Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak gilda mágů je hotová. Sakra. Původně jsem chtěl být zaměřený čistě na magii, jenže do rukou se mi dostal luk a plížení... Už tam mám přes 60 bodů. Ničení zůstalo na 55. Jenže s tím, co se mi za dokončení gildy dostalo do rukou zase váhám, jestli se k magii nevrátit=D

Ostatně tohle moc her taky nenabídne... Povolání dle toho, co nejvíc používáš=)
No asi prvni velky bug, manik na hlavnim questu v Riftenu nemluvi, neotvira dvere.
Je to pár desítek šablon, akorát různě rozřazené za sebou. Oproti Oblivionu ale výrazný posun. :)
Nič také som nepovedal. Akurát sa mi nezdá, že by mal Skyrim variabilnejšie prostredie oproti Morrowindu. Prinajlepšom pre Skyrim, je to narovnako.
A to bys chtěl v takhle otevřeném a rozsáhlém světě něco komplexnějšího, ručně modelovaného s každým cm čtverečným?
Ebb: A byls v nějakých jeskyních? Já snad měl zatím asi 3 stejného ražení. A to jich mám projitých dobrých 20. A i ta tundra se mění... Např. bažiny.
Whirt: nevšiml jsem si, že by Red chtěl přesný výčet rozdílů mezi morrowindem a skyrimem :) v základu jsou to prostě stejné hry.
No to prostredie v Skyrime... Buď zasnežené kopce, alebo severská tundra. Myslím, že Morrowind bol aj v tomto o kus lepší.
Už takmer 50 príspevkov všetci riešite Vávru, pritom v skutočnosti jeho názor nemá o nič väčšiu váhu ako názor ľubovoľného hráča a nikto súdny sa nenechá ovplyvniť jeho tradične hnidopišským postojom :)
Na rozdíl od Morrowindu má Skyrim variabilnější prostředí (sem tam i questy) a méně bugů. A mnohem lépe poštelovaný levelscaling. Jinak má horší inventář a vůbec celé GUI, bezduché dialogy, slabší atmosféru...

Adieu: Nevidím souvislost. A pokud vím, tak na dvojce Vávra nic nedělal.
MIGtheDRAGON: Tak to bych teda vůbec netvrdil. Od Morrowindu je tam hodně změn:
-nový leveling
-není level scalling
-systém reputace už není jen v číslech
-nové skilly
a vůbec...

Netuším, jakou hru to vlastně Nate a MIG hráli...
Red: Je to jak píše Nate, ale podle toho bych se moc nerozhodoval. Jako to Morrowindské hledání míst kam máš jít a co máš udělat mi přišlo určitě lepší, než Skyrimské běž za šipkou a ani nemusíš číst zadání questu.
Bude to asi znít zvláštně, ale mohl by mi krátce někdo říct v čem se liší Morrowind a Skyrim? Nemyslím jako země, ale jako hry. Jestli má vůbec cenu přemýšlet o tom si zahrát Skyrim když mě Morrowind zklamal a nebavil.
Jab: Klasickým příkladem budiž textura vody. Jasně, souhlas. Ale jde o tu podporu, která tu je všemi deseti. A je součástí výrobku jako takového. Např. Mass Effecty by sis takhle nikdy nenamodoval... A že by něco potřebovali.
Tak já bych si to s dovolením trochu rozdělil. Že Bethesda vydává kvalitní modderské nástroje je samozřejmě plus. Že je hra potřebuje je už ale dost mínus. Občas se mi zdá, že Bethesda tak nějak předem nechává spoustu práce na modderech, kteří to koneckonců dělají zadarmo (tzn. přijde to levněji). Klasickým příkladem jsou právě některé textury.
marwel: Ano má. U mě rozhodně. Není totiž jiné studio než Bethesda, které by tak úspěšně podporovalo modding. Ostatně to je to, čeho si na celé TES sérii cením nejvíc. Je to možná smutné, ale je to tak.
Say: Vavra nedelal Mafii sam! Mohl neco rict to urcite, ale nebyl tam sam. Ne ze bych s jeho hnidopistvim souhlasil, ale me osobne take pripada, ze na TES a novych Falloutech se tech 'malickosti' najde vzdy obrovska kopa, ze se uz prehlizet nedaji. Tady slo spis o tu nehoraznost, ze hra jako je Skyrim i pres znacnou nedokonalost sbira jednu desitku za druhou. TES mi nikdy neprisla desitkova zalezitost (hral jsem pouze Morrowind a Oblivion) a vlastne ani devitkova nebo osmickova.:-) Open world RPG je fajn, ale nemuzeme preci davat destiky jen proto, ze je na tomto poli TES prakticky jedine. Nebo proto, ze je to tak navykova hra. Me prijde navykovy i multiplayer MW2 a presto je to pro me nehorazna blbost dobra maximalne k zabijeni casu (v poslednich dvou tydnech jsem s nim zabil opravdu hodne casu). Stejne tak ceske dily UFO, NWN1, vetsina hack n slash rpg a tahovych strategii. Na kazdou hru se da vyhrabat spousta nedostatku, ale na TES se jich vzdy najde opravdu hodne. Uz samotny nazor fanousku, ze se tesi jak si hru vylepsi mody. Zaslouzi si tak hra vysoke hodnoceni kdyz pro spravny pozitek potrebuje hrac desitky modu? Ma pak to hodnoceni proto, ze to hracum tak snadno umoznuje?
Když je ten Vávra takový hnidopich... Zajímalo by mě, proč mu teda v Mafii umí cajti s přesností na jeden km/h bez radaru dávat neviditelné pokuty za překročení rychlosti? Naopak jízdu po chodníku přehlíží jedna báseň. Rovněž má tak úžasně vyskillované četníky, že dokážou uprostřed té nejžhavější přestřelky zamykat svá auta!
Já mám za to, že když už se Vávra pustil do kritiky nejpřehodnocenější hry všech dob, chtěl poukázat na všechny chyby, i maličkosti. Takový přístup mi, vzhledem k nedostatku kritiky odjinud, přijde velice logický, a navíc mám dojem, že si tu honíte nad těmi nepodstatnými body, abyste si nemuseli přiznat, že vás zase jednou baví nablblá hra, i když byste se měli zarážet spíš na těch týkajících se level designu.
Robite z toho halo, mam taky pocit, ze co sa tyka zemskeho porvrchu, tak i Oblivion mal hrube casti Tamrielu, vratane Vvardenfellu (bez modov). Moderi to potom casto vylepsovali.
Nate: Zatím je to kvůli dohledům a kvůli hezčí mapě, ale jistě to půjde modery využít a pokud by se rozhodli přidávat někam DLC, místa je dost.

/////////Vávra má víceméně pravdu, ale jak už tu říkal Marty, kdo chce psa bít.. Jestli má Skyrim 100+ chyb, na jiných hrách se dá najít klidně 1000+ chyb a koho to sere?/////////////

Vím žes říkal, proto jsem tam použil frázi "přesně tak" a rozvinul to dál.




Zkrátka a jednoduše, Skyrim je hra x-krát větší, než jiné RPG, takže tam bude x-krát více chyb a kiksů. Myslím, že by nikdy nemohla být úplně bez chyb, leda po extensivním několikaletém testování. Takže zase vydali hru s tunami bugů, ale taková jsou pravidla tohoto tance.
Imho je to čistě kvůli dohledu na hranicích mapy. V jednom questu se třeba ocitnete dost vysoko a je vidět v podstatě celý Skyrim a určitě i část Morrowindu...
////////ú
A toho, že tam nejsou záchody jsem si zatím ani nevšiml.
////////

Já jo, dokonce jsme s bratrem spekulovali která z místností by se na hajzlík nejvíce hodila (jsou tam takoví vhodní kandidáti). Jejich absence mě však ani trochu nevadila. Stejně ve hrách neplní většinou ŽÁDNOU funkci. Maximálně tak mají splachovadlo a kohoutek co jde pustit. Oboje k ničemu.
Zajímavé, zajímavé. Trochu to ničí 10 let úsilí Tamriel Rebuilt projektu, ale ten je zas o něčem trochu jiném.
Já s ním taky v několika bodech souhlasím, ale od profesionála jako je on, bych čekal objektivní kritiku a ne článek hodný příspěvků v diskuzi na Idnes. Vádí mi to jak přehání (např. bod 58), nadává autorům (např.74) a celkově jeho způsob vyjadřování kdy je všechno imbecilní, debilní a idiotský.

A toho, že tam nejsou záchody jsem si zatím ani nevšiml.
Jako jo, ve spoustě věcí se Vávra neplete a některé designérské kixy Bethesdy jsou skutečně do očí bijící, ale co, hlavně že se to hraje dobře a baví nás to... :-)
Vávra má víceméně pravdu, ale jak už tu říkal Marty, kdo chce psa bít.. Jestli má Skyrim 100+ chyb, na jiných hrách se dá najít klidně 1000+ chyb a koho to sere?
DARKER Nights & Environment - moje první štelování na Nexusu.

http://static.skyrimnexus.com/downloads/images/1817-4-1322443761.jpg
http://static.skyrimnexus.com/downloads/images/1817-1-1322443861.jpg
http://static.skyrimnexus.com/downloads/images/1817-3-1322444137.jpg
http://static.skyrimnexus.com/downloads/images/1817-2-1322444460.jpg
http://static.skyrimnexus.com/downloads/images/1817-5-1322443870.jpg

Další screeny v galerii...
Tak možná tady budu za exota, ale já si po 20+ hodinách hraní Skyrimu myslím, že v mnoha věcech má Vávra pravdu (hoci často přehání). Přečetl jsem to jenom po sekci gameplay a když si odmyslím některé komentáře ke grafice, což mi osobně moc nevadí, ostatní věci sedí. Takhle po kupě to možná vypadá jak strašně to nestrhal, ale pravdou je, že je to slušný soupis drobností, nad mnohými z nichž jsem se během hry sám pozastavil. Namátkou - Mizení postav ve dveřích, in-game rozhovory kdy si mezi mne a konverzačního partnera stoupne jiné NPC a prostě stojí, nevzhledný kůň-kamzík, speech skill se měl rovnou jmenovat barter, ploché kamenné stropy, podivná 3D mapa světa, otužilí nordové (ve sněhu venku v tílku, seriously?)... Jsou to všechny drobnosti, ale představte si o kolik úžasnější by to bylo, kdyby na to někdo pomyslel a všechny tyhle drobnosti eliminoval. Ale jak je všeobecně známým faktem, Bethesda snad QA ani nemá :-)
Mnoho z těch bodů má pravdu, ale některé jsou takové malichernosti (i když pravdivé), že to vyznělo přiliš jako "nacházení důvodů za každou cenu". Přesně tak, kdo chce psa bít, hůl si najde. Ale já jsem už 150 hodin ve hře (+ tak 10 hodin na loadech) a stále mě hra baví).

BTW jedna mimo otázka k herní době - když mám hru puštěnou na fullscreen, vyskočím do windows, jsem tam třeba půl hodinu a vrátím se, započítá se mi ta půlhodina do hracího času ?
Bodkin - fanboy? nemyslim si :) Seriu mam obzvlast rad, to ano, ale to je tak vsetko.

Okrem toho, zaujimave je, ze som zhruba tusil, co bude Vavrovi vadit :) Ergo, prkotiny. Ale to je fuk. V hre, ktora by cloveka nebavila (frustrovala, hadzala polena pod nohy etc.) by clovek nestravil tolko hodin. Absolutne bezchybnu hru som nevidel. Vzdy je tu nieco, tam nieco a este kusok aj hentam. Otazka je ako to na cloveka funguje ako celok. A Skyrim slape relativne slusne :) Vsak?
Na té kritice bohužel není moc co řešit, protože se z drtivé většiny jedná o snůšku blbostí ;)

Ale je vtipné že za ty dvě hodiny co jsem teď hrál Skyrim k tomu článku přibylo 300 komentů. To bude čtenost, panečku.
Možná bylo lepší řešit konkrétně tu kritiku a ne jejího autora. ;)
Neviem či ste čítavali Vávru v Levele, ale ešte teraz si pamätám ako na Oblivion pred vydaním a krátko po vydaní chrlil síru a zrazu o mesiac bol článok o tom, ako "skotačí" s radosťou v Cyrodiile. :) Toľko k serióznosti jeho názorov.

Bodkin: Holt ju on asi sám celú nenaprogramoval, nenadaboval, nerobil grafické návrhy a leveldizajn a nenahral všetku hudbu a nespravil tých hier 20 všetkých možných žánrov. .)
Mick je špinavý fanboi bez špetky soudnosti. Jeho jménem se taky nezaklínej.
I Mick s ním nesouhlasí a troufám si tvrdit, že na RPG je větším odborníkem než pan Vávra.

Jinak já s Vávrou taky ve většině věcí nesouhlasím. Nejednou plácá blbosti, jindy jsou to nepodstatné věci, často je to subjektivní (ok, tady se to dá pochopit). Snad jen 15-20 bodů je nepopiratelně věcných.
Tedy, já mít na krku Mafii, tak držím hubu a lozím kanálama.
Neuvěřitelná drzost tady toto.