Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Fuj, gamebryo. Myslel jsem, že když ZeniMax koupil id, bylo to i kvůli novým technologiím pro jeho studia, jako je Bethesda. Zdegradovaný engine z Rage by byl každopádně lepší, než gamebryo.
Mne na tom proste vadi taka ta pochybna snaha o vytvorenie epickeho dojmu takymi samoucelnymi prvkami.
Ked si pustim theme z TES3, tak je to proste o niecom uplne inom :)
aoshi - ako myslis. Momentalne sa pocet mojich pozreti teaseru blizi 30-tke a otravne mi to stale nepride :))
Ano, klise a kvalita sa v zasade nevylucuju... Ale toto je jak klise, tak slabe (a otravne)
A to mal taky TES3 hudbu uplne super. TES4 bolo este fajn, ale uz na moj vkus prilis anonymne a toto zatial vyzera ako dalsi pokles o triedu
Aj ked musim uznat, ze takto spatne to tiez znie celkom slabo a v hre to uz bolo trosku lepsie :)
Chorlaly do Oblivion/Morrowind Theme hybridu? Usi si nechal kde? Jeden z velmi dobrych soundtrackov poslednych rokov mozu choraly len vylepsit. :) Klise, samozrejme, ale to je aj hudba k World of Warcraft a je uzasna :) Pri tom teasery aj tak ide skor o to, ako to vyborne graduje.

Zoltan - tak musime bohuzial cakat ako engine opat Gamebryo, co mnohych nepotesi. Ale zda sa, ze po 9 rokoch konecne nebudem musiet kvoli Elder Scrolls hre upgradovat pocitac :)
Zrovna ta hudba je uplne mizerna, klisovita a nudna :)
Pokial to nebude len vacsi datadisk k Oblivionu, tak by to mohlo byt fajn.
MtM: Mě se prostě nelíbí. I kdybych měl v trenkách bagr :)

Spíš jsem zvědavý na screenshoty, popř. gameplaye.
Zoltan - bidu mas v trenkach ;) Je vyborny, krasne atmosfericky a hudbone vymazleny! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :)
Ten teaser trailer je bída :D

Osobně by se mi líbil Black Marsh. Gamebryo snad už zahodí, je zastaralé minimálně tři roky (a to jsem hodný).

Hlavně jsem zvědavý, co na to modeři. Jestli budou po sněhu opět pobíhat polonahé hrdinky v tangách :D
Hlavní hrozbou budou draci? What?! A pofrčí to zase na gamebryu?
Grey fox: Co se ti nelíbilo na příběhu? Já to právě teď dohrál a příběh mi přišel výbornej. Alespoň tedy když pominu pár dementních/uspěchanejch částí jako revoluci v Ostianu.
S tím gamebrydem měla Bethesda problém odjakživa. Snad až ve F3 to celkem slušně optimalizovali.
47: Sere...ale co se dá dělat, je to zadarmo a de facto od amatérů, takže i tak zázrak:-)

Jinak k tomu framerate - ta oblivionová verze gamebrya nezvládá skoro nic, a SureAI pro mě nepochopitelně nas_ali do každýho města tolik objektů, že to pak není hratelný... Na některých místech pomáhá vypnout Distant LOD. (Což lze velice rychle skočením do konzole ~ a pak zadat "tll" a potvrdit - stejně se to pak i zpětně zapíná)
Mě tam sere, že s 99,9% NPC si nejde pokecat a odbydou vás jednou z cca tří generickejch hlášek. Aspoň strážný u bran měst by mohli mít v zásobě pár informací, kde se vlastně nacházím atd. Místo toho se člověk dočká jen "I'm on duty", což je trochu opruz.

btw: Taky máte takový problémy s frameratem ve městech?
Tak ono je tam "so lame" věcí trošku víc (především pak naprosto zhovadile napsaný příběh), ale pořád je to poutavější než samotnej Oblivion a kupodivu to tak nějak pořád táhne kupředu.
teda nemůžu si pomoct, ale ta předskriptovanost v Nehrimu je tak trochu přehnaná. aneb nesmíš vlíst tady do té jeskyně, protože je tam neviditelná bariéra, která zmizí, až přijmeš úkol... so lame.
Když se zvětší disky, zvětší se i průměrná velikost dat na ně nahrávané...
Aneb Murphyho zákon... Žádný disk není dostatečně velký.
Asi tak, ako vraví Marwel. Ja osobne by som rád kúpil ďalší disk, ale vždy sa nájde niečo prioritnejšie, alebo niečo oproti čomu HDD počká a to mám dva disky, ktoré majú dokopy 750 GB, plné. A nie, nie sú tam len hry a nie je tam vôbec porno. :) Stačí ak človek viac pracuje s audiom a videom a ono sa to veľmi rýchlo nazbiera + moja úchvatná zbierka hudby zaberá tiež kvadrilión clusterov. :D
Vzdycky se naslo neco, do ceho jsem investoval radsi. Misto na disku se totiz vzdycky da nejak poresit, neco vymazat. A nejsem na tom momentalne financne tak, abych si mohl dovolit vsechno co bych chtel.
Vypada to, ze nam konecne vysel ten spravny Oblivion a to z rukou nadsencu. Kdyby momentalne nebyl zoufaly nedostatek mista na diku, uz bych instaloval.
Nehrim - shrnutí:

- 5. kapitol
- intenzivní hlavní linie
- dějové zvraty
- u questů je brán důraz na originalitu a kvalitu nikoliv kvantitu
- ve hře je cca 60 questů, mnohé z nich, ale obsahují podúkoly
- pouze u výrazné menšiny úkolů je přesně vyznačeno kam má hráč jít, většinou je určena pouze oblast nebo směr
- všechen exteriér i interiér je dělán ručně (žádné počítačově generované oblasti, nepřátelé atp.)
- každý dungeon je něčím jiný než předchozí
- nepřátelé NElevelují spolu s hrdinou ani se jim nezlepšuje vybavení
- leveluje se získáváním zvyšující se úrovně zkušenostních bodů, každý level přidá 7 LP (učitelé učí dovednosti do 90 bodů ze 100), dovednosti lze vylepšovat i častým používáním (jako v Oblivionu)
- zkušenostní body jsou za zabíjením monster, plnění úkolů, páčení zámků, nalezení lokací a učitelů
- možnost naučit se loveckým dovednostem (např. stahování kůží, získávání zubů, drápů atp.)
- možnost kovat na kovadlině a připravovat pokrmy na ohni nebo v krbu
- možnosti rychlého cestování jsou dvě – pomocí teleportačních kouzel do určitého místa nebo pomocí kouzel Mark a Recall, které umožní vytvořit na místě značku a později se na dané místo vrátit (jako např. v Might and Magic kouzlem Lloydův maják), obě možnosti spotřebují při teleportu jednu teleportační runu (ve hře se jich dá koupit nebo najít v dungeonech cca 120)
- magie funguje na bázi magických levelů, za každých 7 úrovní může hráč používat další magický level, pro kouzla 4. až 7. magického levelu je nutné mít vytrénovanou danou magii (např. magii destukce)
- svět je rodzdělen do různě obtížných oblastí (toto rozdělení není přehledně vidět) podobně jako např. v Might and Magic VI nebo Two Worlds
- volba obtížnosti od lehké až po velmi těžkou

Jsou dostupny dvě jazykové verze. Německy s německým dabingem (profesionálním) a anglicky s německým dabingem. Ke spuštění je nutná čistá instalace (legální i nelegální verze) hry The Elder Scrolls IV: Oblivion (bez datadisků, s nejnovějším patchem). Velikost modifikace po instalaci je cca 5,5 GB (Instalační soubor má 1,6GB). Hardwarové nároky nejsou specifikovány, ale jsou o něco vyšší než v původním Oblivionu, protože při vývoji bylo použito několik grafických módů.

Download anglické verze (nezapomeňte na patch !): http://www.nehrim.de/dataEV.html
Download německé verze (nezapomeňte na patch !): http://www.nehrim.de/dataDV.html

Osobně jsem se snažil projít všechny dostupné dungeony. Takto mi hra zabrala 78,5 hodin. Stále jsem byl překvapován jak něco tak velkého a dobrého může být pouze freeware. Společně s Might and Magic VI (i když se velmi liší) je to nejlepší RPG, které jsem kdy hrál. Proto hru doporučujuji všemi deseti. Tvůrcům (SureAI) přeji hodně štěstí v komerčním průmyslu.
Tulareanus: O tom je Morrowind už v základu. Oblivion je na můj vkus už příliš ,,středověký" a jednotvárný. Ale Nehrim zdá se má taky trochu do sebe (i když něco tam vypadá jak z Kronik Světakraje).
Pěkné, některé screeny mi připomněly lokace ve Void... (mimochodem pakárna, ale krásná... vydržela jsem hodinu)
Takže úúúúúúúplně nahoru jít asi nepůjde :( škoda, ale snad tam nějaký ten snížek bude, jinak byl někdo už u té na aylied ruin bohaté oblasti vlevo dole ??? to je jako co ?? a ten kráter jak vypadá.. já než se tam s mým tempem hraní her dostanu, za týden ze pohnu o hoďku v dead space, rozjedu darksiders asi na 2hoďky, a 3h Nehrim xD tak nějaké screeny těchhle dvou oblastí by se mi líbily, pokud je někdo tak daleko..
:-D to byla nejvíce otravná hláška celé hry, Eru. Žádnou spojitost nehledej :) Nějak mi to samo přišlo na mysl.
Suzana: Ano, válkou zničené město. Také jsem si prohlížel teď Google obrázky Kvatche a žádnou podobnost s Erothinem jsem neviděl. Zkus svou připomínku konkretizovat.
Did you hear about Kvatch?

A stejně mi přijde, že ty barvy jsou úplně normální. Montana by si měl kúpit čočky.
USER47: Přesně. S džípegem se nedá pracovat. Zásadně png.