Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

ugra: když tam jsou proti své vůli, tak nebudu vycházet vstříc Masterům, tak jako ostatní a povstanu proti nim. mají to blbě vymyšlené a tohle je hodně velká hloupost, přinutit mě tam zůstat. to přece není vězení, ale klášter proboha...
marwel - Mě tenhle styl naprosto vyhovuje a myslim že početné fanouškovské základně taky, tak proč na tom něco měnit.
ugra: Na druhou stranu meli Pirane skvelou prilezitos zacit od zacatku, vybudovat novy fungujici system, novy svet, vymanit se z Gothic stylu, ale promarnili ji.

Ale to co jsem videl co delaji Spellbound s Gothic 4, no nevim nevim. Mozna to nakonec udelali Pirane dobre, jinak by tu totiz dalsi dil gothica docela chybel.
garret - taky aby to nebylo podobný gothicu, když to dělalo stejný studio. Jako kopírku bych to neoznačoval, je to prostě pokračování s jinym názvem :) Na bugy jsem ještě nenarazil, jen ten s pohybující se kamerou po otevření mapy. Asi problém u tebe.
K tomu co píšeš ve spoileru - Oni téméř všichni kdo jsou v Monastery tam jsou taky proti svý vůli, zažili v podstatě to stejný co ty - násilný odvlečení, takže nevim proč bys s nima nemohl bejt kamarád :) A trénuješ protože ti v podstatě nic jinýho nezbejvá, utýct nemůžeš protože dveře jsou (zatim) zavřený.
Nechápu z čeho jste tak odvaření. Je to normální kopírka Gothicu, dost zabugovaná, teď jsem v Monastery a většinu času loaduju, protože logické věci tady nefungují. Hra se podivně zasekává, spustí jednou ze dvou pokusů a je neuvěřilně lineární. Stupidní dialogy a úkoly, rozdělení frakcí atd., to je normální dejavu. o hlavním hrdinovi ani nemluvím, to je normální guma. když mě zajmou násilím do Monastery, tak se tam všichni tváří, jako by se nic nestalo, že mám trénovat a všichni se tváří jako kamarádi a ta moje guma je s nimi taky kamarád, vždyť je to tam vlastně fajn.... co to je za blbost???
Pooky: Taky jsem takhle ukladal, ale uz jsem si zvykl to ukladat 001, 002, 003.. stejne to ukladam jen kvuli zaloham. Pokud bych te hre veril, mam savy jen dva plus quick. Ale co, pokud to srovnas s ukladanim v Company of Heroes, kazdy system je skvely.:)
Takový dilema : ).A jakto že už nemáš originálku? Si jí vezmi na xzouně a hraj ne? : ) Já bych se do Risenu taky moc rád ponořil, ale jsem teď uprostřed Tormentu co mě baví hodně, takže Risen počká..a možná do tý doby zlevní na 500.
Jezis, ale to demo me sere. Straaaasne me to nalakalo a straaaasne bych to chtel hrat, ale nechci si dal kazit zacatek plne hry :)
A zaroven nechci rozehravat nic jinyho... je to tezke :)
Pooky: Mělo, ale co naděláš. V hodně hrách to pravidlem není no.
Pivo: Stejně by to ve hře mělo jít, nebo alespoň přepsání s možnou změnu názvu uložené pozice. Což často používám a ukládám hry se jmény "v jeskyni, ve městě, na tůře, pozoruji západ slunce, apod." :)

Jinak jsem nějak zlepšil chod hry a běhá mi na medium tak 40fps (v interiérech i 100fps), ale jakmile vkročim do přístavu, tak to letí pod 15fps :-/
Ugra: double-tap je prvni vec, kterou u soubojoveho systemu zkousim. Zda se, ze ne vsichni to tak delaji.:D
Ugra: Dobrá příhoda.
Montana: Nějak se mi stahovat nechce :-)
Pooky: Sice jsem hru nehrál a neměl v compu, ale jestli chceš odstranit určité savy, tak myslím, že ve složce by to nějak rozlišit šlo, ne? Alespoň u většiny her to problém rozhodně není.
Řekl bych, že pomocí hry to nejde.

Btw už jsem našel toho kraybana, samozřejmě byl na poslednim místě kam jsem se nekoukl :)
Za boha nemůžu přijít na to, jak se mažou savy. Ví někdo? (myslím pomocí hry)
Neví někdo, kde je ten pošahanej krayban z questu od abraxe z monastery? Má prej bejt v nějakym lesíku na úpatí hory, ale nemůžu ho furt najít.

/edit Ted koukám do logu že už jsem s nim mluvil, ale nemůžu si vzpomenout kterej to je :/
Ted jsem prožil skvělý okamžik :)

Objevil jsem vchod do jedné jeskyně, kterou strážil War cricket (důlní červ z G2), kterej je pro mě zatim dost tuhej. Po několika neúspěšnejch pokusech ho zabít jsem si řekl - kašlu na to, proběhnu to a proběh jsem to. Vběhl jsem do jeskyně, tam mě překvapila partička zákeřných gnomů. Začal jsem s nima bojovat a najednou koukám, důlní červ mě sledoval a zapojil se do souboje. Následoval hroznej matrix, kdy jsem s obrovskym štěstim uhejbal před gnomama a červem, zabil jsem gnomy, červ měl furt plno, tak jsem se dal na zoufalej úprk kamsi dále do jeskynního systému. Běžim chodbou, najednou si v dálce všimnu takový tý podlahy, ze který vyjedou bodáky když na to stoupnete.

V hlavě se mi v mžiku zrodil geniální plán - věděl jsem z předchozího průzkumu jiné jeskyně, že ty bodáky se daj přeskočit, ale červ je určitě blbej a napíchne se. Tak běžim, přeskočim bodáky, dopadnu, řvu radostí že jsem to přeskočil a nechcíp, otočim se a ... vidim červa ve skoku, momentka jak prase - s otevřenou hubou překvapeně čumim na toho hmyzáka jak se na mě snáší :) Díkybohu jsem měl pořád hůl v ruce, tak jsem v poslední milisekundě kliknul myší, červ to koupil, což zastavilo jeho let a spadl přímo na bodáky, který ho prošpikovaly.
screen :)
Takže se to podobá druhému dílu, jo? Jinak hodně lidí se dohaduje, jestli je lepší první nebo druhý díl Gothicu a já vůbec nevím. Každý má své pro (o proti ani nevím).

Jinak Risen mi přijde takový drsnější a temnější než druhý díl Gothicu - něco mezi jedničkou a dvojkou - možná trojka :-) - ale to myslím pouze tak od vzhledu, je mi jasné, že herní principy budou značně odlišné a jak už jste uvedli, tak budou podobné druhému dílu.
marwel: kdybych napsal "prostě tomu uhněte", tak by z toho asi těžko vyplynulo, že máš provést double-tap, sám jsem na to přišel až později, tak to tu zminuju pro případ, že si toho někdo nevšiml.
ugraugra: stacilo rict ze mu proste uhnes.:)
montana: jeste si tu objednavku promyslim a mozna ji zrusim, ale vyhodou je i o stovecku nizsi cena. Cestina je ale cestina. Dilema.
marwel: Dle Cenegy by v krabicce se hrou mela byt poukazka na cestinu. V coz uprimne doufam, protoze proc by mely dostavat cestinu sedivkari.
Ale myslim, ze to tak bohuzel nebude.
Komu nevadi cesky manual, ma Risen uz z megaher.;) Ja uz ho objednal do dvou dnu je doma. Doufejme, ze dodatecne cestinu vydaji pro vsechny, ne jen pro majitele her od cz distributora.;)
Pivo: no kdyby jsi chtěl stupnici podle toho jak se mi hra líbila tak určitě G1 - Risen - G2 - G3 :) s tim G2 je to podle mě tak nasteno on je to skoro jako G2 s jinym bojovim systémem a grafikou ale ty principi jsou tam dost podobný i potvory jsou dost skoro stejné jako v gothicu jen se jinak jmenujou a trochu jinak vypadají. Třeba místo mrchožroutů tu jsou takový velký ptáci nebo shadow beast je ted ash beast atd. Prostě jestli tě bavil G2 tak Risen je přesně pro tebe :) Na G1 ale co se týče atmosféry a celkového příběhu to moc nemá.
Jinak fanoušci gothicu, jak byste to zhodnotili v porovnání s gothic sérii, pokud jste už Risen hráli? Názory by mě zajímaly.
Xzone (Twitter): "Risen (zatim jen verze s CZ manualem) by mela byt mozna jiz tento ctvrtek. Nakonec o tyden drive, nez se cekalo."
Mno, mám celkem odehráno už tak 4-5 hodin a nerad bych začátek opakoval potřetí, ale tak přežil bych to...

Jinak díky za info o luku, pěkně (podotkněme opravdu klasicky "gothicovksy") schovaný. Pomocí něj jsem ze světa sprovodil do té doby nepřemožitelnou trojici kanců. :)
Pipboyuv luk je na "skale" nalevo od cesty, kdyz se jde od Donova manika k farme. Skala je "dvoupatrova" a uplne nahore je luk a okolo do zeme zabodano nekolik sipu. A prave takovehle schovky na Gothicu miluju :) Mimo jine veci :)
Luk je tusim v tej zrucanine, kam si treba otvorit branu pomocou telekinezy, nie? Ked teda hovorime o deme.
Jab: Gothic 2 je stary a spousta hracu by si pralo klidne i remake puvodni hry. Proto bude mit Risen takovy uspech, je to proste pravoplatne pokracovani Gothic 2. Lide jsou schopni cucet na ten samy film porad dokola, chodit stale na ta sama mista apod. to vychazi z pohodlnosti lidi. Proto budou mit rpg jako Gothic, TES, Diablo stale vic priznivcu nez treba Divinity i kdyby bylo sebeinovativnejsi a originalnejsi. Radsi si zahraju neco znameho, nez neco noveho, co je potreba se zdlouhave ucit. U RPG to plati trojnasob.
Takže necelých 30 hodin hraní... Tak uvidíme u mně - já strávil k pěti hodinám jenom u dema. ;-) (ale je pravda, že jsem se zoufale snažil najít - a nenašel - ten pipboyův luk) :-)
OT: Pro Piva - ve Fable 2 je tento neduh už opraven a po světě si můžeš cupitat i po dokončení "story" linky, přičemž zvolený závěr se ti na celkovém dění výrazně podepíše. Takže je vidět, že si zrovna tuhle radu tvůrci vzali k srdci :-)
Gothic se nám teď rozdělil hnedle do dvou sérií a tak teď máte kritický nedostatek invence stereo. A místo abyste (právem) prskali vzteky, tak se z toho ještě radujete. :-)
Paul: No, já bych řekl, že záleží na konkrétní hře. U Fable bych si rád hrál jen tak a upravoval si svůj barák a dělal capiny, ale u Gothicu jak jsem uvedl, by to vyloženě zkazilo celou sérii a já bych se robzrečel :-D
A pokud opustím žánr RPG, tak např. u GTA by mě to asi zabilo :-)
Osobně mě tedy vůbec nebaví hrát hru po dohrání hlavního questu, a pokud je ta hra freeform jako Oblivion, tak si prostě ten hlavní quest nechám na konec.Jsem tedy jednoznačně pro zakončení.V tomhle mě Beth potěšila, že FO3 končí, aby mne zase naštvali, že to změnili v Broken Steel.
Karasman: No, určitě pár dalších her je, ale moc jich nebude.

Stejně si ale myslím, že udělat nekonečný Risen by nebyl dobrý nápad a u Gothiců, které jsem hrál, můžu s přehledem říct, že by to tu sérii kazilo. Lepší ukončit děj a potom hezky navázat - kdyby to tak neudělali, nebyla by tu skvělá dvojka.
Pivo: Teď z halvy mě napadá třeba Fallout 2 nebo Fallout 3 s jedním addonem, který hru po konci zpřístupňuje a hra pak pokračuje (dalšími addony). Ale těch her by mě určitě napadlo víc.
Pooky: Skoro všechny RPG končí - vyjímky znám pouze sérii Elder Scrolls. Určitě bude ještě něco.

Ale samotného mě zajímá, jaké RPG ještě neknočí příběhovou linkou?

EDIT: U Fable to zvlášť nasere, že to končí :-)