Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Opravdu dlouho se mi už na ploše válí ikona Slendera. Když jsem to kdysi nainstaloval, hned ten večer jsem hru zkusil projet. Neúspěšně. Od té doby jsem na hru pohlížel jako na něco „co si dám až někdy bude příležitost“. Tato však nenastala a já nemám dlouhodobě chuť ani sil hru zase spouštět:

Nápad je to zajímavej – tedy cílem hry je pouze sebrat několik stránek jakéhosi dopisu, což ztěžuje čím dál tím víc všudypřítomnej Slender. Zbraní je hráči pouze šipka dopředu a baterka. Les, po kterym se hřáč pohabuje je ale hezky zpracovanej a i zvuky jsou v normě.

V čem je háček? Nuda! Strach ze Slendera totiž nejde. Že se člověk lekne to je jasný, ale to zapřičiňuje spíš ta rána do sluchátek, která by nadzvedla i slona a rozostření obrazovky. Nikdy se mi nepodařilo sebrat víc než, tuším, 5 stran, páč pak mi to přišlo dost tuhý, došla mi energie = světlo a já bloudil v neznámu se zrnitou obrazovkou. Přičemž jsem byl spíš otrávenej, než abych zažíval kýženej nahořklej pocit čirýho zoufalství.

Celkově musím uznale pokývat nad grafickým zpracováním a prvotní atmosférou, pohanit pak samúčelný lekačky (vím koho se leknu i že je asi za mnou) a velmi chudý gameplay, kde jedinou činností je přesun.
50%

Pro: Grafika, zvuky, atmosféra

Proti: Chudej gameplay, krátký, nuda

+12 +13 −1
  • PC --
Úžasné. <-- Toto slovo by jako komentář bohatě stačilo, ale raději se i rozepíšu.

1.) Les. Něco tak pozoruhodného jsem dlouho neviděl. Žiji už deset let vkuse v Praze, kde z okna vidím jen beton a auta, a tak jsem se když jsem hru spustil a viděl ten krásný háj, vrátil do přírody a vybavil si spoustu krásných vzpomínek z dětství, dokonce zauvažoval, že se nastěhuji zpět na vesnici. Opravdu. Díky této hře jsem si uvědomil, jak krásným místem je les.

2.) Ve hře jsem děvče. Nad touto skutečností se mnoho lidí nepozastaví, ale mně to přijde úžasné. Ve většině her je hlavní postavou osoba mužského pohlaví, a tak je příjemné být ve hře dívkou, i když malou.

3.)Osvětlení. Jelikož je světla dostatek, aby člověk viděl na krok, ale dostatečně málo, aby byla zahována hororová atmoška.

Jen mi tam trošičku vadí ten nemocný nedomrlý anorektik, ale hru miluji.
+8 +10 −2
  • PC 60
V této velice strašidelné hře se hráč vžije do role malé holčičky, která asi nedávala pozor když jí rodiče říkali aby se netoulala v noci po lese, protože by se jí mohlo něco zlého stát. Úkol je jasný: najít v lese 8. schovaných, popsaných stránek. Tak jednoduché to ale nebude, protože hráč v lese není sám. Společnost mu dělá tajemná postava bez obličeje jménem Slender a chce vás zabít. Čím více máte stránek, tím je Slender agresivnější a nebezpečnější. Hra vyniká hlavně hutnou hororovou atmosférou se skvělou hudbou a děsivými zvuky. Jediný předmět, který ve hře máte a použijete je baterka, která vám osvětlí cestu. Ovšem ta po nějaké době definitivně zhasne a vy máte o problém víc. Velice mě ale mrzí že hra neobsahuje nějaký pořádný děj, který by vysvětlil co se vlastně děje. Kdo je vlastně Slender? Co chce? Co znamenaní ty stránky? Proč se ta holčička octla v lese? A z tohoto důvodu dávám pouhých 60%. Slender je ale i tak velice povedená hororová hra, která dokáže pořádně vystrašit. Na internetu jsem mimochodem našel docela zajímavé povídání o Slenderovi: http://paranormal.blog.cz/1205/slenderman.

Pro: Atmosféry, grafika, Slender.

Proti: Absence příběhu.

+20
  • PC --
Spustím hru, objevím se s baterkou v lese. Vidět je pouze v kuželu světla baterky. I s baterkou je kolem mlha, která postupem houstne. Podél cesty jsou stromy, přes které také není nic vidět. Mimo to jsem beze zbraně, běh není nijak rychlý, navíc s baterkou namířenou dolů. K tomu mě deprimuje, že baterka se vybíjí a při běhu se unavím. Avšak obojí bez ukazatele, vím to pouze z Readme.txt. Take nevím jak rychle přicházím o energii, ale vím, že ubývá. Mé kroky jsou tak hlasité. To vše navozuje pocit bezbrannosti a nepříjemnosti. Ovšem hlavně, protože očekávám příšeru, která mě zabije při pouhém pohledu, a mou jedinou obranou je útěk. Jak dlouho asi budu muset utíkat?

Jak procházím lesem, čekám ji každou chvíli, ale s tou mizernou baterkou ve tmě, mlhou, hustými stromy netuším odkud přijde. A kde hledat těch osm papírů? Naštěstí jsou vždy na nějakém výrazném objektu. Vezmu první a okamžitě se spustí hudba. Děsivá, která dává tušit blížící se nebezpečí. Ta hudba zůstává. Když najdu druhý papír, přidá se další hudební prvek. S každým dalším papírem další. Je to stále děsivější. Nepříjemně jsem se začal cítit právě při spuštění té hudby a od té doby se obavy stupňovaly. Bál jsem se jít vpřed, ještě víc jsem se bál zůstat na místě. Hrál jsem ve tmě se sluchátky a skutečně jsem se bál.

Bohužel, hra je rozsáhlé bludiště. Došlo mi, že pokud narazím na Sledera, budu muset utíkat a ztratím už tak mizerný pojem o prostoru kolem, který stejně vůbec neznám. Pak ten pocit, že jde pouze o to najít osm papírů. A nejhorší bylo, když zničehonic obrazovka začala zrnit, do sluchátek přišel zvukový šok, přiznávám, že děsivý, ač jistou měrou proto, že to byla lekačka. Já si ničeho nevšiml, nic jsem nestihl a skončil jsem. Sluchátka jsem strhl z hlavy, protože se to nedalo vydržet, opět částečně tím, že ten zvuk byl dost hlasitý. V tu chvíli jsem skončil s tím, že to nechci hrát znovu.

Ale pokud se někdo chce bát, jen pro ten pocit strachu, je to výborná hra. Zejména díky hudbě.
Mírou děsu to překonalo předchozí děsivou hru, Penumbru.
Jen jako bonus přidávám s hrou nesouvisející krátké děsivé video.

Pro: Děsuplná hra

Proti: Jinak o ničem a konec přichází zcela náhle.

+20
  • PC 70
Slender je nepochybně nejstrašidelnější hra, kterou jsem kdy hrál. Už dávno mě třeba jen trochu postrašit dokáže málokterá hra nebo film, ale u Slendera mi přeběhne mráz po celém těle jen při zahlédnutí stromu, když se mi během zlomku vteřiny zdálo, že jde o postavu. Tohle není žádná trapná lekačka, tady se opravdu obrazem a zvukem buduje silná děsivá atmosféry, která přitvrzuje, čím déle hrajete. Chytře vymyšlená pravidla, že bezpečnější je být ve tmě a zády k Slender Manovi, tomu ještě dopomáhají. Ale není potřeba na něj ani narazit, aby byl člověk nervní jen z očekávání.

Jestli se chcete pořádně postrašit, tohle je ono, v tom hra exceluje. Každopádně stojí za vyzkoušejí, jde o extra zážitek. Jenže to je asi tak všechno. Chybí tomu nějaký zajímavý cíl nebo něco, co bych chtěl dělat, abych překonával děs. Hledat ve velké rozloze 8 kusů papíru není zábavné, velice rychle naprosto omrzí. Je to jen bloudění naslepo (většinou doslova) ve velkém prostoru, ve kterém se vzhledem k okolnostem ani nedá pořádně udržet jasný směr, takže je to spíš o štěstí, že narazíte na správné místo a ne po několikáté na to samé. Před Slenderem jsem netušil, že dokážu být vystrašený a znuděný zároveň.

Pro: Silná atmosféra

Proti: Slabá hratelnost

+14
  • PC 85
Vždycky jsem jako dítě snil o hře, která by dokázala hráče pořádně vyděsit a to tak, že by se strachem/sděšením po*ral a dostal takové šoky, na které jen tak nezapomene. Jak léta plynula, přestal jsem sledovat herní scénu až přišel po mnoha letech ten den. Den, kdy jsem náhodou narazil na gameplay Slendera, kterého hrál letsplayer (MenT) a fascinovalo mě sledovat jak tu hru, tak i autentické reakce hráče. A tak to začalo...

V ten moment jsem si uvědomil, že to je přesně to, o čem jsem vždycky snil. Hra, kterou nemůže pochopit ten, kdo si jí sám nezahraje. Hra, u které si v lepším případě sám hráč nezpůsobí žádné zranění (kopnutím do stolu, reflexem ze šoků apod). Ještě se mi nikdy do tý doby nestalo, aby hra dokázala vyvolat takové bušení srdce, sděšení a aktivovat podvědomě obranné mechanismy člověka - snahu utéct, oči z důlků, heatbeats and worry, chtíč tohle už nezažít znovu...). Tohle žádná hra nikdy do té doby u mě nevyvolala.

Koncept Sledera je svým způsobem hodně primitivní, ale za to geniální a splňuje naprosto svůj účel. Tahle hra započala šnůru dalších pokračování a souvisejících her s tématem Slendera, které rozhodně stojí za to a rozvíjejí to, s čím tahle hra přišla. Ať už se jedná o nové mapy a prostředí (Slender Man's Shadow), nebo "Haunt" nebo komerční pokračování "Slender: The Arrival (2013)".

Závěrem jsou nezapomenutelné ultimátní zážitky.

Pro: Atmosféra (prostředí / hudba / zvuky), schopnost ultimátně VYĎESIT s vyšokovat hráče, který začně naříkat, proč tu hru vůbec začal hrát

Proti: Dost velká obtížnost hru reálně dohrát, velká temná mapa, bez znalosti mapy se nechytáte

+11
  • PC 85
Môj prvý dojem z hry bol desivý, hororový, krásny, tichý a dokonalý. Áno presne tak.. táto hra má jednoduchú grafiku no to je to, čo robí Slendra Slendrom. Keďže moja grafika bola akási moc spomalená slender sekal takže to bolo také iné. Na začiatku som sa vynoril niekte uprostred lesa. Išiel som ďalej, stále ďalej... prišiel som k takým zvláštym žltým barelom a tam som našiel prvú stránku. Povedal som si: ok... Mám prvý. Ihneď po prvom, sa strach stupňoval, pretože viete že keď máte prvý, tak vás Slender už začal prenasledovať. Išiel som rovno a zo strachu som vipol baterku. Takto som išiel tak krátko až som narazil na plot. Tam som sa vybral rovno. Keď zrazu sa mi ozval ohromný krik do sluchátok (taký akokeby niekoho mučili) . Odletel som 3 metre ďaleko od stola aj s mojou sesternicou. Dostal som taktiež strašný kŕč do stehna. Potom som stláčal Esc!! Esc!! Esc!! nič!! hra sa nevypla a stále pokračovala. Neviem prečo to vlastne takto vykríklo ale čo už.
Toto sú moje prvé pocity so Slander 8 pages

Pro: hororovosť, grafika, také skrátka dobré :D

Proti: niekedy moc strašidelné (vážne moc!)

+7
  • PC 80
Už dlouho jsem hledal strašidelnou hru u které bych se vážně bál.
koukal jsem všude možně po webu mezitím jsem narazil na amnesiu,penumbru:black plague,nebo posla smrti ale žádná z nich mě svou strašidelností neuspokojila dostatečně.Až jsem narazil na SLENDERA.Když jsem se díval na videorecenze dost jsem o ní pochyboval ale opak byl pravdou.Po spuštění hry jsem se bez jakéhokoliv intra či jakéhokoliv vysvětlení ocitl uprostřed lesa a musel jsem sbírat nějaké stránky.Po chvilce sbírání mi začala hrát do sluchátek nějaká ozvěna a začala mi zrnit obrazovka.to jsem ještě dokázal utéct ale jak jsem ho viděl podruhé ozval se obrovský hluk a já se tak lekl že jsem spadl ze židle.Po dlouhé době mě hra tak vystrašila že jsem ju eště tejden nezapnul.

Pro: Správně načasované lekačky,dobrá hudba,zabere málo místa a má malé HW nároky takže ji rozjedete pomalu na všem

Proti: žádná možnost savu,SLENDERMAN kterého mám před očima do teď

+16
  • PC 80
The Man without a face comming....

Tahle hra mě šokovala ještě více než amnesia. Je to sice taková primitivní gameska, ale to co mi způsobila na to jen tak nezapomenu :D O Slendermana se zajímám velmi dlouho a tak mě potěšilo, když vyšla hra na motivy této velice děsivé bytosti. Nejdřív jsem si pomaloučku polehoučku pustil gameplay, a uz ten mi docela zvýšil tep. Ale díky tomu jsem se naučil novou strategii.

Co se samotné hry týče, tak na hororové atmosféře dodává rozsáhlé lesní území, kde je vážně tma jak v pr.... a také to, že Slenďa nedává o sobě vědět vrčením anebo kroky. Prostě se jen tak objeví, vyděsí vás a pokud rychle nevezmete roha, ucítíte jeho chladný pohled.

Moje taktiky. Nikdy, nikdy se neotáčejte i kdyz hlas v hlavě vás bude nutit se otočit, nikdy se neotáčet. Když už se budete chtít otočit, tak zhasněte baterku, jelikož na 75% tam vždy bude stát. Za druhé, když jste poblíž nějakých objektů, moc dlouho se tam nezdržujte, jinak uvidíte bílý xicht. A za třetí, stránku v koupelně si nechte buďto úplně na konec a nebo ji seberte jako první, není totiž příjemné, když vás Slenďa obklíčí a nemáte kam utéct.

Grafika se mi líbila. Na hru, co má něco kolem 100 MB je přímo úchvatná. Hra je i parádně ozvučena a hudba, která bafne, když se objeví Slenderman je pěkně děsivá.

Toť můj názor, spousta lidí asi nebude souhlasit, možná napíšou i že jsem cvok atd. ale hra mě vyděsila více než Amnesia. Ale znovu si na ní už asi netroufám ;)

Nezapomeňte, že Slenderman nikdy nespí a sleduje vás na každém kroku. Nelze ho vypátrat, jelikož on vypátrá vás :D

Pro: SLENDER!! grafika, dostupnost, HW nároky, ATMOSFÉRA

Proti: způsobuje paranoiu :D

+33 +34 −1