Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tulareanus: Dobře odpouštím ti, ale ať se to neopakuje :) a lesů tu je všude spousta, proto vim o čem mluvim.
MIG: Ja neviem prečo si všetko čo tu napíšem prelepuješ nálepkou "on mi šahá na gothic! on mi šahá na gothic!" ked evidentne ten Gothic fakt ani len nespomínam, nie to ešte porovnávam. A ešte sorry za to, že mám tú drzosť považovať prírodu v Oblivione za peknú a že sa ňou rád prechádzam a kochám. A sorry, že si dovloujem považovaž stromy za realisticky rozmiestnené. Fakt sorry!

P.S.: Máte tam u vás nejaké lesy? o_O
MIGtheDRAGON: Ale tak kdo říká, že musíš tabulky Tulareanusovských zákonů číst?=)

Btw, k prdění na Gothic se taky přidávám (sic nevím o co tu jde).
Suzana: "no fujki Gothic jdi s tim někam taková hnusná hra" tohle neni hanění ?

Tulareanus: Zacházíš až zbytečně do extrémů a nějakýma chytrýma řečičkama o stromech se nás tu snažíš přesvědčit bůh ví o čem. V gothicu nejsou stromy pár centimetrů od sebe. Oblivion je dělaný tak, aby jsi každym "lesem" mohl projet a ne procházet a kochat se, ale samozřejmně někomu tohle stačí :)
A mimochodem právě tohle co napsala Suzana spíš rozvířilo diskuzi, než malá zmíňka o gothicu od montany.
Marwel: /rage/ nic jsem nesrovnávala, jen jsem konstatovala že se mi líbil procházky lesíkem, a pak se, dle očekávání, přihnali křiklouni s nějakým Gothicem, který mne absolutně nezajímá :-) Nemohla jsem se tudíž vyhnout rýpnutí, tedy porovnání.

Na Gothic vám prdím tak už s tím laskavě neotravujte :-) Nemá cenu, abych o něm napsala jediné písmenko, natož abych ho hanila, tse.

Falagar: Risen je takový vyumělkovaný. Mimochodem, už když jsem psala "Kde jinde je to a ono" mi bylo jasné, že tento herní prvek je obsažen ve více hrách. Kupříkladu takový zaklínač má (co vím) rozsáhlou možnost tvorby lektvarů. Ostatně, mne by bavilo si (a taky že jsem to dělala) si v Oblivionu jen tak vyšperkovávat baráček, chodit si do lesíku ulovit srnku (všimla jsem si, že třeba takoví pocestní strážci to dělali). Když jsem jim ulovené maso čmajzla před nosem, řekli mi jen "Hello citizen". Idylka. A byli tam motýlci!

A přesně jak říká džedaj, nádobíčko si nechat doma a vydat se ven s dýkou u pasu třeba lovit perly a kraby. (konec konců, ti u sebe měli taky leckdy zajímavé věci. Třeba takovou vidličku...jakoby utekli někomu z talíře...)

Na ten Arx se teda v budoucnu mrknu *mrk*

A vůbec. Nejlepší je si zajít do lesa ven.


Falagar: Nosnosť je prítomná vo väčšine rpg a tam kde nie je nosnosť si obmedzený políčkami (tzn. "grafické" obmedzenie nosnosti). Ale i tak ak investuješ do sily na začiatku pár bodov, tak nie je problém. Je to ako keby si hral Fallouta so silou 4 a čudoval sa, že prečo unesieš tak málo. :)

Aoshi: Ved to, ono je to i logické, že ak by stromy rástli pár cm od seba, tak si vzájomne bránia v raste či už priestorovo, alebo tienením a tým pádom nedostatočnou fotosyntézou, hlavne ak sú to stromy košaté a rozpínajúce sa, alebo ako majú korene skôr povrchové a priestorovo rozložené, než smerujúce do hlbky, zatiaľ čo v džungli je pôda mäkká a môžu ísť do hlbky a.....hmmm nech si kto chce porovnávať realitu a stromy pustí national geographic channel. :)
Tulareanus: Ok, díky za uvedení na pravou míru - já jsem s tím převážně kvůli těmto a podobným důvodům praštil už po několika hodinách hraní, takže o nějakém vlastním domě apod. vůbec nevím... na druhou stranu to začátečníka opravdu odrazuje, zvláště, když bych ve fantasy (tj. nereálném) světě nečekal takové implementace reality jako nosnost apod. Chápu, že se v tom někteří vyžívají, mne to prostě ve fantasy přijde paradoxní - i sami autoři toho německého modu, o kterém je tu řeč, píší, že mají nereálná prostředí, protože "kdo by chtěl hrát něco, co najde kousek za vlastním reálným domem", s čímž se celkem ztotožňuju... :-)
Falagar: môžeš si tam aj kúpiť dom a alchymistické pomôcky skladovať tam. :) "Oproti Oblivionímu konceptu osaměle stojících stromů, kterým se říká les (jupí, mezi každým stromem desetimetrová mezera!" toto nie je pravda, je síce fakt, že používam nejaké foliage enhancing mody, ale napr. na ceste do Skingradu alebo medzi Chorrolom a Imperial city máš normálne hustý les.
SilentWolf: To jsem pochopil z toho jednoho traileru, na který jsem se podíval. Ale předpokládám, že tam snad půjdou nastavit alespoň anglické titulky, ne?

Suzana: Dovolím si nesouhlasit s prohlášením "nechtěla jsem, aby se o tom diskutovalo". Původní příspěvek totiž končí jasnou výzvou: "kde jinde můžete mít vlastní baráček a pobíhat po lese a sbírat bylinky :)". A na tu jsem reagoval já i ostatní... ;-)

Jinak po procházkách po lese a sbírání bylinek v Oblivionu jsem taky šel - ale pak jsem zjistil, že musím skončit u toho sbírání. Když jsem totiž chtěl z bylinek něco připravit, rychle jsem zjistil, že na to potřebuji s sebou vláčet alchymistickou kolonu - a ta že mi zabírá 90% nosnosti inventáře. :-( To opravdu člověku zkazí náladu, kdo by čekal, že alchymisti musí být kulturisti...

Ok, Gothic nevoní. Tak co třeba Risen? Tam máš svoji chaloupku a spoustu bylinek po lesích... Moment... Aha. Pardon. Ty mluvíš o Oblivioních stromech jako o lesích, že? Tak to se ti Risen taky nebude líbit. Oproti Oblivionímu konceptu osaměle stojících stromů, kterým se říká les (jupí, mezi každým stromem desetimetrová mezera! :-)) je v Risenu totiž normální, divoký, zarostlý a nepřehledný, neupravený LES. ;-) (...ale ten Arx si určitě zahraj)
MIG: Tu 15.09.2010 08:56:59 máme vinníka. Gothic 3 som nehral, preto to ani nehodlám porovnávať a Gothic 1? Hihihi hohoho. :)
Tak nějak jsem si mohl dát 1+1 dohromady a zjistit že vlastně ten profesionální dabing Nehrimu je - Německy, tudíž horší než úplně žádný xD
když nad tim tak přemejšlim, tak v Morrowindu vlastě ani žádný lesy nejsou :D nikdy jsem si toho nevšim
Tulareanus: Na Gothic-many to neházej byla to Suzana, kdo tu jako první začal hanit gothicy. Co se týče lesů tak snad i první Gothic je má přirozenější, než oblivion a o Morrowindu se snad ani nemá cenu zmiňovat.
Inak mi príde divné, že ja, alebo Suzana, sme fakt len písali o príjemných lesíkoch v Oblivione, prirovnávajúc max k zážitkom "z okna", ale nálet Gothic-manov to celé zhatil! Ha! Pristihnutí pri čine! Je to vaša vina!

Drolin: a všetci černosi sú drogoví dealeri a všetci rusi boli v KGB a chcú ovládnuť svet!
Suzana: Jo tak pokud srovnavas Oblivion s prvnim Gothicem a ani ti to neprijde divne, pak neni o cem hovorit. Ale rozhodne doporucuji si zahrat trojku. Ta ma mnohem hezci lesy nez jsou v Oblivionu.;)
No on za to ve výsledku může montana :-)
Měla jsem potřebu poznamenat, že hraní Oblivionu mě ve výsledku bavilo.

Hm, Morrowind - tak ten mě prosím pěkně odradil asi tou rozlohou světa a nezáživným začátkem. Taky je fakt, že jsem tomu dala jen jednu šanci (a taky je to docela dávno) a pak jsem rozmazleně začala hrát Oblivion, který je mnohem přístupnější a tudíž zábavnější (alespoň pro mne).

Jab: teď si nejsem jistá, jestli cucám z palce já, nebo jiní a nebo jestli probůh necucám z palce někoho jiného!
Drolin: Nie je nechciet ako nechciet... Mas "nechciet" v zmysle "vyslovene si nezelam, aby sa to riesilo" a mas "nechciet" v zmysle "nevyzadujem to, ale v konecnom dosledku mi to nevadi".

Ale to je fuk... ja lesiky rad vsade :) Aj v oblivione aj v gothicu.
Od čeho je ale potom diskuze ke hře. Pokud chceš aby osobní poznatek nikdo nekomentoval a nerozvíjel, dej ho do komentáře/výkřiků do tmy :)
Suzana: Buď v poho. Já to beru s humorem. :) Já sice chápu, co koho baví na Morrowindu či Gothicu (alespoň u prvního dílu). Ale nechápu, proč se na to neustále musí nabalovat další "kvality", jež jsou evidentně vycucané z palce. ;)
Jabe, ale já se v tomhle duchu vůbec bavit nechtěla. Naopak jsem chtěla poznamenat svůj osobní zážitek ze hry a srovnávání serií je mi ultrajedno. Každému se líbí něco jiného, to přece nikomu neberu. Je legrační, že moje poznámka o procházkách lesíky vyvolala takové rekace :))

Beru, že si někteří dovolí nesouhlasit, nuže co už.

Jdu do lesa, bolí mě z vás hlava.
Páni. Další kolo souboje mezi ultimátními RPG sériemi. TES a Gothic. No prostě jedno hustší než druhý. Nezapomeňte vyjmenovat všechny přednosti obou sérií. Jako třeba vynikající questy (například dechberoucí "nasbírat 5 čehosi pro Imperial Cult" v Morrowindu). Úžasný soubojový "bác a bác" systém. Skvělé dialogy (občas dokonce i na tři řádky wtf!), které si člověk vždy rád poslechne i od jiných postav (a znovu a znovu a znovu). Dále samozřejmě přenádherné dějové linie, které však neruší samotné hraní, jelikož... O čem že ty hry kurva jsou? Jo a... taky skvělý systém RPG, že. Hlavně v Gothicu přímo nezměrná varieta kouzel, tak omračující, že někteří pro jednoduchost volili raději válečníky, u nichž se však dají cpát body doslova do... několika (!) statistik a to občas i dvakrát!
A teď tady máme dokonce další inovativní položku, podle které budeme hodnotit, která série je lepší. Půjdeme na to totiž "od lesa". Člověk občas na databázi nevěří vlastním očím. :)
Američané obecně lesíky nadesignovat neumí (narozdíl od Němců :).
A dost. Nebudeme se bavit co má hezčí lesík :)

Mig: Pro mě jsou Oblivion lesíky zkrátka kůl. Jestli se ti více líbí lesíky před domem nebo v Gothicu mě absolutně nezajímá :)

Edit: jop, mluvila jsem i o té grafice.
Tak já reagoval na to, kde napsala, že v oblivionu jsou ty lesy mnohem krásnější. Na hudební doprovod si už opravdu nevzpomínám.
Suzana: To si děláš srandu, že tu srovnáváš oblivion s o 5let starší hrou ? Je snad jasný, že myslel Gothic 3, kterej rozhodně má daleko hezčí a bohatější lesy, než oblivion.
Montana: čo na výraze "Až na to HDR nasvietenie" si nepochopil?

Hudba Gothic 3 nie je zlá, len tie najzaujímavejšie motívy (Welcome to Varant) sú prikrátke na to, aby vôbec dokázali nejak vytvoriť tú atmosféru. Celkovo sa mi viac páči práca Kaia Rosenkranza v Risen a Borislava Slavova v Knights of Honor, než v Gothicu 3, ktorý Souleov Oblivion jednoznačne valcuje po melodickej i po ambientnej stránke.
montano tys to ani nehrál tak mlč. Nemluvě o tom, že hloubku barev a jas si můžeš ve hře upravit.

Navíc- neřeklo se který Gothic. Díl třetí jsem nehrála, takže jsem jeho OST neslyšela. Jelikož montana neřekl který Gothic, hovořil tedy o prvním díle, který jsem hrála a u kterého mohu s klidem konstatovat - Oblivion je jasný vítěz. A montano, ty jdi hrát ty konzole, které mají ty nejvyblitější a nejlesklejší barvy pod sluncem.
montana: Rozhodně je to hezčí než co jsem v neděli viděl v lese. Ale na těch obrázcích se tak hezky lesknou. Nejsou to upíří stromy? (/puninside)
Až na to HDR nasvietenie má Oblivion úplne normálne lesy, ja napr. bývam na kraji úplne Oblivionovsky vyzerajúceho lesa a intenzívnejšie pozeranie sa z okna vyvoláva nutkanie spustiť Oblivion. :)
Právě že mám a proto dokážu zpětně ocenit ty procházky po lese při rozbřesku, sbírání bylinek, lelkování po západu u jezera a vůbec. A šmitec. Běžte hrát ten mód ať vím, jestli taťku vyhodit od počítače :-)
montano no fujki Gothic jdi s tim někam taková hnusná hra. V Oblivionu jsou ty lesy mnohem krásnější. Ty vůbec nemáš smysl pro estetiku. Nemluvě o mnohem hezčím OST. a vůbec...

Falagar: jo, o tom mi někdo vyprávěl. Dumala jsem nad tím, jestli to rozehrát ... třeba někdy v budoucnu.
no až budete mít někdo ňáký dojmy z toho módu, tak si je rád přečtu...protože ty videa vypadaj fakt dobře (hlavně ty noční...)
Suzana: Třeba v Arxu - pokud ti teda stačí houbový les a pokoj v královském paláci... ;-) Celý Arx vypadá cca jako první dungeon v Oblivionu, jen s tím rozdílem, že si tu atmosféru udrží... ;-)

Garion: Zajímavé. Že by se někdo pokusil na střevech Oblivionu udělat dobrou hru? ;-) Na free projekt to určitě vypadá dostatečně megalomansky. Palec nahoru.
Uz nejakou dobu uvazuji ze znovu nainstaluji Oblivion. Tenhle mod vypada jako dostatecny duvod.
Dalsi, co je vedla jak ta jedla. Ale co, aspon si ten scestny nazor vie obhajit :) To by si aj plusko zasluzilo...hmm, nooo, uvidime.
Až si říkám, jestli není 8/10 moc? Přece jenom do puntíku s Daemonovým komentářem souhlasím :)