Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Maximus (26.02.2016 10:41): To asi těžko. Na Xbox se prodal milion za dva měsíce, takže na pc by se musely za měsíc prodat dva. A to se neprodaly. Podle Steamspy je to jenom půl milionu. Ledaže by se na Xbox za první měsíc prodalo 200 tisíc a v druhým 800, pak by to možná bylo třikrát víc, ale to je nesmysl.
@Maximus (26.02.2016 10:41): Už jen čekám zprávu od Squeenix, jak je TR značka nevydělečná a že to nesplnilo očekávání a že za to mužou zasraní warezaci a bla bla, jejich chyba to v žadnem případě není. Prodeje PS4 verze za ten rok či kdy to vyjde budou teprv vtipné. Každopádně ten úspěch PC verze mě těší no..

Jinak dnes vyšla čeština pro zákazniky Xzone a donatory.
Tak PC verzia je v predajnosti úspešná a za prvý mesiac sa hry predalo 3x toľko ako za ten istý čas na Xbone.
Tak musím férově říct, že hra se dále trochu zlepšila, začala relativně běhat (ačkoli jsem to technicky plně nepochopil, boj v hořícím baráku běží líp, než statický pohled na komplikovanou a nikterak výjimečně pěknou stavbu v otevřeném prostředí) a některé lokace se dokáží vymanit z šedivé nudy zimní klemry, vcucnout a nadchnout. Sem tam se mi někoho podařilo zabít unikátně, nebo náhodně způsobeným výbuchem, za to jsem hře zatleskal. Asi jako když jsem na konci Far Cry omylem podříz krček své vlastní holce.

Na druhou stranu Square Enix, studio s očividně naditými penězotoky, očividně nemá tak odvážné a talentované scénáristy a gamedesignéry jako animátory a grafiky (kteří jsou machry).
Já dělám obchody přes Ebay, který kumuluje Paypal prachy, které mě celkem nebolí, takže si tam pořizuju co můžu, včetně (výhodných) her, čili dlabu na ty prachy, ale mrzí mě, že mě ta hra prozatím opět zklamala, a že se v určitých scénách skoro nehýbe bez ohledu na úpravu grafiky (2 GB Ati R270X, iťák mi opravil komp a poradil grafárnu prozatím ještě neupgradovat). Příběh (texty) a souboje jsou celkem okay, ale nějak to ztrácí tu objevovací atmosféru, kterou zastiňuje mnoho zbytečných nudných jeskyní s lootem, a levely přecpané opičíma drahama. No, aspoň mi zbyde do života více času, bude se to teď hodit
@fak (24.02.2016 06:15): Paradoxní je, že jsem F4 nejdříve vyzkoušel warez, asi 2 hodiny. Paxem ho koupil mimo Steam za 35€ a hrál jsem ho další 2 hodiny, než mě přestal bavit. Najednou jsem si uvědomil, že ho vlastně nemůžu refundovat :)
Ještě včera jsem si velmi mnul ručičky když se mě povedlo hru obstarat za 770 CZK odněkud z Kanady, ale dnes už si to nemyslím. Prozatím mě to přijde hodně špatné od vyladění přes brzy nudné prostředí a RPG prvky. Ta hra se od posledně naprosto vůbec zásadně neproměnila, takže mě začala srát ještě o něco dříve, než Tomb Raider 2013. Nejradši bych to refundnul ale to u SW nejde.
Vzpominate na TR2 - vrak Maria Doria? To byla kua misička. Grafika predpotopni, ale genialni barvicky a nervozni atmosfera lokalitou prostupujici - melo to mamuti kulky. Bych si skoro neco podobneho pral videt v nejakem z milionu budoucich dilu. Byl to zlaty fond predvalecneho game designu:-)
@Paul (19.02.2016 20:23): Přesně tak. Jak už jsem ostatně dnes psal v komentáři. Chtělo by to více lokací a více kontinetů. A jednotlivá dobrudružství v jednotlivých zemích překlenout pobytem v Croft Manor. To by byla taková výchozí základna pro výpravy :-)
Pro další díl bych asi uvítal nějakou Afriku a jižní Ameriku.
Dotaz, jsou tam pak i další lokace, nebo se celá hra odehrává na zasněžený sibiři ?
V prvním TR rozhodně nebylo tolik harampádí a tuna sraček rozesetá na 30m čtverečních, to teda ne. Tam občas člověk něco našel a nazdar, o skillování postavy samozřejmě taky nebyla tehdy vůbec řeč. Proč to serou tady je mi záhadou. Výroba milionu věcí, šípů a'la napřed pkácet strom, pak jít do tábora, pak vyrobit, pak můžu konečně někomu zabořit ten šíp do oka. hmm, vážně super zábava.
@TombSpirit (18.02.2016 12:51): No ale to byly "secret" typu malá lékárnička, žádné collectibles tam nebyly. Spíš než předměty to tedy byly skryté lokace, i když se ta znělka rozezněla při sebrání toho předmětu.
@Fatality (18.02.2016 11:48): V TR1 byly jen secrets ve smyslu skrytých předmětů (po nalezení zazněla znělka a hra si to zapamatovala). V TR2 byly sošky draků, po nalezení všech 3 v daném levelu hráč získal nějaké předměty (typicky náboje), pokud jich našel míň, nedostal nic. V TR3 to bylo stejně jako v TR1, navíc po nalezení všech secrets se zpřístupnil bonusový level. Žádné extra výzvy tam tedy rozhodně nebyly.
V Tomb Raider 1 se sbíraly nějaké collectibles? Já si vzpomínám, že to bylo ve druhém díle, to člověk sbíral tři draky v každé úrovni.
@M.a.t.t. (18.02.2016 10:49): "Že niekomu subjektívne príde, že tu je toho výrazne viac, je fakt len subjektívne," tohle je prostě kec :) To že ti to nevadilo je jiná věc. Mě by to možná taky tolik nevadilo kdyby toho spousta dnešních her nebyla plná. Už se mi trochu zajídá dělat v každý druhý hře glorifikovanýho garbagemana :)
@M.a.t.t. (18.02.2016 09:25): sorry ale tady nemáš pravdu. TR1 to sice měl taky, ale mnohem méně a hlavně to tak nebilo do očí. Na tom není nic subjektivního. Tady to vyloženě zubisoftovali s těma tabulkama harampádí 0/20.
Uvítal bych kdyby těch krámů ke sbírání bylo mnohem méně a měly větší efekt, a aby tam vůbec tabulky 0/20 nebyly, popř. se daly zobrazit někde v zahrabaném menu kde nebudou působit na ty nejnižší OCD pudy. Tohle je hnus.
Já měl problém trochu s poslední 1/5 hry ... Docela mi vadí, že se hra proměnila stejně jako předchozí díl ( pokud si dobře pamatuju ) v masakr, což je škoda ...
Materiálu se všude valí hromady, takže nedostatek jsem nikdy nepociťoval, což beru taky jako - ...
Miliony různých skillů mi taky dost vadí, nechápu, proč se snaží vývojáři ze singl hry dělat Wowko, kde je to opodstatněné.
Byl bych mnohem raději, kdyby se minimálně o 1/2 srazil důraz na akci a když už souboje, tak o něco náročnější s menším počtem nepřátel a taky neustálí nedostatek munice ...
Jenže dneska je všechno AAA casual, aby to mohl hrát skoro každý ... :(
Jinak hra jako celek fajn zábava a určitě jedna z těch lepších her minulého roku.
Výzvy a hromadu collectibles obsahoval aj prvý Tomb Raider :) Že niekomu subjektívne príde, že tu je toho výrazne viac, je fakt len subjektívne, naviac som ozaj nemal pocit, že by to Crystal Dynamics nejak výrazne tlačili do popredia. To bude najskôr dané tým, že atmosféra ostrova ala Lost to pre mnohých prebila.
@Paul (15.02.2016 18:44): Tak to vypadá, že nebudu jedinej, komu tyhle věci vadí. O několik postů níže jsem se kvůli tomu dokonce trochu rozohnil. :)

Tenhle Tomb Raider má imo dobrej začátek a konec, ale to mezi tím je prostě jen nijak zvlášť propracovaná collectibles vata.
Tak taky koupeno. Počkám pár dní na češtinu a pak se do toho pustím - zatím jsem vyzkoušel jen pár nepříběhových misí a super. Ten sníh je fakt parádní...
@Paul (15.02.2016 18:44): Nemůžu s tebou nesouhlasit. Příběh mi přijde bídně průměrný, možná i podprůměrný, ale mám také odehráno cca 5 hodin, takže uvidíme dál. A jinak mě na tom serou úplně ty stejný věci co tebe, ta konzolovitost z toho fakt stříká plnými proudy. Ale jak říkáš, uvidíme dál. Zatím jsem si vod toho dal na týden pauzu.
@Paul (16.02.2016 11:20): Čo som pochopil, tak tieto ocenenia sú aj vďaka prísnym kritériam ohľadom toho, čo môže byť nominované, ani nie sú brané za nejaké smerodajné. Aj zoznamy nominovanych o čomsi vypovedajú - dostali sa tam veci ako Disney Epic Mickey 2, Mortal Kombat, Command & Conquer: Red Alert 3, čiže hry, ktoré by nik pri zmysloch nevyzdvihoval práve kvôli príbehu. Samozrejme, tento rok boli nominované Pillars of Eternity, The Witcher 3, v minulosti napríklad aj Fallout: New Vegas, dajme tomu aj Alien: Isolation (pretože Alien je legenda), ale inak je to samý Assassin's Creed (v predošlom ročníku boli dokonca nominovaní aj Unity a Freedom Cry), alebo Fallout 3. Až sa čudujem, že nebol nominovaný Fallout 4.

Ale zase ak to človek berie čisto pre zaujímavosť, tak s tým nemôže mať problém.
@Paul (15.02.2016 21:26): Schválne som si pozrel predošlých víťazov - Star Wars: The Force Unleashed, Uncharted 2: Among Thieves, Assassin's Creed: Brotherhood, Uncharted 3: Drake's Deception, Assassin's Creed III: Liberation, The Last of Us a The Last of Us: Left Behind

Súhlasím asi len s Last of Us :)
@M.a.t.t. (15.02.2016 19:24): jsem teď četl že nominovaný mohli bejt jen členové tý guildy, tak asi ostatní studia a scénáristi tam nejsou. Ikdyž mi teda přijde divný že by CDP měl scénáristy co jsou v americký writers guildě. Možná tam maj jednoho toho Travise Currita a tak maj nárok...ikdyž ne na vítězství, to už museli dát paní Pratchettové :)
Tiež nad tým krútim hlavou. A že ma hra inak bavila dosť a má aj super spád. Prečo je vôbec vo výbere Assassin’s Creed Syndicate? Kde je Life Is Strange? SOMA? Tales from the Borderlands? :)
Mám nahráno 6 hodin, takže předčasné dělat soudy, ale jestli tohle má bejt nejlépe napsaná hra minulého roku, tak já jsem čínskej pánbůh srandy. Už za těch 6 hodin tam byly lajny dialogu kdy jsem si musel říct "tohle je lame" zralý na facepalm. Z tohoto výběru to měli dostat samozřejmě poláci nebo kaliforňané z Obsidianu..
A pak mě ještě mrzí jak se ta hra zubisoftovala, u každýho kempu výpis milionu píčovin co jako mám sbírat, chjo :(
Jinak atmosféra supr, gameplay zábavnej, grafika krásná, takže hodnocení bude snad dobré.
@Maximus (15.02.2016 14:35): Chtěl jsem říct, že bodeť, když tam beztak byli jediní nominovaní, jenže pak jsem se šel mrknout a...

"Assassin’s Creed Syndicate, Story by Marc-Alexis Cote, Hugo Giard, Corey May, Jeffrey Yohalem; Narrative Director Corey May; Lead Writer Jeffrey Yohalem; Assistant Narrative Director Melissa MacCoubrey; Scriptwriters Richard Farrese, Russell Lees, Mark Llabres Hill, James Nadiger, Jared Schincariol, Travis Stout, Ceri Young; Additional Writing Judith Flanders, C.J. Kershner, Gabrielle Shrager, Danny Wallace; Additional Senior Writer Paul Monk; Ubisoft

Pillars of Eternity, Lead Writer Eric Fenstermaker; Writers Carrie Patel, Olivia Veras; Additional Writing Chris Avellone, Jeff Husges, Matt MacLean, Jorge Salgado, Josh Sawyer, George Ziets; Obsidian Entertainment

Rise of the Tomb Raider, Lead Narrative Designer John Stafford; Narrative Designer Cameron Suey; Lead Writer Rhianna Pratchett; Additional Writer Philip Gelatt; Microsoft - WINNER

The Witcher 3: Wild Hunt, Lead Writer Marcin Blacha; Lead English Writer Borys Pugacz-Muraszkiewicz; Writers Arkadiusz Borowik, Aleksandra Motyka, Bartosz Ochman, Karolina Stachyra, Jakub Szamalek; Additional Writers Marcin Batylda, Michal Galek, Tomasz Marchewka, Robert Oglodzinski, Rafal Praszalek, Artur Sliwinski, Stanislaw Swiecicki, Pawel Zych; Story Marcin Blacha, Jakub Szamalek; CD Projekt RED"


... A RotTR je z toho jediná 'linerání' hra s jasně definovaným 'filmovým' spádem a vyprávěním... Takže asi tak.
nerad vam vstupuji do zabehnute debaty ale vyplati se koupit season pass? nebo, jak se mi zda, chteji prachy navic za uplny picoviny?
Tak v prípade TR je za collectibles vždy nejaká odmena. Nejaká nová zbraň, skin pre Laru atď.

Na zbieranie je tu toho naozaj veľmi veľa a človek sa ani nemusí veľmi pri hľadaní snažiť, lebo je mu to pchané stále pred nos, ale nejak mi to nevadilo. Keď ma hľadanie blbostí prestalo baviť, tak som ich jednoducho nehľadal a nijako mi to dobrý pocit z hry nenarušilo.
@JohnCZ (10.02.2016 12:43): Dobre, že to hovoríš. Ak ma pamäť neklame, za splnenie všetkých hrobiek a konkrétneho úlohu s tým spojeného myslím získaš nový outfit :D

Expeditions mód je taká somarinka, ale niekoho to môže baviť :)