Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Možná jsem v něčem slepý, ale nevidím tady masivní posun od prvního dílu, jak by se dalo dle hodnocení očekávat.

Co se zlepšilo velmi, je dabing, to se nedá srovnat. Další zásadní zlepšení tkví v animacích, respektive v animovaném intru. V jedničce to byl hraný film a nedalo se na to dívat, zde je to už standardní animace, jak jsme ve hrách zvyklí a je to mnohem lepší.

U jedničky jsem si myslel, že pokud by výše zmíněné bylo lepší, jednalo by se o řádově lepší hru.

To platí, ovšem od dvojky bych čekal, že přijde i s něčím dalším, než s opravením toho, co bylo na jedničce příšerné.

Nezaznamenal jsem totiž další zásadní odlišnosti. Hraje se to úplně stejně, vypadá to úplně stejně, dokonce i průběh hry je úplně stejný. Stejně jako v jedničce nejdříve prozkoumáváme základní dům o několika patrech, ve kterém nacházíme, krom jiného, celou řadu barevných klíčů, kterými postupně dveře odemykáme, abychom se následně dostali do několika málo dalších, už menších, lokací a po neustálém vracení těch samých bossů konečně dokončili hru.

Opěvovaný příběh je podávaný opět stejným způsobem a v jedničce mě oslovil víc, bylo to něco nového. Možná jsem čekal moc, ale kde je tu jaký příběh? To, že je tu virus, co dělá zombíky, už víme. Pak tu máme dvě postavy, jedna potká někoho, druhá potká někoho. O ty, co jsme potkali, se musíme starat a občas za ně hrát. Pak je tu pár zlounů, naštvaná a zmatená maminka a především bossové, co nikdy nechtějí umřít na pořád. No a to je v podstatě všechno, aniž bych to nějak významně zjednoduššoval.

Oproti jedničce je tu víc nepřátel a méně logických úkolů (jsou tu asi tři a jsou úplně primitivní) a také mi přišlo, že více chození, což není úplně příjemná věc, protože někam se v téhle hře dostat, to si žádá aspoň 10 zatmívaček, protože dveře tu jsou co pět kroků. Pamatuji si, že v jedničce jsem animace průchodu dveřmi ani nepřeskakoval a užíval si to. Byla to skvělá věc pro atmosféru. Kdybych to ve dvojce nechal běžet taky bez přeskakování, tak se mi herní doba prodloužila aspoň dvojnásobně. Jenomže naprostou většinu času se někam vracíte, takže není moc důvodů se bát toho, co bude za dalšími dveřmi.

Abych ale úplně nekřivdil, je tu drobná odlišnost. Ačkoliv i v jedničce jsme si mohli vybrat postavu, za kterou hrajeme, necítil jsem tam od vývojářů tak velký tlak na to, dát si to ještě jednou za tu druhou postavu. Zde je to už prezentováno v podstatě tak, že pokud hru člověk dohraje jen za jednu, tak skončil v půlce. To je na jednu stranu skvělé, bylo výborné vidět příběh i z pohledu té druhé postavy. Má to však dva zásadní háčky.

První tkví v tom, že hra za druhou postavu je příliš ta samá, jako hra za tu první, ale zase málo ta samá, aby se nad tím dalo mávnout rukou a nehrát ji, protože jinak dokonce člověk ani nezažije kompletní závěr. To má ale za následek to, že hraní podruhé už mě bavilo jen velmi málo a celkový dojem mi to poměrně zkazilo.

Druhý háček tkví v tom, že jak je člověk nucen dělat to samé za obě postavy, tak to nedává smysl příběhově. Některé klíčové věci, zejména v závěru, do sebe zapadly moc hezky, ale takové ty menší věci, tam to nefunguje vůbec.

Cožpak o to, hra jako taková se mi vesměs líbila (zvláště při prvním průchodu), ale narozdíl od těch, pro které byl tento díl třeba tím prvním Resident Evilem, s nímž se setkali, já hrál jedničku dost nedávno a oslovila mě svou hratelností i atmosférou. Hratelnost je ve dvojce na vlas stejná, atmosféra dle mého o něco slabší a prostě opakovaný zážitek nebude nikdy tak dobrý, jako ten první, i přesto, že zlepšili dabing. Obzvláště v hororu, kde prostě potřebuji objevit něco nového a tajemného, abych se mohl bát.

První průchod (Claire A) by byl za 70 %, druhý průchod (Leon B) tak za 55-60 %.

Pro: zlepšený dabing, pěkné animace, chvályhodná snaha o příběhovou mozaiku dvou postav

Proti: naprosto stejné jako jednička, bez druhého průchodu to nemá smysl, ale druhý průchod není zábavný, atmosféra policejní stanice se nedá srovnat s opuštěným sídlem v pustině, příliš mnoho dveří tzn. příliš titěrné lokace pro pohyb, vracení bossů už bylo moc

+17 +19 −2
  • PC 95
Herní výzva 2017 číslo 3 - Only the Best

Po nadšení z prvního dílu, který jsem prošel celkem rychle, jsem se vrhl na druhý díl (chvilku jsem si musel dát pauzu, abych se z toho úplně nezbláznil, a neviděl zombíky na každém kroku :D).

Druhý díl samozřejmě navazuje na ten první. Sice zde hrajete za jiné postavy než v prvním díle, ale příběhově to navazuje na události, které se staly v sídle. Hrou si můžete projít buď za Claire Redfieldovou, sestru Chrise z prního dílu, nebo za Leona Kennedyho nového pracovníka policie. Jelikož jsem v prvním díle hrál za Jill Valentineovou, tak jsem pro tentokrát zvolil hru za Leona V některých situacích přijde na pomoc Ada Wong.

Oproti prvnímu dílu, zde udělali vývojáři i část města Raccoon City, které si proběhnete se všemi zombíky. Bohužel se jedná pouze o koridor, kterým musíte projít až k policejní stanici. Kam jinam taky jít, když započala zombie apokalypsa.

Když jsem dorazil na stanici, samozřejmě že tam nikdo živý, kdo by mi pomohl nezůstal. Proto jsem začal objevovat různá tajemství, které tato policejní stanice ukrývala. A že jich nebylo málo.

Styl hry je v podstatě stejný jako v prvním dílu, a tak s ním nebyl žádný problém. Občas samozřejmě pozlobí kamery, ale to je u této série v pořádku. Hra odsýpala celkem rychle a neměl jsem žádné vážnější záseky Dohráno za 3 hodiny a 3 minuty. Párkrát mi došly pásky na ukládání a dokonce i náboje, což je to nejhorší, co se může stát. Protože pobíhat po místnostech jen tak bez nábojů, to je skoro jako sebevražda. Taky jsem párkrát běhal se životy na úrovni danger, což se rovná 1 zásah a smrt.

Tentokrát autoři přidali více zombíků. Už to není jako v prvním díle, kdy jste v místnosti nebo na chodbě potkaly maximálně 3-4 zombíky. Zde jich totiž potkáte ve většině případech aspoň 6, a to už se kolem nich špatně prochází. Novými potvorami, které byly celkem nepříjemné, byli takový po zemi lezoucí lidé bez kůže s obřím mozkem a jazykem žáby (nevim, jak se jim nadává).

Dobré je, že pokud si myslíte, že už jste chodbu vyčistili, a že už v ní nic nemůže být, hra vás vyvede z vašich představ. Několikrát se mi stalo, že už jsem chodbou procházel již aspoň popáté, a najednou na mě něco vyskočilo.

Hádanky jsou sice oproti prvnímu dílu o trochu jednodušší, ale stále dokáží dobře potrápit mozkové závity. Nijak zvlášť jsem se u nich, ale nezasekl, že bych prostě nevěděl a musel použít návod, k tomu jsem se naštěstí nesnížil :-)

Hra za druhou postavu, má v sobě určité odlišnosti, dostanete se do míst, kam jste se s první postavou nemohli dostat, a zjistíte jiné, nové informace.

Pro: Příběh, zombíci, ulice města, hádanky

Proti: Občas kamera

+11 +12 −1
  • PC 100
Poté co jsem dohrál Resident Evil 1 jsem se hned vrhl na dvojku, pamatuji si že jsem hrál za Claire. Druhý díl se nakonec stal mým úplně nejoblíbenějším. Hra má úžasný příběh, neuvěřitelně hororovou atmosféru, povedená monstra, solidní grafiku, perfektní lekačky, skvělou hudbu a pěkné, docela těžké hádanky. Hře nemám co vytnout. Resident Evil 2 je Spolu se Silent Hillem moje nejoblíbenější hra.

Pro: Atmosféra, příběh, grafika, monstra, hádanky, hudba.

Proti: nic

+21
  • PC 90
Heh, dodnes si pamatuji, jak jsem přijel na návštěvu ke kamarádovi, zeptal se, co mu to tam leží za cd u kompu a on odpověděl, že nějaká blbost, nejde tam ani střílet. Já to zvědavě hodil do mechaniky a ejhle! On to Resident Evil 2! V té době jsem o něm věděl hodně málo, ale jedna z věcí byla, že je tam tlačítko pro zaměřování. A pak přišlo to nejtěžší, poprat se o to, kdo jí bude hrát. Možná bych ještě dnes dokázal z větší části odříkat celé intro Leona včetně dialogů, tahle hra mě opravdu chytla díky své hororové atmosféře. Nejvíc vzpomínám na zvuky a hudbu, ať už je to hudba klavíru, nebo krákání vran. Logické úkoly, lekačky, příběh, to vše jsem skoro až miloval. Bohužel ale hra trpěla na konzolové ovládání, špatnou grafiku a občas otravné a zdlouhavé pasáže.

Pro: Hororovost, postavy a nepřátelé

Proti: konzolové ovládání

+12
  • PC 65
O něco lepší než první díl, avšak opět hra určená na konzole, která na pc ztratila i dost z hratelnosti, grafika svého času pěkná, atmosféra taky, ale prostě hra určená na plejna, u konzolové verze 90 % u pc 65 %.

Pro: grafika, příběh, atmosféra

Proti: lepší je konzlová verze hry

+3 +10 −7
  • PC 95
Moje první originální hra. Díky tehdy ještě kultovnímu časopisu Score, jsem ji vyhrál v nějaké soutěži. Do té doby jsem o ní nic nečetl, nevěděl jsem o čem hra je, i když podle obalu jsem tušil, že půjde o simulaci hrobníka, nebo tak něco. Nutno podotknout, že v průběhu hraní stoupla u nás doma spotřeba energie, protože svícení v nočních hodinách bylo opravdu nutné a taky narostla spotřeba čistých trenýrek.
Cesta k ní se rodila těžce. Po perfektním intru, kdy jsem civěl na obrazovku s otevřenou hubou, přišlo asi dvacet úmrtí na první obrazovce. Na to ovládání si bylo opravdu potřeba zvyknout. Nesl jsem to tehdy těžce a zřejmě tam se u mě začala poprvé projevovat „počítačová agresivita“. Údery pěstí do monitoru atp. Pak jsem se však ponořil do výborného příběhu, plného hrůzostrašných nepřátel. Výborné byly lekací scény, připosraný jsem se šoural chodbou a očekával útok odkudkoliv, ten však nepřišel. Později jsem se pak už bezstarostně, tím místem vracel zpět, náhle vystřelily ze zdi ruky a já jsem zestárl o pět let. Takových scén tam bylo několik, takže teoreticky je mi teď padesát.
Celou hrou vás provází nedostatek nábojů, nedostatek léčivých bylinek, nedostatek čehokoliv co zrovna potřebujete. Navíc nemožnost ukládat kde se vám zachce, hru ještě neuvěřitelně ztíží, když k tomu připočteme logické hádanky, máme tu opravdu tvrdý oříšek. To ale není vůbec na škodu, díky tomu se hra pro mě stala legendou. Další díly šly s obtížností dolů a dolů šla i jejich kvalita.
Navíc je tu možnost hrát, ještě za druhou postavu, takže znovuhratelnost zaručena.
Nakonec se přiznám, že jsem v mládí vlastnil podobně debilní účes, jako měl Leon, takže RE2 byla pro mě jasná volba.

Fotka hry.
odkaz

Pro: obtížnost, příběh, hádanky, délka, nepřátelé

Proti: kamera

+59
  • PC 95
Prvním čím vás hra přivítá je neskutečně hnusné menu. Snad nejhnusnější v dějinách. Pokračuje v docela dobrém videu ( konzole se nezapřou). A skočí do extrémně hnusné grafiky pozadí (konzole se nezapřou). Celé je to takové podivně rozmazané. Na tom jsou slušně vymodelované postavy (640x480). Působí to opravdu jako pěst na oko. Možná s nějakým čtrnáctipalcovým monitorem by to vypadalo dobře. Možná. Grafika se ale vždycky dá přežít, když je dobrá hra.

A tím Resident Evil 2 bezesporu je. Hlavní tahák hry je jistě atmosféra. Té má Resident na rozdávání. Apokalypsa z něj přímo číší. Nejde o to, že by tupí a pomalí zombie byli vysloveně nebezpečné. Jde spíš o to, že není kam utéct. Nábojů je málo. Noční Racoon City vydává děsivé zvuky a skrývá ještě mnohem horší nebezpečí, než se na první pohled může zdát.

Na výběr máte z dvou postav Leona a Clair. Každého přivedl do Racoon City jiný motiv, ale oba dva se ocitli na špatném místě ve špatnou dobu. Každý má trochu jiný postup hrou, a to je ten hlavní důvod, proč si hru zahrát podruhé a prodloužit si zábavu o nějakých 6 hodin. Resident Evil je na rozdíl třeba od Silent Hillu zaměřený hodně na lekačky, tak se připravte, že párkrát vyletíte z kůže, protože jsou opravdu nečekané.

To co mají obě dvě hry společného je kvalita příběhu. Skvělý hororový thriller mě spolehlivě vtáhl do děje. Všechno podbarvuje ponurá hudba a skvělé zvuky. Resident Evil 2 je prostě klasika. Jedna ze dvou mých nejoblíbenějších hororových her. Zvláštní je, že to jsou vždycky dvojky. Když to takhle píšu, tak se snad brzy pustím do jedničky.

Pro: atmosféra, dvě odlišné cesty, super příběh, hrůzu nahánějící zvuky města, intro

Proti: hnusné menu,nevyváženost grafiky

+17 +18 −1
  • PC 80
Nebýt DH a zdejšímu hodnocení Resident Evilu, pravděpodobně bych druhý díl populární série nikdy nerozehrál. K mému překvapaní je RE více než hratelný, není příliš rozsáhlý (žádné natahovaní pomocí dlouhého přemístování na místo určení jako v žánrově podobném Silent Hillu) a oplývá i velice slušnou atmosférou.

Menší variabilita prostředí je nahrazena možností průchodu hry s Claire nebo Leonem, kdy jsou některé pasáže hry a cutscény odlišné. Děj je variací na zombie apokalypsu, tentokrát zapříčiněnou společností Umbrella, která vyvinula mutagení virus a následně se ji koloběh událostí vymkl z rukou. Gradace příběhu udrží pozornost a napětí hráče do té doby, než se objeví závěrečné titulky. Puzzlů je tak akorát, kolik by člověk čekal od tohoto typu her, a tvoří vcelku příjemné osvěžení od střelby do zástupů zombie nepřátel.

Hudební doprovod je minimalistický, jiný by se však ani k vystavěné atmosféře nehodil. Za velké plus považuji grafické zpracování podobné ostatním hrám z Playstationu One, kdy na detailně předrenderovaném a následné ručně dokresleném pozadí se pohybují trojrozměrné postavy.

Z mého pohledu se nejedná o převratný titul, ale "pouze" o kvalitně zpracovanou žánrovku, která je vhodná takřka pro každého hráče. Zahrání tak jistě můžu doporučit.

Pro: svižná hratelnost, dva prolínající se scénáře, ideální délka

Proti: na žádnou větší chybu jsem nenarazil - RE2 je špičkou svého žánru

+27
  • PC 100
Tenhle dil je podle me nejlepsi,hru jsem dohral nekdy v roce 2000 na ps a naprosto me dostala,i kdyz ten zacatek leckdoho odradi protoze nemate cas si projet ovladani na pc,hru sem piloval tak dlouho dokud jsem to nevytah na konecnej cas nejak kolem 1:40ti mam na ni hezky vzpominky.

Pro: grafika,dej,hudba atd.

Proti: nic

+5 +7 −2
  • PC 95
Zatial neprekonany diel serie a myslim,ze to tak aj ostane.Vinikajuca grafika-predrenderovane pozadia prekypuju detailami.
Skvela atmosfera a hratelnost,zaujimavy pribeh.Zvuky a hudba bez debaty.Zvlast hudba znejuca v save room mi znela lahodne.
Moznost hrat za dve postavy a scenar za kazdu z nich je mierne odlisny.Trochu krkolomne ovladanie sa da takemu dielu s radostou odpustit.
Celkovo pre mna jeden z najlepsi hernych zazitkov a ani dnes tato lahodka nestratila zo svojho lesku.

Pro: takmer vsetko

Proti: ovladanie mi nesadlo hned na prsty

+7 +10 −3
  • PC 95
Dnes už to bude více než pět let, co jsem tuto hru dohrál, ale stále jsem nenarazil na žádnou jinou, která by jí mohla v daném žánru konkurovat.
Neopakovatelná atmosféra hroutícího se města, famózní FMV sekvence, uvěřitelné postavy a jejich vlastní příběhy, akční a přitom stále plíživě děsivá hratelnost... to vše činí z Resident Evil 2 naprosto neoddiskutovatelného krále survival horrorů, který se díky dnešním trendům už jen velmi těžko dočká nástupce.
A za snad nejgeniálnější prvek hry považuji zpřístupnění druhého scénáře, který ukazuje všechny události z dalšího úhlu pohledu a činí tak z celé hry propracovanou a perfektně do sebe zapadající mozaiku.
+17 +18 −1
  • PC 100
Temná hudba, noc, do zdánlivě obyčejného městečka přijíždí osamělý cizinec. Zastavuje, protože světla reflektorů osvětlují nehybnou postavu ležící na silnici. Leon Kennedy, nový policista v Racoon City, vystupuje z auta. Vrány, krmící se na nehybném těle poplašeně odlétají. Sleduje ho mnoho očí, ale on to ještě neví. Přichází k tělu a už tuší že něco není v pořádku. Na zátylku se mu usazuje nepříjemný pocit, jako by ho někdo sledoval. Obrací tělo tváří k sobě a vidí zmasakrované torzo. Najednou se ze všech stran začnout hrnout Zombie, zmasakrovaná postava ležící Leonovi u nohou se mu snaží s šíleným výrazem zakousnout do nohy. Leon tasí zbraň a už se nerozmýšlí. Střílí ležící zrůdu do hlavy a utíká......

Tohle intro (které je mimochodem mnohem delší) mě vždy posadilo na zadek. Ne jen po grafické stránce, na tu dobu neuvěřitelné, ale hlavně po stránce střihu, kamery a atmosféry. Parádní začátek. Intro končí výbuchem cisterny a oba hrdinové jsou na opačných stranách plamenů. Vývojáři se s tím moc nemazali a po ovládnutí vámi vybrané postavy se vám okamžitě v ústrety šoupou hned tři Zombie. Ovládání chce trochu cviku, takže několikrát jsem do 15ti vteřin zemřel.:-))

Alfou a Omegou RE2 je PŘÍBĚH!!!!
Je podáván naprosto neuvěřitelně polehoučku a velice smysluplnně (ikdyž neustále v hádankách). Většinu příběhu se dozvíme pouze z různých tiskopisů, faxů, zpráv a vzkazů, memorand. Občas od ŽIVÉHO člověka. A že to panečku příběh je!! Byl jsem přikovaný k obrazovce a z každého posunu jsem měl svátek. Hra je polehoučku gradována až k obrovskému finále. Zjišťování příčiny nákazy a hledání cesty k antiviru nás zavede na spoustu zajímavých míst. Velmi mile mě překvapili sci-fi prvky z laboratoří apod. z poslední třetiny hry. Prostě vstup a hraní v komplexu Ubrella Corporation je geniální vyvrcholení celé hry. Chci ještě vyzdvyhnout charaktery a postavy, které se v příběhu objevují. Jsou velmi osobyté a uvěřitelné, mají svůj životní příběh a motivy, díky kterým jednají jak jednají.

Tady se dostáváme k level designu:
Velmi realistický, zkáza města na mě dýchala na každém kroku. Chodby se zatlučenými okny, všudypřítomné známky boje, opuštěná auta, domy a obchody, krev. Designéři dokázali zkloubit viktoriánský styl s hororovým městským prostředím, následně ještě s hi-tech prvky. Ať už jsem byl na ulici, v domech, v kanálech, nebo v laboratořích, vše bylo znamenitě designováno, smysl pro detail až neuvěřitelný. Vše co se někde válí má svůj smysl, prostě tak jako ve skutečnosti.

Hratelnost:
Po naučení-se ovládání (bez míření nelze střílet-však to jistě znáte) je hratelnost omezována pouze kamerou. Ale prostě je to takový styl hry a já ho tak beru. Vše se děje ve statických "obrazech", kterými se pohybujeme. Nábojů je zde zoufale málo i na EASY obtížnost, o HARD ani nemluvím. Hraní za Leona nebo Claire přináší mírné nuance a změny v příběhu. Když hrajete za Leona, tak některé dveře a lokace nejdou zpřístupnit (co já se napřemýšlel jak se tam dostat) , protože je projdete jen pokud hrajete za Claire. Takže znovuhratelnost je jednoduše povinností. Postavy se v příběhu několikrát setkají, zahrajete si zde dokonce za malé dítě, ale nic prozrazovat nebudu. Hraní střídají v některých pasážích digitální filmečky-na tu dobu TOP animace, které také odkrývají příběh a různé události, které se staly, než jste přišli na ono místo. Asi jediné mínus hra odnáší za neskonale dlouhé načítání při průchodu dveřmi-jistě všichni znáte. Hratelnost je celkově výborně vyvážená, všeho je sice akutní nedostatek, takže se stále balancuje na hranici žití a nežití, ale i přesto lze RE2 "v pohodě" dohrát.:-))

Puzzly a hádanky.
Jednička s hvězdičnou dvakrát podtržená pro lidi co vymýšleli tuto složku RE2. Za prvé nejsou vůbec, ale vůbec lehké (oproti prvnímu dílu jsou však jednodušší), za druhé mají přísnou logiku a využití. Rozhodně nejzábavnější část hry. Příklad, kdy najdu ventil a nosím ho polovinu hry, abych ho pak jednou použil, ale bez něj bych nemohl hrát dál. Není zde omezena nosnost postavy, takže si můžete nést kolik věcí chcete (možná jen omezení slotů na věci, ale to už si nepamatuju). Některé absolutně zbytečně, ale to se dozvíte až na konci.:-)

Grafika:
Jedním slovem nádhera. Digitální (renderované??) filmečky dechberoucí, engine výborně zpracovaný.

Zvuk:
Opět mazec, šourání, šoupání, vrčení, zvuky Zombie, psi, hudební doprovod (mistrný), zvuky strojů, mechanismů a věcí na nejvyšší úrovni.

Souboje:
Nepřátele mají opravdu tuhý kořínek, ale po překonání strachu jsem si nechal pěkně přišourat Zombie až k sobě a brokovnicí jednou mířenou ze spodu do hlavy pěkně vymaloval strop surrealistickými vzory. Typů nepřátel je hodně, Bossové ani nemluvím-vyždy to bylo jen tak tak. Spotřeba kytek (herb) zde byla značná.:-)) Zbraně zde jsou klasická pistole, brokovnice, samopal (později a jen s jedinou várkou nábojů), Magnum r.44mm, dokonce plamenomet atd, všechny už si nepamatuju.

Celkově:
RE2 je pro mě srdcová záležitost. Hrál jsem tehdy ještě na PSX a neměl memory card na ukládání hry, takže jsem ji celou musel projít bez jediného uložení-BEZ ZTRÁTY ŽIVOTA!!!! Dodnes si pamatuju ten okamžik, kdy jsem opravdu uviděl závěrečné titulky, tam se skvělo číslo 24h,35min - čili moje herní doba. Vše přeloženo se slovníčkem v ruce, prostě palba.

Tomuto říkám jedna z dokonalých her, totálně promyšlených, totálně dodělaných, technologicky špička ve své době, bez bugů, s geniálním level designem, s perfektním chytlavým a tajemným příběhem a doslova s povinností hrát znova.

Pro: PŘÍBĚH!!, zvuk, grafika, filmečky, postavy, délka hry, puzzly, level design, žádné bugy.

Proti: Kromě dlouhého načítání při průchodu dveřmu jednoduše NIC.

+20