@Malignus (02.11.2023 22:31): A to jsem to četl zhruba v 98 :-) To byly časy... Docela bych si to rád prolistoval, ale kdoví, kde to skončilo. Víc mě mrzí, že nemám manuál ke Starcraftu, ten se mi líbil ještě víc; rád bych si přečetl, jak se rasa Xel Naga (nebo podobně) starala o výzkum a vývoj jiných ras a jak dopadla.
Diskuze
@strejdafido (02.11.2023 22:30): Tak už si to asi taky nepamatuju... :-D
@Malignus (02.11.2023 22:19): Z manuálu si pamatuji pouze ty poznámky vojáků, jeden tam říkal něco jako že neví co je horší, jestli útok orků nebo neschopný velitel :-) Tak nějak to bylo, měl jsem ten manuál v ruce před mnoha a mnoha lety. A pak tam byly pospámy stroje, vlastnosti a tak... ale na zkratky si fakt nepamatuji a rozhodně jsem je nikdy nepoužíval. Jo a ještě se mi tam líbila věta, že se nemá člověk divit, když na něj ze tmy začnou lítat střely - když nevidíš nepřítele, neznamená to, že on nevidí tebe :-)
@strejdafido (02.11.2023 19:02): Myslím, že bych v manuálu něco dohledal... :-D
@jungler (02.11.2023 12:48): To je zajímavá otázka. Osobně si myslím, že klávesové zkratky žádné nejsou, ale možná se pletu. Je to fest stará hra, tehdá se ještě zkratky tolik nepoužívali, lidi byli míň lenošní :-)
@Joshuatree (31.10.2023 16:35):
@strejdafido (31.10.2023 19:13):
Máte pravdu, už jsem na to taky přišel. Ono tam totiž vypnutí hry není přes ikonku ale přes klávesnici. Ikonkou tam je jenom ústup z mise a tím je prohraná. Každopádně jsem si nastavil to vypnutí hry na čudlík, kterých mám na tom zařízení požehnaně a už je to v pohodě... prostě to pak vždycky restartuju a hraju dál. Napadlo mě ale i další dotaz. Nikde jsem nenašel žádný seznam nějakých klávesových zkratek. Existuje nějaká klávesová zkratka pro další kolo a pro další jednotku? Abych na to nemusel růčo klikat ale tyhle úkony si nabindovat některému tlačítku?
@strejdafido (31.10.2023 19:13):
Máte pravdu, už jsem na to taky přišel. Ono tam totiž vypnutí hry není přes ikonku ale přes klávesnici. Ikonkou tam je jenom ústup z mise a tím je prohraná. Každopádně jsem si nastavil to vypnutí hry na čudlík, kterých mám na tom zařízení požehnaně a už je to v pohodě... prostě to pak vždycky restartuju a hraju dál. Napadlo mě ale i další dotaz. Nikde jsem nenašel žádný seznam nějakých klávesových zkratek. Existuje nějaká klávesová zkratka pro další kolo a pro další jednotku? Abych na to nemusel růčo klikat ale tyhle úkony si nabindovat některému tlačítku?
@jungler (31.10.2023 12:01): Stačí ze hry odejít a při příštím spuštění dát "Pokračovat". Začne to v misi přesně tam, kde jsi skončil.
@jungler (31.10.2023 12:01): Pri vypínaní hry sa robí autosave, nie? Aspoň tak moja verzia z nejakého časopisu to robila. Viem že som to zneužíval na uľahčenie hry:)
Zdravím, mám problém se kterým si nevím rady. Rozhodl jsem se vrhnout na Spellcross. Na Steam Decku se hraje naprosto skvěle. Jenom narážím na jeden dost obtěžující problém. Hra jede normálně přes DosBox a všechno je super, ale jenom dočasně. Po cca 1-1,5 hodině normálního hraní se hra začne naprosto brutálním způsobem sekat a jediné co pomůže je hru vypnout a znovu zapnout. Problém je v tom, že Spellcross má dost svéraznej způsob ukládání a nejde hru uložit uprostřed mise... respektive jde ale jen v rámci té mise... jakmile z ní vylezu, tak jí musím jet celou od začátku. No a když se to takhle začne sekat po hodině pomalého kosení orků, tak to prostě nasere :D
Napadá někoho čím by to mohlo být? Ta hra je skvělá a chci to konečně po těch letech dohrát. Jako děcko jsem vyměkl a nedal to.
Napadá někoho čím by to mohlo být? Ta hra je skvělá a chci to konečně po těch letech dohrát. Jako děcko jsem vyměkl a nedal to.
Přesun jednotek pomocí označení skupiny - si moc dobre neumim predstavit
@styeer (04.04.2023 00:07): Myslím, že na Ulož.to je USA verze. Alespoň já to odtamtud kdysi stáhnul, ale nehrál jsem to. :-D
Ty zajímavosti jsou zajímavé :-). Zaujaly mě dva body:
* Přepracovaná umělá inteligence
* Přesun jednotek pomocí označení skupiny (místo individuálního přesouvání)
Tz. že v anglické verzi jdou hromadně přesouvat jednotky? A ta umělá inteligence - hrál to někdo? Docela mě to nalákalo.
* Přepracovaná umělá inteligence
* Přesun jednotek pomocí označení skupiny (místo individuálního přesouvání)
Tz. že v anglické verzi jdou hromadně přesouvat jednotky? A ta umělá inteligence - hrál to někdo? Docela mě to nalákalo.
@strejdafido (23.01.2023 20:40): Tohle je na té hře super, že na ní fungují různé strategie. Já jsem zase nikdy nepoužíval letectvo, ale kámoš většinu nepřátel zlikvidoval ze vzduchu, protože proti letectvu byly i ty nejsilnější jednotky bezmocné. Zbytek domlátil tankama.
@Malignus (23.01.2023 20:39): Ten mě lepší obranu v tom siege módu, ale zase se v něm nemohl hýbat. Ale postavit ho někam na kopec, zakopat ho, dát za něho čtyři M109 a pavouci se o něho rozbili úplně sami.
@Malignus (23.01.2023 20:39): Ten mě lepší obranu v tom siege módu, ale zase se v něm nemohl hýbat. Ale postavit ho někam na kopec, zakopat ho, dát za něho čtyři M109 a pavouci se o něho rozbili úplně sami.
@hanak_v_exilu (23.01.2023 20:35): Já už si to evidentně moc nepamatuji :-) Chtělo by to si to zopáknout, ale to nehrozí. Já dělostřelce nikdy nepoužíval, jen když byli zapůjčeni v rámci mise. Zrovna tak jsem nepoužil nikdy plamenomeťáky a ty paranormální jedince. Možná jsem se obral o porci zábavy, ale já měl plno Piranhí a nějaké ty tanky, taky to šlo.
@hanak_v_exilu (23.01.2023 20:35): Já ke konci hry používal na průzkum UDES. :-D
@strejdafido (23.01.2023 20:28): To vůbec. Mamut přišel někdy lehce za půlkou hry. Pamatuju si že to bylo zrovna v té době kdy byly dostupné Leopardy 2A5. To bylo to jediné co na ně platilo. Odhalit Leopardem, přežít jejich útok a pak je zlikvidovat dělostřelectvem. Málokdy stály tak šikovně, že je objevil hummer dřív než ho stihly zničit.
@Malignus (23.01.2023 20:25): To jo, dycky tam takhle postával, ale najít ten jeho kopeček ve tmě a pak se k němu ještě prostřílet, to byl vopruz. Ale mám dojem, že byl až v posledních částech hry, když se už vítězství klonilo k Alianci a byl úkol vyhnat zbylé jednotky. Nebo se pletu?
@strejdafido (23.01.2023 20:23): Mamut byl vždycky zakopanej na druhým nejbližším kopečku a málokdy ustupoval. :-)
@Malignus (23.01.2023 20:17): Jojo! Spletl jsem si to, dlouho tomu, co jsem to hrával :-) Myslel jsem mechanického mamuta, ještě si dobře pamatuji ten charakteristický zvuk střelby odkudsi a pak bum! - přímý zásah, potopena :-)
@strejdafido (23.01.2023 20:12): Zvuková trouba tam byla, ale ta měla krátkej dostřel. Asi myslíš mechanickýho mamuta. Na to jsem sám zvědavej. :-D
@Charadin (23.01.2023 13:59): Jak pěchota obstojí proti takové mechanické troubě nebo jak se to jmenovalo? Střílelo to ze strašné dálky, útok to mělo jako hrom, najít se to nedalo hned, prostě problém.
Jinak mi to přijde jako slušný masochismus, hlavně ten plán hrát bez ukládání. Jde to vůbec dohrát se zdravým rozumem? Si vem, jak se plouží jednotky kus po kuse v těch velkých misích, třeba v poušti, brrr.
Jinak mi to přijde jako slušný masochismus, hlavně ten plán hrát bez ukládání. Jde to vůbec dohrát se zdravým rozumem? Si vem, jak se plouží jednotky kus po kuse v těch velkých misích, třeba v poušti, brrr.
@Charadin (23.01.2023 13:59): Armáda ze samé pěchoty musí strašně trpět na malý dostřel, ne? Proti mechanickým mamutům to musí být peklo. Pro mě měla pěchota bonus akorát v procházení lesem. Mobilní pěchota už je pochopitelně o něčem jiném, ale než jsem se k ní dostal, tak už moje armáda dávno stála na něčem jiném.
@Charadin (23.01.2023 13:51): Pěchota je dobrý nápad pro znovuhraní. Kdysi jsem to snad i zkoušel, ale nedal jsem to, teď si mě trochu navnadil :-). Jinak četl jsem i názor, že na nejlehčí obtížnost je to vlastně těžší, protože získáváš málo zkušeností.
@Charadin (23.01.2023 13:59): Zajímavý experiment, ale určitě se tím nezkrátí herní doba. O to víc budeš muset být opatrný a postupovat "po čtverečku" :) Některé mise jsou opravdu zdlouhavé a ještě si je takto ztěžovat mi přijde jako masochismus.
@Charadin (23.01.2023 13:59): To je zajímavý nápad. Taky jsem dřív nad ním uvažoval. Jinak ti velitelé se reinkarnují. Čili po smrti se po nějaké době opět vrátí (bez XP).
Jinak ještě jeden nápad: Zjistil jsem, že nejlepší zážitek ze hry je v moment, kdy si rychle vyplácám uložený pozice a musím dlouhou misi dohrát na jeden zátah. Musím pak přijímat ztráty. Každý, kdo kdy dohrál Spellcross, tak si nahrával pořád dokola pozice a když ztratil například velitele, tak radši restartoval misi. Konečná statistika byla pak něco jako moje ztráty: 3, nepřátelé: 8500.
Bylo by zajímavý zkusit zahrát Spellcross bez ukládání. Každá ztráta se počítá a člověk se musí snažit ji nahradit. Když se něco v misi hodně zvrtne, tak se zbytkem jednotek ustoupit atd. Docela se tím zkrátí herní doba a bude to opravdu ta válka o těžkých ztrátách a omezených zdrojích. Buďto to klapne, nebo se to někde po cestě rozsype a lidi prohrajou.
Bylo by zajímavý zkusit zahrát Spellcross bez ukládání. Každá ztráta se počítá a člověk se musí snažit ji nahradit. Když se něco v misi hodně zvrtne, tak se zbytkem jednotek ustoupit atd. Docela se tím zkrátí herní doba a bude to opravdu ta válka o těžkých ztrátách a omezených zdrojích. Buďto to klapne, nebo se to někde po cestě rozsype a lidi prohrajou.
Zase po delší době jsem někde narazil na youtube na intro a zlákalo mě znovu si Spellcross zahrát. Už jsem to na těžkou dřív dohrál a chtěl jsem si zkusit něco jinýho, tak jsem si vymyslel, že budu na těžkou používat jen pěchotu a zkusím to s tím dohrát. Momentálně jsem v kapitole v oku bouřky a není to zdaleka tak špatný, jak jsem si myslel, že bude :)
Pěchota je velmi levná, má levný vylepšení a díky přeskakování vylepšení pro obrněnce se dá ušetřit spousta peněz. Zakopává se rychle a do mnohem silnějších pozic. Nevýhoda je hlavně dohled, kdy maximum je 6 polí. Často tak musím útočit do kopce za cenu velkých ztrát. Musím tak dělat často nábor v průběhu kapitoly, ale je to u pěchoty mnohem levnější, než u tanků.
Protože nemůžu používat tanky, tak jsem přišel na to, že paranormální pěchota je skvělá a po mobilní pěchotě myslím nejlepší pěchota ve hře. Dohled jako rangers, možnost získat vylepšení šok systém, dostřel a princip útoku jako minometčíci a dvakrát taková obrana. Taky mají silnější útok na vzdušné jednotky, než většina obrněnců (z tanků má víc jen destruktor). Jediná nevýhoda je, že neútočí na budovy, takže na zdi a portály to chce něco přibalit s sebou. Všechno až na dvě jednotky plamenometčíků (proti duchům) jsem přecvičil na paranormální pěchotu a je to jako mít armádu plnou m106, který procházejí lesem, zakopávají se a umí útočit do vzduchu.
Jediný místo, kde myslím, že se to může rozpadnout, bude útok na arachnoidy. Tam si nejsem jistej, že to díky dohledu a počtu nepřátel pěchota dokáže ustát. Pokud ano a dostanu se na mobilní pěchotu, tak je hra vyhraná. S takovou armádou už se nedá prohrát.
Pěchota je velmi levná, má levný vylepšení a díky přeskakování vylepšení pro obrněnce se dá ušetřit spousta peněz. Zakopává se rychle a do mnohem silnějších pozic. Nevýhoda je hlavně dohled, kdy maximum je 6 polí. Často tak musím útočit do kopce za cenu velkých ztrát. Musím tak dělat často nábor v průběhu kapitoly, ale je to u pěchoty mnohem levnější, než u tanků.
Protože nemůžu používat tanky, tak jsem přišel na to, že paranormální pěchota je skvělá a po mobilní pěchotě myslím nejlepší pěchota ve hře. Dohled jako rangers, možnost získat vylepšení šok systém, dostřel a princip útoku jako minometčíci a dvakrát taková obrana. Taky mají silnější útok na vzdušné jednotky, než většina obrněnců (z tanků má víc jen destruktor). Jediná nevýhoda je, že neútočí na budovy, takže na zdi a portály to chce něco přibalit s sebou. Všechno až na dvě jednotky plamenometčíků (proti duchům) jsem přecvičil na paranormální pěchotu a je to jako mít armádu plnou m106, který procházejí lesem, zakopávají se a umí útočit do vzduchu.
Jediný místo, kde myslím, že se to může rozpadnout, bude útok na arachnoidy. Tam si nejsem jistej, že to díky dohledu a počtu nepřátel pěchota dokáže ustát. Pokud ano a dostanu se na mobilní pěchotu, tak je hra vyhraná. S takovou armádou už se nedá prohrát.
@strejdafido (27.05.2022 18:34): To se říkalo o State of War taky, a pak se Slováci sami divili "jéé, ono to bylo slovensky?" :D
Ale jo, tady budu fakt věřit Rikki, navíc i tam přímo zmiňují Štěpničku, takže nejsou pochyby. Ale když jsem četla preview, kde byly vypichovány slovenské repliky, úplně mi zatrnulo :D
Ale jo, tady budu fakt věřit Rikki, navíc i tam přímo zmiňují Štěpničku, takže nejsou pochyby. Ale když jsem četla preview, kde byly vypichovány slovenské repliky, úplně mi zatrnulo :D
@Brasikona (26.05.2022 23:31): Ani nápad. Hned po vydání byla kompletně v češtině s nezapomenutelným J. Štěpničkou v hlavní roli.
@Brasikona (26.05.2022 23:31): Já si pamatuju jen českou demoverzi z Level CD... :-D
@Brasikona (26.05.2022 23:31): Já si pamatuju jen českou demoverzi z Level CD... :-D
Čichám tu zradu. Preview verze Spellcrossu byla slovensky, respektive vyloženě mluvila slovensky. A já teď nevím, zda to byly nějaké vývojářské placeholdery, které pak nahradil dabing český, nebo jestli to i slovensky vyšlo, ale všichni to zapomněli... Asi budu spoléhat na to, že v Rikki recenzovali českou verzi, předpokládám, že by se jinak alespoň nějak zmínili...
@styeer (04.05.2022 20:57): špatně to sice nevypadá, ale špatně ti z toho bude, za to ti ručím :-D
Vždy, když se tady objeví příspěvky, mám chuť si to znovu zahrát :-).
S tím inquisitorem jste mě navnadili, neznám, ale nevypadá to špatně.
S tím inquisitorem jste mě navnadili, neznám, ale nevypadá to špatně.
@Malignus (04.05.2022 14:23): skôr dobrovoľné nastavenie zadku konskému stoporenému...však vieš čo.
@Ferdish (04.05.2022 12:47): Flagelantství. :-D
@Malignus (04.05.2022 08:53): Ja som mal za to, že je to sebapoškodzovanie najhrubšieho zrna XD
Dohrání Inquisitora je masochismus. :-D
@Red (03.05.2022 19:38): Pridávam sa k slečne Brasikone, prejsť Inqusitora je achievement hodný pozornosti. Si ma možno navnadil si zo znova zahrať :D Za palacha som to prešiel, tak by to možno chcelo pri ďalšom pokuse skúsiť zlodeja, to by mohla byť celkom výzva.
@Red (03.05.2022 19:38): Tak za Inquisitora smekám!
@Brasikona (03.05.2022 15:28): A ještě samozřejmě zdejší podpora. Začal jsem v lednu 17 a hru dokončil ke konci dubna:))) Ono to možná bylo "jen" 50h, ale pocitově to byla věčnost. Víc hrdý jsem už jen na dohrání Inquisitor.
Nejhorší mise byla asi ta, kde byl úkol zachránit v poušti ztraceného pilota. Když se k němu člověk probojoval za půl dne, tak zjistil, že vedle pilota jsou nepřátelské jednotky, které ho kolikrát stačily okamžitě umlátit. A pak už nepomohl žádný load, protože mise skončila neúspěchem.
@Red (03.05.2022 14:17): Právě. Zdlouhavost. Mě to pokaždé unaví, ale vždycky jsem sváděla vinu na sebe a svou rozmazlenost. Po tom návodu se schválně mrknu.
@Brasikona (02.05.2022 23:48): Tak já jsem obě hry také dohrál roky po vydání. Original War je určitě zábavnější a někdy si ho určitě ještě zahraju. Spellcross je spíš o tom se zakousnout a nepustit. Atmosféra fajn, ale ta strategie a zdlouhavost mě ubíjela. Pomohla mi herní výzva a vzpomínka na poutavý návod z herního časopisu (teď si nevzpomenu zda Score nebo Level). Dohrál jsem to stylem co víkend to dvě mise.
@strejdafido (02.05.2022 23:45): Na yt ted nekdo hodil kompletni pruchod hrou a teda smazi to tam docela pekne. Ja se zakopal hned na startu, odklikal par tahu na ctverecky, vyslal hummera, neco nalakal. Pak se posunul o par ctvercu dal a zas to stejne :)
@Zx Atari 500 (02.05.2022 23:35): @strejdafido (02.05.2022 23:45): No jo, když mě ta hra tehdá zaujala, a tak bych si zrovna u ní ráda udělala zářez. Prostě ha! Dohrála jsem Spellcross. Podobně to mám u Original War, ale tam jsem podstatně blíže dokončení, jen potřebuju zase čas a nervy. No, třeba i ten Spellcross jednou padne...
@Zx Atari 500 (02.05.2022 23:35): Ono to snad ani jinak hrát nende. Dyk nepřítel má vždy velkou přesilu, to se nedá vyhrát na férovku. Jak říkáš, vylézt na kopec, všechno zakopat, sejvnout a vyrazit s hummerem lákat orky.
@Brasikona (02.05.2022 23:06): Možná kdybys tu hru hrála v době jejího vzniku, chytla by tě během chvilky. Nebylo tolik jiných možností, hra vypadala parádně, ve své době to byla špička. Dnes už je poněkud za zenitem. A je to příšerně dlouhá hra, to už dnes taky nikoho moc nebaví, kór když je to pořád to samé, jen se mění mapy.
Ohledně toho dabingu, ten se fakt povedl, Štěpnička odvedl dobrou práci. Nějak si vybavuji, jak se tomu generálu Malcolmovi nebo jak se jmenoval hýbala v celém obličeji snad jen brada nahoru a dolů :-)
@Brasikona (02.05.2022 23:06): Možná kdybys tu hru hrála v době jejího vzniku, chytla by tě během chvilky. Nebylo tolik jiných možností, hra vypadala parádně, ve své době to byla špička. Dnes už je poněkud za zenitem. A je to příšerně dlouhá hra, to už dnes taky nikoho moc nebaví, kór když je to pořád to samé, jen se mění mapy.
Ohledně toho dabingu, ten se fakt povedl, Štěpnička odvedl dobrou práci. Nějak si vybavuji, jak se tomu generálu Malcolmovi nebo jak se jmenoval hýbala v celém obličeji snad jen brada nahoru a dolů :-)
@Brasikona (02.05.2022 23:06): To nelamej pres koleno :) Ono je to pak cim dal tim tezsi a ac to ma super pribeh, tak ke konci jsem byl uz taky docela "unaven". Navic s moji taktikou, se to strasne protahovalo. Opevnit vsechny jednotky a pak s jednou natahovat enemaky na pozice...a tak dokola. S tim jsem si vydrzel celou hru :D
@Zx Atari 500 (02.05.2022 22:57): Ale spousta lidí to právě neví! :D Nicméně Spellcross je jedním z mých velkých restů... Už několikrát jsem ho v posledních zhruba pěti letech rozehrála, abych od něj zase velice rychle utekla a nějakou chvíli ho zase nechala ležet. Nevím, nějak mě ta hra nedokáže pohltit... Ale soundtrack tedy pohlcuje parádně.
@Brasikona (02.05.2022 22:52): Tak ja to beru za CZ hru, i kdyz vim, ze to je SVK :)