Nový TR se nepředvedl zrovna tak, jak jsem očekával. Relativně slušné komorní dobrodrůžo z roku 2013 bylo nahrazeno macho příběhem o nesmrtelnosti a záchraně světa. Vystrašená Lara se stala urpuťačkou bojující za prokázání pravdy svého otce a neštítí se po cestě probodávat hrtany a popravovat brokovnicí do brady. Vždyť je to všechno, co má! (jaxama říká)
Předně - hra je napsaná neuvěřitelně hloupě. Nalezené zápisky mě asi tak od poloviny absolutně přestaly tankovat a jednoduše jsem je ignoroval, samotnou kapitolou jsou pak posuny v ději přes enginové animace. Jejich režie je něco tak hloupoučkého a nesmyslného, že se jsem se musel chytat stolu, abych nespadl ze židle nad demencí situace. Příklad: Jacob a Lara jsou oddělení poté, co se před Jacoba sesype hromada kamení. Lara se dostává do jeskynního systému, je sníh a noc. Proplave malou jeskyní a jako mávnutím kouzelného proutku se travička zazelená, je den a Jacob se objevuje na scéně zrovna ve chvíli, kdy má Lara dostat šíp mezi oči. Tomu říkám načasování podle skutečné události! Nebo: Speciální jednotka se slaňuje do kopule katedrály, aby si došla pro artefakt. Naprosto přehlíží velkého tlustého černocha, který členy komanda nastrká do propasti jednoho podruhém. Jonah zachraňuje Laru (protože jeho znovuobjevení ve hře musí být naprosto zásadní, jinak by si hráč klepal na čelo, že se objevil na scéně a všechno posral). Sám je ale unesen i s artefaktem v ruce, zatím co Lara aka Priority # 1, je ponechána na místě.
8GB VRAM na nových grafikách bude využito naprosto bezezbytku, ale ani GTX 1070 není zárukou plynulého běhu. Především v otevřených lokacích, jako Geothermal Valley nebo Soviet Instalation... Paradoxně právě v těchto místech vypadá hra nejhůře, protože množství flóry, členitosti terénu a vůbec celkové komplexity scény, naprosto znemožňuje enginu vypadat dobře a hýbat se plynule. To má za následek odporné zubaté okraje, nepříjemný shimmering lesklých věcí, těžko pochopitelnou rozmazanost jakékoli scény s vodou a samozřejmě propady FPS. V některých místech jsem si připadal jako v deset let staré hře. Oproti tomu enginové animace a některé scénérie, odehrávající se „víc na tělo“, vypadají opravdu úžasně.
Collectibles a crafting systém je tady tak nějak krát dva, oproti TR 2013. Všeho je víc, bordel se válí úplně všude a vůbec je to naprostý ráj pro všechny sběratele a noční můra pro completionisty. Lara nemá problém si vytvořit výbušnou hlavici šípu s tříštivým účinkem, namontovat si ji na šíp a střelit ji nepřáteli mezi oči. To vše asi za 3 vteřiny, při souboji, když se kryje za překážkou. Otrávené šípy jsou absolutní overkill, zabijí klidně 5 nepřátel naráz prakticky instantně a stává se tak z nich slušný gamebreaker. Doporučuji nepoužívat. Jinak bych soubojů klidně snesl i víc, naopak řešení hádanek v rámci nepovinných hrobek, mě výsostně nebavilo.
TR 2013 tak zůstává zatím prvním a posledním dílem série, který jsem si opravdu užil. Dvakrát. RotTR mě spíše nebavil a hrál jsem jej jen ze setrvačnosti a ze špatného pocitu vyhozených devíti stovek. Kdybych hru stáhl z warezu, ani bych ji nedohrál...
Hodnocení: ✰
Předně - hra je napsaná neuvěřitelně hloupě. Nalezené zápisky mě asi tak od poloviny absolutně přestaly tankovat a jednoduše jsem je ignoroval, samotnou kapitolou jsou pak posuny v ději přes enginové animace. Jejich režie je něco tak hloupoučkého a nesmyslného, že se jsem se musel chytat stolu, abych nespadl ze židle nad demencí situace. Příklad: Jacob a Lara jsou oddělení poté, co se před Jacoba sesype hromada kamení. Lara se dostává do jeskynního systému, je sníh a noc. Proplave malou jeskyní a jako mávnutím kouzelného proutku se travička zazelená, je den a Jacob se objevuje na scéně zrovna ve chvíli, kdy má Lara dostat šíp mezi oči. Tomu říkám načasování podle skutečné události! Nebo: Speciální jednotka se slaňuje do kopule katedrály, aby si došla pro artefakt. Naprosto přehlíží velkého tlustého černocha, který členy komanda nastrká do propasti jednoho podruhém. Jonah zachraňuje Laru (protože jeho znovuobjevení ve hře musí být naprosto zásadní, jinak by si hráč klepal na čelo, že se objevil na scéně a všechno posral). Sám je ale unesen i s artefaktem v ruce, zatím co Lara aka Priority # 1, je ponechána na místě.
8GB VRAM na nových grafikách bude využito naprosto bezezbytku, ale ani GTX 1070 není zárukou plynulého běhu. Především v otevřených lokacích, jako Geothermal Valley nebo Soviet Instalation... Paradoxně právě v těchto místech vypadá hra nejhůře, protože množství flóry, členitosti terénu a vůbec celkové komplexity scény, naprosto znemožňuje enginu vypadat dobře a hýbat se plynule. To má za následek odporné zubaté okraje, nepříjemný shimmering lesklých věcí, těžko pochopitelnou rozmazanost jakékoli scény s vodou a samozřejmě propady FPS. V některých místech jsem si připadal jako v deset let staré hře. Oproti tomu enginové animace a některé scénérie, odehrávající se „víc na tělo“, vypadají opravdu úžasně.
Collectibles a crafting systém je tady tak nějak krát dva, oproti TR 2013. Všeho je víc, bordel se válí úplně všude a vůbec je to naprostý ráj pro všechny sběratele a noční můra pro completionisty. Lara nemá problém si vytvořit výbušnou hlavici šípu s tříštivým účinkem, namontovat si ji na šíp a střelit ji nepřáteli mezi oči. To vše asi za 3 vteřiny, při souboji, když se kryje za překážkou. Otrávené šípy jsou absolutní overkill, zabijí klidně 5 nepřátel naráz prakticky instantně a stává se tak z nich slušný gamebreaker. Doporučuji nepoužívat. Jinak bych soubojů klidně snesl i víc, naopak řešení hádanek v rámci nepovinných hrobek, mě výsostně nebavilo.
TR 2013 tak zůstává zatím prvním a posledním dílem série, který jsem si opravdu užil. Dvakrát. RotTR mě spíše nebavil a hrál jsem jej jen ze setrvačnosti a ze špatného pocitu vyhozených devíti stovek. Kdybych hru stáhl z warezu, ani bych ji nedohrál...
Hodnocení: ✰