho mohli vzít špatnej příklad.) :-)
Díky za korekturu (a plusko :)

Takto vysoku míru chyb na tak krátkém textu si nedokážu vysvětlit.
Drolin: Dal jsem ti plusko, ale bylo by fajn, kdyby sis opravil aspoň ty hrubky:
probudilY
Ůkol
nevIniknou

a seznam překlepů:
úkázku
skaldba
kde a v jaké část světa
Navštívet
tejemný
ukázola (a myslím, že má být za tím slovem čárka)
prgram
nerzi

(Pro fajnšmekry: Myslím, že před oběma "že" ti chybí čárka, "s Bonsaiem" zní taky divně, ale budiž.)

Jo a:
"S postavou zloděje jsem se snažil pomocí hodu kamenem získat z neprotékajícího kanálu, ale to se stále nedařilo i přes velké hodnoty této vlastnosti."
(získat co?)

Je to holt jedna z mých nejoblíbenějších her a navíc "nejvýraznější" komentář (má nejvíc plusek), tak by bylo fajn ho mít bez tolika chybek...
No já jsem hrál tu dabovanou DOS CD verzi a snad jediný technický problém, na který jsem narazil (kromě pádu hned na začátku při sešupu po klouzačce) (Chernovy bug) odstranil jakejsi "New Rising Sun's patch" tuším. (Samozřejmě chápu, že třeba problémy typu "unwinnable situations" (např. Domovoi) asi opraveny holt nebudou, ale mně bude stačit, když budu moct hru dohrát když se budu řídit přesně podle návodu, tj. 1. den zajít tam, do 5. dne zajít jinam atd.)
Pokud dokáží odbugovat (neřešitelné) IV tak by to byla dobrá zpráva.
Video je fajn, QFG je úžasná série (hlavně 1. a 4. díl). Doufám, že tenhle rok se konečně dočkáme QFG na GOGu.
(Opatrnost nade vše) Jsou tam i nějaký spoilery? Pátej díl jsem ještě nehrál a nechtěl bych se připravit o nějaké překvapení. :-)
Nevíte jak se dají se zlodejem pri boji hazet ty dyky? Jednou se mi podarilo pri boji vrhnout dyku, ale vubec nevim jak. No alespon takhle na dalku pouzivam pri boji zatim akrobacii, take uzitecna vec.
Isair: jj, podobně se mi to také podařilo, jen jsem vždy pohnul hrdinou po vylezení a pak už to nejde.
Drolin: Ted jsem zkousel ziskat ten kerik se zlodejem (po zlodejovsku:)) a pokud ho tedy chces ziskat lanem a kotvou, tak nejdriv tedy musis kotvou znicit hraz, potom vylezt nad ten ker (na tu skalu nad nim) a ihned pouzit kotvu s hakem na ten ker a tvuj thief si ho lanem pritahne, bohuzel je tam opet nejaka chybka a pokud vylezes na tu skalu a se svym hrdinou popojdes, tak potom nebude chtit tu bonsai pritahnout (bude rikat neco ve smyslu, ze ji nechce poskodit a ze je to tam moc kluzke), cili musis ihned po vylezeni na tu rimsu nad kerem pouzit to lano na ten ker, pisu to zde jen tak pro zajimavost, je celkem jedno jakym zpusobem tu bonsai ziskas, ale u tohohle alespon nemusis tolik trenovat.
The Magic Meadow je oficiálne prerobená verzia (originálnym skladateľom Markom Seibertom) Erana's Peace, pre mňa je to asi najlepší herný song ever.
Veru piaty diel má veľmi dobrý soundtrack od Chance Thomasa a možno práve nielen dabing, ale celá rozhovorová zložka v je slabšia. V trojke bola ešte výborná melódia v Simbani Village.
Kultovní adventure kultovní Sierry. Nejlepší díl série. Doporučím i dnes.
Problém vyřešen, ukázalo se že je potřeba síla přes 270 a schopnost házení stačí jen 210.
Mozne to je, mozna ne s kazdym procesorem to funguje bezproblemove, protoze jinak si nedovedu predstavit, proc by potom "turbo program" bug "opravoval". Navic v dosboxu (ktery mimochodem krom operacniho systemu emuluje i nektery HW /hlavne tedy PROCESORY, Graficke karty a Zvukove karty/), pokud je hra radne opatchovana nepada. Bez dosboxu a bez turbo programu (ci jineho zpomalovace prociku), i pokud je hra opatchovana pada. (mam to odzkousene) Moje použitá verze hry je ze Score CD, popr. pak z DJoldgames, kde je ovsem take ta ze Score, jen upravena do takoveho baliku i s dosboxem, ale tez bez patchu (to uz si musi hru hrac opatchovat sam, tusim ze je to ve ver. 1.1, takze staci patch na ver. 1.2 + nejaky ten patch na opravu tech dialogu s Katrin (netusim jestli je ve Score "verzi" obsazen) a mozna nejaky import patch (tez nemam overenou jeho implementaci ve Score "verzi").

Navic tuhle radu jsem nalezl na internetu:)(na nekolika webech zabyvajici se QFG serii a dokonce i na oficialnich strankach), ze pomaha povetsinou tam je jako rada pouzit nejaky ten zpomalovac procesoru, ktery funguje (psali tam cosi, ze je chyba kvuli nekterym procesorum, takze je mozne ze to mohlo u nekterych delat problemy i v minulosti).
Takze hra bez dosboxu normalne pod windows (xp) s turbem nema jediny bug (krom toho s bonsai), pokud je radne opatchovana.
Hra s dosboxem (bez turbo programu), nema pokud je radne opatchovana jediny bug, krom toho s tou bonsai (na kterou je samozrejme ten trik, zvysit po dobu hazeni kamenu na kamennou hraz rychlost hry na maximum). Tudiz nevidim jediny problem v pouzivani dosove verze:), krom toho dabingu teda.

EDIT: Mozna pokud hra pada u Chernovy v dosboxu, tak by pomohlo tez zvysit rychlost hry na maximum a detaily na minimum, je to jako jedna moznost psana tusim na fan webech pro qfg a snad i na oficialnich strankach, ale ja osobne jsem ji nikdy nepotreboval a hra v dosboxu sla vzdy vporadku.
4Isair - Bug s Chernovym byl ve hre odjakziva, vzhledem k tomu ze je to dosova hra, tak se objevuje samozdrejme i pod dosboxem. Ja jsem ho zazil.

QGF4 bych uz nikdy nehral v disketovy verzi, pokud je jakakoliv starsi hra v CD verzi s dabingem (ktery je v tomto pripade navic vynikajici), tak neni co resit. Je treba to cd namountovat v dosboxu + stahnout si fanouskovsky patch, ktery obsahuje vsechny upravy. Jedine tahle verze poskytne ten pravy zazitek bez jakychkoliv bugu a padani programu.
Drolin: A ani kdyz nastavis rychlost hry na maximum to nejde? A mas hru opatchovanou? Jeste muzes zkusit nastavit rychlost hry na max a detaily hry na minimum ci tak neco, urcite to pujde jak rikam mam hru odehranou 4x nebo 5x s patchem na verzi 1.2 a funguje to v poradku.

Bug s Chernovym je kvuli novejsim procesorum, pokud to hrajete v dosboxu , nebo treba s "turbo programem" (takovy zpomalovac procesoru), tak je vse v poradku.
4Drolin - Jde to. Ted si vzpominam, ze jsem to rozsekal kameny a bonsai ke me doplavala. Kazdopadne si to rozehraj za maga, o obrazovku vedle od bonsaie (s bludickami) zakouzli levitaci, levituj doleva pres baziny az k Chernovymu, kde se dozvis, jestli tu hru v tyhle verzi muzes dohrat, nebo ne. Je tam asi ten vubec nejproflaklejsi bug, nemela by ti jit opustit obrazovka.
kameny právě nefungují - zkoušel jsem rozehrát za bojovníka i zloděje a dát házení na 300 abych mohl ze začátku hned získat bonzai - což ale pomocí kamení, nelze :) vypadá to že qfg asi rozehraju za mága.
Mozna by to nejak slo, ale myslim si, ze nejjednodussi bude si vytrenovat hazeni kamenama (to je behem chvilky) a tu hraz znovu prolomit kamenem, pak k tobe bonsai priplave sama:).
Pokud jsi mag tak pak kouzlo prines bude zarucene fungovat tez.
4Drolin - Zkus k tomu nejak priskakat akrobacii, nebo se vrat nahoru a vytahni to kotvou. Jde to i kouzlem. Uz si to moc nepamatuju. Nevim jestli v tyhle fazi hry jde povalit ten totem, zkus ho povalit.
No to je prave naky divny:), ta bonsai by mela priplavat k tobe po prolomeni hraze:), cili zkus load a prolomit ji jeste jednou treba kamenim.

Edit: A nepise to stejnou hlasku, jako kdyz neprolomis tu hraz? Cili to asi je zase jen naka chyba, na kterou jsem tedy jeste nikdy pri hrani nenarazil:) no rikam Load by to mohl spravit.