Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Daemon: Perfektní komentář. Aneb jak jednoduše a přehledně sdělit to, k čemu já jsem nikdy nenašel správných slov. Dobrá práce!
Na Steamu za 8,50 € The Elder Scrolls IV: Oblivion® Game of the Year Edition Deluxe.
LJ: to je fakt, spíš se to soustředí na boj...no ale Fallout Tactics, to je úplnej děs!!! O sto let starší Jagged Aliance 2 to překonává ve všech směrech, krom grafiky teda...nedávno jsem FT nainstaloval a nevěřil jsem vlastním očím, jaká je to nuda :(
Mne príde the fall moc zameraný na boje, netvrdím, že je úplne ako Fallout Tactics alebo Jagged Alliance, ale určite má k tomu bližšie ako k normal falloutom. A na na postapo Oblivion nemám chuť ani čas. Štve ma, že sa mi pár nocí dozadu sníval perfektný postapo príbeh ako do hry a prd z toho, asi napíšem poviedku. :D
Mick: The Fall se mi líbil, ale sekal se mi a měl jsem to v němčině a to mi fakt šíleně vadilo...a v první vesnici mě rozsekali na kusy, takže jsem to vzdal...ale někdy bych to chtěl zkusit znovu.
Mick: Fallouta 3 mám, ale nejak sa mi nechce The Fall po tom čo som o ňom počul čítal vôbec nespĺňa moje požiadavky na zaujímavý príbeh, postavy, lokácie, keby chcem len nejakú akčnú vec, tak si pustím nejakú fps...
NateLogan: to mi pripomína jedného týpka, čo si vyslovene vyhliadal rôzne psychologické drámy a také tie polosnové fantasmagorické filmy a následne ich strhával práve za tú svoju žánrovosť, lebo ich vôbec nepochopil, ale vždy pozeral ďalšie a ďalšie, aj keď mu ani jeden nič nedal. :D
Což je taky jeden z hlavních důvodů, proč se hodnocení her na takto veřejných databázích pohybuje spíše mezi 70-90%. Na rozdíl třeba od filmů si hráči vybírají spíše hry, které jim pravděpodobně sednou do vkusu, protože dohrání nezáživné hry je mnohem obtížnější, než dokoukání příšerného filmu (znám člověka, co to dokonce považuje za sport :D). Odborná veřejnost by sice měla být více neutrální (objektivnější), jenže to už dneska až na výjimky nefunguje. A vesměs v 90% případů se ke hrám najde alespoň nějaká cílová skupina, tedy až na vyložené "průsery".
Mě přijde, že tu zapomínate na to, že tahle databaze je všeobecná, pro všechny a je jedno jaké máš zkušenosti, případně jaké znalosti v daném žánru máš. Co je mi platné nalízt dokonalý, skvěle hodnocený fotbalový manager, když baví jen ty, co mají rádi fotbalové managery? :D
Tůto dišputáciu bych po pravdě čekal spíše už Morrowindu než u Oblivionu, protože ten, i přes značné potíže (z mého pohledu) má jisté kouzlo, který Oblivion nejenže zničil ale i pošlapal. Proto Oblivion nehodnotím, ono, z toho co jsem slyšel jsem se rozhodl, že ho ani nezahraju. A nechám Morrowind svou nemesis, která mě neustále sere a nudí.
Falagar: Netvrdím, že máš dať hre vysoké hodnotenie s tým, že "asi niekoho baví". Skôr som to myslel tak, že nemusím všetko hodnotiť, ja som napr. skúšal rôzne novšie need for speedy (staré končia podľa mňa štvrtým dielom) a proste ma to vôbec neoslovilo, hovoril som si "toto ma má akože baviť?", ale napriek tomu, že sa mi to nepáčilo a odinštaloval som to po hodine, neutekal som to hneď ohodnotiť. :) A ja napr. tiež pochopím iný názor, ak je dobre odargumentovaný a nie zcestný, takže aj chápem, že sa ľuďom nepáči, ale napr. keď niekto povie, že ten Morrowind je napr. preto, že je moc veľký a dotyčný človek sa tam stratil a nevie čo má robiť a to je nahovno, to beriem skôr za neschopnost danej osoby a prílišnú rozmaznanosť lineárnym systémom, pretože človek sa tam fakt má cítiť tak, že nemá tú priamu linku, ale "na, tu máš pár zlaťákov a teraz choď kam chceš a plň questy, zbieraj rastliny, zabíjaj potvory alebo okrádaj ľudí, kde chceš". A keďže v takomto otvorenom svete dokáže, byť práve pre nelinearitu príbeh len ťažko strhujúci, hráčova fantázia, by mala tiež zapracovať.
Last jedi: Jasně, hra se mi nelíbí, asi jí nerozumím, zřejmě nebudu cílová skupina. Ale také může být prostě jen špatná. A ve chvíli, kdy se mi nelíbí, nemám možnost posoudit, která možnost platí - a myslím si, že tohle ani posuzovat nemám. Hodnotit bych měl za sebe ne za někoho jiného, komu se hra (možná) líbit bude. Tohle je podle mne logický způsob hodnocení, protože na průměrném hodnocení se pak pozná, pro jak širokou cílovou skupinu je hra určena.

Jako na příkladu Oblivionu. První dung mne nadchnul, protože mi stylem úplně připomněl skvělý Arx Fatalis. Po vylezení z něj jsem se ztratil v (z mého pohledu) sterilním a prázdném světě. Dávno jsem se smířil s tím, že pro tuto hru nejsem cílová skupina, že nedocením tu volnost, rozlohu a prázdné "lesy". To však neznamená, že hře dám 90%, protože se určitě bude lidem ze své cílové skupiny líbit. Hodnotím za sebe a totéž očekávám od ostatních. Proto např. nikdy nedám mínus ke komentáři, který hodnotí záporně hru, která se mi líbí, jenom proto, že ji hodnotí záporně. Má jiný názor a když jej kvalitně popíše, může být pro člověka, který váha, zdali hru hrát, velice přínosný.
Walome: Jasné, rozumiem tomu, lenže proste 99% ľudí hodnotí v hru v štýle rozumiem je = zábavná, nerozumiem= zlá, miesto toho, aby si jednoducho uvedomili, že asi teda nie sú cieľová skupina a bude to baviť iných hráčov. Fallout mi ani nespomínaj, mám nehoráznu chuť na postapo a neviem čo dobré jestvuje a ja som to ešte nehral. :(
LJ: mě naopak tak velký svět odrazuje - víš co mi hlavně vadí, že ať přijdeš kamkoliv, je to tam stejné - jistě, jiní lidé a budovy, ale jinak stejné hostince, dialogy atd. atd...nemá to podle mě duši - ale třeba takový Gothic, o mnoho menší a lineárnější se mi zamlouvá - každý tábor má svůj charakter, každá postava má něco do sebe atd...

Ale jak říkáš, záleží na každém - mě moc tyhle roztahané hry neba, za zázrak považuji dohrání Fallouta jedničky, což mě dostalo svou atmosférou a opravdu vychytaným světem, Morrowind mi předhazuje sice supr historii v podobě knih, ale chybí mi tam NECO...nevím co.

Patřím určitě mezi ty přímočařejší hráče, co vydrží u hry deset, max. dvacet hodin a ve ZVLASTNICH případech (jako třeba u Gothic 2) i padesát...což mi hraje docela do karet, většina her jsou v dnešní době záležitostí deseti hodin - pokud se jedná o skvostný zážitek, proč ne? např. Beyond Good and Evil - kratší než maraton Pána prstenů, ale zážitek na celý život. Nebo Max Payne? To je záležitost na odpoledne.
Tak v mnohých ohľadoch je Oblivion nielen slabší, ale aj má väčšie restrikcie, ale napriek tomu ma stále veľmi bavil a ešte aj baviť bude, keď sa zas rozhodnem pokračovať, pretože to nie je ten typ hry, ktorú by som prešiel na jeden záťah.
Tedy nevím jak vás, ale mě Morrowind doslova nadchl svou svobodou a otevřeností, kdežto v Oblivionu jsem se cítil už značně omezený a svázaný.
Ale neuteká, náhodou ja so svojim Khajiitom lovím srnky už aj na blízko mečom. :D

Ono Oblivion aj Morrowind sú veľmi pomalé hry a to imo veľa hráčom vadí, čakajú vžd nejakú akciu/príbehový posun za každým rohom a nemajú radi otvorený svet, v ktorom sa cítia stratení, alebo v ktorom za každým stromom nevykukuje questgiver a za ďalším stromom sa ten quest neplní. Holt sila zvyku.
Falagar - právě že ano - a divím se, že tu lidi píšou, že jim koloušek utíká - jednalo se asi o štěstí začátečníka - hrál jsem to u kamaráda a po záchvatu smíchu při zjištění, že kůň dokáže skákat na místě, jsem vytáhnul luk a střelil do kolouška. A znovu. A znovu. Koloušek měl nakonec v zadku osm šípů a stále vesele (leč trochu vyplašeně) běhal...takže další záchvat smíchu.
Walome: A trefil ses - do toho kolouška? Mně tuším všichni vždycky utekli, než jsem se dostal k první ráně. :-) S lovením vysoké lukem mám zkušenosti spíš z Gothic 3, tam jsem se tím vyžíval celkem dlouho...
Ale né, já to nemyslel nijak vážně - ono záleží, jaké hry člověka baví - mě tyhle věci moc neberou - plácat se desítky hodin s jednou hrou...bylo jen pár, které mě k tomu donutily...

Jinak svého času jsem Morrowind miloval - jak kvůli grafice, tak kvůli muzice. Ale nikdy mě to nebavilo...s Oblivionem to bude asi stejné, to snad ani nebudu zkoušet - ovšem střílet šípy do zadku kolouška, to je docela sranda :)
Walome: Já bych neřekl. Mě začal nudit ve chvíli, kdy jsem začal plnit hlavní dějovou linii. Splnil jsem vše pro cech mágů, zlodějů i válečníků, temné bratrstvo, vyčistil arénu a pořád mě to bavilo. Pak jsem se dal na hlavní linku a po první bráně mě to docela přestalo bavit. Takže to mám rozehrané a teď jsem na to 14 dní nesáhnul... Nevím co se tam zlomilo. Questy pro cechy nebyly většinou o nic lepší/horší než ty z hlavní linky.
Memphis: Tvůj komentář se mi líbil - takže Oblivion začne nudit ve stejnou chvíli jako Morrowind? Ihned po tvorbě postavy? :)
ahoj, nevite kde stahnout cesky manual, sem neprisel ani na to, jak vyhodit z invu nepotrebne predmety
Nemáte někdo tip na nějaký výhodný obchod? Nejlíp se mi asi prodává u Rindira v Imperial city (prodej za 77%), jinde se mi je tak vysoko dostat nepovedlo, a to ani s popularitou 100. Škoda jen že má maximum 800
jo xD to ted delam kouzlem z jednoho Q od magu ... takove plosne bleskove kouzlo xD na vlka a jen leti
stejne me to najvic bavilo s minimalni obtiznosti a s headsotovanim ze stealthu, nepratele pak metaji pekna salta a vubec :)
at jsem zlodej nebo mag aspon jeden obrany a jeden utocny skill je povinost , zlodej- blades a light armor pokud mozno i block a battle mage blades block a heavy armor ... za nic jineho se snad ani hrat neda cistokrevny bojovnik je nuda
edit: jinak moje postava
mystic elf
znameni: warrior
specializace: magic
intelligence a willpower

blades, block, heavy armor, destruction, restoration, alchemy, sneak (misto toho by to chtelo security ale uz hold hraju :/ )

edit2: mystic elf je z pluginu
a s tim ze ma bonus k mysticismu tak stacilo jen par tisic u trenera a mam 25 a soultrap ... zadne jine kouzla z conjuration,alternation atd nejsou potreba , v OOO na stredi obtiznost dam skoro kazdeho mym elfskym obourucakem 11DMG (jeste porad neocarovany) v orcskem brneni a s kouzlem mages fury 10frost 10shock 2fire ... 8lvl jsem :)
no ja hrám vyložene zlodeja ale dopujem aj restoration a blade a dá sa to, občas nejaký ogre viac vydrží, ale inak je to ok a hrám na strednej náročnosti.
Jenže to je právě ono, hrozně tam záleží jaké si vezmeš skilly.Když budeš hrát za zloděje, tak ti levely budou růst stejně rychle jako kdyby jsi hrál za bojovníka, a tím pádem budou růst i levely nepřátel.Jenže zatímco za bojovníka na to máš skilly, za zloděje ne - a tudíž je to pak za zloděje nebo podobné nebojové classy extrémně tuhé (i na střed), protože zatímco nepřátelé jsou nalevelovoaní, ty nabouchanej nejsi.
já zatím nějak nechápu vaše stížnosti na obtížnost. hraju na obtížnost o něco vyšší neř střední a za celou hru jsem neměl jediný problém. možná je to tím že jsem prostě tank ale Oblivion mi přijde celkem lehký
Problém "obtížnosti" bojů v Oblivionu je dle mě dán spíš jejich otravností - nepřátelé vás sice nejsou schopni zabít (s nějakou tou minimální cookie-cutter výbavou na hry od B. - tj. v podstatě enchant, co vysává životy), ale je to otravné - mají hodně životů, boje se uměle prodlužují blokováním, animace a "feel" jsou zábavné asi jako mlácení ocelovou trubkou do ocelového zábradlí...
No, ja na stredni obtiznost taky moc dlouho nevydrzel a nakonec jsem to hral cele na nejlehci, abych se u toho taky trochu bavil. Cili v zasade musim dat kmfdm za pravdu.

S tim autolevelovanim co tady zminujete mam docela pochybnosti, jsem si tak nejak celkem jisty ze kostlivci ktery jsem v prvnich ruinach zabijel bez vetsich problemu mi o nekolik levelu dal delali mnohem vetsi potize. Ale tak z meho pohledu je autoleveling nepatel sproste zlo v libovolne forme, tim spis kdyz se o nej pokousi bethesda...

(vubec, kdyz leveluju, chci mit pocit ze se zlepsuju, tj. ze jsem s pribyvajicima levelama schopny nakopavat prdel tam, kde byla driv prdel nakopavana me. To mi prinasi pocit zadostiucineni a nevim proc bych mel chtit aby to takhle nefungovalo)
Akhera: Však já vím, to bylo myšleno spíš na ty ostatní aby mi někdo řekl co je na tom tak špatnýho
Akhera: Ano. Je mi sum a fuk ake mam reflexy. Za to Wizardry 8 s turn based subojom som presiel s tromi postavami. Nech je to vyzva skor na taktizovanie ako na zbesile klikanie. Na to je tu FPS a arkady.
popkec - Teď jsi mě tak trochu nepochopil - já tu tvůj názor obhajuju :)
kmfdm - A co je špatného na tom, že každý souboj je výzva? Já mám prostě takovej dojem, že mnozí hráči RPG nemají radi, když jsou od nich vyžadovány jakékoliv schopnosti a postava za ně všechno neudělá.
netreba zabúdať na equip, je jasné, že na 15.lvl už potrebuješ o dosť silnejšiu zbraň, pižlať to obyčajnými, nemagickými, je zbytočne zdĺhavé.
Během hry lze libovolně měnit obtížnost, já třeba dal nejlehčí když jsem bojoval proti duchům protože jsem je zkrátka neměl jak zabít a jediná možnost bylo kouzlo co ubírá po pár životech, navíc bych hodně dlouho čekal na doplnění many
Cituj ma prosim Ta kde som napisal ze som to hral na tazkej obtiaznosti. Hral som to na defaultnej - tj strednej. A netvrd mi, ze som jediny kto mal s tym problem.
Ono je celkom logicke, ze ked sa obtiaznost vola "tazka", tak na nej hra bude tazka.
Ked niekto zije v slnieckovom svete v ktorom vsetko "tazke" prechadza jak malinu, tak chapem ze mu FAKT tazka obtiaznost zbori vela iluzii.
To ale neni chyba danej hry. Hraj si to na obtiaznosti akej chces, ale nestazuj sa.
Uprimne, mne hra prisla prehnane tazka.
Rozohral som to ako rogue-like strelec (sneak, marksman, light armor, lockpick, a tusim restoration blade armorer).
Okrem toho ze som arenu vybil na level 1, neskor okolo levela 11-15 som sa trapil s kazdym mobom v lese dobrych 5 minut lebo som musel "kitovat" utekat a strielat. Navyse nemozem povedat ze mierit aimom po moboch ma bavi (nebavi ma cely FPS zaner, preco som nuteny strielat v rpg) A odmietam si davat lahsiu obtiaznost. Toto je jednoducho odflaknuty otrasny nekonzistentny balanc.
Ale tak ta výhoda je přece v tom, že hra není nikdy lehká nebo přehnaně těžká, já třeba teď na nějákým 13 levelu zabiju krysu na jednu ránu, když si představím že bych tak zabíjel půlku protivníků :/
Su ludia, ktorym vyhovuje ze v podstate celu hru bojuju s rovnako tazkymi supermi.

A takisto su ludia, ktorym skor vyhovuje pocit ze netoci sa vsetko okolo nich, ak na zaciatku hry su v lese tak maximalne vlci a diviaci, tak tam budu aj ku koncu a nie ze za kazdym stromom bude cihat troll. To su vacsinou hraci co maju radi sandbox rpg.

Paradox v Oblivione je prave v tom, ze ako sandbox hra by mala mat presne rozvrhnute lokacie. Sandbox je o tom, ze hrac je hodeny do pieskoviska s nulovou dynamickostou a vsetko si robi podla svojho. Zasadit level scale do sandboxu je kacirstvo! Level Scale bol predsa odjakziva domenou linearnych/pribehovych hier.

A nech mi nikto netvrdi, ze to funguje. Bavil ma Morrowind a tesil som sa na Oblivion. Tak ako sa tesilo nan mnozstvo fanusikov serie, ktori neskryvali sklamanie z Oblivionu. Oblivion skor ziskal novych fanusikov (zrejme z fps zanru) ako si udrzal starych -- to iste zrejme plati aj o falloute 3.
Já taky nechápu, proč zrovna kvůli tomuhle tolik lidí držkuje. Já dohrál Oblivion v základní verzi bez jakýchkolik addonů a nic mi nevadilo.