Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Na aukru je jeden volnej Premium Edition steam klíč za 1300, kdyby to někoho zajímalo. Já teď jeden taky za tyhle peníze bral, akorát od jinýho prodejce (Z rozbalený  Constellation Edice). Takže stahuju a plán na noc je jasnej :D
@AlieN (04.09.2023 18:50): To je dost subjektivní, mne CP nijak napřed v ničem moc nepřišel. Podle mně ty různý Horizony a GoW jsou na tom lip. Ale tohle je tezky, kazdej to má nastaveny jinak. Nebo když si třeba porovnam animaci/mimiku a kvalitu postav třeba ve FF7 remake a CP je to generační rozdíl ve prospěch FF.
@AlieN (04.09.2023 18:50): grafický nejvyspělejší je asi Unreal Engine ne? Cyberpunk vypadá krásně, ale Unreal ukázky vypadají být dále. Uvidíme co The Outer Worlds 2. Zrovna jedu Wolfenstein 2 a ten je též moc pěkný jen ten engine asi neutahne velký open world.
@Charllize (04.09.2023 18:20): Jo, vypadá to že Starfield většině lidí funguje s menším množstvím bugů než CP day one. Což je všechno co by je mělo zajímat asi.
Ale nedá se k tomu nepoznamenat že CP byl technologicky obrovský skok dopředu oproti čemukoli jinému a i po dvou letech je etalon next gen grafiky, zatímco Starfield je technologicky na úrovni last gen her... akorát s next gen nároky.
Ne že bych si chtěl představovat jak pekelně náročné by tohle bylo, kdyby se přidal i Ray Tracing :D

Na plotnových HDD se dnes škube už snad všechno... na Starfield už budu mít asi nejrychlejší M.2 SSD na trhu, takže tohle mě limitovat snad nebude. Je tam prý loading na každém kroku, tak aspoň budou rychlé.
@AlieN (04.09.2023 17:58): Nj, když to roky zaplatovali.
Momentalne je Starfield na MT na tom o bodík líp než CP.

Nektery npc s vousy působí ze mají na obličeji vypelichanou srst pouličního psa :) Když si vezmu některý japonsky hry před 10-15 lety tak to mají lepší :)

Na mechanickým HDD to škube celkem solidně. V požadavcích je ssd ne?
Myslím že Bethesda udělala polákům službu. Už jsem několikrát četl na redditu že díky Starfieldu někdo zpětně o to víc docenil Cyberpunk a že byl na něj zbytečně přísný. :D
@LIUWIL (04.09.2023 15:19): Okej, to jsem přepískl - pokud ten granát někomu ublíží a je to oficiálně útok, tak na to se reaguje. Nikdo nicméně nereaguje na cokoliv, co není registrováno jako útok, takže je možné házet granáty a střílet do aleluja, klidně i lidem přímo mezi nohy, a s nikým to ani necekne.
@Paul (04.09.2023 14:51): Jo, některé side questy byly super ve všech jejich hrách. Třeba i ze Skyrim si vždycky vzpomenu na tu misi kde přijdeš do hospody, ožereš se tam s nějakým tím Deidrou nebo co, a pak se vzbudíš ráno a zjišťuješ co jste všechno provedli.

" Tady klidně můžete hodit granát doprostřed davu a všem je to dokonale šumák. "
WTF? To je zrovna něco co bych u Bethesdy nečekal.
Jsem docela zvědav jaká bude hudba. V tomhle ohledu mě právě vždycky bral víc Mass Effect, nebo třeba Deus Ex než Bethesda soundtracky, ale tohle by přecijen mělo být trochu jiné než hudba k Falloutu 4.

Mě vlastně nejvíc zajímají ta města. Přijde mi škoda, že tam už v základu není to co udělali ve Star Citizen, tedy městkou procedurálně generovanou planetu. Obecně mám ve sci-fi rád civilizaci, ale chápu, že Starfield o tom ani nemá být.
@Paul (04.09.2023 14:34): Obávám se, že minimálně první půlka hlavního questu je přesně taková. :)

Nerad bych nezmínil i další vcelku do očí bijící regrese. Stejně jako F4 je Starfield rated M, přesto neobsahuje ani minimální gore. Jakože vyloženě nic. To nese lví podíl na progresivně méně a méně uspokojivých soubojích. A co praští ještě víc, i ve F4 běžní civilisté a kór strážci zákona alespoň NĚJAK reagovali na hráčovi akce. Tady klidně můžete hodit granát doprostřed davu a všem je to dokonale šumák. Jediné, co někoho zajímá, je pašování kontrabandu. Na což se můžete svébytně vysrat, protože i tak se budete v penězích topit, vyjma věcí okolo kocábky absolutně nemá smysl kdykoliv cokoliv kupovat. V snad každém předchozím Bethesdím RPG se šlo potápět. Tady ani zbla, lze plavat pouze nad hladinou.

Taky vesměs pakárny, ale i jako sandbox je to omezenější, než předchozí díla. Ale za to se můžete srát s úpravou lodi, která je díky UI totální mučírnou, a stavění outpostů po planetách, které je horší a omezenější verzí stavění settlementů ve F4.
@Paul (04.09.2023 14:34): Jo, nad tím jsem už taky přemýšlel. Můj problém ale je, že zatímco v Mass Effect mě opravdu bral příběh i postavy, ve hrách od Bethesdy mě nebere ani jedno. Jejich styl psaní je slušně řečeno slabý až amatérský, jako kdyby celá hra byla fan fiction. Bavila mě ta explorace a pocit že se volně pohybuji po herním světě a dělám si co chci.
Another planet needs your help. I'll mark it on your scanner.
Tak ono když je ve hře o vesmíru vesmír v podstatě jen fast travel menu..

Ale vyčítat to tomu nejde, protože to je aspoň realistické. :-D
@LIUWIL (04.09.2023 14:28): jako teoreticky může mít Starfield podobnej appeal jako Mass Effect. Tzn. pocit z explorace tady moc asi není, když už tu není jedna velká mapa co se dá svobodně prozkoumávat, ale furt tady je příběh a questy který tě prostě protáhnou spoustou lokací a může to bejt zábava, ikdyž jiná.

Aspoň já teda furt doufám, že mě to bude aspoň po týhle stránce bavit. Samozřejmě je otázka jak kvalitní ty questy budou, nerad bych aby všechno bylo o "udělej fast travel na planetu Zorgon a přines artefakt a pět kilo železa".
@HolyMeatball (04.09.2023 14:04): Jasné, nečekal jsem že všechno bude unikátní, ale spíš že opakování nebude tak okaté. A že bude vesmírná celá hra a ne jenom menu :(

Přijde mi to špatné ze stejného důvodu jako ty revolving questy z Fallout 4. Teoreticky nekonečný obsah který se velmi okatě opakuje a který skoro nikoho nebavil. Jestli se Bethasda ubírá tímto směrem, tak vlastně eliminuje to hlavní co mě na jejich hrách bavilo.
@LIUWIL (04.09.2023 13:51): Tak samozřejmě, že se opakují, přece bys nečekal tisíce unikátních variací. :)

Je to souběžně regrese a upgrade. Jo, jakmile navštívíš dvě tři planety, v podstatě si viděl všechny. Pořád se ale na těch procedurálních čtvercích umí generovat překvapivě rozsáhlé dungeony, které si ale jsou samo hodně podobné. Nenarazíš ale na dvě naprosto identické variace čehokoliv.

Taky tu ale jsou mraky ručně tesaného obsahu. Ničeho moc zajímavého se v nich člověk nedočká, ale minimálně vizuálních detailů si užije až až.
Z těch co hrajete, jak vám přijde explorace?
Teď jsem se díval na video jak funguje cestování a přijde mi, že tu vlastně žádná vesmírná explorace neexistuje. Nečekal jsem že to bude rozsáhlé jako Elite Dangerous, ale aspoň něco jako NMS mínus neustálé opakování podobných scén, kde budu moct volně létat po planetě a vybrat si kde přistanu. Místo toho je tady akorát teleport k planetě a pak teleport na povrch kde se vygeneruje čtverec.
To mi z hlediska explorace přijde jako vyloženě regrese. Ve Fallout je jedna velká mapa kterou lze volně prozkoumávat. Vidím něco a jdu se podívat co to je, po cestě na něco narazím a občas najdu něco nečekaného. Tady když si vyberu místo tak se vygeneruje nějaká lokace a dle toho co čtu, tak se budou opakovat variace stejných lokací :(
@SilentWolf (04.09.2023 13:07): moje zkušenost se steamem je taková, že zdaleka ne všechny hry gamepad podporují bezproblémově. Někde je ten "poloviční gamepad" piktogram (nevím jak lépe to nazvat), což leckdy znamená, že jej ta hra v podstatě nepodporuje. Mluvím ale hlavně o fps/first person RPG, protože já už v podstatě nic jiného nehraju.
@Charllize (04.09.2023 12:44): Ono to jde říct i obráceně, na nových konzolách se už hraje i na K+M. A jedno z nejžhavějších témat kolem toho je, že to je nefér v online hrách.
Dle statistik Steamu co vypustili loni je z celkové herní doby odehráno na gamepadech asi 10%.
@LIUWIL (04.09.2023 12:28): Stovky jrpg se vždycky budou lip hrát gamepadem, jsou na to udělaný. Vždycky když vidím nějaký pc port jrpg je to ovládání přes k+m prakticky nepoužitelný. Museli by to cely přeprogramovat aby to bylo lepší. Takže záleží na jakou platformu to je primárně dělaný a na stylu hry. Ale ze by šlo o úzkou možnost je blbost. Naopak bych spis řekl ze i na pc čím dal tím víc lidi hraje gamepadem, a proto že to je horší to fakt nebude.
@Charllize (04.09.2023 11:58): Epistory není strategie ani FPS a na gamepadu bys 100% neodehrál ani první level :P

Budeme se muset domluvit na vzájemném nesouhlasu, bude to taky otázka toho na čem kdo "vyrostl". Škála her kde je ovladání na gamepadu opravdu lepší z hlediska schopnosti hru ovládat je dost úzká a jedná se převážné o věci jako racing atp, případně hry kde ovládání designoval mamlas. Dark Souls ve své době byly taky lepší na gamepadu ale v dalších dílech ovládání K+M zlepšili do takové míry, že to je jedno. A koneckonců i v takovém Elite Dangerous drtí K+M ostatní metody ovládání, včetně drahých HOTAS, jednoduše proto že se toho ujal někdo kompetentní.

BTW když jsem hrálSkyrim, bylo to ještě na X360 a tam jsem z těch menu byl na nervy právě kvůli gamepadu.
Tyhle preference jsou subjektivní. Objektivní je fakt, že na k+m mi stačí jedna klávesa a hned jsem v seznamu misí, kterým následně můžu rychle scrollovat (což je žádoucí, neb onen seznam je sám o sobě taky značný bordel). Kdežto na padu musím nejdřív do jednoho meníčka, z toho na mapu, a z té teprv můžu otevřít seznam misí. Pakárna, a míra toho, jak to komu může vadit, je samo opět subjektivní. Proč ale prostě nedali možnost najet na seznam misí aspoň rovnou z toho hlavního meníčka moc rozumu nedává. :)
@Charllize (04.09.2023 11:02): " jasne ze se ti to kancelarskejma potřebama bude ovládat blbě "

To je opravdu nesmyslný pokus omluvit špatný design, zvlášť když ty "kancelářské potřeby" ovládají lépe drtivou většinu her na trhu.


@AlieN (04.09.2023 10:31):  Jo, W3 měl ze začátku inventář otřesný. https://www.youtube.com/watch?v=3DMYjT9oFiQ

Jestli si to dobře pamatuji, crafting byl ze začátku taky špatný. Upravovali to dvakrát, nejdřív v nějakém patchi a pak s Blood and Wine DLC.
Po shlédnutí pár videí jsem z toho hodně rozpačitý. Hra sice zamířila ke hvězdám, ale umělecky to zůstalo ležet nízko při zemi. Dialogy a dabing jsou pořád stejně awkward jako v době Fallout 3 či Oblivion. Budu hádat, že celkový příběh na tom bude úplně stejně.
Teď tak přemýšlím nad Fallout 4. Evidentně mi ten zážitek přišel v pohodě, ale nemůžu si už vůbec vzpomenout o čem ta hra vlastně byl a co jsem v ní dělal. Jestli Bethesda dělá pořád stejný recept, Starfield asi nechám až to bude někdy v akci. Jsem zvědavý na širší ohlasy hráčů a jestli je tohle otázka stagnace studia, nebo míření na specifické publikum.

BTW ten "systém" nastavování rozlišení a detailů je solidní úlet.
@Charllize (04.09.2023 11:02): On se tam ovládá blbě úplně vším, akorát na konzoli nemáš možnost něčeho lepšího a tak ti ta neohrabanost a pomalost nevadí. Inventář je už z principu tabulka, samozřejmě že kancelářské potřeby na takovou tabulku vždycky budou zdaleka nejlepší.

I když u tebe bych vlastně věřil že ty vytáhneš gamepad i na excel :D
@AlieN (04.09.2023 10:31): Tak jsou to multiplatformní hry a jasne ze se ti to kancelarskejma potřebama bude ovládat blbě, stejně jako plno dalších her. Normální lidi hrajou takový hry gamepadem a mají po starostech. Ok, uznávám ze mohli udělat dvě UI/ inventář verze. Občas se to dělá, třeba teď BG3 nebo to má i DA:I tuším a i další.



@Cobot (04.09.2023 10:10): Optimalizovali na xbox s, je celkem s podivem jak dobre to tam běží a i vypadá, čekal jsem sračku. A Jo jiste to byla priorita. A jak sem říkal, blbě optimalizovaných her na pc jsou mraky a prakticky u všech si někdo stěžuje ze mu to jede blbě, je to tak věky. Když hraješ na pc je třeba počítat s problémy. Každý pc jiný atd. Vždycky má nějaká verze prioritu, většinou jsou to konzole. Třeba u BG3 to zas zjevně bylo naopak, PC first konzole second.
@Paul (03.09.2023 23:24): Hraje to tu urcite vic lidi. Ja mam odehranych par hodin a optimalizace je fakt docela zprasena. Mam sice slabsi stroj, ale i tak se to chova strasne divne. Vizualne to je obcas uchvatny (mira detailu modelu, interieru, obcas nasviceni (jsou tam momenty, kdy postava vrha treba 3 stiny ze 3 ruznych zdroju svetla). Ale zarovne je to obcas strasne odporny. Vetsina interieru typu obchod v New Atlantis je totalne prepalena, vyblita zalezitost – na urovni Forspoken, kterej vypadal, jak kdyz maji polovinu render pipeliny vypnutou. Kazdou chvili narazis na neco, co je nepochopitelny – 10 svetel kolem kasny, ale lens flare haze jen jedno z nich? atd. UI se bude modovat urcite hodne, ale alespon remeslne je docela v pohode. Jinak postavy porad mizi pred dvermi pri vstupu do budovy a je tam vlastne asi vsech tech 100+ duvodu, proc Dan Vavra nenavidi Skyrim :-D Atmosferu to urcite ma, ale nedokazu se zbavit dojmu, ze treba Skyrim, Stalker a rada dalsich starsich her mela atmosferu mnohem lepsi bez ohledu na technicky pokrok grafiky. Kdyz srovnam genericky volumetricky mraky ve Starfieldu s krasnym romantickym Skyboxem Skyrimu, vitez je jasnej. I ty postavy mi vlastne prisly ve Skyrimu tak nejak vic soucasti sveta nez tady. Pusobi to na me dost mrtve. Skyrim mel vyhodu, ze se nachazel presne na hranici toho, kdy muzete mit jakkoli rozbitou hru, jakkoli nerealistickou grafiku a nelogicky svet a presto to pusobi krasne a immersivne. Jo a za ty kamery v rozhovorech bych vrazdil. Je to locknuty, zazoomovany a postavy na tebe mluvje treba zady. V tomhle povazuju volnejsi styl, co ma Skyrim, za mnohem lepsi.
@Charllize (04.09.2023 09:06): "UI/inventáře při vydání"
On měl W3 nějaký jiný UI oproti tomu jak jsem ho roky po vydání hrál já? Upřímně, nevím.

Ve Skyrimu je inventář nepoužitelná mrdka (že to konzolisti zvládnou pro mě není argument, oni jsou zvyklí i na horší věci), a podobně je to i s mnoha dalšími věcmi v Bethesda hrách - já rád moduju i toho W3 nebo Cyberpunk, ale v nich jsou mody příjemný bonus, ne nezbytnost. Bethesda hry bych bez modů nemohl hrát vůbec.

Btw nevšiml jsem si že by se s vydáním next gen updatu pro W3 nějak zvýšila jeho hw náročnost při stejném nastavení.
@Charllize (04.09.2023 09:06): to, že jdou hry od Bethesdy dobře modovat je samozřejmě super. Jen ale nevypadá moc dobře když modeři dokáží zdarma a rychleji dělat to co nezvládá garážová firmička s logem Bethesdy na dveřích. Jediné co to pro mě vysvětluje je ze je jim PC verze totálně u zadku a zajímá je jen konzole. To se dá i pochopit, ale pak proč to tedy na PC vydávají? Není trochu blbé už u několikáté hry v řadě opakovat stále stejný model? A teda pokud jsou ty výsledky grafickejch karet reálné, tak tedy optimalizace šílená. Že i to FSR přidává 2FPS je snad i umění to takhle udělat.
@Charllize (04.09.2023 09:06): Tak zrovna CDPR při vydání Cyberpunku dostalo hroznou bídu, mnohem větší, než nějaký pošťuchování Bethesdy. A zaslouženě mimochodem.

Bezbřehý hejt a adoraci fakt nevím, o čem zrovna v této diskuzi mluvíš, vždyť nic horšího než nějakej piss filter nebo neohrabaný UI se tu neřeší :D
@Charllize (04.09.2023 09:06): CDR se jednou zasekl při procházení dveří s prknem v ruce. Vytočili se o 45° a prošli v pohodě.
Bethesda roky nabíhá stále silněji a silněji ale jen otlouká futra a prkno brzo možná praskne.


Každopádně nádherné screeny https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/168qqaw/starfield_is_beautiful/ hodně se těším.
Na tohle už moc ne https://www.reddit.com/r/Starfield/comme ... like_that_im_scared/ :D

Taky se mi líbí, že skilly se aktivně využívají v rozhovorech. To je něco co mi u Falloutu hodně chybělo.
@Paul (04.09.2023 07:00): Někdo se tý Bethesdy zastat musí, žejo. A uznávám ze si často cdpr beru do pusy, ačkoliv mi přijdou celkem ok. Spis to dělám v tom kontextu bezbřehé adorace tady vs bezbřehý hejt. Jakoby by třeba W3/CP měl kdovíjak úžasnou optimalizaci a UI/inventáře při vydání. A třeba ta next gen verze W3 běží taky jak posraná když nemáš nějaký ultra pc. Bohužel u cdpr her to modovani není tak easy jako u Bethesdy, což je klad který plno lidi zneužívá proti nim. Ja když čtu moderi to dodělaji, Bethesda je neschopná otvírá se mi kudla v kapse. Přitom jen díky Beth to je tak přístupné ze to muže modovat úplně každý. A to jsou u nich v týmu ještě pyšný ze mají nejdéle trvající moder komunitu ever a stejně to je tak ze se to využívá hlavně jako bajonet proti nim.
@Charllize (03.09.2023 23:55): tobě poláci museli hrozně ublížit viď? Určitě ještě za komunistů. Jistě, na konzolích se to dá na 30fps hrát. Jaký vítězství. Cyberpunk vypadá líp a běží na těch samých na 60ti. Nechtěl bych vidět Starfield na lastgenu, ehm :)