Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak som skúsil tú misiu rozohrať odznova a čo sa nestalo - zamrzlo to na rovnakom mieste! Myslel som si že ma rozhodí natoľko, že to môj noťas neprežije XD Ale nakoniec sa ten save metódou pokus-omyl na neviemkoľký raz podarilo rozbehať. Ale bol to teda pôrod...definiton of insanity hadr :-)
@strejdafido (09.09.2024 20:37): jj, přesněji to bylo tak, že jakmile se našel pilot, okamžitě se vedle něj objevili nepřátelé (a další na začátku mapy). A pokud ho člověk objevil průzkumníkem nebo jednou z posledních jednotek na tahu, byl bez šance.
@styeer (09.09.2024 18:12): Ta smrt pilota byla prasárna, trvalo to strašně dlouho, než se k němu člověk dostal a on měl vedle sebe nepřátele, kteří ho v příštím kole sejmuli a byl konec. To ale nebyl bug, myslím, prostě nesplněný úkol a šup na začátek :-)
@Ferdish (08.09.2024 12:22): Taky jsem měl verzi z uložto a taky jsem se s tím nesetkal. Jediný bug byl, že když jsem v misi nesplnil úkol (např. smrt pilota v největší mapě), tak mě to vykoplo a už nešel dát rychlo-load. Ale to nevím, zda je bug nebo featura :).

Jinak tu verzi mám na pc a kdyby byl zájem, můžu ji někam dát.
@Red (08.09.2024 16:38): Ja tiež hrám verziu s prednastaveným DOSBoxom. Možno hrám dokonca tú istú čo si hral aj ty, dotyčný upload obsahoval hru v dvoch verziách - českej s patchom 1.07 a v anglickej s patchom 1.01. Akurát ja som to sťahoval z Webshare keďže ulož.to už nefunguje. Pôvodne to však mal autor toho uploadu nahrané práve na ulož.to
Hrál jsem na windows 10 verzi s už nastaveným dosboxem z uložto a s žádným nastavováním a problémy jsem se nesetkal. Asi to je lehčí než se nastavovat sám.
Predpokladám že tí čo Spellcross hrali sa stretli s bugom, keď pri loadingu rozohranej misie (cez tlačítko Pokračovat v hlavnom menu) hra hneď po nahraní obrazovky zamrzne, všetky tlačítka na spodnej lište stratia ikonky (obr.), DOSBox Status Window počas loadu vypíše hromadu Illegal reads (obr.) a hra sa dá vypnúť iba ukončením DOSBoxu natvrdo.

Nie je to prvýkrát, predtým to ale nepredstavovalo problém: stačilo spustiť hru v okne, prípadne trochu navýšiť počet CPU cyklov a problém bol vyriešený väčšinou na prvý pokus. Teraz mám však pred sebou extra "tvrdohlavý" prípad, horeuvedené triky ktoré mi predtým fungovali sa minuli účinkom. Strávil som nad tým pár desiatok minút a žiaden progress. Je tu možnosť rozohrať celú misiu odznova, ale tomu by som sa radšej vyhol...navyše by som rád vedel, ako sa tomu v budúcnosti vyhýbať. Máte niekto nejaké nápady?
@DJ (11.08.2024 08:48): Bohužiaľ, ani jeden z tebou spomínaných layout kódov nefunguje. Bez ohľadu na to či ho zadávam s medzerou alebo bez (cz243 vs. cz 243), či cez príkaz keyb alebo keyboardlayout. Priamo v hre sa to furt správa, ako keby layout klávesnice bol anglický...
@Ferdish (10.08.2024 19:35): Kedze hras v emulatore DOSBox musis zmenit znakovu sadu aj v DOSe. DOSBox ma sam o sebe siroku podporu 'keyboard layouts' vratane znakovej sady 852 ktora obsahuje cz/sk znaky. Zmenis to nasledovne prikazom:

keyb cz243 

alebo

keyb cz 852

v dosbox configu to mozes pridat do sekcie [autoexec] pripadne nastavit v premennej keyboardlayout= v sekcii [dos]
@Ferdish (10.08.2024 19:35): Co jsem odpozoroval, tak to funguje tím stylem, že důležité věci směřují k dalšímu výzkum, ale zbytek je jen pro lore, podobně jako třeba v sérii X-COM. Při prvním hraní rozdíl odhadnout nejde. Při tom dalším se dá optimalizovat.
OK, tak s CZ/SK klávesnicou asi nikto neporadí...ale mám ďalšiu otázku: oplatí sa skúmať nepriateľské jednotky na ktoré nenadväzuje žiaden ďalší výskum? Okrem toho, že mi po vyskúmaní pribudne slovný popis do info archívu, sú z toho výskumu nejaké ďalšie výhody? Napr. že moje jednotky získajú nejaký malý bonus k obrane či útoku voči danej nepriateľskej jednotke a pod.?
Dotaz - podporuje tá hra český alebo slovenský layout klávesnice? Chcel som si totiž premenovať jednotky a použiť pri tom aj znaky s diakritikou (ž, č, š, á atď.) Cez dosbox.conf som sa snažil pomocou príkazov keyb či keyboardlayout nahodiť českú alebo slovenskú klávesnicu, ale aj keď mi DOSBox cez Status Window tvrdí že mi ju zmenil, tak v hre to vyzerá ako keby som stále mal nastavenú anglickú, a miesto písmen s diakritikou tak píšem čísla. Ani vkladanie znakov pomocou komba Alt + ASCII kód nefunguje (aj keď to by ma asi prekvapovať nemalo?).
Finta s vykurbľovaním CPU cyklov do stotisícových hodnôt fungovala znamenite, a nočná misia s nemŕtvymi je už za mnou. Nakoniec to nebol až taký brutal, ako som sa pôvodne obával...keď tam človek nabehne s jednotkami levelu 10-11, behom misie sa nevyhnutne všetky vymaxujú a posledné nepriateľské jednotky už čelia aliančnej obdobe "ľahkých" oddielov Waffen-SS :-D Teraz sa už len rozhodnúť, koľko pechoty transformujem na plameňometčíkov...a či vôbec.
@Ferdish (31.07.2024 23:37): No já to prostě jen stáhl, nainstaloval a jede to, co od toho chtít víc? :-) Vůbec by mě nenapadlo, že se tam dá něco nastavit, dyk se v tom jen spustí nějaký ten exe soubor a rozběhne se stará dobrá hra. Chmm
@Malignus (31.07.2024 21:43): 200 tisíc??? Tak to je solídny masaker...nepamätám sa že by som niekedy predtým prekročil hodnotu 40k čo mám u Spellcrossu teraz. Ono pri navyšovaní cyklov nad istú hodnotu sa paradoxne začnú hry spustené v DOSBoxe spomaľovať, pretože iba samotná emulácia bude žrať toľko reálneho výkonu, že už nezostane žiaden na plynulý beh hry v emulovanom prostredí :-)

@strejdafido (31.07.2024 22:32): Zdá sa, že niekto nečíta manuály alebo aspoň hlavný konfiguračný súbor :-)
@Malignus (31.07.2024 20:24): Ťažko povedať, už som prešiel oblasťami kde bol počet nepriateľov ďaleko väčší a hra odsýpala bez problémov.

BTW skúsil som rozohrať druhú mapu, kde s nemŕtvymi bojuješ počas dňa (malá oblasť tesne pred tou úplne záverečnou, pri prvom pokuse o dobytie sú tam "klasické" jednotky, pri druhom zasa nemŕtvi a magotari strážiaci pohrebisko veliteľov Other Side). A tam je tá rýchlosť ťahov nepriateľa omnoho horšia!!!
Tak som rozohral tú misiu s nemŕtvymi, ale narazil som na menší problém. Zdá sa mi, ako keby v tejto konkrétnej mape ťahy nepriateľa prebiehali strašne pomaly a medzi jednotlivými pohybmi majú odmlky niekedy aj okolo 10 sekúnd. Zatiaľ som sa s týmto v hre nestretol. Teda až na situáciu keď nejaká nepriateľská jednotka (najmä magotari a harpye) pri svojom pohybe prvýkrát natrafila na moje jednotky. Počas toho konkrétneho ťahu, kedy postupne odhaľovala moje zoskupenie, sa presúvala o niečo viac trhane, ale rozhodne to netrvalo tak dlho...a to mám v DOSBoxe defaultne emulovaných 40000 CPU cyklov a 32 MB RAM. Je to snáď stále málo???
@strejdafido (28.07.2024 22:54): To je jediná realistická taktika. Tuhle misi jsem hrál snad tucetkrát. Ve většině případů jsem utíkal z totálního obklíčení, s demoralizovanýma jednotkama a bez možnosti vyhrát. Jediná moje starost byla, aby nějaká zpanikařená jednotka při útěku neopustila evakučaní oblast.
Co já si pamatuji, tak jsem to dělal zbaběle tak, že jsem nechal vojsko na ústupových pozicích a nalákal jsem nepřátele. Uloženo a bitka. Když někdo zařval, tak jsem to nahrál. A ústup byl nutný, když nikdo neměl už žádný náboj a bylo jasné, že v dalším kole by mě roznesli. Do čítanek se tato taktika moc nehodí :-)
@Ferdish (28.07.2024 20:03): Pokud je třeba dobýt území víckrát, vygeneruje se jiná mapa s jinými jednotkami, čili jde spíše o zkušenosti pro tvoji armádu, které v případě Nemrtvých, jsou velké, pokud se podaří odstřelit celý oddíl.
Tak útok na nemŕtvych sa odkladá...na plameňometčíkov bude treba výskumné body, a keďže zdroje mi idú už len z jednej oblasti, budem potrebovať obsadiť minimálne ešte jednu, aby sa ten výskum pred vyčerpaním zdrojov.

@hanak_v_exilu (28.07.2024 18:21): Čo som mal možnosť vyčítať, tak pri ústupe/úteku z mapy a následnom ďalšom útoku na tú istú oblasť by nepriateľ mal byť na mape v rovnakom počte a s rovnakými jednotkami, ako v okamihu ústupu. Avšak neviem či to na 100% platí aj pri oblastiach, ktoré treba dobývať viac ráz aby si ho získal (to mestečko s nemŕtvymi by práve mal byť tento prípad).
Když o tom tak přemýšlím, tak pořád nevím, jestli má význam na první pokus zabíjet co nejvíc jednotek, aby byl druhý pokus jednodušší. Vždycky jsem se snažil bojovat do posledního dechu, než jsem se evakuoval - ale má to vůbec smysl?
@Ferdish (27.07.2024 21:41): Obranný čtverec / Trojúhelník na špici s Hummerem a Piranhama. Největší obranu mají Rangeři. Startovací pozice jsou uprostřed jižního okraje mapy. Co nejvíc na jih a doprostřed nejzranitelnější jednotky, ostatní kolem nich. Nejlepší šanci na zásah mají v tuhle chvíli Piranha, Komando a Minometčíci.
Tak po pár dňoch hrania musím priznať, že aj keď je táto hra náročná a chyby/omyly málokedy odpúšťajúca (hrajem CZ verziu na hard), tak je sakra návyková :D Zatiaľ som sa dostal iba do tretej mapy (Hraniční linie) takže zatiaľ nemám žiadnu ťažkú techniku, ale moja bojová skupina sa drží. Odrazil som všetky útoky Other Side (aspoň podľa správ čo prichádzajú v tej strategicko-ekonomicko-výskumnej časti hry), južné oblasti sú moje, je čas dobývať tie severné...
@Malignus (16.11.2023 21:20): Nojo, já myslel že to je další verze komanda. Ale musíš uznat, že byli děsní, jak tam trapčili v luftu :-) Ti se prostě nedali použít, to odporovalo mému stylu vedení války. Já už asi vím, jak jsem si je spojil s komandem - asi jak jsem je přeškoloval a pak když jsem to viděl, hořce jsem zaplakal a rychle je propustil :-)
@styeer (16.11.2023 21:09): Otázkou je, jestli je ještě možné spoilerovat takhlenc starou hru :-)
Nicméně Mobilní pěchota je vylepšení komanda, ne? Už to jsou leta, co jsem to hrál, ovšem několikrát. Já prostě pěchotu nerd, než se někam dokodrcali, tak to byla doba i když jsi měl nastavený skokový pohyb (což jsem neměl, bylo to divné). Takže jedině vozítka s pořádným motorem a kanónem :-)
@Malignus (16.11.2023 20:14): Já jsem Mobilní pěchotu využil jen chvilinku, přišli mi marní. Spíš jsem celkově od pěchoty upouštěl a nahrazoval je právě Piranhemi. Když byly namaxované, tak odvedly spoustu práce a ano, později jsem se s nimi s těžkým srdcem loučil, ale snažil jsem se je držet co nejdéle. Útok měly slušný, obranu celkem taky, byly to pro mne univerzální jednotky, ovšem ne všemocné.
@strejdafido (16.11.2023 19:42): Piraním v následující kapitole rychle dojde dech a budou překonaný jak po stránce útoku proti lehkým jednotkám (Elmag 1), těžkým jednotkám (Abrams), tak i po stránce pancíře (všechny další jednotky). Teprve až hodně později se dočkají upgradu. A ačkoliv mají lepší staty než komando, budeš chtít Mobilní pěchotu.
@jungler (16.11.2023 12:23): TAM je lepší. Možnost útočit na vzdušný jednotky vyvažuje ten 1 bod obrany navíc. Navíc, pokud stihneš odehrát misi v časovým limitu a osvobodíš všechny území, čeká tě ještě jedno povýšení asi 2 mise před koncem pouštní kampaně, kdy se ti uvolní další 2 místa. Tudíž bych doporučil 4x TAM a později 2x M106.
Ahoj, mám dotaz na místní znalce Spellcrossu. Konečně se mi uvolnilo po povýšení místo pro 4 tanky a nevím který mám koupit. Jestli raději vzít lehčí TAM nebo bezvěžový odolnější STRV. Nebo bude lepší vzít 2 a 2? Můžu pak oba upravovat na lepší tanky po jejich vyzkoumání? Zatím mám v armádě do plných vycvičený 3 Elmagy, 2 komanda, 4 plamenometčíky, hummera a 2 samohybný dělostřelectva.
@Malignus (02.11.2023 22:41): Že jo? Oni je nějak z dálky pozorovali, tvářili se nenápadně, ale Zergové si jich všiml a"voj za vojem do nich neúnavně bušili..." tohle tam tak nějak bylo, v tom manuálu. Oni se jim asi moc nepovedli ani Terrani a Protossové, ale tohle byl vyloženě propadák :-)