Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"chce jít prostě jen proti proudu"
Nebo jen má bohatší herní zkušenosti (z obou stran) než většina osazenstava games.cz nebo dh. Což je daleko pravděpodobnější varianta.

Nečetl jsem, ale jeho jáma pekel v Levelu (k Oblivionu) nesená v duchu srovnání/posunu série vůči Aréně a Daggerfallu byla vecelku trefná.
Wow to je teda článek. Nevím ale po jeho přečtění mám pocit že Vávra chce jít prostě jen proti proudu a poukázat na to že je jiný, a Skyrim je jen prostředek který využije pro své výkřiky do tmy. Tady to Ebbování které předvádí je naprosto o ničem, opět se předvedl jaký je.
No Vávra ten Skyrim asi fakt nenávidí, ale tohle mi přijde jako soupis od malého fakana, co se snaží vynimrat to nejhorší. Klasicky všechno hrozně přehání a následně se naváží do tvůrců, kteří jsou všichni evidentně strašní impotentní kreténi. Ano Skyrim má spousty chyb, za který bych i Bethesdu nejradši kopnul, ale už u toho sedím nějakých 60 hodin a stále mě to hodně baví a už si plánuju novou postavu. A co je u hry hlavní a proč se dělají? Není to kvůli dokonalý realističnosti a božský grafice, dělají se proto aby co nejvíc bavili co největší množství lidí a to mi přijde, že Skyrim splňuje.

Jak mi přišel Vávra na GDS jako dobrej a inteligentní člověk, tak u mě zase klesnul.

Sorry za pravopis, chce se mi spát a jsem nasranej.
Mě přijde že hrozně moc těch bodů jsou naprosto malicherný kraviny, že to píše převážně pro shock value, aniž by v tom byla jakákoliv hodnotnější kritika..

taky mě na skyrimu pár věcí mrzí, nejvíc asi linearita questů (holt Bethesda není Obsidian), ale ten megalist co popsal jsou samý blbosti..

ikdyž je fakt, že hrál na xboxu, tam to je pravděpodobně humus, a pokud mu to zasekávalo toustr tak se nedivím že je na hru fakt nasranej.
Já s Vávrou ve většině bodů souhlasím. Skyrim mě sice hodně baví, ale díky obrovské a nepřehlédnutelné stupiditě celého světa nebude nikdy TES patřit mezí mé nejoblíbenější série.
A jeho další hra nebude muset být něco neskutečného, protože špatné prvky, které kritizuje nejsou neodstranitelné či nerealizovatelné. Spíš je s podivem, že i 15 let po prvním díle si jich Bethesda není stále vědoma...
Na poznámkach o koňovi som sa pobavil. xD
A vcelku s Vávrom súhlasím, Bethesda akoby nerobila žiadne betatesty, uvoľnuje hry plné logických chýb alebo i nefunkčných herných mechanizmov. (ako napríklad postavy v Morrowinde, ktoré vám spoľahlivo zablokujú každú uličku)
Ehhh, četl jsem kousek, ale přijde mi to jako hrozný žvásty :)
Skyrim není dokonalej, chyby se najdou, ale tohle..

Každopádně jsem opravdu hodně zvědav na jeho chystaný RPG. Protože pokud je podlě něj Skyrim taková sračka, tak jeho nová hra bude muset být něco absolutně neskutečnýho :).

Škoda že ten článek nenapsal v angličtině, MOC by mne zajímaly zahraniční reakce např. RPS :-).
Cobot: To fakt psal Vávra? Trošku jak ufňukané děcko... Ne, že by všechno co píše byly kraviny, ale občas to už trošku přehání:

"6. Mapa světa ve 3D je dobrý nápad, ale v provedení Skyrimu je to zmatený chaos.67. Kšeftování je taky úžasné. Máte věc za 1000, ale na začátku hry ji prodáte maximálně za 100. To je trochu úchylný poměr.
95. Když omylem v řezanici deseti lidí seknete do kámoše, už to kámoš není. Zabránit se tomu při tom takřka nedá.
104. Vzájemné souboje NPC mezi sebou, to je taky náramná nádhera. Kdyby byl rok 1990."



Tohle je ale vtipný a zároveň smutný fakt=D
"103. To si dělá AI i navzájem, takže není výjimkou vidět dva maníky s luky půl metru od sebe, jak si navzájem střílejí do oka.
108. Zase zde chybí humor. V Bethesde prostě nemají humor rádi. Za to všude najdete rozházené mrtvoly, lebky, kosti a kusy masa. Přijdete do hradu a tam na stole leží mrtvá holka. Ve vedlejší místnosti chlastají ženské banditky a všude se povalují lebky. V jakém světě to do prdele lidé z Bethesdy žijí? Co to jako má znamenat?
109. Mrtvoly zase zůstávají ležet na ulicích ve městě nekonečně dlouho a nikdo s nima nic nedělá. Je to trapné. Je to hodně trapné, jak všichni chodí okolo a vykřikují ježíší, co se tady stalo! Přičemž tělo tam leží už tejden."
Nie je to zle interpretované, ale treba si uvedomiť, že Morrowind theme nie je inštrumentálne vôbec náročná skladba a hlavne po cca 1:30 iba drtí 4 akordy... :) A rýchlejšia verzia Morrowind témy je inak rovno v druhom exploration tracku v hre.
Při poslechu Morrowind main theme nevysávat. Doporučuje pět z pěti Nerevarinů.
Fg: Teda nevím, jak silný máš vysavač, ale já kdybych u něho měl něco poslouchat, tak se decibelově vyrovnám solidní technopárty abych něco slyšel=D V téhle kombinaci by i na mě působil main theme z Morrowindu... mdle=D
Say: napoprvé jsem si to pustil a vysával u toho, takže to kvůli slečně nebylo, navíc originál(Morrowind) je takový mdlý, tohle je živější, proto se mi to líbí, ne že by to hrála holka, to bych byl spíše skeptičtější...hlavně ta holka umí a to prokázala ve více herních skladeb, takže ať je to holka či ne, jak je dobra akustika, tak to stojí za to, Vanessu May tady postovat nebudu, to jsou jen orgie pro oko, nic víc ;)

takhle prvoplánový v oblasti umění nejsem...
Say: Tak to bych zase neříkal, že o to nikdo nezavadí - tohle je úžasný medley ;)
(ale něco na tom bude :))
Ale co mi vadí fakt dost je střílení lukem => zasekávání šípů o neviditelné zdi. Člověk se snaží opatrně sneakovat a ono ho prozradí střelení do prázdna, co prázdné není.
Vybíhání do schodů je komické. Myslel jsem, že si na to zvyknu, ale pořád se musím smát.
Say: Určitě? Nemáš na sobě třeba těžké boty nebo tak něco? Mě totiž nošením těžké zbroje body do lehké nepřibývají.
MIGtheDRAGON: Naštěstí já nikdy nebyl na hrubou sílu a těžké zbroje=P Ale celkem se divím, že při nošení rób nebo lehké zbroje přibývají dovednostní body k těžké=D
Adieu: Čekal jsi snad, že by se Bethesda po tolika pokusech konečně pochlapila a nabídla komplexní svět, který by nepůsobil jako "fantasy Disneyland"?

Jinak mám podobný názor, nehraje se to špatně, ale Serpent Isle to nesahá ani po kotníky (šupiny :).
Say: A co teprv když si po pár hodinách uděláš dračí zbroj a pak s ní běháš až do konce hry ...
Mě začínají trošku pokoušet bedny. Je jich tam hromady, ale v žádné nic pořádného. Všechno to jsou generované kousky jako jsou lektvary, boty, hadry a další nesmysly. Dyť já chodím se skoro stejným vybavením už 15 levelů. To už smrdí Neverwinterem.
Jab: Není to vcelku špatná hra, to rozhodně ne. Jen je ten svět zase klišé, designově nelogickej a taky mi připadá, že výlety do dungeonů skýtajících ohromné bohatství, na čemž celý Skyrim stojí, jsou pouhý otravný přežitek. A samozřejmě dialogové možnosti stojej za prd a je tedy těžké pokoušet se o nějaký roleplay, jako vždy u Elder Scrolls. Jinak se to hraje fajn, těším se na construction kit.
MIGtheDRAGON: No vždyť o to jde. Já lovím ve Skyrimu tak dlouho svitky a lektvary, že to raději loadnu a nepřítele udolám znovu=/ A to všechno nepotřebné prodávám nebo skladují ve svém doupěti.
Ten inventář z morrowindu taky ukazuje jaká je síla v jednoduchosti. Na druhou stranu mě to alespoň nutilo mít v invetáři pořádek a vše nepotřebné vyhazovat, protože jinak bych tam každou blbost hledal pěkně dlouho.
Jab: To se nemusíš za co stydět, protože hodně lidí pláče nad Skyrimským inventářem a nostalgicky vzpomíná na ten z Morrowindu. Včetně mě.

Pro mě je ten Morrowindí nejlepší, jaký v RPG znám (ach, ta volitelnost nastavení velikostí oken, přehlednost a všeobecný přehled pod jedním tlačítkem) + jak píšeš. Z infinity enginu jsou hned za ním (vyjma Falloutů).
Say: Bez mučení se přiznám, že by mi vyhovoval systém jako v Morrowindu (nebo Baldur's Gate atp.). Tzn. přehledný inventář s ikonami předmětů (rozdělení jejich kategorií pak samozřejmě ponechat).
3D zobrazování mi přijde naprosto ulítlé stejně jako perkové souhvězdí. U těchto základních věcí chápu, proč musí být praktické a nikoliv "krásné".
Adieu: Zatímco Oblivion byl až na pár zlepšení krokem zpět, tohle na mě naopak působí celkem dobře. Má hlavní výtka k sérii (příběh a dialogy - berličkové označení sandbox mi je u zadní části těla) byla do určité míry napravena. Obtížnost se zvedla, aby hraní byla výzva (zároveň si ale nikdo nestěžuje, že by to bylo těžké příliš - viz zpackaný TNoR k druhému Gothicu).
Bez debat přibyly chyby nové, které byly zřejmé už před vydáním. Tzn. ovládání inventáře, prohlížení perků. Doufám, že to bude umět nějaký mod napravit. Nicméně se zároveň obávám, že to nepůjde.
Rovněž jako určitou chybu vnímám neuzavřenost příběhu. Ale věřím, že autoři chtějí jen napínat před případným datadiskem (teď mluvím o vztahu Aldmerské Dominium vs. lidské rasy).
S Mass Effecty (a bez třebas Witchera) je Skyrim jediné RPG, které mě za poslední léta skutečně láká. Čímž neříkám, že zcela rozumím tomu, za co si přesně zaslouží být v žebříčku her nad vším ostatním. :)

P.S. Jo a tedy ty Destruction kouzla jsou zklamáním. Člověk je holt navyklý z KotORů či Jedi Academy, že po seslání blesků vše padá k zemi případně odletá dvacet metrů daleko a svíjí se. Tady jsou to jen takové líbezné elektrošoky. :)
Logickej level design - ad ty svíčky - je neexistující zboží. Je sice hezký, že si tady všichni přestárlí kidové :D čůraj do trenek jak malí Jardové, ale Skyrim je prostě jen další Disneyland - fantasy mašina na prachy. Slovo do pranice!
To se takhle chystám plnit quest pro zlodějský cech, zavítám tedy do jedné Riftenské hospody, abych prokecnul jakousi ženštinu. Než ji však v hospodě najdu, odchytne si mě neznámej maník a pozve na pár panáků. Pijeme, kecáme, pijeme a taky pijeme. Až se druhýho dne probudim zmatenej někde na druhý straně světa v neznámým měste a další questová linie přede mnou. /Skyrim je prostě suprovej a basta!
Marty McFly: Ale ne všude. I když tam občas někdo zašel... To je fakt.
Jojo ty jsem už potkal, jinak od začátku to plánuju udělat tak jak ty ;-) jsem rád že je tam ta možnost..
////////
Tohle je v každé hře a dungeonu. I Witcher 2 měl v kobkách plných nekkerů normálně zapálené lucerny.
////////

Say: Ale jednička měla krypty, kde byla černočerná tma, pokud sis ...
SilentWolf: Já jsem ji našel hned úplně náhodou: pracuje v hospodě U Kobyly a praporce, já jsem se ji rozhodl pomoci - zabít toho šéfa těch vojáků co ji hledají -napřed jsem tam všechny zmasakroval a jeho jsem si nechal naposled pěkně jsem mu useknul hlavu sekerou - viz můj link na video v předchozím příspěvku, taky můžeš při na cestě narazit na náhodné setkání kde ti vojáci otravují nějakou jinou redguardskou dívku
Našel někdo tu Redguardku ? Rád bych začal plnit Q a tohle byl jeden z prvních co se objevil :D ale nevím jak začít, není se ani od čeho odpíchnout- žádné rozhovory nic
Keď si dobre spomínam, pochodne v Arx Fatalis boli v najodľahlejších chodbách zhasnuté, hrdina ich zapaľoval ohnivými kúzlami.
Richmond: Momntálně si nevybavím nějak orpavdu logicky vyplivnutý leveldesign, včetně drobností jako jsou právě svíčky, lucerny nebo pochodně.