Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Gothic 2 bol ku koncu hrozne odfláknutý a pobíjanie drakov či jašterákov si mohli odpustiť. Mám dojem, že súboje v Skyrime budú z podobného súdka a nezachránia to ani Toddove mečokúzla. :)
Zoltan: No nejhorší, rozhodně nejméně výrazné a závěrečný boss bez špetky charizmatu tomu také moc nepomohl.

Jab: Ale, ale.. k tomu nemám co dodat. Raději pokrčím zpátky ukazováček pravé ruky a zcvaknu čelisti. :D

Tulareanus: No to Tvoje video, to si zabil :DDD

Inak vďaka za názory všetkých ohľadne ne/kúpy herných mašín. Prehodnotím.
Jako mody jsou občas skvělé. A hru mění hodně, ale nikdy tak, aby to zcela zakrylo hlavní chybu série... Jinde vás totiž vede silný příběh, kdežto v TES je volnost a každou chvíli se tak objevuje ona otázka (kterou řešíme i v reálném životě) - "K čemu to sakra je?" Popětatřicáté hledáte nějaké zapadlé NPC v Balmoře, nebo po šedesáté prolézáte Vivec a vždycky musíte jít přes tu "z*urvenou" magickou gildu, kde vám vždycky nějaký vůl na několik minut zablokuje chodbu.
Mám nainstalovanou tunu modů pro dům Telvanni (Tel Uvirith Legacy, Building Up Tel Uvirith Legacy, Rise of the House Telvanni atp.) a jelikož mi v Uvirithu ještě nějakou dobu nebude fungovat Stilt Rider či teleportační plošina (obé tam dodávají mody), tak tam vždy musím cestovat jak blbec znovu a znovu. Pravda, mám kouzlo změny v netopýra, které je cool (z modu scripted spells), ale i v téhle "formě" to už je podesáté nuda. Nicméně... pak následuje chvíle blaha, kdy je náhle vše funkční a z vaší původně malé pevnůstky je solidní městečko obývané NPC s velmi slušnými osobnostmi a dialogy (opět především díky modům). Jenže posléze zase následuje výprava do generické kobky, kde musíte někoho zabít / něco najít (resp. obé).
Hry hrajeme kvůli "zhuštěné zábavě". Ta jaksi v TES sérii absentuje, jinak by mě autoři neposílali stokrát za hru, abych sebral pět bylinek, 4 houby nebo 20 kůží guarů. Přirozeně, takhle je to "realističtější" a třebas Morrowind skutečně působí dojmem svébytného světa se svébytnou kulturou. A svébytnou nudou...

Gothic je naproti tomu bohapustý kýč. Tam kde měl první díl alespoň zajímavý svět se specifickou atmosférou "uzavřenosti", tam na mě díly další působí až směšně svou absolutní neoriginalitou. "Přiletěli draci - zabij je! Jo a mimochodem po cestě se můžeš stát válečníkem nebo mágem..."
Nezapomeňte zmínit modding - Oblivion s OOO je daleko obtížnější a troufám si tvrdit i lepší. Stačí pár desítek giga modů a z Oblivionu se stane úplně jiná hra :D

RNDr. Gunár Pavel: Cech mágů nejhorší? Nu, pokud mě někdy pošlou ten Oblivion, zkusím main story a cech vrahů a uvidím :)
RNDr. Gunár Pavel: ...řadu lidí taky bavil FallOut 3, které nebavil Fallout 2...

=)
Nesouhlasím. :) Pokud nebudeš "scházet z cesty" a budeš plnit jen úkoly, tak se pobavíš dobře, jak u nějaké akční adventury. Nejlepší řešení pro tebe by bylo samozřejmě koupit Goty. Řadu lidí, které nebavil Morrowind, bavil Oblivion.

valcik: V Morrowindu jsou i grotta :) (zatopené jeskyně), ruiny daeder na různých krásných místech (zvlášť krásných s MGE modem). V Tribunalu jsou zas ty obrovské kovové haly a podzemní města (vrahů a hodinářů)...
Walome: Tak tímhle sis vlastně odpověděl na to, co vidím já mezi Morrowindem a Oblivionem (cca) =)
Mick, Nate:
Dobre, priznávam sa. :-))
Z prvej hrobky som v Morrowinde musel prchnúť, pretože ma vyplašil duch a nedal sa seknúť obyčajným mečom, no so základným ohnivým kúzlom a striebornou zbraňou som približne od piatej úrovne prechádzal bez problémov väčšinou stretnutí. Na podzemné jaskyne a zborené chrámy Gothicu ale nedám dopustiť, nič také sa v Morrowinde nevidí.

edit: doktor Gunár,
je to tak, zopár sa ich našlo. Korprusárium bolo zaujímavé.
Say: Pokud to nebyla jen řečnická otázka, tak první gothic:
1) menší rozloha=lepší atmosféra, pocit stísněnosti, kdy se nemůžeš dostat ven z bariéry; na malém prostoru je tuna jeskyní, údolí apod. co celou hru odhaluješ a to se prakticky nehneš z místa :)
2)důraz na vedlejší NPC charaktery - ty nejbližší ti skutečně přirostou k srdci (mně přirostly); ve trojce úplně ztratí své kouzlo, pokud na ně vůbec narazíš
3)questy maj logiku. Ve trojce máš za úkol najít 12 pohárů, které se válí nesmyslně úplně kdekoli.
4)jsou zde méně stereotypní mise (rozuměj stejně stereotypní, ale lépe podané)
5)funguje zde denní režim npc, což ve trojce úplně vypustili
6)menší zabugovanost, lepší story (rozuměj přímější, tudíž svižnější a logičtější)
To jsou opravdu veliké rozdíly, aspoň tyhle detaily pro mě z jedničky dělaj rpg roku a ze trojky skoro nejhorší hru, jakou jsem kdy hrál.

Ale fakt bych tu nerad rozpoutal nějakou diskuzi co je lepší, fakt jsem se jen nevině zeptal :)

Pavel: A souhlasíš s Natem, že když se mi nelíbil Morrowind, láska o Oblivionu nehrozí?
valcik: Pevnosti 6. rodu, pašerácká doupata a zatuchlý hrobky byly té správné atmosféry plné. Samozřejmě po nějakém 150 dungeonu už se mi to také začalo opakovat, ale naštěstí, vždy jsem narazil na nějaký něčím vyjímečný. ;)
Walome: Dobře, k věci. Oblivion právě vylepšuje ty úkoly. Řadu z nich si proto pamatuju dodnes. Cech zlodějů, vrahů má ty nejlepší, ale špatní nejsou vůbec bojovníci a několik prvních a posledních questů hlavní linie. Další perly jsou mezi úkoly neřadícími se do žádné z linií. Co je slabší je prostředek hlavní linie a cech mágů. Datadisk Shivering Isles je výtečný a KotN je věru není k zahození. Oblivion má řádově lepší questy, o tom není pochyb. Jsou zajímavější než ty v Gothicu. Zato Morrowind má horší questy než Gothic, ale překonává tu sérii zase jinde. Pro milovníky propracovaného lore a objevování je to ráj. Datadisky Morrowindu už v questech zvedají laťku.

Nate samozřejmě nemá pravdu. Moje pravda je lepší.
MtM: Taky si říkám, že mi tu něco nesedí. Mě v Morrowindu vypráskal ze začátku kdejaký brouk.
valcik - kolko vtipnej kase si dnes pojedol? Ach jaj...nemas hrad Morrowind na easy :) (keby si to povedal o Oblivione, tak to ti este uverim, mno ale to je jedno). Ako vzdy hovorievam, ked to nevies hrat, tak to nehraj a vrat sa k tomu co ta bavi. :)
Walome: Všechny TES hry jsou víceméně stejné, podobně jako všechny FIFA hry se motají pořád kolem na pohled stereotypního a nudného kopání do míče :). Takže pokud tě nebavil jeden díl, nebude tě bavit ani další. Změny jsou jen relativně minoritní, evoluční, zejména uhlazují learning-curve.
Pavel: tak člověk se snaží napsat co nejméně konfliktní dotaz a stejně je tu za flamera :) Mě zajímá, co na tom hráče baví. Na nic víc jsem se neptal.

A samozřejmě mi to v Gothicu vadí, ty monster monstra - tak jak jsem psal: "Mně na těhlech hrách vadí, že ať ať bojuješ s čímkoli a je to jakkoli velké, tak jen k tomu přijdeš a mácháš mečem jak trotl."
V Zaklínačovi je to taky tak a tomu jsem dal stovku.

Takže abych svůj dotaz upřesnil - Morrowind je "nuda", tvrdí to i jeho fandové - jsou tam stejné questy pořád dokola apod. A mě zajímá, jestli je mezi Morrowindem a Oblivionem rozdíl, co se hratelnosti týče. Děkuji uctivě za odpověď.

Edit: A když se, Pájo, podíváš na mé hodnocení Gothicu 3, je snad vše nad slunce jasné.
Gothic je aspoň drsný, monštrá sú naozaj nebezpečné a po lese sa plížiš s obavami. Cez Morrowind prelezáš ako nôž cez maslo. O dungeonoch ani nehovorím, tie mali v Gothicu atmosféru, že sa dala krájať. Morrowind ich má naklonované a suché.
Mno, tak tvrdit o vrchole nudy, Gothicu, ze je zabavnejsi ako cela TES seria, to je fakt humorne. :) Ale ako sa hovori kolko ludi, tolko chuti a dalej to ani netreba rozoberat.
Walome: No stačí se podívat na tvé hodnocení prvních dvou Gothiců a je jasné, že vítr vane z Kohinrisu... Stejně provokativně bych se mohl zeptat, co někoho vůbec může brát na Gothicu, když tam přece je:

1)Spoustu keců typu "small talk" úplně o ničem, jen aby řeč nestála
2)Neméně hnusné ksichty jaké byly k viděné v Oblivionu Gothic 1-2 premade ksifty, kde je dobře, že na ně není blízký záběr, Gothic 3 - hlavy jak vejce, podle jednoho kopyta, Risen - děsivé tváře působící jako kdyby byl daný člověk vycpaný, jak z víře z přírodopisného muzea.
3)Spousta úkolů jdi támhle vymlať to tam a přines odtud tohle 20x (ve trojce tento trend vrcholil).

Vidíš? Hnusit si jde každou hru, když se chce. Mě baví jak Gothic, tak TES, který rozhodně nudný není. To že každému nesedne je druhá věc.

Hlavně že ti boje s nepoměrně většími bytostmi třeba v Gothicu nevadí. V reálu bys byl přece taky s řadou těch monster vyřízenej, pokud bys ně ně šel s mečem... Walome, Walome.
Mně na těhlech hrách vadí, že ať ať bojuješ s čímkoli a je to jakkoli velké, tak jen k tomu přijdeš a mácháš mečem jak trotl. Takovej drak by tě zašlápl jako mravence, ale ne, on tačí okolo tebe, prská oheň a ty do něj sekáš a sekáš.
Nové prostředí, ve kterém budeš moci výletovat.

A nový main quest, kterému se budeš moci posmívat. A další draci, kteří se tím dostanou daleko před WW2 a zombies.
Mám otázku:
Jaký je rozdíl mezi Morrowindem a Oblivionem?
Hrál jsem Morrowind a to je extra nuda, Oblivion mi přišel na chlup stejný a nevím, co někoho láká na Skyrimu, což už podle gameplaye bude zase stejný.
to je vidět hezky. Morrowind - xbox1. Oblivion - xbox360. Fallout 3 - xbox360. Skyrim - xbox360. Hezky se nám to zaseklo.

A nároky Skyrimu jsou extra nízký, nepřekvapivě.
No, Skyrim je první TES hra, která vychází v té samé generaci "konzolí" jako předchozí díl (i když tenkrát nevycházela na konzole). Pokud nepokazí optimalizaci, zas takový killer to nebude.
A Skyrim rozhodně bude jedna z těch her, kde se z hardwarové náročnosti po-erem. Ale ne že by to nikdo nečekal, to je u TES her běžné (aspoň3 a 4).

A až nastoupí moda, co hru graficky zlepší ještě víc, to bude komplet šílené.
Holt, kto chce hrať trojáčkové tituly okamžite po vydaní a v plných detailoch, musí sa plesknúť po vačku. To už je ale otázka priorít. :-))
Ale zas když s koupí počkám rok, bude to o 1/3 levnější. Za ten rok si ale můžu říct, že počkám další rok, protože to bude zase levnější... a tak dál
Súhlasím s Thellwinom, pri desktope treba vybrať akurát poriadnu základnú dosku a procesor. Pamäte sa dajú dokupovať priebežne a na výkonnú grafiku sa oplatí počkať aspoň dovtedy, kým ubehne pár mesiacov od jej uvedenia na trh.
Kupovať značkové a výkonné PC je plytvanie, za rok si zložíš rovnako výkonný počítač za tretinovú cenu.
Ale i u notebooků platí to co jsi tady nadhodil o těch 20% navíc. Zhruba 20%, protože rozdíl výkonu mezi něčím za 10.000 a 13.000 je často i dvojnásobný, ale mezi 20.000 a 30.000 to může být i jen těch 20%.
U notebooku je to jiné, tam je to zase o tom, že pokud si chceš solidně zahrát, tak za podobný výkon jako u stolního PC zaplatíš dvakrát tolik. Jenže NB má velmi malé, nebo žádné možnosti rozšíření a upgradu, takže pokud chceš opravdu herní notebook, tak musíš koupit něco lepšího a tedy dražšího.

U stolního si koupíš nějakou střední třídu a za rok obměníš pár komponent a dostaneš se na výkon jako kdyby jsi si koupil původně ten high end, ale za mnohem nižší cenu a kromě jednoho dvou overkill titulů, které by jsi si pořádně nezahrál ani na tom high-endu si zahraješ ve výborné kvalitě v podstatě vše.
Thellwin: Takže vravíš, že sa high-end machiny kupovať neoplatí?

Povedz mi o tom čosi viac, mňa to zaujalo, lebo pomaly premýšľam nad kúpou nového PC, a chcel som (kto by nechcel) práve nejakú high-end machinu.

Uvediem príklad: podľa toho, čo hovoríš, napr. taký Alienware 18mx je zbytočne drahý, takže DELL XPS L702x by bol ok? Ano, potrebujem laptop.

Podľa čoho by teda človek mal vyberať, ked si chce kupit počítač na hry?
Ještě jsem nevidel PC, které by morálně vydrželo na výši 5 let (nebo kolik je životní ckylus jedné generace konzolí?). Já obměňuju platofrmu za cca 2-3 roky s tím, že dělám dílčí upgrady během toho a není to ideální, chtělo by to o rok zkrátit.

Principem high-end PC je, že za 20 % procent (možná) výkonu navíc si zákazník připlatí pořádnou pálku. A za dva roky je na tom podobně jako ten, kdo si koupil PC o třetinu levnější. Takže princip, jednou za X let si koupím to pořádný dělo nefunguje.
RNDr. Gunár Pavel- Já netvrdil že to pc nevydrží, psal jsem že pokud se koupí v té době opravdu high-end pc tak vydrží po celý či většinový díl jeho životnosti ( nebo spíše životnosti jeho současné generce konzolí) aniž by do něj muselo být dáváno více peněz. :)

Každopádně hlavní myšlenka toho co jsem psal byla že největší výkonový posun (a tedy nejvhodnější doba pro koupi nového pc, doba kdy z nového pc opravdu vytěžíte maximum) bude tak rok (až dva) po vydání nové generace konzolí protože v té době se už začnou na trh dostávat první (odlazené a skutečně kvalitní) kousky které již budou využívat nejmodernější technické postupy na plno (a stejně tak již bude na trhu dost her které ten výkon budou moci využít :) ). Takové pc skutečně pak vydrží výkonově po zbytek životnosti oněch konzolí i v případě že do něj nechceš či nemůžeš dále vrážet peníze.
G.I. Kekelli: Neřekl bych. S dostatečnou investicí ti vydrží PC přes celý cyklus. Multiformáty si tak zahraješ i po pěti letech. Budou to čistě PC hry, na které ti PC po pěti letech nebude stačit, ale konzolovky dáš. Nějak..

AlieN: Tak minimálně bude spojen s novými Directy a dost možná i se službou umožňující hraní 360 titulů na PC. Prostě nebude důvod zůstávat na sedmičkách.

////////Jojo, také se nemohu dočkat pompésních měst a kamenných staveb, které postavilo dvacet lidí, jež živí políčko o velikosti 10x10 metrů. :D///////////

A to je sranda, řekl bych, že celý Skyrim mohl být naprogramován na počítačích, které kdyby se dali vedle sebe, zabrali by 10x10m. A 20 členů týmu by se také našlo.
Dle mého názoru bude nejvhodnější čas na koupi nového pc přibližně tak rok (dva) po vydání nové generace konzolí, tou dobou totiž dle mého dojde k největšímu výkonovému skoku díky tomu že nové hry již nebudou omezeny současným konzolovým hardware, a ten rok až dva je už dost času na to aby na trh stihly dorzit nové řady počítačového hw.

Takže pokud má dnes někdo šunku a počítá s tím že nové pc mu zase bude muset vydržet několik let tak koupě nového pc rok dva po vydání nové generace konzolí by mu mělo zajistit dostatečný výkon pro hraní moderních her ( dokonce bez větší nutnosti updatu v případě že skutečně koupí high-end pc té doby) po celou či většinovou životnost onoho stroje..:)
Hlavně ať je tam zase civilizované osídlení za každým druhým rohem, aby to prostředí nepůsobilo moc opuštěně nebo nedejbože nebezpečně :-))

RNDr. Gunár Pavel: Win 8 nezmění skoro nic a proti sedmičkám se na desktopech ani moc neprosadí, to bude "revoluce" akorát na tabletech.
Mě teda na grafice moc nezáleží a spíš mě opravdu potěší ta načaňčanost měst apod...

A jak jsem se tak koukal tak Win8 nevypadá tak, že by směřoval k lepšímu...
Marty: Ano to není zas tak těžké udělat hezky, když se města rosekají LODy :)

Kdokoliv, kdo teď má slabou šunku by měl s novou počkat na zlom a tím bude příchod Windowsu 8 na přelomu roku 2012-2013...

Xbox 720 už v dohledu je a měl by přijít v roce 2013, současný stav je už neudržitelný.